miten te muut täytätte tyhjää?

silloin tällöin yksinäinen

Tietenkään kukaan ei ole aina tyytyväinen oloonsa. Yksineläjä on valinnut itse tapansa elää ja viihtyy hyvin itsekseen. Ystäviä jokainen tarvitsee, ja jonkun jonka kanssa lähteä liikkeelle. Joskus iskee yksinäisyys oikein kunnolla eikä ole ketään, joka sitä lievittäisi.
Muutto uudelle paikkakunnalle aiheuttaa syrjään jäämisen eikä uutta verkostoa luoda noin vaan.
Miten te muut ratkaisette yksinäisyyden ongelman?
Oletteko löytäneet harrastuksia, joissa saa tuttavia? Lähdettekö matkoille yksin, löytyykö juttuseuraa? Tiedättekö mitään yksinäisille tarkoitettua järjestöä, johon voisi mennä mukaan.

13

1171

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ensimmäisenä

      kesänä muutettuani paikallisella kioskilla/ kahvilassa päivittäin kahvilla. Oli siellä oluenkittaajiakin, muttei ne minua haitanneet. Tutustui ihmisiin ja sai juttuseuraa. Omasta valinnasta ns. uudet ystävät on jääneet tuttava-asteelle. Naapureihin olen tutustunut eläinten kautta. Koira ja kissat puhututtaa eläinrakkaita. Harrastukset on toinen vaihtoehto, mutta olen jättänyt väliin omaa laiskuuttani. Hyvää kesää sinulle!

      • eräs yksinäinen

        aina olen öllu yksinäinen . tottakai -työssä on työtovereita ,mutta he ovat vain siellä. yhtestyötä ja ihan mukavaa huumoria ja niin menee päivät .Heille olen mukava kiva joustava ihminen ja iloinen . No tietenkin viihdyn töissä ja teen työt ain ahyvin .
        kotona ei ole ketään koskaan ,olen aina yksin.
        Naapurit asuu vieressä, heidän kanssa ei ole mitään tekemistä ,vain hyvää päivää tai hei ja ehkä joku sana säästä, siinä se.
        Koko aikuiselämä on ollut vain sitä .
        Kyllä olen matkustellut seuramatkoilla ja yksinän
        sielä on useimmiten kuitenkin ihan yksin aina .
        Turistina keskustellen katsellen kuulttuuria maisemia ja jutteln ihmisten kanssa . He on ystävällisä ja iloisia ja ne on vain sielä se on määrätynlainen rooli ,olla turisti.
        Olen silti yksinsielläkin .
        En ole kenellekkään mitään enkä merkitse mitään .
        Tuntuu joskus että vaikka kuljen missä olen kai näkymätön ei minua mitenkän noteerata.
        En paljon viitsi enää mennä mihinkään olen yrittänyt hakeutua monesti sellaisiin paikkoihin jossa on ihmisiä teatterit elokuvat kaikenlaiset tapahtumat vaikka torit ym . Olen siellä vielä yksinäisempi , huomaan että ei siellä kään mitenkään tutustu kehenkään .Joku voi sanoa pari sanaa niinkuin joskus ihmisille puhutaan kun sattuu kohdalle ja se jää siihe .
        Ajattelen monesti kuinka mukavaa se olisi jos voisi jutella ja vaikka tavata useinkin jonkun mennä johonkin kävlylle tai muualle yhdessä tai vaikka vain istua jommankumman luona hetken jutellen tai harrastellen jotain .
        No erilaisissa harrastuksissa olen ollut mutta niissäkin ihmiset vain käy ei siellä tutustu kehenkään sieltä mennään kotiin vain yksinään tai perheenluo joka odottaa . Sielläkin olen vain joku mitäänsanomaton porukan osanen.
        Ja unelmat mukavia kuvitella että ois joku jonka kansa vaikka matkustaisi jonnekin suomessa tai ulkomailla. Niin .
        Ja mikä ihana ajatus se onkaan että olisi joku ihminen jonka kanssa eläisi sitä tavallista arkea sitä elämää ,kaikin kohtaan tulevin asioin ja voisi asioita miettiä kohdata yhdessä elää niitä yhdessä . Jakaa niitä asioita keskenään ja mitä kaikkea muuta arvokasta olisikaan jos toisen ihmisen kanssa eläisi elämää .
        voisihan se olla kivaa nauraa ja jutella yhdessä että vapaa-aikanakin olisi joku jonka kanssa senkin tehdä kaiken.
        On mulla televisio ja radio ne on sitten tulleet tärkeiksi . luen kirjoja ne on mukavia . Teen käsitöitäkin mielellään .
        Nyt tässä maailmassa on aivan ihana asia tietokone se täyttää tyhjää aikaa elämässä jopa saa ns. ystäviä tai paremminkin tuttuja ja mielipiteitä edes kirjoittelemalla kuten tässä nyt. Mutta se ei ole oikeaa elämää se on korvike tämä tietokone-ajatusten-vaihto .
        Nytkin olen yksin ja ei tähän koskaan totu kuitenkaan sen olen jo huomannut ja ymmärtänyt.
        Elän vain ja jotain puuttuu


