Tehdääs aloitus

maissiii

Näitähän tänne mahtuu
jos ja kun ei alla olevat natsaa, niin
kirjoitin niiden otsikoista runon.

Runon nimi on Angstiset 70+

Sian kanssa keskustelet,
Oletko huomannut
Ei jäädä ilman kriisejä.
Voisi luulla, että haluaa
Houkuttaisiko sinua
Peruspukamat hiertävät
Ilmastotavoite
Yksityisten lakot uhkaavat
Jäi huomaamatta
Musiikin mukana mukavaa matkaa
Kriisit on ohi
Köydenvetoon paloi
Kyykäärmettä ei saa tappaa
Vastuutonta
Kuka on se mies
Diktaattori
Oliko viime lauantaina
Kuin hoitajapulaa ei olisikaan
Kokomustat tuhoavat Suomen.

14

426

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Näinkin voi runon kirjoitaa,
      pään ja hännän joutuu jokainen itse nappaamaan.

      • Anonyymi

        😋😍😋😍😋😍😋😍😋

        😋 ­­­N­y­­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://ye.pe/finngirl21#17859834M

        🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️💋❤️💋❤️🔞


    • Tällä voisi osallistua runokilpailuun
      kauhavalaisten Puukko ja ja vapaus.

      Plisi ainakin puukolla töitä.

    • Toivosta myös toibvotaan kirjoitettavan

      no tässä palstaaloitusrunoelmassa ei ole toivosta tietoakaan.
      Ei kannata.

      • Ei Toivoa ei ole sitten näkynyt ? Siitä tulikin rauhaton kun erosi Rauhasta. Ja Rauhasta tuli toivoton..))

        Mutta tuo aloitusrunohan oli mainio !.. Voisi hyvin kilpailla Kiira Korven kanssa...))


      • Anonyymi
        demeter1 kirjoitti:

        Ei Toivoa ei ole sitten näkynyt ? Siitä tulikin rauhaton kun erosi Rauhasta. Ja Rauhasta tuli toivoton..))

        Mutta tuo aloitusrunohan oli mainio !.. Voisi hyvin kilpailla Kiira Korven kanssa...))

        Mainio oli sinunkin runosi.
        Kiitos!

        kylmätotuus


    • Anonyymi

      die Angst die Axt die Braut die Brunst die Brust ... die Wurst die Zunft

      ahdistus kirves morsian kiima rinta ... makkara ammattikunta
      ovat noin 30 kpl 1. deklinaation feminiiniä jotka oli osattava ulkoa jos teki virheen
      niissä niin ällä kaatui yo-kirjoituksissa

      tämäkin käy runosta

    • Anonyymi

      Jugurttikimara

      Hedelmä Japani Florida Uusi-Seelanti
      Uuni-Omena Vadelma Banaani

      Mango Mustikka Sitruuna
      Mansikka Persikka Vanilja

      sokeriton laktoositon juotava
      maustamaton lusikoitava

      Joko kaikkea maistoit – kai vaniljan haistoit

      Aamun kunniaksi Maija Paavilaisen ajatelma
      Kaikki mahtuvat kukkimaan täysillä

    • Anonyymi

      No minulla on aivan eri käsitys runoudesta.
      Mutta ehkä nykyaikana sekin muuttuu.

      • Ehkä...
        runo voi olla jämpiä mittaa, mutta myös vapaamuotoinen.
        Se voi olla lyhyt ja napakka tai sivujen mittainen ja silti napakka.
        Mielikuvista on kyse, miten ne kantavat kirjoittajalta lukijalle.

        Runon voi kirjoittaa monella tapaa,
        tieten tahtoen tai sattumanvaraisesti tai...tai...
        Aloitus oli sattumanvarainen
        ja jos nyt tekisin samalla tavalla runon,
        siitä tulisi melkein samanlainen,
        yhtä ankea ja alakuloinen,
        vailla minkäänlaista iloa tai valoa.
        Se vain todistaa palstan nykyisestä tunnelmasta.
        Ilmeisesti palsta on muutamien kirjoittajien
        peltopläntti, jonne he alakulosiemenensä kylvävät.


    • Anonyymi

      Italian ympäriajo alkoi äsken rajusti irtiotolla vehreässä pohjois- Italiassa Bergamon viehättävän yliopistokaupungin ympärillä

    • Anonyymi

      Pyykkäysruno.
      Kone laulaa. Vesi ryöpsähtelee.
      Poimi, ojenna, kurkota.
      Ylös pyykit.
      Pojat narulle.
      Tule tuuleni ja kiusaa vaatteeni kuiviksi.
      Tuomi tartuta tuoksusi vaatteisiini.
      Aurinko hyväile vaatteeni pehmeiksi.
      Kunnes.
      Pojat pussiin.
      Pyykit ripustimille ja hyllyille.
      Silitysrauta saa vielä levätä.
      Lösähdys nojatuoliin ja tähdet huvittakoot.
      Beng

      • Mainio pyykkäysrunosi
        täynnä tunnelmaa
        ja saa hyvälle tuulelle.

        "Pojat narulle...
        Pojat pussiin."
        onneksi perinne vielä elää...
        mutta missä ne intersektionaalit viipyvät kun eivät ole
        vielä pyykkipoikiin puuttuneet...


      • Anonyymi
        maissiii kirjoitti:

        Mainio pyykkäysrunosi
        täynnä tunnelmaa
        ja saa hyvälle tuulelle.

        "Pojat narulle...
        Pojat pussiin."
        onneksi perinne vielä elää...
        mutta missä ne intersektionaalit viipyvät kun eivät ole
        vielä pyykkipoikiin puuttuneet...

        9:51
        Hyvä havainto.
        Säilyykö perinne siinäkin, että pyykkäri useimmiten vielä on naene, pyykkityttö.
        Siinä on ikäänkuin synteesi.
        Minkähän näköisiä olisivat pyykityttö noin muotoiltuna. Stefan Lindfors voisi disainata sellaisen. On intiimimpääkin juttua suunnitellut.
        Beng


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      78
      1002
    2. Jani Wickholm on kuollut

      Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      86
      788
    3. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      81
      735
    4. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      724
    5. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      59
      717
    6. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      108
      666
    7. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

      sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
      Sinkut
      112
      577
    8. Mennään näin sitten

      Ettei kohdata enää.
      Ikävä
      47
      560
    9. Pohjola talo

      Kuka arvaa lähimmäs miten nopeasti tulee konkurssi uusilla yrittäjillä
      Kuhmo
      18
      518
    10. Pystytkö pitämään

      Taukoa ja eroa ihan hyvillä mielin vai tekeekö tiukkaa
      Ikävä
      41
      498
    Aihe