Sähköautoilu on kallista

Anonyymi-ap

HS kertoo eurooppaan tehdystä matkasta sähköautolla. Matkaa kertyi vajaat 4000 km ja lukematon määrä erihintaisia ja kestoisia latauksia. Suora latauskustannus oli 12 € / 100 km ja välilliset latauskustannukset päälle.

https://www.hs.fi/talous/art-2000009554990.html

Corolla Hybridillä olisi ajellut saman lenkin 6 € / 100 km eli puolet halvemmalla polttoaineen osalta ja muista kustannuksista puhumattakaan. Ja aikaa olisi säästynyt satoja tunteja muuhun kuin latureiden etsimiseen ja latausten kyttäämiseen.

65

585

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Polttoainekulut 100km: Yaris 7,22e - Octavia 8,90e eli paljon halvempaa ajelua kuin ajella sähkökulkineella.

      • Anonyymi

        Huomioitko hintatasoa Suomi vst muut maat? Et varmaan. Muualla polttoaineet ainakin 0,50 -1€/l halvempia, saattaa olla vieläkin halvempia


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huomioitko hintatasoa Suomi vst muut maat? Et varmaan. Muualla polttoaineet ainakin 0,50 -1€/l halvempia, saattaa olla vieläkin halvempia

        Eipä ole juurikaan halvempia muuallakaan.


    • Anonyymi

      Jatkuvaa jatkojohdon virittelyä patteriautoilu.

      • Anonyymi

        Riippuu autosta, mutta jos range on vaikka 400-500 km, niin riittää oikein hyvin jos kerran päivässä lataa ja lomalla ei ole mitään mieltä ajaa hullun pitkiä matkoja kerralla.


    • Anonyymi

      Aika kallista kun joutuu lataamaan tiloista ja aikaa kuluu tuhottomasti. Siinä palaa odotellessa monet kaffeet ja sämpylät eli tulee kymppi lisää per latauskerta. Siitä tulee vähintään12 +10 eur per latauskerta.

      Ei sähköautoilu käytännössä olekkaan niin edullista kuin yleisesti luulotellaan.

      • Anonyymi

        Välipalat on järkevää nauttia ja levätä muutenkin ja latauksen voi tehdä pääosin yöllä nukkumisen aikana ja jos nyt lähtee hulluttelemaan ja haluaa ajaa jotain älytöntä matkaa yhtenä päivänä, niin lounaan aikana pikalaturilla saa yleensä akun jopa täyteen tai vähintään useamman sata kilsaa.
        Lomalle ei kannata lähteä pois kotoaan jos ei ole rahaa edes polttoaineeseen tai sähköön.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Välipalat on järkevää nauttia ja levätä muutenkin ja latauksen voi tehdä pääosin yöllä nukkumisen aikana ja jos nyt lähtee hulluttelemaan ja haluaa ajaa jotain älytöntä matkaa yhtenä päivänä, niin lounaan aikana pikalaturilla saa yleensä akun jopa täyteen tai vähintään useamman sata kilsaa.
        Lomalle ei kannata lähteä pois kotoaan jos ei ole rahaa edes polttoaineeseen tai sähköön.

        Pikalaturithan on oikeen akun kuluttajia. Muutaman vuoden päästä ei pidä virtaa enää akut kun ladattu pikana ja ja öisin töpselissä.


    • Anonyymi

      Onpas sähkö tällä hetkellä kallsta, peräti 2,22 senttiä/kWh. Päivän kallein hinta. Viime yönä olisin tienannut lataamalla selvää rahaa, mutta verot ja siirtomaksut vetivät hinnan positiivisen puolelle.

      • Anonyymi

        Ei ole ilmaisia lounaita. Kun autoilee muualla kuin kotinurkissa niin taitaa kustannukset nousta ihan eri tasolle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole ilmaisia lounaita. Kun autoilee muualla kuin kotinurkissa niin taitaa kustannukset nousta ihan eri tasolle.

