Viisi syytä miksi Prius Plug-in Hybrid 2023 on maailman paras auto luokassaan

Anonyymi-ap

1. Siinä on sisäänrakennettuna japanilainen laatu
2. Plug-in-hybridi tarjoaa sekä sähkö- että polttomoottoriautojen parhaat puolet
3. Sen muotoilu on erittäin kaunis
4. Se on sujuvin ja tasapainoisin auto luokassaan
5. Se on paras vastine rahalle

Näin väittää tämä mies:

Täysin uusi 2023 Toyota Prius Prime on niin parannus edelliseen malliin, että David Chao julistaa sen olevan "maailman paras pieni auto". Itse asiassa hän tarjoaa 5 syytä, miksi hän uskoo sen olevan paras, ja antaa erityisiä selityksiä autoinsinöörinä. Prius Prime tuo joukon uusia ominaisuuksia, teknisiä/turvavarusteita, vastinetta rahalle ja maailmanluokan laatua, jotka tekevät siitä ainutlaatuisen ajoneuvon tässä luokassa.

Automotive Pressin omistaa ja johtaa David Koichi Chao, autoteollisuuden arvioinnin, suunnittelun ja strategian maailmanlaajuinen asiantuntija. Yli 35 vuoden suunnittelukokemuksella David pystyy tarkastelemaan ajoneuvoja ainutlaatuisista näkökulmista käyttämällä teknisiä ja erikoistuneita menetelmiä. David on AJAC:n (Kanadan autojournalistiyhdistyksen) hallituksen jäsen ja johtaja.

David tunnetaan ympäri maailmaa autenttisena Lean/Agile Thinkingin asiantuntijana, ja hän matkustaa ympäri maailmaa arvioidakseen ajoneuvoja ja opettamassa uusimpia teknisiä menetelmiä. David on suorittanut insinööritutkinnon University of British Columbiasta sekä jatko-opinnot MIT:stä ja Harvard Business Schoolista Bostonista.

https://www.youtube.com/watch?v=NQaHrXTWQaA

62

1391

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kova on markkinointitaktiikka kun ihan Suolessa mainostetaan, hauskaa ja epätoivoista. Eipä taida tuon hintainen ruostuva Toyota ongelmineen olla meillä mikään myyntimagneetti.

      • Anonyymi

        Prius on kaikkialla maailmassa luotettavimmaksi malliksi nimetty auto.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Prius on kaikkialla maailmassa luotettavimmaksi malliksi nimetty auto.

        Juu ja siitä on aikaa. Se kulta hetki oli silloin kun se tuotiin markkinoille ja olihan siitä silloin ainoana tehtävä parempi versio kuin mitä Toyotat normaalisti on.
        Nyt kun ollaan päästy halpuutuksessa todella pitkälle, niin samaa kuraa sekin on kuin muutkin Toyotan vikaiset ja ongelmallisetautot.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu ja siitä on aikaa. Se kulta hetki oli silloin kun se tuotiin markkinoille ja olihan siitä silloin ainoana tehtävä parempi versio kuin mitä Toyotat normaalisti on.
        Nyt kun ollaan päästy halpuutuksessa todella pitkälle, niin samaa kuraa sekin on kuin muutkin Toyotan vikaiset ja ongelmallisetautot.

        Tutkipas tuo asia uudelleen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu ja siitä on aikaa. Se kulta hetki oli silloin kun se tuotiin markkinoille ja olihan siitä silloin ainoana tehtävä parempi versio kuin mitä Toyotat normaalisti on.
        Nyt kun ollaan päästy halpuutuksessa todella pitkälle, niin samaa kuraa sekin on kuin muutkin Toyotan vikaiset ja ongelmallisetautot.

        Toyota Prius on kaiken kaikkiaan laadultaan ykkönen.

