Niin silloin latauskelvottomalla ajaisi samalla hintaa kuin sähköautolla
Jos Bensa maksaisi vain 20 centtiä litra
110
1820
Vastaukset
- Anonyymi
Maksan bensasta melkein kaksi euroa. Ei kiva.
- Anonyymi
😋😍😋😍😋😍😋😍😋
💋 Nymfomaani -> https://ye.pe/finngirl21#17860965D
🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋💋💋💋🔞
- Anonyymi
Jos bensa maksaisi 20snt/l, niin yhteiskunta näyttäisi aika erilaiselta.
Kaikki menisi kaikkialle autolla.
Ei paljon puristelisi joku parin litran kulutusero, paitsi ajoneuvoverossa.
Veekasi-veneillä vedettäisiin pitkin järven selkiä ja vesiskoottereilla rällättäisiin mökkirannassa tuntisotalla.- Anonyymi
Sähköautoilla ajetaankin enemmän vuodessa kuin polttiksilla. Shköautoissa on vielä se hyvä ominaisuus että siinä on erittäin korkea hyötysuhde laajalla tehoalueella.
Tarkoittaa sitä että tehokaskin sähköauto voe vähän sähköä kun ajaa maltillisesti.
Vähän sama kuin 700hv V8 kulkisi alle kahdella litralla arkiliikenteessä. - Anonyymi
V-8 veneellä mennään nytkin !
- Anonyymi
Ei voi kuin nauraa ihmisille jotka itkevät V8 moottoreista. Todellisuudessa V8 on hauska moottori jota ei pitäisi hävetä ollenkaan. Isokokoiset vapaasti hengittävät moottorit ovat kaikista pitkä-ikäisimpiä moottoreita kunhan perus huollot ovat tehtynä.
Toisaalta hieman naurattaa sekin kuinka porukka luulee että autotekniikassa pelkästään moottori ratkaisee sen paljonko auto kuluttaa polttoainetta. Todellisuudessa myös vaihteistollakin on jopa 2l/100km vaikutus polttoaineenkulutukseen , myös auton suorituskykyynkin. Varsinkin vanhat momentinmuunnin vaihteistot ilman modernia automaattista lukkokytkintä lisäsivät polttoaineeen kulutusta isokokoisen momentimuuntimen aiheuttamien tehohäviöiden takia. CVT vaihteistot sitten toki vähensivät polttoaineenkulutusta, mutta vastaavasti sitten huononsivat merkittävästi auton suorituskykyä ja tämän ongelman korjaamiseksi Toyota kehitti CVT vaihteistolle tavallisen ns. liikkeelle lähtö vaihteen jota käytetään paikalta liikkeelle lähtemiseen ennen kuin varsinainen CVT rupeaa toimimaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sähköautoilla ajetaankin enemmän vuodessa kuin polttiksilla. Shköautoissa on vielä se hyvä ominaisuus että siinä on erittäin korkea hyötysuhde laajalla tehoalueella.
Tarkoittaa sitä että tehokaskin sähköauto voe vähän sähköä kun ajaa maltillisesti.
Vähän sama kuin 700hv V8 kulkisi alle kahdella litralla arkiliikenteessä.Vielä ku sais V8:n murinat kajareista pihalle niin täydellistä!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei voi kuin nauraa ihmisille jotka itkevät V8 moottoreista. Todellisuudessa V8 on hauska moottori jota ei pitäisi hävetä ollenkaan. Isokokoiset vapaasti hengittävät moottorit ovat kaikista pitkä-ikäisimpiä moottoreita kunhan perus huollot ovat tehtynä.
Toisaalta hieman naurattaa sekin kuinka porukka luulee että autotekniikassa pelkästään moottori ratkaisee sen paljonko auto kuluttaa polttoainetta. Todellisuudessa myös vaihteistollakin on jopa 2l/100km vaikutus polttoaineenkulutukseen , myös auton suorituskykyynkin. Varsinkin vanhat momentinmuunnin vaihteistot ilman modernia automaattista lukkokytkintä lisäsivät polttoaineeen kulutusta isokokoisen momentimuuntimen aiheuttamien tehohäviöiden takia. CVT vaihteistot sitten toki vähensivät polttoaineenkulutusta, mutta vastaavasti sitten huononsivat merkittävästi auton suorituskykyä ja tämän ongelman korjaamiseksi Toyota kehitti CVT vaihteistolle tavallisen ns. liikkeelle lähtö vaihteen jota käytetään paikalta liikkeelle lähtemiseen ennen kuin varsinainen CVT rupeaa toimimaan.Maailman johtava autotestaajahan totesin Volvon vaihteensiirron olevan Bemaria valovuoden jäljellä ja oikeassa oli, sillä kokeilin tehokkaampaa Volvoa kuin minun BMW niin lähti se paljon laiskemmin ja vaivalloisesti liikkeelle.
- Anonyymi
Viime yön sähkön hinta on ollut taas miinuksella. Ilman veroja ja siirtomaksuja olisi jo tienannut ladatessa autoa. Nyt joutuu kuitenkin maksamaan muutaman sentin kilowattitunnilta.
- Anonyymi
Alle eurolla kuitenkin mennään 100km.
- Anonyymi
Sitä sopii miettiä. Menee bensikselle ja tankkaa sieltä 50 litraa yhdellä kympin setelillä.
Sitä on sähköautoilijan arki. Paitsi ettei tarvitse koskaan käydä tankkaamassa. Auto latautuu yöllä kotipihassa ja on aina akku täynnä kun aamulla lähtee duuniin tai mökille. - Anonyymi
Latauskelvottomalla ajaminen maksaa sikana.
- Anonyymi
Fossiilipolttimet maksavat raskaat verot.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Fossiilipolttimet maksavat raskaat verot.
