Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Lukio opiskeluiden pidentäminen

Anonyymi-ap

Onko kenelläkään kokemuksia lukion käymisestä neljään vuoteen? Itse olen sitä kovasti miettinyt koska aion kirjoittaa 7 ainetta. Haluaisin käydä 3 vuoteen mutta en pystyisi pitämään lukulomaa olleenkaan jäljellä olevien kurssien takia. Haluan saada hyvät paperit joten yo kokeiden hajauttaminen 3 kertaan alkaa tuntua hyvältä idealta. Haluaisin myös keritä lukea yo kokeisiin kunnolla joten 4 vuotta voisi olla hyvä vaihtoehto, koska silloin pystyisin pitämään lukuloman ennen kokeita.

4

193

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Lukulomia yo-kokeisiin? Ei kai sentään!

      Opiskelet kaikki kurssit - tai ainakin ne aineet, jotka aiot kirjoittaa - hyvin jo kurssien aikana, niin mitään erillistä lukemista ylppäreihin ei tarvita ja voit silti yltää moneen ällään.

      Joskus venyttäminen neljään vuoteen voi olla tarpeen, jos vaikka sairastaa paljon tai viettää vuoden vaihto-oppilaana. Tai on yksinkertaisesti hidas oppimaan.

      • Anonyymi

        Totta. Mutta mulla olis abivuoden ekassa ja neljännessä jaksossa molemmissa 7 ainetta, jotka kaikki luku, niin siksi mietin, että olisiko järkevämpi pidentää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta. Mutta mulla olis abivuoden ekassa ja neljännessä jaksossa molemmissa 7 ainetta, jotka kaikki luku, niin siksi mietin, että olisiko järkevämpi pidentää.

        Myöskään 2 vuonna en pystyisi keskittymään kirjoitettaviin aineisiin kun joka jaksossa 8 ainetta ja haluan saada kaikista kursseista hyvän numeron


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta. Mutta mulla olis abivuoden ekassa ja neljännessä jaksossa molemmissa 7 ainetta, jotka kaikki luku, niin siksi mietin, että olisiko järkevämpi pidentää.

        Niin. Neljä vuottahan saa käyttää. Voisi miettiä sitäkin, riittääkö kolme ja puoli vuotta. Kiirettä ei tarvitse pitää, se neljä vuotta voi olla juuri sinulle hyvä. Ja tutkinnon jälkeen voi myös korottaa jo kirjoitettuja aineita ja voi vielä täydentää tutkintoa uusilla aineilla ja kirjoitettujen aineiden eri laajuisilla kokeilla.

        Olisi hyvä keskustella eri vaihtoehdoista ja sinun toiveista koulusi opon kanssa. Sitä kautta voisit saada näkökulmia, joita et ole tullut vielä ajatelleeksi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      94
      2485
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2173
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      83
      1829
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1621
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1586
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1565
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      34
      1528
    8. 60
      1396
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      89
      1319
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1254
    Aihe