Miksi voimme huonosti,

Anonyymi-ap

28

354

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Voin hyvin, en siksi että elämäni olisi parempi kuin toisella vaan siksi että elämänasenne on juuri tämä jutussa kerrottu alkukantainen.
      Kun ei alligaattorit, muut pedot uhkaa tai nälänhätä uhkaa, olen huomannut että olen turvassa ja se on tuonut hyvinvointia.
      Tietenkin ahdistuisin jos olisin koulu- tai työpaikkakiusattu, mutta ne eivät ole enää ajankohtaisia.
      Sanoisin että huonosti vointiin on syynä asenne. Elämään kuuluu kilvoittelu, on aina kuulunut. Eläkkeellä muiden kilvoiteltavien tavoitteiden jäädessä pois jäljelle jää omasta itsestä kaikin tavoin huolehtiminen ja toisten auttaminen, sen mukana yleensä ihmissuhteet. Se on siinä.

      • Anonyymi

        🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑

        🔞 ­­­N­­y­­m­­f­­­o­m­­a­­­a­­n­i -> https://ye.pe/finngirl21#178609293

        🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️💋❤️💋❤️🔞


    • Anonyymi

      Oma olo ja elämäntilanne riippuu monesta muustakin asiasta kuin itsestä.
      On tietenkin yksinkertaista jankuttaa, että asenne ratkaisee.
      Jos se niin yksinkertaista olisi kaikilla olisi hyvä olo.

      • Anonyymi

        Aloituksessa oli "vaikka kaikki on hyvin". Siihen vastasin.
        Yleisesti ikäiseni ovat aika tyytyväisiä mutta tiedän muutamia jotka eivät ole vaikka asiansa ovat hyvin, terveys, kommunikointikyky, liikuntakyky ja talous kunnossa. Valittavat yksinäisyyttä pääasiassa, ettei kukaan käy tai soita. Jos ei ketään pyydä kylään niin ei kai sitä väkisin. Minä nimittäin yhdelle yritin.
        Kyllä se mielestäni silloin on asenne.
        On ihan eri asia jos on sairaus, köyhyys, asunnottomuus, sairaan puolison hoito tms. elämään tyytyväisyyttä nakertamassa.


      • Anonyymi

        Se on juuri noin yksinkertaista!

        Asenne ratkaisee mutta moni valittajista, omaa surkeuttaan toisia syyttävät, aina sen negatiivisen vaihtoehton näkevän ja jossittelijat ja päättämättömät, ovat juuri niitä, joilla se tietty asenne puuttuu. Näin se vain on.

        Samassa elämäntilanteessa olevat erottaa juuri asenne, ei mikään muu. Toiset porskuttaa eteen päin, toiset jää valittamaan ja vaikertamaan.

        Minulle on moni sanonut, että helppohan se sinun on, kun elämäsi on täydellistä. Ei todellakaan ole, mutta elän niin kuin olisi. Minun elämääni on kuulunut mm. parisuhdeongelmia, lasten sairastumisia, huonoja ihmissuhteita, työpaikkakiusaamista, omia terveyshuolia ym.ym. Silti sanon, että elän elämääni niin kuin se olisi täydellista juuri minulle.

        Samoin minulle on sanottu, että miten sinä uskallat elää noin. Uskallan? Tämä elämä on minun ja minun näköistäni. Kaipa sitten moni elää ei-niin-oman-näköistä-elämää, jonka joku toinen määrää


      • Anonyymi

        Ehei kuule, asenne ei ole ollenkaan niiin yksinkertainen juttu, koska se on useimmiten useimmilla väärä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on juuri noin yksinkertaista!

        Asenne ratkaisee mutta moni valittajista, omaa surkeuttaan toisia syyttävät, aina sen negatiivisen vaihtoehton näkevän ja jossittelijat ja päättämättömät, ovat juuri niitä, joilla se tietty asenne puuttuu. Näin se vain on.

        Samassa elämäntilanteessa olevat erottaa juuri asenne, ei mikään muu. Toiset porskuttaa eteen päin, toiset jää valittamaan ja vaikertamaan.

        Minulle on moni sanonut, että helppohan se sinun on, kun elämäsi on täydellistä. Ei todellakaan ole, mutta elän niin kuin olisi. Minun elämääni on kuulunut mm. parisuhdeongelmia, lasten sairastumisia, huonoja ihmissuhteita, työpaikkakiusaamista, omia terveyshuolia ym.ym. Silti sanon, että elän elämääni niin kuin se olisi täydellista juuri minulle.

        Samoin minulle on sanottu, että miten sinä uskallat elää noin. Uskallan? Tämä elämä on minun ja minun näköistäni. Kaipa sitten moni elää ei-niin-oman-näköistä-elämää, jonka joku toinen määrää

        Kymmenen pistettä ja papukaijamerkki eli twelve points


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehei kuule, asenne ei ole ollenkaan niiin yksinkertainen juttu, koska se on useimmiten useimmilla väärä.

        asenne eli asennoituminen asioihin ja tilanteisiin. Se, mikä on väärin ja oikein, on toinen juttu. Mutta se millainen on asennoituminen, se ratkaisee monta asiaa ja sen, miten edetään tilanteesta toiseen tmv.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        asenne eli asennoituminen asioihin ja tilanteisiin. Se, mikä on väärin ja oikein, on toinen juttu. Mutta se millainen on asennoituminen, se ratkaisee monta asiaa ja sen, miten edetään tilanteesta toiseen tmv.

