Liikenne turvalisuudesta täällä thaimaassa

Anonyymi-ap

Suurin osa täällä mitään kypärää käytä, minä ja vaimoni aina....
https://aijaa.com/rDp0Pz
liian isot riskit, ilman sitä terkkuja.

30

425

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Pattayalla farangit käyttää 99% kypärää, koska sakot on miltei varmat mikäli ajelee ilman. Se on hyvä bisnes poliiseille ja ihan aiheesta. Pattayalla on jopa pidetty iskunvaimennusratsioita poliisiaseman edessä.

      Pattayalla sakotettiin tasapuolisesti myös thaikkuja. Naiset saattaa kokea että menee kampaus sekaisin tai että saatavilla oleva kypärä on likainen. Nuoret kundit ajattelee olevansa cool kun ratsastavat uljaalla orillaan tukka hulmuten.

      Sitä mitä en ole kohdannut Pattayalla on turhaan sakottaminen. Sakot on tulleet aina aiheesta.

      Sen sijaan Chiang Maissa karjuva mopopoliisi väitti että ajoin ylinopeutta, eikä hällä ollut mitään laitetta edes siihen. En alkanut kinaamaan mokoman takia, vaikka tonnin pyysi. Kätteli sen jälkeen ja hymyili.

      Se on ainoa kerta kun poliisi on huutanut ja käskyttänyt minua Thaimaassa. Pikku ukkelilla oli vissiin alemmuuskompleksi kokonsa vuoksi.

      Hua Hinissa oli erittäin ystävällinen poliisi. Tyhjässä risteyksessä ajoin punaisia päin niin hän ajeli hymyillen rinnalle. Mopon selästä ojensin 200 bahtia ja hän oli tyytyväinen.

      2010

      PS: Muista yhdyssanat. Jos kirjoitat liikenne ja turvallisuus erikseen niin silloin puhutaan liikenteestä ja turvallisuudesta erikseen.

      • Anonyymi

        Jeps, ja turvallisuudessa on kaksi ällää, toisin kuin miehen sydämeen mahtuvien ämmien lukumäärässä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeps, ja turvallisuudessa on kaksi ällää, toisin kuin miehen sydämeen mahtuvien ämmien lukumäärässä.

        Kaikki mikä liittyy liikenneturvallisuuteen on hyvä asia liittyi se sitten pattayaan, hua hiniin tai minne tahansa thaimaahan, liikenne on sen verran vaarallista, että vain hyvä asia että sitä edes yritetään valvoa. Korrumptiota on syytä vastustaa, se on vähintään yhtä iso ongelma thaimaassa kuin liikenne, ja korruptioon kuuluu perättömät sakot, minä taas en ole koskaan saanut mitään perusteetonta, pari kertaa on tullut ajettua päin punaista, vai paremmin vanhoilla vihreillä, samoin auton kanssa parkkisakkoja.

        By NumBall HHN 62v.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki mikä liittyy liikenneturvallisuuteen on hyvä asia liittyi se sitten pattayaan, hua hiniin tai minne tahansa thaimaahan, liikenne on sen verran vaarallista, että vain hyvä asia että sitä edes yritetään valvoa. Korrumptiota on syytä vastustaa, se on vähintään yhtä iso ongelma thaimaassa kuin liikenne, ja korruptioon kuuluu perättömät sakot, minä taas en ole koskaan saanut mitään perusteetonta, pari kertaa on tullut ajettua päin punaista, vai paremmin vanhoilla vihreillä, samoin auton kanssa parkkisakkoja.

        By NumBall HHN 62v.

