Pyydän neuvoja

Anonyymi-ap

Käärin housunlahkeita puoleensääreen , niin niistä tuli CAPRIT! Kum käärin ne yli polven, niin niistä tuli CITYSHORTSIT. Opin sen , että caprit on rumat, mutta sitisortsit siistit ja asialliset kaupungilla asiointiin. Minulla on käynti sosiaalivirastossa tällä viikolla, joten pyydän neuvoa, miten saan pysymään lahkeeni polven yläpuolella. En halua leikata poikki ainoita kunnollisia pitkiä housujani. Eikä ole varaa ostaa uusia. Polvet on kyllä kamalan näköiset kuten jo kaikilla 70 v täyttäneillä, mutten halua antaa kuvaa kalkkiksesta.

112

992

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Anna ne lahkeet olla ihan omissa mitoissaan käärimättä mihinkään kun asioita virastossa.

      • Anonyymi

        Kääri ne housut yli polven vain Daljoen mutkassa vieraillessasi.


    • Anonyymi

      Oisko hakaneula mitään?

      Mun mielestä nämä lepattavat lahkeet polven yläpuolella on kamalan näköisiä, mutta makunsa kullankin ja hyvä niin.

      Itse suosin vain suoralahkeisia farkkuja ja polven alapuolelle meneviä rentoja shortseja, mutta kummatkin ovat kuumia kesällä. (pitää nyt kesällä kaksia housuja päällekkäin, kun en ilman kalsareita voi olla) :))))

      • Anonyymi

        Käärijöitä onkin enemmän kuin se yksi!


      • Anonyymi

        Vähän pitemmän hameen kanssa ei pikkareita tarvita. Ainakaan jos ei kovasti tuule.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vähän pitemmän hameen kanssa ei pikkareita tarvita. Ainakaan jos ei kovasti tuule.

        Jep, mut mää aattelinkin tätä kaksien housujen pitämistä eli kalsarit ja shortsit päällekkäinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jep, mut mää aattelinkin tätä kaksien housujen pitämistä eli kalsarit ja shortsit päällekkäinen.

        Paneehsn jokut uimapuvunkin päälle shortsit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vähän pitemmän hameen kanssa ei pikkareita tarvita. Ainakaan jos ei kovasti tuule.

        Entä tenat ?


      • Anonyymi

        Mistä tyykistä "lepattavat" housunlahkeet on ommeltu.?
        Monet housut olen loppuun kuluttanut, mutta ei yksikään pari ole lepattanut.'
        Haaremihousut?


    • Anonyymi

      Kalsarit päälle, shortsit alle ?

      • Anonyymi

        Ei kukaan kiellä sinua , että noinkin voisit tehdä. Eroaisit ainakin muista shortsien käyttäjistä, hihiiii


    • Anonyymi

      Kunhan et alennu laittamaan reisitaskuhousuja. Jos sattuu joku ruosu lomailija vastaantulemaan. Ovat niin tarkkanäköisijä, että näkevät sellaista mitä ei paikalliset maan asukkaat näe.

      • Anonyymi

        Kyllä tuollaisia pinnallisia ihmisiä löytyy meiltäkin, ei yksin ruosuista.


      • Anonyymi

        Ruosu tehnyt tutkimusta mekkojen pidosta Suomessa. Ja vääränpituisista housuista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ruosu tehnyt tutkimusta mekkojen pidosta Suomessa. Ja vääränpituisista housuista.

        joo ja otanta oli laaja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ruosu tehnyt tutkimusta mekkojen pidosta Suomessa. Ja vääränpituisista housuista.

        On se kummallista, että hän jaksaa haukkua suomalaisia naisia vuodesta toiseen. Ei kasvata lukijakuntaa. Jollei ole mitään kaunista sanottavaa olisi parempi olla sanomatta.
        Noh, minä jätän sanomisensa sikseen, nyt kummasteltuani.
        Itselläni on tapana huomioida päinvastaisesti. Huomaan kauniisti tai erikoisesti, persoonallisesti pukeutuneet naiset ja miehet. Niistä tulee hyvälle mielelle. Silmiä hivelee, eikös niin sanota :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ruosu tehnyt tutkimusta mekkojen pidosta Suomessa. Ja vääränpituisista housuista.

        Ei tartte tehdä edes tutkimusta kun näkee erot, sitten nämä polvisukat naisilla on se kaikista kamalin tyyli, nähnyt nuoremmillakin ihmisillä , siinä ei varmaan ole peiliin katsottu
        Jos tässä nyt saa sanoa mielipiteensä ilman palstan vaki väärentelijä ottaa kantaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On se kummallista, että hän jaksaa haukkua suomalaisia naisia vuodesta toiseen. Ei kasvata lukijakuntaa. Jollei ole mitään kaunista sanottavaa olisi parempi olla sanomatta.
        Noh, minä jätän sanomisensa sikseen, nyt kummasteltuani.
        Itselläni on tapana huomioida päinvastaisesti. Huomaan kauniisti tai erikoisesti, persoonallisesti pukeutuneet naiset ja miehet. Niistä tulee hyvälle mielelle. Silmiä hivelee, eikös niin sanota :)

        Kyse ei ole haukkumisesta mitenkään, ainoastaan mielipiteistä ja havainnoista sen kai saa sanoa koska muutkin täällä sanovat mistä vaatteista eivät pidä ja mistä pitävät. Joten älä väännä tavallista asiaa haukkumiseksi .
        Olen pannut merkille että vaikka hän mitä kirjoittaa niin aina löytyy näitä jotka vääntelevät asiat joksikin muuksi mitä hän on edes tarkoittanut.
        Se mikä kasvattaisi lukijakuntaa olis niin että kohdeltaisiin ihmisiä ihmisenä sillä kaikilla meillä on omat tapamme ja erilaisuutemme, ei kai ole meininkikään että ihmisen olisi muututtava joksikin massaksi jos haluaa kirjoitella asioista muiden kanssa.
        Ja kun jostain vaatekappaleestakin tehdään aihe piruiluun, niin ihmettelee mikä ihmisiä vaivaa, ja toisaalta kyllä tietääkin syyt miksi muutamat tahallaan haluavat ymmärtää asiat väärin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyse ei ole haukkumisesta mitenkään, ainoastaan mielipiteistä ja havainnoista sen kai saa sanoa koska muutkin täällä sanovat mistä vaatteista eivät pidä ja mistä pitävät. Joten älä väännä tavallista asiaa haukkumiseksi .
        Olen pannut merkille että vaikka hän mitä kirjoittaa niin aina löytyy näitä jotka vääntelevät asiat joksikin muuksi mitä hän on edes tarkoittanut.
        Se mikä kasvattaisi lukijakuntaa olis niin että kohdeltaisiin ihmisiä ihmisenä sillä kaikilla meillä on omat tapamme ja erilaisuutemme, ei kai ole meininkikään että ihmisen olisi muututtava joksikin massaksi jos haluaa kirjoitella asioista muiden kanssa.
        Ja kun jostain vaatekappaleestakin tehdään aihe piruiluun, niin ihmettelee mikä ihmisiä vaivaa, ja toisaalta kyllä tietääkin syyt miksi muutamat tahallaan haluavat ymmärtää asiat väärin.

        Ite se tuon suomalaisten arvostelun taas aloitti ja ne kaprihousut oli eka piikki. Sitä saa mitä tilaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ite se tuon suomalaisten arvostelun taas aloitti ja ne kaprihousut oli eka piikki. Sitä saa mitä tilaa.

        Miten niin caprihousut oli piikki. Itselläni on monet caprit mutta en tokikaan ottanut sitä minään piikkinä hänen taholtaan. Siis ei se minun arvoni alenna jos joku ei pidä jostain vaatekappaleestani
        Kaikki kaikki muutkin näytti kertovan mistä vaatteesta eivät pidä tai pitävät . Ei kai kenenkään itsetunto ole niin heikoilla että ottaa itseensä jos joku ihminen ei pidä jostain vaatekappaleestani .
        Riittää kun itse käyttäjä pitää siitä mitä päälleen laittaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä tuollaisia pinnallisia ihmisiä löytyy meiltäkin, ei yksin ruosuista.

