Mistä näkee Aku Ankan taskukirjan painosnumeron / Taikaviitta taskukirja 41 arvo?

Anonyymi-ap

Minulla on hyväkuntoinen Aku Ankan taskukirja numero 41, jossa Taikaviitta esiintyy ensimmäisen kerran.
Kirjassa ei ole mainintaa painoksesta, joten tarkoittaako se sitä että kyseessä on ensimmäinen painos?
Onko tämä minkä arvoinen?

3

682

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tuon 41:n 1.painos on ilmestynyt vuonna 1978. Siitä sen ainakin voinee tarkistaa.

      Käsittääkseni ja kun nettikauppoja ym.selaisin niin hyväkuntoisen 1.painoksen hinta saattaisi olla noin 15 tai parhaassa tapauksessa vähän enemmän.
      Yleensä kai vain ihan ensimmäisten taskukirjojen 1.painokset on sitä enemmän. Tosin tuo Taikaviitan ensiesiintyminen kuuluu ilmeisesti eniten etsittyjen joukkoon.

      Tuossa linkissä eräs antikvariaatin pitäjä kertoo taskisten hinnoista :

      https://www.is.fi/kotimaa/art-2000008417541.html

    • Anonyymi

      Pitää olla timmissä kunnossa niin sitten on 10-15e arvoa. Kuluneena 2 e.

    • Anonyymi

      Huikea kirja joka löytyy, joskin aika huonokuntoisena eli kannet menneet melko heikoksi ja sivujakin taitaa puuttua. Ensimmäisen kyseisen kirjan mammani osti mulle+veljelleni vuonna 1986 kun oltiin tosi pieniä eli mä olin silloin 4 vuotta vanaha ja veljeni vuotta nuorempi. Kirja katosi jonnekin 5-6 vuojen aikana ja ostin kerran kirpputorilta taikaviitan tanssiinkutsu taskukirjan. Kyseinen kirja on mennyt myös huonoon kuntoon. Aku ankan taskukirjat on opettavaisia miten esim ei kuulu tehdä jne. Ei siellä ne hahamot ole kaikki kovin positiivisia hahmoja, mut muistaakseni ainaki Tupu, hupu&lupu ja pelle peloton on aika hyviä hahmoja. Hannu hanhi on turhan ylpeätä sorttia ja roope ankasta toki löytyy hyviä puolia, mut turhan kitsas mut toisaalta ahkera ja ansainnut kaikki rahansa ja aku ankka taas liian äkkipikainen mut mukavampi kuin hannu hanhi. Karhukoplat on sitten oma lukunsa eli ne on semmosia keplottelijoita jotka pyrkii rosvouteen aina. Roope ankasta voi ottaa oppia omaan elämään kuten esim maksimoida oma talous siten että muistaa menojen ja tulojen tasapaino, kunhan ei ala elää liian nuukaa elämää kuten roope ankka meinaa välillä mut kyllä sillä roopella on silti välillä sydän paikallaan (on huomattu aika monasti kuitenki!) ja toisaalta aku ankasta voi ottaa oppia omaan elämään siten että pyrkiä akun aktiivisuuteen eli aku on varsin aktiivinen, joskin heikkohermoinen. Tupusta, hupusta ja lupusta voi ottaa paljonkin oppia ! Kuten pelle pelottomasta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nainen, tervetuloa

      Tule luokseni eka vaikka viikoks tai pariksi. Saisin helliä, kannustaa ja tukea sua ja kokata lempi herkkujasi. Pääsisit
      Ikävä
      32
      7311
    2. Olisit ollut varovaisempi

      Nyt jos minut hylkäät ja et meidän asiasta minulle mitään ilmoita niin ettet edes anteeksi pyydä, niin tiedä että minä e
      Ikävä
      78
      4324
    3. Mies sinä olet kaunis katsella

      Olet myös rauhallinen, tavallinen, varovainen, lämmin, poikamainen, komea, ryhdikäs, rentotyylinen, kiva, mukava... jne
      Ikävä
      58
      2737
    4. Vastenmielisyys

      Kuvaa sinua parhaiten
      Ikävä
      55
      2146
    5. Sinulle, tahtoisin kertoa mitä

      ajattelen siitä. Ehkä olen väärässä, mutta minusta kuulostaa jonkin alulta, mutta ei kerro minkä. Se selvinnee myöhemmi
      Ikävä
      28
      1679
    6. Ensitreffit alttarilla Jyrki paljastaa hääyön intiimiasioista kameroiden sammuttua: "Fyysinen..."

      Ooo-la-laa… Ensitreffit alttarilla -sarjassa alkaa hääparien välillä ns. tunteet kuumenemaan. Lue lisää: https://www.s
      Ensitreffit alttarilla
      7
      1667
    7. Persut tyrmäsivät Suomen osallistumisen Ukrainan jälleenrakentamiseen

      Siinä meni sitten kokoomusyrittäiltä bisnekset sivun suun putinistipersujen takia. Jälleenrakentamiseen osallistuvat mu
      Maailman menoa
      343
      1414
    8. Miksi suomussalmelaiset haisee niin pahalle?

      Kaupassa käydessä huomaa, miten monet ihmiset haisee todella kammottavalle. Eikö täällä osata käydä pesulla tarpeeksi us
      Suomussalmi
      13
      1242
    9. Miksi miehet pelkäätte jotain naista?

      Iskeekö ujous, paniikki ja hävetys. En ole niin pelottava miltä vaikutan vink vink.
      Ikävä
      56
      1087
    10. Viikonloppua

      Oikein ihania huomenia. Pysytään positiivisina. ☕🍂🌅🧡🌞☺️❤️
      Ikävä
      76
      1030
    Aihe