        Korruptiota on myös maksaa sakot suoraan poliisille, toisin olen itsekin siihen kerran sortunut, kun taas oli vanhat vihreät, poliisi mopo lähti perään, 300 bahtia taisin köyhtyä silloin, mutta ne on pikku rahoja, tarjosin sitä poliisille, ja se siitä, nykyään ne yleensä lyövät tiketin kouraan, ja poliisilaitokselle maksamaan kortti kaniin siksi aikaa...
        By NumBall


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Korruptiota on myös maksaa sakot suoraan poliisille, toisin olen itsekin siihen kerran sortunut, kun taas oli vanhat vihreät, poliisi mopo lähti perään, 300 bahtia taisin köyhtyä silloin, mutta ne on pikku rahoja, tarjosin sitä poliisille, ja se siitä, nykyään ne yleensä lyövät tiketin kouraan, ja poliisilaitokselle maksamaan kortti kaniin siksi aikaa...
        By NumBall

        Poliisit vaihtuu ja ajan kanssa ne korruptoituu. Riippuu päällikön linjasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Poliisit vaihtuu ja ajan kanssa ne korruptoituu. Riippuu päällikön linjasta.

        Riippuu korrumptiopäällikön linjasta.


      • Anonyymi

        Ei sulla ole tuhatta batia ylimääräistä antaa poliisille voitelurahoja, älä ny viitti.
        Hyvä kun saat nyrkkiriisit maksettua.


      • Anonyymi

        🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑

        🍑 ­­N­­­y­­­m­­­f­­­o­­­m­a­­­a­­­n­i -> https://ye.pe/finngirl21#17859161C

        🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋💋💋💋🔞


    • Anonyymi

      Sekä siveyspoliisi että eliiittijoukot – vallankumousarmeija – ovat suoraan alisteisia imaami Khameneille. Islamilainen vallankumousarmeija on paitsi papiston vallan väkivaltainen takuumies, myös suuri liikeyritys. Sen riveihin liittyminen tarjoaa maaseudun köyhille näkymän parempaan tulevaisuuteen, jopa uralla etenemiseen.

      Kun nautin illalla hotellini baaritiskillä appelsiinimehua Iranin englanninkielistä lehteä lukien, huomasin siinä pikku-uutisen, jonka mukaan seuraavat 20 huumeiden salakuljettajaa hirtetään vielä samalla viikolla. Osa hirttäjäisistä on julkisia tapahtumia kansan pelottelemiseksi. Myös poliittisia vankeja hirtetään rikollisina. Iran teloittaa lukumääräisesti maailmassa toiseksi eniten vankeja heti Kiinan jälkeen. Turistille tämä kaikki jää jonnekin kulissien taakse, basaarien vahvasti tuoksuvien mauste- ja pähkinähyllyjen sekä moskeijoiden minareettien ihmettelyn varjoon.

      • Anonyymi

        Iranin entinen presidentti Mahmud Ahmadinežad sanoi ettei Iranilla ole ongelmia homojen kanssa kuten Amerikalla, koska Iranissa ei ole yhtään homoa.


    • Anonyymi

      "Mopon selästä ojensin 200 bahtia ja hän oli tyytyväinen."

      Sinunlaiset pitää Thaimaan korruptiota yllä.

      Olisko; "Koira koiran tuntee...." paikallaan?
      Ja yksi syy et viihdy tai uskalla olla 2 viikkoa kauempaa Suomessa? Polttaako maa yhä tassuja?

      • Anonyymi

        Olisiko ollut kuitenkin kyse siitä että poliisi pyysi 200 bahtia?

        Katsos kun missään nimessä rahaa ei pidä tarjota ennen pyyntöä tai saattavat syyttää korruptin yrittämisestä josta tulee isot rapsut tai jopa linnaa.

        Saattaisit tämän tietää jos tietäisit jotakin Thaimaan asioista. Poliisin ohjeilla pitää mennä.

        2010


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olisiko ollut kuitenkin kyse siitä että poliisi pyysi 200 bahtia?

        Katsos kun missään nimessä rahaa ei pidä tarjota ennen pyyntöä tai saattavat syyttää korruptin yrittämisestä josta tulee isot rapsut tai jopa linnaa.

        Saattaisit tämän tietää jos tietäisit jotakin Thaimaan asioista. Poliisin ohjeilla pitää mennä.

        2010

        Tottakai poliisi pyysi, eihän narsisti koskaan .... siis koskaan tee mitään väärin.

        Juntti sanoo korrupti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olisiko ollut kuitenkin kyse siitä että poliisi pyysi 200 bahtia?

