Äitienpäivä

Anonyymi-ap

Olenko ainoa, joka haluaisi äitienpäivänä vain omat lapset ja lastenlapset käymään, ei miniöitä/vävyjä? Riitoja meillä ei ole ja yleensä näemme porukalla, mutta kerran vuodessa olisi mukava olla vain "omien" parissa. Ajattelin että miniä ja vävy voisi mennä oman äitinsä luo. Pelkona on loukkaantuminen.

41

612

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ei kukaan tule käymään, vaan menemme porukalla ravintolaan syömään ja on tosi kiva tavata kaikki samallakertaa hyvän ruuan merkeissä.

      • Anonyymi

        😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍

        🍑 ­­­N­­­y­­­m­f­o­­­m­a­­­a­­n­­­i -> https://ye.pe/finngirl21#17853283B

        🔞💋❤️💋❤️💋🔞💋❤️💋❤️💋🔞


    • Anonyymi

      Minäkin haluan tavata vain omat lapset mutten valitse juuri äitienpäivää. Käyn heidän kanssaan lenkillä, teatterissa tai kirkossa.
      Äitienpäivänä tulevat kaikki ensin meille lapsenlapsineen syömään ja koska anopit vielä elävät, jatkavat sitten vielä heidänkin luokseen.

    • Anonyymi

      Vävy ja miniä menisi ilman lapsiaan omien äitinsä luo, niinkö?
      Eikö heidänkin äitinsä haluaisi nähdä lapsenlapsiaan?

      • Anonyymi

        Niinpä, se oma napa. Lapsenlapset "omia" vain toisille isovanhemmille?

        entinenmiäs


    • Anonyymi

      Meille ei tule ketään. Vaimoni poika perheineen asuu melko kaukana.

      • Anonyymi

        Minäkin vietän äitien päivän yksin niitä on jo takana 25v. Joten menee rutiinilla. Koska Lapeseni ja hänen perhe asuu noin 300km.Helsingistä.On heillä työt,koulut, Harrastukset. Neilkka kipun ostan itseni iloksi. Yksi äiti monista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minäkin vietän äitien päivän yksin niitä on jo takana 25v. Joten menee rutiinilla. Koska Lapeseni ja hänen perhe asuu noin 300km.Helsingistä.On heillä työt,koulut, Harrastukset. Neilkka kipun ostan itseni iloksi. Yksi äiti monista.

        Kolmesataa kilometriä ei ole nykypäivänä matka eikä mikään. Hekö eivät ole tehneet sitä 25 vuoteen? "Työt, koulut, harrastukset" ovat tekosyitä, ne ovat kaikilla perheillä jokapäiväistä peruskauraa, jotka saa katki esim. matkustamalla joskus muihin maisemiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kolmesataa kilometriä ei ole nykypäivänä matka eikä mikään. Hekö eivät ole tehneet sitä 25 vuoteen? "Työt, koulut, harrastukset" ovat tekosyitä, ne ovat kaikilla perheillä jokapäiväistä peruskauraa, jotka saa katki esim. matkustamalla joskus muihin maisemiin.

        Jos muistavat muuten? Itseäni ainakin ärsyttää nämä äitien- tai isienpäivät, että vain silloin muistetaan. Nuo päivät on muuttuneet niin kaupallisiksi, että on maku mennyt. Äitejä ja isejä pitää muistaa ja käydä muulloinkin. Ei ne siinä kauaa keiku. Monilla lapsilla on se oma elämä, oma perhe ja omat äitien- ja isien päivät ja jos oikeasti asut kauempana, niin ei vuorokausi riitä, että omien juhlintojesi lisäksi ajelet ympäriinsä molempien vanhemmilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos muistavat muuten? Itseäni ainakin ärsyttää nämä äitien- tai isienpäivät, että vain silloin muistetaan. Nuo päivät on muuttuneet niin kaupallisiksi, että on maku mennyt. Äitejä ja isejä pitää muistaa ja käydä muulloinkin. Ei ne siinä kauaa keiku. Monilla lapsilla on se oma elämä, oma perhe ja omat äitien- ja isien päivät ja jos oikeasti asut kauempana, niin ei vuorokausi riitä, että omien juhlintojesi lisäksi ajelet ympäriinsä molempien vanhemmilla.

        Valinta- ja asennekymysys. Ts. ajattele oikein, jotta valitset oikein.


    • Anonyymi

      Melko metka miete sulla. Eikö sinun lapsesi valitsema elämänkumppani kuulu sinun omiesi joukkoon? Itse pidän omieni valittuja joukkoon kuuluvana. Äitienpäivästä tosin en pidä, feikkijuhla.

    • Anonyymi

      Mitä asiaa aloittajalla on lapsilleen ja lapsenlapsilleen kun ei halua miniöitä ja vävyjä kuuntelemaan?

      • Anonyymi

        Minä ainakin odottelen minkäkin samalla lailla kun poikaani, joten pitää ymmärtää että omilla lapsilla on perhe .
        Sinullakin on ollut tapana mennä ihan vaan itse oman äitisi luo.
        Kun lapset perustaa perheen niin silloin ei vaan odotella yhtä käymään


    • Anonyymi

      Sen jälkeen kun ainoa perilliseni muutti avokkinsa kanssa yksiin ei olla äitienpäivää minun luona vietetty vaan minut on kutsuttu aina heille syömään tai kakkukahville. Näin myös muinakin juhlapäivinä silloin kun eivät ole käymässä toisessa mummolassa joka on monen sadan kilometrin päässä.

    • Anonyymi

      Mä riitelin lapseni kanssa ja hän vannoi että ei tule sunnuntaina, asuu muutaman kilsan päässä. No pyysin anteeksi,mutta ei taida tulla sittenkään. No ihan tavispäivä mulla sitten .

    • Anonyymi

      Minusta äitien-ja isänpäivä joutaisivat lakkauttaa.
      Kaupallisuus on pilannut ko. juhlapäivät.

      Äitini kuoleman jälkeen emme ole äitienpäivää juhlineet, koska minä en ole halunnut itselleni mitään juhlia.

      kylmätotuus

    • Anonyymi

      Aivon naruttavaa käyttää aikaansa kuviteltuun sukuelämään mukayhteisöön

    • Anonyymi

      On niin kiireisiä jälkeläisiä että meillä on nonstop-äitienpäivä. Käyvät kun joutavat huomisen päivän aikana. Teen 10 munan täytekakun Mehumaijan pohjalla, kahvia, jotain suolaista, ostan Jaffaa, poikkeusta, kun oma äiti on terveysintoilija. Kukin käy kun ehtii. Vävy viihtyy golfkentällä, yksi treenaa maratonille, toinen riiaa ja yhdellä jalkapallopeli.
      Mutta haluavat tulla, tykkäävät että on mummu ja juuret, huomaan sen kun istuvat tuossa pöydässä.

      • Anonyymi

        Useat mmumut kaipaa erotiikkaa, eikä se ihme olekkaan, onhan mummut naisia ja usein leskiä tai mies sairaana. ja erotiikkahan on se paras lääke ja terveyden ennalta sairauksilta estävää toimintaa. tämänkin jokainen pystyyy lukee mm, terveys julkaisuista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Useat mmumut kaipaa erotiikkaa, eikä se ihme olekkaan, onhan mummut naisia ja usein leskiä tai mies sairaana. ja erotiikkahan on se paras lääke ja terveyden ennalta sairauksilta estävää toimintaa. tämänkin jokainen pystyyy lukee mm, terveys julkaisuista.

