Missä iässä sanavapaus loppuu ?

Anonyymi-ap

Sananvapaus on ihmisoikeus. Onko sananvapaus ja mielipiteenvapaus vielä
80 vuotta täyttäneilläkin ? Kuka tietäisi ?

31

448

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Miksi ei olisi? Mikä on saanut sinut epäilemään asiaa?

      • Anonyymi

        😍😋😍😋😍😋😍😋😍

        🔞 ­­N­y­­m­­f­o­m­a­a­­­n­i -> https://ye.pe/finngirl21#17856238f

        🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️💋❤️💋❤️🔞


    • Anonyymi

      Tottakai sananvapaus on kaikilla, mutta niin moni käyttää sitä väärin. Siis sananvapaudellakin on raaminsa, esim toisen ihmisen panettelu ei Ole sananvapautta ainoastaan panettelian luulo että esim loukkaaminen toista ihmistä kohtaan kuuluu sanan vapauden raaneihin,
      Siis niin ei Ole vaan kaikilla on lupa osallistua keskustelemaan esim yhteiskunnallisista asioista jotka koskevat kaikkia
      Mutta juoruaminen ei Ole sanan vapautta , se on silkkaa ilkeyttä silloin kun se vahingoittaa toisen ihmisen elämää.
      Joten sananvapaus meillä on koko elämän ajan jos ollaan terveitä keskustelemaan asioista.

      • Anonyymi

        Julkkikset elää juoruista, joita julkaistaan juorulehdissä . Itse he juoruavat itsestään laittamalla koko ajan päivityksiä menemisistään ja tekemisistään.


    • Anonyymi

      Sananvapaus tällä palstalla on rajoitettua. Asiallisia kommentteja
      poistetaan lähes reaaliajassa kuten ennenkin ja myös 60 ja 70 palstalla.
      Sama ""sheriffi"", mutta hyvä hänelle, että hänen ""pikku kätösillään" on töitä,
      kun ei ole elämää.

      • Anonyymi

        Nojatuolin vakikäyttäjät voisivat hyvin todistaa, että ei tarvita kuin jotkut toiset palstalaiset, kun kokonainen ketju pystytään tuhoamaan.
        Sananvapautta voi rajoittaa monin tavoin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nojatuolin vakikäyttäjät voisivat hyvin todistaa, että ei tarvita kuin jotkut toiset palstalaiset, kun kokonainen ketju pystytään tuhoamaan.
        Sananvapautta voi rajoittaa monin tavoin.

        Kateus on suurin sananvapauden rajoittaja.


      • Anonyymi

        70v palstalla oli ilkeä kirjoitus maannatai iltäpäivällä koska eräs teksti poikkesi otsikosta hieman. Kirjoittajalle sanottiin ettei hoksottimet toimi kun on ikääntynyt ja niin eksyy aiheesta. Kyseinen kopioi vielä sen txt ja aloitti ketjun siitä toisen kirjoittamasta txt jonka sisältö oli ihan ok. Hoksaamisen jankutus jatkui vielä. En ole kovin kauan seurannut näitä ikäryhmä ketjuja ja 1. kerta kun noin tylyn haukkumis jutun näin. Pilkun viilaajan näin joskus joka puuttui kirjoitus virheisiin joita tulee ennakoivalla txt mobiililla helposti sana vaihtuu aivan toiseksi.
        Annetaan kaikkien ilmaista itseään ilman turhaa kinaanmista. Suvaitaan sivupolkuja ja leikin laskua eikä nolata ja pahoiteta kenenkään mieltä. Suhtautuminen myönteisesti asioihin oman elämän ja terveyden huolista huolimatta. Päivä kerrallaan ja kenties elämä tuo vielä hyviä asioita ja tapahtumia koettavaksi.


    • Anonyymi

      Se riippuu luotsista.

    • Anonyymi

      Vastaat kysymykseesi itse ensimmäisessä virkkeessäsi. Vai meinaatko, että yli 80:llä ei enää ole ihmisoikeuksia?

    • Anonyymi

      Sananvapaudesta on säädetty perustuslain 2. luvussa
      12 § (kahdennessatoista pykälässä)

      "Jokaisella on sananvapaus. Sananvapauteen liittyy oikeus ilmaista,
      julkistaa ja vastaanottaa tietoja, mielipiteitä ja muita viestejä
      kenenkään ennakolta estämättä."

