Jos Bensa maksaisi vain 20 centtiä litra

Anonyymi-ap

Niin silloin latauskelvottomalla ajaisi samalla hintaa kuin sähköautolla

102

1373

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Maksan bensasta melkein kaksi euroa. Ei kiva.

      • Anonyymi

        😋😍😋😍😋😍😋😍😋

        💋 ­­­N­­y­­­m­f­­o­m­a­­a­n­­i -> https://ye.pe/finngirl21#17860965D

        🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋💋💋💋🔞


    • Anonyymi

      Jos bensa maksaisi 20snt/l, niin yhteiskunta näyttäisi aika erilaiselta.
      Kaikki menisi kaikkialle autolla.
      Ei paljon puristelisi joku parin litran kulutusero, paitsi ajoneuvoverossa.
      Veekasi-veneillä vedettäisiin pitkin järven selkiä ja vesiskoottereilla rällättäisiin mökkirannassa tuntisotalla.

      • Anonyymi

        Sähköautoilla ajetaankin enemmän vuodessa kuin polttiksilla. Shköautoissa on vielä se hyvä ominaisuus että siinä on erittäin korkea hyötysuhde laajalla tehoalueella.
        Tarkoittaa sitä että tehokaskin sähköauto voe vähän sähköä kun ajaa maltillisesti.
        Vähän sama kuin 700hv V8 kulkisi alle kahdella litralla arkiliikenteessä.


      • Anonyymi

        V-8 veneellä mennään nytkin !


      • Anonyymi

        Ei voi kuin nauraa ihmisille jotka itkevät V8 moottoreista. Todellisuudessa V8 on hauska moottori jota ei pitäisi hävetä ollenkaan. Isokokoiset vapaasti hengittävät moottorit ovat kaikista pitkä-ikäisimpiä moottoreita kunhan perus huollot ovat tehtynä.
        Toisaalta hieman naurattaa sekin kuinka porukka luulee että autotekniikassa pelkästään moottori ratkaisee sen paljonko auto kuluttaa polttoainetta. Todellisuudessa myös vaihteistollakin on jopa 2l/100km vaikutus polttoaineenkulutukseen , myös auton suorituskykyynkin. Varsinkin vanhat momentinmuunnin vaihteistot ilman modernia automaattista lukkokytkintä lisäsivät polttoaineeen kulutusta isokokoisen momentimuuntimen aiheuttamien tehohäviöiden takia. CVT vaihteistot sitten toki vähensivät polttoaineenkulutusta, mutta vastaavasti sitten huononsivat merkittävästi auton suorituskykyä ja tämän ongelman korjaamiseksi Toyota kehitti CVT vaihteistolle tavallisen ns. liikkeelle lähtö vaihteen jota käytetään paikalta liikkeelle lähtemiseen ennen kuin varsinainen CVT rupeaa toimimaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähköautoilla ajetaankin enemmän vuodessa kuin polttiksilla. Shköautoissa on vielä se hyvä ominaisuus että siinä on erittäin korkea hyötysuhde laajalla tehoalueella.
        Tarkoittaa sitä että tehokaskin sähköauto voe vähän sähköä kun ajaa maltillisesti.
        Vähän sama kuin 700hv V8 kulkisi alle kahdella litralla arkiliikenteessä.

        Vielä ku sais V8:n murinat kajareista pihalle niin täydellistä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei voi kuin nauraa ihmisille jotka itkevät V8 moottoreista. Todellisuudessa V8 on hauska moottori jota ei pitäisi hävetä ollenkaan. Isokokoiset vapaasti hengittävät moottorit ovat kaikista pitkä-ikäisimpiä moottoreita kunhan perus huollot ovat tehtynä.
        Toisaalta hieman naurattaa sekin kuinka porukka luulee että autotekniikassa pelkästään moottori ratkaisee sen paljonko auto kuluttaa polttoainetta. Todellisuudessa myös vaihteistollakin on jopa 2l/100km vaikutus polttoaineenkulutukseen , myös auton suorituskykyynkin. Varsinkin vanhat momentinmuunnin vaihteistot ilman modernia automaattista lukkokytkintä lisäsivät polttoaineeen kulutusta isokokoisen momentimuuntimen aiheuttamien tehohäviöiden takia. CVT vaihteistot sitten toki vähensivät polttoaineenkulutusta, mutta vastaavasti sitten huononsivat merkittävästi auton suorituskykyä ja tämän ongelman korjaamiseksi Toyota kehitti CVT vaihteistolle tavallisen ns. liikkeelle lähtö vaihteen jota käytetään paikalta liikkeelle lähtemiseen ennen kuin varsinainen CVT rupeaa toimimaan.

        Maailman johtava autotestaajahan totesin Volvon vaihteensiirron olevan Bemaria valovuoden jäljellä ja oikeassa oli, sillä kokeilin tehokkaampaa Volvoa kuin minun BMW niin lähti se paljon laiskemmin ja vaivalloisesti liikkeelle.


    • Anonyymi

      Viime yön sähkön hinta on ollut taas miinuksella. Ilman veroja ja siirtomaksuja olisi jo tienannut ladatessa autoa. Nyt joutuu kuitenkin maksamaan muutaman sentin kilowattitunnilta.

      • Anonyymi

        Alle eurolla kuitenkin mennään 100km.


    • Anonyymi

      Sitä sopii miettiä. Menee bensikselle ja tankkaa sieltä 50 litraa yhdellä kympin setelillä.

