Työkyvyttömälle on halvempi maksattaa veroista työttömyyskorvausta kuin järjestää lain vaatimaa kunt

Anonyymi-ap

Työkyvyttömälle on halvempi maksattaa veroista työttömyyskorvausta kuin järjestää lain vaatimaa kuntoutusta.

Kunnat ovat hyvin kekseliäitä kuntalaisten kusettamisessa.


Äänestä SDP

11

278

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Miten kuntoutus voi palauttaa työkyvyn?
      Olen käytännössä työkyvytön koska sairaudestani ei ole toistaiseksi diagnoosia.
      Työttömien tyypillinen ongelma on se että sairaudet on hoitamatta, lähetettä ei saa erikoissairaanhoitoon ja jos saa lähetteen niin sekään ei takaa että työkyä rajoittavia vammoja tai sairauksia hoidetaan.

      • Anonyymi

        Lääkärit eivät suostu tekemään diagnooseja mistään muista sairauksista, kuin mielenterveysongelmista ja tuputetaan psyykelääkkeitä joka vaivaan. Elimistön kivut on myös suuri rajoittava tekijä olla työelämässä. Kipuja todella usein vähätellään terveydenhuollossa ja luullaan, että ne loppuvat vain fysioterapialla ja kotiin annetuilla jumppaohjeilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lääkärit eivät suostu tekemään diagnooseja mistään muista sairauksista, kuin mielenterveysongelmista ja tuputetaan psyykelääkkeitä joka vaivaan. Elimistön kivut on myös suuri rajoittava tekijä olla työelämässä. Kipuja todella usein vähätellään terveydenhuollossa ja luullaan, että ne loppuvat vain fysioterapialla ja kotiin annetuilla jumppaohjeilla.

        Eri mieltä olen, jäin juurikin työkyvyttömyyseläkkeelle olkapäävaivoista rakennusalalta, ei se tie lyhyt ole vaan useita lääkärikäyntejä ja leikkaus jonka perään kuntoutusta 300 päivää, kun kunto ei kestänyt työntekoa niin pääsin eläkkeelle. Mielenterveydessä ei ole vikaa omasta ja perheenjäsenten eikä lääkrien mielestä. Pienestä lihasvaivasta ei pääse vaan kyllä se vaiva tutkitaan kuvantamisilla jossa nähdään missä vika.


    • Anonyymi

      Kyllä sinä boit jotainmtuöyä tehdä
      Esim vahtimestari tai siivojan ,apuhoitjan apuoainen esim

      Kela lääkäri määräsi peräpuikkoja suunkautta

    • Anonyymi

      Hdhdhdjdjdjdj kun on jo maksettu liikaa yritystukia yrittöjille konaa ja
      ainakin meidän kylällä tutut yrittäjät ajavat yritysautollansa kaikkiin paikkoihin,kissanristiäisistä alkoon.
      ja polttoaineet ruohonleikkuriin ja perämoottoreihin/sahoihin yrityksen kautta. ihan kaiken ne sinne työntää.
      jännä homma kun taloa rakennetaan niin kappas siinä on yks työhuone joka pitää olla yrityksen käytössä ja materiaalit ja kulut sähkölaskua myöten veronmaksajienpiikkiin tietenkin koko talosta.
      näin se menee,huijaaminen johtuu ahneudesta.siat


      Äänestä sdp

    • Anonyymi

      Niin ensi saitalle tarjotaan työttömyys etuuta jotta ei tarvii kuntoutaa ja siten aletaan hukkumaan laiskasi kun ei löydykkään töitä

    • Anonyymi

      No tottaikai on halvempaa, kaikki ns toimenpiteet maksaa valtiolle aina rajusti enemmän kuin se 500e/kk (vai paljonko se nykyään on) mitä työtön saa ja rajusti halvempaa onkin, joka ikinen työtön joka on esm siinä "kuntouttavassa työssä" maksaa valtiolle aina muutaman tonnin/kk per työtön, eli hurjasti halvempaa olisi se et saisi vaikkapa sen työmarkkinatuen verran ilman mitään pakkoja.
      Eri asia sit jos joutuu oikeaan eli tuottavaan työhön tekemään sitä "kuntouttavaa työtä" silloin valtio tienaa työn tuloksella ja myös sillä ettei työntekijälle tarvitse maksaa palkkaa

    • Anonyymi

      Mukkekin varma teki ohaeit jätti kaiken kesken kunhan päsi eroon

    • Anonyymi

      Tottakai ne yksityiset kuntotuspalvelut maksaa kelalle enemmän, kuin se, että pitkäaikaistyötön saa olla kotona kelan sairauspäivärahalla tai kelan työmarkkinatuella. Kaikki eivät edes halua niihin, kun tietävät jo, että niistä ei ole hyötyä itselle.

    • Anonyymi

      On paöjon halvempaa maksaa tonni tukea kuin maksaa useampia tonneja palkkaa joka kuukausi valtion rahoista.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      585
      3879
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2801
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2759
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2144
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2091
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1865
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1810
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe