10 % bonus ahkerille vuokranmaksasille

Anonyymi-ap

20 vuotta sitten tuhnut kehuivat, että kaksion vuokra on vain 350 €/kk eikä vuokra nouse ikinä, koska vuokranantaja on Uskovainen Mummo, jonka mielestä on synti periä riistohintaa.

Taisi nousta kuitenkin?

Nyt tuhnut julistavat, ettei inflaatio koske heitä millään lailla, koska palkka nousee myös. 10 % vuodessa?

https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000009587906.html

14

357

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      PS tuhnun mielestä ei ole vuokraloisen tarvitse maksaa lainaa.

      Niin, ei tarvitse maksaa omaa lainaansa eikä tarvitse sitä kautta kartuttaa omaa varallisuuttta. Paljon fiksumpaa maksaa Hekan lainojen korkokuluja ja muiden talojen remontteja, ajasti iäisyyteen.

    • Anonyymi

      Asumistuki kun pärähtää tilille, niin todellakin 340€ menee vuokraan nykyään. Ei mikään ongelma. Hieman parempi asunto mullakin, kuin nuo kaupungin kämpät. Eli maksaa sen 600€ täältä "landelta". Omaa rahaa menee 340€. Asumisen tasoon olen tyytyväinen, sauna on ja iso parveke. Sähkö Muurikka kesäkeittiö on. Tarkkana olen, ettei hajuhaittoja tule naapureille. Lähinnä grillaillen poprillin makkaraa sekä vihanneksia. Ei ole kärryytämistä ja naapurit tyytyväisiä.

      Jos haluaa "omaa" niin seuraavana aso-asunto .Joka tapuksessa nyt menee hyvin ja asumisen laatu ei parane Asollakaan.

      Säästöjä on mukavasti, joten Ason saisi vaikka heti, tai sitten autokaupoille. Toden näköisesti lähden autokaupoille, mutta senkään ei saisi kurittavan liikaa säästöjä. Ja vielä perintöjäkin on tulossa. Siellä on jaossa matkailuautoa ja Mb Viton pakettiauto. Pakettiauto on tuliterä. Sanoisi suoraan että Mb-paku mulle ja jakaa muut miten haluatte.

      Ok-taloa olisi tarjolla, mutta en aijo alkaa isännöimään siellä. Myyntiin on menossa. Ja pirssiä tilalle. Se on melko pähee peli se Mb Vito.

      • Anonyymi

        Voi voi! Mitä te siellä ruuhkasuomessa teette? Kaupunkeja on muuallakin ja elämisen laadulta parempia. Nämä ei ole ylihinnoiteltuja ja töitäkin riittää ketä kiinnostaa. Suosittelisin Avaran asuntoja, jotka hyviä kämppiä. Vähän kalliimpia mutta asumistuki kompensoi asian. Hyviäkin vuokraajia on, ja Avara on yksi. Sitten on nämä Aso-asunnot naihin pääsee helposti käsiksi ja kuukausi erä pienempi kuin Avaralla. Asumistuki todella suosii näitä kalliimpia asuntoja 650€ asti. sitten loppu menee omasta pussista.

        Kannattaa unohtaa tämän palstan hölynpöly. Joku voisi avata sanaista arkkuaan, että miksi Ok_ihminen on tyytyväinen omaan ratkaisuunsa. Sekin kiinnostaisi että mitkä ovat kuukausi menot. Minulla sinkkuna on 340€ ja sähkö plus vesi.


      • Anonyymi

        Tuohan on hyvä systeemi. Kaupunkien ASO asukkaan maksavat maaseudun tuppukylien elättien asumiskulut. Mukava elää loisena. Vähemmän mukavaa kaupunkilaisille, joiden pöydästä maalaisserkut syövät ja vittuilevat päälle.

        Systeemihän on yksi lukuisista piilomallin maataloustuista. Isoissa kaupungeissa kerätään rahaa "koska me voidaan" ja sitä sitten pumpataan taantuville seuduille. Poliitikot rakastavat moista, koska moni välikäsi käärii rahaliikenteestä siivun omiin taskuihinsa, KEPUleleille tämä on ihan taivaan lahja monestkin syystä ja demaritkin tykkää, ,kun saavat tehtyä asumisesta kallista ja pääsevät jakamaan rahaa taikaseinästä.


    • Anonyymi

      Ei inflaatio koske vain meitä tuhnuja, vaan myös velkaisia omistusasujia. Korot rakettinousussa, velkavuori käsittämätön, unettomat yöt vaivaavat velallisia.

      Minä sen sijaan nautiskelen romahduksesta. On tullut aika tehdä tili tuota pikaa. Mitä kalliimman asunnon jättää ostamatta, sitä enemmän tienaa.

      Olenkin ylpeä tuhnuudestani.

      Ja muuten, uskovainen mummo kuoli, mutta hänen perillisensä jatkaa vuokranantajana ja on uskovainen itsekin. Sama vuokra siis edelleen kuin 20 vuotta sitten. Kohta käteinen on kuningas ja sitten vietetään oikeita onnen päiviä.

      • Anonyymi

        Korot palautuneet normaalitasolle käsittämättömän pitkäkestoisesta notkahduksesta. Eikä jännää lainaa, jossa kulut kasvavat korkojen noustessa ole kuin pienellä osalla omistusasujia. On velattomia, on niitä, joilla on tasaerälaina tai kiinteä korko/korkokatto.

        Suurimmalla osalla omistusasujia nousee vain vastike. Tyyliin 250 €/kk + 10 %. 300 €/vuosi.

        Tuhnun persettä höylätään touhutonnin edestä ensi vuonna. Siis puhuttaessa niistä harvinaisista yksiöistä, jotka tekevät työtä ja maksavat asumisensa itse.

        Sehän on tottakai halpaa, että makaa vaan ja antaa sossun maksaa laskut. Näitä sijotusguruja palsta täynnä. Kuulemma kaikki OK, mutta silti on kova kateus, mitä yritetään helpottaa selittämällä pihlajanmarjoja happamiksi. "En mä mitään haluaisi omistaa", mutta silti pitää kaikki päivät kateellisena notkua ja omaa saamattomuutta kehua. Tarpeeksi kun näitä mantroja toistelee, niin niihin melkein voi jo ruveta itse uskomaan?

        Mites ne perinteiset? "Asun vuokralla, joillon minulla on varaa parempaan autoon"? Jotenkin hiipuneet nämä kehut. Mikä mättää? Entä montako kättä nousee, kyn kysellään varmoista sijoituskohteista (Wincapita), jotka ei rommaa vuosittain, kuten asuntojen hinnat? Tai ne Uskovaiset Mummot ja 350 €/kk vuokrat?

        Jep, tuhnuja kannattaa kuunnella. Kun toimii täsmälleen päinvastoin kuin kateelliset vjuokraluuserit, ei mene asiat kovin pahasti vikaan ;-D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Korot palautuneet normaalitasolle käsittämättömän pitkäkestoisesta notkahduksesta. Eikä jännää lainaa, jossa kulut kasvavat korkojen noustessa ole kuin pienellä osalla omistusasujia. On velattomia, on niitä, joilla on tasaerälaina tai kiinteä korko/korkokatto.

        Suurimmalla osalla omistusasujia nousee vain vastike. Tyyliin 250 €/kk 10 %. 300 €/vuosi.

        Tuhnun persettä höylätään touhutonnin edestä ensi vuonna. Siis puhuttaessa niistä harvinaisista yksiöistä, jotka tekevät työtä ja maksavat asumisensa itse.

        Sehän on tottakai halpaa, että makaa vaan ja antaa sossun maksaa laskut. Näitä sijotusguruja palsta täynnä. Kuulemma kaikki OK, mutta silti on kova kateus, mitä yritetään helpottaa selittämällä pihlajanmarjoja happamiksi. "En mä mitään haluaisi omistaa", mutta silti pitää kaikki päivät kateellisena notkua ja omaa saamattomuutta kehua. Tarpeeksi kun näitä mantroja toistelee, niin niihin melkein voi jo ruveta itse uskomaan?

        Mites ne perinteiset? "Asun vuokralla, joillon minulla on varaa parempaan autoon"? Jotenkin hiipuneet nämä kehut. Mikä mättää? Entä montako kättä nousee, kyn kysellään varmoista sijoituskohteista (Wincapita), jotka ei rommaa vuosittain, kuten asuntojen hinnat? Tai ne Uskovaiset Mummot ja 350 €/kk vuokrat?