        Kyse ei ole pinnallisesta ihmisestä vaan siitä että joidenkin itsetunto on niin huono ettei kestä mitään vierasta sanaa mihin ei ole tottunut, sitä sitten väärennellään kukin tyylillään ja irvaillaan jonkun vaatekappaleen nimellä mikä Ruotsissa on ihan jokapäiväistä. Eläkää ja antakaa muidenkin elää, ja ymmärtäkää että ihmiset ovat erilaisia , riippuen kasvatuksesta ja ympäristöstä missä elää ja vaikuttaa.
        Ja se vaikuttaminen ei ole mitenkään pinnallista


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tartte tehdä edes tutkimusta kun näkee erot, sitten nämä polvisukat naisilla on se kaikista kamalin tyyli, nähnyt nuoremmillakin ihmisillä , siinä ei varmaan ole peiliin katsottu
        Jos tässä nyt saa sanoa mielipiteensä ilman palstan vaki väärentelijä ottaa kantaa.

        En ole nähnyt polvisukkia kuin 70luvulla. Ehkä niitä käytetään Ruotsiss sitysortsien ja kultasandaalien kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyse ei ole pinnallisesta ihmisestä vaan siitä että joidenkin itsetunto on niin huono ettei kestä mitään vierasta sanaa mihin ei ole tottunut, sitä sitten väärennellään kukin tyylillään ja irvaillaan jonkun vaatekappaleen nimellä mikä Ruotsissa on ihan jokapäiväistä. Eläkää ja antakaa muidenkin elää, ja ymmärtäkää että ihmiset ovat erilaisia , riippuen kasvatuksesta ja ympäristöstä missä elää ja vaikuttaa.
        Ja se vaikuttaminen ei ole mitenkään pinnallista

        Mistään sanoista ei olut kyse, vaan tuollaiset toisten pukeutumista tölläävät ihmiset ovat pinnallisia tyyppejä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole nähnyt polvisukkia kuin 70luvulla. Ehkä niitä käytetään Ruotsiss sitysortsien ja kultasandaalien kanssa.

        Näin Vaasassa monella ihmisellä torilla käydessäni, istuivat penkeillä juttelemassa , joten kyllä niitä näkyy vieläkin, vaikka luulin ettei niitä kukqqnenää pidä mekkojensa kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole nähnyt polvisukkia kuin 70luvulla. Ehkä niitä käytetään Ruotsiss sitysortsien ja kultasandaalien kanssa.

        Juu monella on kulta ja hopea sandaaleja Ruotsissa joten ei mitenkään erikoista sinänsä.
        Että mikä siinäkin oikein teikäläistä vaivaa.
        Maassa maan tavalla , niinhän sitä Suomessakin hoetaan kun nähdään ulkomaalainen .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On se kummallista, että hän jaksaa haukkua suomalaisia naisia vuodesta toiseen. Ei kasvata lukijakuntaa. Jollei ole mitään kaunista sanottavaa olisi parempi olla sanomatta.
        Noh, minä jätän sanomisensa sikseen, nyt kummasteltuani.
        Itselläni on tapana huomioida päinvastaisesti. Huomaan kauniisti tai erikoisesti, persoonallisesti pukeutuneet naiset ja miehet. Niistä tulee hyvälle mielelle. Silmiä hivelee, eikös niin sanota :)

        Siis kaikki on haukkumista jos kyseessä on suomalainen .
        En hauku minäkään suomalaisia mutta voin huomata epäkohtia kuten esim asuissa .
        Eikö niistä saisi mainita ollenkaan . Totta on että Ruotsissa pukeudutaan vapaammin , eikä kukaan hauku toisiaan teineiksi jos sattuu omistamaan esim nahkatakin joka on pehmoisia nappaa, ja käyttää sen kanssa farkkuja.
        Mutta Suomessa se on teinin pukeutumista mitä minä olen nähnyt siis ikääntyneen piirtäisi massan mukaan pukeutua sellaiseksi jossa ei viihdy edes . Joten erilaisuuksia on, ja kyllä niistä saa puhua, ilman että joku vetää herneen nenään ja luulee että kaikkia suomen naisia haukutaan .
        Voiko suomalainen yleensä keskustella asioista ilman ainaisia epäluuloja , kun vaikuttaa että joka asiasta saadaan negatiivinen jotenkin .
        ymmärrän ettei kaikki osaa keskustella eikä tiedä siihen sääntöjä edes , mutta sen verran pitäis ymmärtää ettei erimielisyys mitä tulee vaatteisiin ole mitenkään suomalaisen naisen haukkumista, ainoastaan keskustelu jossa tykätään asioista eri tavalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyse ei ole haukkumisesta mitenkään, ainoastaan mielipiteistä ja havainnoista sen kai saa sanoa koska muutkin täällä sanovat mistä vaatteista eivät pidä ja mistä pitävät. Joten älä väännä tavallista asiaa haukkumiseksi .
        Olen pannut merkille että vaikka hän mitä kirjoittaa niin aina löytyy näitä jotka vääntelevät asiat joksikin muuksi mitä hän on edes tarkoittanut.
        Se mikä kasvattaisi lukijakuntaa olis niin että kohdeltaisiin ihmisiä ihmisenä sillä kaikilla meillä on omat tapamme ja erilaisuutemme, ei kai ole meininkikään että ihmisen olisi muututtava joksikin massaksi jos haluaa kirjoitella asioista muiden kanssa.
        Ja kun jostain vaatekappaleestakin tehdään aihe piruiluun, niin ihmettelee mikä ihmisiä vaivaa, ja toisaalta kyllä tietääkin syyt miksi muutamat tahallaan haluavat ymmärtää asiat väärin.

        Onneksi sun ensimmäisestä lauseesta näkee, että olet perässä hiihtäjä. Ei tartte lukee loppuun tekstejäsi 🤭🤣


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis kaikki on haukkumista jos kyseessä on suomalainen .
        En hauku minäkään suomalaisia mutta voin huomata epäkohtia kuten esim asuissa .
        Eikö niistä saisi mainita ollenkaan . Totta on että Ruotsissa pukeudutaan vapaammin , eikä kukaan hauku toisiaan teineiksi jos sattuu omistamaan esim nahkatakin joka on pehmoisia nappaa, ja käyttää sen kanssa farkkuja.
        Mutta Suomessa se on teinin pukeutumista mitä minä olen nähnyt siis ikääntyneen piirtäisi massan mukaan pukeutua sellaiseksi jossa ei viihdy edes . Joten erilaisuuksia on, ja kyllä niistä saa puhua, ilman että joku vetää herneen nenään ja luulee että kaikkia suomen naisia haukutaan .
        Voiko suomalainen yleensä keskustella asioista ilman ainaisia epäluuloja , kun vaikuttaa että joka asiasta saadaan negatiivinen jotenkin .
        ymmärrän ettei kaikki osaa keskustella eikä tiedä siihen sääntöjä edes , mutta sen verran pitäis ymmärtää ettei erimielisyys mitä tulee vaatteisiin ole mitenkään suomalaisen naisen haukkumista, ainoastaan keskustelu jossa tykätään asioista eri tavalla.

        Jatka vaan 🤣🤣🤣


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis kaikki on haukkumista jos kyseessä on suomalainen .
        En hauku minäkään suomalaisia mutta voin huomata epäkohtia kuten esim asuissa .
        Eikö niistä saisi mainita ollenkaan . Totta on että Ruotsissa pukeudutaan vapaammin , eikä kukaan hauku toisiaan teineiksi jos sattuu omistamaan esim nahkatakin joka on pehmoisia nappaa, ja käyttää sen kanssa farkkuja.
        Mutta Suomessa se on teinin pukeutumista mitä minä olen nähnyt siis ikääntyneen piirtäisi massan mukaan pukeutua sellaiseksi jossa ei viihdy edes . Joten erilaisuuksia on, ja kyllä niistä saa puhua, ilman että joku vetää herneen nenään ja luulee että kaikkia suomen naisia haukutaan .
        Voiko suomalainen yleensä keskustella asioista ilman ainaisia epäluuloja , kun vaikuttaa että joka asiasta saadaan negatiivinen jotenkin .
        ymmärrän ettei kaikki osaa keskustella eikä tiedä siihen sääntöjä edes , mutta sen verran pitäis ymmärtää ettei erimielisyys mitä tulee vaatteisiin ole mitenkään suomalaisen naisen haukkumista, ainoastaan keskustelu jossa tykätään asioista eri tavalla.

        Höpötystä oli kirjaimesi. Mistähän sinulla on tuo otanta, että tuollainen nahkatakki meillä katsottaisiin teinien kuteeksi?

