Kertokaapa viisaammat.. Asutaan maalla ja nuori on toisen asteen koulutuksessa. Opiskeluvelvoite 18 vuotiaaksi. Meillä ei kulje julkista liikennettä ja matkaa tulee kouluun yhteen suuntaan 80km.ketkä tai kuka on vastuussa koulukuljetuksista (muista oppivelvollisuus)? Kela ei maksa kuljetuksesta koska olemme ns. Väliinputoajia ja kriteerit eivät täyty. Itse olen 3 lapsen yh, kotihoidontuella ja toimeentulotuella. Onko juuri tosi, että minun on yli tuhat kilometriä kuukaudessa ajettava? Pienen lapsen kanssa. 2vuotta melkein ajanu ja nyt alkaa takki olla tyhjä.
Nuoren koulukuljetus
6
403
Vastaukset
- Anonyymi
Eikö kukaan osaa vastata tähän?
- Anonyymi
Kiinnostaa että miten olette väliin putojia ja millä syyllä kela ei matkoja korvaa? Kelan sivuilta löytyy linkki. https://www.kela.fi/koulumatkatuki jossa kerrotaan kuinka matkakorvausta haetaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kiinnostaa että miten olette väliin putojia ja millä syyllä kela ei matkoja korvaa? Kelan sivuilta löytyy linkki. https://www.kela.fi/koulumatkatuki jossa kerrotaan kuinka matkakorvausta haetaan.
Yhteen suuntaan matkoja ei kerry kuukaudessa kymmentä. Ja siellähän ne kriteerit kelan sivuilla on ja mikään niistä ei täyty meidän kohdalla ja sitä julkista liikennettä ei ole..
- Anonyymi
Taksikin on julkista liikennettä.
- Anonyymi
Laita se teini asumaan sinne koulupaikkakunnalle. Siellä voi olla joku asuntolakin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hei sinä nainen
Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa843032Kelan perkeleellinen käytäntö
Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei3102685Putin ei suostu tulitaukoon nyt kun Kurskin taistelut ovat kesken
ja venäjä on viimein päässyt niskan päälle, suuren ylivoiman turvin. Ukraina ilmeisesti suorittaakin taktista vetäytymi1901493Voi kulta rakas
Kyllä minäkin olen sinuun rakastunut. Oisit avautunut tunteistasi aiemmin niin ei tarvitsisi kiertoteitä kuulla tästä. �621192Martinan firma haastettiin käräjille
Seiska: Martinan firma haastettiin käräjille, taustalla outo rahasotku.2391098Miksi haluat satuttaa
Sillä tiedolla ettet välittäisi minusta vaikka se ei ole totta. Silti tiedän että rakastat minua edelleen. Niinkuin sano281011- 70948
- 117940
- 76920
- 72904