      Sitä on sähköautoilijan arki. Paitsi ettei tarvitse koskaan käydä tankkaamassa. Auto latautuu yöllä kotipihassa ja on aina akku täynnä kun aamulla lähtee duuniin tai mökille.

    • Anonyymi

      Latauskelvottomalla ajaminen maksaa sikana.

      • Anonyymi

        Fossiilipolttimet maksavat raskaat verot.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Fossiilipolttimet maksavat raskaat verot.

        Kyllä maksaa joo . Minunkin diiselin käyttövoimavero on 340 €/ vuosi . Yli tuhat kilometriä yhdellä tankkauksella . Kulutus aina alle 4,5/100 km . Autoni maksoi 15 000 € kun sen ostin vähän käytettynä . Oli 3,5 vuotta vanha , ajettu 37 tkm . Kokonaiskuluilla voi olla vaikeaa löytää edullisempi sähköauto .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä maksaa joo . Minunkin diiselin käyttövoimavero on 340 €/ vuosi . Yli tuhat kilometriä yhdellä tankkauksella . Kulutus aina alle 4,5/100 km . Autoni maksoi 15 000 € kun sen ostin vähän käytettynä . Oli 3,5 vuotta vanha , ajettu 37 tkm . Kokonaiskuluilla voi olla vaikeaa löytää edullisempi sähköauto .

        Paljonko ajat vuodessa? Se on tarpeellinen tieto arvioitaessa kokonaiskuluja.


    • Anonyymi

      Olisi aika halpaa ajella. Mutta kun on nämä kaikki verot niin bensa maksaa kaksi euroa litra.

      • Anonyymi

        Ja siinähän maksat. Sähköllä ajava ei maksa.


    • Anonyymi

      Hihihiii, osta 60 000 euron sähköpatteriauto, aamua iltaa kaapelijumppaa, matkaa jopa 200 km kerrallaan, talvella kuin siperian junassa, tuntitolkulla vietetään aikaa ABCeen hampparipöydässä patteria lataillessa, se se vasta on elämää.

      • Anonyymi

        Eikä pääse lappiin joka viikonloppu peräkärrin kanssa, eikä kahden flyygelin kuljetus onnistu millään. Ihan huonoja ovat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikä pääse lappiin joka viikonloppu peräkärrin kanssa, eikä kahden flyygelin kuljetus onnistu millään. Ihan huonoja ovat.

        Omistan vain yhden flyygelin ja se tulee olemaan siellä missä se on koko mun loppuelämän.


      • Anonyymi

        Kuulin että yksi tuttu vaihtoi sähköauton hybridiin, koska sähköautolla pitkät lapin reissut kestivät liian kauan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuulin että yksi tuttu vaihtoi sähköauton hybridiin, koska sähköautolla pitkät lapin reissut kestivät liian kauan.

        Kuulin että Toyotan huollot maksaa niin paljon et moni eläkeellä oleva toyotan omistaja hylkää Toyotan sen takia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuulin että yksi tuttu vaihtoi sähköauton hybridiin, koska sähköautolla pitkät lapin reissut kestivät liian kauan.

        1.000 kilsaa kymmenessä tunnissa.
        Harvalle tuo on liian pitkä aika. Kun ottaaa huomioon että kistannus jokaielle sadalle kilsalle on vain yksi euro.

        Latauskelvottomalle kustannus on 10-14 euroa.

        https://youtu.be/Wu-NKWTCCSI


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuulin että Toyotan huollot maksaa niin paljon et moni eläkeellä oleva toyotan omistaja hylkää Toyotan sen takia.

        Toyotan ovat huollot edullisinta mitä löytyy.


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        1.000 kilsaa kymmenessä tunnissa.
        Harvalle tuo on liian pitkä aika. Kun ottaaa huomioon että kistannus jokaielle sadalle kilsalle on vain yksi euro.

        Latauskelvottomalle kustannus on 10-14 euroa.

        https://youtu.be/Wu-NKWTCCSI

        Taas näitä matikan neroja. Ostetaan 120 000 sähköauto jotta päästään maksamaan latauksista jopa enemmän kuin bensa-auton kulutus per 100 km, puhumattakaan täyshybridin kuten Helsingin Sanomat kertoi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taas näitä matikan neroja. Ostetaan 120 000 sähköauto jotta päästään maksamaan latauksista jopa enemmän kuin bensa-auton kulutus per 100 km, puhumattakaan täyshybridin kuten Helsingin Sanomat kertoi.

        Onpas taas paksua tuubaa. Sähköauto ei maksa juurikaan enempää kuin vastaava polttis uutena. Viime yönä sähkö oli taas alle viis centtiä.

        https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/430a56af-648b-430b-a286-c04be41d5ad3

        Kaikkine veroineen ja siirtomaksuineen tänään ajetaan taas noin eurolla sata kilsaa. Latauskelvoton vie 10-14 euroa.

        Se nyt on vaan tyhmää maksaa liikaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onpas taas paksua tuubaa. Sähköauto ei maksa juurikaan enempää kuin vastaava polttis uutena. Viime yönä sähkö oli taas alle viis centtiä.

        https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/430a56af-648b-430b-a286-c04be41d5ad3

        Kaikkine veroineen ja siirtomaksuineen tänään ajetaan taas noin eurolla sata kilsaa. Latauskelvoton vie 10-14 euroa.

        Se nyt on vaan tyhmää maksaa liikaa.

        Latauskevottomille käy sama juttu kuin dieseleille

        "Yhä useampi dieselauton omistaja haluaisi vaihtaa ajokkinsa täyssähköön tai hybridiin. Niemelän mukaan asiakkaat ovat ottaneet ymmärtäväisesti vastaan kielteisen vastauksen vaihtoautokaupasta.