        Tähän ikään olen päässyt ilman tuota tietoa, että keskusteluillakin on säännöt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu monella on kulta ja hopea sandaaleja Ruotsissa joten ei mitenkään erikoista sinänsä.
        Että mikä siinäkin oikein teikäläistä vaivaa.
        Maassa maan tavalla , niinhän sitä Suomessakin hoetaan kun nähdään ulkomaalainen .

        Suomalaiset olemme köyhiä. Ei meillä ole varaa laittaa euroja kultasandaaleihin.

        Kulta on aika hintavaa nykyisin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On se kummallista, että hän jaksaa haukkua suomalaisia naisia vuodesta toiseen. Ei kasvata lukijakuntaa. Jollei ole mitään kaunista sanottavaa olisi parempi olla sanomatta.
        Noh, minä jätän sanomisensa sikseen, nyt kummasteltuani.
        Itselläni on tapana huomioida päinvastaisesti. Huomaan kauniisti tai erikoisesti, persoonallisesti pukeutuneet naiset ja miehet. Niistä tulee hyvälle mielelle. Silmiä hivelee, eikös niin sanota :)

        POLVISUKKIA voi pitää tietysti jos on mekko joka peittää rajan kunnolla. Pitkien housujen kanssa hyvät silloin sää vaatii kevät ja syksy.
        Nilkkasukat käy pitkien housujen kanssa kun jää peittoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        POLVISUKKIA voi pitää tietysti jos on mekko joka peittää rajan kunnolla. Pitkien housujen kanssa hyvät silloin sää vaatii kevät ja syksy.
        Nilkkasukat käy pitkien housujen kanssa kun jää peittoon.

        Pitää muistaa myös se, että on olemassa tukipolvisukkia ja jollekin ne voi olla tarpeelliset.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpötystä oli kirjaimesi. Mistähän sinulla on tuo otanta, että tuollainen nahkatakki meillä katsottaisiin teinien kuteeksi?

        Tähän ikään olen päässyt ilman tuota tietoa, että keskusteluillakin on säännöt.

        Ei ole pitkä aika siitä kun suomen pääministerin nahkatakkia haukuttiin ja ilveiltiin että luuleeko hän olevansa teini siis siinäkin jollain oli ainoastaan ilkeys päällä.
        Sitten tuosta keskustelusta , eikö pääsääntö ole ryhmäkeskustelussa että mielipiteitä saa olla eikä niiden vuoksi aleta syyttelemään ketään, jos joku sanoo ettei esim pidä jostain tietystä vaatteesta, niin miten sekin vaan väännettiin että muka haukkuu suomalaisia naisia . Siis puhe oli ainoastaan vaatteista mistä pitää tai ei pidä .
        Moni ulkosuomalainen ehkä haluaisi nettikeskustelua oman maan ihmisten kanssa , joten miten keskustelee kun joka meininki väännetään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole pitkä aika siitä kun suomen pääministerin nahkatakkia haukuttiin ja ilveiltiin että luuleeko hän olevansa teini siis siinäkin jollain oli ainoastaan ilkeys päällä.
        Sitten tuosta keskustelusta , eikö pääsääntö ole ryhmäkeskustelussa että mielipiteitä saa olla eikä niiden vuoksi aleta syyttelemään ketään, jos joku sanoo ettei esim pidä jostain tietystä vaatteesta, niin miten sekin vaan väännettiin että muka haukkuu suomalaisia naisia . Siis puhe oli ainoastaan vaatteista mistä pitää tai ei pidä .
        Moni ulkosuomalainen ehkä haluaisi nettikeskustelua oman maan ihmisten kanssa , joten miten keskustelee kun joka meininki väännetään.

        Se mitä näillä palstoilla kirjoitetaan, ei ole koko Suomen mielipide.

        Onko se sitten koko Ruotsin mielipide, jos joku ruotsalainen ihmettelee näillä palstoilla suomalaisen naisen pukeutumista?

        Tuskin tälläkään palstalla edes on 20 kirjoittaa, ei vaikka laskisi naapuripalstalaiset mukaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole nähnyt polvisukkia kuin 70luvulla. Ehkä niitä käytetään Ruotsiss sitysortsien ja kultasandaalien kanssa.

        Polvisukkia käytetään pitkien housujen kanssa. Paljon kätevämmät kuin sukkahousut. Säästän isot rahat sillä tavoin. Harmi vain, että niissä nykyisin on liian kireä resori.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis kaikki on haukkumista jos kyseessä on suomalainen .
        En hauku minäkään suomalaisia mutta voin huomata epäkohtia kuten esim asuissa .
        Eikö niistä saisi mainita ollenkaan . Totta on että Ruotsissa pukeudutaan vapaammin , eikä kukaan hauku toisiaan teineiksi jos sattuu omistamaan esim nahkatakin joka on pehmoisia nappaa, ja käyttää sen kanssa farkkuja.
        Mutta Suomessa se on teinin pukeutumista mitä minä olen nähnyt siis ikääntyneen piirtäisi massan mukaan pukeutua sellaiseksi jossa ei viihdy edes . Joten erilaisuuksia on, ja kyllä niistä saa puhua, ilman että joku vetää herneen nenään ja luulee että kaikkia suomen naisia haukutaan .
        Voiko suomalainen yleensä keskustella asioista ilman ainaisia epäluuloja , kun vaikuttaa että joka asiasta saadaan negatiivinen jotenkin .
        ymmärrän ettei kaikki osaa keskustella eikä tiedä siihen sääntöjä edes , mutta sen verran pitäis ymmärtää ettei erimielisyys mitä tulee vaatteisiin ole mitenkään suomalaisen naisen haukkumista, ainoastaan keskustelu jossa tykätään asioista eri tavalla.

        Minä en ole koskaan haukkunut kenenkään vaatetusta, eikä kukaan ole minun vaatteitani arvostellut.
        Ei ollut tapana ympäristössäni.
        Huomaan, että olen elänyt hyväkäytöksisten ihmisten keskuudessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        joo ja otanta oli laaja.

        Todellakin. Paikkakunnat oikein lueteltu, vapiskaa:
        "Mansessa, Lappeenrannassa, Jyväkylässä jne. keskikokoisissa kaupungeissa, kirkonkylillä, pikkukaupungeissa ja kesämökeillä maalla. Otanta on laaja."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyse ei ole haukkumisesta mitenkään, ainoastaan mielipiteistä ja havainnoista sen kai saa sanoa koska muutkin täällä sanovat mistä vaatteista eivät pidä ja mistä pitävät. Joten älä väännä tavallista asiaa haukkumiseksi .
        Olen pannut merkille että vaikka hän mitä kirjoittaa niin aina löytyy näitä jotka vääntelevät asiat joksikin muuksi mitä hän on edes tarkoittanut.
        Se mikä kasvattaisi lukijakuntaa olis niin että kohdeltaisiin ihmisiä ihmisenä sillä kaikilla meillä on omat tapamme ja erilaisuutemme, ei kai ole meininkikään että ihmisen olisi muututtava joksikin massaksi jos haluaa kirjoitella asioista muiden kanssa.
        Ja kun jostain vaatekappaleestakin tehdään aihe piruiluun, niin ihmettelee mikä ihmisiä vaivaa, ja toisaalta kyllä tietääkin syyt miksi muutamat tahallaan haluavat ymmärtää asiat väärin.

        Kyllä minusta hänen tekstinsä on ikävää luettavaa suomalaisista.

        Paloma kirjoitti:

        "Aina Suomessa käydessäni ihmettelen, miksi naiset eivät pidä enemmän leninkejä kesällä. Legginsit ja pitkät tunikat, farkut ja urheiluvaatteet ja ne reisitaskuhousut, mutta kaikkein kaameimmat ovat caprihousut, elikkä vajaamittaiset housut jotka harvoin pukevat ketään. Niiden kanssa sitten laitetaan urheilusandaalit tai crocksit jalkaan."

        "Käyn monessa eri paikassa kun olen Suomessa, Mansessa, Lappeenrannassa, Jyväkylässä jne. keskikokoisissa kaupungeissa, kirkonkylillä, pikkukaupungeissa ja kesämökeillä maalla. Otanta on laaja."


