1. Siinä on sisäänrakennettuna japanilainen laatu
2. Plug-in-hybridi tarjoaa sekä sähkö- että polttomoottoriautojen parhaat puolet
3. Sen muotoilu on erittäin kaunis
4. Se on sujuvin ja tasapainoisin auto luokassaan
5. Se on paras vastine rahalle
Näin väittää tämä mies:
Täysin uusi 2023 Toyota Prius Prime on niin parannus edelliseen malliin, että David Chao julistaa sen olevan "maailman paras pieni auto". Itse asiassa hän tarjoaa 5 syytä, miksi hän uskoo sen olevan paras, ja antaa erityisiä selityksiä autoinsinöörinä. Prius Prime tuo joukon uusia ominaisuuksia, teknisiä/turvavarusteita, vastinetta rahalle ja maailmanluokan laatua, jotka tekevät siitä ainutlaatuisen ajoneuvon tässä luokassa.
Automotive Pressin omistaa ja johtaa David Koichi Chao, autoteollisuuden arvioinnin, suunnittelun ja strategian maailmanlaajuinen asiantuntija. Yli 35 vuoden suunnittelukokemuksella David pystyy tarkastelemaan ajoneuvoja ainutlaatuisista näkökulmista käyttämällä teknisiä ja erikoistuneita menetelmiä. David on AJAC:n (Kanadan autojournalistiyhdistyksen) hallituksen jäsen ja johtaja.
David tunnetaan ympäri maailmaa autenttisena Lean/Agile Thinkingin asiantuntijana, ja hän matkustaa ympäri maailmaa arvioidakseen ajoneuvoja ja opettamassa uusimpia teknisiä menetelmiä. David on suorittanut insinööritutkinnon University of British Columbiasta sekä jatko-opinnot MIT:stä ja Harvard Business Schoolista Bostonista.
https://www.youtube.com/watch?v=NQaHrXTWQaA
Viisi syytä miksi Prius Plug-in Hybrid 2023 on maailman paras auto luokassaan
63
1556
Vastaukset
- Anonyymi
Kova on markkinointitaktiikka kun ihan Suolessa mainostetaan, hauskaa ja epätoivoista. Eipä taida tuon hintainen ruostuva Toyota ongelmineen olla meillä mikään myyntimagneetti.
- Anonyymi
Prius on kaikkialla maailmassa luotettavimmaksi malliksi nimetty auto.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Prius on kaikkialla maailmassa luotettavimmaksi malliksi nimetty auto.
Juu ja siitä on aikaa. Se kulta hetki oli silloin kun se tuotiin markkinoille ja olihan siitä silloin ainoana tehtävä parempi versio kuin mitä Toyotat normaalisti on.
Nyt kun ollaan päästy halpuutuksessa todella pitkälle, niin samaa kuraa sekin on kuin muutkin Toyotan vikaiset ja ongelmallisetautot. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juu ja siitä on aikaa. Se kulta hetki oli silloin kun se tuotiin markkinoille ja olihan siitä silloin ainoana tehtävä parempi versio kuin mitä Toyotat normaalisti on.
Nyt kun ollaan päästy halpuutuksessa todella pitkälle, niin samaa kuraa sekin on kuin muutkin Toyotan vikaiset ja ongelmallisetautot.Tutkipas tuo asia uudelleen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juu ja siitä on aikaa. Se kulta hetki oli silloin kun se tuotiin markkinoille ja olihan siitä silloin ainoana tehtävä parempi versio kuin mitä Toyotat normaalisti on.
Nyt kun ollaan päästy halpuutuksessa todella pitkälle, niin samaa kuraa sekin on kuin muutkin Toyotan vikaiset ja ongelmallisetautot.Toyota Prius on kaiken kaikkiaan laadultaan ykkönen.
Consumer Reports on vahvistanut sen, minkä kaikki Toyota Priuksen omistajat jo tiesivät; Prius on luotettavin auto. Kausi. Priuksen ansaitsema kunnia ei ole toimittajien mielipide. Pikemminkin se on tulos omistajakyselyistä.
https://www.torquenews.com/1083/toyota-prius-number-one-vehicle-overall-quality - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Prius on kaikkialla maailmassa luotettavimmaksi malliksi nimetty auto.