        Viikonloppuna mökillä sähkön hinta oli pitkään miinuksella. Tuli taas ladattua halvalla, ei tarvinnut turvautua kaupallisiin latauspisteisiin. Matkaa vain alle 400 km


    • Anonyymi

      Hesarin jutun mukaan pelkät lataukset maksoi 12 € / 100 km.

      • Anonyymi

        Tässä nähdään mitä sähköautoilu on kalliimmillaan, kun käytetään vain ns. pikalatauksia matkan varrella ja tässä tapauksessa vieläpä roaming-hinnoilla. Tästä sitten päästään alaspäin ja paljonkin. Alimmillaan lienee sähköautoilija joka lataa kotona pörssisähköllä halvimpina aikoina (yleensä yöllä). Hintaa laskee vielä jos vaikkapa työnantaja tarjoaa työpaikalla pysäköidessä ilmaisen sähkön.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä nähdään mitä sähköautoilu on kalliimmillaan, kun käytetään vain ns. pikalatauksia matkan varrella ja tässä tapauksessa vieläpä roaming-hinnoilla. Tästä sitten päästään alaspäin ja paljonkin. Alimmillaan lienee sähköautoilija joka lataa kotona pörssisähköllä halvimpina aikoina (yleensä yöllä). Hintaa laskee vielä jos vaikkapa työnantaja tarjoaa työpaikalla pysäköidessä ilmaisen sähkön.

        Ulkomaan reissulla on aina pitkä matka tulla kotiin lataamaan ilmaista sähköä.;-)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ulkomaan reissulla on aina pitkä matka tulla kotiin lataamaan ilmaista sähköä.;-)

        Ei sieltä tulla kotiin välillä syömäänkään.


    • Anonyymi

      Itselataavalla hybridi-Toyotalla kun ajaa, niin ei tarvitse paljoa latauspaikkoja katsella ja hermoilla. Riittää se, kun seuraa vain liikennettä. Juuri tästä syystä Toyota onkin niin turvallinen auto .

      • Anonyymi

        Hyvin sanottu. Auto on vaan väline mennä paikasta toiseen, ei itsetarkoitus.


      • Anonyymi

        Itselataava käy bensapumpulla kuten muutkin polttomoottoriautot.


      • Anonyymi

        Riittää kun välillä käy tankkaamassa kallista bensaa yankillisen. Just joo.


    • Anonyymi

      Oho tuo oli yllätys, että todelliset kulut 20 € per 100 kilometriä. Taidan pysyä edelleen ladattavassa hybridissä tällä kun pääsee 80 km yhdellä sähkölatingilla.

    • Anonyymi

      Kuka hullu lähtisi sähköautolla tuhansien kilometrien ulkomaanmatkalle? Eihän se leasing 12kk/10tkm a 800 €/kk siihen edes oikein riitä.

      • Anonyymi

        Totta joka sana. Kuka hullu nyt lähtisi omalla tai leasing sähköautolla lomamatkalle ? Vastaan itse: ei kukaan.


    • Anonyymi

      Kotimaassa ajellaan nyt noin yhdellä eurolla sata kilsaa.

      Miettikääpä latauskelvottomalla ajavat että se vastaa sitä että saisitte tankata 50 litraa bensaa yhdellä kympin setelillä.

      • Anonyymi

        K-laturilla sai 1 eurolla ladata pari minuuttia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        K-laturilla sai 1 eurolla ladata pari minuuttia.

        Plugarilla olen ajanut 90% ajista sähköllä enkä ole ladannut kertaakaan muualla kuin kotona.
        Sillä ei juuri ole vaikutusta kokonaiskuluihin jos lataa kerran pari vuodessa muualla kuin kotona.
        Turha joistain yskittäisistä latauskerroista vetää analogiaa koko ajamisen hintaan.

        Maksoi mun Audini 30tkm huoltokin yli tuhat euroa. Vedetäänkö siitä analgoia että Audin huollot on aina yli 1000e? (mitään ei korjattu)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        K-laturilla sai 1 eurolla ladata pari minuuttia.

