Sea FM Radio

Anonyymi-ap

Sea FM radiota viime aikoina enemmän kuunneltuani ja jopa sen soittotilastoja tutkiessani huomasin, että kanava kyllä toistaa itseään musiikin osalta, mutta toistettavat biisit vaihtuvat soitossa useammin. Useammin kuin monella muulla kanavalla. Olin siis väärässä kun väitin muuta. Pyydän anteeksi.

Kanavasta en silti tykkää, koska siellä soiva Citymarketin taustamusiikilta kuulostava musiikki ei ole yhtään omaan makuuni. Lisäksi kaikki soitossa olevat kappaleet kuulostavat minusta ihan samalta. Kanavalta puuttuu myös juonnettu sisältö uutisineen. Ainoastaan tauotonta musiikkia. Uusi biisi alkoi soimaan lähes heti päättyneen perään. En vain tykkää sellaisesta.
Se on hyvä asia näin kuuntelijan kannalta, että mainokset eivät häirinneet. Harmi kun ei perjantaina ollut liveä. Ehkä ensi viikolla sitten. Mielestäni päivittäinen juonnettu sisältö uutisineen kuuluu hyvään radioon jota haluan kuunnella.

Mielenkiinnosta kyselen, tekeekö Sea FM kanava kaiken ihan itse? Kiipeää siis jopa ne lähettimet sinne ylös mastoon. Toimintamalli siis hieman samanlainen kuin teekkarien wappuradiolla tai pasiradiolla,.

Tämän enempää en enää Seaa kommentoi. En vaikka sitä kuinka täällä nostatettaisiin. Siinä loputtomassa vääntämisessä kun ei ole mitään järkeä.

Palstasta päätellen todella intohimoisia faneja kanavalla tuntuu kyllä olevan. 👍
Hyvää kesää kaikille!

13

292

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tuo on yhden ihmisen analyysi. Kuunneltava ei koskaan ole miellyttävää, jos musiikki ei ole makuun. Tahti on varmasti nopea varsinkin iäkkäämmälle ihmisille, eikä kappaleita tauoteta, kuten Järviradiossa, Musassa jne. Se voi olla hankala kuunnella nopeatemposta radiota.
      Sea FM on kuitenkin musiikin suhteen täysin ajan hermoilla. Kyseessähän ei ole hissimusiikki mikä soi, vaan lähinnä tämän päivän musiikki eri tyylilajeissaan. Ei tosin sitä suomalaista. Kun vertaat wappuradioihin, niin kannattaa muistaa, että kyseessä on harrastelijaradiot. Sea FM:llä on koulutettu tekijäkaarti. Radio ei saisi edes mainintaa tällä palstalla, jos olisi kokonaisuudessaan kelvoton. Radiomastoihin tuskin kukaan kiipeilee jatkuvasti ja siihen pitää myös olla koulutus. Esim. Vappuradion ym harrastelijat eivät voi kiipeillä itse asentelemaann mitään, jos eivät laittele amatöörilaitteitaan sitten talojen katolle.

      • Anonyymi

        Yhden ihmisen analyysi. Sitä se on ja sellaiseksi se oli tarkoitettu. Oli vain ihan tyhmää vääntää ja jankuttaa palstalla jostakin Sea FM:n ohjelmatarjonnasta. Hävettää suorastaan.
        Tuo mastoon kiipeily menee juuri noin. Pasiradion lähettimet ovat videoista päätellen olleet ainakin jotkut katolla. Wappuradion lähetin vesitornissa.
        Tarkoitin lähinnä sitä, että Sea FM:n kuuluvuuskarttaa ei löydy Digitan sivuilta. Silloin lienee kyseessä oma masto, ellei Suomessa ole Digitan lisäksi muitakin palveluntarjoajia. Järviradiolla taitaa olla oma masto Alajärvellä, joten ei se mahdotonta ole, etteikö Seallakin oma masto olisi.