        Samaa mieltä, hyvä huomio. Jokaista elimistön kohtaa pitää jollain keinoin liikuttaa ja käyttää siihen hommaan mihin ne ovat tarkoitettu. Jos ei live-miestä löydy tai halua pariutua, niin on ostettavissa hyviä ja asiallisia laitteita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Useat mmumut kaipaa erotiikkaa, eikä se ihme olekkaan, onhan mummut naisia ja usein leskiä tai mies sairaana. ja erotiikkahan on se paras lääke ja terveyden ennalta sairauksilta estävää toimintaa. tämänkin jokainen pystyyy lukee mm, terveys julkaisuista.

        Siinä sitä haastetta mummuille äitienpäivän aattona😂


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siinä sitä haastetta mummuille äitienpäivän aattona😂

        Siitä puhe mistä puute...heh.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siitä puhe mistä puute...heh.

        Nih! Nuoruus on vaan jo mennyt. Ei sitä enää mummona viitsi. Vaaritkaan ei kiinnosta. Mennyt, mikä mennyt!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nih! Nuoruus on vaan jo mennyt. Ei sitä enää mummona viitsi. Vaaritkaan ei kiinnosta. Mennyt, mikä mennyt!

        Eiköhän nämä asiat ole ihan yksityisluontoisia , joten se mikä sopii yhdelle ei sovi toiselle . Siis ei voi mitenkään yleistää .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eiköhän nämä asiat ole ihan yksityisluontoisia , joten se mikä sopii yhdelle ei sovi toiselle . Siis ei voi mitenkään yleistää .

        Niinku nuoruutta vai? Oletko nähnyt paljonkin yli kuusikymppisiä nuoria? Minä en ole nähnyt ensimmäistäkään😂


    • Anonyymi

      Vastaan aloite: Itse menemme illalliselle koko porukka. Kun ikää itselläni tullut nähdään lähelle. Ei tarvitse minun olla kokki kolmonen. Useimmat eläkkeellä olevat Helsinki alueet. Menevät lounaalle tai illallisille äitien päivänä tai halvemmalla jo tänään 13.5.Voivat sitten jälki polvi omaa oikeutettua äitien päivää viettää 14.5. lapsineen. Mutta Helsingin lähiöt meillä yksin asuvilla mummoilla,joilla ei enää puolisoa on pienet vuokra asunnot. Sekin vaikutaa. Ennen kaikkea näkevät lähelle.Jotkut myös kutsuvat kotinsa mummot ja vaarit kahville. Kukin tyylillään.Joilain ei mahdolisuus tavat isovanhempia lainkaan esim. 14.5.23. Joillain ei lapsia ,sepä se..Mutta voi aina olla sura ja nostaa kissan pöydälle tai jättää väliin koko 14.5. 23. päivän.Jos kerran samaan pöytään ei kaikki mahdu?

      • Anonyymi

        Sekä oma äitini, että mieheni äiti haetaan kotoa 3-4 kertaa vuodessa ja viedään rantaravintolaan ruokailemaan.
        Lisäksi hyvin ansaitsevina, olemme maksaneet sekä edesmenneen isäni ja miehen isän hautapaikkahoidon, ainaishoidon helpottaaksemme äidin ja anopin elämää.

        Molempien äidit saa myös erään, tärkeän viikottaisen tuen, joka vie meiltä aikaa vajaa tunnin.
        Tilaamme markettiruoat kotiinkuljetuksineen, heidän toiveiden mukaisesti 1krt/viikko/80-100€.

        Minulle maksettiin 7v yliopisto-opiskelu ja vaikka iltatöitä teinkin niin se summa mikä minuun käytettiin oli "valtava". Joten annamme hieman takaisin, ihan aiheesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sekä oma äitini, että mieheni äiti haetaan kotoa 3-4 kertaa vuodessa ja viedään rantaravintolaan ruokailemaan.
        Lisäksi hyvin ansaitsevina, olemme maksaneet sekä edesmenneen isäni ja miehen isän hautapaikkahoidon, ainaishoidon helpottaaksemme äidin ja anopin elämää.

        Molempien äidit saa myös erään, tärkeän viikottaisen tuen, joka vie meiltä aikaa vajaa tunnin.
        Tilaamme markettiruoat kotiinkuljetuksineen, heidän toiveiden mukaisesti 1krt/viikko/80-100€.

        Minulle maksettiin 7v yliopisto-opiskelu ja vaikka iltatöitä teinkin niin se summa mikä minuun käytettiin oli "valtava". Joten annamme hieman takaisin, ihan aiheesta.

        Hyvä asenne. Lapsemme hoitivat isää monin tavoin. Siivosivat asuntoaan, Oikaisivat sekoitetut av-laitteet. Vahtivat ettei mene hukkaan ja hakvat pois jos meni. Oli kännykässä mikälie-etsintä-ohjelma, jossa isä näkyi pisteenä missä kulloinkin oli. Niin kauan kuin mahdollista, sai asua kotonaan.
        Minä olen pyytänyt tähän asti heltä palveluja, joita uskon että tulen tarvittaessa saamaan, Vievät minut liikuntaan jos en itse enää pääse tai osaa. Teatteriin, konserttiin ja muuhunkin tapahtumaan mielen virkistykseksi. Kun eilen olivat kahvilla, katsoin ettei meillä niin kovin paljon ikäeroa ole (hah), aloitin nuorena, kypsiä naisia kaikki. Juttu luistaa, yhteisiä kiinnostuksen aiheita on, tiedä tässä vielä, kuka ketäkin taluttaa. Vävyt siirtyivät sohvan nurkkaan vähän tympääntyneinä. Ja sama peli kun menevät anoppiensa luo, ei yhtä läheinen mutta asenne pysyy. Siellä jo autetaan enemmän arjen asioissa, kun ovat huonommassa kunnossa.
        Siinä lapsenlapsetkin näkevät, miten vastuun kantamisesta ja toisesta huolehtimisesta itsellekin sikiää onni ja siunaus. Kaikkea hyvää sinulle!


    • Anonyymi

      No entä niiden miniöiden ja vävyjen vanhemmat, jotka varmasti myös haluavat nähdä lapsenlapset? Jotenkin kalskahtaa sinulta todrlla itsekkäältä.

      • Anonyymi

        Minulla oli hyvin vaikea äiti-suhde. Riiteli isän kanssa aina. Isän kuoltua äitini siirsi kaikki riitansa minuun, kun olin samanlainen luonteeltani kuin isä. Aina haukkui, epäilen että oli narsisti (ei voi tosin milloinkaan antaa diagnoosia toisesta). Minulle tuli läheisriippuvaisuus, sen älysin vasta myöhemmin. "Läheisriippuvuuden syntymisen taustalla on monesti lapsuuden tavalla tai toisella vaikeat kasvuolosuhteet. Jos joku perheenjäsenistä on narsisti, tai kärsii mielenterveysongelmista tai jos vanhempien avioliitto on riitaisa ja vaikea, lapsi unohtaa itsensä ja keskittyy muihin ja heidän ongelmiinsa".
        Ajattelen aina toisten parasta ja olen ylihuolehtiva. Kärsin itse, että huolehdin liikaa muista.

        Oli sitten riita tyttären kanssa, ja hän kutsui minua "narsistiksi". Se sattui niin kovasti, että olen vain pystynyt itkemään, entiset traumat iskivät päälle, olen ollut täysin lamaantunut.
        Just ennen äitienpäivää.
        Tuntuu niin pahalta.
        Ennakoin tilanteen ja ostin viiniä, ilman sitä en olisi kestänyt.
        Jos on läheisriippuvuus-ongelma (huolehtii liikaa muista), niin voiko silloin olla "narsisti"?
        Miksi minä murruin kun nimitti minua "narsistiksi"?