        Pelkkää valehtelua taas. K-latauksen hinnasto
        Rekisteröityneet asiakkaat
        Suurteholataus 0,33 €/kWh + 0,20 €/min 45 min jälkeen
        Pikalataus 0,20 €/min
        Peruslataus 0,22 €/kWh + 0,02 €/min kahden tunnin jälkeen

        Mutta eipä tuolla ole mitään väliä kun kotona lataa kaikkine kuluineen 6 centtiä kWh. Itse sähkö on yöllä ilmaista. Vain siirtomaksu + vero jää maksettavaksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Plugarilla olen ajanut 90% ajista sähköllä enkä ole ladannut kertaakaan muualla kuin kotona.
        Sillä ei juuri ole vaikutusta kokonaiskuluihin jos lataa kerran pari vuodessa muualla kuin kotona.
        Turha joistain yskittäisistä latauskerroista vetää analogiaa koko ajamisen hintaan.

        Maksoi mun Audini 30tkm huoltokin yli tuhat euroa. Vedetäänkö siitä analgoia että Audin huollot on aina yli 1000e? (mitään ei korjattu)

        "Maksoi mun Audini 30tkm huoltokin yli tuhat euroa. Vedetäänkö siitä analgoia että Audin huollot on aina yli 1000e? (mitään ei korjattu)"

        Kyllä Audit huollot ja korjaukset maksaa keskimäärin yli tonnin per kerta jo 10 vuotta sitten.

        Eikös se Audin huijari pomo ollutkin oikeudessa joku päivä sitten ja tunnusti dieselgate huijauksen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Maksoi mun Audini 30tkm huoltokin yli tuhat euroa. Vedetäänkö siitä analgoia että Audin huollot on aina yli 1000e? (mitään ei korjattu)"

        Kyllä Audit huollot ja korjaukset maksaa keskimäärin yli tonnin per kerta jo 10 vuotta sitten.

        Eikös se Audin huijari pomo ollutkin oikeudessa joku päivä sitten ja tunnusti dieselgate huijauksen.

        "oikeudessa joku päivä sitten ja tunnusti dieselgate huijauksen."

        Oletko jotenkin hidas? VW on tunnustanut päästöhuijauksen jo kahdeksan vuotta sitten.

        VW kenkäisi 2015 dieselhujarit ja on tehnyt sähköautoja sen jlkeen jo pitkään. Niitä sähköautoja joilla ajetaan tänään Suomessa yhdellä eurolla 100km ja 1.000km taittuu 11 tunnissa.

        Kun tojo on juuttunut latauskelvottomiin bensapolttimiin joilla 100km ajaminen maksaa 10-14 euroa. Tojo on täysi perässhiihtäjä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "oikeudessa joku päivä sitten ja tunnusti dieselgate huijauksen."

        Oletko jotenkin hidas? VW on tunnustanut päästöhuijauksen jo kahdeksan vuotta sitten.

        VW kenkäisi 2015 dieselhujarit ja on tehnyt sähköautoja sen jlkeen jo pitkään. Niitä sähköautoja joilla ajetaan tänään Suomessa yhdellä eurolla 100km ja 1.000km taittuu 11 tunnissa.

        Kun tojo on juuttunut latauskelvottomiin bensapolttimiin joilla 100km ajaminen maksaa 10-14 euroa. Tojo on täysi perässhiihtäjä.

        Mullaki meni tunteisii tpi vw huijaus ja tuomio viime viikolla


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mullaki meni tunteisii tpi vw huijaus ja tuomio viime viikolla

        Miten hidas pitää olla ihmisen miele että VWn kahdeksan vuotta sitten tunnustama päästöhuijaus alkaisi menemään tunteisiin vasta nyt?
        Sun provoilusi taso on säälittävän alhaista.

        VW kenkäisi 2015 dieselhujarit ja on tehnyt sähköautoja sen jlkeen jo pitkään. Niitä sähköautoja joilla ajetaan tänään Suomessa yhdellä eurolla 100km ja 1.000km taittuu 11 tunnissa.

        Kun tojo on juuttunut latauskelvottomiin bensapolttimiin joilla 100km ajaminen maksaa 10-14 euroa. Tojo on täysi perässhiihtäjä.

