wc kulttuuri

Anonyymi-ap

Loukkantukaa kuka haluaa..Ongelma..Meillä haisee wc:ssä koko ajan..Taustatiedot

Itse ole yli 80 ja mieheni melkein 90
Mieheni ei ymmärrä usko että hänen tähtäyskykynsä on heikentynyt.
Ei osaa (halua istuutua tarpeitaan tehdessään ja tulos..Matto ja lattia aina märkä..Pesen vähintään kerran viikossa maton..Olen puhunut kauniisti, rumasti, huutamallla. Ei apu..Ei voi kuulemma istua, ei ehdi täytyy riisua vaatteet on ämmien touhu jne...., Kerokaa miten menisi perille..Jos ei täytyisi ottaa muita ihmisiä huomioon antaisin olla Olisi mukavaa jos olisi oma vessa mutta hiukan hankala toteuttaa... Löytyykö mitään kikka kolmosia.. millä saisi sanoman perille...

43

629

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Turhaan stressaat itseäsi ohjeistamisella,
      ei puhe auta enää.
      Luovu ainakin matosta
      tai laita se vain omien jalkojesi alle
      kun kph:ssa käyt.
      Kun ei ole mattoa,
      saanet helposti suihkutettua pöntön ja lattian usein.

      Tyydy tilanteeseen.
      Seuraava vaihe voi olla vaikeampi,
      jos mies ei pysty enää vessaan kävelemään.

      • Anonyymi

        Minulla oli ystävä, jonka ex-mies halusi kiusata vaimoaan kaikin tavoin, mm. tällä vessakäytöksellä. Vaimo joutui pesemään vessan joka päivä, ja hänellä oli saappaat oven vieressä. Miehen mielestä vaimolla pitää olla jotain tekemistä.


      • Anonyymi

        😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋

        🍑 ­N­­­y­­­m­f­o­­­m­­a­­a­­­n­­i -> https://ye.pe/finngirl21#17848565U

        🔞💋❤️💋❤️💋🔞💋❤️💋❤️💋🔞


    • Anonyymi

      Typerää pitää mattoa vessassa! Ukko voi itsekkin pestä pois kusiroiskeensa heti tarpeet tehtyään. Varaa vessaan suihkepulloon pesuainevettä ja talouspaperia, niin ei rättipyykkiä tule..

      • Anonyymi

        Minäki olen hävittäny maton wc:tä
        helpompi pitää lattia puhtaana kun ei ole mattoa vastuksilla,


    • Anonyymi

      Miehen koulutus pitää aloittaa nuorempana. Ei 90 vuotiasta jääräpäätä saa
      tapojaan muuttamaan. Voimia sinulle !

    • Anonyymi

      Näillä vanhanajan miehillä on jsein kumma käsitys siitä jos pitäisi istua vessantuolilla muka naisten tapoja, mutta se ei tarvitse olla niin että se nainen sitten pesee niitä kusijälkiä . Älä pidä mattoa vessassa ollenkaan Turhaa työtä se vaan aiheuttaa sinulle.
      Kunpa hän käsittäisi että istuminen olisi hänellekin terveellisempi tapa silloin tulee kaikki pois rakosta eikä jää sinne kuten usein kun seistään ja toimitetaan tarpeita.
      Jos olis mun mies niin istuis. Sen takaan

      • Anonyymi

        Taidat olla oikea pirttihirmu, lähtikö mies sua karkuun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taidat olla oikea pirttihirmu, lähtikö mies sua karkuun.

        Luuttu käteen ukolle, tai anna sanomalehtiä suojaksi lattialle, jotka HÄN ITSE SAA HÄVITTÄÄ/HEITTÄÄ ROSKIIN.

        Haloo!
        Ei sinun tarvits passata aikuista miestä!

        OPETA/KÄSKE!

        Mikä kumman ukko, heitä pellolle, jos ei osaa itse korjata jälkiään!
        Tilaa siivooja ja maksata ukollasi!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taidat olla oikea pirttihirmu, lähtikö mies sua karkuun.