        Jep, tuhnuja kannattaa kuunnella. Kun toimii täsmälleen päinvastoin kuin kateelliset vjuokraluuserit, ei mene asiat kovin pahasti vikaan ;-D

        Aistinko kateutta meitä tuhnuja kohtaan, vai miksi niin kiivaasti kirjoittelet? Totta kai minulla on varaa parempaan autoon tuhnuttellessani sohvalla, kun omistuskämppää maksaessani joutuisin käyttämään rahani kuplalainan lyhennyksiin.

        Minä olen tuhnu ja ylpeä siitä. Oletko sinä ylpeä tuulipukuudestasi? Niinpä. Elämä voisi olla helpompaakin kuin ainaista oravanpyörässä juoksemista, pomon perseen nuolemista ja korkolaskurin refreshailua.

        Kyllä se vastikekin nousee, on puhuttu parin kolmensadan euron noususta jo kaksioissa. Tämä johtuu kaukolämmön hinnannoususta sekä tietysti isännöinti- ja muiden kulujen räjähtämisestä. Meiltä tuhnuilta kuitenkaan näitä korotuksia ei voi periä, sillä on vuokralaisen markkinat. Tyhjät kuukaudet ne vasta kalliiksi tulevatkin, kun on velkavivulla nostettu kaula korkokiikkuun keikkumaan.

        Minä tuhnuttelen perheeni kanssa rauhassa ja korkeakorkoiselle tilille säästetyillä rahoilla ostetaan kämppä polkuhinnalla rommauksen jälkeen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aistinko kateutta meitä tuhnuja kohtaan, vai miksi niin kiivaasti kirjoittelet? Totta kai minulla on varaa parempaan autoon tuhnuttellessani sohvalla, kun omistuskämppää maksaessani joutuisin käyttämään rahani kuplalainan lyhennyksiin.

        Minä olen tuhnu ja ylpeä siitä. Oletko sinä ylpeä tuulipukuudestasi? Niinpä. Elämä voisi olla helpompaakin kuin ainaista oravanpyörässä juoksemista, pomon perseen nuolemista ja korkolaskurin refreshailua.

        Kyllä se vastikekin nousee, on puhuttu parin kolmensadan euron noususta jo kaksioissa. Tämä johtuu kaukolämmön hinnannoususta sekä tietysti isännöinti- ja muiden kulujen räjähtämisestä. Meiltä tuhnuilta kuitenkaan näitä korotuksia ei voi periä, sillä on vuokralaisen markkinat. Tyhjät kuukaudet ne vasta kalliiksi tulevatkin, kun on velkavivulla nostettu kaula korkokiikkuun keikkumaan.

        Minä tuhnuttelen perheeni kanssa rauhassa ja korkeakorkoiselle tilille säästetyillä rahoilla ostetaan kämppä polkuhinnalla rommauksen jälkeen.

        Tuhnua kyrsiin, kun omaisuutta on valin tuulen huuhtoman perseen ja päällä olevien vaatteiden verran. Ikävä tilanne, mutta ehkä vähän helpottaa, kun roikkuu omistusasunnot palstalla selittamässä mustaa valkoiseksi. "En minä mitään haluaisi omistaa, tykkään olla köyhä sossunelätti".


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Sitten on kaikki OK, kun demarit ovat aina olleet tämä "käsi muiden taskussa" tyylin kannattajia.


    • Anonyymi

      YLE: nyt rommaa

      https://yle.fi/a/74-20032494

      Mitä minä sanoin? Asuntojen hinnat romahtavat. Kauppa ei käy, kehotetaan tinkimään kymmeniä tuhansia euroja hinnasta. Mutta ei, minä en osta vieläkään. Minä aion tinkiä satoja tuhansia euroja!

      Nyt odotellaan perheen kanssa vuokra-asunnon sohvalla tuhnutellen hintojen laskua. Hinnat rytisevät niin nopeasti alas, ettei töissä kannata käydä. Pelkällä odottelulla kun tienaa helposti yli sata tonnia vuodessa - puhtaana käteen.

    • Anonyymi

      Uusimaa on somaliaa,kuka tolkun ihminen nyt sinne haluaisi

    • Anonyymi

      Vastikevuokra nousee kesäkuun alussa kaksiossani 370 >450 euroon

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5095
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3197
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1837
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1800
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1655
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1511
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1325
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1286
    9. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1267
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1267
    Aihe