Kyllä maksaa joo . Minunkin diiselin käyttövoimavero on 340 €/ vuosi . Yli tuhat kilometriä yhdellä tankkauksella . Kulutus aina alle 4,5/100 km . Autoni maksoi 15 000 € kun sen ostin vähän käytettynä . Oli 3,5 vuotta vanha , ajettu 37 tkm . Kokonaiskuluilla voi olla vaikeaa löytää edullisempi sähköauto .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä maksaa joo . Minunkin diiselin käyttövoimavero on 340 €/ vuosi . Yli tuhat kilometriä yhdellä tankkauksella . Kulutus aina alle 4,5/100 km . Autoni maksoi 15 000 € kun sen ostin vähän käytettynä . Oli 3,5 vuotta vanha , ajettu 37 tkm . Kokonaiskuluilla voi olla vaikeaa löytää edullisempi sähköauto .
Paljonko ajat vuodessa? Se on tarpeellinen tieto arvioitaessa kokonaiskuluja.
- Anonyymi
Olisi aika halpaa ajella. Mutta kun on nämä kaikki verot niin bensa maksaa kaksi euroa litra.
- Anonyymi
Ja siinähän maksat. Sähköllä ajava ei maksa.
- Anonyymi
Hihihiii, osta 60 000 euron sähköpatteriauto, aamua iltaa kaapelijumppaa, matkaa jopa 200 km kerrallaan, talvella kuin siperian junassa, tuntitolkulla vietetään aikaa ABCeen hampparipöydässä patteria lataillessa, se se vasta on elämää.
- Anonyymi
Eikä pääse lappiin joka viikonloppu peräkärrin kanssa, eikä kahden flyygelin kuljetus onnistu millään. Ihan huonoja ovat.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikä pääse lappiin joka viikonloppu peräkärrin kanssa, eikä kahden flyygelin kuljetus onnistu millään. Ihan huonoja ovat.
Omistan vain yhden flyygelin ja se tulee olemaan siellä missä se on koko mun loppuelämän.
- Anonyymi
Kuulin että yksi tuttu vaihtoi sähköauton hybridiin, koska sähköautolla pitkät lapin reissut kestivät liian kauan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuulin että yksi tuttu vaihtoi sähköauton hybridiin, koska sähköautolla pitkät lapin reissut kestivät liian kauan.
Kuulin että Toyotan huollot maksaa niin paljon et moni eläkeellä oleva toyotan omistaja hylkää Toyotan sen takia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuulin että yksi tuttu vaihtoi sähköauton hybridiin, koska sähköautolla pitkät lapin reissut kestivät liian kauan.
1.000 kilsaa kymmenessä tunnissa.
Harvalle tuo on liian pitkä aika. Kun ottaaa huomioon että kistannus jokaielle sadalle kilsalle on vain yksi euro.
Latauskelvottomalle kustannus on 10-14 euroa.
https://youtu.be/Wu-NKWTCCSI - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuulin että Toyotan huollot maksaa niin paljon et moni eläkeellä oleva toyotan omistaja hylkää Toyotan sen takia.
Toyotan ovat huollot edullisinta mitä löytyy.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toyotan ovat huollot edullisinta mitä löytyy.
Missä on todisteet tästä?
Mielummin tällä ajaa kuin millään Toyotalla.
https://www.cupraofficial.fi/cars/cupra-range/tavascan - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
1.000 kilsaa kymmenessä tunnissa.
Harvalle tuo on liian pitkä aika. Kun ottaaa huomioon että kistannus jokaielle sadalle kilsalle on vain yksi euro.
Latauskelvottomalle kustannus on 10-14 euroa.
https://youtu.be/Wu-NKWTCCSITaas näitä matikan neroja. Ostetaan 120 000 sähköauto jotta päästään maksamaan latauksista jopa enemmän kuin bensa-auton kulutus per 100 km, puhumattakaan täyshybridin kuten Helsingin Sanomat kertoi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taas näitä matikan neroja. Ostetaan 120 000 sähköauto jotta päästään maksamaan latauksista jopa enemmän kuin bensa-auton kulutus per 100 km, puhumattakaan täyshybridin kuten Helsingin Sanomat kertoi.
Onpas taas paksua tuubaa. Sähköauto ei maksa juurikaan enempää kuin vastaava polttis uutena. Viime yönä sähkö oli taas alle viis centtiä.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/430a56af-648b-430b-a286-c04be41d5ad3
Kaikkine veroineen ja siirtomaksuineen tänään ajetaan taas noin eurolla sata kilsaa. Latauskelvoton vie 10-14 euroa.
Se nyt on vaan tyhmää maksaa liikaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onpas taas paksua tuubaa. Sähköauto ei maksa juurikaan enempää kuin vastaava polttis uutena. Viime yönä sähkö oli taas alle viis centtiä.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/430a56af-648b-430b-a286-c04be41d5ad3
Kaikkine veroineen ja siirtomaksuineen tänään ajetaan taas noin eurolla sata kilsaa. Latauskelvoton vie 10-14 euroa.
Se nyt on vaan tyhmää maksaa liikaa.Latauskevottomille käy sama juttu kuin dieseleille
"Yhä useampi dieselauton omistaja haluaisi vaihtaa ajokkinsa täyssähköön tai hybridiin. Niemelän mukaan asiakkaat ovat ottaneet ymmärtäväisesti vastaan kielteisen vastauksen vaihtoautokaupasta.
– Moni ostaja on jo käynyt kysymässä asiaa isommasta ketjusta ja saanut saman vastauksen. Voi olla, että osa isommista liikkeistä ottaa edelleen dieselautoja vastaan, mutta hyvityshinta on asiakkaan kannalta huono. Me olemme ottaneet sen linjan, ettemme anna tarjousta, jotta emme pahoita kenenkään mieltä.
– Onneksi kukaan ei ole lähtenyt ovet paukkuen, Niemelä jatkaa.
TIlanne on erikoinen, sillä moni asiakas on liikkeellä vähän ajetun ja hyväkuntoisen dieselauton kanssa. Vielä tammikuussa siitä olisi saanut hyvän vaihtohinnan. Niemelä toivoo, että kysyntä palaisi normaaliksi, sillä nykyinen tilanne on hankala myös autoliikkeille."
https://www.yrittajat.fi/uutiset/dieselista-tuli-kirosana-autokauppiaille-viela-kaksi-kuukautta-sitten-kaikki-oli-toisin-kysynta-on-kaytannossa-nolla/ - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Latauskevottomille käy sama juttu kuin dieseleille
"Yhä useampi dieselauton omistaja haluaisi vaihtaa ajokkinsa täyssähköön tai hybridiin. Niemelän mukaan asiakkaat ovat ottaneet ymmärtäväisesti vastaan kielteisen vastauksen vaihtoautokaupasta.
– Moni ostaja on jo käynyt kysymässä asiaa isommasta ketjusta ja saanut saman vastauksen. Voi olla, että osa isommista liikkeistä ottaa edelleen dieselautoja vastaan, mutta hyvityshinta on asiakkaan kannalta huono. Me olemme ottaneet sen linjan, ettemme anna tarjousta, jotta emme pahoita kenenkään mieltä.
– Onneksi kukaan ei ole lähtenyt ovet paukkuen, Niemelä jatkaa.
TIlanne on erikoinen, sillä moni asiakas on liikkeellä vähän ajetun ja hyväkuntoisen dieselauton kanssa. Vielä tammikuussa siitä olisi saanut hyvän vaihtohinnan. Niemelä toivoo, että kysyntä palaisi normaaliksi, sillä nykyinen tilanne on hankala myös autoliikkeille."
https://www.yrittajat.fi/uutiset/dieselista-tuli-kirosana-autokauppiaille-viela-kaksi-kuukautta-sitten-kaikki-oli-toisin-kysynta-on-kaytannossa-nolla/Enää ei puutu kuin halvat käytetyt sähköautot.
- Anonyymi
Kalliissa sähköauton hinnassa on 24% alvia kuten bensa-autossakin. Sen ostoon käytetystä suuremmasta lainasta maksat nyt hirmukorkoa ja paljon kauemmin kuin bensa-autosta. Käsirahaa tarvitset enemmän jne. Turha väittää, että sähköautolla säästää.
- Anonyymi
Tyhmä on se joka autoon viimeiset rahat laittaa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tyhmä on se joka autoon viimeiset rahat laittaa
En laittanut viimeisiä rahoja autoon ja ajan 100km yhdellä eurolla. Olisi ollut aika typerää laittaa rahaa autoon jolla ajaminen maksaa yli 10 euroa jokaiselle sadalle kilometrille.
Olen kuullut että polttiksiinkin laitetaan viimeiset rahat ja lisäksi lainaa. Ei niitäkään ilmaiseksi mistään saa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En laittanut viimeisiä rahoja autoon ja ajan 100km yhdellä eurolla. Olisi ollut aika typerää laittaa rahaa autoon jolla ajaminen maksaa yli 10 euroa jokaiselle sadalle kilometrille.
Olen kuullut että polttiksiinkin laitetaan viimeiset rahat ja lisäksi lainaa. Ei niitäkään ilmaiseksi mistään saa."Olisi ollut aika typerää laittaa rahaa autoon jolla ajaminen maksaa yli 10 euroa jokaiselle sadalle kilometrille."
Kun näiden uusien polttisten hyvitysarvo putoaa kuin kivi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En laittanut viimeisiä rahoja autoon ja ajan 100km yhdellä eurolla. Olisi ollut aika typerää laittaa rahaa autoon jolla ajaminen maksaa yli 10 euroa jokaiselle sadalle kilometrille.
Olen kuullut että polttiksiinkin laitetaan viimeiset rahat ja lisäksi lainaa. Ei niitäkään ilmaiseksi mistään saa.TM teki testin, ajoivat sähköautolla lapppiin ja takaisin. Keskikulutus / kustannus oli 10 € / 100 km.
- Anonyymi
Hullua maksaa sähköautosta 50 000 euroa jotta pääsee pari euroa säästämään!?!??
- Anonyymi
Onneksi on diesel. Ei tippaakaan sytkäribensaa ja vääntöä piisaa myös motarilla, ei tartte roikkua rekkojen imussa kuten nämä 400 km+ testi-ihmeet tekevät päivittäin. Ai niin latausväli on 1000 km+ ja lataus kestää 5-10 min pumpun tehosta riippuen, ei tartte ajaa Jyväskylään kolmen linjalounaan taktiikalla.
- Anonyymi
Jokaisella on omat tarpeet. Omassa ajossa olisi todella typerää maksaa suolaista hintaa bensasta tai dieselistä.
Kilometrejä tulee yli 20.000 vuodessa ja suurinpiirtein kaikki alle sadan kilsan säteellä kotoa.
Kotilataus ja noin euron hinta per 100km on jees juttu.
Bonuksena vielä se että tämä sähköauto menee vaihdossa hyvään hintaan. Dieselin joutuu työntämään mereen kun tulee vaihdon aika. Ei kukaan maksa niistä mitään.
- Anonyymi
Muistutus hintatasosta latauskelvottomilla ajaville.
On päivänselvää että pelkällä bensalla kulkevat räpellykset kuolevat pois kun niillä ajaminen maksaa kymmenen kertaa enemmän kuin latausähköllä.
Ei niin tyhmää ihmistä olekaan joka haluaisi maksaa bensalitrasta kaksi euroa kun vastaavan matkan voi ajaa lataussähköllä 20 centillä.- Anonyymi
Kelpais tuolla hinnalla ajella.
- Anonyymi
Mietipä asiaa hieman pidemmälle. Ihminen joka ajaa vähän ja vanhalla bensa-autolla jossa ei ole juurikaan pääomaa kiinni, niin sen kokonaiskulu on todella pieni. Jos ostaa vaikka halvan sähköauton, niin tarvitaan kotiin latauspiste, rahaa(velkaa) minimissään 40ke ja jo tuon pääoman korot ja auton arvonalennus on enemmän kuin vanhan bensa-auton kokonaiskulut.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mietipä asiaa hieman pidemmälle. Ihminen joka ajaa vähän ja vanhalla bensa-autolla jossa ei ole juurikaan pääomaa kiinni, niin sen kokonaiskulu on todella pieni. Jos ostaa vaikka halvan sähköauton, niin tarvitaan kotiin latauspiste, rahaa(velkaa) minimissään 40ke ja jo tuon pääoman korot ja auton arvonalennus on enemmän kuin vanhan bensa-auton kokonaiskulut.
Ei se älyä. Tuijottaa vain sähköauton (kulutus)kustannuksia per 100 km joka on vain 30-40% pienempi kuin itselataavan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mietipä asiaa hieman pidemmälle. Ihminen joka ajaa vähän ja vanhalla bensa-autolla jossa ei ole juurikaan pääomaa kiinni, niin sen kokonaiskulu on todella pieni. Jos ostaa vaikka halvan sähköauton, niin tarvitaan kotiin latauspiste, rahaa(velkaa) minimissään 40ke ja jo tuon pääoman korot ja auton arvonalennus on enemmän kuin vanhan bensa-auton kokonaiskulut.
Tuo on täysin päätön vertailu. Siinä vertaillaan vanhaa autoa uuteen autoon. Pitää verrata Sähköautoa bensa-autoon.
Ne jotka ovat ostaneet bensa-autonsa käytettyinä ostavat myös sähköautonsa käytettyinä. Nyt niitä ei vielä ole oaljonkaan tarjolla, mutta jo viiden vuoden päästä alkaa olemaan tarjolla hyviä käytettyjä sähköautoja nopeimmille. Model 3, ID.3 ja 4, Enyaq jne.
Halpa käytetty sähköauto on aivan lyömätön kokonaiskustannuksia laskettaessa.
Samoin kuin nyt uusien autojen keskinäisessä vertailussa. Siksi jo 60% Suomessa ostetuista autoista on ladattavia. Kyllä suomalainen osaa laskea. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo on täysin päätön vertailu. Siinä vertaillaan vanhaa autoa uuteen autoon. Pitää verrata Sähköautoa bensa-autoon.
Ne jotka ovat ostaneet bensa-autonsa käytettyinä ostavat myös sähköautonsa käytettyinä. Nyt niitä ei vielä ole oaljonkaan tarjolla, mutta jo viiden vuoden päästä alkaa olemaan tarjolla hyviä käytettyjä sähköautoja nopeimmille. Model 3, ID.3 ja 4, Enyaq jne.
Halpa käytetty sähköauto on aivan lyömätön kokonaiskustannuksia laskettaessa.
Samoin kuin nyt uusien autojen keskinäisessä vertailussa. Siksi jo 60% Suomessa ostetuista autoista on ladattavia. Kyllä suomalainen osaa laskea.Saatte nähdä että näitä käytettyjä sähköautoja aletaan rahtaamaan isoja määriä mualta Euroopasta tänne Suomeen kun täällä käytetyistä on aina maksettua enemmän.
Jo nyt valtaosa käytetyistä tuontiautoista on sähköautoja mutta hintaluokka on turhan korkea. Halvat sähköautot ovat kulman takana mutta ei niitä aluksi kaikille kuitenkaan riitä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mietipä asiaa hieman pidemmälle. Ihminen joka ajaa vähän ja vanhalla bensa-autolla jossa ei ole juurikaan pääomaa kiinni, niin sen kokonaiskulu on todella pieni. Jos ostaa vaikka halvan sähköauton, niin tarvitaan kotiin latauspiste, rahaa(velkaa) minimissään 40ke ja jo tuon pääoman korot ja auton arvonalennus on enemmän kuin vanhan bensa-auton kokonaiskulut.
Olet oikeassa. Tälläkin palstalla puhutaan liian mustavalkoisesti siitä, mikä auto on paras ja järkevin kenellekin. Loppujen lopuksi se on jokaisen oma asia, millä ajaa.
Esimerkki omasta taloudesta. Vaimolla oli 5v (uutena ostettu ja maksettu) täyshybridi. Autolla ajettu alle 30tkm, kun siitä luovuimme. Ei ainuttakaan vikaa. Auto vaihdettiin ladattavaan hybridiin. Uusi maksoi varusteineen yli 50kEur. Samalla rahalla olisi saanut esim. Y-Teslan mutta se ei vaimolle käynyt. Ei halua kytätä rangea. Käy yleensä tankaamassakin, kun tankissa on vielä puolet jäljellä.
Kotiin asennettiin latausasema. Hinta n. 750Eur ilman työkuluja.
Ja miksi tämä on tyhmää. Siksi, että vaimon polttoainekulut oli viime vuonna yhteensä 700 Eur. Latausasemakin maksoi enemmän kuin vuoden polttoaineet. Jonkun verran säästää, kun lataa autoa omilla aurinkopaneeleilla. Rangea on mukavasti lähes 100 km.
Vähän ajavan ei missään tapauksessa kannata säätösyistä vaihtaa ladattavaan tai sähköautoon. Meilläkin se valinta meni sen mukaan, että halusimme mennä eteenpäin ja hyödyntää uutta teknologiaa ja aurinkopaneelien tuottoa kesäisin sitoutumatta täyssähköauton rajotteisiin. Kenties se vaimon seuraava auto on täyssähköauto. Onhan latausasemakin valmiina.
Minä henkilökohtaisesti mieluummin maksan enemmän menovedestä, kun siirryn ajamaan lähes ilmaisella sähköllä. Oman autoni hankintahinnalla olisi saanut sähköauton. Ajan alle 10tkm vuodessa. Muitakin hyviä perusteita on. Ei niistä sen enempää tällä foorumilla.
- Anonyymi
Ja tämä aloitus kuuluu Toyotapalstalle?
- Anonyymi
Kyllä kuuluu koska se kertoo karusti miten suuren mokan Toyota on tehnyt kun se on keskittynyt latauskelvottomiin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä kuuluu koska se kertoo karusti miten suuren mokan Toyota on tehnyt kun se on keskittynyt latauskelvottomiin.
Ei ihme että bensa-autojen myynti on pudonnut puoleen kolmessa vuodessa ja syöksy jatkuu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä kuuluu koska se kertoo karusti miten suuren mokan Toyota on tehnyt kun se on keskittynyt latauskelvottomiin.
Suomalaiset ovat ostaneet taas tänäkin vuonna eniten maailman suurimman autovalmistaja Toyotan autoja.
Ero seuraavaan on reilusti yli 5000 kpl.
- Anonyymi
Mitähän tuo "latauskelvoton" tarkoittaa? Bensiinimoottorista autoa? Vai dieseliä tai kaasuautoa vai mitä? Kyllähän noidenkin akkua voi latailla mutta eikö se ole selvää että polttomoottoriautot "ladataan" polttoaineella? Niiden hienous on se, ettei akkua tarvitse erikseen ladata, koska ne osaavat ladata sen itse eli ovat "itselataavia".
- Anonyymi
Jos tykkää maksaa itsensä kipeäksi bensa -asemalla niin siitä vaan.
Sähköautolla ajava lataa kotona halpaa sähköä. Sillä ajaminen vastaa sitä että bensa maksaisivain 20 senttiä litra.
Miettikääpä sitä. Eikä tarvii lähteä minnekään erikseen tankkaamaan kun sähkö tulee kotiin. Maailman helpoin homma. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos tykkää maksaa itsensä kipeäksi bensa -asemalla niin siitä vaan.
Sähköautolla ajava lataa kotona halpaa sähköä. Sillä ajaminen vastaa sitä että bensa maksaisivain 20 senttiä litra.
Miettikääpä sitä. Eikä tarvii lähteä minnekään erikseen tankkaamaan kun sähkö tulee kotiin. Maailman helpoin homma.Hienoa. Vedetään kuudennesta kerroksesta jatkojohtokela alas kadun varteen, toihan on helppoa niin pääsee sitten sen 150 km hyvällä tuurilla jos sähkö riittää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hienoa. Vedetään kuudennesta kerroksesta jatkojohtokela alas kadun varteen, toihan on helppoa niin pääsee sitten sen 150 km hyvällä tuurilla jos sähkö riittää.
"Vedetään kuudennesta kerroksesta jatkojohtokela alas kadun varteen"
Tuo on pelkästään teidän päällekkäin asujien ongelma. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Vedetään kuudennesta kerroksesta jatkojohtokela alas kadun varteen"
Tuo on pelkästään teidän päällekkäin asujien ongelma.Kun meillä joilla on mahdollista ladata auto kotona ei ole tuollaisia ongelmia.
Meillä on helppo elämä.
Ja meillä ei ole mitään syytä tehdä elämästämme vaikeampaa esim lähtemään tankkaamaan sikakallista fossiilia.
- Anonyymi
Eipä ole ikävä bensaveroja.
- Anonyymi
Eihän sitä jos jopolla polkee
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eihän sitä jos jopolla polkee
Sähköauto on etevän peli.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sähköauto on etevän peli.
-20°C max. 150 km.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
-20°C max. 150 km.
Ei ole tullut kokeiltua kun kaikki arkipäivään tarvittava löytyy lähempää.
Olisi kovin ikävää jos joutuisi tuhlaamaan elämäänsä auton ratin takana arki-askareiden takia. Lomalle sitten lennnetään ettei omaa aikaa mene hukkaan turhaan autossaistumiseen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole tullut kokeiltua kun kaikki arkipäivään tarvittava löytyy lähempää.
Olisi kovin ikävää jos joutuisi tuhlaamaan elämäänsä auton ratin takana arki-askareiden takia. Lomalle sitten lennnetään ettei omaa aikaa mene hukkaan turhaan autossaistumiseen.Samoin on hyvinkin turhauttavaa istuskella abc-liikennemyymälässä pureksimassa kolmatta kuivaa hampurilaismättöä odotellessa patteriauton patterin latautumista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Samoin on hyvinkin turhauttavaa istuskella abc-liikennemyymälässä pureksimassa kolmatta kuivaa hampurilaismättöä odotellessa patteriauton patterin latautumista.
Sähköauto kulkee kyllä pääasiassa kotona ladatulla erittäin halvalla sähköllä.
Tien päällä lataaminen on erittäin harvinaista. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sähköauto kulkee kyllä pääasiassa kotona ladatulla erittäin halvalla sähköllä.
Tien päällä lataaminen on erittäin harvinaista.Mitäse pöljä autolla jos kotona maleksii?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitäse pöljä autolla jos kotona maleksii?
Auto ladataan kotona yöllä. Etkö sinä nuku öitäsi kotona? Miksi sinulla sitten on koti jos olet yösi muualla.?
- Anonyymi
Halpaa kuin saippua, ja saippua oksettaa.
https://www.iltalehti.fi/sahkoautot/a/1c3cb51f-e87b-462a-aa0f-570f5b90fdb7- Anonyymi
Tuohan on hyvä uutinen sähköautoja ajatellen hinnat tulevat alas rytinällä joten kokonaiskustannuksetkin putoavat.
Käytettyjä alkaa saamaan halvalla, pakollisia huoltoja ei ole ja 100km ajaminen maksaa alle kaksi euroa. Sähköautot hävittävät kalliit polttikset maanteiltä nopeasti. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuohan on hyvä uutinen sähköautoja ajatellen hinnat tulevat alas rytinällä joten kokonaiskustannuksetkin putoavat.
Käytettyjä alkaa saamaan halvalla, pakollisia huoltoja ei ole ja 100km ajaminen maksaa alle kaksi euroa. Sähköautot hävittävät kalliit polttikset maanteiltä nopeasti.Mutta ei itselataavia Toyotan hybridisähköautoja vielä pariin vuosikymmeneen kunhan vetyautot ovat liikenteessä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta ei itselataavia Toyotan hybridisähköautoja vielä pariin vuosikymmeneen kunhan vetyautot ovat liikenteessä.
Toyotan latauskelvottomat ovat aivan tavallisia bensa-autoja joilla ajaminen maksaa 10-14 euroa jokaiselle sadalle kilsalle ja joissa on kaikista kallein huolto-ohjelma.
Sinne ne häipyy historiaan muiden fossiilipolttimien kanssa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toyotan latauskelvottomat ovat aivan tavallisia bensa-autoja joilla ajaminen maksaa 10-14 euroa jokaiselle sadalle kilsalle ja joissa on kaikista kallein huolto-ohjelma.
Sinne ne häipyy historiaan muiden fossiilipolttimien kanssa.Toyotan sähköiset itselataavat täyshybridit ovat mainioita autoja kun latausinfra saavuttaa vasta 5 % suomalaisista kotitalouksista.
Sähköautojen ongelmia ovat yhä mitätön toimintamatka varsinkin talvella ja posketyomat hinnat. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toyotan sähköiset itselataavat täyshybridit ovat mainioita autoja kun latausinfra saavuttaa vasta 5 % suomalaisista kotitalouksista.
Sähköautojen ongelmia ovat yhä mitätön toimintamatka varsinkin talvella ja posketyomat hinnat.Voi taas kun seniilit papat höpöttävät pehmoisia. Suomessa kotilataaminen on arkipäivää käytännössä kaikissa asunnoissa jossa autolle on parkkipaikka.
Ainoastaan ydinkeskustassa katuparkissa olevat autot ovat kotilatauksen kannalta menetetty kanta.
Emme me missään viidakossa asu ja halpaa sähköä on yöllä tarjolla vaikka koko Suomen autokannalle ilman mitään ongelmia.
En todellakaan haluaisi lähteä hakemaan bensaa joltain asemalta ja maksaa itseni siitä kipeäksi. Tuo 1,5-2,0 euroa sataselle kotilatauksella on niin paljon helpompaa ja halvempaa.
Mietipä oikeasti miltä tuntuisi tankata se latauskelvottomasi 20 sentin bensalla kotipihassa. Jos se mahdollisuus otettaisiin sulta kuukauden jälkeen pois niin kiroaisit kalliin pumppubensan alimpaan helvettiin.
- Anonyymi
95 % suomalaisista ei ole vielä 20 vuoteen latausasemaa kotonaan eikä säästö kuulosta oikein suurelta jos rangekelvoton patteriauto maksaa sen 50 000 euroa.
Aika väsynyttä saarnaa sähkövatkainfanaatikoilta.
Hybridiautot ovat todella vaivattomia verrattuna jatkojohtokelailuun.- Anonyymi
Täysin tuulesta temmattu väite. Latausaseman saa joka taloon ja se maksaa vain 400-600 euroa.
Turha yrittää jäpittää nolla-argumenteilla kun latauskelvottomien toinen jalka on ja haudassa.
Ladattavia autoja ostetaan Suomessa jo enemmän kuin latauskelvottomia bensa/dieseleitä yhteensä.
https://tieto.traficom.fi/fi/tilastot/ensirekisteroityjen-ajoneuvojen-kayttovoimatilastot - Anonyymi
Suurin osa suomalaisista ostaa sen ensimmäisen sähköautonsa käytettynä ja niiden hintasao laskee vuosi vuodelta uusien hinnanalennusten myötä.
2-3 vuotta ja taviksellekin suunnitelma A on käytetty täyssähköauto. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suurin osa suomalaisista ostaa sen ensimmäisen sähköautonsa käytettynä ja niiden hintasao laskee vuosi vuodelta uusien hinnanalennusten myötä.
2-3 vuotta ja taviksellekin suunnitelma A on käytetty täyssähköauto.Taviksilla on hankala latailla ruuhkaisella ja kalliilla latauspaikoilla syrjässä asuinpaikasta kun kotiparkkiksella ei voi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taviksilla on hankala latailla ruuhkaisella ja kalliilla latauspaikoilla syrjässä asuinpaikasta kun kotiparkkiksella ei voi.
Kotilataus omakotitaloissa ja rivareissa on maailman helpoin juttu. Kerrostaloissakin jokainen voi rakentaa itselleen latausaseman eikä yksittäiset änkyrät sitä pysty estämään. Samoin laki edellyttää että jos tehdään isompaa remppaan niin latausvalmius on pakko rakentaa.
https://issuu.com/kiinteistoliitto/docs/latauspisteohje
Melko nopeasti asuntoyhtiö ilman latausmahdollisuutta on markkinoilla hylkiölistalla. Sillä samalla jossa diesel-auto on jo nyt. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kotilataus omakotitaloissa ja rivareissa on maailman helpoin juttu. Kerrostaloissakin jokainen voi rakentaa itselleen latausaseman eikä yksittäiset änkyrät sitä pysty estämään. Samoin laki edellyttää että jos tehdään isompaa remppaan niin latausvalmius on pakko rakentaa.
https://issuu.com/kiinteistoliitto/docs/latauspisteohje
Melko nopeasti asuntoyhtiö ilman latausmahdollisuutta on markkinoilla hylkiölistalla. Sillä samalla jossa diesel-auto on jo nyt.Toiveajattelua, 20 vuotta menee ennen kuin kotain tapahtuu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toiveajattelua, 20 vuotta menee ennen kuin kotain tapahtuu.
Ei kaikki ole saamattomia vätyksiä. Suomeen on rakennettu jo kymmeniin tuhansiin kotitalouksiin oma latauspiste ja lisää tulee koko ajan.
Helpoimmillaan se on kun tyrkkää tällaisen seinään kiinni. Maksaa alle 300.
https://www.verkkokauppa.com/fi/product/732125/Tietoset-eLOAD-sahkoauton-latauslaite-CEE-11-kW-Type2
Uusavuttomat nyhväkkeet. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei kaikki ole saamattomia vätyksiä. Suomeen on rakennettu jo kymmeniin tuhansiin kotitalouksiin oma latauspiste ja lisää tulee koko ajan.
Helpoimmillaan se on kun tyrkkää tällaisen seinään kiinni. Maksaa alle 300.
https://www.verkkokauppa.com/fi/product/732125/Tietoset-eLOAD-sahkoauton-latauslaite-CEE-11-kW-Type2
Uusavuttomat nyhväkkeet.Miljoonista kotitalouksista puuttuu, sekä puuttuu myös irtorahaa +40000 € sähkövatkaimen hankintaan.
- Anonyymi
Onko nuo "latauskelvottomat" siis diesel- ja bensa-autoja?
- Anonyymi
Kaikki mitä ei pysty lataamaan.
- Anonyymi
Miksi ostaa sähköauto jos on varaa ostaa uusi bensa-auto ja ajaa sillä? Nämä akkuautothan ovat aivan raakileita. Pudottavat arvonsakin heti.
- Anonyymi
Jos tykkää laiskoista autoista joiden huolto maksaa maltaita ja jokainen ajettu kilometri maksaa noin seitsemän kertaa enemmän kuin sähköllä niin mikäs siinä.
Uusien sähköautojen hinnanpudotukset vain pienentävät välirahaa kun vaihtaa nykyisen sähköauton uuteen. Dieselautoja ei enää kukaan ota vaihdossa ja bensa-autot on menossa samaa rataa hautaansa. Mitä halvemmalla sähköautoja saa, sitä harvempi haluaa maksaa polttiksesta yhtään mitään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos tykkää laiskoista autoista joiden huolto maksaa maltaita ja jokainen ajettu kilometri maksaa noin seitsemän kertaa enemmän kuin sähköllä niin mikäs siinä.
Uusien sähköautojen hinnanpudotukset vain pienentävät välirahaa kun vaihtaa nykyisen sähköauton uuteen. Dieselautoja ei enää kukaan ota vaihdossa ja bensa-autot on menossa samaa rataa hautaansa. Mitä halvemmalla sähköautoja saa, sitä harvempi haluaa maksaa polttiksesta yhtään mitään.Sähköautot ovat niitä joita ei kukaan ota vaihdossa. Jos joku haluaa ajaa autolla jonka arvo romahtaa nopeasti ja vielä lisäksi jumppailla kaapelien kanssa sekä jonotella latureille niin siitä vaan. Ei tule tähän taloon sähköromua.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sähköautot ovat niitä joita ei kukaan ota vaihdossa. Jos joku haluaa ajaa autolla jonka arvo romahtaa nopeasti ja vielä lisäksi jumppailla kaapelien kanssa sekä jonotella latureille niin siitä vaan. Ei tule tähän taloon sähköromua.
"Ei tule tähän taloon sähköromua."
Vapaa maa, maksat jatkossakin kaksi euroa bensalitrasta. Sähköautoilijan bensalitra maksaa 20 senttiä ja sitä saa kotoa. Aika paljon helpompaa kuin lähteä jonnekin bensikselle seisoskelemaan haiseva letku kädessä räntäsateessa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Ei tule tähän taloon sähköromua."
Vapaa maa, maksat jatkossakin kaksi euroa bensalitrasta. Sähköautoilijan bensalitra maksaa 20 senttiä ja sitä saa kotoa. Aika paljon helpompaa kuin lähteä jonnekin bensikselle seisoskelemaan haiseva letku kädessä räntäsateessa.Siellä on katokset, ei sada mitään. Vapaa maa hävitä sähkörottelon arvon laskussa kymmeniä tuhansia euroja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siellä on katokset, ei sada mitään. Vapaa maa hävitä sähkörottelon arvon laskussa kymmeniä tuhansia euroja.
Kun ostaa tällaisen arvonsa menettäneen sähköauton käytettynä halvalla niin on pelkästään voitettavaa. Halpa auto, halvat huollot ja halvat kilometrikustannukset.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kun ostaa tällaisen arvonsa menettäneen sähköauton käytettynä halvalla niin on pelkästään voitettavaa. Halpa auto, halvat huollot ja halvat kilometrikustannukset.
Jos se maksaa vielä 40000 euroa niin se ei ole halpa, ja latauskapasiteetin hiipuminen vuosien myötä rajoittaa matkat alle 100 km päähän.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos se maksaa vielä 40000 euroa niin se ei ole halpa, ja latauskapasiteetin hiipuminen vuosien myötä rajoittaa matkat alle 100 km päähän.
Jos maksaa uutena autosta 50.000 ja saa siitä vaihdossa 3-4 vuoden päästä 40.000 niin se on loistava arvonsäilyminen.
Harva polttiskaan pystyy siihen.
Koettakaa nyt päättää menettääkö uusi sähköauto arvonsa raivokkaasti vai ei. Teidän jutut vaihtuu lennosta kuin huijarin tarinat. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos maksaa uutena autosta 50.000 ja saa siitä vaihdossa 3-4 vuoden päästä 40.000 niin se on loistava arvonsäilyminen.
Harva polttiskaan pystyy siihen.
Koettakaa nyt päättää menettääkö uusi sähköauto arvonsa raivokkaasti vai ei. Teidän jutut vaihtuu lennosta kuin huijarin tarinat.Ootko aivan pöljä, sähköauto pudottaa arvoansa 40.000 parissa kolmessa vuodessa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos maksaa uutena autosta 50.000 ja saa siitä vaihdossa 3-4 vuoden päästä 40.000 niin se on loistava arvonsäilyminen.
Harva polttiskaan pystyy siihen.
Koettakaa nyt päättää menettääkö uusi sähköauto arvonsa raivokkaasti vai ei. Teidän jutut vaihtuu lennosta kuin huijarin tarinat.Autoliikkeethän noista pyytää vielä sen 40000 e vaikka akut on hiipumaan päin ja paristojen vaihto kustantaa sen 20000-25000 e.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Autoliikkeethän noista pyytää vielä sen 40000 e vaikka akut on hiipumaan päin ja paristojen vaihto kustantaa sen 20000-25000 e.
Eli 50.000 uutena maksava sähköauto pudottaa arvoaan 40.000 euroa kahdessa vuodessa.
Ja autoliike myy sen sitten käytettynä 40.000 eurolla.
Ja kaksivuotiaan akkuvaihto maksaa 25.000 vaikka siinä on kahdeksan vuoden akkutakuu.
Taivas tätä maata varjelkoon jos olette lähelläkään sellaista työtä jossa käsitellään rahaa.
- Anonyymi
Jos bensa maksaisi 20 c/litra, persut ulisisivat jostain muusta.
- Anonyymi
Miksi vihervassari täällä uliset? Veikö poikakaveri korvakorut?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi vihervassari täällä uliset? Veikö poikakaveri korvakorut?
Oisko ollu joku tynykkynen?
- Anonyymi
Halpaa on sähköllä ajaminen verrattuna bensaan tai dieseliin. 20 senttiä benslitrasta on naurettavan vähän.
- Anonyymi
Pörssisähköllä ajaa suurinpiirtein ilmaiseksi.
Olisi tylsää kantaa rahansa jonnekin bensikselle ja maksaa hirveät määrät veroja. Bensaan ei paljoamaksa mutta ne verot. - Anonyymi
Miettikäätätä kun maksatte tankkauksesta seuraavalla kerralla.
Sähköautolla se tankkaus maksaisi saman verran kuin että bensan tai dieselin litrahinta olisi 20 centtiä.
Ja voisi tankata kotona.- Anonyymi
Voinksmää vetää rappukätävästä jatkojohtoo kadun toiselpuolen ilmanet joku käkätää ?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voinksmää vetää rappukätävästä jatkojohtoo kadun toiselpuolen ilmanet joku käkätää ?
Tuo on vain sun ongelma. Omistatko tuon kämpän? Hankkiudu eroon vielä kun pääset. Asunnot joissa ei ole latausmahdollisuutta pudottavat arvoaan jo nyt rajusti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo on vain sun ongelma. Omistatko tuon kämpän? Hankkiudu eroon vielä kun pääset. Asunnot joissa ei ole latausmahdollisuutta pudottavat arvoaan jo nyt rajusti.
Sähköautokaupustelijalta saa vain lisää ongelmia. Kyllä aikuinen ihminen itse osaa päättää, millä ajaa ja millä käyttövoimalla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sähköautokaupustelijalta saa vain lisää ongelmia. Kyllä aikuinen ihminen itse osaa päättää, millä ajaa ja millä käyttövoimalla.
Toki saa. Tuo avaus on vain tarkoitettu helpottamaan vertailua kilometrikustannuksissa.
Että mikä olisi sähköllä ajoa vastaava polttonesteen litrahinta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toki saa. Tuo avaus on vain tarkoitettu helpottamaan vertailua kilometrikustannuksissa.
Että mikä olisi sähköllä ajoa vastaava polttonesteen litrahinta.Sähkön hinnan tietänevät kaikki sen käyttäjät niinkuin bensankin. Turha sitä tänne on informoida.
Enemmän kiinnostaa latausongelmat matkalla ja sen saatavuus ja hinta.
- Anonyymi
Sähköautoilijan motto: Illaksi kotiin lataamaan.
- Anonyymi
polttiskuskit ajaa kusematta lappiin. Mutta onnistuu se sähköautolla myös.
https://www.iltalehti.fi/autotestit/a/559c4b70-f957-457a-88d6-f5a7a7fafa6a
Mutta tämä EI polttiksella eikä hybridillä onnistu:
Sähköautoilija kokeili ajaa Helsingistä Lappiin yksinomaan ilmaiseksi tarjotulla sähköllä – näin kävi
Esimerkiksi Lidl tarjoaa ilmaisia latauspisteitään yhteensä kymmenien myymälöiden parkkipaikoilla.
https://www.is.fi/autot/art-2000008536660.html
Nyt polttiskuseksijoita harmittaa taass hihi. - Anonyymi
Illaksi kotiin oli mottoni jo polttisaikoinakin.
Kulkumulkun elämä ei sovi herrasmiehelle.
- Anonyymi
Jos välttämättä haluaa maksaa monikertaisen hinnan jokaisesta kilometrista niin se on oma valinta.
Miettikääs silti miten halvalla sähköllä ajaa. Aina kun seisotte siellä bensa-asemalla haiseva letku kädessä.
Te maksatte joka kilometrista moninkertaisen hinnan kun sähköllä ajaa sikahalvalla. - Anonyymi
Tämä totuus kannattaa pitää mielessä kun seisoo bensiksellä haiseva letku kourassa ja maksaa itsensä kipeäksi.
Sähköauto latautuu kotipihasta yöllä melkein ilmaiseksi.- Anonyymi
Voiko kuuennesta kerroksesta vetää kaapelikelan patteriautooni kysyy epäteitone
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voiko kuuennesta kerroksesta vetää kaapelikelan patteriautooni kysyy epäteitone
Enpä tiedä kun asun maan tasossa. En keksi mitään syytä alkaa rakentamaan kerroksia kun tämä on mukavin tapa elää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Enpä tiedä kun asun maan tasossa. En keksi mitään syytä alkaa rakentamaan kerroksia kun tämä on mukavin tapa elää.
Arvasinkin että tyhmän sorttinen tasamaan tallaaja oletkin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Arvasinkin että tyhmän sorttinen tasamaan tallaaja oletkin.
Voisin rakentaa kerroksia jos huvittaisi mutta en näe siihen mitään syytä. Paljon helpompi elää kun ei tarvitse mennä ylös ja alas.
Aivan samoin en näe mitään syytä maksaa valtavia polttoaineveroja. Siksi ajan sähköllä paljon halvemmalla.
- Anonyymi
Melkoisen halpaa menoa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.42447- 1161617
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361356Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051044- 571041
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46909- 60882