    • Anonyymi

      ALOTTAJALLA ihan sama ajatus kuin minulla,
      tykkäisin nähdä omia rakkaita jälkeläisiäni ja paijata niitä niinkuin ennenki,
      mutta kun niitten puolisot tulevat mustasukkisiksi, ja sitten alkaa kinastelu sun sukulaisista ja mun sukulaisista, ja sun sukulaiset ovat inhottavia en tykkää niistä,,hah hah tämmösiä me suomalaiset olemme, puolison haluamme vain MINULLE YKSIN siihen suhteeseen EI mahdu anopit eikä appi-ukot


      elämä on eletty, ja joten-kuten on tultu sukulaistenki kanssa toimeen, nyt on vanhuus tullu ja kulo korjannu puolison ja kohta vie minutki mukanaan
      hyvä tyhmä maailma,
      oppikaate jälkeen jäävät paremmin elämäänne elämään kuin minä aikoinaan,
      kiitos luojalle kuitenki sain elää hyvä suhteelisen rikkaan värikkään elämän
      matkoineen ym. ja suurehkon perheeni kanssa,

      • Anonyymi

        Ymmärrän.
        Et ehkä kuitenkaan ole murtunut ja itkenyt monta päivää?

        Ei ollut vastaus kysymykseeni.
        Jos on läheisriippuvuus-ongelma (huolehtii liikaa muista), niin voiko silloin olla "narsisti"?
        Miksi minä murruin kun nimitti minua "narsistiksi"?


      • Anonyymi

        Onhan niitä lastenlapsia joita saa halailla tarpeekseen , joten omat ovat aikuisia ja valinneet oman puolisonsa , eikä normaali ihminen ole mustasukkaisen puoleen sun toiseen .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onhan niitä lastenlapsia joita saa halailla tarpeekseen , joten omat ovat aikuisia ja valinneet oman puolisonsa , eikä normaali ihminen ole mustasukkaisen puoleen sun toiseen .

        Jos on läheisriippuvuus-ongelma (huolehtii liikaa muista), niin voiko silloin olla "narsisti"?
        Miksi minä murruin kun nimitti minua "narsistiksi"?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos on läheisriippuvuus-ongelma (huolehtii liikaa muista), niin voiko silloin olla "narsisti"?
        Miksi minä murruin kun nimitti minua "narsistiksi"?

        Ei, sehän on just päinvastaista!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos on läheisriippuvuus-ongelma (huolehtii liikaa muista), niin voiko silloin olla "narsisti"?
        Miksi minä murruin kun nimitti minua "narsistiksi"?

        Narsistinen tyyppi voi kyllä todellakin ”huolehtia muista”, nimenomaan korostaakseen just sitä omaa erinomaisuuttaan ja ”hyvyyttään”!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Narsistinen tyyppi voi kyllä todellakin ”huolehtia muista”, nimenomaan korostaakseen just sitä omaa erinomaisuuttaan ja ”hyvyyttään”!

        Läheisriippuvainen huolehtii toisista ihan oikeasti, ihan siitä syystä, että rakastaa lapsiaan ja lähimmäisiään. Lisäsyynä voi olla esim, että läheisriippuvainen on menettänyt jonkun läheisensä, ja pelkää että sattuisi sama uudelleen.
        Se pelko ei ole "narsistinen", - vaan että se menetys koski niin kovasti, että ei jaksaisi kokea enää sellaista uudelleen. Siksi huolehtii, jopa liikaakin.

        Miksi yrittää kaikesta antaa edellisen kaltainen "arvio", että "yrittää korostaa omaa erinomaisuuttaan". Mistä kummasta voi tietää, miksi huolehtii toisista?
        Oli ilkeästi letkautettu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Läheisriippuvainen huolehtii toisista ihan oikeasti, ihan siitä syystä, että rakastaa lapsiaan ja lähimmäisiään. Lisäsyynä voi olla esim, että läheisriippuvainen on menettänyt jonkun läheisensä, ja pelkää että sattuisi sama uudelleen.
        Se pelko ei ole "narsistinen", - vaan että se menetys koski niin kovasti, että ei jaksaisi kokea enää sellaista uudelleen. Siksi huolehtii, jopa liikaakin.