        Consumer Reports on vahvistanut sen, minkä kaikki Toyota Priuksen omistajat jo tiesivät; Prius on luotettavin auto. Kausi. Priuksen ansaitsema kunnia ei ole toimittajien mielipide. Pikemminkin se on tulos omistajakyselyistä.

        https://www.torquenews.com/1083/toyota-prius-number-one-vehicle-overall-quality


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Consumer Reports (CR) listasi vuoden 2022 Toyota Priuksen ja Toyota Prius Primen kahdeksi luotettavimmaksi uusiksi autoiksi, jotka eivät upota budjettiasi.

        https://getjerry.com/auto-news/cant-beat-toyota-prius-and-prius-prime-value-and-reliability

        Consumer Reports, entinen Consumers Union, on amerikkalainen voittoa tavoittelematon kuluttajajärjestö, joka on omistautunut riippumattomaan tuotetestaukseen, tutkivaan journalismiin, kuluttajalähtöiseen tutkimukseen, julkiseen valistukseen ja kuluttajansuojaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Consumer Reports, entinen Consumers Union, on amerikkalainen voittoa tavoittelematon kuluttajajärjestö, joka on omistautunut riippumattomaan tuotetestaukseen, tutkivaan journalismiin, kuluttajalähtöiseen tutkimukseen, julkiseen valistukseen ja kuluttajansuojaan.

        Vahva näyttö Priuksen ja yleensäkin Toyotien luotettavuudesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tutkipas tuo asia uudelleen.

        Faktoja ja tuttuja asioita ei tarvitse tutkia uudelleen, tai on siinä sellainen juttu jota et haluaisi kuulla. Noissa on huomattavan paljon ongelmia bensamoottorin kohdalla ja siksi niitä on paalattu huimia määriä mm. Briteissä. Kun koneeseen tulee käyntihäiriö, niin moottorin lohko halkeaa tai jopa puhkeaa, tämä koskee ensisijaisesti 1.8l moottoreita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyota Prius on kaiken kaikkiaan laadultaan ykkönen.

        Consumer Reports on vahvistanut sen, minkä kaikki Toyota Priuksen omistajat jo tiesivät; Prius on luotettavin auto. Kausi. Priuksen ansaitsema kunnia ei ole toimittajien mielipide. Pikemminkin se on tulos omistajakyselyistä.

        https://www.torquenews.com/1083/toyota-prius-number-one-vehicle-overall-quality

        Hienoa että edes jostain löytyy Terolle positiivisia juttuja, vaikka eipä noilla ole mitään merkitystä missään. Surkea ja onneton autohan tuo on kokonaisuutena ja meillä järjettömän kallis ja siksi se ei kelpaa edes piintyneimmille Toyota faneille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Consumer Reports, entinen Consumers Union, on amerikkalainen voittoa tavoittelematon kuluttajajärjestö, joka on omistautunut riippumattomaan tuotetestaukseen, tutkivaan journalismiin, kuluttajalähtöiseen tutkimukseen, julkiseen valistukseen ja kuluttajansuojaan.

        Nuohan vertaavat vain USA:ssa myytäviä autoja keskenään. Ne eivät vertaa Euroopassa myytäviä autoja, jotka on yleensä varustettu myös eri moottoreilla ja vaihteistoilla, kuin sikäläiset. Amerikan mantereella valmistettuja autoja myydään Euroopassa melko vähän, niin myös USA:ssa valmistettuja Toyotia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Faktoja ja tuttuja asioita ei tarvitse tutkia uudelleen, tai on siinä sellainen juttu jota et haluaisi kuulla. Noissa on huomattavan paljon ongelmia bensamoottorin kohdalla ja siksi niitä on paalattu huimia määriä mm. Briteissä. Kun koneeseen tulee käyntihäiriö, niin moottorin lohko halkeaa tai jopa puhkeaa, tämä koskee ensisijaisesti 1.8l moottoreita.

        On siinä meillä asiantuntija. Älä esitä asiantuntijaa kun et sellainen ole. Valehtelija.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hienoa että edes jostain löytyy Terolle positiivisia juttuja, vaikka eipä noilla ole mitään merkitystä missään. Surkea ja onneton autohan tuo on kokonaisuutena ja meillä järjettömän kallis ja siksi se ei kelpaa edes piintyneimmille Toyota faneille.