      • Nainen
        eräs yksinäinen kirjoitti:

        aina olen öllu yksinäinen . tottakai -työssä on työtovereita ,mutta he ovat vain siellä. yhtestyötä ja ihan mukavaa huumoria ja niin menee päivät .Heille olen mukava kiva joustava ihminen ja iloinen . No tietenkin viihdyn töissä ja teen työt ain ahyvin .
        kotona ei ole ketään koskaan ,olen aina yksin.
        Naapurit asuu vieressä, heidän kanssa ei ole mitään tekemistä ,vain hyvää päivää tai hei ja ehkä joku sana säästä, siinä se.
        Koko aikuiselämä on ollut vain sitä .
        Kyllä olen matkustellut seuramatkoilla ja yksinän
        sielä on useimmiten kuitenkin ihan yksin aina .
        Turistina keskustellen katsellen kuulttuuria maisemia ja jutteln ihmisten kanssa . He on ystävällisä ja iloisia ja ne on vain sielä se on määrätynlainen rooli ,olla turisti.
        Olen silti yksinsielläkin .
        En ole kenellekkään mitään enkä merkitse mitään .
        Tuntuu joskus että vaikka kuljen missä olen kai näkymätön ei minua mitenkän noteerata.
        En paljon viitsi enää mennä mihinkään olen yrittänyt hakeutua monesti sellaisiin paikkoihin jossa on ihmisiä teatterit elokuvat kaikenlaiset tapahtumat vaikka torit ym . Olen siellä vielä yksinäisempi , huomaan että ei siellä kään mitenkään tutustu kehenkään .Joku voi sanoa pari sanaa niinkuin joskus ihmisille puhutaan kun sattuu kohdalle ja se jää siihe .
        Ajattelen monesti kuinka mukavaa se olisi jos voisi jutella ja vaikka tavata useinkin jonkun mennä johonkin kävlylle tai muualle yhdessä tai vaikka vain istua jommankumman luona hetken jutellen tai harrastellen jotain .
        No erilaisissa harrastuksissa olen ollut mutta niissäkin ihmiset vain käy ei siellä tutustu kehenkään sieltä mennään kotiin vain yksinään tai perheenluo joka odottaa . Sielläkin olen vain joku mitäänsanomaton porukan osanen.
        Ja unelmat mukavia kuvitella että ois joku jonka kansa vaikka matkustaisi jonnekin suomessa tai ulkomailla. Niin .
        Ja mikä ihana ajatus se onkaan että olisi joku ihminen jonka kanssa eläisi sitä tavallista arkea sitä elämää ,kaikin kohtaan tulevin asioin ja voisi asioita miettiä kohdata yhdessä elää niitä yhdessä . Jakaa niitä asioita keskenään ja mitä kaikkea muuta arvokasta olisikaan jos toisen ihmisen kanssa eläisi elämää .
        voisihan se olla kivaa nauraa ja jutella yhdessä että vapaa-aikanakin olisi joku jonka kanssa senkin tehdä kaiken.
        On mulla televisio ja radio ne on sitten tulleet tärkeiksi . luen kirjoja ne on mukavia . Teen käsitöitäkin mielellään .
        Nyt tässä maailmassa on aivan ihana asia tietokone se täyttää tyhjää aikaa elämässä jopa saa ns. ystäviä tai paremminkin tuttuja ja mielipiteitä edes kirjoittelemalla kuten tässä nyt. Mutta se ei ole oikeaa elämää se on korvike tämä tietokone-ajatusten-vaihto .
        Nytkin olen yksin ja ei tähän koskaan totu kuitenkaan sen olen jo huomannut ja ymmärtänyt.
        Elän vain ja jotain puuttuu

