Olen tässä jo muutaman kysymyksen esittänyt aiemminkin, ja tällä kertaa olisin kysynyt Kreetalla (Plataniaksessa) käyneiltä, että minkälaista ruokaa ei kannattaisi syödä...pelkään sitä hepatiittia. Toiset aina varoittelee vihanneksista ja salaatista, toiset merenelävistä ja toiset lihasta. Kun ekaa kertaa olen lähdössä etelään, olisi kiva kuulla muiden mielipiteitä. Olen niin tietämätön ja kokematon. Päätin, etten sitä rokotusta ota...tällä hetkellä ei ole varaa maksaa 100 e. Onhan se sitten todella huonoa tuuria, jos sen taudin sattuu saamaan. Ehkäpä tuo 100 e tuntuu sitten pieneltä summalta, jos niin ikävästi kävisi että sairastuisi.
Ruoka Kreetalla
4
1221
Vastaukset
- Hazel
Voit sä syödä salaattia ja mereneläviäki. Kanaruokia suosin minä, enkä koskaan ole sairastunut mimmoseenkaan tautiin. Ehkä majoneesia vois vältellä.
- heinäkuussa Ateenaan!
Kreetalla ei tarvitse pelätä hepatiittia eikä mitään muitakaan ruuasta tarttuvia tauteja. Hygienia on siellä kunnossa ja kreetalaisethan on muutenkin Euroopan terveimpiä kansalaisia kasvis- ja oliiviöljypitoisen ruokavalion seurauksena.
Kyseessä ei tosiaan ole mikään Turkki tai muukaan eksoottinen maa. Kohta parikymmentä kertaa 1...4 viikon reissuilla Kreikassa käyneenä en ikinä ole sanut vatsavaivoja. Kreetalla ja useimmissa muissakin Kreikan paikoissa myös kraanavesi on täysin juomakelpoista ja tulee usein jopa suoraan vuoristoista - pullovesi ei ole kummoisempaa. niin voit syödä melkein mitä tahansa. Älä kuitenkaan säilytä lämpimässä majoneesisalaatteja yms. Kun ajattelllaan Kreetalla syömistä, se on ihan yhtä vaarallista kuin Suomessa ulkona syöminen.
Jos matkustelet enemmänkin. Hepatiittirokotus on monia vuosia voimassa, eikä sillä taida juurikaan olla haittavaikutuksia. Oletko kysynyt, saisiko niitä terveyskeskuksestasi?- Mie
Enempi pelkään suomalaista Esson baari-ruokaa kuin Kreetalaista (tai kreikkalaista) keittiötä. Kreikkalainen ruoka on yksinkertaista ja hyvää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1901965
- 1131053
- 1141046
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa20757- 52704
Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä32643ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann42608Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m175557Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45528- 9482