        – Moni ostaja on jo käynyt kysymässä asiaa isommasta ketjusta ja saanut saman vastauksen. Voi olla, että osa isommista liikkeistä ottaa edelleen dieselautoja vastaan, mutta hyvityshinta on asiakkaan kannalta huono. Me olemme ottaneet sen linjan, ettemme anna tarjousta, jotta emme pahoita kenenkään mieltä.

        – Onneksi kukaan ei ole lähtenyt ovet paukkuen, Niemelä jatkaa.

        TIlanne on erikoinen, sillä moni asiakas on liikkeellä vähän ajetun ja hyväkuntoisen dieselauton kanssa. Vielä tammikuussa siitä olisi saanut hyvän vaihtohinnan. Niemelä toivoo, että kysyntä palaisi normaaliksi, sillä nykyinen tilanne on hankala myös autoliikkeille."

        https://www.yrittajat.fi/uutiset/dieselista-tuli-kirosana-autokauppiaille-viela-kaksi-kuukautta-sitten-kaikki-oli-toisin-kysynta-on-kaytannossa-nolla/


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Latauskevottomille käy sama juttu kuin dieseleille

        "Yhä useampi dieselauton omistaja haluaisi vaihtaa ajokkinsa täyssähköön tai hybridiin. Niemelän mukaan asiakkaat ovat ottaneet ymmärtäväisesti vastaan kielteisen vastauksen vaihtoautokaupasta.

        – Moni ostaja on jo käynyt kysymässä asiaa isommasta ketjusta ja saanut saman vastauksen. Voi olla, että osa isommista liikkeistä ottaa edelleen dieselautoja vastaan, mutta hyvityshinta on asiakkaan kannalta huono. Me olemme ottaneet sen linjan, ettemme anna tarjousta, jotta emme pahoita kenenkään mieltä.

        – Onneksi kukaan ei ole lähtenyt ovet paukkuen, Niemelä jatkaa.

        TIlanne on erikoinen, sillä moni asiakas on liikkeellä vähän ajetun ja hyväkuntoisen dieselauton kanssa. Vielä tammikuussa siitä olisi saanut hyvän vaihtohinnan. Niemelä toivoo, että kysyntä palaisi normaaliksi, sillä nykyinen tilanne on hankala myös autoliikkeille."

        https://www.yrittajat.fi/uutiset/dieselista-tuli-kirosana-autokauppiaille-viela-kaksi-kuukautta-sitten-kaikki-oli-toisin-kysynta-on-kaytannossa-nolla/

        Enää ei puutu kuin halvat käytetyt sähköautot.


    • Anonyymi

      Kalliissa sähköauton hinnassa on 24% alvia kuten bensa-autossakin. Sen ostoon käytetystä suuremmasta lainasta maksat nyt hirmukorkoa ja paljon kauemmin kuin bensa-autosta. Käsirahaa tarvitset enemmän jne. Turha väittää, että sähköautolla säästää.

      • Anonyymi

        Tyhmä on se joka autoon viimeiset rahat laittaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tyhmä on se joka autoon viimeiset rahat laittaa

        En laittanut viimeisiä rahoja autoon ja ajan 100km yhdellä eurolla. Olisi ollut aika typerää laittaa rahaa autoon jolla ajaminen maksaa yli 10 euroa jokaiselle sadalle kilometrille.

        Olen kuullut että polttiksiinkin laitetaan viimeiset rahat ja lisäksi lainaa. Ei niitäkään ilmaiseksi mistään saa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En laittanut viimeisiä rahoja autoon ja ajan 100km yhdellä eurolla. Olisi ollut aika typerää laittaa rahaa autoon jolla ajaminen maksaa yli 10 euroa jokaiselle sadalle kilometrille.

        Olen kuullut että polttiksiinkin laitetaan viimeiset rahat ja lisäksi lainaa. Ei niitäkään ilmaiseksi mistään saa.

        "Olisi ollut aika typerää laittaa rahaa autoon jolla ajaminen maksaa yli 10 euroa jokaiselle sadalle kilometrille."
        Kun näiden uusien polttisten hyvitysarvo putoaa kuin kivi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En laittanut viimeisiä rahoja autoon ja ajan 100km yhdellä eurolla. Olisi ollut aika typerää laittaa rahaa autoon jolla ajaminen maksaa yli 10 euroa jokaiselle sadalle kilometrille.

        Olen kuullut että polttiksiinkin laitetaan viimeiset rahat ja lisäksi lainaa. Ei niitäkään ilmaiseksi mistään saa.

        TM teki testin, ajoivat sähköautolla lapppiin ja takaisin. Keskikulutus / kustannus oli 10 € / 100 km.


    • Anonyymi

      Hullua maksaa sähköautosta 50 000 euroa jotta pääsee pari euroa säästämään!?!??

    • Anonyymi

      Onneksi on diesel. Ei tippaakaan sytkäribensaa ja vääntöä piisaa myös motarilla, ei tartte roikkua rekkojen imussa kuten nämä 400 km+ testi-ihmeet tekevät päivittäin. Ai niin latausväli on 1000 km+ ja lataus kestää 5-10 min pumpun tehosta riippuen, ei tartte ajaa Jyväskylään kolmen linjalounaan taktiikalla.