        Minä olisi sen sortin pirttihirmu, että huuhtoisin suihkulla vessan joka päivä, niin että ukko kastelisi siellä jalkansa joka kerran, kun sinne menee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luuttu käteen ukolle, tai anna sanomalehtiä suojaksi lattialle, jotka HÄN ITSE SAA HÄVITTÄÄ/HEITTÄÄ ROSKIIN.

        Haloo!
        Ei sinun tarvits passata aikuista miestä!

        OPETA/KÄSKE!

        Mikä kumman ukko, heitä pellolle, jos ei osaa itse korjata jälkiään!
        Tilaa siivooja ja maksata ukollasi!

        Ei se opi.


    • Anonyymi

      Mies on melkein 90 v.

    • Anonyymi

      Ota yhteyttä niihin kunnan viranomaisiin, jotka hoitavat vanhusasioita.

    • Anonyymi

      Ukko pitää opettaa kuin lapsi potalle, jos soiro on kuin sadettaja nokka.

    • Anonyymi

      Koittakaa pirttihirmut olla vähän ymmärtäväisempiä ihmisiä kohtaan.
      Miten opetat lähes 90 vuotiasta ???
      Jäärää ?
      Ei kukaan voi heittää 90 vuotiasta ulos sen takia,
      ettei hän enää pysty järkevästi ajattelemaan. Ikä tuon ongelmia,
      ettekö itsessänne huomaa mitään .... ?

      • Anonyymi

        Komppaan kirjoitustasi.
        Toivottavasti palstalaiset ovat opettaneet poikansa pissimään istuviltaan.


      • Anonyymi

        Miehelle pitä etsiä 3 litran pesuainetörppö. Tai mehukannu. Niissä molemmissa on tarpeeksi isot korkit, että isompakin "jorma" mahtuu sisään.

        Niihin voi lösöttää seisaaltaan. Katsella ikkunasta vaikka naakkojen lentonäytöksiä.
        Moisen nesteen jäljiltä astia on pestävä ja huuhdottava saippualiuoksella.

        Itsellä tiheä virtsaaminen on ongelma. Paras "lösö", virtsaamistörppö on vajaan litran isosuinen muovimuki.
        En olisi äskenkään ehtinyt ohjaamaan "hanaa" kolmen sentin tonkkaan kun jo lirisi.
        Elämä opettaa sopeutumaan arjen pikkunikseihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miehelle pitä etsiä 3 litran pesuainetörppö. Tai mehukannu. Niissä molemmissa on tarpeeksi isot korkit, että isompakin "jorma" mahtuu sisään.

        Niihin voi lösöttää seisaaltaan. Katsella ikkunasta vaikka naakkojen lentonäytöksiä.
        Moisen nesteen jäljiltä astia on pestävä ja huuhdottava saippualiuoksella.

        Itsellä tiheä virtsaaminen on ongelma. Paras "lösö", virtsaamistörppö on vajaan litran isosuinen muovimuki.
        En olisi äskenkään ehtinyt ohjaamaan "hanaa" kolmen sentin tonkkaan kun jo lirisi.
        Elämä opettaa sopeutumaan arjen pikkunikseihin.

        Kuinka hauskaa askarrusta suositteletkaan vaimolle. Monta kertaa päivässä pääsee pesemään sopivankokoista astiaa ja huuhtomaan sitä saippualiuoksella.
        Pikkuniksejä!
        Papparainen ei niihin hommiin itse suostu, eikä kuvittelekaan, että se olisi hänen tehtävänsä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Komppaan kirjoitustasi.
        Toivottavasti palstalaiset ovat opettaneet poikansa pissimään istuviltaan.

        Juu ollaan opetettu, niin mies kun poikakin , ihan vaan kertomalla miksi istuminen vessassa on parempi tapa kun seisominen

        Ja vastuu vessan hygieniasta kuuluu kaikille jotka vessaa käyttävät myös jääräpäisille miehille jotka jostain syystä pitävät itseään jonain joka saa sotkea ihan miten lystää .