        Olin pari vuotta usein koiravahtina ja sen koiran kautta tutustuin moniin ihmisiin,olin silloin juuri muuttanut paikkakuntaa,koira asui naapurissa ja naapuri kävi vuorotöissä joten ulkoilutin koiraa hänen ollessaan iltatöissä


      • ERäs muori
        Nainen kirjoitti:

        Olin pari vuotta usein koiravahtina ja sen koiran kautta tutustuin moniin ihmisiin,olin silloin juuri muuttanut paikkakuntaa,koira asui naapurissa ja naapuri kävi vuorotöissä joten ulkoilutin koiraa hänen ollessaan iltatöissä

        Ei se vie yksinäisyyttä pois koiran hoitaminen jollekin kun se ihminen on itse jossain poissa.
        Lemmikki on kyllä hyvä kaveri mutta kyllä se ihmisten keskeinen kanssakäyminen tuntuu olevan se mitä jokainen kaipaa ei sitä korvaa joku toisen ihmisen koiranhoitaminen yksinhän siinäkin oot taas ,pelkästään tietty autat siinä jotain ihmistä mutta olet yksin ja sua vain hyväksikäytetään siinä .
        Jos on oma työ ja sitten toivoisi jotain muuta ei se auta koiran hoitaminen eikä tuo ystäviä


      • yksin elelevä
        eräs yksinäinen kirjoitti:

        aina olen öllu yksinäinen . tottakai -työssä on työtovereita ,mutta he ovat vain siellä. yhtestyötä ja ihan mukavaa huumoria ja niin menee päivät .Heille olen mukava kiva joustava ihminen ja iloinen . No tietenkin viihdyn töissä ja teen työt ain ahyvin .
        kotona ei ole ketään koskaan ,olen aina yksin.
        Naapurit asuu vieressä, heidän kanssa ei ole mitään tekemistä ,vain hyvää päivää tai hei ja ehkä joku sana säästä, siinä se.
        Koko aikuiselämä on ollut vain sitä .
        Kyllä olen matkustellut seuramatkoilla ja yksinän
        sielä on useimmiten kuitenkin ihan yksin aina .
        Turistina keskustellen katsellen kuulttuuria maisemia ja jutteln ihmisten kanssa . He on ystävällisä ja iloisia ja ne on vain sielä se on määrätynlainen rooli ,olla turisti.
        Olen silti yksinsielläkin .
        En ole kenellekkään mitään enkä merkitse mitään .
        Tuntuu joskus että vaikka kuljen missä olen kai näkymätön ei minua mitenkän noteerata.
        En paljon viitsi enää mennä mihinkään olen yrittänyt hakeutua monesti sellaisiin paikkoihin jossa on ihmisiä teatterit elokuvat kaikenlaiset tapahtumat vaikka torit ym . Olen siellä vielä yksinäisempi , huomaan että ei siellä kään mitenkään tutustu kehenkään .Joku voi sanoa pari sanaa niinkuin joskus ihmisille puhutaan kun sattuu kohdalle ja se jää siihe .
        Ajattelen monesti kuinka mukavaa se olisi jos voisi jutella ja vaikka tavata useinkin jonkun mennä johonkin kävlylle tai muualle yhdessä tai vaikka vain istua jommankumman luona hetken jutellen tai harrastellen jotain .
        No erilaisissa harrastuksissa olen ollut mutta niissäkin ihmiset vain käy ei siellä tutustu kehenkään sieltä mennään kotiin vain yksinään tai perheenluo joka odottaa . Sielläkin olen vain joku mitäänsanomaton porukan osanen.
        Ja unelmat mukavia kuvitella että ois joku jonka kansa vaikka matkustaisi jonnekin suomessa tai ulkomailla. Niin .
        Ja mikä ihana ajatus se onkaan että olisi joku ihminen jonka kanssa eläisi sitä tavallista arkea sitä elämää ,kaikin kohtaan tulevin asioin ja voisi asioita miettiä kohdata yhdessä elää niitä yhdessä . Jakaa niitä asioita keskenään ja mitä kaikkea muuta arvokasta olisikaan jos toisen ihmisen kanssa eläisi elämää .
        voisihan se olla kivaa nauraa ja jutella yhdessä että vapaa-aikanakin olisi joku jonka kanssa senkin tehdä kaiken.
        On mulla televisio ja radio ne on sitten tulleet tärkeiksi . luen kirjoja ne on mukavia . Teen käsitöitäkin mielellään .
        Nyt tässä maailmassa on aivan ihana asia tietokone se täyttää tyhjää aikaa elämässä jopa saa ns. ystäviä tai paremminkin tuttuja ja mielipiteitä edes kirjoittelemalla kuten tässä nyt. Mutta se ei ole oikeaa elämää se on korvike tämä tietokone-ajatusten-vaihto .
        Nytkin olen yksin ja ei tähän koskaan totu kuitenkaan sen olen jo huomannut ja ymmärtänyt.
        Elän vain ja jotain puuttuu

