Joko vihdoin Tjärellä Gambiaan?

Anonyymi-ap

Kävin katsomassa Tjären 2024 Gambian kohteet ja siellä ne taas olivat. Sivut eivät vain aukea, ilmoittaa, että hinnoittelu kesken.
Olen yli 70-vuotias ja vieroksun lentojen vaihtoa. Menisin siksi Mielelläni Tjärellä, kun matkustaminen sillä Gambiaan on ollut niin helppoa.
Eiköhän meitä olisi muitakin. Koronan ja muiden hässäköiden vuoksi on jäänyt jo kolme vuotta väliin. Muuten on käyty vuodesta 2007 saakka.

Niin, ja olen mies ja matkustan vaimon kanssa.

59

704

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ei matkoja Suomesta Gambiaan 2023-2024. Tjäreborgin vastaus tiedusteluun.

      • Anonyymi

        Mistähän sä olet tiedustellut. Vai saatko jotain kiksejä antaessasi väärää tietoa?
        Ja ei, en ole vanha naisraasu, joka hinkuaa Gambiaan mielikuvituksesi mukaan. Ei, ei tullut paha mieli, etten pääse Gambiaan. Katsos kun pääsen, useaa eri reittiä pääsen. Tuo Tjären suora reitti olisi vain se kaikkein helpoin, toki myös kallein. Nyt Tjärellä on tällähetkellä vain pomppulentoja, mutta jospa älyäisivät, että kysyntää olisi suorille.
        Mutta maksaisin, jos olisi käytettävissä.
        Olen mies.


    • Anonyymi

      Ja höpöhöpö,ainakin Tjären sivut näyttää lentojen olevan ens talvena Gambiaan.

      • Anonyymi

        Kyllä on matkoja. Vasta muutaman hotellin hintatiedot löytyvät. Loput 16 eivät vielä aukea. Suoria lentoja, yhdellä tankkausvälilaskulla ei luvattu, kun kysyin. Koneenvaihtoja tulee yksi, tai kaksi. Matkatavaroista ei tarvitse itse huolehtia.
        Voi että, kun nyt ihmiset alkaisivat kärttää sitä suoraa lentoa takaisin listalle. Nyt jälkikäteen ajateltuna, pomppulentoja käyttäneenä, niin olihan se tautisen kätevää lentää yhdellä ja samalla koneella. Surkuhupaiselta tuntuu, että 2007 esim. vinguttiin, kun piti käydä Kanarialla tankkaamassa.
        Ovat palauttaneet Egyptin takaisin listalle, josko palauttaisivat Gambian suoran lennonkin?
        Hurjasti vain yhteydenottoja sinne Tjärelle!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä on matkoja. Vasta muutaman hotellin hintatiedot löytyvät. Loput 16 eivät vielä aukea. Suoria lentoja, yhdellä tankkausvälilaskulla ei luvattu, kun kysyin. Koneenvaihtoja tulee yksi, tai kaksi. Matkatavaroista ei tarvitse itse huolehtia.
        Voi että, kun nyt ihmiset alkaisivat kärttää sitä suoraa lentoa takaisin listalle. Nyt jälkikäteen ajateltuna, pomppulentoja käyttäneenä, niin olihan se tautisen kätevää lentää yhdellä ja samalla koneella. Surkuhupaiselta tuntuu, että 2007 esim. vinguttiin, kun piti käydä Kanarialla tankkaamassa.
        Ovat palauttaneet Egyptin takaisin listalle, josko palauttaisivat Gambian suoran lennonkin?
        Hurjasti vain yhteydenottoja sinne Tjärelle!

