No niin: EU-pölynimuri tuli taloon. Max teho vain 890 W. EU näes rajoitti tehon 900 wattiin.

Anonyymi-ap

Muutama imurointi on tehty ja nyt on hyvä vertailla aikaisempaan.

Tässä kävi just niin kuin ajattelinkin eli imurivalmistaja on nostanut hyötysuhdetta ja imuteho on säilynyt. Tavalliseen imurointiin riittää kolmanneksi tehokkain tehoasetus viidestä.

Se mikä on selvä ero niin tämä EU-imuri ei puhalla kuumaa ilmaa niin kuin edellinen 2200 watin imuri. Huone ei muutu saunaksi imuroinnin aikana.

Ilmeisesti noissa vanhoissa imureissa haluttiin wattilukema suureksi, koska se oli myyntivaltti. Toisaalta hyötysuhde tehtiin silloin sen verran huonoksi, että imurointi ylipäätänsä onnistuisi.

10

606

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Niin- joku puupää EU- ääliö on joutessaan keksinyt tällaisia tyhmyyksiä. Ja me vielä tyhmemmät maksamme hänen palkkansa.

      • Anonyymi

        Saa varmaan ulkomailta tilattua tehokkaamman tai sitten katsoo jos rajoitus ei koske teollisuusimureita? Saahan hehkulamppujakin kun ostaa ne "teollisuuskäyttöön" mutta eipä niitäkään paljon enää kaivata muualla kuin saunassa.


      • Anonyymi

        Hehkulampuissakin oli enemmän watteja, mutta vähemmän valoa.


    • Anonyymi

      Mikä moottori siinä on? Ennen oli harjallisia sarjakäämejä, niillä tyypillisesti on huonoin hyötysuhde, mutta eikai sentään puolia lämmöksi mene.

      • Anonyymi

        En ole avannut, koska ei ole ollut tarvetta. Hyvin imuroi ja metelöi vähemmän. Näin jossain testissäkin todettiin, että EU-imurit ovat hiljaisempia. Watteja ei tarvitse hukata lämmöksi.

        Vanhempi sukupolvi innostui kovasta äänestä. Se oli "tehon merkki." Pappatunturikin tuntui tehokkaammalta, kun pakoputken otti pois.

        Hieman nuorempi sukupolvi jumaloi watteja. 2200-wattinen oli automaattisesti parempi kuin 2000-wattinen.

        Nykyään onneksi ratkaisee käytännön suorituskyky.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole avannut, koska ei ole ollut tarvetta. Hyvin imuroi ja metelöi vähemmän. Näin jossain testissäkin todettiin, että EU-imurit ovat hiljaisempia. Watteja ei tarvitse hukata lämmöksi.

        Vanhempi sukupolvi innostui kovasta äänestä. Se oli "tehon merkki." Pappatunturikin tuntui tehokkaammalta, kun pakoputken otti pois.

        Hieman nuorempi sukupolvi jumaloi watteja. 2200-wattinen oli automaattisesti parempi kuin 2000-wattinen.

        Nykyään onneksi ratkaisee käytännön suorituskyky.

        Imureissa käytettiin ainakin ennen harjallisia moottoreita ja ääni tuli osittain hiilien hankaamisesta.

        Watteja jumaloidessa kannattaa selvittää onko kyse mekaanisesta akselitehosta vai verkosta otettavasta sähkötehosta.

        Katselin juuri erään kevyeksi ja hetkelliseen käyttöön tehdyn harjallisen moottorin tietoja. Hyötysuhde oli vain 0.43 eli yli puolet todellakin lämmöksi.


    • Anonyymi

      Alle 3 kW:n imureilla ei tee mitään.

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä on hyvä:
        https://www.etra.fi/fi/teollisuusimuri-eurovac-53-tynnyri-10260013655

        Aukaisee tukkeutuneet viemärit ja tyhjentää roskiksen samalla. Pyykkejäkään ei tarvitse selkä kyyryssä noukkia ja helppo puhaltaa säiliöstä suoraan koneeseen. Huoneiston sähkökeskuksesta piti poistaa pohjakosketin, mutta senkin sain tehtyä itse.

        Onpas näppärän oloinen laite, toimii vähän joka hommaan. Keittiössä, kotona ja puutarhassa!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      591
      4071
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3418
    3. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2959
    4. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2901
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2234
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2171
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      2107
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1935
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1930
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1879
    Aihe