Consumer Reports (CR) listasi vuoden 2022 Toyota Priuksen ja Toyota Prius Primen kahdeksi luotettavimmaksi uusiksi autoiksi, jotka eivät upota budjettiasi.
https://getjerry.com/auto-news/cant-beat-toyota-prius-and-prius-prime-value-and-reliability - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Consumer Reports (CR) listasi vuoden 2022 Toyota Priuksen ja Toyota Prius Primen kahdeksi luotettavimmaksi uusiksi autoiksi, jotka eivät upota budjettiasi.
https://getjerry.com/auto-news/cant-beat-toyota-prius-and-prius-prime-value-and-reliabilityConsumer Reports, entinen Consumers Union, on amerikkalainen voittoa tavoittelematon kuluttajajärjestö, joka on omistautunut riippumattomaan tuotetestaukseen, tutkivaan journalismiin, kuluttajalähtöiseen tutkimukseen, julkiseen valistukseen ja kuluttajansuojaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Consumer Reports, entinen Consumers Union, on amerikkalainen voittoa tavoittelematon kuluttajajärjestö, joka on omistautunut riippumattomaan tuotetestaukseen, tutkivaan journalismiin, kuluttajalähtöiseen tutkimukseen, julkiseen valistukseen ja kuluttajansuojaan.
Vahva näyttö Priuksen ja yleensäkin Toyotien luotettavuudesta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tutkipas tuo asia uudelleen.
Faktoja ja tuttuja asioita ei tarvitse tutkia uudelleen, tai on siinä sellainen juttu jota et haluaisi kuulla. Noissa on huomattavan paljon ongelmia bensamoottorin kohdalla ja siksi niitä on paalattu huimia määriä mm. Briteissä. Kun koneeseen tulee käyntihäiriö, niin moottorin lohko halkeaa tai jopa puhkeaa, tämä koskee ensisijaisesti 1.8l moottoreita.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toyota Prius on kaiken kaikkiaan laadultaan ykkönen.
Consumer Reports on vahvistanut sen, minkä kaikki Toyota Priuksen omistajat jo tiesivät; Prius on luotettavin auto. Kausi. Priuksen ansaitsema kunnia ei ole toimittajien mielipide. Pikemminkin se on tulos omistajakyselyistä.
https://www.torquenews.com/1083/toyota-prius-number-one-vehicle-overall-qualityHienoa että edes jostain löytyy Terolle positiivisia juttuja, vaikka eipä noilla ole mitään merkitystä missään. Surkea ja onneton autohan tuo on kokonaisuutena ja meillä järjettömän kallis ja siksi se ei kelpaa edes piintyneimmille Toyota faneille.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Consumer Reports, entinen Consumers Union, on amerikkalainen voittoa tavoittelematon kuluttajajärjestö, joka on omistautunut riippumattomaan tuotetestaukseen, tutkivaan journalismiin, kuluttajalähtöiseen tutkimukseen, julkiseen valistukseen ja kuluttajansuojaan.
Nuohan vertaavat vain USA:ssa myytäviä autoja keskenään. Ne eivät vertaa Euroopassa myytäviä autoja, jotka on yleensä varustettu myös eri moottoreilla ja vaihteistoilla, kuin sikäläiset. Amerikan mantereella valmistettuja autoja myydään Euroopassa melko vähän, niin myös USA:ssa valmistettuja Toyotia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Faktoja ja tuttuja asioita ei tarvitse tutkia uudelleen, tai on siinä sellainen juttu jota et haluaisi kuulla. Noissa on huomattavan paljon ongelmia bensamoottorin kohdalla ja siksi niitä on paalattu huimia määriä mm. Briteissä. Kun koneeseen tulee käyntihäiriö, niin moottorin lohko halkeaa tai jopa puhkeaa, tämä koskee ensisijaisesti 1.8l moottoreita.