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei tartte tehdä edes tutkimusta kun näkee erot, sitten nämä polvisukat naisilla on se kaikista kamalin tyyli, nähnyt nuoremmillakin ihmisillä , siinä ei varmaan ole peiliin katsottu
        Jos tässä nyt saa sanoa mielipiteensä ilman palstan vaki väärentelijä ottaa kantaa.

        Reijo Mäen kirjoissa yksityisetsivä Vares inhoaa naisten polvisukkia.
        Hän perui treffit kun näki naisella sellaiset :)
        Kyllä ne pitkien housujen kanssa ovat ok.
        Itse pidän pitkien housujen kanssa mieluummin nilkkasukkia.
        En juuri reagoi muiden pukeutumiseen.
        Kaupassa käydessäni kassatytöllä oli naama täynnä lävistyksiä ja silmäripset ylsivät poskille.
        Mutta mitäpä tuostakaan, en ole ajan hermolla enää. Kunhan hoitaa työnsä.


    • Anonyymi

      Laita joku reuhka päähän, niin olet oikein trendikäs!

    • Paha juttu tuo jos on niin huono itsetunto että joku ulkosuomalainen mielipide (esim. kesäisestä pukeutumisesta) otetaan loukkauksena ei ainoastaan itseä vaan koko kansakuntaa kohtaan.

      Kyllä Suomessa näkyy ihan asiallisesti, trendikkäästi, tarkoituksenmukaisesti, tyylikkäästi pukeutunutta jengiä myös, niin kesällä kuin talvellakin.
      Ja eihän se ole mikään ongelma kenellekään jos haluaa liikkua "ihmisten ilmoilla" miehen vanhoissa verkkareissa tai äidin navettatakissa, jos huvittaa.

      Persoonallinen pukeutuminen on sallittua sekä nuorille että vanhoille. Jos "oksettaa" kannattaa pitää paperipusseja repussa, varmuuden vuoksi. Nyt on kauniita kukkaistutuksia joka puuolella, sääli jos joku menee ja yrjöää niiden päälle vain sen takia että jollain on rumat vaatteet päällä.

      • Anonyymi

        "miehen vanhoissa verkkareissa tai äidin navettatakissa"

        Mistä helvetistä sinä tuon revit?

        Tuolla toisessa ketjussa luin tuosta "oksettamisesta" ja ymmärsin täysin mitä sillä taroitettiin.
        Sinulle ei se näytä menevään jakoon, vaikka se sielä selitettiinkin.


      • Anonyymi

        Sinuun tuo navetan haju tarttui kun vieläkin äitisi navettatakkia muistelet.Kyllä Suomessa on varaa ja tyylitajua ostaa vanhankin pariskunnan molemmille uudet ulkoilu/ ja urheiluvaatteet. Tietysti pienellä tarhatätin eläkkeellä kituuttavalle mummolle tuokin on ratkaisu että käyttää miehen vanhoja verkkareita.. Onhan se sitä kierrätystä ja persoonallista pukeutumista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinuun tuo navetan haju tarttui kun vieläkin äitisi navettatakkia muistelet.Kyllä Suomessa on varaa ja tyylitajua ostaa vanhankin pariskunnan molemmille uudet ulkoilu/ ja urheiluvaatteet. Tietysti pienellä tarhatätin eläkkeellä kituuttavalle mummolle tuokin on ratkaisu että käyttää miehen vanhoja verkkareita.. Onhan se sitä kierrätystä ja persoonallista pukeutumista.

        Muistelen, etä Nojatuoli piti lopettaa, koska sen osallistujat kirjoittelivat arkisista asioistaan päivittäin pitkät ketjut.
        On suuremmoista, että nyt on tullut tilaa kirjoitella mitä mieli tekee.
        Ei ole pakko lueskella pikkusieluisten arki-ihmisten jokapäiväisyyksiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muistelen, etä Nojatuoli piti lopettaa, koska sen osallistujat kirjoittelivat arkisista asioistaan päivittäin pitkät ketjut.
        On suuremmoista, että nyt on tullut tilaa kirjoitella mitä mieli tekee.
        Ei ole pakko lueskella pikkusieluisten arki-ihmisten jokapäiväisyyksiä.

        Eipä tainnut syy olla tuo, mutta toki saat pitää mielipiteesi. :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinuun tuo navetan haju tarttui kun vieläkin äitisi navettatakkia muistelet.Kyllä Suomessa on varaa ja tyylitajua ostaa vanhankin pariskunnan molemmille uudet ulkoilu/ ja urheiluvaatteet. Tietysti pienellä tarhatätin eläkkeellä kituuttavalle mummolle tuokin on ratkaisu että käyttää miehen vanhoja verkkareita.. Onhan se sitä kierrätystä ja persoonallista pukeutumista.

        Katoppa täti tietäväinenkin tuli esiin kiven alta , tuoden mukaan ns mielipiteensä toisesta ihmisestä.
        Ensinnäkin Ruotsissa ei käytetä nimitystä tarhatäti esikoulun henkilökunnasta , siinä eka virhe.
        Ja toiseksi kenenkään asia ei ole mainita toisten eläkkeitä mitenkään , jos nyt luulit että se on jotenkin sinun oikeutesi.
        Jokainen ” kituuttaa ” tavallaan , tässähän ei ollut edes kysymys eläkkeistä mitenkään.
        Joten sinä yrität laajentaa ilkeää keskustelua ihmisestä joka ei ole tehnyt sinulle mitään.
        Ilkeys ei ole mikään kiva luonteenpiirre , etekkin kun se pohjautuu usein jonkinlaiseen kateuteen .
        Toivotaan hieman uudenlaisia aloituksia , vai onko olemassa mitään aihetta mistä voisi keskustella ilman että ei menis yhden ihmisen kyttäämiseksi, sillä tähänastiset aiheet mitä on ollut ovat olleet juuri hänen lyttäämistään


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Katoppa täti tietäväinenkin tuli esiin kiven alta , tuoden mukaan ns mielipiteensä toisesta ihmisestä.
        Ensinnäkin Ruotsissa ei käytetä nimitystä tarhatäti esikoulun henkilökunnasta , siinä eka virhe.
        Ja toiseksi kenenkään asia ei ole mainita toisten eläkkeitä mitenkään , jos nyt luulit että se on jotenkin sinun oikeutesi.
        Jokainen ” kituuttaa ” tavallaan , tässähän ei ollut edes kysymys eläkkeistä mitenkään.
        Joten sinä yrität laajentaa ilkeää keskustelua ihmisestä joka ei ole tehnyt sinulle mitään.
        Ilkeys ei ole mikään kiva luonteenpiirre , etekkin kun se pohjautuu usein jonkinlaiseen kateuteen .
        Toivotaan hieman uudenlaisia aloituksia , vai onko olemassa mitään aihetta mistä voisi keskustella ilman että ei menis yhden ihmisen kyttäämiseksi, sillä tähänastiset aiheet mitä on ollut ovat olleet juuri hänen lyttäämistään

        Kuka se ensimmäisenä pilkkasi navettatakista ja miehen vanhoista verkkareista, sehän oli suunnattu köyhiin ihmisiin, joilla ei ole varaa ostaa uutta. Itse tilasi tuonkin kommentin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuka se ensimmäisenä pilkkasi navettatakista ja miehen vanhoista verkkareista, sehän oli suunnattu köyhiin ihmisiin, joilla ei ole varaa ostaa uutta. Itse tilasi tuonkin kommentin.

        Se oli ainoastaan symbolinen esimerkki että pukeutua saa miten haluaa, niin että revinsiitä luulojesi kanssa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se oli ainoastaan symbolinen esimerkki että pukeutua saa miten haluaa, niin että revinsiitä luulojesi kanssa

        mutta todella typerä esimerkki eli revi sinä siitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        mutta todella typerä esimerkki eli revi sinä siitä.

        Typerä sille joka ei sitä ymmärtänyt


      • Anonyymi

        Solidaarisuutta toisiamme kohtaan tunnemme. Ei siinä omasta itsetunnosta ole kyse.
        Tosiaan, ei koko kansakuntaa kohtaan nuo huonot arvostelusi ollut. Mainitsit paikkakunnat:
        "Mansessa, Lappeenrannassa, Jyväkylässä jne. keskikokoisissa kaupungeissa, kirkonkylillä, pikkukaupungeissa ja kesämökeillä maalla. Otanta on laaja."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipä tainnut syy olla tuo, mutta toki saat pitää mielipiteesi. :)

        Vai ei, vai saan?
        Olitko jatkuvasti palstalla?
        :(


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vai ei, vai saan?
        Olitko jatkuvasti palstalla?
        :(

        Tulin tälle foorumille niihin aikoihin, kun Kahvipirttiläisiä opetettiin miten siellä pitäisi
        kirjoittaa (70 plus palsta).

