Onko kukaan ollut tyytymätön kihla-vihkisormuksen sisäpinnan kaiverrukseen (siis nimi/pvämäärä tms), tarkoitan että kaiverrus olisi jotenkin epäsiisti mielestänne? Oletteko tehneet asian eteen jotain, vaatineet uutta kaiverrusta vai tyytyneet jo olevaan? Kokemuksia? Mahtaako sormus kovastikin "oheta" jos haluaa että vanha kaiverrus vedetään sileäksi ja laitetaan uusi/siisti tilalle? Kiitos etukäteen!!
kaiverrus
7
1844
Vastaukset
- Janna
Otathan huomioon, että jos sormuksen sisäpinta "vedetään sileäksi", kuten sanot, sormusta hiotaan kaiverruksen syvyyden verran eli sormus suurenee sisämitoiltaan helposti ainakin puoli milliä, monesti lähemmäs millin. Aika monen kohdalla tämä tarkoittaa sitä, että sormus on sen jälkeen auttamatta liian suuri.
- Rita
...sormustahan voi uuden kaiverruksen jälkeen vielä pienennyttää.
- tietoa
Ei sormus suurene jos edellinen nimikirjoitus hiotaan pois. Sormus suurenee vain jos sitä venytetään sille tarkoitetussa laitteessa. Ei siis hionnasta suurene. Voidaan hioa ja kaivertaa uudelleen. Olen ollut kultasepällä töissä ja näin oli meillä.
- Janna
tietoa kirjoitti:
Ei sormus suurene jos edellinen nimikirjoitus hiotaan pois. Sormus suurenee vain jos sitä venytetään sille tarkoitetussa laitteessa. Ei siis hionnasta suurene. Voidaan hioa ja kaivertaa uudelleen. Olen ollut kultasepällä töissä ja näin oli meillä.
Tottakai se suurenee, jos kerran sisäpuolelta hiotaan metallia pois! Teen työtä kullan ja muiden metallien parissa, tiedän kyllä.
- veitikka
tehdystä kaiverruksesta saa reklamoida. Itse en hyväksyisi sellaista.
- valittamaan!
Mene paikkaan mistä ostit ja tee valitus. Parastahan olisi ollut avata suu jo silloin, kun sait sormuksen, mutta kyllä sen voi hoitaa myöhemminkin.Kyllä ne sen todennäköisesti korjaa ja saatpa ainakin mielenrauhan. Onnea matkaan!
- kultasepälle
Älä tyydy huonoon kaiverrukseen, vaan tee reklamaatio heti. Kyl se sormus hieman kuluu kun siitä entinen kaiverrus hiotaan pois, mut kuluuhan sormukset käytössäkin joka päivä. Ei sitä painossa huomaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta354592Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä203185Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2692331Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui532197- 1642056
Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu891670- 171653
Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3601651Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1131622M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti151279