        Maailman kaikki lehdet näyttävät olevan täysin erimieltä kanssasi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nuohan vertaavat vain USA:ssa myytäviä autoja keskenään. Ne eivät vertaa Euroopassa myytäviä autoja, jotka on yleensä varustettu myös eri moottoreilla ja vaihteistoilla, kuin sikäläiset. Amerikan mantereella valmistettuja autoja myydään Euroopassa melko vähän, niin myös USA:ssa valmistettuja Toyotia.

        Sillä ei ole mitään eroa missä ne autot on valmistettu. Toyota on kaikkialla ykkönen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Faktoja ja tuttuja asioita ei tarvitse tutkia uudelleen, tai on siinä sellainen juttu jota et haluaisi kuulla. Noissa on huomattavan paljon ongelmia bensamoottorin kohdalla ja siksi niitä on paalattu huimia määriä mm. Briteissä. Kun koneeseen tulee käyntihäiriö, niin moottorin lohko halkeaa tai jopa puhkeaa, tämä koskee ensisijaisesti 1.8l moottoreita.

        Uskoa, toivoa ja kuvitelmaa. Asiantuntemusta ei ollenkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Consumer Reports, entinen Consumers Union, on amerikkalainen voittoa tavoittelematon kuluttajajärjestö, joka on omistautunut riippumattomaan tuotetestaukseen, tutkivaan journalismiin, kuluttajalähtöiseen tutkimukseen, julkiseen valistukseen ja kuluttajansuojaan.

        CR ei kuitenkaan testaa parhaita eurooppalaisia autoja, vain joitain vientimalleja sikäläisin DOT varustein.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tutkipas tuo asia uudelleen.

        Viidesti halpuutettu ja kevennetty hybridi ladattavalla akulla.


    • Anonyymi

      Viisi syytä miksi Lada 1200 on paras auto luokassaan........

    • Anonyymi

      Ketjun otsikon väitteen esittäjä ei olekaan aivan kuka tahansa:

      Automotive Pressin omistaa ja johtaa David Koichi Chao, autoteollisuuden arvioinnin, suunnittelun ja strategian maailmanlaajuinen asiantuntija. Yli 35 vuoden suunnittelukokemuksella David pystyy tarkastelemaan ajoneuvoja ainutlaatuisista näkökulmista käyttämällä teknisiä ja erikoistuneita menetelmiä. David on AJAC:n (Kanadan autojournalistiyhdistyksen) hallituksen jäsen ja johtaja.

    • Anonyymi

      Zerou pojoa saat tällä kertaa, unelmistasi!🤢🤢

      • Anonyymi

        Ottaako koville??


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Uudella Priuksellahan on jo hienot sivut.


      • Anonyymi

        Ei löydy vastaava vastaavalla kulutuksella ja vastaavilla tehoilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei löydy vastaava vastaavalla kulutuksella ja vastaavilla tehoilla.

        Löytyy kyllä.
        Mutta onko nuo desilitrojen eroilla jotain merkitystä?


    • Anonyymi

      1. kolaritestiin vahvistettuja autoja ja pyörät ei pysy kiinni, ruoteessa jo luovutuksessa jne.
      2, bensakoneet hengettömiä ja kansi ja lämmönvaihdinvikoja ym.
      3. muotoilu melkein yes, mutta jäänyt taas piippuun.
      4. hauska yritys keksiä jotain hyvää joka ei perustu mihinkään.
      5. reilusti ylihintainen ominaisuuksiinsa ja laatuunsa nähden, kuten Toyotat on aina meillä panttimaksun ja isojen katteittensa takia. Myös kallein ylläpitää luokassaan.

    • Anonyymi

      Kallis
      Pieni tavaratila
      Ahdas takapenkki
      Ei vetopainoja
      Onneton maavara
      Meluisa moottori

    • Anonyymi

      Huoltoväli vain 12kk/15 tkm

      • Anonyymi

        Ja kalliit huollot, Toyotan tapaan.