        Kuinka vaativa olisit ystävän suhteen, onko ystävyyttäsi vaikea voittaa? Minä olen paljolti samanlainen kuin sinä, paitsi että on takana avioliitto ja siitä lapsia, joiden kanssa hyvät välit.Olen kuitenkin elellyt yksin jo yli 10 v. Ihmisten kanssa tulen kyllä hyvin toimeen, ja olen iloisena pidetty ihminen, mutta silti kaipaan luotettavaa kaveria reissuille yms. Olen 50 työssä oleva nainen, kunnollinen ja huumorintajuinen ja umpihetero, tulkoon sekin mainituksi, harrastuksia ja kiinnostuksia jotka liittyvät luontoon ja matksuteluun.


      • Nainen
        ERäs muori kirjoitti:

        Ei se vie yksinäisyyttä pois koiran hoitaminen jollekin kun se ihminen on itse jossain poissa.
        Lemmikki on kyllä hyvä kaveri mutta kyllä se ihmisten keskeinen kanssakäyminen tuntuu olevan se mitä jokainen kaipaa ei sitä korvaa joku toisen ihmisen koiranhoitaminen yksinhän siinäkin oot taas ,pelkästään tietty autat siinä jotain ihmistä mutta olet yksin ja sua vain hyväksikäytetään siinä .
        Jos on oma työ ja sitten toivoisi jotain muuta ei se auta koiran hoitaminen eikä tuo ystäviä

        Jos luet kirjoitukseni tarkemmin niin kehoitan nimenomaan hankkimaan OMAN koiran!Itse sain jo naapurin koiran hoitajana uusia ystäviä,sitäpaitsi koiranomistajan tulee yleensäkin ulkoiltua joka myös on hyväksi mielenterveydellekin?


