Majoitus Suomesta vai paikan päältä?

Masa

Viikon päästä lähtö Kuubaan ja vain lentoliput ostettu. Onko vinkkejä mitä kautta kannattaisi varata majoitus? Onko halvempaa jos järjetelee hotellit vasta paikan päällä? Netissä tuntuu olevan monenlaista palveluntarjoajaa. Mikä niistä mahtaa olla luotettavin/edullisin? Ajattelimme yöpyä ainakin Havannassa ja Varaderossa hyvissä hotelleissa...

7

1652

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • chiquita

Jos lento on viikon päästä, olette varmaan jo hankkineet turistikortit??? Eli minkä hotellin/casan nimen laitoitte niihin?
      Periaatteessa Kuubaan mennessä pitäisi olla majoitus varattuna kolmeksi vuorokaudeksi. Jotkut ottavat riskin ja laittavat turistikorttiin vain jonkun hotellin tai casa particularin nimen ilman että heillä oikeasti on mitään varattuna. (Eikä siten ole myöskään mitään todisteita kuten varausvahvistuksia, vouchereita tms.) Joskus kuitenkin voi ns. käry käydä ja silloin sinut vähintään kuskataan kaupungin kalleimpaan hotelliin ja huom. laskun maksat sinä itse...

Itse yövyn Kuubassa mm. casa particulareissa, joten en tuohon hotellin varaukseen osaa ottaa kantaa....

• chiquita

Jos lento on viikon päästä, olette varmaan jo hankkineet turistikortit??? Eli minkä hotellin/casan nimen laitoitte niihin?
      Periaatteessa Kuubaan mennessä pitäisi olla majoitus varattuna kolmeksi vuorokaudeksi. Jotkut ottavat riskin ja laittavat turistikorttiin vain jonkun hotellin tai casa particularin nimen ilman että heillä oikeasti on mitään varattuna. (Eikä siten ole myöskään mitään todisteita kuten varausvahvistuksia, vouchereita tms.) Joskus kuitenkin voi ns. käry käydä ja silloin sinut vähintään kuskataan kaupungin kalleimpaan hotelliin ja huom. laskun maksat sinä itse...

Itse yövyn Kuubassa mm. casa particulareissa, joten en tuohon hotellin varaukseen osaa ottaa kantaa....

• Masa

Tuo oli uusi tieto, että majoitus pitää olla kolmeksi päiväksi varattu. Turistikortti pitäisi kuulemma hoitua 2 päivässä, joten vielä ehtii. Täytyykin sitten heti varata hotelli...kun vaan tietäisi mitä kautta se kannattaa tehdä. En oikein haluaisi maksaa luottokortilla netin kautta. Olen vähän myöhään liikkeelle kun lennot ostettiin vasta pari päivää sitten…

• jrhoffa
        Masa kirjoitti:

Tuo oli uusi tieto, että majoitus pitää olla kolmeksi päiväksi varattu. Turistikortti pitäisi kuulemma hoitua 2 päivässä, joten vielä ehtii. Täytyykin sitten heti varata hotelli...kun vaan tietäisi mitä kautta se kannattaa tehdä. En oikein haluaisi maksaa luottokortilla netin kautta. Olen vähän myöhään liikkeelle kun lennot ostettiin vasta pari päivää sitten…

Olen varannut Kuuban hotellit netin kautta ja kaikki on sujuntut ongelmitta. Eikä netin kautta maksamisessa ole koskaan ollut mitään ongelmia muutenkaan. Uudehko Hotelli LT Miramar Panorama on edullinen ja laadukas vaihtoehto. Sijaitsee Miramarin kaupunginosassa, jonne taksi n. 5 CUC:a.
        Voithan merkitä tämän hotellin turistikorttiisi, vaikka menisitkin casaan. (Ovat hyvä vaihtoehto budjettituristille).

• jani
        jrhoffa kirjoitti:

Olen varannut Kuuban hotellit netin kautta ja kaikki on sujuntut ongelmitta. Eikä netin kautta maksamisessa ole koskaan ollut mitään ongelmia muutenkaan. Uudehko Hotelli LT Miramar Panorama on edullinen ja laadukas vaihtoehto. Sijaitsee Miramarin kaupunginosassa, jonne taksi n. 5 CUC:a.
        Voithan merkitä tämän hotellin turistikorttiisi, vaikka menisitkin casaan. (Ovat hyvä vaihtoehto budjettituristille).

hoiti meidän majoitukset sekä havannasa että varaderossa ja ainakin meikäläisen vertailujen perusteella hinnat oli n. 20-25% alle nettihintojen kyseisiin hotelleihin (luultavasti sopimushintahotelleja). voihan se olla että jotain viime hetken tarjouksia saa netistä vieläkin halvemmalla, mutta kannattaa kyllä kysellä myös matkanjärjestäjiltä.

ps. toivottavasti meillä on hotellit, kunhan saavutaan perille :)

• chiquita
        jani kirjoitti:

hoiti meidän majoitukset sekä havannasa että varaderossa ja ainakin meikäläisen vertailujen perusteella hinnat oli n. 20-25% alle nettihintojen kyseisiin hotelleihin (luultavasti sopimushintahotelleja). voihan se olla että jotain viime hetken tarjouksia saa netistä vieläkin halvemmalla, mutta kannattaa kyllä kysellä myös matkanjärjestäjiltä.

ps. toivottavasti meillä on hotellit, kunhan saavutaan perille :)

Tosiaan joo, kyllä kannattaa kysellä täälläkin matkatoimistoista. Nyt muistuu mieleeni parit tuttavat, jotka olivat saaneet varattua todella hyvän hotellin edulliseen hintaan juuri matkatoimiston kautta. Tosin juuri siitä matkatoimistosta ei kannata juuri nyt kysellä, koska taisi olla tuo Töölön Matkatoimisto...

• Luke

Folke West tarjoaa todella halpaa hotellikorttia kuubaan ja hoitaa varaukset kuubaan noin viikossa. Muista matkatoimistoista esim. Mr. Travel tai Ebookers hoitaa nopeasti varauksen vaikkapa kolmeksi ensimmäiseksi päiväksi. Paikan päällä ostettuna esim. hotelli Deauvillessä havannassa halvin kahden hengen huona on noin 35 euroa ja hotelli on ihan ok. Majoitusta kyllä löytyy joka lähtöön kuubasta.. Havanna on buukattu täyteen joulukuusta maaliskuuhun, muina aikoina kyllä pitäisi majoitusta löytyä helposti. Hintataso on halvempi Havannan ulkopuolella. Älkää vaan menkö Varaderoon, petytte varmasti jos haluatte nähdä Kuubalaista elämää.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      35
      4623
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      55
      3175
    3. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      30
      2863
    4. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      61
      2805
    5. Suuri tulipalo

Missä mikä palaa?
      Kiuruvesi
      6
      2390
    6. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      54
      2185
    7. Miksi haluat pitää estettynä mutta täällä puhut?

Eikö olisi parempi puhua ihan kasvotusten?
      Ikävä
      20
      1621
    8. Mies! Lupaatko

enskerral kertoo mis mennään..? :D <3
      Ikävä
      18
      1591
    9. Tuksu on edelleen sinkku - nuori Joonas jätti!

Hihhahihhahhaahheee Joonas keksi hyvän syy. : Tuksu on liian Disney-prinsessa hänelle. (Mikähän prinsessa lie kyseessä….
      Kotimaiset julkkisjuorut
      8
      1518
    10. Maailmassa monta

On ihmeellistä asiaa. 😮
      Ikävä
      16
      1504
    Aihe