    • Anonyymi

      Totta. Prius on erittäin toimintavarma. Uusi plug in on lisäksi HEMMETIN HYVÄN NÄKÖINEN!

      • Anonyymi

        Ja mistä tietää uutuudesta josta ei ole kokemusta lainkaan, niin sen toimintavarmuudesta?
        Kun muistelee näitä hybridien käynnistysongelmia, moottorien hajoamisia ja pyörin irtoamisia, niin en olisi tässä vaiheessa kovin sokean optimistinen tuon "varmuuden" suhteen.


    • Anonyymi

      Uusi Prius on hyvän näköinen kyllä ja kestävyys varmasti Toyotan tapaan kunnossa mutta sähkö range ei ole kovin hyvä. Usealla kilpailijalla parempi ja samalla saa isomman tavaratilan + tehoa ja mahdollisesti myös nelivedon.

      Ominaisuuksiin nähden siis kallis, hinnan pitäisi olla 35-40 t € luokassa niin kilpailukykyinen.

      • Anonyymi

        Tojokiimaiset eivät hintaa katso.


      • Anonyymi

        Kestävyys ei ole ollut Toyotan ominaisuus enää pariin kymmeneen vuoteen. Kovia ruostumaan ja isoja ja vakavia vikoja löytyy lähes joka mallista ja voimalinjasta.
        Onhan tuokin ovikiila todella reilusti ylihintainen kun varusteltuna asiallisesti hintaa nousee yli 50.000 euron ja se parhaiten varusteltu on ilman talvivarusteita jo lähdöltään yli tuon 50ke:n


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tojokiimaiset eivät hintaa katso.

        Ei tarvitse. Meillä on rahat. Muut joutuu ajelemaan rotteloilla, joilla ei ole kehuttavaa kysyntää markkinoilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tarvitse. Meillä on rahat. Muut joutuu ajelemaan rotteloilla, joilla ei ole kehuttavaa kysyntää markkinoilla.

        Hihii, melkein uskottava olet.
        Toisaalta pitää olla melkoinen idiootti jos ostaa noin kalliin Toyotan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hihii, melkein uskottava olet.
        Toisaalta pitää olla melkoinen idiootti jos ostaa noin kalliin Toyotan.

        Kuule poika kun ei ole oikein parempia.


    • Anonyymi

      Prius Plugareita on ostettu Suomessa vain muutamia per vuosi. Ei tämä uusi malli muuta sitä mitenkään.

      Törkeästi ylihintainen tojo luokkaan jota kuluttajat eivät oikeasti edes tarvitse eivätkä varsinkaan halua.

      Käsi pystyyn jokainen joka oikesti aikoo ostaa tällaisen?

      • Anonyymi

        Kysäsepä varsin Toyota-myyjältä kuinka monta tulee tämän vuoden loppuun mennessä. Määrä on todella suuri.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kysäsepä varsin Toyota-myyjältä kuinka monta tulee tämän vuoden loppuun mennessä. Määrä on todella suuri.

        Kolme tai neljä?

        Ei tällaiselle ole mitään kysyntää. Markkinoilla on niin paljon parempia plugareita. Ja kun Toyotan maahantuoja vielä hinnoittelee tämän täysin ulos luokastaan niin lopputulos täysin sama kuin tähänkin saakka.
        Näitä tulee liikenteessä vastaan harvemmin kuin kolmijalkaisia hirviä.


    • Anonyymi

      Ylivoimaisen luotettavuuden lisäksi Toyota laatu näkyy myös pintamateriaaleja syvemmällä. Toki myös kalliimmat saksalaismerkit on tehty koriltaan, sisätilojen viimeistelyltään ja materiaaleiltaan laadukkaiksi eli ovat samaa tasoa siltä osin Toyotan kanssa. Mutta jos katsotaan pinnan alle vaikkapa purkamalla ovi tai kojelautarakenteita, niin alkaa selvitä eroja. Siinä missä Toyotassa kaikki on rakenteiden sisällä yhtä moitteettomasti ja siististi järjestyksessä, on kalliissa saksalaisessa oiottu surutta. Saumat, liitokset, sähkövedot ym. on vähän sinnepäin huitaistu. Kannattaa kysyä autoja työkseen laittavilta asiasta, jos ei muuten usko.

