Ammattiopisto Live

Anonyymi-ap

Millainen on Ammattiopisto Live?
Minkätyylistä porukkaa tänne hakeutuu, onko millainen yhteishenki, miten paljon kiusaamista, kuinka hyvin erilaisia ihmisiä suvaitaan?
Miten suuret opiskeluryhmät?

Ajattelin tätä koulua, joten kokemukset olisivat tervetulleita.

24

1741

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Hei!
      Olen opiskellut Ammattiopisto Livessä nyt 2 vuotta. Yhteishenki on aivan mahtava, opettajat todella mukavia!
      Luokat ovat kooltaan pieniä n. 5-10 oppilasta, riippuen koulusalasta.
      Ammattiopisto Livessä on paljon erilaisia ihmisiä; näkövammaisia, kehitysvammaisia, mielenterveysongelmaisia, ihmisiä eri uskonnoista, enkä ole ikinä nähnyt koulussani kiusaamista.
      Oppilaitoksessa ikä skaala on laaja, jotkut ovat tulleet suoraan yläasteelta ja jotkut ovat aikuisopiskelijoita, mutta kaikki tulevat hyvin toimeen :-)

• Anonyymi

🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑

❤️ ­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­­­a­­­n­i -> https://ye.pe/finngirl21#17849989Z

🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋💋💋💋🔞

• Anonyymi

En voi suositella ikävä kyllä. Opettajat ja ohjaajat ovat epämiellyttäviä ja kaikesta moititaan vaikka ei ole aihetta.

• Anonyymi

Samaa mieltä.

• Anonyymi

Jotkut eivät tule ihmisten kanssa toimeen missään!

• Anonyymi

Olen kokenut samaa. Kyllä minä itse tulen hyvin toimeen kaikkien kanssa.

• Anonyymi

Ammattiopisto Luoville tai Spesialle mielummin kuin Ammattiopisto Livelle. Tylyhköjä opettajia ja ohjaajia on Ammattiopisto Livellä eli entisellä Keskuspuiston ammattiopistolla. Spesialla on mahdollista saada henkilökohtainen koulunkäyntiavustaja.

• Anonyymi

Suosittelen lämpimästi! Toivottavasti ilmapiiri on muuttunut parempaan Keskuspuiston ammattiopiston ajoilta.

• Anonyymi

Onko ilmapiiri muuttunut parempaan suuntaan ihan oikeasti? Oletko kenties oppilaitoksen henkilökuntaa?

• Anonyymi

en suosittele Turuntien logistiikkaa!

• Anonyymi

Mikset?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mikset?

Koska siellä ei saa käytännön opetusta, opettaja sekä ohjaaja ovat laiskoja.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Koska siellä ei saa käytännön opetusta, opettaja sekä ohjaaja ovat laiskoja.

Kuulostaa niin Keskuspuiston meiningiltä kymmenen vuoden takaa. Eli mikään ei ole muuttunut. Spede opisto.

• Anonyymi

Mä en kyllä tiedä missä tollanen kauppa on, mutta saisko sieltä koneistaja paperit nopeesti. Haluisin johonkin järkevään työhön.

• Anonyymi

Ammattiopisto Live on erityisammattikoulu. Toimipisteitä on esimerkiksi Espoossa ja Helsingissä.

• Anonyymi

Olen 16v. Poika. Toiset sanovat että pitää kasvattaa amis viikset jos aikoo hakea amikseen. Onko totta? Mulla ei viikset kasva niin jää sit amis haaveeksi. Jos hakis suoraan lääkikseen. Isäni serkku sanoi että opiskele lääkäriksi. Hyvä palkka ja saa töissä hieroa naisten vehkeitä

• Anonyymi

Ei tartte kasvattaa amis viiksiä.

• Anonyymi

Mun serkku haki kans lääkikseen. Niin se pääsi, niin ei siinä muu auttanu kun kasvattaa lääkis viikset ja lukee lääkäriks. Eikä se silti mikään rikas oo.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mun serkku haki kans lääkikseen. Niin se pääsi, niin ei siinä muu auttanu kun kasvattaa lääkis viikset ja lukee lääkäriks. Eikä se silti mikään rikas oo.

Oikeastaan lääkäriksi pitäisi valmistua ammattikoulusta eikä yliopistosta sillä lääkärin tutkinto valmistaa suoraan ammattiin.

• Anonyymi

Oikeasti sillä tutkintotodistuksella ei tee mitään paitsi pyyhkii perseensä. Ei kannata hakea, jos on jotakin lähempää rajoitetta. Ennemmin "huonot" paperit tavallisesta ammattikoulusta kuin hyvät Livestä.

• Anonyymi

Mmmm

• Anonyymi

Vajakkien oppilaitos

• Anonyymi

Itse opiskelen Leppävaarassa merkonomiksi ja en voi muuta kuin suositella! Omalla kohdalla rajoitteet on enemmänkin fyysisiä + jonkinasteinen lukihäiriö, eli pääkoppa toimii. Pelkäsin pitkään hakea, koska ajattelin että tulisin turhautumaan tai olisin ”liian hyväkuntoinen” Liveen. Pärjäsin normaalissa koulussa, mutta oli aivan liian raskasta ja kuormittavaa, eikä siellä todellisuudessa ymmärretty mitään mm. liikuntarajoitteista. Onneksi siis päädyin lopulta hakemaan Liveen ja sinne pääsin!

