Hoitotiede 2023

Anonyymi-ap

Onko hakijoita hoitotieteelliseen/terveystieteelliseen tänä vuonna? Mitkä fiilikset pääsykokeesta?

76

6821

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Varasijoille jäädään tod.näk. tänäkin vuonna, hain Turkuun. Huolimattomuusvirhe 3. Tehtävän laskuissa, kun en lukenut tehtävänantoa loppuun (kertominen jäi huomaamatta) ja englannin kielinen aineisto oli hankala tulkintainen ilman sanakirjaa.

    • Anonyymi

      Englanninkielinen teksti pelästytti aluksi mutta se tuntui lopuksi olevan helpoin näistä kolmesta tehtävästä..

      • Anonyymi

        Muistatko mitä vastasit kysymyksiin? Itsellä tuntui menevän se osio huonosti. 2.tehtävään vastasin ensimmäisen väittämän oikein ja seuraavat 4 väärin. Toisen osion vastauksia en muista


    • Anonyymi

      Tulkaa keskustelee jodelin hoitotiede kanavalle ☺️

      • Anonyymi

        Minkä alueen? Turun seudulla ei näy kommentointia ollenkaan :(


    • Anonyymi

      Ensimmäinen tehtävä tuntui helpolle, toinen vaikealle ja kolmannesta meni varmaan yks tai kaks väärin

    • Anonyymi

      Minkä portin vastasitte kolmannen osuuden viimeiseen tehtävään?

      • Anonyymi

        Alle 0.22


      • Anonyymi

        Se mihin piti kirjoittaa itse? Laitoin sen missä oli tyyliin”bakteeri jää pinnoille….”


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se mihin piti kirjoittaa itse? Laitoin sen missä oli tyyliin”bakteeri jää pinnoille….”

        Joo tätä meinasin! Ilmeisesti Kuopiossa ja Tampereella ollu eri määrä tehtäviä siinä kolmannessa osuudessa.


    • Anonyymi

      Tein turussa kokeen. Tuntui kokeen jälkeen, että meni hyvin, mutta niin oli muutkin kokeneet. Tämän kertoivat välipalojen jakajat kokeen jälkeen. Ja hyvä tunne oli minulla Oulunkin tehtävän palautuksen jälkeen ja tänään, kun oulun tulokset tulivat, niin kaukana varasijoilla ollaan. Ei siis suuria odotuksia 😄

      • Anonyymi

        Mikä varasija olet Oulussa? Itse olen varasijalla 164.. :D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä varasija olet Oulussa? Itse olen varasijalla 164.. :D

        161 😂


      • Anonyymi

        Siis tuliko jo vastaukset teille? Itse yritin Kuopioon. Jännittää, että 3. Osion ymmärsin väärin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä varasija olet Oulussa? Itse olen varasijalla 164.. :D

        Mä 166 ja 208 🤣🤣


    • Anonyymi

      Milloinhan tulisi mallivastaukset näkyviin? Olis kiva tietää oikeet vaataukset, nyt paha sanoo yhtään että miten meni 😁

      • Anonyymi

        Ne sanoi siellä, että parissa viikossa pitäisi tulla 😊 huomasin itselläni jo ainakin yhden virheen, kun kävin kaverin kanssa vastauksia läpi. Oli kysytty kuinka monta prosenttia ”ruotsinkielisistä oli sairaanhoitajia” - vastasin 50% mikä oli sekä suomen, että ruotsin sairaanhoitaja osuus. Oikea olisi ollut 20%. Kaveri oli taas mokannut vikassa tehtävässä, kun oli yhteenlaskenut todennäköisyysluvut, kun piti kertoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ne sanoi siellä, että parissa viikossa pitäisi tulla 😊 huomasin itselläni jo ainakin yhden virheen, kun kävin kaverin kanssa vastauksia läpi. Oli kysytty kuinka monta prosenttia ”ruotsinkielisistä oli sairaanhoitajia” - vastasin 50% mikä oli sekä suomen, että ruotsin sairaanhoitaja osuus. Oikea olisi ollut 20%. Kaveri oli taas mokannut vikassa tehtävässä, kun oli yhteenlaskenut todennäköisyysluvut, kun piti kertoa.