      Tämä on sitä ainutlaatuista laadukkuutta, mihin eivät yllä kuin Lexus ja Toyota. Juuri tällä tinkimättömyydellä Toyota on kohonnut maailman laatuikoniksi samoin kuin sillä, että valmistajana se on asettanut käsittämättömän kovat kriteerit osatoimittajille. Niinpä Toyotan alkuperäisosien kohdilla mitta- ja valmistustarkkuus on täysin eri tasoa kuin ns. tarvikeosilla. Tosin on mainittava, ettei noita osia (suodattamia, tulppia ym. lukuun ottamatta) juurikaan normaali käyttäjä koskaan tarvitse, sillä Toyotissa mm. jarruosat ja alustaosat kestävät keskimäärin kolme kertaa sen ajomäärän kuin muissa autoissa.
      Toyotoissa ei koskaan ole ollut mitään heikkouksia sähköissä, ei vaikka auto on hinnoiteltu hämmästyttävän edulliseksi. Huomattavasti kalliimmissa ns. premium-merkeissä noita sähkövikoja kuitenkin on aina löytynyt. Mistä se johtuu?

      No tietysti siitä, että Toyotalla tehdään sähkötyötkin erittäin huolellisesti. Japanilainen laatuajattelu on sellaista mistä germaani-insinööri voi vain haaveilla. Ja olihan niistä kullatuista liittimistäkin tärkeissä paikoissa puhetta...
      Ja ihmeellisintä on juuri tuo hinnan ja laadun suhde Toyotassa, mikään muu merkki ei ole siihen pystynyt eli tarjonnut premium-tason laatua perusauton hinnalla. Niin koriosien viimeistely, maalaus ja sovitukset ovat millintarkkaa työtä samoin kuin myös sisätilojen osien sovitukset, penkkien ompeleet ym. Ja halvasta muovisesta materiaalista ei suuremmin kannata innostua, ei noissa Mersuissakaan tai Bemareissa sen paremmin ole muovia hylätty, samaa tavaraa se on niissäkin. Kokonahkaisia sisustoja taitaa löytyy enemmän tai vähemmän käsin tehdyistä erikoisautoista.

      Kannattaa perehtyä japanilaiseen laatuajatteluun ja siihen miten se näkyy Toyotan valmistusfilosofiassa ja laadunvalvonnassa. Tuskin mikään muu massavalmistaja tekee autoja yhtä kliinisen steriileissä olosuhteissa minimoiden mahdollisimman tarkasti kaikki laatupoikkeamat.
      Tähän kuuluu myös alihankkijoiden raaka kilpailuttaminen, mutta toisin kuin monet kilpailijansa Toyota ei etsi mahdollisimman edullista tarjousta vaan voittoa takovana autojättinä se sanelee äärettömän tiukat laatukriteerit, paljon tiukemmat kuin mikään muu valmistaja. Ehkä kriteerejä voisi verrata korkealaatuisen sotilastekniikan tai ilmailuteollisuuden kriteereihin. Vain harva osatoimittaja pystyy nämä spesifikaatiot täyttämään, mutta ne harvat saavat sitten isot tilaukset Toyotalta ja pystyvät siten tuottamaan erittäin korkealaatuisia osia Toyotan käyttöön.

    • Anonyymi

      Miksi vitussa Prius ei ole kelvannut suomalaisille enää vuosiin? Siihen on varmasti ainakin 5 syytä.

      • Anonyymi

        Nyt koko maailma hehkuttaa uuden Priuksen muotoilua, tehokkuutta ja energiatehokkuutta.
        Suomeen on tulossa vuoden loppuun mennessä kuulemma 200 uutta Priusta.