        Enhän toki ollut tuon jälkeen jatkuvasti palstalla, mutta tiedäthän sen, että jälkikäteen voi vanhoja viestejä lukea.


      • Anonyymi

        Eipä taida olla kyse mistään heikosta itsetunnosta.

        Uskoisin, että lähinnä on kyse kyllästymisestä.


      • Anonyymi

        Henkilöllä joka jatkuvasti mollaa oikeita suomalaisia ovat ruotsinkielisiä. Tai ruosuja.


    • Anonyymi

      Laitappas vaan housut jalkaasi ihan sellaisina kun ne ovat, ilman mitään naurettavaa tarinaa jolla yrität saada hurraa huutoja. Täytyy sanoa että aika lapsellista jaaritusta. Tarkoituksen ymmärtää hyvin.
      Joten paska haisee kun sitä levitetään,

      • Anonyymi

        Sivullinen taas ihmettelee, kuinka totisesti täällä eräät suhtautuvat palstakirjoittajiin.
        Vaikuttaa siltä, että muutama osallistuja on ottanut haltuunsa oikeuden arvioida muiden mielipiteet ja valita aina jyvät akanoista.
        Yritetään opettaa toisia kirjoittamaan oman mielipiteen mukaisia kommentteja, kasvatetaan kirjoittajia näkemään asiat oikein.
        Tuoko tuo kasvattaminen teille iloa?
        Onnistutteko?


    • Anonyymi

      Vauvapalstalla on irvimistä sisustuksista esim huonekalut 1980 luvulta, jotka jääneet perikunnalle jne. Ruosut sielläkin asialla on peukut alaspäin kun ne lyttää jotain järki vastausta joka ketjussa.

    • Anonyymi

      Kukas sinulle on tuollaista opettanut?

      Älä nyt ihan kaikkea usko, ihminen tuossa iässä vielä?

      Miten olisi ihan oikeat ja vanhanaikaiset pitkät housut?

    • Anonyymi

      Minulla on legginseja muutamat. Ostin tänä keväänä vajaamittaisia housuja 2 kpl.
      Ovat pehmeätä mutta hyvä laatuista ryhdikästä puuvillaa ja ihoa vasten miellyttäviä pitää ja pestä 40 riittää. Nilkat jää näkyviin vajaista sopivasti. Aion käyttää niitä asioilla. Kotona leggingsit hyviä lantion peittävän puseron,tunikan kanssa. Shorseja en ole koskaan pitänyt kuin kotioloissa.
      Vaivatonta. Kaapissa on farkkuja n 15 kpl ja joku kangashousukin. Hameita ja on kukka mekkoja joita pidä on niitä muutama koska pitkät helmat.

      • Anonyymi

        Ei sana jäi pois. EN PIDÄ hameita enkä kukkamekkoja. Housujen vyötärö alkaa kiristää jos aino nousee muutaman kilon.


      • Anonyymi

        Minulla on vähän tilaa kaapeissa, joten minulla ei ole 15 paria farkkuja. Pohdin koko illan, mitä menetän. En ole edes toivonut omistavani niin monta paria farkkuja. Jos suoraan sanon, en omista ainuttakaan paria. Pitkikseni ovat kaikki mustia, suoria, erilaisista kankaista, lämpimiä ja kevyempiä.
        Olenko jäänyt edistyksestä jälkeen?
        Kuuluuko ihmisellä olla niin paljon vaatteita?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla on vähän tilaa kaapeissa, joten minulla ei ole 15 paria farkkuja. Pohdin koko illan, mitä menetän. En ole edes toivonut omistavani niin monta paria farkkuja. Jos suoraan sanon, en omista ainuttakaan paria. Pitkikseni ovat kaikki mustia, suoria, erilaisista kankaista, lämpimiä ja kevyempiä.
        Olenko jäänyt edistyksestä jälkeen?
        Kuuluuko ihmisellä olla niin paljon vaatteita?

        Vaatetta kertyy kun niitä tulee pieneksi ja ei halua heittää pois hyväkuntoista. Vanhetessa paino nousee. Sitä toivoo että voi vielä käyttää. Minulla on farkkuja n10 ja eri värisiä ei ne ole kaikki sinisiä eikä edes farkkukangasta mutta malli sama tyyli. Selkä vaivaisena pitää olla hyvän malliset tukemassa ja vyö. Farkkuja ei tarvitse edes pestä usein kun ei käytä jatkuvasti. Käytän talvella ja kesällä. En kotona liian puristavan jäykät istuessa. Kotioloissa mukavat pehmeitä ei kiristävä olohousuja joita voi pestä usein. Monta tee paitaa kulunut riesaksi kainaloista ja takaa niskasta ja 4 jo laittanut roskiin viimeaikoina. Vaikea löytää yhtä hyviä nykyään. Mallit ja värit suppeat ihan perus paidoissa. Suomalainen vaate teollisuus tapettiin EU tullessa. Luovuus kadonnut kaikesta.


    • Anonyymi

      Muistaakseni läävätakissa oli myös tamppi takana, jos joutui poikkeemaan läävän kautta jortsuille mennessä, saattoi lehmänhaju tarttua hiuksiin.

    • Anonyymi

      Mitä kangasta ne pitkiksesesi ovat jos eivät pysy käärittynä. Laitatko housut sängynpäälle ja huolellisesti taittelet niin monta kertaa että ovat sopivan mittaiset. Miksi kääritty osa ei muka pysy paikallaan polven yläpuolella. Pysyvät ainakin jos ovat pääosin puuvillaa, jos silkkiä tai viskoosia niin sitten pitää käyttää jo tuolla ehdotettua hakaneulaa. Virastovierailulle vaan, hyvä siitä tulee.

      • Anonyymi

        Ei kestä käärittynä minun housun lahkeet, jotain sekotekangasta ovat ja leveät. Valahtavat aina alas. Kokeilin pyykkipoikia, koska pelkään hakaneulojen pistoja. Muistin pyykkipojat. Puinen harmaantunut pyykkipoika ei luista kuten muovinen. 4 pyykkipoikaa per lahje. Tänään on lämmintä joten voin testata mink vaikutuksen teen sosiaalivirastossa citysortseissani. Varmasti tuunaus tekee sen vaikutuksen että olen vähävarainen enkä omista oikeita citysortseja mutta yritän pysyä katu uskottavana silti.
        . Kiitos mielenkiinnosta ja asiallisesta vastauksesta! 👍


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei kestä käärittynä minun housun lahkeet, jotain sekotekangasta ovat ja leveät. Valahtavat aina alas. Kokeilin pyykkipoikia, koska pelkään hakaneulojen pistoja. Muistin pyykkipojat. Puinen harmaantunut pyykkipoika ei luista kuten muovinen. 4 pyykkipoikaa per lahje. Tänään on lämmintä joten voin testata mink vaikutuksen teen sosiaalivirastossa citysortseissani. Varmasti tuunaus tekee sen vaikutuksen että olen vähävarainen enkä omista oikeita citysortseja mutta yritän pysyä katu uskottavana silti.
        . Kiitos mielenkiinnosta ja asiallisesta vastauksesta! 👍

        Pyykkipoika ja housunlahkeet on tuttu yhdistelmä, ennen miehet nipistivät lepattavat lahkeensa pyykkipojilla, jotteivat ne jäisi pinnojen väliin. Lapset taas laittoivat pinnoihin pyykkipojilla pahvin- tai tuohenpaloja räpättimiksi. Hakaneuloista saa ensiapua moneen, mutta pysyväisratkaisuna ne eivät toimi. Olen joskus hameenhelmaa lyhentänyt silitettävällä liimanauhalla, joka varmaan olisi sopiva lahkeidenkin lyhennykseen ainakin tilapäisesti. Mutta aloittajalla lyhennettävää on niin paljon, että käärittävää tulee moneen kerrokseen, "uppslaakeista" tulee paksut. Pitäisköhän ne harsia samanvärisella langalla paikoilleen pysymisen varmistamiseksi. Löyhät harsimukset on helppo purkaa taas, kun pitkiä housuja tarvitsee.

        Sinänsä on luontoa säästävää, ettei joka tarkoitukseen hanki uutta vaatekappaletta, vaan tuunaa niitä tilanteen mukaan. Olen nähnyt housuja, joissa vetoketjulla voi irrottaa lahkeet, saa siis pitkät housut ja shortsit samassa paketissa. Täyspitkistä lahkeista saa helposti caprit tai 7/8-mittaiset housut käärimällä.

        Itse pidän juuri noista hiukan 7/8 -piyuisista kesällä, niitten kanssa nätit sandaalit näyttävät kivoilta. Brigitte Bardot'lla oli usein tämän mittaisia hyvin istuvia housuja, vyötäisiltä solmittu paitapusero täydensi tyylikkäästi asun ja kyllä caprimittaisiakin housuja minulla on monet. Pyöräilyssä ja veneilyssä helmat ovat tiellä ja ulkoiluasun sanelee sää, muuten kyllä viihdyn kesällä ja muinakin vuodenaikoina mekoissa ja hameissa. En tykkää pitää legginssejä ainakaan mekon alla, viileämmällä on sukkahousut ja sopiva neule lämmikkeenä. Cityshortsien kriteerit täyttäviä pöksyjä minulla ei ilmeisesti ole, enkä ehkä osaisi valita oikeanlaisia asusteita niiden kanssa. Mutta mikään reissu ei ole jäänyt väliin vaatteiden takia.


      • Anonyymi
        Ramoona kirjoitti:

        Pyykkipoika ja housunlahkeet on tuttu yhdistelmä, ennen miehet nipistivät lepattavat lahkeensa pyykkipojilla, jotteivat ne jäisi pinnojen väliin. Lapset taas laittoivat pinnoihin pyykkipojilla pahvin- tai tuohenpaloja räpättimiksi. Hakaneuloista saa ensiapua moneen, mutta pysyväisratkaisuna ne eivät toimi. Olen joskus hameenhelmaa lyhentänyt silitettävällä liimanauhalla, joka varmaan olisi sopiva lahkeidenkin lyhennykseen ainakin tilapäisesti. Mutta aloittajalla lyhennettävää on niin paljon, että käärittävää tulee moneen kerrokseen, "uppslaakeista" tulee paksut. Pitäisköhän ne harsia samanvärisella langalla paikoilleen pysymisen varmistamiseksi. Löyhät harsimukset on helppo purkaa taas, kun pitkiä housuja tarvitsee.

        Sinänsä on luontoa säästävää, ettei joka tarkoitukseen hanki uutta vaatekappaletta, vaan tuunaa niitä tilanteen mukaan. Olen nähnyt housuja, joissa vetoketjulla voi irrottaa lahkeet, saa siis pitkät housut ja shortsit samassa paketissa. Täyspitkistä lahkeista saa helposti caprit tai 7/8-mittaiset housut käärimällä.

        Itse pidän juuri noista hiukan 7/8 -piyuisista kesällä, niitten kanssa nätit sandaalit näyttävät kivoilta. Brigitte Bardot'lla oli usein tämän mittaisia hyvin istuvia housuja, vyötäisiltä solmittu paitapusero täydensi tyylikkäästi asun ja kyllä caprimittaisiakin housuja minulla on monet. Pyöräilyssä ja veneilyssä helmat ovat tiellä ja ulkoiluasun sanelee sää, muuten kyllä viihdyn kesällä ja muinakin vuodenaikoina mekoissa ja hameissa. En tykkää pitää legginssejä ainakaan mekon alla, viileämmällä on sukkahousut ja sopiva neule lämmikkeenä. Cityshortsien kriteerit täyttäviä pöksyjä minulla ei ilmeisesti ole, enkä ehkä osaisi valita oikeanlaisia asusteita niiden kanssa. Mutta mikään reissu ei ole jäänyt väliin vaatteiden takia.

        1950 ja 1960 luvulla piiloon ja hyviä asioita ja vaatteita.
        Paitapuserot ovat käteviä jonkun ohuen puseron kuten hihaton t paita kanssa käytettynä. Ei pitkissä hameissa ja mekoissa voi ajaa pyörällä ja jos asu isojen kaupunkien keskustassa ei mekoille ole ollut tarvetta. Sukkahousuja pidän vain talvella housujen kanssa. Leggins hyvä kotiasu pitkän puseron,tunikan kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kestä käärittynä minun housun lahkeet, jotain sekotekangasta ovat ja leveät. Valahtavat aina alas. Kokeilin pyykkipoikia, koska pelkään hakaneulojen pistoja. Muistin pyykkipojat. Puinen harmaantunut pyykkipoika ei luista kuten muovinen. 4 pyykkipoikaa per lahje. Tänään on lämmintä joten voin testata mink vaikutuksen teen sosiaalivirastossa citysortseissani. Varmasti tuunaus tekee sen vaikutuksen että olen vähävarainen enkä omista oikeita citysortseja mutta yritän pysyä katu uskottavana silti.
        . Kiitos mielenkiinnosta ja asiallisesta vastauksesta! 👍

        Tosi hauska tuo pyykipoikaviritys. Itse virastossa palvelleena, olisinkohan huomannut pyykkipojat asiakkaan lahkeissa. Jos olisin, ainakin olisi naurattanut, niin nytkin. Hieman epäilen katu-uskottavuuttasi, ja jos on kaksi naista vierekkäin ja huomaavat, miten voivat olla huvittumatta kun vilkaisevat toisiaan ja sun pyykkipoikia. Mutta pääasia että saat juttusi hoidetuksi.


    • Anonyymi

      Kurtisaanit sitoivat paidanhelman solmuun, jotta napa näkyi.

    • Anonyymi

      Kirppikseltä saat varmasti sopivat housut parilla eurolla.
      Jos ovat pitkät niin voit leikata shortsi pituuteen ja omat
      pitkät housusi säästyvät.

    • Anonyymi

      Ihmettelen mie et tän ikäset jaksaa kauheen mölyn vaatetuksesta pitää.
      Jokainen pukeutuu varojensa ja mieltymyksiensä mukaan.
      Sit mie ymmärrän jos joku unohtaaa pukeutua aamulla ja menee asioille.

      • Anonyymi

        Tuohan on ihan huumorilla otettava aloitus. Kyllä mieluummin näitä rättijuttuja lukee kuin politiikkaa. Vanhanakin voi pukeutua nätisti ei se niin tahaakaan vaadi vaan kiinnostusta. ..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuohan on ihan huumorilla otettava aloitus. Kyllä mieluummin näitä rättijuttuja lukee kuin politiikkaa. Vanhanakin voi pukeutua nätisti ei se niin tahaakaan vaadi vaan kiinnostusta. ..

        Kannattaa miettiä mitä kaikkea kaunista. Nauttia vaatteista,sisustuksesta ruuasta ja siitä kun jaksaa aja kykenee kävelemään luonnossa ja katselemassa mitä kaikkea siellä näkyy puissa ja mitä näkee maassa. Miten kesän edistyminen alkaa näkyä.
        Jos on jotain haittaavaa sairautta niin koettaakaa siitä huomimatta ajatella myönteisiä asioita. Ja keksiä tekemistä. Liiallamme tv katselu ei ole hyväksi.
        Joitain asioita ei voi muuttaa elämässään eikä liika murehtiminen auta.


      • Anonyymi

        Samaa mieltä mölystä, mutta joillekin on tärkeintä elämässä kertoa mitä heillä on
        oikeita materialisteja ovat.


    • Anonyymi

      Pidetään aivot virkeänä kirjoittelemalla kaiken laista.
      Politiikka en jaksa ajatella en lukea tms.

    • Anonyymi

      Voihan ne ottaa myös kokonaan pois. Vaikea sanoa- mitä nimitystä sitten on käytettävä.

    • Anonyymi

      Nyt on kesä jo pitkällä. Onko tullut enemmän käytettyä capreja, legginssejä , shortseja vaiko kokopitkiä verkkareita?
      Minä tykkään gollecehousuista, en vaan muista miten se kirjotetaan. Panin varmuudeksi g js c kirjaimet, vaikuttaa hienommalta.

      • Anonyymi

        Se on ihan totta, kun käyttää hienompia kirjaimia, antaa tyylikkäämmän vaikutelman.
        Jotenkin sivistyneemmän.
        Esimerkiksi kun V-kirjaimen sijaan kirjoittaa Fkirjaimen,
        Vaikkapa esim, sanoissa frouva ja fläski.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on ihan totta, kun käyttää hienompia kirjaimia, antaa tyylikkäämmän vaikutelman.
        Jotenkin sivistyneemmän.
        Esimerkiksi kun V-kirjaimen sijaan kirjoittaa Fkirjaimen,
        Vaikkapa esim, sanoissa frouva ja fläski.