        Buukattu 5.1.2024-26.1.2024 Tjäreborgin kautta pelkät lennot. Air France. Pariisissa menomatkalla välilasku 5h25 min. ja terminaalin vaihto.Paluu lennolla välilasku 6h 50 min. Hinta 1194 e. Suoria lentoja ei ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Buukattu 5.1.2024-26.1.2024 Tjäreborgin kautta pelkät lennot. Air France. Pariisissa menomatkalla välilasku 5h25 min. ja terminaalin vaihto.Paluu lennolla välilasku 6h 50 min. Hinta 1194 e. Suoria lentoja ei ole.

        eBookersin kautta sama lento1124 e.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Buukattu 5.1.2024-26.1.2024 Tjäreborgin kautta pelkät lennot. Air France. Pariisissa menomatkalla välilasku 5h25 min. ja terminaalin vaihto.Paluu lennolla välilasku 6h 50 min. Hinta 1194 e. Suoria lentoja ei ole.

        Kiitos tiedosta. Siis hoituuko tässä tapauksessa laukut toiseen koneeseen meno-paluu?
        Jos kaikki nyt vaan kivittäs niitä, että suorat lennot takas.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        eBookersin kautta sama lento1124 e.

        70 kympin ero. Jos tohon hintaan joku raahat laukut, niin otan sen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Buukattu 5.1.2024-26.1.2024 Tjäreborgin kautta pelkät lennot. Air France. Pariisissa menomatkalla välilasku 5h25 min. ja terminaalin vaihto.Paluu lennolla välilasku 6h 50 min. Hinta 1194 e. Suoria lentoja ei ole.

        Joutuuko laukkuja raahaan terminaalista toiseen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joutuuko laukkuja raahaan terminaalista toiseen?

        Air France lennoilla ei joudu raahaamaan laukkuja, ei ainakaan viimeksi joutunut. Helsingissä ruumaan ja Banjulissa saat laukkusi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos tiedosta. Siis hoituuko tässä tapauksessa laukut toiseen koneeseen meno-paluu?
        Jos kaikki nyt vaan kivittäs niitä, että suorat lennot takas.

        Kyllä laukut siirtyvät ilman että itse niitä raahattava terminaalista toiseen,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        70 kympin ero. Jos tohon hintaan joku raahat laukut, niin otan sen.

        Laukut siirtyvät ilman raahausta, ainakin Air Francen lennoilla. Oli ne liput sitten varattu Tjäreborgin kautta tai Ebookersin tai suoraan Air Francen sivuilta. Hinnoissa muutamien kymppien ero.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laukut siirtyvät ilman raahausta, ainakin Air Francen lennoilla. Oli ne liput sitten varattu Tjäreborgin kautta tai Ebookersin tai suoraan Air Francen sivuilta. Hinnoissa muutamien kymppien ero.

        Muutamalla kympillä voi olla iso merkitys, kun halvinta hakee! Sillähän nyt parhaimmillaan elää kuukauden Gambiassa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä laukut siirtyvät ilman että itse niitä raahattava terminaalista toiseen,

        KLM:llä piti Damissa odottaa laukut koneesta ja kirjautua uudelle lennolle laukkujen kanssa. Koin sen kettumaiseksi. TUI:lla oli jatko Banjuliin, mutta mulla oli heidän koneeseen aivan liian suuri käsimatkatavara, vetolaukkuni oli puolet liian iso siihen "sovituslaatikkoon". Ennenkuin olin liikahtanutkaan portille, minua riensi vastaan afrikkalaistaustainen nainen. Hänelle esitin, että vetolaukussani oli pääsääntöisesti pelkkiä vauvanvaatteita paikallisille vauvoille. Pääsin laukkuineni koneeseen ilman mutinoita, tai lisämaksua.
        Edullinen reissu, mutta rankka.
        Nyt menisin suoralla lennolla, maksoi mitä maksoi.


    • Anonyymi

      ...vetin asiallinen kirjotus!JUURI NOIN PITÄÄ TOIMIA,KAIKKIEN!

    • Anonyymi

      Ompas kalliit hinnat...

    • Anonyymi

      Olen menossa Gambiaan tammikuussa,aioin olla 2kk ja kaveri katteli hintoja,m-p oli 500e molemmin puolin.Mitä ihmeen lentoja nuo puolta kalliimmat on?!En mä oo koskaan 8.lla käynnillä Gambiassa ostanu lippua mikä olis ollu 600e kalliimpi.

