Lukio opiskeluiden pidentäminen

Anonyymi-ap

Onko kenelläkään kokemuksia lukion käymisestä neljään vuoteen? Itse olen sitä kovasti miettinyt koska aion kirjoittaa 7 ainetta. Haluaisin käydä 3 vuoteen mutta en pystyisi pitämään lukulomaa olleenkaan jäljellä olevien kurssien takia. Haluan saada hyvät paperit joten yo kokeiden hajauttaminen 3 kertaan alkaa tuntua hyvältä idealta. Haluaisin myös keritä lukea yo kokeisiin kunnolla joten 4 vuotta voisi olla hyvä vaihtoehto, koska silloin pystyisin pitämään lukuloman ennen kokeita.

4

248

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Lukulomia yo-kokeisiin? Ei kai sentään!

Opiskelet kaikki kurssit - tai ainakin ne aineet, jotka aiot kirjoittaa - hyvin jo kurssien aikana, niin mitään erillistä lukemista ylppäreihin ei tarvita ja voit silti yltää moneen ällään.

Joskus venyttäminen neljään vuoteen voi olla tarpeen, jos vaikka sairastaa paljon tai viettää vuoden vaihto-oppilaana. Tai on yksinkertaisesti hidas oppimaan.

• Anonyymi

Totta. Mutta mulla olis abivuoden ekassa ja neljännessä jaksossa molemmissa 7 ainetta, jotka kaikki luku, niin siksi mietin, että olisiko järkevämpi pidentää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Totta. Mutta mulla olis abivuoden ekassa ja neljännessä jaksossa molemmissa 7 ainetta, jotka kaikki luku, niin siksi mietin, että olisiko järkevämpi pidentää.

Myöskään 2 vuonna en pystyisi keskittymään kirjoitettaviin aineisiin kun joka jaksossa 8 ainetta ja haluan saada kaikista kursseista hyvän numeron

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin. Neljä vuottahan saa käyttää. Voisi miettiä sitäkin, riittääkö kolme ja puoli vuotta. Kiirettä ei tarvitse pitää, se neljä vuotta voi olla juuri sinulle hyvä. Ja tutkinnon jälkeen voi myös korottaa jo kirjoitettuja aineita ja voi vielä täydentää tutkintoa uusilla aineilla ja kirjoitettujen aineiden eri laajuisilla kokeilla.

Olisi hyvä keskustella eri vaihtoehdoista ja sinun toiveista koulusi opon kanssa. Sitä kautta voisit saada näkökulmia, joita et ole tullut vielä ajatelleeksi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. On ikävä sua

Koko ajan
      Ikävä
      29
      2394
    2. Vielä kerran.

Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä
      Ikävä
      370
      2002
    3. M nainen tiedätkö mitä

Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti
      Ikävä
      18
      1494
    4. Pelkään suunnattomasti

Että olet toiseen ihastunut. Se on lähes sietämätön ajatus koska koen että meidän tilanne on auki, selvittämättä. Eikä k
      Ikävä
      52
      892
    5. Parempi suorituskyky Urheiluharrastajien suosimasta lisäravinteesta hyötyisivät todennäköisesti kaik

Parempi suorituskyky Urheiluharrastajien suosimasta lisäravinteesta hyötyisivät todennäköisesti kaikki muutkin. Se on ed
      Maailman menoa
      10
      871
    6. Mies, etko ole miettinyt

että voit menettää yhteytemme ja minut lopullisesti, jos et tee mitään?
      Ikävä
      52
      783
    7. Olet ihan sairaan

Kylmä mua kohtaan.
      Ikävä
      54
      711
    8. Shellin omistajan vaihdos.

Uutta tuulta purjeisiin.Uuden yrittäjän toimesta .
      Kuhmo
      18
      710
    9. Mitä kuuluu

Elämänirakkaus, sielunkumppani, peilikuvani 😘
      Ikävä
      25
      689
    10. Olette kyllästyneet

Mutta hyvää huomenta kuitenkin. Mukava päivä tämäkin. 😊⚜️🦌🎄✨❤️
      Ikävä
      135