        Mutta tämä 90 vuotias on aikansa tulos, siis ajan jolloin roolijako oli naisten ja miesten työt , siksi ehkä hänen on vaikea ymmärtää ettei ole kenenkään toisen velvollisuus pestä kenenkään virtsaa , joten luulen että hänellä ei mene jakeluun että ymmärtäisi sen miten toinen kokee asiat, kas kun sen aikakauden miehet eivät koskaan edes ajatelleet miten nainen kokee asiat, koska he olivat ” vaan” naisia. Niin että ajat ovat onneksi muuttuneet
        Ja nykyajan miehet ovat tasavertaisia vaimonsa kanssa


      • Anonyymi

        Eiköhän se ole pirttihirmu joka itsepäisesti aiheuttaa toiselle koko ajan asioita jotka eivät ole kellekään mitään normaalia elämää.
        Tietysti ikä on ratkaiseva tekijä näissäkin asioissa, mutta jos ei ole muistisairautta kuvassa mukana niin kyllä pitäisi selvä asia ymmärtää myös toisen kannalta


    • Anonyymi

      Minä 74 ja todennut että rakko ei istumalla tyhjene ! Kyllä siinä saa seisomalla runkata vessapaperiin että viimeiset kusitipat :(

      Gubbe 74

      • Anonyymi

        Onpa hyvä, kun ei oo ukkoa riesana!

        Niin on olo vapaata ja mukavaa, ei tartte kenenkään kalsareita pestä ja jätteitään korjailla!
        Olisikohan sellaisen ukon aika mennä hoitokotiin?
        Siellä saavat palkkaa moisista hommista.
        Pitäis nostaa niitä palkkoja!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onpa hyvä, kun ei oo ukkoa riesana!

        Niin on olo vapaata ja mukavaa, ei tartte kenenkään kalsareita pestä ja jätteitään korjailla!
        Olisikohan sellaisen ukon aika mennä hoitokotiin?
        Siellä saavat palkkaa moisista hommista.
        Pitäis nostaa niitä palkkoja!

        Lähimmäisestä huolehtiminen kuuluu läheisille.
        Ainakin itse haluan huolehtia rakastamastani ihmisestä,
        joka on minulle paljon onnea tuottanut.
        Haluan, että hänellä on ihmisarvoinen elämä kotiloissa
        niin kauan kuin mahdollista.

        Asetelma voisi olla toisinpäinkin.
        En haluaisi, että minut tökättäisiin laitokseen kuin puupökkelö
        vain sen takia, että vanhuuttani enää selviydy ihan kaikesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lähimmäisestä huolehtiminen kuuluu läheisille.
        Ainakin itse haluan huolehtia rakastamastani ihmisestä,
        joka on minulle paljon onnea tuottanut.
        Haluan, että hänellä on ihmisarvoinen elämä kotiloissa
        niin kauan kuin mahdollista.

        Asetelma voisi olla toisinpäinkin.
        En haluaisi, että minut tökättäisiin laitokseen kuin puupökkelö
        vain sen takia, että vanhuuttani enää selviydy ihan kaikesta.

        KORJAUS EDELLISEEN: Haluan, että hänellä on ihmisarvoinen elämä kotioloissa !!!
        Ei sentään kotiloissa :)


    • Anonyymi

      Aloittajan kannattaa hankkia vessaansa esim. kontrabasson kotelo, johon hänen rakas äijänsä osaisi kusta paremmin kuin pönttöön.
      T. Muusikko.
      .

      • Anonyymi

        Ihmiset ovat niin helposti loukkaantuvia.
        Kävin eilen uimahallissa ja tuli armoton vessahätä.
        En olisi ennättänyt vessaan, joten lorottelin altaaseen.

        Pian ilmestyi valvoja paikalle ja oli kiukkuinen:
        "Te kusitte altaaseen! Se on täällä ehdottomasti kielletty, joten sakkomaksu tulee varmasti!"
        Minä puolustelin sillä, että niinhän kaikki toisetkin täällä tekevät.
        Valvoja sanoi, että niin tekevät. Mutta eivät hyppytelineeltä 9 metrin korkeudelta!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihmiset ovat niin helposti loukkaantuvia.
        Kävin eilen uimahallissa ja tuli armoton vessahätä.
        En olisi ennättänyt vessaan, joten lorottelin altaaseen.

