äiti puhuu pahaa

sallis13

Hei! olen 13-vuotias, eikä minulla ole sisaruksia, kunnes 26.3 äitini synnytti poika vauvan. olin mustasukkainen aluksi kun äiti oli raskaana. mutta kun poika synty, eli veljeni niin se oli ihana pikkukäärö. kun meillä oli ristiäiset niin me saatiin ristiäisrahaa, niin kysyin ihan leikilläni että saanks mäki. niin äiti sano et tietenkää saa. sitten se meni kertoo sen mun kaverin äidille, kun mun kaverin äiti on mun äidin paras kaveri. ja äitin paras kaveri on tosi kiva ja se meni sit sanoo et kyl salla ni ei sen ois kyl kuulunu jne. sit se sano jotai muutaki, joskus mutta ihan oikeesti mä en muista. aijoo, meillä oli riita äidin kanssa ni se meni taas kertoo sen kaverille että meillä on ollu riita ja se vitun kusipää on ollu tosi idiootti jne. äiti kertoo musta kaikille pahaa. se ei nää mussa mitään hyvää. tai siis se ei kerro kenellekään musta mitään hyvää, ainakin uskon niin. jos joku oisi kiva ja kertoisi minulle miten sanoisin sen äidilleni että tiedän hänen kertovan minusta kaikille pahaa.

KIITOS, ETUKÄTEEN KAIKILLE VASTAANNEILLE!

8

3050

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • muumi

      Koita ny aikuistuu, kuulostat niin lapselta!!!

      • koira_itse

        Koitapas itse lukaista tuo ensimmäinen viesti.. Mikäli et huomannut, niin kirjoittaja on 13 vuotias, oliko mielessäsi jotakin ajatusta, miten 13 vuotias voisi olla mitään muuta, kuin lapsi tai miksi hänen pitäisi kuulostaa muulta, kuin itse on..
        elikkä, haloo vaan itsellesi, koittaisit itse hieman kasvaa, sillä huomattavasti enemmän itse kuulostat lapselta, kuin tämä 13 vuotias..!


    • äiti47

      niin, mitähän sinä teet kaverien kanssa, kun joskus sorrutte meistä vanhemmista puhumaan?

      ettet vain hakkuisi ja mollaisi äitiäsi?

      katsos sitä varten kaverit ovat! ihan joka iässä. ja kolmetoistavuotiaana on ihan kypsä aika alkaa ajatella loppuelämää ja huomata, että me _vanhuksetkin_ elämme hyvin pitkälle samojen sääntöjen mukaan kuin nuoretkin.

      minkä nuorena oppii sen vanhana taitaa.

      ja niin metsä vastaa kuin sinne huutaa.

      ja viimeisenä: harvoin sitä uskaltaa omiaan kehua. valitettavasti suomessa on tapana vain moittia. jos kaikki on hyvin, hienosti, upeasti, niin siitä ei uskalla suutaan avata. ei, vaikka pitäisi.

      kas

    • Onni

      Äiti ei kyllä saisi sanoa lastaan kusipääksi, vaikka lapsi olisi minkä ikäinen. Ja 13-vuotias on todellakin lapsi, joten ei sinun pidäkkään vielä aikuistua. Nauti lapsuudestasi niin kauan kuin sitä vielä on jäljellä ja sano suoraan äisillesi, että sinua sattuu kun äiti puhuu pahaa selän takana. Näin äitisi huomaa parhaiten miten väärin hän on sinua kohdellut. Onnea matkaan:)

      • Ände

        eiköhän jokainen vanhempi "jotain" vittuile lapsestaan, itse en siitä ota nokkiini sillä vittuilen minäkin vahemmistani :D


      • Anonyymi
        Ände kirjoitti:

        eiköhän jokainen vanhempi "jotain" vittuile lapsestaan, itse en siitä ota nokkiini sillä vittuilen minäkin vahemmistani :D