        Katsos kun missään nimessä rahaa ei pidä tarjota ennen pyyntöä tai saattavat syyttää korruptin yrittämisestä josta tulee isot rapsut tai jopa linnaa.

        Saattaisit tämän tietää jos tietäisit jotakin Thaimaan asioista. Poliisin ohjeilla pitää mennä.

        2010

        Höpö höpö 2010 on aivan samaa korruptiota ladotko 200 bahtia poliisille käteen, vai pyytääkö hän sinulta 200 bahtia, heidän pitäisi antaa sinulla sakkolappu, voit ajella sillä lapulla muutaman päivän ilman ajokorttia, kun ottavat sen kaniin, kunnes sakko on maksettu poliisi laitokselle, pattayalla poliisilla on maksukortinlukijat ja maksamalla heti pääset jatkamaan matkaasi. Pitää olla kansainvälinen maksukortti vaikkapa mc tai visa, tai jokin muu maksukortti... pankkikorttia ei ole olemassakaan, enää...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpö höpö 2010 on aivan samaa korruptiota ladotko 200 bahtia poliisille käteen, vai pyytääkö hän sinulta 200 bahtia, heidän pitäisi antaa sinulla sakkolappu, voit ajella sillä lapulla muutaman päivän ilman ajokorttia, kun ottavat sen kaniin, kunnes sakko on maksettu poliisi laitokselle, pattayalla poliisilla on maksukortinlukijat ja maksamalla heti pääset jatkamaan matkaasi. Pitää olla kansainvälinen maksukortti vaikkapa mc tai visa, tai jokin muu maksukortti... pankkikorttia ei ole olemassakaan, enää...

        Tämähän se joo narsismiin taas liittyykin kun poliisi sakottaa Thaimaassa. Tiesin jo 90- luvulla että poliisia kuunnellaan ja toimitaan kuin hän sanoo.

        2000- luvun alussa oli tapana että poliisi avasi moponsa satulan ja sinun piti pudottaa sinne 500 bahtin seteli huomaamatta ja jatkaa matkaa muina miehinä.

        Toki jos et tajua, niin sitten mopo jää siihen ja sinä lähdet sitten lapun kanssa käymään poliisiasemalla, joka kerran eräässä tapauksessa oli 8 km päässä. Kun palasin takaisin, ratsia oli poissa ja minun piti lähteä hakemaan mopon avaimia poliisiasemalta.

        Ajettiin kaverin kyydillä siis 32km että asia tuli hoidettua. Siinähän se ilta menikin ajellessa ja jonottaessa poliisiasemalla.

        Tietenkin Saarikyrsä taitavana neuvottelijana olisi hoitanut asian toisin? Mutta kerropas minulle että miten? Se oli sitä aikaa kun ne ekoja kertoja alkoivat vaatia KV-korttia. Sitä ennen kelpasi kun vilautti suomalaista ajokorttia.

        Sinähän et näistä asioista tiedä mitään kun et liiku ikinä kuin lähimarkettiin ja sihteerisi ei sitäkään vertaa, laitoksessa kun on eikä osaa muuta kuin kuolata ja tuijottaa huuli lurpallaan kuin kylähullu, joka lieneekin poikasi ainoa ammatti.

        Sitäpaitsi sinä saavuit Thaimaahan 2015, kun minä hengailin täällä jo 90- luvun alkupuoliskolla 2 x puolivuotta.

        2010


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpö höpö 2010 on aivan samaa korruptiota ladotko 200 bahtia poliisille käteen, vai pyytääkö hän sinulta 200 bahtia, heidän pitäisi antaa sinulla sakkolappu, voit ajella sillä lapulla muutaman päivän ilman ajokorttia, kun ottavat sen kaniin, kunnes sakko on maksettu poliisi laitokselle, pattayalla poliisilla on maksukortinlukijat ja maksamalla heti pääset jatkamaan matkaasi. Pitää olla kansainvälinen maksukortti vaikkapa mc tai visa, tai jokin muu maksukortti... pankkikorttia ei ole olemassakaan, enää...