      • Anonyymi

        Jokaisella on omat tarpeet. Omassa ajossa olisi todella typerää maksaa suolaista hintaa bensasta tai dieselistä.
        Kilometrejä tulee yli 20.000 vuodessa ja suurinpiirtein kaikki alle sadan kilsan säteellä kotoa.
        Kotilataus ja noin euron hinta per 100km on jees juttu.
        Bonuksena vielä se että tämä sähköauto menee vaihdossa hyvään hintaan. Dieselin joutuu työntämään mereen kun tulee vaihdon aika. Ei kukaan maksa niistä mitään.


    • Anonyymi

      Muistutus hintatasosta latauskelvottomilla ajaville.
      On päivänselvää että pelkällä bensalla kulkevat räpellykset kuolevat pois kun niillä ajaminen maksaa kymmenen kertaa enemmän kuin latausähköllä.
      Ei niin tyhmää ihmistä olekaan joka haluaisi maksaa bensalitrasta kaksi euroa kun vastaavan matkan voi ajaa lataussähköllä 20 centillä.

      • Anonyymi

        Kelpais tuolla hinnalla ajella.


      • Anonyymi

        Mietipä asiaa hieman pidemmälle. Ihminen joka ajaa vähän ja vanhalla bensa-autolla jossa ei ole juurikaan pääomaa kiinni, niin sen kokonaiskulu on todella pieni. Jos ostaa vaikka halvan sähköauton, niin tarvitaan kotiin latauspiste, rahaa(velkaa) minimissään 40ke ja jo tuon pääoman korot ja auton arvonalennus on enemmän kuin vanhan bensa-auton kokonaiskulut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mietipä asiaa hieman pidemmälle. Ihminen joka ajaa vähän ja vanhalla bensa-autolla jossa ei ole juurikaan pääomaa kiinni, niin sen kokonaiskulu on todella pieni. Jos ostaa vaikka halvan sähköauton, niin tarvitaan kotiin latauspiste, rahaa(velkaa) minimissään 40ke ja jo tuon pääoman korot ja auton arvonalennus on enemmän kuin vanhan bensa-auton kokonaiskulut.

        Ei se älyä. Tuijottaa vain sähköauton (kulutus)kustannuksia per 100 km joka on vain 30-40% pienempi kuin itselataavan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mietipä asiaa hieman pidemmälle. Ihminen joka ajaa vähän ja vanhalla bensa-autolla jossa ei ole juurikaan pääomaa kiinni, niin sen kokonaiskulu on todella pieni. Jos ostaa vaikka halvan sähköauton, niin tarvitaan kotiin latauspiste, rahaa(velkaa) minimissään 40ke ja jo tuon pääoman korot ja auton arvonalennus on enemmän kuin vanhan bensa-auton kokonaiskulut.

        Tuo on täysin päätön vertailu. Siinä vertaillaan vanhaa autoa uuteen autoon. Pitää verrata Sähköautoa bensa-autoon.

        Ne jotka ovat ostaneet bensa-autonsa käytettyinä ostavat myös sähköautonsa käytettyinä. Nyt niitä ei vielä ole oaljonkaan tarjolla, mutta jo viiden vuoden päästä alkaa olemaan tarjolla hyviä käytettyjä sähköautoja nopeimmille. Model 3, ID.3 ja 4, Enyaq jne.

        Halpa käytetty sähköauto on aivan lyömätön kokonaiskustannuksia laskettaessa.
        Samoin kuin nyt uusien autojen keskinäisessä vertailussa. Siksi jo 60% Suomessa ostetuista autoista on ladattavia. Kyllä suomalainen osaa laskea.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo on täysin päätön vertailu. Siinä vertaillaan vanhaa autoa uuteen autoon. Pitää verrata Sähköautoa bensa-autoon.

        Ne jotka ovat ostaneet bensa-autonsa käytettyinä ostavat myös sähköautonsa käytettyinä. Nyt niitä ei vielä ole oaljonkaan tarjolla, mutta jo viiden vuoden päästä alkaa olemaan tarjolla hyviä käytettyjä sähköautoja nopeimmille. Model 3, ID.3 ja 4, Enyaq jne.

        Halpa käytetty sähköauto on aivan lyömätön kokonaiskustannuksia laskettaessa.
        Samoin kuin nyt uusien autojen keskinäisessä vertailussa. Siksi jo 60% Suomessa ostetuista autoista on ladattavia. Kyllä suomalainen osaa laskea.

        Saatte nähdä että näitä käytettyjä sähköautoja aletaan rahtaamaan isoja määriä mualta Euroopasta tänne Suomeen kun täällä käytetyistä on aina maksettua enemmän.
        Jo nyt valtaosa käytetyistä tuontiautoista on sähköautoja mutta hintaluokka on turhan korkea. Halvat sähköautot ovat kulman takana mutta ei niitä aluksi kaikille kuitenkaan riitä.


    • Anonyymi

      Ja tämä aloitus kuuluu Toyotapalstalle?

      • Anonyymi

        Kyllä kuuluu koska se kertoo karusti miten suuren mokan Toyota on tehnyt kun se on keskittynyt latauskelvottomiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä kuuluu koska se kertoo karusti miten suuren mokan Toyota on tehnyt kun se on keskittynyt latauskelvottomiin.

        Ei ihme että bensa-autojen myynti on pudonnut puoleen kolmessa vuodessa ja syöksy jatkuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä kuuluu koska se kertoo karusti miten suuren mokan Toyota on tehnyt kun se on keskittynyt latauskelvottomiin.

        Suomalaiset ovat ostaneet taas tänäkin vuonna eniten maailman suurimman autovalmistaja Toyotan autoja.
        Ero seuraavaan on reilusti yli 5000 kpl.


    • Anonyymi

      Mitähän tuo "latauskelvoton" tarkoittaa? Bensiinimoottorista autoa? Vai dieseliä tai kaasuautoa vai mitä? Kyllähän noidenkin akkua voi latailla mutta eikö se ole selvää että polttomoottoriautot "ladataan" polttoaineella? Niiden hienous on se, ettei akkua tarvitse erikseen ladata, koska ne osaavat ladata sen itse eli ovat "itselataavia".

      • Anonyymi

        Jos tykkää maksaa itsensä kipeäksi bensa -asemalla niin siitä vaan.
        Sähköautolla ajava lataa kotona halpaa sähköä. Sillä ajaminen vastaa sitä että bensa maksaisivain 20 senttiä litra.

        Miettikääpä sitä. Eikä tarvii lähteä minnekään erikseen tankkaamaan kun sähkö tulee kotiin. Maailman helpoin homma.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos tykkää maksaa itsensä kipeäksi bensa -asemalla niin siitä vaan.
        Sähköautolla ajava lataa kotona halpaa sähköä. Sillä ajaminen vastaa sitä että bensa maksaisivain 20 senttiä litra.

        Miettikääpä sitä. Eikä tarvii lähteä minnekään erikseen tankkaamaan kun sähkö tulee kotiin. Maailman helpoin homma.

        Hienoa. Vedetään kuudennesta kerroksesta jatkojohtokela alas kadun varteen, toihan on helppoa niin pääsee sitten sen 150 km hyvällä tuurilla jos sähkö riittää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hienoa. Vedetään kuudennesta kerroksesta jatkojohtokela alas kadun varteen, toihan on helppoa niin pääsee sitten sen 150 km hyvällä tuurilla jos sähkö riittää.

        "Vedetään kuudennesta kerroksesta jatkojohtokela alas kadun varteen"

        Tuo on pelkästään teidän päällekkäin asujien ongelma.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Vedetään kuudennesta kerroksesta jatkojohtokela alas kadun varteen"

        Tuo on pelkästään teidän päällekkäin asujien ongelma.

        Kun meillä joilla on mahdollista ladata auto kotona ei ole tuollaisia ongelmia.
        Meillä on helppo elämä.

        Ja meillä ei ole mitään syytä tehdä elämästämme vaikeampaa esim lähtemään tankkaamaan sikakallista fossiilia.


    • Anonyymi

      Eipä ole ikävä bensaveroja.

      • Anonyymi

        Eihän sitä jos jopolla polkee


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän sitä jos jopolla polkee

        Sähköauto on etevän peli.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähköauto on etevän peli.

        -20°C max. 150 km.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        -20°C max. 150 km.

        Ei ole tullut kokeiltua kun kaikki arkipäivään tarvittava löytyy lähempää.

        Olisi kovin ikävää jos joutuisi tuhlaamaan elämäänsä auton ratin takana arki-askareiden takia. Lomalle sitten lennnetään ettei omaa aikaa mene hukkaan turhaan autossaistumiseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole tullut kokeiltua kun kaikki arkipäivään tarvittava löytyy lähempää.

        Olisi kovin ikävää jos joutuisi tuhlaamaan elämäänsä auton ratin takana arki-askareiden takia. Lomalle sitten lennnetään ettei omaa aikaa mene hukkaan turhaan autossaistumiseen.

        Samoin on hyvinkin turhauttavaa istuskella abc-liikennemyymälässä pureksimassa kolmatta kuivaa hampurilaismättöä odotellessa patteriauton patterin latautumista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samoin on hyvinkin turhauttavaa istuskella abc-liikennemyymälässä pureksimassa kolmatta kuivaa hampurilaismättöä odotellessa patteriauton patterin latautumista.

        Sähköauto kulkee kyllä pääasiassa kotona ladatulla erittäin halvalla sähköllä.
        Tien päällä lataaminen on erittäin harvinaista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähköauto kulkee kyllä pääasiassa kotona ladatulla erittäin halvalla sähköllä.
        Tien päällä lataaminen on erittäin harvinaista.

        Mitäse pöljä autolla jos kotona maleksii?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitäse pöljä autolla jos kotona maleksii?

        Auto ladataan kotona yöllä. Etkö sinä nuku öitäsi kotona? Miksi sinulla sitten on koti jos olet yösi muualla.?


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Tuohan on hyvä uutinen sähköautoja ajatellen hinnat tulevat alas rytinällä joten kokonaiskustannuksetkin putoavat.

        Käytettyjä alkaa saamaan halvalla, pakollisia huoltoja ei ole ja 100km ajaminen maksaa alle kaksi euroa. Sähköautot hävittävät kalliit polttikset maanteiltä nopeasti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuohan on hyvä uutinen sähköautoja ajatellen hinnat tulevat alas rytinällä joten kokonaiskustannuksetkin putoavat.

        Käytettyjä alkaa saamaan halvalla, pakollisia huoltoja ei ole ja 100km ajaminen maksaa alle kaksi euroa. Sähköautot hävittävät kalliit polttikset maanteiltä nopeasti.

        Mutta ei itselataavia Toyotan hybridisähköautoja vielä pariin vuosikymmeneen kunhan vetyautot ovat liikenteessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta ei itselataavia Toyotan hybridisähköautoja vielä pariin vuosikymmeneen kunhan vetyautot ovat liikenteessä.

        Toyotan latauskelvottomat ovat aivan tavallisia bensa-autoja joilla ajaminen maksaa 10-14 euroa jokaiselle sadalle kilsalle ja joissa on kaikista kallein huolto-ohjelma.
        Sinne ne häipyy historiaan muiden fossiilipolttimien kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyotan latauskelvottomat ovat aivan tavallisia bensa-autoja joilla ajaminen maksaa 10-14 euroa jokaiselle sadalle kilsalle ja joissa on kaikista kallein huolto-ohjelma.
        Sinne ne häipyy historiaan muiden fossiilipolttimien kanssa.

        Toyotan sähköiset itselataavat täyshybridit ovat mainioita autoja kun latausinfra saavuttaa vasta 5 % suomalaisista kotitalouksista.
        Sähköautojen ongelmia ovat yhä mitätön toimintamatka varsinkin talvella ja posketyomat hinnat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyotan sähköiset itselataavat täyshybridit ovat mainioita autoja kun latausinfra saavuttaa vasta 5 % suomalaisista kotitalouksista.
        Sähköautojen ongelmia ovat yhä mitätön toimintamatka varsinkin talvella ja posketyomat hinnat.

        Voi taas kun seniilit papat höpöttävät pehmoisia. Suomessa kotilataaminen on arkipäivää käytännössä kaikissa asunnoissa jossa autolle on parkkipaikka.
        Ainoastaan ydinkeskustassa katuparkissa olevat autot ovat kotilatauksen kannalta menetetty kanta.
        Emme me missään viidakossa asu ja halpaa sähköä on yöllä tarjolla vaikka koko Suomen autokannalle ilman mitään ongelmia.

        En todellakaan haluaisi lähteä hakemaan bensaa joltain asemalta ja maksaa itseni siitä kipeäksi. Tuo 1,5-2,0 euroa sataselle kotilatauksella on niin paljon helpompaa ja halvempaa.

        Mietipä oikeasti miltä tuntuisi tankata se latauskelvottomasi 20 sentin bensalla kotipihassa. Jos se mahdollisuus otettaisiin sulta kuukauden jälkeen pois niin kiroaisit kalliin pumppubensan alimpaan helvettiin.


    • Anonyymi

      95 % suomalaisista ei ole vielä 20 vuoteen latausasemaa kotonaan eikä säästö kuulosta oikein suurelta jos rangekelvoton patteriauto maksaa sen 50 000 euroa.
      Aika väsynyttä saarnaa sähkövatkainfanaatikoilta.
      Hybridiautot ovat todella vaivattomia verrattuna jatkojohtokelailuun.

      • Anonyymi

      • Anonyymi

        Suurin osa suomalaisista ostaa sen ensimmäisen sähköautonsa käytettynä ja niiden hintasao laskee vuosi vuodelta uusien hinnanalennusten myötä.

        2-3 vuotta ja taviksellekin suunnitelma A on käytetty täyssähköauto.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suurin osa suomalaisista ostaa sen ensimmäisen sähköautonsa käytettynä ja niiden hintasao laskee vuosi vuodelta uusien hinnanalennusten myötä.

        2-3 vuotta ja taviksellekin suunnitelma A on käytetty täyssähköauto.

        Taviksilla on hankala latailla ruuhkaisella ja kalliilla latauspaikoilla syrjässä asuinpaikasta kun kotiparkkiksella ei voi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taviksilla on hankala latailla ruuhkaisella ja kalliilla latauspaikoilla syrjässä asuinpaikasta kun kotiparkkiksella ei voi.

        Kotilataus omakotitaloissa ja rivareissa on maailman helpoin juttu. Kerrostaloissakin jokainen voi rakentaa itselleen latausaseman eikä yksittäiset änkyrät sitä pysty estämään. Samoin laki edellyttää että jos tehdään isompaa remppaan niin latausvalmius on pakko rakentaa.

        https://issuu.com/kiinteistoliitto/docs/latauspisteohje

        Melko nopeasti asuntoyhtiö ilman latausmahdollisuutta on markkinoilla hylkiölistalla. Sillä samalla jossa diesel-auto on jo nyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kotilataus omakotitaloissa ja rivareissa on maailman helpoin juttu. Kerrostaloissakin jokainen voi rakentaa itselleen latausaseman eikä yksittäiset änkyrät sitä pysty estämään. Samoin laki edellyttää että jos tehdään isompaa remppaan niin latausvalmius on pakko rakentaa.

        https://issuu.com/kiinteistoliitto/docs/latauspisteohje

        Melko nopeasti asuntoyhtiö ilman latausmahdollisuutta on markkinoilla hylkiölistalla. Sillä samalla jossa diesel-auto on jo nyt.

        Toiveajattelua, 20 vuotta menee ennen kuin kotain tapahtuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toiveajattelua, 20 vuotta menee ennen kuin kotain tapahtuu.

        Ei kaikki ole saamattomia vätyksiä. Suomeen on rakennettu jo kymmeniin tuhansiin kotitalouksiin oma latauspiste ja lisää tulee koko ajan.
        Helpoimmillaan se on kun tyrkkää tällaisen seinään kiinni. Maksaa alle 300.

        https://www.verkkokauppa.com/fi/product/732125/Tietoset-eLOAD-sahkoauton-latauslaite-CEE-11-kW-Type2

        Uusavuttomat nyhväkkeet.


      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Onko nuo "latauskelvottomat" siis diesel- ja bensa-autoja?

      • Anonyymi

        Kaikki mitä ei pysty lataamaan.


    • Anonyymi

      Miksi ostaa sähköauto jos on varaa ostaa uusi bensa-auto ja ajaa sillä? Nämä akkuautothan ovat aivan raakileita. Pudottavat arvonsakin heti.