        Mitä sinä höpäjät? Väärä ja oikea ovat moraaliaiheita. Asenne taas kertoo siitä, mitä ja miten ajattelet, positiivisesti vai negatiivisesti jne. Toki em. aiheet joissain ja monissakin kohdissa viilaavat ja viistävät toisiaan.


    • Anonyymi

      Paljon kokenut osaa arvostaa kokaista tilannetta, ei niin huonoa ettei hyvääkin.

    • Anonyymi

      Eiköhän se ole oma asenne kysymys miten ihminen itse voi eikä tilasto kysymys tai laskennan tulos? Naisena yksin asuvana vuokralla työ eläke yleensä naisilla pienempi kuin miehillä pärjään. Pärjään koska hallitsen rahan käytön.En kapakoi en tupakoi,en juo alkohoolia. Ulkoilen paljon jokaisena vuoden päivänä yksin.Kuin muilla eläkeläisillä siis naisilla ykin asuvilla ei aikaa.Pääsevät päivään kiinni vasta iltapäivällä.Valvottujen öiden jälkeen.Ei ihme heillä paha olla jos viiniä kaljaa kitavat ja aikaa ei ulkoilla kun jäseniä särkee.Aivan varmasti särkee kun ei liikuta.Siloin myös mieli ei voi hyvin.

    • Anonyymi

      Vapaa kasvatus rantautui Suomeen 60–70-luvuilla – malli ymmärrettiin täällä monella taholla väärin, luotiin kaverivanhemmuutta ilman mitään rajoja ja sääntöjä. Useissa perheissä äiti ja isä elävät lasten ehdoilla pyörien lapsen pillin mukaan. Lapset päättävät aikataulun ja tavat toimia.

      Tämän väärin ymmärretyn kasvatusmuodon rantautumisen jälkeen kasvoi iso joukko lapsia vanhemmiksi joilla oli itsellään vanhemmuus täysin hukassa, koska ei ollut mallia normaalista mihin kuuluu säännöt ja rajat.

      Tulos on nyt selkeästi nähtävissä.

      • Anonyymi

        Älä tuomitse. Hyvin harvassa perheessä lasten pillin mukaan on tanssittu.
        Vai saatko hyvän olon pahansuopaisuudestasi ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä tuomitse. Hyvin harvassa perheessä lasten pillin mukaan on tanssittu.
        Vai saatko hyvän olon pahansuopaisuudestasi ?

        Vuosia sitten eräänä sunnuntaina tuli tv-ohjelma markkinoinnista. Kerrottiin jääkiekkopeleistä tietokone yms peleistä. Pelien kaukalon reunoilla on mainoksia ja kysyttiin miksi. Ruotsalaiset markkinamiehet olivat oivaltaneet, että yhä useimmin lapset tekevät perheessä ostopäätöksiä. Tästä syystä mainokset.


    • Anonyymi

      Persuviha ainakin näyttää saavan ihmisiä voimaan huonosti, ainakin tämän palstan lukuannin perusteella. Todella angstista nimittelyä ja kirjoittelua 24/7 aika isoa porukkaa kohtaan, sillä eikö ps. saanut noin 20% äänistä viime vaaleissa? Vaalit jo takanapäin eikä vihakirjoittelu vaan ota laantuakseen, ei ihme että niin moni tarvitsee tänä päivänä psykiatrista hoitoa.

      • Anonyymi

        Olen samaa mieltä. PS:n kannattajien vihapuhe ja maalitus muita kohtaan saisi jo loppua.
        Se on sairasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen samaa mieltä. PS:n kannattajien vihapuhe ja maalitus muita kohtaan saisi jo loppua.
        Se on sairasta.

        M.O.T juuri tällä vastauksellasi todistit viestini oikeellisuuden.


    • Anonyymi

      Liian helppoa! Liian valmista!
      Voi kellua eteen päin ilman ponnisteluja ja vastuuta.
      Todelliseen tarpeeseen perustuva ponnistelu puuttuu. Samoin siihen liittyvät onnistumisen ilot ja epäonnistumisten selviytymisistä johtuvat tyydytyksen tunteet.

      • Anonyymi

        Niin oikein omalla kohdallani!! Kaikki on tullut "kuin Manulle illallinen" ihan tahtomattanikin. Vanhemmiltani sain työpaikan, jäi talot ja isot perinnöt, eikä mitään puutu, joten omien aikaansannosten tyydytyksen tunnetta ei saa. Tässä vaan ukkokullan kanssa nurkkia yritetään pitää kunnossa. Ei keksi mitään käyttöä edes rahalle. Omituinen valittamisen aihe.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin oikein omalla kohdallani!! Kaikki on tullut "kuin Manulle illallinen" ihan tahtomattanikin. Vanhemmiltani sain työpaikan, jäi talot ja isot perinnöt, eikä mitään puutu, joten omien aikaansannosten tyydytyksen tunnetta ei saa. Tässä vaan ukkokullan kanssa nurkkia yritetään pitää kunnossa. Ei keksi mitään käyttöä edes rahalle. Omituinen valittamisen aihe.