        Prius on ollut nyt vain yksi hybridi hybridien joukossa ja se on pudottanut sen myyntiä entisiin aikoihin verrattuna. Sitä et kyennyt ymmärtämään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt koko maailma hehkuttaa uuden Priuksen muotoilua, tehokkuutta ja energiatehokkuutta.
        Suomeen on tulossa vuoden loppuun mennessä kuulemma 200 uutta Priusta.

        Prius on ollut nyt vain yksi hybridi hybridien joukossa ja se on pudottanut sen myyntiä entisiin aikoihin verrattuna. Sitä et kyennyt ymmärtämään.

        Kyllä käytännössä yli 45000 euron hinnalla saa jo oikeita sähköautojakin,joita ei tarvitse olla jatkuvasti huollattamassa.


    • Anonyymi

      Hauskin avaus aikoihin.
      1. Toyota säästää kaikessa ja siksi laatu on ollut kuraa jo yli 10 vuotta ruostetta riittää.
      2. Toyotan hybrid autot eivät käynnisty luotettavasti pakkasilla ja kaikilla on vähintään yhtä hyvät voimalinjat.
      3. Pieni kiila, eikä ole kaunis, toki parempi edeltäjiään.
      4. Tuo on ihan omaa keksintöä, ja harhaista ennustelua.
      5. Todella kallis ja ylihintainen kokoonsa ja ominaisuuksiinsa nähden. Kiistatta.

      • Anonyymi

        Todellakin. Hauska on tekstisi.

        Valetta kaikki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Todellakin. Hauska on tekstisi.

        Valetta kaikki.

        Eikö kasetti kestä totuutta?
        Koska Toyota on ollut parempi kuin keskinkertaisuus?


    • Anonyymi

      Teroo. Tohlo on RÖTTELÖ. TOISTAN RÖTTELÖ.

    • Anonyymi

      Leike koeajosta.

      "Täysin uusi 2023 Toyota Prius on upea. Se on nopea, hauska ajaa, todella houkutteleva katsella ja yllättävän tilava. Toyotan uusi vuodelle 2023 infotainment-järjestelmä on täydellinen. Ihanteellinen."

      • Anonyymi

        Rahalla saa ihmeellisiä julkaisuja aikaan, mutta sitä suurempi on ostajan pettymys.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rahalla saa ihmeellisiä julkaisuja aikaan, mutta sitä suurempi on ostajan pettymys.

        On sulla valheet.


    • Anonyymi

      "..maailman paras auto luokassaan."
      Ja luokan nimi on peräpuikon malliset lataushybridit!

      • Anonyymi

        Se on sinun mielipiteesi, ei kenenkään muun.


      • Anonyymi

        Toyotan lataushybridit?


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Tämäkö tesla se oli kylmä kuten siperiassa oleva juna?


      • Anonyymi

        Näin siinä on päässyt käymään että muotoilija on on hallinnut hommansa paremmin kuin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämäkö tesla se oli kylmä kuten siperiassa oleva juna?

        teslasta on tulossa kuulema uusi parannettu malli.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        teslasta on tulossa kuulema uusi parannettu malli.

        Kaminalla varustettuna.


    • Anonyymi

      Toyotan 5. version hybridivoimalinja on miellyttävin koskaan ja toimintamatkaa yhdellä "latauksella" lähes 1000 kilsaa!

    • Anonyymi

      TROOOOOLLL ! ! TROLLITEHTAAN AVAUS ! ! ÄLÄ KOMMENTOI ! ! ÄLÄ RUOKI NARSU AAAUTISTI KEEHARIN TROLLITEHDASTA ! ! ÄLÄ KOMMENTOI ! ! ÄLÄ RUOKI TROLLITEHDASTA ! !

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      28
      1387
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1292
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1206
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1204
    5. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1191
    6. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1183
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1177
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1154
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1139
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1130
    Aihe