      • Anonyymi

        Vähän sama. Ihan suoraan lentoyhtiöltä olen joskus ostanut lennot (ei mittään ebookersia tms.) Ja oli noin 500-600 €. Mutta mutta. Olipahan aikas kova sovitteleminen lennoissa. En edes kamalasti kytänny hintoja, vaan sujuvia lentoja. Menessä ja tullessa KLM-Tui. hel-ams- bjl.
        KLM lento ei edes ollut edullinen, mutta näin pääsin yhdellä koneen vaihdolla. Amsterdamissa piti odottaa noin 7 tuntia, mikä on s..tanan pitkä aika. Ja niiden laukkujen odotus ja raahaaminen ei ollu mitenkään herkkua.
        Minäkin toivon, että saataisiin vanha suora lento takas. Tässä iäsää vaikka vähän maksaisin siitä.


      • Anonyymi

        Monta vaihtoa, kauan kestää lennot yhteensä. Mites majoitus?


      • Anonyymi

        Voisitko kertoa mitkä lennot noin edullisa?


    • Anonyymi

      VUOKRATKAA kämppä,sellanen maksaa 50-100e kk.Unohtakaa nuo Tjären lennot,lennot huimasti halvempia ku malttaa vaihdella ja odotella koneita,pikkujuttu se on ku pääsee lököileen viikoiksi...Tutustu paikalliseen,monet tietävät mistä saa vapaan kämpän vuokralle.Niin ku toimitte elätte ku paikalliset ,hotellissa oleminen on naurettavaa mielestäni kun on Afrikassa....

      • Anonyymi

        Kaikki eivät viitsi monella pompulla lentää. Eikä lentolipun hinta ole mikään kynnyskysymys ainakaan itselleni. Mitä nopeammin pääsee perille, sitä parempi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki eivät viitsi monella pompulla lentää. Eikä lentolipun hinta ole mikään kynnyskysymys ainakaan itselleni. Mitä nopeammin pääsee perille, sitä parempi.

        Totta. Eikä ole mikään ilmastoteko kauhee määrä nousuja.
        Tjärelle terkkuja, että miettisivät myös tää puolta ja imagoaan


    • Anonyymi

      Bumsterit tulee iholle hotellien lähellä,kun vuokraat kämpän mistä vaan ja liikut aidossa Gambiassa kukaan ei vaivaa sinua.Ja jos ystävystyt johonkin paikalliseen ja kävelet hänen kanssa missä vaan, kukaan ei TODELLAKAAN vaivaa sinua.UNOHTAKAA TYHMÄT HOTELLIT!

    • Anonyymi

      Näin kertomallani tavalla oon eläny siellä 8krt lomani,eka krt meni tosin hotellissa ja siihen jää.

    • Anonyymi

      En kertonutkaan lentojen ja asumisen halpoja hintoja heille joilla on aina rahaa.Kerron heille joilla sitä on vähän.

      • Anonyymi

        No kerropa tällaiselle köyhälle miten halvimmalla saa lennot varattua. Vai eikö niitä edes todellisuudessa olekaan, heh.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No kerropa tällaiselle köyhälle miten halvimmalla saa lennot varattua. Vai eikö niitä edes todellisuudessa olekaan, heh.

        Turha noita kymmenen vuoden takaisia hintoja on hehkuttaa. Maailma muuttuu yhtä nopeasti kuin lentojen hinnat. Itse kävin Tjäreborgin kahden viikon reissulla vaimon kanssa, ennen koronaa. Mahtoiko hotelleineen, aamupaloineen maksaa alta 1300, tänään riittää juuri ja juuri lentoihin.


    • Anonyymi

      HALVAT LENNOT.FI.Sieltä.

      • Anonyymi

        Suoraan lentoyhtiöltä, miksi maksaa jollekin välittäjäfirmalle!