      (Sananvapauteen liittyy liuta tarkempia lakeja)

      • Anonyymi

        Niin että sanokoon aloittaja sanottavansa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin että sanokoon aloittaja sanottavansa!

        Ei kannata. Luotsin laki menee Suomen lakien yli.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin että sanokoon aloittaja sanottavansa!

        Laitoin lain sananvapaudesta, mutta ei se täällä aina päde,
        Kaikki mielipiteet eivät ole sallittuja, vaikka laki takaa mielipiteenvapaudenkin.
        ap.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laitoin lain sananvapaudesta, mutta ei se täällä aina päde,
        Kaikki mielipiteet eivät ole sallittuja, vaikka laki takaa mielipiteenvapaudenkin.
        ap.

        Kyllä noin yleiset mielipiteet ovat aina sallittuja, mutta jos jotain ihmistä nokitaan työkseen niin se ei ole sanan vapautta mitenkään. Esim politiikasta voi sanoa mielipiteensä se koskettaa kaikki, samoin yhteiskunnallisista asioista kuten hoidosta, päiväkodeista kouluista ja asumisesta jne paljon on asioita mistä voi keskustella , kaikilla on hieman eriäviä mielipiteitä ja siitä syntyy joskus hyvä keskustelu kun pysytään asiassa eikä väheksytä ketään


    • Anonyymi

      Pelkääkö aloittaja omasta puolestaan?
      Täyttää pian 80?
      Turhaa huolestua. Palstalla käy keskustelu vilkkaana.

      • Anonyymi

        70kymppisten mukaan tulo herätti palstan eloon . Välillä sanasotaa, mutta nyt kukaan ei jyrää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        70kymppisten mukaan tulo herätti palstan eloon . Välillä sanasotaa, mutta nyt kukaan ei jyrää.

        70v palsta on täynnä politiikkaa tänäkin aamuna ja se maailmalla tapahtuu sekavaa kohellusta koko ajan. Ei ikä ole niin tärkeä jos ottaa huomioon mistä ja mihin kirjoittaa.
        Kun näen kiinnostavan aiheen niin kannan joskus oman korteni kekoon.


    • Anonyymi

      Tottakai on oma mielipide ja sananvapaus voimassa!
      Tsemppiä sinulle!

      • Anonyymi

        Esittäisin kysymyksen toisin: minkä ikäisenä sanat loppuvat? Huonomuistisuus kun vie suusta ihan arkisiakin sanoja kesken kaiken. Ei millään saa mieleensä sitä...sitä...sitä ... NO - kyllä sä tiedät mitä tarkoitan!


    • Onko täällä luotsi. Kuvittelin että sellaista ei enää ole.

      • Minäkin olen siinä käsityksessä, ettei niitä ole ollut enää pitkiin aikoihin.


      • Anonyymi
        Eliaana kirjoitti:

        Minäkin olen siinä käsityksessä, ettei niitä ole ollut enää pitkiin aikoihin.

        Osa palstalaisista ylläpitää käsitystä, että joku kirjoittaja on saanut oikeuden poistaa kommentteja "pikkukätösin".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Osa palstalaisista ylläpitää käsitystä, että joku kirjoittaja on saanut oikeuden poistaa kommentteja "pikkukätösin".

        Ehkä ne kädet ovatkin isot isolla ihmisellä.


      • Eliaana kirjoitti:

        Minäkin olen siinä käsityksessä, ettei niitä ole ollut enää pitkiin aikoihin.

        Olen joskus kokeillut.
        Kirjoittanut mielipiteeni ja se on poistettu,
        mutta kohtsillään kirjoitin saman mielipiteen vähän eri sanoin,
        jätin sen kärkkäimmän sanan pois, mielipide sai jäädä.
        Siitä epäilenkin, että täällä on vain ropotti,
        joka poistaa suurimmat hävyttömyydet.
        Eli täällä lienee selvästi sanoja joita ei saa kirjoittaa.
        Parempi siitä mielipiteestäni tuli kun kirjoitin sen lempeimmin sanoin.


    • Anonyymi

      tukitaanko suita tai itse on uppisuu

      • Ikävintähän on, jos alkaa itse sensuroimaan mielipiteitään,
        ei uskalla sanoa tai yrittää olla mieliksi,
        Rohkeasti vaan mielipiteitä esiin,
        ei tällä palstalla ainakaan kovin syvään kaivoon tipahda,
        jos ei kaikkia mielytäkkään.