        Pian ilmestyi valvoja paikalle ja oli kiukkuinen:
        "Te kusitte altaaseen! Se on täällä ehdottomasti kielletty, joten sakkomaksu tulee varmasti!"
        Minä puolustelin sillä, että niinhän kaikki toisetkin täällä tekevät.
        Valvoja sanoi, että niin tekevät. Mutta eivät hyppytelineeltä 9 metrin korkeudelta!

        Parempi kun pysyttelet vain kolmessa metrissä, niin on paremipi mahdollisuus ehtiä altaan reunalle kuseksimaan.


    • Anonyymi

      Istui tai seisoi kustessa, niin jälkitipottelua on silti, mutta menevät housuun.
      Onneksi on pyykinpesukone ja alushousuja .

      • Anonyymi

        Haloo!

        Se "rakastava" ihminen voisi ajatella rakastavasti sinua!
        Ja rakastavasti pyyhkiä omat jälkensä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Haloo!

        Se "rakastava" ihminen voisi ajatella rakastavasti sinua!
        Ja rakastavasti pyyhkiä omat jälkensä!

        Ihmeellistä, ettei ihminen vuosikymmenienkään aikana opi huolehtimaan omista ruumiintoiminnoistaan.
        Miten nämä taitamattomat voivat olla arvostetuissa töissä, päättäjien pöydissä, politiikassa, opetustehtävissä!
        Hielle haisten, ruokapöydässä röyhtäillen, tarjoilijaa hipelöiden, vessassa käynnistä puhumattakaan.
        Minä nuorena oppii, sen vanhana taitaa.
        Eikö meillä ole mitään tapakasvatusta en turvanamme?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihmeellistä, ettei ihminen vuosikymmenienkään aikana opi huolehtimaan omista ruumiintoiminnoistaan.
        Miten nämä taitamattomat voivat olla arvostetuissa töissä, päättäjien pöydissä, politiikassa, opetustehtävissä!
        Hielle haisten, ruokapöydässä röyhtäillen, tarjoilijaa hipelöiden, vessassa käynnistä puhumattakaan.
        Minä nuorena oppii, sen vanhana taitaa.
        Eikö meillä ole mitään tapakasvatusta en turvanamme?

        Näytä ukollesi tämä viestiketju, että näkee mitä muut tuumivat asiasta!

        Onko täällä joku, joka on ollut samaa mieltä, että saa jättää vaimolleen omien sotkujensa (= lue törkeän epähygieniensä ja välittämättömyyden p- ja k- maisen inhokkeen siivoamisen toiselle)?

        Laita toppi yksinkertaisesti!
        Tilaa siivooja hänen jälkeensä, maksakoon eläkkeestään!
        Ei kenenkään tarvitse sietää tuollaista!

        Lasten ja sairaitten jäljet hoidetaan, mutta ei sellaisen ukon, joka pystyy itse huolehtimaan, jos tahtoo!
        Tai vie hänet hoitokotiin!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihmeellistä, ettei ihminen vuosikymmenienkään aikana opi huolehtimaan omista ruumiintoiminnoistaan.
        Miten nämä taitamattomat voivat olla arvostetuissa töissä, päättäjien pöydissä, politiikassa, opetustehtävissä!
        Hielle haisten, ruokapöydässä röyhtäillen, tarjoilijaa hipelöiden, vessassa käynnistä puhumattakaan.
        Minä nuorena oppii, sen vanhana taitaa.
        Eikö meillä ole mitään tapakasvatusta en turvanamme?

        Ei yhdeksänkymppiset ole "arvostetuissa töissä, päättäjien pöydissä, politiikassa, opetustehtävissä!
        Hielle haisten, ruokapöydässä röyhtäillen, tarjoilijaa hipelöiden, vessassa käynnistä puhumattakaan."