On siinä meillä asiantuntija. Älä esitä asiantuntijaa kun et sellainen ole. Valehtelija.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hienoa että edes jostain löytyy Terolle positiivisia juttuja, vaikka eipä noilla ole mitään merkitystä missään. Surkea ja onneton autohan tuo on kokonaisuutena ja meillä järjettömän kallis ja siksi se ei kelpaa edes piintyneimmille Toyota faneille.
Maailman kaikki lehdet näyttävät olevan täysin erimieltä kanssasi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nuohan vertaavat vain USA:ssa myytäviä autoja keskenään. Ne eivät vertaa Euroopassa myytäviä autoja, jotka on yleensä varustettu myös eri moottoreilla ja vaihteistoilla, kuin sikäläiset. Amerikan mantereella valmistettuja autoja myydään Euroopassa melko vähän, niin myös USA:ssa valmistettuja Toyotia.
Sillä ei ole mitään eroa missä ne autot on valmistettu. Toyota on kaikkialla ykkönen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Faktoja ja tuttuja asioita ei tarvitse tutkia uudelleen, tai on siinä sellainen juttu jota et haluaisi kuulla. Noissa on huomattavan paljon ongelmia bensamoottorin kohdalla ja siksi niitä on paalattu huimia määriä mm. Briteissä. Kun koneeseen tulee käyntihäiriö, niin moottorin lohko halkeaa tai jopa puhkeaa, tämä koskee ensisijaisesti 1.8l moottoreita.
Uskoa, toivoa ja kuvitelmaa. Asiantuntemusta ei ollenkaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Consumer Reports, entinen Consumers Union, on amerikkalainen voittoa tavoittelematon kuluttajajärjestö, joka on omistautunut riippumattomaan tuotetestaukseen, tutkivaan journalismiin, kuluttajalähtöiseen tutkimukseen, julkiseen valistukseen ja kuluttajansuojaan.
CR ei kuitenkaan testaa parhaita eurooppalaisia autoja, vain joitain vientimalleja sikäläisin DOT varustein.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tutkipas tuo asia uudelleen.
Viidesti halpuutettu ja kevennetty hybridi ladattavalla akulla.
- Anonyymi
Viisi syytä miksi Lada 1200 on paras auto luokassaan........
- Anonyymi
Ketjun otsikon väitteen esittäjä ei olekaan aivan kuka tahansa:
Automotive Pressin omistaa ja johtaa David Koichi Chao, autoteollisuuden arvioinnin, suunnittelun ja strategian maailmanlaajuinen asiantuntija. Yli 35 vuoden suunnittelukokemuksella David pystyy tarkastelemaan ajoneuvoja ainutlaatuisista näkökulmista käyttämällä teknisiä ja erikoistuneita menetelmiä. David on AJAC:n (Kanadan autojournalistiyhdistyksen) hallituksen jäsen ja johtaja. - Anonyymi
Zerou pojoa saat tällä kertaa, unelmistasi!🤢🤢
- Anonyymi
Ottaako koville??
- Anonyymi
Kävin tekemässä tilauksen.
https://www.toyota.fi/autot/prius-plugin- Anonyymi
Uudella Priuksellahan on jo hienot sivut.
- Anonyymi
Ei löydy vastaava vastaavalla kulutuksella ja vastaavilla tehoilla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei löydy vastaava vastaavalla kulutuksella ja vastaavilla tehoilla.
Löytyy kyllä.
Mutta onko nuo desilitrojen eroilla jotain merkitystä?
- Anonyymi
1. kolaritestiin vahvistettuja autoja ja pyörät ei pysy kiinni, ruoteessa jo luovutuksessa jne.
2, bensakoneet hengettömiä ja kansi ja lämmönvaihdinvikoja ym.
3. muotoilu melkein yes, mutta jäänyt taas piippuun.
4. hauska yritys keksiä jotain hyvää joka ei perustu mihinkään.