      • Anonyymi
        maissiii kirjoitti:

        Ikävintähän on, jos alkaa itse sensuroimaan mielipiteitään,
        ei uskalla sanoa tai yrittää olla mieliksi,
        Rohkeasti vaan mielipiteitä esiin,
        ei tällä palstalla ainakaan kovin syvään kaivoon tipahda,
        jos ei kaikkia mielytäkkään.

        En sanoisi sensuroinniksi, jos on niin viisas ettei lauo mitä sylki suuhun tuo.


    • Tuskin sananvapaudella on iän kanssa mitään tekemistä.

      Jossain tilanteissa ihminen voi menettää
      itsemääräämisoikeuden,
      se voi viedä sananvapauden itseään koskevissa asioissa.

    • Anonyymi

      Mielipide vapaus on vapaus joissa on kirjoittamattomat säännöt.
      Mielipide saa olla mutta sillä ei saa loukata ihmisiä.
      Sananvapaus on niin kauan kun ääni pihisee , sitten on eri asia onko kuuntelijoita
      Kuntien yksi ystävä sanoi että hän yrittää sanoa nopeaan tahtiin sanomansa kun pelkää ettei kuunnella päähän asti.

      • Anonyymi

        Moni mielipidekirjoittaja kuitenkin on sitä mieltä, että eriävää mielipidettä ei saa ilmaista. Näissä ketjuissa se tulee hyvin ilmi, kun asiaansa puolustaja uhkaa ampulanssilla ja pitää erimielistä mielisairaana.
        Moni keskustelu muuttuu henkilökohtaiseksi nälvimiseksi ja vanhojen kirjoitusten reposteluksi.
        Tietysti jokainen kirjoittaja voi ja saa vedota sananvapauteen.
        Hyvä ohje olisi pitää mielessä, että samat asiat pitäisi pystyä sanomaan myös silmäkkäin.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyy tunnustaa

      että olet kauneinta mitä olen nähnyt. Käteni tärisevät vieläkin. Olen tosiaan ihastunut. Tästäkin vaikenen.
      Ikävä
      128
      2074
    2. Se ääni ja

      Olemus vaan, kyl teis jotain samaa on ja samoja luonteenpiirteitäkin löytyy vaikka paljon on höpöäkin mukana 😍😂🤭 vaik
      Ikävä
      13
      2054
    3. jos saat yhden

      Toiveen esittää niin mikä olisi
      Ikävä
      117
      1393
    4. Vanhempi mies

      Minä rakastan sua. Ja tiedän, että sullakin on tunteita mua kohtaan. Tätä elämää ei pitäisi tuhlata enää päivääkään. J
      Ikävä
      75
      1307
    5. Jorma Uotinen jakoi hämmentävän kuvan tiukoissa trikoissa - Jopa Vappu Pimiä häkeltyy: "No wau"

      Jorma! Ei huono! Aikamoisen häkellyttävä kuva totta tosiaan! Lue lisää ja katso kuva: https://www.suomi24.fi/viihde/jo
      Suomalaiset julkkikset
      10
      1264
    6. Huomenta päivää

      Somen ihmeelliseen maailmaan. 🤗☕🌞💞
      Ikävä
      201
      1108
    7. Hallitus heitti kymmeniä miljoonia

      Yksityislääkäri kela korvauksiin. Ei ole mikään ihme, että se ei lyhentänyt terveyskeskusjonoja niinkuin hallitus väitti
      Maailman menoa
      90
      1028
    8. Tänään kun näin sinut

      olit kuin taideteos. Arat ja väsyneet silmäni kaipaavat lepoa sinussa, mutta en voinut katsoa sinua niin paljon kuin hal
      Ikävä
      66
      1013
    9. Anna anteeksi

      Olen rikkonut sinua vastaan tavalla, josta minäkin kärsin. Syitä tutkiskellessani löydän vain itseni. Minä kuulin jokais
      Ikävä
      78
      973
    10. HUS näyttää, kuinka paljon turhaa tai vähemmän tarpeellista tehdään verorahoilla

      HUS on laskeskellut, että sieltä voidaan vähentää melkein tuhat ihmistä ilman, että se toiminta häiriintyy, johon verora
      Hallitus
      56
      960
    Aihe