        Kyllä sie jaksat tuosta pankkikortista... Osaatko vastata kysymykseen Numba että miksi Nordean sivuilla on tämä mainos? https://aijaa.com/WEs0k9


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä sie jaksat tuosta pankkikortista... Osaatko vastata kysymykseen Numba että miksi Nordean sivuilla on tämä mainos? https://aijaa.com/WEs0k9

        Kyllä tiedän mitä nordean sivulla asiasta kerrotaan, mutta kun visa tai mc eivät ole pankkikortteja, vaan visoja ja master card kortteja... Pankkikortit poistuvat jo 20 vuotta sitten, sinä sanoit että pankit myöntävät maksukortin, eivät myönnä vaan sen myöntää luottokunta, eli nykyinen nets... se lukee jokaisessa kortissa, oli myöntäjänä sitten kuka tahansa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä tiedän mitä nordean sivulla asiasta kerrotaan, mutta kun visa tai mc eivät ole pankkikortteja, vaan visoja ja master card kortteja... Pankkikortit poistuvat jo 20 vuotta sitten, sinä sanoit että pankit myöntävät maksukortin, eivät myönnä vaan sen myöntää luottokunta, eli nykyinen nets... se lukee jokaisessa kortissa, oli myöntäjänä sitten kuka tahansa.

        Oletko koskaan törmännyt kortti höylään niitä oli paljon liikkeellä 20 vuotta sitten kortti asetettiin sellaiseen ja siihen päälle asetettiin maksutosite, tämö höyltiin ja asiakas allekirjoitti pankkikortti ostoksen, ja yksi kappaleista lähetettiin pankkiin, hieman myöhemmin tulivat visat ja mc... niillä toimitiin samoin mutta niitä tositeita ei lähetetty pankkiin, vaan luottokuntaan, joka maksoi suorituksen myyjän tilille...

        Tekniikka kehittyi, sitten pankkikortit katosivat samoin höylät, tilanne tuli ensin modeemipohjainen kortinlukulaite, jossa kortti käytetiin, tämä maksu siirretiin luottokunnalle joka maksoi myyjälle siitä, sitten vain kortinlukulaite liiitetään nettiin, ja taas maksetaan kortilla visa tai mc... ja suorituksen myyjälle maksaa nets... nets tosin veloittaa maksut asiakkaan pankkitililtä, mutta operaattori ei ole pankki vaan nets... siksi pankkikortteja ei ole enää olemassakaan.... aivan sama minkä kortin lukijaan laitat mc, visa, amex.. tai mikä tahansa... pankit eivät ole mukana millään lailla, muuta kuin ottavat tililtäsi ostoksesi summan tai paremmin nets ottaa....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämähän se joo narsismiin taas liittyykin kun poliisi sakottaa Thaimaassa. Tiesin jo 90- luvulla että poliisia kuunnellaan ja toimitaan kuin hän sanoo.

        2000- luvun alussa oli tapana että poliisi avasi moponsa satulan ja sinun piti pudottaa sinne 500 bahtin seteli huomaamatta ja jatkaa matkaa muina miehinä.

        Toki jos et tajua, niin sitten mopo jää siihen ja sinä lähdet sitten lapun kanssa käymään poliisiasemalla, joka kerran eräässä tapauksessa oli 8 km päässä. Kun palasin takaisin, ratsia oli poissa ja minun piti lähteä hakemaan mopon avaimia poliisiasemalta.

        Ajettiin kaverin kyydillä siis 32km että asia tuli hoidettua. Siinähän se ilta menikin ajellessa ja jonottaessa poliisiasemalla.

        Tietenkin Saarikyrsä taitavana neuvottelijana olisi hoitanut asian toisin? Mutta kerropas minulle että miten? Se oli sitä aikaa kun ne ekoja kertoja alkoivat vaatia KV-korttia. Sitä ennen kelpasi kun vilautti suomalaista ajokorttia.