        Etkö ole keksinyt mitään uutta tämän kahdeksan vuoden aikana? Olet samalla tasolla toyotan insinöörien kanssa. Eivät nekään ole saaneet toimivaa sähköautoa aikaiseksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pelkkää valehtelua taas. K-latauksen hinnasto
        Rekisteröityneet asiakkaat
        Suurteholataus 0,33 €/kWh 0,20 €/min 45 min jälkeen
        Pikalataus 0,20 €/min
        Peruslataus 0,22 €/kWh 0,02 €/min kahden tunnin jälkeen

        Mutta eipä tuolla ole mitään väliä kun kotona lataa kaikkine kuluineen 6 centtiä kWh. Itse sähkö on yöllä ilmaista. Vain siirtomaksu vero jää maksettavaksi.

        Pelkkää valehtelua taas kerran. K-latauksen aloitusmaksu on jo yhden euron verran, joten paskaahan täällä taas puhutaan.


    • Anonyymi

      Audi pomo on hiukka hidas, tunnusti vasta viime viikolla olevansa huijari. Niin ja se VW pomo taitaa olla vieläkin linnassa.

      • Anonyymi

        Eikö se ole tuomittavaa ryhtyä tuollaisen kriminaalikonsernin tekeleitä ostelemaan? Vähän sama kuin sotkeutuisi johonkin laittomaan kun ei koskaan voi tietää, mitä vilunkia taas on tehty. Tosiaan se audipomo nyt vasta tunnusti välttääkseen pyttytuomion.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö se ole tuomittavaa ryhtyä tuollaisen kriminaalikonsernin tekeleitä ostelemaan? Vähän sama kuin sotkeutuisi johonkin laittomaan kun ei koskaan voi tietää, mitä vilunkia taas on tehty. Tosiaan se audipomo nyt vasta tunnusti välttääkseen pyttytuomion.

        Onkohan se Audipomo jotenkin hidas vai muuten vaan tyhmä ?


      • Anonyymi

        Miten liittyy asiaan?
        Toyotankin johtaja on tullut kaapista ja joutui myöntämään ja valittelemaan kun kärysivät vahvistuttujen autojen toimittamisesta kolaritesteihin ja edellinen pääjohtaja joutui tulemaan julkisuuteen pyytelemään anteeksi kun heidän säätönsä romautti autojen laadun surkeaksi jne.... kyllä näitä juttuja riittää, mutta VW korjasi erehdyksensä jo vuosia sitten, itä tekee Toyota?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten liittyy asiaan?
        Toyotankin johtaja on tullut kaapista ja joutui myöntämään ja valittelemaan kun kärysivät vahvistuttujen autojen toimittamisesta kolaritesteihin ja edellinen pääjohtaja joutui tulemaan julkisuuteen pyytelemään anteeksi kun heidän säätönsä romautti autojen laadun surkeaksi jne.... kyllä näitä juttuja riittää, mutta VW korjasi erehdyksensä jo vuosia sitten, itä tekee Toyota?

        Volsupomomo sai setsemän vuotta lusittavaa. Ei olisi tainnut ihan anteeksipyynnöllä selvitä? Saiko edes paljousalennusta ? Onko tarkoituksellinen petos joku "erehdys" kun ei rahallakaan selvinnyt vaan lusimaankin piti vuosiksi lähteä. On se kyllä noloa, eikö?


    • Anonyymi

      Kotimaassa ajellaan nyt noin yhdellä eurolla sata kilsaa.

      Miettikääpä latauskelvottomalla ajavat että se vastaa sitä että saisitte tankata 50 litraa bensaa yhdellä kympin setelillä.

      • Anonyymi

        Joko Skoda ja Seat pomot ovat tunnustaneet vai onko ne jo peräti lusimassa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joko Skoda ja Seat pomot ovat tunnustaneet vai onko ne jo peräti lusimassa?