    • Anonyymi

      !?MITÄ SÄ SELITÄT?!Mä ostin 1h sitte 485e lennon Gambiaan! Lennän sinne tammikuussa!

      • Anonyymi

        Unissasi lennät tosi halvalla, todellisuus onkin sitten jotain muuta.


    • Anonyymi

      Ja 485e lentoni on meno-paluu!

      • Anonyymi

        Ja yhtiö on mikä, montako välilaskua? Ja matkan kesto? Pari vuorokautta suuntaansa?


      • Anonyymi

        Puolet matkasta pakoloisveneen paluumatkalla?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja yhtiö on mikä, montako välilaskua? Ja matkan kesto? Pari vuorokautta suuntaansa?

        Kerran mentiin, niin, että meno kesti 42 tuntia. En saanut nukuttua missään välissä, rankkaa.


    • Anonyymi

      ..ttu,lennä sä taas vaikka Nato-ohjuksen kyljessä Gambiaan...En mä muista muuta ku et 2 kpl 2-3 h pysähdystä mennentullen vaan.Tukholma,Bryssel,Frankfurt,Barcelona ,jotkut noista.JA 485 MENOPALUU....485 EUROA...

      • Anonyymi

        Joo, taidat olla samaa sakkia kuin nämä afrikkalaisastronautit uutenavuotena, ilotulitteella.


      • Anonyymi

        Toivottavasti sentään muistat miltä kentältä ja mikä päivä on lähtö. Ettei mee rahat hukkaan...


    • Anonyymi

      MUT,JOS joku haluaa maksaa tuplasti että pääsee Gambiaan nopeesti ,niin ihan vapaasti,mä taas käytän rahoilla jotka säästän ku pysähtelen pari krt mennentullen satoja euroja,ja niillä rahoilla tekee paljon Gambiassa.Mä oon ihan varaton duunari.mut ens kerta ku sinne meen on yhdeksäs.

      • Anonyymi

        Toisilla nyt vaan on varaa maksaa, vaikka tuplasti!


    • Anonyymi

      Tuo hotelleissa majoittuminen ja sit luulee viettäneen aikaa Afrikassa...Höpöhöpöjuttuja..No joo ootsä ollu siellä Afrikassa mutta ku hotellissa olet ku kotimaassas...Mitä Afrikkaa se on,ei mitään.Ja hotellien edustalla sua häiritään,ne bumsterit...MUTTA ku meet aitoon arkeen kauas hotelleista sikäläisten sekaan,saat olla aivan rauhassa.Urpojuntit vaan luulee toisin.Mä oon aina siellä yksin tai 1-2 kaverin kanssa kaukana hotelleista.Ja tuun aina olemaan.En oo niin tyhmä että maksan hotellista karmeet summat ku kämpänkin voi vuokrata muutamalla kympillä kk.

      • Anonyymi

        Ketä kiinnostaa, sun reissus?


      • Anonyymi

        Asaalam maaleikum. Ali moo í suulaata taamaa Gambia. A si ke í lafita kaŋo moyi?


    • Anonyymi

      Mua.

    • Anonyymi

      Olen myös vuosia mennyt Gambiaan kuin myös tullut noilla halvoilla lennoilla,eikä tuo koneiden vaihto raskasta mielestäni ole kun olen lentänyt sinne pelkin käsimatkatavaroin.Vaivatonta mielestäni.Tjäreborgia en ole käyttänyt koskaan.

      • Anonyymi

        Sulla on pieni ongelma, liksasi on puolet mun eläkkeestä ;-)


    • Anonyymi

      Ei mua kiinnosta sun eläkkees.Eikä mulla ongelmaa ole kun matkustelen minne haluan .Eli Gambiaan.

      • Anonyymi

        Ainut paikka missä pienituloinenkin tuntee olevansa rikas ;-)


    • Anonyymi

      Juuri näin.Maksatsä lomista turhaa liikaa ja saat kicksit -Vähävaraiset ei kykene tähän,jee!... Siis ..ttu sä oot ,et vähävarainen,vaan vähä-ÄLYINEN!

