Miten passikuva-automaatissa otetun paperikuvan saa skannattua hyväksytyssä formaatissa kuvapalvelimelle, vaatiiko teknistä voimistelua? Vaikutan Suomen ulkpuolella, eli kotimaisen kuvaamon kautta ei hommaa voi hoitaa.
Lupahallinnon valokuvapalvelin: https://lupakuvienvastaanotto.fi/Help/Help.aspx
Lähtökohtana se, että kuvankäsittelyasioissa olen puhdas nolla ja hommaan tulisi käyttää Linuxia, jonka olen dedikoinut virkaasioihin. Myös Gimpin suhteen tieto-taito täysi nolla.
Tarkoitus tilata passi ja henkilökortti netissä ja sitten antaa valtakirja hakijalle, joka sen sitten edelleen postittaa, sillä viranomaiset eivät lähetä passia ulkomaiseen kotiosoitteeseen. Lähin lähetystö on varsin kaukana, eli tarkoituksena koettaa välttää pitkä reissu passin ja henkilökortin tilaamiseksi.
ps. Edellisellä kerralla lähetystön kautta toimiessa passikuva-automaatin paperikuva oli ok. Nuo kopithan on "trimmattu" EU-passikuvastandardien mukaisesti ja ohjaavat kuvattavaa asettumaan oikeaan kohtaan korkeus- ja syvyyssuunnassa, eli rajaus ja tarkkuus ok. Noista kopeista voi tarvittaessa valikosta valita ja lähettää e-kuvan suoraan paikallisten viranomaisten systeemiin passia, henkilökorttia ja ajokorttia varten.
Paperi-passikuvan skannaus valokuvapalvelimelle ?
3
700
Vastaukset
- Anonyymi
Jos olet eu alueella niin käy paikallisessa kuvaamossa niin saat virallisen kuvan jonka voivat lähettää digitaalisesti sähköpostiisi. Passikuva on tarkasti määritelty joten aika turha lähteä itse säätämään mitään jos homma ei ole hanskassa.
- Anonyymi
Tuo vaihtoehto kävi mielessä, mutta en jaksanut siitä aloituksessa erikseen manita.
Pointtina oli se, että onko EU-standardien mukaan otetun paperi-passikuvan skannausessa ja kelpuutettussa muodossa tuonne kuvapalvelimelle saamisessa erityistä voimistelua ... näin nollatason kuvankäsittelyssä omaavalle.
Aloituksen viimeisessä kappaleessa tarkemmin noista EU-standardin mukaisista kuva-automaateista.
ps. Inhoan valokuvaamoja (vaikka en kameroita rikkova kohde olekaan) ja siksi menisin mieluummin totutun tapani mukaisesti kuva-automaatin kautta. - Anonyymi
😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍
🍑 Nymfomaani -> https://ye.pe/finngirl21#17849938O
🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Theermannilla kulkee!
Vouti vie kaiken mikä mieheltä irti lähtee ja palstan naiset syyttävät tilanteesta kilpaa eri naisia. Miehellä on elämän1187576- 545688
Esivaihdevuodet, menopaussi
https://www.pihlajalinna.fi/palvelut/yksityisasiakkaat/terveys/esivaihdevuodet-eli-premenopaussi Täällä kun puhutaan pa693187Tänään taas tuli pari-kolme juttua
Jotka niin mielelläni jakaisin sun kanssa. Niin paljon elämää jaettavana ja niin selkeä paikka sinulle. Mutta ymmärrän72743Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101648Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2081523Olen jälleen pahoillani
Harjoittamastani henkisestä väkivallasta palstan välityksellä. Kyllä ne voi vaikuttaa jotenkin mieleen, vaikka ei itsell931149Ukraina sai luvan vastata ohjuksin Venäjän lueelle
Mediatietojen mukaan Yhdysvallat on antanut Ukrainalle luvan iskeä pitkän kantaman ohjuksilla Venäjälle. Ylen kirjeenvai3311139Miksi putin ei valinnut ensimmäiseksi kohteekseen Suomea?
Olisiko ollut sittenkin helpompi kohde?2521131Oot vaan niin hellä
Ja lämmin luonteeltasi, että rakastan sitä yli kaiken. Oot ehkä tietämättäsi auttanut mua todella paljon. Auttaisit tämä321021