        Vaikka koko vw konsernin johto laitettaisiin lusimaan niin edelleen sähköautolla ajaminen maksaa Suomessa 1-2 euroa sataselle ja Tojon latauskelvottomilla ajaminen maksaa 10-14 euroa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaikka koko vw konsernin johto laitettaisiin lusimaan niin edelleen sähköautolla ajaminen maksaa Suomessa 1-2 euroa sataselle ja Tojon latauskelvottomilla ajaminen maksaa 10-14 euroa.

        Ostat kalliin sähkökulkineen, maksat kymmeniä tonneja enemmän kuin kunnon dieselistä ja sitten kehut kuinka pienellä menee ja 3 v jälkeen vaihdat uuteen. Aika v-tun kallista. On se niin tyhmää maksaa liikaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ostat kalliin sähkökulkineen, maksat kymmeniä tonneja enemmän kuin kunnon dieselistä ja sitten kehut kuinka pienellä menee ja 3 v jälkeen vaihdat uuteen. Aika v-tun kallista. On se niin tyhmää maksaa liikaa.

        Sillä dieselin käyttövoimaverolla lataa aika pitkään sähkistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sillä dieselin käyttövoimaverolla lataa aika pitkään sähkistä.

        Jos ajelee 5v ja sitten vaihtaa uuteen niin sähköautolla ajaminen tulee tuplaten kalliimmaksi verrattuna dieseliin.


    • Anonyymi

      HS jutun mukaan latauskulut oli 4000 km lomareissulla 12 € / 100 km. Tämä on faktaa ja todellinen kustannus tähän maailman aikaan.

      Mutta näinhän se on aina ollut: mitä kalliimpi auto - sen kalliimmat kulut !

    • Anonyymi

      Ja sähköpatteriautolla joutuu vähän väliä pysähtelemään ja latailemaan tuntitolkulla, raskasta.

      • Anonyymi

        EIkö lomamatkalla olekin tarkoitus tutkia uusia kohteita ja nauttia maisemista ja paikoista joissa ei ole ennen käynyt. Mitä järkeä olisi lähteä Eurooppaan ajamaan mahdollisimman pitkiä taipaleita yhtä kyytiä näkemättä ja kokematta muuta kuin autoja edellään ja takanaan ja jatkuvaa istumista autossa?


    • Kela maksaa

    • Anonyymi

      Hauskoja juttuja. Kaikki on kallista jos aina valitsee sen kalleimman vaihtoehdon latailla ja muutenkin kuluttaa päättömästi. Hieman ajattelua ja vaivaa, niin sähköautolla pääsee halvalla, tai ainakin halvemmalla kuin millään muulla.

      • Anonyymi

        Jos on varaa ostaa kallis sadan tonnin sähköauto niin yhtä hyvin voisi ajella taksilla, ei tule yhtään sen kalliimmaksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos on varaa ostaa kallis sadan tonnin sähköauto niin yhtä hyvin voisi ajella taksilla, ei tule yhtään sen kalliimmaksi.

        ABC:lta toiselle ja kolmannelle latailemaan. Olisi siinä maisemissa ihmettelemistä ja tulisi pullakahvit ja roskaruoat tutuiksi. Minnekkään sivuteille jossa olisi jotain katseltavaa, ei uskaltaisi lähteä kun ei sieltä löytyisi latauspisteitä. Motarilla ja pääteillä kun on niin kivat maisemat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos on varaa ostaa kallis sadan tonnin sähköauto niin yhtä hyvin voisi ajella taksilla, ei tule yhtään sen kalliimmaksi.

        Pitäisikö myös niiden joilla on varaa ostaa sadan tonnin polttomoottoriauto siirtyä taksin käyttöön?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitäisikö myös niiden joilla on varaa ostaa sadan tonnin polttomoottoriauto siirtyä taksin käyttöön?

        Ei tietenkään koska sadan tonnin polttomoottoriautot on jo sellaisia joihin kannattaakin laittaa rahat.


    • Anonyymi

      Pitkän matkan kulkijoilla on eri vehkeet kuten kaupunki/lähiöajelun sähköautot.

      • Anonyymi

        Minulla on hybridi joka soveltuu kaikkeen ajoon!


