tampoonien käyttö

help me

auttakaa oikeesti, mulla on ollut kuukautiset jo kohta viisi vuotta, enkä vieläkään "osaa" käyttää tampoonia! hävettää edes myöntää, sillä suurin osa ikätovereistani niitä käyttää. ja haluaisin itsekin, sillä siteet ovat monissa tilanteissa epämiellyttäviä ja hankalia, mutta en vain saa työnnettyä tampoonia emättimeeni. olen yrittänyt monta kertaa, mutten kertaakaan onnistunut. tunnen kipua työntäessäni sitä, enkä uskalla työntää sitä syvälle. pitäisikö sen sattua? ohjeissa sanotaan aina, että sen pitäisi mennä helposti, jos työntää oikein, mutta ei se vaan minulta ole onnistunut. pliis, vastatkaa!

5

810

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jo 7 vuotta

minulla sama ongelma! Menkat olleet jo 7 vuotta, enkä vieläkään osaa tuota hommaa.. oon yrittänyt useaan otteeseen, mutta tuottaa niin paljon kipua että ei se vaan onnistu. Harmittaa koska kuitenkin esim. urheillessa olisi hyvin paljon kätevämpää käyttää tamponeja... ei auta vaikka kuinka koittaisi rentoutua, aina yhtä vaikeaa silti.. :(

• että

immenkalvo on ehjä ja esteenä. Minulla oli sama vaiva nuorena. Ensin rentoudu, koska jännittyessä myös emätin kiristyy ja tamponin laitto on hankalaa. Käytä Tampaxeja, niissä on putki, minkä avulla tamponin voi tuikata sisään. Kokeile vaikka minikokoa ja vaihda usein, jos se on helpompi. Toinen jalka vessapöntön reunalle ja sitten laitat tamponin paikoilleen, paperiputkesta vedät ja tamponi jää sisälle. Tamponit muistettava vaihtaa monta kertaa vuorokaudessa, ettei tule tulehduksia. Yöksi on paras laittaa side niin limakalvot eivät kuivu.

• Ei asettimia
        että kirjoitti:

immenkalvo on ehjä ja esteenä. Minulla oli sama vaiva nuorena. Ensin rentoudu, koska jännittyessä myös emätin kiristyy ja tamponin laitto on hankalaa. Käytä Tampaxeja, niissä on putki, minkä avulla tamponin voi tuikata sisään. Kokeile vaikka minikokoa ja vaihda usein, jos se on helpompi. Toinen jalka vessapöntön reunalle ja sitten laitat tamponin paikoilleen, paperiputkesta vedät ja tamponi jää sisälle. Tamponit muistettava vaihtaa monta kertaa vuorokaudessa, ettei tule tulehduksia. Yöksi on paras laittaa side niin limakalvot eivät kuivu.

Aloitin tamponien käytön Tampaxin asettimellisilla minitamponeilla. Asettimella kyllä menee helposti sisään, mutta menee myös helposti samalla niin syvälle, että sehän se vasta sattuukin, kun se tamponi tökkää kohdunsuuhun tai johonkin. Että ei kiitos asettimia minulle!

• neuvoja

Jos olet neitsyt, niin todennäköisesti ongelmasi johtuu siitä. Tamponien käyttö on helpompaa, kun immenkalvo on venynyt tai revennyt.

Tampaxin minikoko on varmaankin helpoin aluksi, mutta kannattaa kokeilla myös O.B:n minikokoa. Joillekin kun voi sopia toinen merkki paremmin ja toinen ei ollenkaan. Voit myös sipaista hieman vaseliinia tms. tamponiin liukasteeksi.

Rentous on tärkeää, joten yritä olla jännittämättä. Varmista myös, että työnnät tamponia oikeassa kulmassa. Voit vaikka ennen kuukautisia kokeilla sormella, mihin suuntaan emätin kallistuu.

Kyllä se siitä! Harjoitus tekee mestarin!

• (:

ekaks kokeilin tampaxia ( ei mini koko ) ja ei mennyt millään ! sitten kokeilin o.b mini kokoa ja hyvinhän se meni (: eikä sattunut laikaan .

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli

Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei
      Kauhava
      178
      6545
    2. Ootko rakastunut?

Kerro pois nyt
      Ikävä
      148
      1804
    3. Onhan sulla nainen parempi mieli

Nyt? Ainakin toivon niin.
      Ikävä
      113
      1588
    4. Ujosteletko tosissaan vai mitä oikeen

Himmailet???? Mitä pelkäät?????
      Ikävä
      51
      1310
    5. Suureksi onneksesi on myönnettävä

Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️
      Ikävä
      46
      992
    6. Möykkähulluus vaati kuolonuhrin

Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢
      Kauhava
      40
      973
    7. Älä mies pidä mua pettäjänä

En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu
      Ikävä
      96
      933
    8. Reeniähororeeniä

Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?
      Kouvola
      5
      859
    9. Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.

Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan
      Maailman menoa
      241
      835
    10. Kävit nainen näemmä mun

Facessa katsomassa....
      Ikävä
      41
      819
    Aihe