        Muistanko väärin että vain yhdessä kysymyksessä piti kertoa luvut?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ne sanoi siellä, että parissa viikossa pitäisi tulla 😊 huomasin itselläni jo ainakin yhden virheen, kun kävin kaverin kanssa vastauksia läpi. Oli kysytty kuinka monta prosenttia ”ruotsinkielisistä oli sairaanhoitajia” - vastasin 50% mikä oli sekä suomen, että ruotsin sairaanhoitaja osuus. Oikea olisi ollut 20%. Kaveri oli taas mokannut vikassa tehtävässä, kun oli yhteenlaskenut todennäköisyysluvut, kun piti kertoa.

        Onko varma että piti kertoa eikä plussata?


    • Anonyymi

      Hakiko kukaan Ouluun?

    • Anonyymi

      Näkyykö missään vielä oikeita vastauksia??

      • Anonyymi

        Ei ole ainakaan vielä näkynyt..
        Toivottavasti nyt pian laittaisivat näkyviin.


    • Anonyymi

      Hain Turkuun ja oli tuskallinen koe. Istuin siellä lähes 4h mutta en usko pääseväni taaskaan. YAMK haku onneksi on kesken että jos sinne ”edes” pääsisi.

    • Anonyymi

      Onpas tuskallinen aika odottaa mallivastauksia 😣 Nyt ei enää muista itsekään mitä kysymyksiin vastaili… Viimeinen tehtävä oli itselleni hankalin

      • Anonyymi

        Joo en käsitä, mikseivät voi laittaa heti kokeen jälkeen :( luulisi että olisi kuitenkin heti tiedossa oikeat…


    • Anonyymi

      Mun mielestä oli paljon vaikeampi koe kuin viime vuonna. Englanti ei ole mun vahvuus, joten siinä meni varmasti jotain väärin. Lisäks se vika laskutehtäviä oli ihan kammottava. En muista enää edes että miten laskin niitä, mutta se ei todellakaan mennyt putkeen. Mietin useamman kerran, että voiko tää muka olla oikein jne. Harmittaa :(

      • Anonyymi

        Pitää varmaan hakea yliopistoon jollekkin muulle linjalle kuin Hoitotiede, varmaan jopa kauppakorkeassa on helpommat kokeet😂Ja tulevaisuudessa ehkä paremmat ansiot..Kyllä meni niin hermo tossa pääsykokeissa. Se vika tehtävä oli kammottava vaikka yritin päätellä mut varmaan pieleen meni😢


      • Anonyymi

        Aijaa. Mun mielestä tampereen koe oli helppo ja en osaa juuri yhtään englantia. Ja myös muut osiot. Voihan se tietty olla, etten vaan tajunnut ja kompastuin niihin kompakysymyksiin.


    • Anonyymi

      Ihmettelen, ettei vieläkään ole mallivastauksia! Ihan kiva olis hiukan saada osviittaa siitä, onko mahdollisuuksia päästä sisään. Turkuun siis hain. Itellä meni varmaan ainakin sen kolmostehtävän lasku väärin...

      • Anonyymi

        Toivotaan että ei mene heinäkuulle vastausten tuleminen, kun pitäisi ilmoittaa töihin tarpeeksi ajoissa jatkot. Jos opiskelupaikka irtoaa pitää vähän keventää työaikaa. Onkohan jossain vielä hoitotieteen kokeita ja siksi ei mallivastauksia julkaista?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toivotaan että ei mene heinäkuulle vastausten tuleminen, kun pitäisi ilmoittaa töihin tarpeeksi ajoissa jatkot. Jos opiskelupaikka irtoaa pitää vähän keventää työaikaa. Onkohan jossain vielä hoitotieteen kokeita ja siksi ei mallivastauksia julkaista?

        Itseasiassa joo! Oulun terveystieteiden kandi+maisteri koe on nyt perjantaina 2.6. Että tulisikohan sen jälkeen sitten mallivastaukset? Mulla sama tilanne, että työvuorot suunnitellaan jo kohta syksylle :(


    • Anonyymi

      Ei vieläkään mallivastauksia näkyvillä ainakaan Turussa, tai sit en osaa etsiä oikeasta paikasta. Ig:ssä kysyin ja lupailtiin tän viikon aikana. Tuskin ne viikonloppuna niitä laittelee...