        Sinähän et näistä asioista tiedä mitään kun et liiku ikinä kuin lähimarkettiin ja sihteerisi ei sitäkään vertaa, laitoksessa kun on eikä osaa muuta kuin kuolata ja tuijottaa huuli lurpallaan kuin kylähullu, joka lieneekin poikasi ainoa ammatti.

        Sitäpaitsi sinä saavuit Thaimaahan 2015, kun minä hengailin täällä jo 90- luvun alkupuoliskolla 2 x puolivuotta.

        2010

        Olen muutamia sakkoja saanut, minulla ei ole siinä ollut ongelmia... koskaan, voi poju en vieläkään käsitä millä perusteella pidät itseäsi asiantuntijana, kun sinun tietosi on huu haa tasoa, muistutanko, kulta pitoisuus, muovipussi riisiä, näitä huu haa juttuja sinulta on tullut päivänvaloon kymmeniä, en ole mitään kirjoittanut narsismista, sakoista.. olen niitä maksellut itsekin... tosin asiasta.

        Jätä poikani rauhaan hän ei vaikuta palstalla mitenkään, muuta kuin sinun harhoissa, samoin tämä palstan heikoimman lenkin, tosin taidatte olla sama henkilö, tässä vaara pyörii varsin selvästi, tosin samassa päässäsi asustaa vielä sairaspohkeinenkin... taitaa vielä löytyä siltä muitakin, resupettereitä.

        Missä minun pitäisi liikkua, en ole tullut tänne liikkumaan, vaan viettämään eläkepäiviäni, just maksoin taas vuoden terveysvakuutukset, tai alkukuusta mutta meklarilta tuli eilen viesti että paperit on postissa, mutta ei tule tänään kun on kansallinen vapaa päivä, minulla on pääpostissa postilaatikko jonne pitäisi huomenna tai perjantaina pudota.

        Muuten mitä meklaria sinä käytöt, pitäähän sinulla olla vakuutuksia, perheellesi... Ne pitää uusia joka vuosi, ja vielä tähän mennessä ei ole löytynyt yhtään vakuutusta joka olisi voimassa yli vuoden, minun meklari on Mister Prakan Nonthaburista...
        Minulla on siellä autot, mopot, vaimoni ja omat terveysvakuutukset, koti ja oikeusturvavakuutukset.... googlaa tarkasta vakuutuksesi... he ilmoittavat aina kuukautta ennen kuin vakuutus menee vanhaksi, maksat laskun niin se pysyy voimassa.
        Numball


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä tiedän mitä nordean sivulla asiasta kerrotaan, mutta kun visa tai mc eivät ole pankkikortteja, vaan visoja ja master card kortteja... Pankkikortit poistuvat jo 20 vuotta sitten, sinä sanoit että pankit myöntävät maksukortin, eivät myönnä vaan sen myöntää luottokunta, eli nykyinen nets... se lukee jokaisessa kortissa, oli myöntäjänä sitten kuka tahansa.

        Okei eli Nordea on väärässä eikä tiedä että pankkikortit ovat poistuneet.
        Et myöskään tiedä mitä tarkoitta verified by Visa tai Mastercard. Se tarkoittaa varmennusta. Ne eivät ole pankkeja vaan ne vain varmentavat siirrot. Vahvennetut pankkikortit myöntää pankit, eikä suinkaan Master eikä Visa.

        Sinä taulapää sekoitat asian kansallisiin kuvallisiin pankkikortteihin. Niistä luovuttiin, vaan ei kansainvälisistä pankkikorteista missään maassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen muutamia sakkoja saanut, minulla ei ole siinä ollut ongelmia... koskaan, voi poju en vieläkään käsitä millä perusteella pidät itseäsi asiantuntijana, kun sinun tietosi on huu haa tasoa, muistutanko, kulta pitoisuus, muovipussi riisiä, näitä huu haa juttuja sinulta on tullut päivänvaloon kymmeniä, en ole mitään kirjoittanut narsismista, sakoista.. olen niitä maksellut itsekin... tosin asiasta.