Meillä Turuntiellä ainakin kaikki opettajat on vähintään erityisopettajia ja hallintokäytävältä löytyy omista työhuoneista myös niitä laaja-alaisia, mutta he ei itse opetusta mun ymmärtääkseni tee. Vaan esim. lukitestejä, lausuntoja jne. Opettajien lisäksi luokissa on 1-3 ohjaajaa ja meitä opiskelijoita on sen 8-12 per luokka. :D

Se mikä on parasta, niin opintoja yksilöllistetään todella paljon ja suorittaessa jotain tutkinnon osaa esim. jossakin projektissa, saattaa siitä saada hyväksilukuja vaikkapa äidinkielen opintoihin. Luokissa tuntiopetus menee käytännössä juuri sen ”heikoimman aineksen mukaan”, mutta jos pärjäät paremmin, saat omaan tahtiin edetä tehtävissä. Ohjaajilta voi aina pyytää apua niihin omiin tehtäviin.

Ekan vuoden lopulla päädyin yhden oppilaan henkilökohtaisen avustajan silmätikuksi ja hän alkoi suoranaisesti kiusaamaan. En tiedä kenen avustaja hän oli, itse oppilas ymmärtämäni mukaan oli aika huono käymään koulussa. Avustaja tämän johdosta (ilmeisesti) ylensi itse itsensä jonkinlaiseksi apuohjaajaksi ja yritti komennella ja käskyttää meitä muita opiskelijoita. Luokkakaveri patisti menemään juttelemaan omalle vastuuopettajalle näistä tapahtumista ja miten avustaja käyttäytynyt mua kohtaan. Asia otettiin heti vakavasti ja käsittelyyn. Kiiteltiin että asia tuotiin henkilökunnan tietoon, koska en kuulemma ollut ensimmäinen joka häneltä kiusaamista oli kokenut. Samaan aikaan oli juuri pohdinnat käynnissä että jatketaanko avustajan sopimusta (oli siis jotenkin Liven hommaama koulua varten) ja tuo ”minun tapaus” oli niin sanotusti se viimeinen virhe avustajalta, eikä hänen sopimusta jatkettu.

Toinen tärkeä ja merkittävä muutos Livessä on, että sinne ei enää oteta ensimmäistäkään opettajaa, ohjaajaa, siivoojaa tai muuta henkilökuntaa, ellei heiltä itseltään löydy B-lausuntoa. Sama koskee oppilaita. Eli ketään ”normaalia tai tervettä” ei enää ainakaan Leppävaarassa ole, mikä omasta mielestäni vaikuttaa positiivisesti yleiseen ilmapiiriin ja ihmisten suhtautumista toisiinsa. Kaikilla meillä on joku haaste, jonka kautta helpompi ymmärtää muiden haasteita. Tai näin on ainakin sanottu olevan, tiedä sitten totuutta. :D Mutta itselle ei ainakaan ole tullut vastaan tilanteita joissa niitä rajoitteita ei ymmärrettäisi tai jotain kyseenalaistettaisiin.

• Anonyymi

lohjan tuvasta suosittelen pysymään kaukana jos olet käynyt normaalin yläasteen ilman isoja ongelmia. Telmalaisia sekoitetaan tuvalaisten kanssa samoihin ryhmiin.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Theermannilla kulkee!

Vouti vie kaiken mikä mieheltä irti lähtee ja palstan naiset syyttävät tilanteesta kilpaa eri naisia. Miehellä on elämän
      Kotimaiset julkkisjuorut
      101
      7011
    2. Näin unta viime yönä

Että tulit nainen istumaan syliini minihame päällä.
      Ikävä
      47
      4766
    3. Esivaihdevuodet, menopaussi

https://www.pihlajalinna.fi/palvelut/yksityisasiakkaat/terveys/esivaihdevuodet-eli-premenopaussi Täällä kun puhutaan pa
      Sinkut
      55
      2656
    4. Tänään taas tuli pari-kolme juttua

Jotka niin mielelläni jakaisin sun kanssa. Niin paljon elämää jaettavana ja niin selkeä paikka sinulle. Mutta ymmärrän
      Tunteet
      5
      2138
    5. Suomi julkaisi varautumisoppaan

Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j
      Maailman menoa
      181
      1113
    6. Kuhmo tekisi perässä

Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä
      Kuhmo
      10
      1078
    7. Olen jälleen pahoillani

Harjoittamastani henkisestä väkivallasta palstan välityksellä. Kyllä ne voi vaikuttaa jotenkin mieleen, vaikka ei itsell
      Ikävä
      92
      1023
    8. Ukraina sai luvan vastata ohjuksin Venäjän lueelle

Mediatietojen mukaan Yhdysvallat on antanut Ukrainalle luvan iskeä pitkän kantaman ohjuksilla Venäjälle. Ylen kirjeenvai
      NATO
      242
      853
    9. Oot vaan niin hellä

Ja lämmin luonteeltasi, että rakastan sitä yli kaiken. Oot ehkä tietämättäsi auttanut mua todella paljon. Auttaisit tämä
      Ikävä
      30
      846
    10. Miksi putin ei valinnut ensimmäiseksi kohteekseen Suomea?

Olisiko ollut sittenkin helpompi kohde?
      Maailman menoa
      179
      783
    Aihe