        -aloittaja


      • Anonyymi

        Lisäisin tähän vielä. Harvoja kanavia, miltä kulee kappaleita mitä kukaan ei ole vielä Suomessa soittanut ja paljon myös musiikkia mikä ei ole muodostunut vielä (uutta taikka vanhaa) hitiksi.


    • Anonyymi

      Ei radiosta kuulu tulla puhetta ja uutisia. Ne voi kuunnella podcasteista ja lukea netistä.

      • Anonyymi

        Uutista ja puhetta kyllä on saatavilla, yleensä jopa saman toistoa kanavasta riippumatta. Jos puhetta on, niin sen pitäisi olla tasokkaampaa. Vaihdan itse kanavan heti, kun en siedä juttujen huonoa laatua.


    • Anonyymi

      Mitään tuollaisia analyysejä on huono tehdä muutaman tunnin kuuntelulla. Siitä ei saa kattavaa kuvaa. Pitäisi olla kuuntelussa minimissään useampi viikko. Lisäksi tosiaan auttaisi, että omaksuu musiikin. Sitten myös huomaisi, ettei Sea FM kyllästytä musiikin suhteen. Saisi soida vaikka koko ajan taustalla.

      • Anonyymi

        "Mitään tuollaisia analyysejä on huono tehdä muutaman tunnin kuuntelulla."

        Tottahan se on. Sitten se on tosiaan niin, jotta kanavaa voisi viikkoja kuunnella, pitäisi musiikin olla itselleen mieluista. Se menee juuri näin. Mielenkiintoista olisi, jos Sealla olisi joskus rinnakkaiskanava, joka soittaisi jotain ihan muuta. Vaikka pelkkää klassista.

        -aloittaja


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Mitään tuollaisia analyysejä on huono tehdä muutaman tunnin kuuntelulla."

        Tottahan se on. Sitten se on tosiaan niin, jotta kanavaa voisi viikkoja kuunnella, pitäisi musiikin olla itselleen mieluista. Se menee juuri näin. Mielenkiintoista olisi, jos Sealla olisi joskus rinnakkaiskanava, joka soittaisi jotain ihan muuta. Vaikka pelkkää klassista.

        -aloittaja

        Jouluradion Sea Fm tuottaa vuosittain. Olisi.kiva jokin muu konsepti. Samaa mieltä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jouluradion Sea Fm tuottaa vuosittain. Olisi.kiva jokin muu konsepti. Samaa mieltä.

        Radio sauna!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Radio sauna!

        Radio Majava!


    • Anonyymi

      "Uusi biisi alkoi soimaan lähes heti päättyneen perään. En vain tykkää sellaisesta."

      Itse taas pidän tuosta tyylistä enemmän, mitä joillain kanavilla on. Esimerkkinä vaikkapa Radio Soi, jossa kappaleet toki soivat alusta loppuun 👍🏻, mutta jokaisen biisin jälkeen tulee kanavatunnari. Ei nyt sentään ihan kokoajan sitäkään tarvitsisi toistella. Hieman vähemmälläkin pärjää kuten Sea FM hyvin osoittaa.

      • Anonyymi

        Nrj puolestaan ei soita mitään heti perään. Mainostetaan, että "seuraavaksi tulossa uutuus", mutta sitä ennen soi muutama muu puhkisoitettu kappale sekä 10 minuutin mainoskatko väliin. Vaikka tarkoitus olisi ehkä sitoa kuuntelijaa radion ääreen, niin olen lähtenyt jo kanavalta aiemmin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nrj puolestaan ei soita mitään heti perään. Mainostetaan, että "seuraavaksi tulossa uutuus", mutta sitä ennen soi muutama muu puhkisoitettu kappale sekä 10 minuutin mainoskatko väliin. Vaikka tarkoitus olisi ehkä sitoa kuuntelijaa radion ääreen, niin olen lähtenyt jo kanavalta aiemmin.

        Eikös kanava mainostanut joskus tauotonta musiikkia keskipäivään tai jotain vastaavaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      155
      11041
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      56
      3093
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      213
      2945
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2157
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1918
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      18
      1739
    7. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1736
    8. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      50
      1630
    9. 85
      1628
    10. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1627
    Aihe