        Miksi yrittää kaikesta antaa edellisen kaltainen "arvio", että "yrittää korostaa omaa erinomaisuuttaan". Mistä kummasta voi tietää, miksi huolehtii toisista?
        Oli ilkeästi letkautettu.

        Itse itsestäsi kirjottelet läheisriippuvaiseksi ja narsistiksi. Voit olla ihan rauhassa vaikka kumpaakin. Jokaisella on omat ”ongelmansa”!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse itsestäsi kirjottelet läheisriippuvaiseksi ja narsistiksi. Voit olla ihan rauhassa vaikka kumpaakin. Jokaisella on omat ”ongelmansa”!

        Jopas sinulla on vahva "ammattitieto" psykologian alalla.
        Jos jollakin on ongelmaa, niin sinulla on.
        Sinun ongelmasi on ilkeys.


    • Anonyymi

      Siis miniänikin lapset sitten kelpaa ja vävyn. En kyllä ymmärrä, kyllä niitä tämän tästä näkee yksinkin, ja lapset ovat itse valinneet puolisonsa , jätikö sinäkin aina miehesi kotiin ja menit ainoastaan lasten kanssa äitienpäiville, oli kai niillä lapsilla toinenkin mummeli ,tulee ajatus tetterikesän välitä miniöistäsi etkä vävyistäsi. Ei niistä tartte aina tykätä mutta pitää muistaa että sinun oma lapsesi on valinnut puolison joka on hänelle no:1.
      Sinä olit ykkönen heidän elämässään kasvu ajan .

    • Anonyymi

      Kun olin avioliitossa niin onneksi mies oli samalta kylältä. Minä menin onnittelemaan äitiäni ja mies omaa äitiä. Usein saatoimme käväistä anoppilassa mutta tavallisesti mies tuli sitten hakemaan pihasta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Huomenna teen sen

      Se on nyt päätetty. Pääsen pois tästä epätietosuudesta.
      Ikävä
      80
      3389
    2. Hakkarainen: persut Venäjän ja Pohjois-Korean tiellä

      Hakkarainen entisenä persujen kärkipoliitikkona tietää, mitä puhuu. https://www.is.fi/politiikka/art-2000010422614.html
      Maailman menoa
      200
      1992
    3. Ilouutinen! Anniina Valtonen heitti jymy-yllätyksen - Tämä ei jätä kylmäksi!

      Ohhoh, tämäpä ylläri! Anniina Valtonen sai puolisonsa kanssa lapsen viime vuoden lopulla. Lue lisää: https://www.suomi2
      Suomalaiset julkkikset
      25
      1901
    4. Fuengirola.fi: Kohuissa rypenyt Jari Sillanpää, 58, harvinaisessa haastattelussa: "Minä haluan..."

      Ex-tangokuningas on kertonut kuulumisiaan Espanjan Aurinkorannikolta. Että ei muuta kuin elämässä etiäpäin, Jari Sillanp
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1558
    5. Ootko muuten vieläkään hiffannut

      Että en kuulu sinun maailmaasi? On meissä samaa, ja samaa aaltopituutta oli, mutta tunsin oloni usein hyvin vaivautuneek
      Ikävä
      166
      1405
    6. Miten nyt sanoisin

      tämän sinulle. Oletko mielessäni päivittäin, kysyin itseltäni ja vastaus oli, kyllä olet. Yllätyin, päädyin oudoille tei
      Ikävä
      88
      1395
    7. Susta on tullut

      Ihana nainen. ❤️
      Ikävä
      52
      1109
    8. Mistä vuodesta

      lähtien olet ikävöinyt kaivattuasi?
      Ikävä
      97
      1048
    9. Tämä ei voi jatkua

      Näin. Eilisen jälkeen tulin siihen tulokseen.
      Ikävä
      55
      854
    10. Voitko vain unohtaa

      Minut. En ole sinun arvoisesi
      Ikävä
      59
      840
    Aihe