        Ja p krjaimen paikalle b, kuten rabortti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja p krjaimen paikalle b, kuten rabortti.

        Minäkin ihmettelen noita "rabortteja", koska b ja p kirjaimet ovat niin kaukana, toisin kuin s ja a, joten siihen voi erehtyä, mikäli ei laita ensin tekstiään oikoluettavaksi, kuten "korvesta" tuli neuvo.

        Tosin "korven" opastaja ei tiedä, koska tulee j kirjain esim. sijalla tai sialla, saati Orpolla ja Orvolla.

        No onhan näitä murteita suomenkielessä ja ne täytyy vain ymmärtää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minäkin ihmettelen noita "rabortteja", koska b ja p kirjaimet ovat niin kaukana, toisin kuin s ja a, joten siihen voi erehtyä, mikäli ei laita ensin tekstiään oikoluettavaksi, kuten "korvesta" tuli neuvo.

        Tosin "korven" opastaja ei tiedä, koska tulee j kirjain esim. sijalla tai sialla, saati Orpolla ja Orvolla.

        No onhan näitä murteita suomenkielessä ja ne täytyy vain ymmärtää.

        Kainuun köyhillä ei ole ollut mahdollsuutta kouluttautua, eikä kaikkla ole resursseja aikuisenakaan oppia oikeinkirjoitusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja p krjaimen paikalle b, kuten rabortti.

        Hahhaa tyylikkäämmän näköistä ????
        Moukkamaistahan se on kun ajattelee että kaikki ovat jo kansakoulun ala-asteelle saaneet kieliopin opastusta. Silti ei osata eroittaa B kirjainta P kirjaimesta .
        Näinhän ne minä itse henkilöt kirjoittelee


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kainuun köyhillä ei ole ollut mahdollsuutta kouluttautua, eikä kaikkla ole resursseja aikuisenakaan oppia oikeinkirjoitusta.

        Kansakoulussahan on opetettu kielioppia jo ala asteella , joten ei ole varoista kysymys Javan ainoastaan siitä ettei kertakaikkiaan pytytä oppimaan mitään


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minäkin ihmettelen noita "rabortteja", koska b ja p kirjaimet ovat niin kaukana, toisin kuin s ja a, joten siihen voi erehtyä, mikäli ei laita ensin tekstiään oikoluettavaksi, kuten "korvesta" tuli neuvo.

        Tosin "korven" opastaja ei tiedä, koska tulee j kirjain esim. sijalla tai sialla, saati Orpolla ja Orvolla.

        No onhan näitä murteita suomenkielessä ja ne täytyy vain ymmärtää.

        Murheet eivät ole suomenkielessä, vaan ihmisen kyvyttömyydessä oppia
        oman kielen alkeisasioita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kansakoulussahan on opetettu kielioppia jo ala asteella , joten ei ole varoista kysymys Javan ainoastaan siitä ettei kertakaikkiaan pytytä oppimaan mitään

        Itseäsikö tarkoitat? Onnetonta oli tuo kirjoituksesi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itseäsikö tarkoitat? Onnetonta oli tuo kirjoituksesi.

        Voi olla sinun mielestäsi onnetonta mutta aloin jo nuorena kirjoittelemaan olivetillani mikä oli hieman mukavampaa se kun netti jutut koska nykyään koenkin muuttaa sanoja , sitä ei minun vanha Olivettini tehnyt, ja hyvinhän ne onnettomat kirjoitukset meni kaupaksi silloin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on ihan totta, kun käyttää hienompia kirjaimia, antaa tyylikkäämmän vaikutelman.
        Jotenkin sivistyneemmän.
        Esimerkiksi kun V-kirjaimen sijaan kirjoittaa Fkirjaimen,
        Vaikkapa esim, sanoissa frouva ja fläski.

        Kirjoitusta ei vissiin enää opeteta missään.


    • Anonyymi

      Ei housujen pituus määrittele onko kalkkis vai ei.

    • Anonyymi

      Te, jotka nyt täällä arvostelette toisten kirjoituksia ja kirjoitusvirheitä, niin katsokaa ensin omaa kirjoitustanne onko niiden teksti oikein kirjoitettua ja välimerkit otettu huomioon.

      Toisekseen, se on ihan sama miten täällä höpöhöpö-palstalla tekstinsä kirjoittaa.

      Ei tämä palsta ole mikään kansakoulu, jossa olisi kieliopista ollaan järjestetty koe.

      • Anonyymi

        Lukijat kyllä ymmärtävät, että kysymyksessä ei ole lainkaan kirjoitusvirheet eivätkä kirjainten korvaaminen hienommalla vaihtoehdolla. Kysymyksessä on ilkeily, kiusaaminen ja ylenkatseen osoittaminen, huumorin varjolla.
        Usein tosikot eivät tiedä, miten ollaan hauskoja, ja silloin turvaudutaan sananväännöksiin ja tartutaan oikeinkirjoitukseen ja muuhun yliolkaiseen asenteeseen.
        Naurakaa tässä kohtaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lukijat kyllä ymmärtävät, että kysymyksessä ei ole lainkaan kirjoitusvirheet eivätkä kirjainten korvaaminen hienommalla vaihtoehdolla. Kysymyksessä on ilkeily, kiusaaminen ja ylenkatseen osoittaminen, huumorin varjolla.
        Usein tosikot eivät tiedä, miten ollaan hauskoja, ja silloin turvaudutaan sananväännöksiin ja tartutaan oikeinkirjoitukseen ja muuhun yliolkaiseen asenteeseen.
        Naurakaa tässä kohtaa.

        Sinä 13:53:26
        Huumori on siis mielestäsi pahasta, koska se on kiusaamista ja ylenkatsomista.

        Voithan esittää edustajillemme pyynnön, jotta saisimme huumorin kieltävän
        lain tai aloittaa kansalaisadressin keräämisen asian puolesta ennen
        mielenosoitusmarssille manoasi.

        Vanhuus ja viisaus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä 13:53:26
        Huumori on siis mielestäsi pahasta, koska se on kiusaamista ja ylenkatsomista.

        Voithan esittää edustajillemme pyynnön, jotta saisimme huumorin kieltävän
        lain tai aloittaa kansalaisadressin keräämisen asian puolesta ennen
        mielenosoitusmarssille manoasi.

        Vanhuus ja viisaus.

        Ketjun mukaista huumoria.
        Kyllä naurattaa.


      • Anonyymi

        Tahtoohan se hyväkin teksti mennä pilalle kun puhelin muuttaa sanan toiseksi mitä on kirjoittanut. Itse kirjoitin serkulleni että oletko ollut terveenä , puhelin muutti tekstini että oletko ollut terveyslautakunta, niin että hän ihmetteli kovasti mitä tarkoitin . Toinen moka saat minulta auton lainaksi, siitä tuli että saat minulta auton lahjaksi, siis paljon tekee puhelinkin hallaa kun kirjoittaa , etekkin jos asennukset on toisen maan asennuksia ja sitten niillä yrittää kirjoittaa suomeksi .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä 13:53:26
        Huumori on siis mielestäsi pahasta, koska se on kiusaamista ja ylenkatsomista.

        Voithan esittää edustajillemme pyynnön, jotta saisimme huumorin kieltävän
        lain tai aloittaa kansalaisadressin keräämisen asian puolesta ennen
        mielenosoitusmarssille manoasi.

        Vanhuus ja viisaus.

        Kyllä se aika humoristista joskus on , kun P ja B vaihtaa paikkoja , mutta täällähän vedetään herne nenään jos oikaisee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se aika humoristista joskus on , kun P ja B vaihtaa paikkoja , mutta täällähän vedetään herne nenään jos oikaisee.

        Täällä esiintyy usein salaperäinen P .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tahtoohan se hyväkin teksti mennä pilalle kun puhelin muuttaa sanan toiseksi mitä on kirjoittanut. Itse kirjoitin serkulleni että oletko ollut terveenä , puhelin muutti tekstini että oletko ollut terveyslautakunta, niin että hän ihmetteli kovasti mitä tarkoitin . Toinen moka saat minulta auton lainaksi, siitä tuli että saat minulta auton lahjaksi, siis paljon tekee puhelinkin hallaa kun kirjoittaa , etekkin jos asennukset on toisen maan asennuksia ja sitten niillä yrittää kirjoittaa suomeksi .