        Ne on vanhoja, eläkkeellä, ja tekevät minkä pystyvät jäljellä olevilla
        kognitiivisilla taidoillaan ja kyvyillään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihmeellistä, ettei ihminen vuosikymmenienkään aikana opi huolehtimaan omista ruumiintoiminnoistaan.
        Miten nämä taitamattomat voivat olla arvostetuissa töissä, päättäjien pöydissä, politiikassa, opetustehtävissä!
        Hielle haisten, ruokapöydässä röyhtäillen, tarjoilijaa hipelöiden, vessassa käynnistä puhumattakaan.
        Minä nuorena oppii, sen vanhana taitaa.
        Eikö meillä ole mitään tapakasvatusta en turvanamme?

        Oletko itse dementoitunut ? Onko johtopäätösten teko tullut vaikeaksi ?
        Mistä päättelet, että henkilö on aina ollut samanlainen ?
        Ehkä se on ikääntymisen tulos ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko itse dementoitunut ? Onko johtopäätösten teko tullut vaikeaksi ?
        Mistä päättelet, että henkilö on aina ollut samanlainen ?
        Ehkä se on ikääntymisen tulos ?

        Joka kolmannella yli 80-vuotiaalla on alkanut muistisairaus tai jo diagnosoitu.
        Se hankaloittaa "järjellistä" käyttäytymistä. Itse ei edes tajua olevansa hankala.
        Ihme, että jotkut ylipäätänsä elää ysikymppisiksi.

        Ei kenenkään rahat riitä joka päivä monta kertaa siivooja tilata.
        Harva 90 v pystyy itsestään huolehtimaan.
        Koska hän ei siivoa hän ei ilmeisesti pysty. Nuppi ei pelaa täysillä enää.
        Se ei ole harvinaista ALLE yhdeksänkymppiselläkään.


    • Anonyymi

      Jos wc-hajut tulevat itseltäni en niitä kauhistele
      Jokin aika sitten nautin muutaman päivän aikana varmaan kourallisen marinoituja valkosipulin kynsiä.
      Ai miten nautittava haju levisi ympäristöön aina seuraavana päivänä cacalla käynnin jälkeen!

      • Anonyymi

        Onnittelin sinua kommentilla, mutta se poistettiin. Ikävää, etten voi sanoa mielipidettäni.
        Siinä ei ollut yhtäkään epäkorrektia sanaa.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Ei se aloittaja 90 vuotias ukko enää taivu sinne lattialle luttuamaa, hyvä ,kun edes pytylle ehtii ja pysyy pystyssä. Meistä moni voi olla tuommonen ysikymppisenä. Minkäs sille voi ,jos ei kuole pois .

    • Anonyymi

      Kiitos kaikille kommentoijille..Oli jopa ihania ja ymmärtäviä kirjoituksia....Poikani opetin aikoinaan istumaan pytylle ja se olikin ainoa asia mistä sain kiitosta silloiselta miniältä..Mitä luulette.. Poikani On tällä hetkellä yli 50 eikä istu enää wc pytylle. Kun kysyin miksi vastaus oli Osaan tähdätä....

    • Anonyymi

      Erään weskin seinässä oli kirjoitus.
      Astu askel lähemmäksi, se on lyhyempi kuin luulet!

    • Anonyymi

      Oletteko vasta vastikään muuttaneet kaupunkiolosuhteisiin missä on vesivessa jne?

      Onko kukaan neuvonut kuinka siellä wc:ssä toimitaan, esim tarpeet tehdään siihen pönttöön, eikä lattialle ja sillei esim olkkarin nurkkaan mihin koirakin joskus hätäpäissään turauttaa torttunsa? Kysykääpä talonmieheltä tai naapurilta kuinke heillä homma hoituu.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      9970
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      409
      4353
    3. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      90
      2996
    4. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2855
    5. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      230
      2658
    6. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2654
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      153
      1845
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      71
      1700
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1620
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1423
    Aihe