5. reilusti ylihintainen ominaisuuksiinsa ja laatuunsa nähden, kuten Toyotat on aina meillä panttimaksun ja isojen katteittensa takia. Myös kallein ylläpitää luokassaan. - Anonyymi
Kallis
Pieni tavaratila
Ahdas takapenkki
Ei vetopainoja
Onneton maavara
Meluisa moottori - Anonyymi
Huoltoväli vain 12kk/15 tkm
- Anonyymi
Ja kalliit huollot, Toyotan tapaan.
- Anonyymi
Totta. Prius on erittäin toimintavarma. Uusi plug in on lisäksi HEMMETIN HYVÄN NÄKÖINEN!
- Anonyymi
Ja mistä tietää uutuudesta josta ei ole kokemusta lainkaan, niin sen toimintavarmuudesta?
Kun muistelee näitä hybridien käynnistysongelmia, moottorien hajoamisia ja pyörin irtoamisia, niin en olisi tässä vaiheessa kovin sokean optimistinen tuon "varmuuden" suhteen.
- Anonyymi
Uusi Prius on hyvän näköinen kyllä ja kestävyys varmasti Toyotan tapaan kunnossa mutta sähkö range ei ole kovin hyvä. Usealla kilpailijalla parempi ja samalla saa isomman tavaratilan + tehoa ja mahdollisesti myös nelivedon.
Ominaisuuksiin nähden siis kallis, hinnan pitäisi olla 35-40 t € luokassa niin kilpailukykyinen.- Anonyymi
Tojokiimaiset eivät hintaa katso.
- Anonyymi
Kestävyys ei ole ollut Toyotan ominaisuus enää pariin kymmeneen vuoteen. Kovia ruostumaan ja isoja ja vakavia vikoja löytyy lähes joka mallista ja voimalinjasta.
Onhan tuokin ovikiila todella reilusti ylihintainen kun varusteltuna asiallisesti hintaa nousee yli 50.000 euron ja se parhaiten varusteltu on ilman talvivarusteita jo lähdöltään yli tuon 50ke:n - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tojokiimaiset eivät hintaa katso.
Ei tarvitse. Meillä on rahat. Muut joutuu ajelemaan rotteloilla, joilla ei ole kehuttavaa kysyntää markkinoilla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei tarvitse. Meillä on rahat. Muut joutuu ajelemaan rotteloilla, joilla ei ole kehuttavaa kysyntää markkinoilla.
Hihii, melkein uskottava olet.
Toisaalta pitää olla melkoinen idiootti jos ostaa noin kalliin Toyotan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hihii, melkein uskottava olet.
Toisaalta pitää olla melkoinen idiootti jos ostaa noin kalliin Toyotan.Kuule poika kun ei ole oikein parempia.
- Anonyymi
Prius Plugareita on ostettu Suomessa vain muutamia per vuosi. Ei tämä uusi malli muuta sitä mitenkään.
Törkeästi ylihintainen tojo luokkaan jota kuluttajat eivät oikeasti edes tarvitse eivätkä varsinkaan halua.
Käsi pystyyn jokainen joka oikesti aikoo ostaa tällaisen?- Anonyymi
Kysäsepä varsin Toyota-myyjältä kuinka monta tulee tämän vuoden loppuun mennessä. Määrä on todella suuri.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kysäsepä varsin Toyota-myyjältä kuinka monta tulee tämän vuoden loppuun mennessä. Määrä on todella suuri.
Kolme tai neljä?
Ei tällaiselle ole mitään kysyntää. Markkinoilla on niin paljon parempia plugareita. Ja kun Toyotan maahantuoja vielä hinnoittelee tämän täysin ulos luokastaan niin lopputulos täysin sama kuin tähänkin saakka.
Näitä tulee liikenteessä vastaan harvemmin kuin kolmijalkaisia hirviä.
- Anonyymi
Ylivoimaisen luotettavuuden lisäksi Toyota laatu näkyy myös pintamateriaaleja syvemmällä. Toki myös kalliimmat saksalaismerkit on tehty koriltaan, sisätilojen viimeistelyltään ja materiaaleiltaan laadukkaiksi eli ovat samaa tasoa siltä osin Toyotan kanssa. Mutta jos katsotaan pinnan alle vaikkapa purkamalla ovi tai kojelautarakenteita, niin alkaa selvitä eroja. Siinä missä Toyotassa kaikki on rakenteiden sisällä yhtä moitteettomasti ja siististi järjestyksessä, on kalliissa saksalaisessa oiottu surutta. Saumat, liitokset, sähkövedot ym. on vähän sinnepäin huitaistu. Kannattaa kysyä autoja työkseen laittavilta asiasta, jos ei muuten usko.