        Kiitos kirjoittaja 19:27.
        En muista milloin olisin herkistynyt nauramaan ääneen heti aamukahville.
        Siskollesi tuo terveyslautakunta ja auton lahjoitus ovat varmasti tulleet hänelle yllätyksenä :)
        Täälläkö ei muka huumoria, kyllä on, vaikka tahatonta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä 13:53:26
        Huumori on siis mielestäsi pahasta, koska se on kiusaamista ja ylenkatsomista.

        Voithan esittää edustajillemme pyynnön, jotta saisimme huumorin kieltävän
        lain tai aloittaa kansalaisadressin keräämisen asian puolesta ennen
        mielenosoitusmarssille manoasi.

        Vanhuus ja viisaus.

        No esittäkäämme siis pyyntö, että saisimme huumorin kieltävän lain.
        Rollaattorin kanssa ei annata mennä mielenosoitusmarssille, niin että jääköön se lapsillemme ja lapsenlapsillemme, joiden kasvatus on ollut meidän huumorinrajuttomissa käsissämme.


    • Minä ilkeän tunnustaa
      On reisitaskuhousuja ja polvisukkia.
      Ei ole tullut mieleenkään että niissä olisi jotain vikaa.
      Kirjoitin polvisukista ylempänä, mutta niitä on kaapissa vaikka kuinka monet.
      Harvoin laitan jalkaan kun kiristävät ilkeästi.
      Farkusta en oikein tykkää, housujen pitäisi olla joustavat niin ovat mukavammat jalassa.
      Ei kukaan ole tullut sanomaan mitään negatiivista vaatteistani eikä alkanut nauramaan mahaansa pidellen.

      • Lisään vielä, nyt on mekkobuumi.
        Olen ostellut useita maximittaisia mkkoja ja vähän lyhyempiäkin.
        Koskahan tulisi pidettyä kun en käy missään. Kotona pidän kaftaania, niitäkin on useita.


      • Anonyymi

        Minä kanssa olen ihan huomaamattani jättänyt farkut kaappiin jo parin vuoden ajaksi, tilalle on tullut stretch housut , eikä kiristele mistään, mutta en ole heittänyt farkkujakaan pois voi vaikka mieli muuttua että niitä taas alkaa pitämään .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä kanssa olen ihan huomaamattani jättänyt farkut kaappiin jo parin vuoden ajaksi, tilalle on tullut stretch housut , eikä kiristele mistään, mutta en ole heittänyt farkkujakaan pois voi vaikka mieli muuttua että niitä taas alkaa pitämään .

        Nykyisin on joustavia ja mukavia strets-farkkuja.


      • Anonyymi

        Minä en ole edes tiennyt, että polvisukat ovat "kielletty". Pitkien punttien alla ne ovat hyvät käyttää. Kun siirryin pois hameen ja sukkahousujen käytöstä, on rahat säästyneet huomattavasti. Sukkahousujen laatu on alle arvostelun.
        Ihmettelen vain, miksi polvisukkien kuminauha on niin kireä. että ihan normaali kinttuunkin painuu punainen rengas päivän mittaan ja suonenvedot lisääntyvät. Nyt olen ilahtunut, kun olen löytänyt ohuita puuvillaisia nilkkasukkia, joita voi käyttää kävelykengässä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä en ole edes tiennyt, että polvisukat ovat "kielletty". Pitkien punttien alla ne ovat hyvät käyttää. Kun siirryin pois hameen ja sukkahousujen käytöstä, on rahat säästyneet huomattavasti. Sukkahousujen laatu on alle arvostelun.
        Ihmettelen vain, miksi polvisukkien kuminauha on niin kireä. että ihan normaali kinttuunkin painuu punainen rengas päivän mittaan ja suonenvedot lisääntyvät. Nyt olen ilahtunut, kun olen löytänyt ohuita puuvillaisia nilkkasukkia, joita voi käyttää kävelykengässä.

        Jalkojen iho pysyy hyvänä kun käyttää puuvilla tai villasukkia. Kengistä irtoa aineita ja,likaantuu paljaassa jalassa.


    • Anonyymi

      Bomull

    • Polvisukkia minulla ei varmaan ole koskaan ollut kuin pikkutyttönä. Reisitaskuhousut taisi olla yhdet (cargo pants) täysimittaiset, mutta siitä on varmaan parikymmentä vuotta aikaa tai enemmänkin.
      Tänä kesänä sää on ollut kovin vaihtelevaa ja olen pitänyt milloin mitäkin, sään ja tilanteen mukaan. Joskus kauppareissulle olen laittanut joustofarkutkin ja tyköistuvan lyhythihaisen topin tai löysän teepaidan. Yleensaä pidän kesällä paljon puolihameita ja mustia toppeja. Puolihameita on monenpituisia.
      Helteillä pidän mielellään edelleenkin kukkamekkoja, lyhythihaisia tai hihattomia ja toisinaan polven yläpuolelle ylettyvät shortsit ja hihaton toppi.
      ***
      Minun puolestani jokainen saa pukeutua omannäköisiinsä vaatteisiin, uusiin tai vanhoihin, trendikkäisiin tai epämuodikkaisiin, mielialansa makunsa ja budjettinsa mukaan. Iästä huolimatta. Saahan vaatteista jo omistakin mieltymyksistään keskustella kuitenkin sovullisesti, ilman vetämättä minkään sortin palkokasvia nenuunsa, mielipiteitähän nämä vain on? Ja etenkin yrittämättä halveerata niitä jotka eivät jaa omia näkemyksiään aikuisen naisen kesämuodista. Ruotsissa, Suomessa tai muualla.

      • Anonyymi

        Hohhhoijjjaaaaa. Ihanko totta sinulla on mustia toppeja? Kyllä nyt on pastillivärit muotia koko Skandinaviassa tänäkesänä.


      • Anonyymi

        Kenelle tämä tiedotus on tarkoitettu?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kenelle tämä tiedotus on tarkoitettu?

        Sitä minäkin ihmettelen, miten joku luulee tavallisen eläkemummon vaatimattomia kesäriepujaan niin kiinnostusta herättäviksi, että pitää ne luetella. Että ihan monenpituisia hameita!!!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitä minäkin ihmettelen, miten joku luulee tavallisen eläkemummon vaatimattomia kesäriepujaan niin kiinnostusta herättäviksi, että pitää ne luetella. Että ihan monenpituisia hameita!!!!!

        en ainakaan käärisi minkäänlaisten housujen puntteja muualle kuin perunapellolle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kenelle tämä tiedotus on tarkoitettu?

        No kaikkihan sen tietää kenelle, se kuvaa jonkinlaista älyllistä heikkoutta kun jauhaa samaa asiaa kuukaudesta kuukakauteen, ja vähättelee toisia ihmisiä muka näillä typerillä kirjoituksillaan .
        Itse istuu kenen ääressä katsellen vanhoja tekstejä että saisi aihetta piruiluun jotenkin
        Vetäis ne omat raappahousunsa korviin asti ja menis ulos raittiiseen ilmaan , kun näyttää olevan happivajausta . Ja määräilee mikä netissä olisi muka kiinnostavaa. Sehän on niin ettei tarvitse lukea edes sellaisia asioita mitkä eivät kiinnosta mummeleita.
        Näyttää todella sentään kiinnostavat kun on keksasistava tarinaa housujen pituudesta .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitä minäkin ihmettelen, miten joku luulee tavallisen eläkemummon vaatimattomia kesäriepujaan niin kiinnostusta herättäviksi, että pitää ne luetella. Että ihan monenpituisia hameita!!!!!

        Minua ainakin kiinnostaa, vaikka olen tavallisnen mummo , koska itsellänikin on vaatteita eri pituisia. Niin että jos ei kiinnosta niin miksi edes kommetoida
        Niistä vaatimattomista kesärievuista, voi ehkä teikäläinen tuntea itsensä. Älä kommetoi asioita jotka ei kiinnosta, helppoa , niin ei tartte vaivata pikku päätään toisten vaatteilla


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1525
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1164
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1097
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      996
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      965
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      917
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      872
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      19
      842
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      664
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      640
    Aihe