ääniä ohjauspyörää kääntäessä

astramies

Aattelin kysyä seuraavaa eli kun astran ohjauspyörää kääntää, siitä on alkanut kuulua sellainen ääni ihan kuin kaksi kumia hankais yhteen; sellainen ininä. Kun lähtee ajoon, ohjaus on äänetön, mutta vähitellen ääni alkaa tulla. Ääni tulee ratista, ihan oikeestaan siitä kohdasta missä se pyörii. Mistähän mahtaa olla kysymys ? onko siellä jotain tiivistekumeja tms.
Ei kai vaan liity ohjaustehostimeen. Vähän se on raskaampi kääntää kun se inisee verrattuna aikaisempaan.

7

2328

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jusu

Itse olen kans omassa g-astrassani ihmetellyt tuota samaa.Olisko siinä lämmöllä jotain tekemistä,kun kylmillä ilmoilla tuota ei ole esiintynyt.Sitä en ole huomannut,että olis raskaampi kääntää.
      Odotellaan viisaampien kommentteja.

• LADA

OLE EDESSÄ TAI TAKANA ????

• siitä että

kyseessä on Opel.Toiseks sulta on menossa tehostin paskaks,kohta huomaat että on jäykempi kääntää jompaankumpaan suuntaan ja sitten matka korjaamolle taas alkaakin.

• Nykyinen Octavisti

Minulla oli G-mallin Astra ja vaimo oli sillä lähdössä työpaikalta kun kuului kolahdus lattialta ja koko ohjausakseli irtosi booreista
      ja auto oli ohjauskyvytön! Vikaa oli kyllä minussakin kun en kiinnittänyt huomiota ohjauspyörän rahinaan. Lattialta löytyi pienenpieniä haulia jotka olivat irronneet ohjausakselin laakereista. Koko akseli meni uusiksi.

• Rahikainen

Rahikaisella. Ensin kuulu ratista vinkumista, joka on nyt muuttunut rahinaksi. Tietääkö joku mikä osa sieltä on paskana ja paljoko maksaa korjaaminen?

• ooppelia

jaaha.. Mulla Astra alkanut oikealle käännettäessä "ulisemaan", sillä jo 330tkm ajettu. 2001 vm.

• Ro-botti

Vasemman etupyörän laakeri vaihtoon.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille

Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.
      Maailman menoa
      267
      2451
    2. Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki

"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."
      Maailman menoa
      76
      2401
    3. Onko kivaa jättää

elämän suurin rakkaus hiljaisuuteen?
      Ikävä
      120
      1578
    4. Jopa Espanjassa talous kasvaa, Purra vain irvistelee

Huomaa kuinka Purra on Suomen historian huonoin miniseteri, joka ei ole saanut aikaiseksi kuin tuhoa, Siis jopa vasemmis
      Maailman menoa
      45
      1465
    5. Kauppalehti - Törkeä skandaali paljastui: Espanja käytti EU-rahoja ihan muuhun kuin piti

Espanja on käyttänyt miljardeja euroja EU:n elpymisavustuksia eläkkeisiin ja sosiaalimenoihin – ja pyytää lisää. Espanj
      Maailman menoa
      64
      1367
    6. Mitä haluaisit sanoa hänelle tänään?

Kerro tähän viestisi. 🍭🍡🍦
      Ikävä
      133
      1339
    7. En kerro nimeäsi nainen

Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin
      Ikävä
      71
      1240
    8. Auta mua mies

Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.
      Ikävä
      82
      1039
    9. Olet kiva ihminen

En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli
      Ikävä
      73
      1009
    10. Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma

Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki
      Kaste
      102
      999
    Aihe