        Jätä poikani rauhaan hän ei vaikuta palstalla mitenkään, muuta kuin sinun harhoissa, samoin tämä palstan heikoimman lenkin, tosin taidatte olla sama henkilö, tässä vaara pyörii varsin selvästi, tosin samassa päässäsi asustaa vielä sairaspohkeinenkin... taitaa vielä löytyä siltä muitakin, resupettereitä.

        Missä minun pitäisi liikkua, en ole tullut tänne liikkumaan, vaan viettämään eläkepäiviäni, just maksoin taas vuoden terveysvakuutukset, tai alkukuusta mutta meklarilta tuli eilen viesti että paperit on postissa, mutta ei tule tänään kun on kansallinen vapaa päivä, minulla on pääpostissa postilaatikko jonne pitäisi huomenna tai perjantaina pudota.

        Muuten mitä meklaria sinä käytöt, pitäähän sinulla olla vakuutuksia, perheellesi... Ne pitää uusia joka vuosi, ja vielä tähän mennessä ei ole löytynyt yhtään vakuutusta joka olisi voimassa yli vuoden, minun meklari on Mister Prakan Nonthaburista...
        Minulla on siellä autot, mopot, vaimoni ja omat terveysvakuutukset, koti ja oikeusturvavakuutukset.... googlaa tarkasta vakuutuksesi... he ilmoittavat aina kuukautta ennen kuin vakuutus menee vanhaksi, maksat laskun niin se pysyy voimassa.
        Numball

        Älä hyvä mies käytä meklareita. He ottaa prosenttinsa välistä kun vakuutukset saat netistä ilman välikäsiä suoraan vakuutusyhtiöltä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen muutamia sakkoja saanut, minulla ei ole siinä ollut ongelmia... koskaan, voi poju en vieläkään käsitä millä perusteella pidät itseäsi asiantuntijana, kun sinun tietosi on huu haa tasoa, muistutanko, kulta pitoisuus, muovipussi riisiä, näitä huu haa juttuja sinulta on tullut päivänvaloon kymmeniä, en ole mitään kirjoittanut narsismista, sakoista.. olen niitä maksellut itsekin... tosin asiasta.

        Jätä poikani rauhaan hän ei vaikuta palstalla mitenkään, muuta kuin sinun harhoissa, samoin tämä palstan heikoimman lenkin, tosin taidatte olla sama henkilö, tässä vaara pyörii varsin selvästi, tosin samassa päässäsi asustaa vielä sairaspohkeinenkin... taitaa vielä löytyä siltä muitakin, resupettereitä.

        Missä minun pitäisi liikkua, en ole tullut tänne liikkumaan, vaan viettämään eläkepäiviäni, just maksoin taas vuoden terveysvakuutukset, tai alkukuusta mutta meklarilta tuli eilen viesti että paperit on postissa, mutta ei tule tänään kun on kansallinen vapaa päivä, minulla on pääpostissa postilaatikko jonne pitäisi huomenna tai perjantaina pudota.

        Muuten mitä meklaria sinä käytöt, pitäähän sinulla olla vakuutuksia, perheellesi... Ne pitää uusia joka vuosi, ja vielä tähän mennessä ei ole löytynyt yhtään vakuutusta joka olisi voimassa yli vuoden, minun meklari on Mister Prakan Nonthaburista...
        Minulla on siellä autot, mopot, vaimoni ja omat terveysvakuutukset, koti ja oikeusturvavakuutukset.... googlaa tarkasta vakuutuksesi... he ilmoittavat aina kuukautta ennen kuin vakuutus menee vanhaksi, maksat laskun niin se pysyy voimassa.
        Numball

        Mitään höpönlöpö luentojasi jaksa lukea joissa ei järjen häivää ja minä en näyki riisiä pussista enkä palastele kaalia vaimolle ateriaksi, en myöskään syötä laihaa velliä.

        Kysyin sinulta että miten toimit poliisin kanssa jos et siis noudata hänen ohjeitaan?
        Sanotko että "en maksa koska en ole narsisti"? Miten toimit?

