Miten passikuva-automaatissa otetun paperikuvan saa skannattua hyväksytyssä formaatissa kuvapalvelimelle, vaatiiko teknistä voimistelua? Vaikutan Suomen ulkpuolella, eli kotimaisen kuvaamon kautta ei hommaa voi hoitaa.
Lupahallinnon valokuvapalvelin: https://lupakuvienvastaanotto.fi/Help/Help.aspx
Lähtökohtana se, että kuvankäsittelyasioissa olen puhdas nolla ja hommaan tulisi käyttää Linuxia, jonka olen dedikoinut virkaasioihin. Myös Gimpin suhteen tieto-taito täysi nolla.
Tarkoitus tilata passi ja henkilökortti netissä ja sitten antaa valtakirja hakijalle, joka sen sitten edelleen postittaa, sillä viranomaiset eivät lähetä passia ulkomaiseen kotiosoitteeseen. Lähin lähetystö on varsin kaukana, eli tarkoituksena koettaa välttää pitkä reissu passin ja henkilökortin tilaamiseksi.
ps. Edellisellä kerralla lähetystön kautta toimiessa passikuva-automaatin paperikuva oli ok. Nuo kopithan on "trimmattu" EU-passikuvastandardien mukaisesti ja ohjaavat kuvattavaa asettumaan oikeaan kohtaan korkeus- ja syvyyssuunnassa, eli rajaus ja tarkkuus ok. Noista kopeista voi tarvittaessa valikosta valita ja lähettää e-kuvan suoraan paikallisten viranomaisten systeemiin passia, henkilökorttia ja ajokorttia varten.
Paperi-passikuvan skannaus valokuvapalvelimelle ?
3
850
Vastaukset
- Anonyymi
Jos olet eu alueella niin käy paikallisessa kuvaamossa niin saat virallisen kuvan jonka voivat lähettää digitaalisesti sähköpostiisi. Passikuva on tarkasti määritelty joten aika turha lähteä itse säätämään mitään jos homma ei ole hanskassa.
- Anonyymi
Tuo vaihtoehto kävi mielessä, mutta en jaksanut siitä aloituksessa erikseen manita.
Pointtina oli se, että onko EU-standardien mukaan otetun paperi-passikuvan skannausessa ja kelpuutettussa muodossa tuonne kuvapalvelimelle saamisessa erityistä voimistelua ... näin nollatason kuvankäsittelyssä omaavalle.
Aloituksen viimeisessä kappaleessa tarkemmin noista EU-standardin mukaisista kuva-automaateista.
ps. Inhoan valokuvaamoja (vaikka en kameroita rikkova kohde olekaan) ja siksi menisin mieluummin totutun tapani mukaisesti kuva-automaatin kautta. - Anonyymi
😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍
🍑 Nymfomaani -> https://ye.pe/finngirl21#17849938O
🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työttömyys on kasvussa - Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa
Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa. Työttömyys on kuitenkin kasvussa. Mitä itse aja4163235Mikä piirre on kasvoissa tärkein?
Mikä piirre on kasvoissa tärkein kun valitset seuraa itsellesi?1331792Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan211560Suurimman myrskyilyn jälkeen
vakiintuu tyynenpi tunne. Entistä vakaampi, entistä varmempi. Aina vaikealla hetkellä auttaa, kun ajattelen sinua. Minul481420- 881180
Mikä häpeä Haapaveden kaupungille
Avin huomautuksen mukaa hoitoyksikkö on ollut monin osin lainvastainen. Huomautettavaa on monista asioista. Miten Haa651156Tojotamies törttöili taas auton eteen
Ja taas joku Tojotapappa vähät välitti liikennesäännöistä ja kääntyi viitostietä ajaneen auton eteen tänään, tällä kerta341151En sano tätä pahalla
Mutta olihan meillä aika reippaasti ikäeroa ja aivan erilaiset elämäntilanteetkin. En vaan jotenkin tajunnut sitä aiemm821074Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo1551030Tiedättekö miksi mies on olemassa?
Lisääntymistä varten. Ei mitään muuta hyötyä. Jos nainen voisi lisääntyä ilman miestä, luuletteko miehet että naiset tar209940