Tämä on sitä ainutlaatuista laadukkuutta, mihin eivät yllä kuin Lexus ja Toyota. Juuri tällä tinkimättömyydellä Toyota on kohonnut maailman laatuikoniksi samoin kuin sillä, että valmistajana se on asettanut käsittämättömän kovat kriteerit osatoimittajille. Niinpä Toyotan alkuperäisosien kohdilla mitta- ja valmistustarkkuus on täysin eri tasoa kuin ns. tarvikeosilla. Tosin on mainittava, ettei noita osia (suodattamia, tulppia ym. lukuun ottamatta) juurikaan normaali käyttäjä koskaan tarvitse, sillä Toyotissa mm. jarruosat ja alustaosat kestävät keskimäärin kolme kertaa sen ajomäärän kuin muissa autoissa.
Toyotoissa ei koskaan ole ollut mitään heikkouksia sähköissä, ei vaikka auto on hinnoiteltu hämmästyttävän edulliseksi. Huomattavasti kalliimmissa ns. premium-merkeissä noita sähkövikoja kuitenkin on aina löytynyt. Mistä se johtuu?
No tietysti siitä, että Toyotalla tehdään sähkötyötkin erittäin huolellisesti. Japanilainen laatuajattelu on sellaista mistä germaani-insinööri voi vain haaveilla. Ja olihan niistä kullatuista liittimistäkin tärkeissä paikoissa puhetta...
Ja ihmeellisintä on juuri tuo hinnan ja laadun suhde Toyotassa, mikään muu merkki ei ole siihen pystynyt eli tarjonnut premium-tason laatua perusauton hinnalla. Niin koriosien viimeistely, maalaus ja sovitukset ovat millintarkkaa työtä samoin kuin myös sisätilojen osien sovitukset, penkkien ompeleet ym. Ja halvasta muovisesta materiaalista ei suuremmin kannata innostua, ei noissa Mersuissakaan tai Bemareissa sen paremmin ole muovia hylätty, samaa tavaraa se on niissäkin. Kokonahkaisia sisustoja taitaa löytyy enemmän tai vähemmän käsin tehdyistä erikoisautoista.
Kannattaa perehtyä japanilaiseen laatuajatteluun ja siihen miten se näkyy Toyotan valmistusfilosofiassa ja laadunvalvonnassa. Tuskin mikään muu massavalmistaja tekee autoja yhtä kliinisen steriileissä olosuhteissa minimoiden mahdollisimman tarkasti kaikki laatupoikkeamat.
Tähän kuuluu myös alihankkijoiden raaka kilpailuttaminen, mutta toisin kuin monet kilpailijansa Toyota ei etsi mahdollisimman edullista tarjousta vaan voittoa takovana autojättinä se sanelee äärettömän tiukat laatukriteerit, paljon tiukemmat kuin mikään muu valmistaja. Ehkä kriteerejä voisi verrata korkealaatuisen sotilastekniikan tai ilmailuteollisuuden kriteereihin. Vain harva osatoimittaja pystyy nämä spesifikaatiot täyttämään, mutta ne harvat saavat sitten isot tilaukset Toyotalta ja pystyvät siten tuottamaan erittäin korkealaatuisia osia Toyotan käyttöön. - Anonyymi
Miksi vitussa Prius ei ole kelvannut suomalaisille enää vuosiin? Siihen on varmasti ainakin 5 syytä.
- Anonyymi
Nyt koko maailma hehkuttaa uuden Priuksen muotoilua, tehokkuutta ja energiatehokkuutta.
Suomeen on tulossa vuoden loppuun mennessä kuulemma 200 uutta Priusta.