      • Anonyymi

        Aivan, heillä on näitä pitkän rangen sähköautoja joita voi ladata nopeissa teholatureissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla on hybridi joka soveltuu kaikkeen ajoon!

        Hybridi on välivaiheen tuote.

        Tulee pikkuhiljaa poistumaan. Kaksivoimalinjaa on turha.

        Sama kuin vetyauto. Ensin sähköllä vetyä, vety auton tankkiin, sitten vety polttokennoilla sähköksi ja siitä sähkömoottoriin. Mitä järkeä?

        Jatkossa akut kehittyvät, jolloin kannattaa ajaa sähköllä, kaikki matkat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hybridi on välivaiheen tuote.

        Tulee pikkuhiljaa poistumaan. Kaksivoimalinjaa on turha.

        Sama kuin vetyauto. Ensin sähköllä vetyä, vety auton tankkiin, sitten vety polttokennoilla sähköksi ja siitä sähkömoottoriin. Mitä järkeä?

        Jatkossa akut kehittyvät, jolloin kannattaa ajaa sähköllä, kaikki matkat.

        Akkumateriaaleihin menee komponentteja kuin sieniä sateella ja kyllä on puhdasta menoa tulevaisuudessa. Saati sitte kun akkuromu paalataan niissä kun on käyttöikä polttiksia paljon lyhyempi niin jokainen voi sielä pienessä kopassa miettiä että onko päästötöntä menoa vähän sama kuin tuulivoimakin kyllä saastuttaa ja romua tulee olemaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hybridi on välivaiheen tuote.

        Tulee pikkuhiljaa poistumaan. Kaksivoimalinjaa on turha.

        Sama kuin vetyauto. Ensin sähköllä vetyä, vety auton tankkiin, sitten vety polttokennoilla sähköksi ja siitä sähkömoottoriin. Mitä järkeä?

        Jatkossa akut kehittyvät, jolloin kannattaa ajaa sähköllä, kaikki matkat.

        Kyllä sullekkin sähkökiimainen keksitään sähkövero kun unelmasi toteutuu ja kaikki ajaa sähköllä niin kyllä maksat romustasi "tankatessasi". Silloin vasta huomataan että polttis se pitää olla mutta taitaa olla myöhäistä luontoa kaadetaan kun pitää ajaa "puhtaalla" sähköllä.


    • Anonyymi

      Miten tuollainen aloitus on tehty Toyotan palstalle, kun heillä ei ole edes sellaista sähköautoa jolla voisi lähteä ulkomaille asti, sen verran lyhyt range ettei kukaan ole niin hullu.

      • Anonyymi

        Kaikki sähköautot ovat onnettomia rangeltaan, etkö sitä tiedä?


      • Anonyymi

        Ei se lyhyt range sinänsä ole mikään katastrofi, mutta kun siihen yhdistyy hidas lataus, on katastrofi valmis.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se lyhyt range sinänsä ole mikään katastrofi, mutta kun siihen yhdistyy hidas lataus, on katastrofi valmis.

        Toyotan sähköautoissa on aina nopea pikalaus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyotan sähköautoissa on aina nopea pikalaus.

        Pelkkää teoreettista höpötystä. Hyvin harva tarvitsee pidempää kuin 200km rangea.

        Jos tarvitsee niin sitten ostaa sellaisen auton kuin tarvitsee ja lopettaa tuon vikinän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pelkkää teoreettista höpötystä. Hyvin harva tarvitsee pidempää kuin 200km rangea.

        Jos tarvitsee niin sitten ostaa sellaisen auton kuin tarvitsee ja lopettaa tuon vikinän.

        Niinkuin koko sähköautoilu muutenkin pelkkää höpötystä ja höttöä. Homocity hesassa voi kulkea sähköautolla mutta eikö sieläkin pääse noilla sähköpotkulaudoilla ym. ?


    • Anonyymi

      Uppia

    • Anonyymi

      Sähköautoilu on kallista ja hinta vaan nousee.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5500
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3517
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1642
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      205
      1604
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1076
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1058
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      907
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      836
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      809
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      798
    Aihe