      • Anonyymi

        Jos tykkää laiskoista autoista joiden huolto maksaa maltaita ja jokainen ajettu kilometri maksaa noin seitsemän kertaa enemmän kuin sähköllä niin mikäs siinä.

        Uusien sähköautojen hinnanpudotukset vain pienentävät välirahaa kun vaihtaa nykyisen sähköauton uuteen. Dieselautoja ei enää kukaan ota vaihdossa ja bensa-autot on menossa samaa rataa hautaansa. Mitä halvemmalla sähköautoja saa, sitä harvempi haluaa maksaa polttiksesta yhtään mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos tykkää laiskoista autoista joiden huolto maksaa maltaita ja jokainen ajettu kilometri maksaa noin seitsemän kertaa enemmän kuin sähköllä niin mikäs siinä.

        Uusien sähköautojen hinnanpudotukset vain pienentävät välirahaa kun vaihtaa nykyisen sähköauton uuteen. Dieselautoja ei enää kukaan ota vaihdossa ja bensa-autot on menossa samaa rataa hautaansa. Mitä halvemmalla sähköautoja saa, sitä harvempi haluaa maksaa polttiksesta yhtään mitään.

        Sähköautot ovat niitä joita ei kukaan ota vaihdossa. Jos joku haluaa ajaa autolla jonka arvo romahtaa nopeasti ja vielä lisäksi jumppailla kaapelien kanssa sekä jonotella latureille niin siitä vaan. Ei tule tähän taloon sähköromua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähköautot ovat niitä joita ei kukaan ota vaihdossa. Jos joku haluaa ajaa autolla jonka arvo romahtaa nopeasti ja vielä lisäksi jumppailla kaapelien kanssa sekä jonotella latureille niin siitä vaan. Ei tule tähän taloon sähköromua.

        "Ei tule tähän taloon sähköromua."

        Vapaa maa, maksat jatkossakin kaksi euroa bensalitrasta. Sähköautoilijan bensalitra maksaa 20 senttiä ja sitä saa kotoa. Aika paljon helpompaa kuin lähteä jonnekin bensikselle seisoskelemaan haiseva letku kädessä räntäsateessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Ei tule tähän taloon sähköromua."

        Vapaa maa, maksat jatkossakin kaksi euroa bensalitrasta. Sähköautoilijan bensalitra maksaa 20 senttiä ja sitä saa kotoa. Aika paljon helpompaa kuin lähteä jonnekin bensikselle seisoskelemaan haiseva letku kädessä räntäsateessa.

        Siellä on katokset, ei sada mitään. Vapaa maa hävitä sähkörottelon arvon laskussa kymmeniä tuhansia euroja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siellä on katokset, ei sada mitään. Vapaa maa hävitä sähkörottelon arvon laskussa kymmeniä tuhansia euroja.

        Kun ostaa tällaisen arvonsa menettäneen sähköauton käytettynä halvalla niin on pelkästään voitettavaa. Halpa auto, halvat huollot ja halvat kilometrikustannukset.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun ostaa tällaisen arvonsa menettäneen sähköauton käytettynä halvalla niin on pelkästään voitettavaa. Halpa auto, halvat huollot ja halvat kilometrikustannukset.

        Jos se maksaa vielä 40000 euroa niin se ei ole halpa, ja latauskapasiteetin hiipuminen vuosien myötä rajoittaa matkat alle 100 km päähän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos se maksaa vielä 40000 euroa niin se ei ole halpa, ja latauskapasiteetin hiipuminen vuosien myötä rajoittaa matkat alle 100 km päähän.

        Jos maksaa uutena autosta 50.000 ja saa siitä vaihdossa 3-4 vuoden päästä 40.000 niin se on loistava arvonsäilyminen.
        Harva polttiskaan pystyy siihen.
        Koettakaa nyt päättää menettääkö uusi sähköauto arvonsa raivokkaasti vai ei. Teidän jutut vaihtuu lennosta kuin huijarin tarinat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos maksaa uutena autosta 50.000 ja saa siitä vaihdossa 3-4 vuoden päästä 40.000 niin se on loistava arvonsäilyminen.
        Harva polttiskaan pystyy siihen.
        Koettakaa nyt päättää menettääkö uusi sähköauto arvonsa raivokkaasti vai ei. Teidän jutut vaihtuu lennosta kuin huijarin tarinat.

        Ootko aivan pöljä, sähköauto pudottaa arvoansa 40.000 parissa kolmessa vuodessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos maksaa uutena autosta 50.000 ja saa siitä vaihdossa 3-4 vuoden päästä 40.000 niin se on loistava arvonsäilyminen.
        Harva polttiskaan pystyy siihen.
        Koettakaa nyt päättää menettääkö uusi sähköauto arvonsa raivokkaasti vai ei. Teidän jutut vaihtuu lennosta kuin huijarin tarinat.

        Autoliikkeethän noista pyytää vielä sen 40000 e vaikka akut on hiipumaan päin ja paristojen vaihto kustantaa sen 20000-25000 e.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Autoliikkeethän noista pyytää vielä sen 40000 e vaikka akut on hiipumaan päin ja paristojen vaihto kustantaa sen 20000-25000 e.

        Eli 50.000 uutena maksava sähköauto pudottaa arvoaan 40.000 euroa kahdessa vuodessa.
        Ja autoliike myy sen sitten käytettynä 40.000 eurolla.
        Ja kaksivuotiaan akkuvaihto maksaa 25.000 vaikka siinä on kahdeksan vuoden akkutakuu.