Prius on ollut nyt vain yksi hybridi hybridien joukossa ja se on pudottanut sen myyntiä entisiin aikoihin verrattuna. Sitä et kyennyt ymmärtämään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nyt koko maailma hehkuttaa uuden Priuksen muotoilua, tehokkuutta ja energiatehokkuutta.
Suomeen on tulossa vuoden loppuun mennessä kuulemma 200 uutta Priusta.
Prius on ollut nyt vain yksi hybridi hybridien joukossa ja se on pudottanut sen myyntiä entisiin aikoihin verrattuna. Sitä et kyennyt ymmärtämään.Kyllä käytännössä yli 45000 euron hinnalla saa jo oikeita sähköautojakin,joita ei tarvitse olla jatkuvasti huollattamassa.
- Anonyymi
Hauskin avaus aikoihin.
1. Toyota säästää kaikessa ja siksi laatu on ollut kuraa jo yli 10 vuotta ruostetta riittää.
2. Toyotan hybrid autot eivät käynnisty luotettavasti pakkasilla ja kaikilla on vähintään yhtä hyvät voimalinjat.
3. Pieni kiila, eikä ole kaunis, toki parempi edeltäjiään.
4. Tuo on ihan omaa keksintöä, ja harhaista ennustelua.
5. Todella kallis ja ylihintainen kokoonsa ja ominaisuuksiinsa nähden. Kiistatta.- Anonyymi
Todellakin. Hauska on tekstisi.
Valetta kaikki. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Todellakin. Hauska on tekstisi.
Valetta kaikki.Eikö kasetti kestä totuutta?
Koska Toyota on ollut parempi kuin keskinkertaisuus?
- Anonyymi
Teroo. Tohlo on RÖTTELÖ. TOISTAN RÖTTELÖ.
- Anonyymi
Leike koeajosta.
"Täysin uusi 2023 Toyota Prius on upea. Se on nopea, hauska ajaa, todella houkutteleva katsella ja yllättävän tilava. Toyotan uusi vuodelle 2023 infotainment-järjestelmä on täydellinen. Ihanteellinen."- Anonyymi
Rahalla saa ihmeellisiä julkaisuja aikaan, mutta sitä suurempi on ostajan pettymys.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Rahalla saa ihmeellisiä julkaisuja aikaan, mutta sitä suurempi on ostajan pettymys.
On sulla valheet.
- Anonyymi
"..maailman paras auto luokassaan."
Ja luokan nimi on peräpuikon malliset lataushybridit!- Anonyymi
Se on sinun mielipiteesi, ei kenenkään muun.
- Anonyymi
Toyotan lataushybridit?
- Anonyymi
https://www.toyota.fi/autot/prius-plugin
Alkaen (Sis. alv) 43 979,93 €
https:/42/www.tesla.com/fi_fi/model3/design#overview
42 550 €- Anonyymi
Tämäkö tesla se oli kylmä kuten siperiassa oleva juna?
- Anonyymi
Näin siinä on päässyt käymään että muotoilija on on hallinnut hommansa paremmin kuin
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämäkö tesla se oli kylmä kuten siperiassa oleva juna?
teslasta on tulossa kuulema uusi parannettu malli.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
teslasta on tulossa kuulema uusi parannettu malli.
Kaminalla varustettuna.
- Anonyymi
Toyotan 5. version hybridivoimalinja on miellyttävin koskaan ja toimintamatkaa yhdellä "latauksella" lähes 1000 kilsaa!
- Anonyymi
TROOOOOLLL ! ! TROLLITEHTAAN AVAUS ! ! ÄLÄ KOMMENTOI ! ! ÄLÄ RUOKI NARSU AAAUTISTI KEEHARIN TROLLITEHDASTA ! ! ÄLÄ KOMMENTOI ! ! ÄLÄ RUOKI TROLLITEHDASTA ! !
- Anonyymi
Kannattaa lukea.
https://www.escapelivre.com/2023/07/chegou-o-novo-toyota-prius-o-melhor-prius-de-sempre/
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik185093MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar1112616- 102064
Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5801920Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin1181670Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja691279Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s411269Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill31038Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o641027Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt2191019