    • Anonyymi

      Oulun yliopistoon hoitotieteen maisteriohjelmaan varasijalla 19, ei taida olla mahiksia.

      • Anonyymi

        Milloin oli Oulun on, kun ne tulokset on niin aikaisin saatavilla?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Milloin oli Oulun on, kun ne tulokset on niin aikaisin saatavilla?

        Ei on vaan PK/pääsykokeet


    • Anonyymi

      No nyt on tullu mallivastaukset ainakin turkuun!
      Enää en vaan sit muistakaan, mitä olen vastaillut, ainakaan kakkoskysymykseen. Mut laskeskelin, että parhaimmillaan olen saanut 28 pistettä ja vähimmillään 19, jos kaikki ne, joita en muista, olis menny väärin.

    • Anonyymi

      Miten pisteytys menee? Jos vastaan esim. tehtävään 1A väärin niin vähennetäänkö miinuspisteet kyseisen tehtävän pistesaldosta vai kokeen kokonaispistemäärästä?

      • Anonyymi

        Varmaan kyseisen tehtävän, mutta ei kai sillä ole lopputuloksen kannalta merkitystä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Varmaan kyseisen tehtävän, mutta ei kai sillä ole lopputuloksen kannalta merkitystä.

        On varmaan merkitystä ainakin siinä kohtaa, jos esim 3:n ensimmäisen tehtävän pisteet riittäisivät sisäänpääsyyn (tietysti pisterajoista riippuen), mutta viimeisestä tehtävästä alkaisikin ropisemaan miinuksia.


    • Anonyymi

      Kiva kun mallivastaukset tuli, eipä tartte turhia kuvitella että sisään pääsisisi😢. Miinuspisteitä tuli varmaan puolista vastauksista, joten se siitä.

    • Anonyymi

      Tampereen osalta opintopolussa on hakutilanne jo julkaistu ainakin omalta osalta. Alimmat pisteet mitä päässyt sisään on 12.75 (maksimi 15)

      • Anonyymi

        Oliko siis Tampereella kokeen maksimipisteet 15 pistettä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oliko siis Tampereella kokeen maksimipisteet 15 pistettä?

        Joo maksimi oli 15, hieman vähemmän kysymyksiä kun Turussa, mutta tehtävät pääasiassa samanlaiset


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo maksimi oli 15, hieman vähemmän kysymyksiä kun Turussa, mutta tehtävät pääasiassa samanlaiset

        Okei! Aika tiukat pisterajat sitten


    • Anonyymi

      Pääsin alhasimmilla pisteillä sisään Tampereelle😭

      • Anonyymi

        Ai onko tampere antanut jo vastauksia 😳 turusta ei ole vielä


      • Anonyymi

        Vau! Onnea-☺️ montako kertaa olet hakenut vai oliko ensimmäinen kerta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai onko tampere antanut jo vastauksia 😳 turusta ei ole vielä

        Joo Tampereelle tullut jo tulokset, ei kuitenkaan näy vieläkään mallivastauksia netissä. En tiedä eikö meinaakkaan niitä laittaa 🤷🏼‍♀️


      • Anonyymi

        Samoin!! 😭 Aivan epätodelliselta tuntuu vieläkin. Kiva, että tosiaan ilmoittivat näin aikaisin. Onnea sulle! 😊


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vau! Onnea-☺️ montako kertaa olet hakenut vai oliko ensimmäinen kerta?

        Kiitos!😍 Hoitotieteisiin eka yritys, mutta terveystieteisiin oon hakenu muualle kolme kertaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samoin!! 😭 Aivan epätodelliselta tuntuu vieläkin. Kiva, että tosiaan ilmoittivat näin aikaisin. Onnea sulle! 😊

        Kiitos! Samoin sulle☺️


    • Anonyymi

      Onko tietoa koska Turun tulokset julkaistaan?