      • eräs yksinäinen
        ERäs muori kirjoitti:

        Ei se vie yksinäisyyttä pois koiran hoitaminen jollekin kun se ihminen on itse jossain poissa.
        Lemmikki on kyllä hyvä kaveri mutta kyllä se ihmisten keskeinen kanssakäyminen tuntuu olevan se mitä jokainen kaipaa ei sitä korvaa joku toisen ihmisen koiranhoitaminen yksinhän siinäkin oot taas ,pelkästään tietty autat siinä jotain ihmistä mutta olet yksin ja sua vain hyväksikäytetään siinä .
        Jos on oma työ ja sitten toivoisi jotain muuta ei se auta koiran hoitaminen eikä tuo ystäviä

        Ei siellä ole ystäviä olen ollut monessa mukana yrittänyt mielestäni todella . Haarrastuksia ja erilaisia opintojakin ja kunnostani kyllä pidän huolta mutta yksinään olen silti
        Ravintoloisa en käy niissä en haluakaan käydä koska en polta enkä juo alkoa .
        Koiraa moni ehdottaa mutta se ei ole eläimelle oikein jos otan sellaisen koska olen työssä pitkiä päiviä se on eläimenrääkkäystä jos ei pääse 12-15 tuntiin ulos . En missään tapauksessa ota koiraa tai muutakaan eläintä hoidettavaksi ,eikä se koira tuo minulle seuraa ei se puhu ei keskustele ei naura kanssani .
        Ihmisen seuraa minä kaipaisin mutta tehän ette ilmeisesti ymmärtäneet minun kirjoitustani .
        Ei se mitään -teksti taisi olla liiian pitkä ja liianpaljon kirjoitusta monista asioista .
        Mutta kiitos vastauksistanne hyvä näinkin sain jotain juteltua tässä.
        Menen töihin siis vuorotyökin on joka siis paljon vaikuttaa siihen ystävien saamiseen ja niiden kanssa olemisiin ja estää myös sen eläintenpidon kohdallani .


      • Nainen
        eräs yksinäinen kirjoitti:

        Ei siellä ole ystäviä olen ollut monessa mukana yrittänyt mielestäni todella . Haarrastuksia ja erilaisia opintojakin ja kunnostani kyllä pidän huolta mutta yksinään olen silti
        Ravintoloisa en käy niissä en haluakaan käydä koska en polta enkä juo alkoa .
        Koiraa moni ehdottaa mutta se ei ole eläimelle oikein jos otan sellaisen koska olen työssä pitkiä päiviä se on eläimenrääkkäystä jos ei pääse 12-15 tuntiin ulos . En missään tapauksessa ota koiraa tai muutakaan eläintä hoidettavaksi ,eikä se koira tuo minulle seuraa ei se puhu ei keskustele ei naura kanssani .
        Ihmisen seuraa minä kaipaisin mutta tehän ette ilmeisesti ymmärtäneet minun kirjoitustani .
        Ei se mitään -teksti taisi olla liiian pitkä ja liianpaljon kirjoitusta monista asioista .
        Mutta kiitos vastauksistanne hyvä näinkin sain jotain juteltua tässä.
        Menen töihin siis vuorotyökin on joka siis paljon vaikuttaa siihen ystävien saamiseen ja niiden kanssa olemisiin ja estää myös sen eläintenpidon kohdallani .

        Tarkoitinkin nyt että koiran kautta saa IHMISYSTÄVIÄ!


      • yksin elelevä kirjoitti:

        Kuinka vaativa olisit ystävän suhteen, onko ystävyyttäsi vaikea voittaa? Minä olen paljolti samanlainen kuin sinä, paitsi että on takana avioliitto ja siitä lapsia, joiden kanssa hyvät välit.Olen kuitenkin elellyt yksin jo yli 10 v. Ihmisten kanssa tulen kyllä hyvin toimeen, ja olen iloisena pidetty ihminen, mutta silti kaipaan luotettavaa kaveria reissuille yms. Olen 50 työssä oleva nainen, kunnollinen ja huumorintajuinen ja umpihetero, tulkoon sekin mainituksi, harrastuksia ja kiinnostuksia jotka liittyvät luontoon ja matksuteluun.

        laittaisitte sinne samalla (uuden) sähköpostiosoitteen. Voisitte aloittaa kirjoittamalla toisillenne sähköpostia.
        Täälläkin on monia mukavia ihmisiä ja monilla olisi varmasti tilaa vielä ainakin yhdelle uudelle ystävälle.

        Matkaseuraakin voisi varmaan kysellä joko täältä tai sitten matkailuaiheisilta palstoilta.

        Tuskin siinä mitään menettää, jos heittäytyy aktiiviseksi. Tietysti tutustumisen alkuvaiheessa kannattaa hieman pitää varansa, on sitten kysymys naisista tai miehistä.

        Hyvää jatkoa ja mukavia hetkiä uusien tuttavien ja myöhemmin ehkä ystävienkin parissa.;)


    • Muori

      Paljon on itsestä kiinni, onko yksinäinen. Minä hommasin taannoin hyvän ystävän omalla aktiivisuudellani. Kysyin vaan työkaverilta, että lähtisitkö joskus lenkille. Lähti mielellään ja nyt olemme hyvät ystävät muutenkin kuin lenkkipolulla. Tee itse aloite, kun sopiva osuu kohdalle.

    • yllättäen yksin

      yllättäen olen yksin- en tätä odottanut- en pyytänyt- en halunnut.

      Miten tätä täytän:
      netin surffailun kautta
      nettituttavuuksia
      tekstarituttavuuksia
      kiusaan ystäviäni soittelemalla
      kirjoilla
      telkkarilla
      alkoholipitoisilla juomilla
      JA SILTI JÄÄ AIKAA TYHJYYDELLE

    • ja sitten selvitän, mistä löytyy ihmisiä, jotka jakavat kiinnostukseni. Suomihan on järjestöjen luvattu maa, niitäkin löytyy melkein joka lähtöön. Aktiivisia ihmisiä kaivataan kaikissa ja otetaan avosylin vastaan varmaan melkein kaikissa järjestöissä. Valtakunnallisten järjestöjen jäsenten on kaikkein helpointa lähteä mukaan toimintaan uudella paikkakunnalla.

      Kun lähtee liikkeelle, loppu on itsestä kiinni.
      Jos on (uskaltaa olla) itse aktiivinen, uusiin ihmisiin voi tutustua melkein missä tahansa.
      Itse Osallistun aina silloin tällöin yleisölle tarkoitettuihin tilaisuuksiin, joista olen esim. lukenut lehdestä. Melkein aina olen tavannut siellä yhden tai useampiakin mukavia ihmisiä, joiden kanssa olisi helposti voinut sopia jatkotapaamisesta - jos olisin halunnut. Usein vaikuttaa siltä, että paikalla saattaa olla useampiakin ihmisiä, jotka suorastaan odottavat että joku ehdottaisi heille jotain.

      Mikset sinäkin voisi halutessasi kysyä joltain mukavalta vaikuttavalta ihmiseltä, josko hän lähtisi kanssasi johonkin muuhun samantapaiseen tilaisuuteen tai jatkamaan keskustelua kahvikupin tai viinilasin ääressä.

      Olen kuullut, että jotkut matkatoimistot myyvät vieläkin nais-/miespaikkoja seuramatkoille. Tunnen joitain ihmisiä, jotka matkustavat niin, ja olen kuullut heiltä ainoastaan positiivia tarinoita kokemuksistaan.

      Itse olen suunnitellut (viimeistään eläkeiässä) perustavani matkailuyhdistyksen, jossa samanhenkiset ihmiset voisivat suunnitella yhteisiä matkoja, kertoa kokemuksistaan ja antaa vinkkejä toisilleen. Ryhmät saavat vielä alennuksiakin.

      Ellei paikkakunnallasi jo ole mieleistäsi yhdistystä, sinähän voisit yrittää käynnistää sellaisen.

      Vai perustettaisiinko yhdessä?
      Minkälainen?
      Perustettaisiinko Eurosinkkuihin seniorijaos?

      Lähdettäisiinkö porukalla vaikkapa rokkifestareille, kamarimusiikkipäiville tai soutamaan kirkkovenettä?
      Tai , mitä sinä ehdottaisit?

      Häntä pystyyn ja menoks ;)

    • Wessavahti

      Minä nukun kaikki tyhjät paikat.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      179
      1756
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      108
      987
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      94
      874
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      19
      693
    5. 52
      664
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      41
      567
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      164
      523
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      518
    9. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      24
      485
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      193
      466
    Aihe