        Ihme kommentteja taas täälläkin. Vanhemmalla on aina suurempi psyykkinen vaikutus lapseen kuin lapsella vanhempaan. Tämä johtuu siitä, että lapsi on vasta kasvamassa ja kehittymässä aikuiseksi, eikä lapsella ole samanlaista psyykkistä "immuniteettia" kuin aikuisella ihmisellä. Lisäksi vanhempi on lapselle aina jonkinlainen esikuva, jonka käytöstä matkitaan. Jos vanhempi haukkuu lasta vaikka kusipääksi, on hyvin paljon mahdollista, että sen seurauksena lapsi haukkuu itseään kusipääksi. Vanhemman käytös vaikuttaa siis lapsen minäkuvaan, itsetuntoon ja mielialaan. Jos joutuu lapsuudessa vanhemman henkisen tai fyysisen väkivallan kohteeksi, on suurempi riski sairastua mielenterveysongelmiin aikuisena. Vanhempi on aina vastuullisessa asemassa lapseen nähden, koska hän on aikuinen ja hänellä on velvollisuus kasvattaa oma lapsensa. Lapselta ei voi vaatia vastuuta omasta vanhemmasta, koska hän on vasta lapsi. Siksi vanhempi on aina itse vastuussa siitä, miten hän omaa lastaan kohtelee, eikä lapsi ole vastuussa siitä, miten vanhempi käyttäytyy.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihme kommentteja taas täälläkin. Vanhemmalla on aina suurempi psyykkinen vaikutus lapseen kuin lapsella vanhempaan. Tämä johtuu siitä, että lapsi on vasta kasvamassa ja kehittymässä aikuiseksi, eikä lapsella ole samanlaista psyykkistä "immuniteettia" kuin aikuisella ihmisellä. Lisäksi vanhempi on lapselle aina jonkinlainen esikuva, jonka käytöstä matkitaan. Jos vanhempi haukkuu lasta vaikka kusipääksi, on hyvin paljon mahdollista, että sen seurauksena lapsi haukkuu itseään kusipääksi. Vanhemman käytös vaikuttaa siis lapsen minäkuvaan, itsetuntoon ja mielialaan. Jos joutuu lapsuudessa vanhemman henkisen tai fyysisen väkivallan kohteeksi, on suurempi riski sairastua mielenterveysongelmiin aikuisena. Vanhempi on aina vastuullisessa asemassa lapseen nähden, koska hän on aikuinen ja hänellä on velvollisuus kasvattaa oma lapsensa. Lapselta ei voi vaatia vastuuta omasta vanhemmasta, koska hän on vasta lapsi. Siksi vanhempi on aina itse vastuussa siitä, miten hän omaa lastaan kohtelee, eikä lapsi ole vastuussa siitä, miten vanhempi käyttäytyy.

        Tämä ketju on yli 15 vuotta vanha ja näistä kommenteista tuskin on vuosiin ollut mitään haittaa ennen kuin sinulle tuli tarve nostaa ne kaikki näkyville.
        Parasta tietenkin olisi jos ylläpito joskus poistaisi näitä iänikuisen vanhoja ketjuja joista ei ole hyötyä enää kenellekään vaan enemmänkin harmia. Niin ei ne taas nousisi ylös jostain pimeästä kolosta.


      • Anonyymi
        Ände kirjoitti:

        eiköhän jokainen vanhempi "jotain" vittuile lapsestaan, itse en siitä ota nokkiini sillä vittuilen minäkin vahemmistani :D

        WTF? Ei todellakaan jokainen vanhempi vittuile lapsestaan! Tunneköyhät ja sivistymättömät ehkä,..


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Onks sulle väliä, jos jokin kaivattusissa

      ei ole täydellistä? Esim. venytysmerkit, arvet, selluliitti, epäsymmetriset rinnat, vinot hampaat jne?
      Ikävä
      83
      4507
    2. Ei sinussa ollut miestä

      Selvittämään asioita vaan kipitit karkuun kuin pikkupoika.
      Ikävä
      121
      3886
    3. Shokkiyllätys! 31-vuotias Hai asuu vielä "kotona" - Anna-vaimon asenne ihmetyttää: "No ei tämä..."

      Hmmm, mitenhän sitä suhtautuisi, jos aviomies/aviovaimo asuisi edelleen lapsuudenperheensä kanssa? Tuore Ensitreffit-vai
      Ensitreffit alttarilla
      33
      2451
    4. Eikö Marin ollut oikeassa kokoomuksen ja persujen toiminnasta

      Ennen vaaleja Marin kertoi mitä kokoomus tulisi hallituksessa tekemään ja tietysti persut suostuu kaikkeen, mitä kokoomu
      Maailman menoa
      193
      1454
    5. Wiisaat Lappajärvellä iät.

      Nyt nimiä listaan menneistä ja nykyisistä Wiisaista Lappajärveläisistä. Itseäkin voi tuoda esille kaikessa Wiisaudessa.
      Lappajärvi
      12
      1276
    6. Missä Steffe hiihtää?

      Missä reppuli luuraa? Ei ole Seiskassa mitään sekoiluja ollut pariin viikkoon? Onko jo liian kylmä skulata tennistä ulko
      Kotimaiset julkkisjuorut
      22
      1233
    7. Olet elämäni rakkaus

      On ollut monia ihastumisia ja syviäkin tunteita eri naisia kohtaan, mutta sinä olet niistä kaikista ihmeellisin. Olet el
      Ikävä
      36
      1168
    8. Ratkaiseva tekijä kiinnostuksen heräämisessä

      Mikä tekee deittikumppanista kiinnostavan? Mitä piirrettä arvostat / et arvosta?
      Sinkut
      62
      1157
    9. Milloin nainen, milloin?

      Katselet ja tiedän, että myös mieli tekee. Voisit laittaa rohkeasti viestin. Tiedät, että odotan. Ehkä aika ei ole vielä
      Ikävä
      61
      1133
    10. Olen menettänyt yöunet kokonaan

      Nytkin vain tunnin nukkunut. En tiedä johtuuko se sinusta vai tästä palstasta. Olis mukava nähdä oikeasti eikä arvuutel
      Tunteet
      17
      1035
    Aihe