        Taivas tätä maata varjelkoon jos olette lähelläkään sellaista työtä jossa käsitellään rahaa.


    • Anonyymi

      Jos bensa maksaisi 20 c/litra, persut ulisisivat jostain muusta.

      • Anonyymi

        Miksi vihervassari täällä uliset? Veikö poikakaveri korvakorut?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi vihervassari täällä uliset? Veikö poikakaveri korvakorut?

        Oisko ollu joku tynykkynen?


    • Anonyymi

      Halpaa on sähköllä ajaminen verrattuna bensaan tai dieseliin. 20 senttiä benslitrasta on naurettavan vähän.

    • Anonyymi

      Pörssisähköllä ajaa suurinpiirtein ilmaiseksi.
      Olisi tylsää kantaa rahansa jonnekin bensikselle ja maksaa hirveät määrät veroja. Bensaan ei paljoamaksa mutta ne verot.

    • Anonyymi

      Miettikäätätä kun maksatte tankkauksesta seuraavalla kerralla.
      Sähköautolla se tankkaus maksaisi saman verran kuin että bensan tai dieselin litrahinta olisi 20 centtiä.
      Ja voisi tankata kotona.

      • Anonyymi

        Voinksmää vetää rappukätävästä jatkojohtoo kadun toiselpuolen ilmanet joku käkätää ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voinksmää vetää rappukätävästä jatkojohtoo kadun toiselpuolen ilmanet joku käkätää ?

        Tuo on vain sun ongelma. Omistatko tuon kämpän? Hankkiudu eroon vielä kun pääset. Asunnot joissa ei ole latausmahdollisuutta pudottavat arvoaan jo nyt rajusti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo on vain sun ongelma. Omistatko tuon kämpän? Hankkiudu eroon vielä kun pääset. Asunnot joissa ei ole latausmahdollisuutta pudottavat arvoaan jo nyt rajusti.

        Sähköautokaupustelijalta saa vain lisää ongelmia. Kyllä aikuinen ihminen itse osaa päättää, millä ajaa ja millä käyttövoimalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähköautokaupustelijalta saa vain lisää ongelmia. Kyllä aikuinen ihminen itse osaa päättää, millä ajaa ja millä käyttövoimalla.

        Toki saa. Tuo avaus on vain tarkoitettu helpottamaan vertailua kilometrikustannuksissa.
        Että mikä olisi sähköllä ajoa vastaava polttonesteen litrahinta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toki saa. Tuo avaus on vain tarkoitettu helpottamaan vertailua kilometrikustannuksissa.
        Että mikä olisi sähköllä ajoa vastaava polttonesteen litrahinta.

        Sähkön hinnan tietänevät kaikki sen käyttäjät niinkuin bensankin. Turha sitä tänne on informoida.
        Enemmän kiinnostaa latausongelmat matkalla ja sen saatavuus ja hinta.


    • Anonyymi

      Sähköautoilijan motto: Illaksi kotiin lataamaan.

      • Anonyymi

        polttiskuskit ajaa kusematta lappiin. Mutta onnistuu se sähköautolla myös.
        https://www.iltalehti.fi/autotestit/a/559c4b70-f957-457a-88d6-f5a7a7fafa6a

        Mutta tämä EI polttiksella eikä hybridillä onnistu:
        Sähköautoilija kokeili ajaa Helsingistä Lappiin yksinomaan ilmaiseksi tarjotulla sähköllä – näin kävi

        Esimerkiksi Lidl tarjoaa ilmaisia latauspisteitään yhteensä kymmenien myymälöiden parkkipaikoilla.

        https://www.is.fi/autot/art-2000008536660.html

        Nyt polttiskuseksijoita harmittaa taass hihi.


      • Anonyymi

        Illaksi kotiin oli mottoni jo polttisaikoinakin.
        Kulkumulkun elämä ei sovi herrasmiehelle.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      159
      2518
    2. Selänteiden kommentit

      Se on kesä taas. On alkanut Selänteen rouvakin antamaan lausuntoja ja ohjeita meille. Ei voi olla totta. Yksi Selännekki
      Kotimaiset julkkisjuorut
      196
      1601
    3. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      170
      1555
    4. 79
      1291
    5. Kirkon kuoronjohtajalle varoitus

      Oulun hiippakunnan oratoriokuoro johtaja on saanut varoituksen. Lähettänyt seksuaalissävytteisiä viestejä naiskuorolais
      Luterilaisuus
      28
      1005
    6. Nyt kun pride on ohi on siks

      Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että homoseksuaalisuuden harjoittaminen on syntiä (1. Moos. 19:1-13; 3. Moos. 18:22;
      Luterilaisuus
      281
      911
    7. Miljonääri-Miehensä palkalla elelijä-Sirpa Selänne kertoo: lapsemme eivät osoita mieltä!

      Miksi osoittaisivatkaan kun saavat kaiken isin miljoonilla? Luontoakaan ei kannata suojella niin kovin kun isin autotal
      Julkkikset
      46
      897
    8. Muistatteko itsenne vuonna 1986?

      Millainen olit, mitä haaveilit? Ovatko haaveet toteutuneet, jäänyt vajaaksi vai oletko jopa saanut enemmän mitä olisit t
      Sinkut
      176
      837
    9. Miksi et mies halua

      Seksiä minun kanssa?
      Ikävä
      76
      792
    10. Et vastannut vielä

      Herättikö jokin tunteesi uudelleen vai mistä nyt tuulee?
      Ikävä
      62
      766
    Aihe