        2010


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä tiedän mitä nordean sivulla asiasta kerrotaan, mutta kun visa tai mc eivät ole pankkikortteja, vaan visoja ja master card kortteja... Pankkikortit poistuvat jo 20 vuotta sitten, sinä sanoit että pankit myöntävät maksukortin, eivät myönnä vaan sen myöntää luottokunta, eli nykyinen nets... se lukee jokaisessa kortissa, oli myöntäjänä sitten kuka tahansa.

        Nordean sivuilta suora kopio:
        "Pankkikortti.
        Nordean pankkikortilla teet ostoksia ja nostat käteistä suoraan pankkitililtäsi. Pankkikorttimme Nordea Visa Debit sopii lapselle ensimmäiseksi kortiksi tai perheen yhteisen taloustilin kortiksi. Aikuisia suosittelemme hakemaan Nordea Mastercard -yhdistelmäkorttia, jolla saa pankkikorttiin myös luotto-ominaisuuden"

        Yle:
        "Pankeista OP myöntää pankkikortin 10-vuotiaille ja S-Pankki 7-vuotiaille. Danske Bankissa, Säästöpankkiryhmässä ja Nordeassa kortin myöntämiselle ei ole alaikärajaa. Vanhemmat saavat itse harkita, minkä ikäisenä oma lapsi on valmis käyttämään pankkikorttia"

        Suomen pankki:
        "Käteisellä tarkoitetaan arkikielessä seteleitä ja kolikoita. Käteismaksaminen käsittää kuitenkin sekä seteleillä ja kolikoilla että pankkikorteilla hoidettavat maksut. Käteismaksamisessa raha siis siirtyy kuluttajalta myyjäosapuolelle heti tai lähiaikoina, eikä kuluttaja jää velkaa myyjälle tai kolmansille osapuolille maksutapahtuman yhteydessä."

        Joko nyt selkiää mistä on kyse? Vai tarviiko sinun mennä numeromies konsultoimaan Suomen pankkiakin ja kertomaan heille ettei pankkikorttia ole?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä hyvä mies käytä meklareita. He ottaa prosenttinsa välistä kun vakuutukset saat netistä ilman välikäsiä suoraan vakuutusyhtiöltä.

        Olen tarkka rahasta, suoraan vakuutusyhtiöistä vaihtoehto on kallein, ylivoimaisesti... meklarit kilpailuttavat useita vakuutusyhtiöitä, etsivät edullisimman lisäksi niillä on vuosisopimuksia, säästö voi olla 30 % kun verrataan vakuutusyhtiöiden hintoihin. Netistä on helppo katsoa vakuutusyhtiön hinta, ja verrata sitä meklarin tarjoamaan, meklarilla on ollut aina edullisempi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitään höpönlöpö luentojasi jaksa lukea joissa ei järjen häivää ja minä en näyki riisiä pussista enkä palastele kaalia vaimolle ateriaksi, en myöskään syötä laihaa velliä.

        Kysyin sinulta että miten toimit poliisin kanssa jos et siis noudata hänen ohjeitaan?
        Sanotko että "en maksa koska en ole narsisti"? Miten toimit?

        2010

        Maksan sakot jos ne on aiheelliset, poliisilaitokselle, kerran pattyalla kortilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nordean sivuilta suora kopio:
        "Pankkikortti.
        Nordean pankkikortilla teet ostoksia ja nostat käteistä suoraan pankkitililtäsi. Pankkikorttimme Nordea Visa Debit sopii lapselle ensimmäiseksi kortiksi tai perheen yhteisen taloustilin kortiksi. Aikuisia suosittelemme hakemaan Nordea Mastercard -yhdistelmäkorttia, jolla saa pankkikorttiin myös luotto-ominaisuuden"

        Yle:
        "Pankeista OP myöntää pankkikortin 10-vuotiaille ja S-Pankki 7-vuotiaille. Danske Bankissa, Säästöpankkiryhmässä ja Nordeassa kortin myöntämiselle ei ole alaikärajaa. Vanhemmat saavat itse harkita, minkä ikäisenä oma lapsi on valmis käyttämään pankkikorttia"

        Suomen pankki:
        "Käteisellä tarkoitetaan arkikielessä seteleitä ja kolikoita. Käteismaksaminen käsittää kuitenkin sekä seteleillä ja kolikoilla että pankkikorteilla hoidettavat maksut. Käteismaksamisessa raha siis siirtyy kuluttajalta myyjäosapuolelle heti tai lähiaikoina, eikä kuluttaja jää velkaa myyjälle tai kolmansille osapuolille maksutapahtuman yhteydessä."

