Lapset ylistävät nykyään Francon diktatuuria Espanjan kouluissa

Anonyymi-ap

Espanjan edesmennyttä diktatuuria ylistävien tekojen ja toiminnan määrä lisääntyy Espanjan kouluissa oppilaiden puolesta. Osa oppilaiden vanhemmista hyväksyvät varauksetta Francon diktatuurin ylistämisen ja iholla pitämisen demokraattisen Espanjan sijasta. Oppilaita saapuu kouluihin Espanjan lippun väreissä olevilla rannekkeilla joista äärioikeisto on tehnyt itselleen tavaramerkin. Kouluihin saapuvilla oppilailla on Espanjan lippuja kaulassa koristeina ja koruina. Kun lapsilta kysytään tietävätkö kuka Franco oli, tai mitä diktatuuri merkitsi, he eivät osaa vastata. Lapset vastaavat opettajille että 'he ovat hyvin Espanjalaisia ja että Francon diktatuurin aikana oli asiat paremmin'. Fasistit eli 'Francon joukot' kaatoivat demokraattisesti valitun Espanjan hallituksen (1.4.1931-1.4.1939), eli toisen tasavallan, sisällissodassa. https://www.eldiario.es/sociedad/ola-reaccionaria-aulas-dia-oigo-viva-franco-espana_1_10200487.html

1

166

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitkä asiat

tekevät vaikeaksi kohdata kaivattusi?
        Ikävä
        73
        853
      2. Miltä se tuntuu

Miltä se tuntuu havahtua, että on ollut ihmistä kohtaan, joka on rakastanut ja varjellut, täysi m*lkku? Vai havahtuuko s
        Ikävä
        104
        708
      3. 35
        577
      4. Pidit itseäsi liian

Vanhana minulle? Niinkö?
        Ikävä
        40
        575
      5. En mahda sille mitään

Olet ihanin ja tykkään sinusta todella paljon.
        Ikävä
        29
        572
      6. Haluaisitko oikeasti

Vakavampaa välillemme vai tämäkö riittää
        Ikävä
        46
        570
      7. Rakas

Eihän se tietysti minulle kuulu, mutta missä sinä olet? 😠
        Ikävä
        33
        559
      8. Joko olet luovuttanut

Mun suhteen?
        Ikävä
        50
        540
      9. Mitä se olisi

Jos sinä mies saisit sanoa kaivatullesi mitä vain juuri nyt. Ilman mitään seuraamuksia yms. Niin mitä sanoisit?
        Ikävä
        34
        537
      10. Sinunkin pitää jättää

Se kaivattusi rauhaan.
        Ikävä
        35
        464
      Aihe