Nuoren koulukuljetus

Anonyymi-ap

Kertokaapa viisaammat.. Asutaan maalla ja nuori on toisen asteen koulutuksessa. Opiskeluvelvoite 18 vuotiaaksi. Meillä ei kulje julkista liikennettä ja matkaa tulee kouluun yhteen suuntaan 80km.ketkä tai kuka on vastuussa koulukuljetuksista (muista oppivelvollisuus)? Kela ei maksa kuljetuksesta koska olemme ns. Väliinputoajia ja kriteerit eivät täyty. Itse olen 3 lapsen yh, kotihoidontuella ja toimeentulotuella. Onko juuri tosi, että minun on yli tuhat kilometriä kuukaudessa ajettava? Pienen lapsen kanssa. 2vuotta melkein ajanu ja nyt alkaa takki olla tyhjä.

5

246

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Eikö kukaan osaa vastata tähän?

• Anonyymi

Kiinnostaa että miten olette väliin putojia ja millä syyllä kela ei matkoja korvaa? Kelan sivuilta löytyy linkki. https://www.kela.fi/koulumatkatuki jossa kerrotaan kuinka matkakorvausta haetaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kiinnostaa että miten olette väliin putojia ja millä syyllä kela ei matkoja korvaa? Kelan sivuilta löytyy linkki. https://www.kela.fi/koulumatkatuki jossa kerrotaan kuinka matkakorvausta haetaan.

Yhteen suuntaan matkoja ei kerry kuukaudessa kymmentä. Ja siellähän ne kriteerit kelan sivuilla on ja mikään niistä ei täyty meidän kohdalla ja sitä julkista liikennettä ei ole..

• Anonyymi

Taksikin on julkista liikennettä.

• Anonyymi

Laita se teini asumaan sinne koulupaikkakunnalle. Siellä voi olla joku asuntolakin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Mistä kaupungeista ikävöijät olette ?

Mistä kaupungista olet?
      Ikävä
      139
      2317
    2. Kohunäyttelijä Aku Hirviniemi täyttää tänään pyöreät 40 vuotta. Onnea kaikesta huolimatta!

Näyttelijä, juontaja Hirviniemi on ollut otsikoissa ja hänen keikkojaan sekä tuotantojaan on peruttu julkisuuteen nousse
      Kotimaiset julkkisjuorut
      98
      2235
    3. Tunnut niin oikealta kuin osa minua

Olenko oikeassa? Eihän tässä puutu kuin samat tuntemukset sinulta. Nainen, mitä tämä on? Jotain todella outoa tässä on,
      Ikävä
      92
      1886
    4. Miten sinä juhlistat Suomen itsenäisyyttä 6.12. - Onko millaisia perinteitä?

Itsenäisyyspäivä on näinä aikoina entistä tärkeämpi osa suomalaisuutta ja merkittävä juhlan aihe meistä monelle. Miten s
      Maailman menoa
      342
      1490
    5. Nainen, täällä minä vain sinua ikävöin

Joka päivä riudun ja ajatus sinusta viiltää syvälle, se, miten ihanaa olisi kokea sinut lähelläni. Mieleni askartelee si
      Ikävä
      61
      1313
    6. Vaatii kaupungilta kuusinumeroista summaa

Onko ahneudella ja kieroudella rajaa? Itse tekee väärin, saa oikeutetusti potkut ja on nyt etukäteen suunnitellusti käsi
      Haapavesi
      77
      1211
    7. En mä vaan ymmärrä miten noin kaunis voi olla sinkku

Sähän olet uskomattoman upea nainen kaikinpuolin.
      Ikävä
      59
      1038
    8. Voitko ystävällisesti

Vastata siihen mitä kirjoitin Oletko valmis kasvotusten puhumaan vai kidutatko lopunelämäsi minua
      Ikävä
      93
      1004
    9. Ikävä sinua, voimmeko tavata?

Anteeksi se minun viestini aikoinaan. Perun (jos se on vielä mahdollista) viestini sisällön ja olen pahoillani, jos se l
      Ikävä
      44
      987
    10. Jos joskus pääsen halaamaan sinua

niin voi olla, että en päästä enää ollenkaan irti. Sitten on hankala mm. käydä töissä, mutta eipä voi mitään.
      Ikävä
      58
      899
    Aihe