      • Anonyymi

        Ei tietoa, mutta aivan malttamattomana joka päivä käyn Opintopolussa tarkastamassa. Hain ekaa kertaa, joten ei vertailupohjaa muihin vuosiin. Tuli niin myöhään ne mallivastaukset, etten enää varmuudella voinut muistaa omia vastauksiani, mutta jos pisterajat on yhtään viime vuosien kaltaiset ja jos vastaukset meni sinne päin kuin muistelin, niin vois olla siinä ja siinä, että pääsen sisään. Jos pisterajat ei nouse merkittävästi edellisistä vuosista.😅


    • Anonyymi

      Mä kirjotin siellä kokeessa ylös konseptille, mitä vastasin mihinki kysymykseen. Sain 20,5 turun kokeesta, viime vuotisella rajalla pääsis läpi kyllä. Silloin oli enemmän hakijoitakin. Ne ei kuitenkaan ole mitään esseevastauksia, niin ihmetyttää kyllä, miksi pitää tulla niin myöhään julkaisut tuloksista. :D

      Yamk valintaopintojakso oli arvioitu jo, ja siinä oli esseitä. Mut ei sieltäkään kyl oo viel vahvustusta tullut.

    • Anonyymi

      Nyt ovat tulleet Kuopion mallivastaukset.

    • Anonyymi

      Turun vastaukset tuli! Pääsin sisään! 😍😍😍

    • Anonyymi

      Turun vastaukset tuli! Pääsin sisään! 😍😍

    • Anonyymi

      Pääsin turkuu! 💕💕

    • Anonyymi

      Paljonko Turun pisteraja oli millä pääsi sisään?

      • Anonyymi

        22 pistettä


    • Anonyymi

      Pääsin kans Turkuun 😍

    • Anonyymi

      Mä pääsin myös turkuun! 26 pistettä.

    • Anonyymi

      Seuraava kysymys onkin: kumman suuntautumisen valitsette ja miksi? Opettaja vai asiantuntija/johtajuus?

      • Anonyymi

        Opettaja! Yksi hallinnontutkinto on jo taskussa.


    • Anonyymi

      Täällä yksi, joka ei päässyt Turkuun. Onnea teille valituille kuitenkin❤️Olette paikkanne ansainneet!

    • Anonyymi

      Pääsin Tampereelle!😭❤️

    • Anonyymi

      Kuopion tulokset tulleet myös! Jäin varasijalle 5, puolen pisteen päähän johtamisen linjalla. Preventiivisen pisteraja oli 18, opelinjan 17 ja johtaminen 16.

    • Anonyymi

      Olen kuopiossa varasijalla 2 opettajalinjalla. Viime vuonna varasijalla 76.
      Aivan kamala jos tänä vuonna jää niin pienestä kiinni.

    • Anonyymi

      Mä pääsin Kuopioon preventiiviseen suuntautumisvaihtoehtoon, omat pisteet 21. Se viimeinen pääsykokeen tehtävä oli tosi hankala!

    • Anonyymi

      Pisteen päähän jäi ja varasijalla 8. Onnea kakille sisään päässeille. Ei auta kuin pyrkiä uudestaan.

    • Anonyymi

      Ouluun päässeitä? 😍

    • Anonyymi

      Kuopiossa ainakin varasijat jonkin verran edenneet, itse olin alunperin varasijalla 5. ja nyt varasijalla 1. Tässä menee näköjään useempi viikko nyt opintopolkua kytätessä...

      • Anonyymi

        Peukut pystyssä sulle! 🙂


    • Anonyymi

      Mihin linjalle hait? Oma varasija 8 pysynyt muuttumattomana. Tuo kyllä syö jos jää 1. Varasijalle. Tsemppiä odotukseen.

    • Anonyymi

      Mä olin eilen Kuopiossa preventiivisessa varasijalla 5, tänä 4. Opettaja jono ei ole liikkunut.

    • Anonyymi

      Hitaasti kyllä jono liikkuu, ei ole edennyt oikein moneen päivään. Vipusesta näkee, että vielä toki osa on jättänyt vielä paikan hyväksymättä. Että ehkä toivoa on :D

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      50
      5025
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3297
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1442
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1285
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      980
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      888
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      857
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      238
      775
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      738
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe