bash-skripti ajettuna gui:sta

Anonyymi-ap

Ongelma: Poimi tiedostoselaimesta lista tiedostoja ja aja ne skriptillä?
Kokeilua varten tein skriptin gui_skript.sh ja sain selville seuraavaa:
-tiedostoselain käynnistää skriptin jokaista tiedostoa varten listalla yhden kerran
-tiedoston nimi polkuineen on ainoa parametri
-oletushakemisto on kotihakemisto
-ainakin minulla lista ajettiin läpi peräkkäin eli ei rinnakkaisajoa
Ainakin caja-filemanagerissa skriptin ajoa varten piti valita tiedostosta hiiren toisella napilla ominaisuudet->avaa ohjelmalla-> +lisää -> käytä omaa komentoa. Oma komento ilmestyy avaus-vaihtoehtoihin, jonka jälkeen sitä voi käyttää.

8

149

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Skripteissä job control ei ole oletuksena käytössä. Tehtäviä ei siis voi laittaa tausta-ajoon. Muistaakseni set -m laittaa job controlin päälle. Sitten pitää myös huolehtia ettei tehtäviä tule liikaa ja oditettava että kaikki komennot tulee ajetuksi loppuun.

      Kannattaakin harkita parallel ohjelman käyttöä. On paljon helpompi menetelmä. Löytyy ainakin Debianin pakettivarastosta.

      • Anonyymi

        "Tehtäviä ei siis voi laittaa tausta-ajoon."
        Tämä on hyvin paljastava lause, ja kertoo ettet tiedä asiasta yhtään mitään. Olen sata varma ettei sinulla ole käytössä tiedostohallinnassasi nyt eikä ole koskaan aiemminkaan ollut yhtään omaa valikkokomentoa.
        Muuten olen täällä asiaa ainakin kerran aiemmin yrittänyt tarjota keskustelun aiheeksi, ketään ei vaan silloin 4 - 5 vuotta takaperin asia kiinnostanut, luulen ettei laajempaa kiinnostusta löydy tälläkään kertaa.


    • Anonyymi

      Avaus on erittäin hyvä, S24 helmiä, mutta ensimmäinen kommentti on satusedän iltasatuja.

      Tätä caja-filemanagerissa olen muistaakseni joskus ajanut omia skriptejä ja jollen väärin muista niistä ei valikkokomentoja mielekkäästi saanut aikaan, tai ei ainakaan yhtä hyvin kuin thunar-tiedostohallinassa.

      En ainakaan tähän hätään ala kertomaan kuinka omia komentoja thunar-valikkoihin luodaan koska se loppujen lopuksi on aika yksinkertainen ja nopea toteutaa tarpeen ilmaantuessa. Vakiona kuitenkin minulla on ollut 5 valikkokohdetta.

      • Anonyymi

        Kai nyt kaikki vähänkään pidempää Linuxilla juttuja tehnyt on käyttänyt "Caja.." , "Caja on pohjimmiltaan vanha Nautilus GNOME 2.x:stä."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kai nyt kaikki vähänkään pidempää Linuxilla juttuja tehnyt on käyttänyt "Caja.." , "Caja on pohjimmiltaan vanha Nautilus GNOME 2.x:stä."

        Aai jaa, no silloin en ole koskaan käyttänyt sitä sen omassa ympäristössään, vaan MANJAROSSA tai MINTISSÄ, jossa olen selvittänyt näiden tiedostohallinta ohjelmien paremmuutta ja etenkin soveltuvuutta omaan käyttööni. Tässä täytyy muistaa ettei tiedostonhallinta ole jakelukohtainen vaan työpöytämanakerin mukana kulkeva työkalu jonka tosin voi asentaa myös toiseen työpöytäympäristöön.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kai nyt kaikki vähänkään pidempää Linuxilla juttuja tehnyt on käyttänyt "Caja.." , "Caja on pohjimmiltaan vanha Nautilus GNOME 2.x:stä."

        Näin on. Nautiluksellakin voi ajella omia scriptejä. Tarvitsee vain sijoittaa ne oikeaan hakemistoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aai jaa, no silloin en ole koskaan käyttänyt sitä sen omassa ympäristössään, vaan MANJAROSSA tai MINTISSÄ, jossa olen selvittänyt näiden tiedostohallinta ohjelmien paremmuutta ja etenkin soveltuvuutta omaan käyttööni. Tässä täytyy muistaa ettei tiedostonhallinta ole jakelukohtainen vaan työpöytämanakerin mukana kulkeva työkalu jonka tosin voi asentaa myös toiseen työpöytäympäristöön.

        Caja oli ainakin yhteen aikaan Mate-työpöydän oletuksena jakeluissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Caja oli ainakin yhteen aikaan Mate-työpöydän oletuksena jakeluissa.

        Niin muuten taisi ollakin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8386
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2555
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2263
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1936
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1674
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1499
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1452
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1399
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1272
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe