Onko kenelläkään kokemuksia lukion käymisestä neljään vuoteen? Itse olen sitä kovasti miettinyt koska aion kirjoittaa 7 ainetta. Haluaisin käydä 3 vuoteen mutta en pystyisi pitämään lukulomaa olleenkaan jäljellä olevien kurssien takia. Haluan saada hyvät paperit joten yo kokeiden hajauttaminen 3 kertaan alkaa tuntua hyvältä idealta. Haluaisin myös keritä lukea yo kokeisiin kunnolla joten 4 vuotta voisi olla hyvä vaihtoehto, koska silloin pystyisin pitämään lukuloman ennen kokeita.
Lukio opiskeluiden pidentäminen
4
248
Vastaukset
- Anonyymi
Lukulomia yo-kokeisiin? Ei kai sentään!
Opiskelet kaikki kurssit - tai ainakin ne aineet, jotka aiot kirjoittaa - hyvin jo kurssien aikana, niin mitään erillistä lukemista ylppäreihin ei tarvita ja voit silti yltää moneen ällään.
Joskus venyttäminen neljään vuoteen voi olla tarpeen, jos vaikka sairastaa paljon tai viettää vuoden vaihto-oppilaana. Tai on yksinkertaisesti hidas oppimaan.- Anonyymi
Totta. Mutta mulla olis abivuoden ekassa ja neljännessä jaksossa molemmissa 7 ainetta, jotka kaikki luku, niin siksi mietin, että olisiko järkevämpi pidentää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Totta. Mutta mulla olis abivuoden ekassa ja neljännessä jaksossa molemmissa 7 ainetta, jotka kaikki luku, niin siksi mietin, että olisiko järkevämpi pidentää.
Myöskään 2 vuonna en pystyisi keskittymään kirjoitettaviin aineisiin kun joka jaksossa 8 ainetta ja haluan saada kaikista kursseista hyvän numeron
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin. Neljä vuottahan saa käyttää. Voisi miettiä sitäkin, riittääkö kolme ja puoli vuotta. Kiirettä ei tarvitse pitää, se neljä vuotta voi olla juuri sinulle hyvä. Ja tutkinnon jälkeen voi myös korottaa jo kirjoitettuja aineita ja voi vielä täydentää tutkintoa uusilla aineilla ja kirjoitettujen aineiden eri laajuisilla kokeilla.
Olisi hyvä keskustella eri vaihtoehdoista ja sinun toiveista koulusi opon kanssa. Sitä kautta voisit saada näkökulmia, joita et ole tullut vielä ajatelleeksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 292394
Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3702002M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti181494Pelkään suunnattomasti
Että olet toiseen ihastunut. Se on lähes sietämätön ajatus koska koen että meidän tilanne on auki, selvittämättä. Eikä k52892Parempi suorituskyky Urheiluharrastajien suosimasta lisäravinteesta hyötyisivät todennäköisesti kaik
Parempi suorituskyky Urheiluharrastajien suosimasta lisäravinteesta hyötyisivät todennäköisesti kaikki muutkin. Se on ed10871Mies, etko ole miettinyt
että voit menettää yhteytemme ja minut lopullisesti, jos et tee mitään?52783- 54711
- 18710
- 25689
- 135623