        Paitsi, että jotakin puuttuu. Kaiken, minkä rahalla saa, sen rahalla saa, eikä sillä kovin syvällisetä merkitystä ole.

        Ihmissuhteet ovat yleensä ne, joilla on merkitystä ja tietenkin sillä, että kokee tekevänsä jotain jolla on merkitystä ja kokee sen mielekkääksi.

        Jos ei keksi "mitään käyttöä rahalla" täytyy olla kyllä todella mielikuvitukseton ja välinpitämätön tyyppi. Miten olisi hyväntekeväisyys tai jokin muu sellainen, jolla oikeasti tuo iloa jollekin, ja samalla vähän itsellekin.


    • Anonyymi

      alottajalle:


      siksi,,, kun me emme osaa rakastaa toisiamme,
      vaikka rakastamme toisiamme,
      me elämme YKSINÄISTÄ elämää kaikkien keskellä,

      vittu,, kun lähimmäisen rakkaus / rakastaminen on niin vaikeeta,

      miettikääpä MIKSI ON ?!

      • Emme osaa rakastaa toisiamme, jos emme rakasta itseämme.
        Tämän oivalluksen tein reilu kymmenen vuotta sitten.
        Pysähdyin, katsoin peiliin, sävähdin ja shokeerasin.

        Nyt en enää paennut keinomaailmaan, vaan aloin puhdistautumaan.
        Olin myrkyttänut sieluani ja kehoani vuosikaudet.

        Kun tämän mankelin läpi kävin, aloin pikkuhiljaa toipumaan ja vähän pitämään itsestäni.
        Tuli mustien värien sijaan kirkkaat värit.
        Alakulo ja masentuneisuus katosivat.

        Kävin terapiassa ja puhuin ensimmäistä kertaa elämässäni sisäisistä solmuistani.
        Kun oli ihminen joka jaksoi kuunnella ja ottaa kantaa.

        Tämä on pitkäkestoista, loppuelämään asti kestävää puhdistautumista.

        Kun aloin tosissani välittämään itsestäni, aloin välittämään myös läheisistäni.

        Olen saanut mielenrauhan ja sisäisen vapauden.


      • Anonyymi

        Kaikilla ei ole kohdetta.


      • Anonyymi

        Itsensä rakastaminen on yksipuolista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itsensä rakastaminen on yksipuolista.

        Jos ei rakasta tai edes tykkää itsestään, ei rakasta ja tykkää kenestäkään muustakaan. Ts. sellainen tyyppi käyttää toisia ihmisiä hyväkseen pitääkseen itseään rakastettuna / rakastettavana ja tykättynä.


    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Huomenna teen sen

      Se on nyt päätetty. Pääsen pois tästä epätietosuudesta.
      Ikävä
      81
      3504
    2. Hakkarainen: persut Venäjän ja Pohjois-Korean tiellä

      Hakkarainen entisenä persujen kärkipoliitikkona tietää, mitä puhuu. https://www.is.fi/politiikka/art-2000010422614.html
      Maailman menoa
      200
      2012
    3. Ilouutinen! Anniina Valtonen heitti jymy-yllätyksen - Tämä ei jätä kylmäksi!

      Ohhoh, tämäpä ylläri! Anniina Valtonen sai puolisonsa kanssa lapsen viime vuoden lopulla. Lue lisää: https://www.suomi2
      Suomalaiset julkkikset
      26
      1968
    4. Fuengirola.fi: Kohuissa rypenyt Jari Sillanpää, 58, harvinaisessa haastattelussa: "Minä haluan..."

      Ex-tangokuningas on kertonut kuulumisiaan Espanjan Aurinkorannikolta. Että ei muuta kuin elämässä etiäpäin, Jari Sillanp
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1588
    5. Ootko muuten vieläkään hiffannut

      Että en kuulu sinun maailmaasi? On meissä samaa, ja samaa aaltopituutta oli, mutta tunsin oloni usein hyvin vaivautuneek
      Ikävä
      166
      1425
    6. Miten nyt sanoisin

      tämän sinulle. Oletko mielessäni päivittäin, kysyin itseltäni ja vastaus oli, kyllä olet. Yllätyin, päädyin oudoille tei
      Ikävä
      88
      1415
    7. Susta on tullut

      Ihana nainen. ❤️
      Ikävä
      52
      1119
    8. Mistä vuodesta

      lähtien olet ikävöinyt kaivattuasi?
      Ikävä
      99
      1075
    9. Tämä ei voi jatkua

      Näin. Eilisen jälkeen tulin siihen tulokseen.
      Ikävä
      55
      864
    10. Voitko vain unohtaa

      Minut. En ole sinun arvoisesi
      Ikävä
      59
      850
    Aihe