      • Anonyymi

        Joo, saan kicksit, kun ei joka käden käänteessä tarvii laskee, et onkohan tohon varaa.


    • Anonyymi

      Kun sä teet töitä päästäksesi paikkaan mitä rakastat,ja onnistut siinä...Se tunne ja loma ....Se on jotain upeeta,..tun hössönsössö.Sä oot ihan veltto,löysä pelle.Et ymmärrä ..ttuakaan mistään.

      • Anonyymi

        Loma? Ai niin, se oli se lyhyt katko pakollisesta työn teosta, tuskin enää muistan. Tässä on nyt kuukausi lomailtu mökillä, ja jatkuu vaan. Vai oiskohan se loma tuossa elokuulla, kun hyppään Tjäreborgin matkaan, pariksi viikoksi hotelliin ulkomailla. Ainakin vaimo pitää sitä lomana, kun ei tarvii ruokaa laittaa eikä siivota kolmensadan neliön kämppää.
        Tämä kaikki sen ansiota että kävi koulunsa, hoiti itsensä hyväpalkkaiseen duuniin, ja nyt paremmalla eläkkeellä kuin luuserit duunissaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Loma? Ai niin, se oli se lyhyt katko pakollisesta työn teosta, tuskin enää muistan. Tässä on nyt kuukausi lomailtu mökillä, ja jatkuu vaan. Vai oiskohan se loma tuossa elokuulla, kun hyppään Tjäreborgin matkaan, pariksi viikoksi hotelliin ulkomailla. Ainakin vaimo pitää sitä lomana, kun ei tarvii ruokaa laittaa eikä siivota kolmensadan neliön kämppää.
        Tämä kaikki sen ansiota että kävi koulunsa, hoiti itsensä hyväpalkkaiseen duuniin, ja nyt paremmalla eläkkeellä kuin luuserit duunissaan.

        Onko vaimosi kotiorja? Luulin, että se sukupolvi on jo kuollut, jossa vaimo tekee yksin ruuan ja siivoaa kodin. Huh.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko vaimosi kotiorja? Luulin, että se sukupolvi on jo kuollut, jossa vaimo tekee yksin ruuan ja siivoaa kodin. Huh.

        Vaimolla yhtä hyvä eläke kuin mulla. Gambiastako meinasit itsellesi hankkia, nkeriorjattaren? Se lähtee kälppimään heti, kun hoidat sen Suomeen ja lähdet itse sorvin ääreen, mitätöntä toimeentuloasi hankkimaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaimolla yhtä hyvä eläke kuin mulla. Gambiastako meinasit itsellesi hankkia, nkeriorjattaren? Se lähtee kälppimään heti, kun hoidat sen Suomeen ja lähdet itse sorvin ääreen, mitätöntä toimeentuloasi hankkimaan.

        En miettinyt vaimosi eläkkeen tasoa, onko ymmärryksesi valo sammunut. Sanoit, että vaimon ei tarvitse laittaa loman aikana ruokaa ja siivota 300 neliön kämppää. Hän hoitaa teillä, raukka, siis aina arjessa kotityöt. Minun kotitöiden tekemisien kanssa tuolla ei ole mitään tekemistä. Gambialaisia natiiveja tähän on myös turha sotkea. Toolewo.


    • Anonyymi

      Sä oot vanha ja vedät viime riemujas,mul on täs viel kymmenii vuosii hankkia fyrkkaa.Revi riemut irti.Mä oon tehny niin jo 50v.

    • Anonyymi

      Ja huom.Mä en tee joka vko duunii otsa hiessä koska nautin myös täällä olemisesta.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      136
      3822
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      116
      1490
    3. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      271
      1350
    4. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      69
      1309
    5. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      18
      1194
    6. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1101
    7. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      45
      1078
    8. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      60
      1061
    9. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      1046
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      56
      997
    Aihe