        Joko nyt selkiää mistä on kyse? Vai tarviiko sinun mennä numeromies konsultoimaan Suomen pankkiakin ja kertomaan heille ettei pankkikorttia ole?

        Ne eivät ole pankkikortteja vaan visa tai mc kortteja... pankeilla ei ole mitään tekemistä korttien kanssa, pankit eivät myönnä niitä vaan nets.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Okei eli Nordea on väärässä eikä tiedä että pankkikortit ovat poistuneet.
        Et myöskään tiedä mitä tarkoitta verified by Visa tai Mastercard. Se tarkoittaa varmennusta. Ne eivät ole pankkeja vaan ne vain varmentavat siirrot. Vahvennetut pankkikortit myöntää pankit, eikä suinkaan Master eikä Visa.

        Sinä taulapää sekoitat asian kansallisiin kuvallisiin pankkikortteihin. Niistä luovuttiin, vaan ei kansainvälisistä pankkikorteista missään maassa.

        varmennukset eivät liity asiaan mitenkään, siis kertomasi verified by visa tai mc, ne on valin kortinkäyttäjille tarjottavia lisä palveluita, esim. puhelimeen tulee varmmuskoodi...

        Edelleenkään kortit eivät ole pankkikortteja vaan visa tai mc kortteja.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Nets tarjoaa pankeille maksukorttien liikkeellelasku-, hallinnointi- ja prosessointipalveluja. Korttimaksuja vastaanottaville kauppiaille tarjotaan maksutapahtumien välitys- ja tilityspalveluja, maksupääteohjelmistoja sekä etä- ja itsepalvelumyynnin palveluja. Yritysasiakkaita autetaan muuttamaan prosessinsa paperittomaksi tarjoamalla sähköisiä sanomanvälitys-, raportointi- ja laskutuspalveluja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nets tarjoaa pankeille maksukorttien liikkeellelasku-, hallinnointi- ja prosessointipalveluja. Korttimaksuja vastaanottaville kauppiaille tarjotaan maksutapahtumien välitys- ja tilityspalveluja, maksupääteohjelmistoja sekä etä- ja itsepalvelumyynnin palveluja. Yritysasiakkaita autetaan muuttamaan prosessinsa paperittomaksi tarjoamalla sähköisiä sanomanvälitys-, raportointi- ja laskutuspalveluja.

        Pankkikortteja näyttävät verifioivan samalla tapaa kuin Visakin. Välittää maksut.


    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      327
      2752
    2. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      92
      2063
    3. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      120
      1600
    4. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      73
      1144
    5. Hetkeäänkään miettimättä ottaisin sinut

      Mutta mitä mieltä miehesi siitä olisi?
      Ikävä
      71
      1012
    6. Olisi kiva tietää miksi pidät minusta?

      Miehelle kysymys :)
      Ikävä
      61
      983
    7. Voi nainen...

      Kun luovutit meistä liian aikaisin, just kun aloin oppimaan sinua. Jos oisin alussa jo lukenut aiheesta oisin voinut toi
      Ikävä
      41
      940
    8. Venäjä aikoo yksipuolisesti muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa

      Venäjä aikoo muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa Venäjän saarten eteläpuolella. Ylen jutussa kerrotaan mm.
      Maailman menoa
      143
      883
    9. Suomi lähettää tarkkailijoita merialueelle

      Venäjä on ilmoittanut aikovansa ylittää Suomen merialueen rajat kysymättä lupaa kertomalla että Suomen merialueen raj
      Maailman menoa
      290
      832
    10. Naiselle kysymys

      Mitä oikein näet minussa?
      Ikävä
      40
      744
    Aihe