Miksi rele?

Anonyymi-ap

Joku ihmetteli mistä löytää rele. Itse ihmettelen että miksi siinä mitään relettä tarvitaan ollenkaan. Virran voi kytkeä suoraankin ilman mitään kommervenkkejä välissä. Näin minulla toimii kaikki värkit.

13

455

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Missä siinã?? Tarpeeksi yksinkertainen kun on niin on paljon muitakin asioita mitä ei tarviste mihinkään.

Releellä tyypillisesti ohjataan suurempia virtoja. Autoonkin voisi tuoda ohjaamoon 35mm2 akkukaapelit ja linnunpöntön kokoisessa virtalukossa olisi 15cm kahva jota kaksin käsin kampeamalla auto startataan. Auton myyntihinta heti tonnin kalliimpi. Tai vastaavasti auton mukana toimitettaisiin iso meisseli jolla kuljettaja voi käynnistää auton konepellin allta suoraan starttimoottorista.

Releellä tehdään paljon muutakin kuten pitomuisti, invertointi tai kaden virtapiirin erotus, mutta annetaan niiden nyt vaan olla.

• Anonyymi

🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒

😋 ­­N­­­y­­m­­f­­­o­­­m­­a­­­a­­n­­i -> https://ye.pe/finngirl21#17863024b

🔞❤️💋❤️💋❤️🔞💋❤️💋❤️💋🔞

• Anonyymi

Eihän niitä releitä tarvitse jos leikkii vain pienillä virroilla. Suurilla virroilla kytkimet pitäisi olla järeitä kahdella kädellä väännettäviä jos ei käyttäisi välissä relettä.

• Anonyymi

Relen lähtö on potentiaalivapaa. Kun jokin järjestelmä ohjaa toista niin käytetään potentiaalivapaita kärkiä. Vastaanottavassa päässä on jännite jota ohjataan esim maapotentiaaliin. Erittäin yleinen kytkentä ammattipiireissä.

• Anonyymi

Olet ulkona kuin lumiukko!
        Pointti on pahasti hukassa.
        No relettä ohjaa yleensä joku kytkin, kytkimenkin kosketin on potentiaalivapaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos tuo ammattimies on ulkona kuin lumiukko niin sinä olet lintulauta metsän keskellä. Miksi kuvittelet, että relettä ohjattaisiin yleensä kytkimellä? Ilmeisesti kuvittelet muiden tekevän yhtä onnettomia kytkentöjä kuin itse kykenet tekemään? Relettä ohjataan myös puolijohdeanturilla tai transistorilla. Ohjauspiiri pienoisjännitteellä ja päävirtapiiri pienjännitteellä. Releellä erotetaan kaksi eri jänniteluokkaa, kuten tuo ammattimies selosti.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos tuo ammattimies on ulkona kuin lumiukko niin sinä olet lintulauta metsän keskellä. Miksi kuvittelet, että relettä ohjattaisiin yleensä kytkimellä? Ilmeisesti kuvittelet muiden tekevän yhtä onnettomia kytkentöjä kuin itse kykenet tekemään? Relettä ohjataan myös puolijohdeanturilla tai transistorilla. Ohjauspiiri pienoisjännitteellä ja päävirtapiiri pienjännitteellä. Releellä erotetaan kaksi eri jänniteluokkaa, kuten tuo ammattimies selosti.

Pyyhi vaahto suupielistä, ja lue sitten aloitus.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pyyhi vaahto suupielistä, ja lue sitten aloitus.

Älä tule tänne keulimaan. Aloituksessa kysytään vain mihin relettä tarvitaan, ainoastaan sitä minkä sinä niistä ymmärrät (tai luulet ymmärtäväsi). Olet varmasti vielä joku päivä tosi etevä kaveri mutta älä keuli!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Älä tule tänne keulimaan. Aloituksessa kysytään vain mihin relettä tarvitaan, ainoastaan sitä minkä sinä niistä ymmärrät (tai luulet ymmärtäväsi). Olet varmasti vielä joku päivä tosi etevä kaveri mutta älä keuli!

** "ei ainoastaan"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Paraskin puhumaan. Lue se aloitus ajatuksella, että osaat asettua aloittajan tasolle.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Heh, 40 vuotta olen itseni ja perheeni ruokkinut rakentamalla kaikenlaisia järjestelmiä teollisuuteen ja julkisiin rakennuksiin. Nyt kuulin olevani lumiukko.
        Releitä on monenlaisia ja eri tarkoituksiin. Sinä tunnet vain yhden käyttötavan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Heh, 40 vuotta olen itseni ja perheeni ruokkinut rakentamalla kaikenlaisia järjestelmiä teollisuuteen ja julkisiin rakennuksiin. Nyt kuulin olevani lumiukko.
        Releitä on monenlaisia ja eri tarkoituksiin. Sinä tunnet vain yhden käyttötavan.

Teolllisuudessa, isommassa porukassa joillekin lankeaa pakinkantajan homma, ei kaikkien tarvitse olla ruudinkeksijöitä.

• Anonyymi

Virran voi kytkeä työntämällä johdon A liittimeen B ja kuuluu ääni C.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Klaukkalan onnettomuus 4.4

Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes
      Nurmijärvi
      104
      4641
    2. Yleltä tyrmäävä uutinen

Ylen uutisen mukaan Raamattu on keksitty n. 2600. Putoaako kristinuskolta pohja kokonaan alta pois? https://yle.fi/a/74
      Luterilaisuus
      391
      1391
    3. Missä mustasusi on?

Suden aloituksia ei ole näkynyt moneen päivään.
      Ikävä
      186
      1072
    4. Pakko kertoa mies

Äitini tietää, että olen ihastunut sinuun. 😳 halusin että hän näkisi sinun kuvan ja pyysin googlaamaan sinua. Kommentti
      Ikävä
      109
      1062
    5. Sinä vain tulit elämääni

Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna
      Ikävä
      86
      970
    6. Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?

Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.
      Ikävä
      47
      911
    7. Miten koskettaisit häntä?

Miten lähestyisit jos hän olisi lähelläsi nyt..
      Ikävä
      64
      901
    8. Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.

Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk
      Maailman menoa
      11
      892
    9. tilitoimistopiirainen huutaa

mikä tää piiraisen tilitoimistomies oikee on? olin kuullut vaikka mitä huhuja, että ihan valtavan äkkipikanen mies mutt
      Kuhmo
      10
      877
    10. Mitä ajattelet

Kaivattusi uskosta tai onko hän uskossa?
      Ikävä
      64
      866
    Aihe