Grep hellpiä kaivataan

Make

Jos grepillä löydät rivin mutta tarvitset tietoa tyyliin "löydetty rivi" ja 2 edellistä riviä ja 1 seuraavaa riviä niin millä teet tuon

siis grep löytää rivin xxxx mutta outputtina tarvitse:

aaaa
bbbb
xxxx
cccc

9

473

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • auttaa

      Kirjoitappa man grep ja sieltä löytyy. Mut näin ulkomuistista niin olisko ollut tyyliin grep -B2 -A1 xxxx file.txt

      • Make

        Eipä löytynyt tuollaisia vipuja minun Grepistä.


      • pösilöv0.1
        Make kirjoitti:

        Eipä löytynyt tuollaisia vipuja minun Grepistä.

        man grep
        ....
        OPTIONS
        -A NUM, --after-context=NUM
        Print NUM lines of trailing context after matching lines. Places a line con‐
        taining -- between contiguous groups of matches.

        -a, --text
        Process a binary file as if it were text; this is equivalent to the --binary-
        files=text option.

        -B NUM, --before-context=NUM
        Print NUM lines of leading context before matching lines. Places a line con‐
        taining -- between contiguous groups of matches.



        eli grep jotain jostakinfilestä -A 2 -B 1

        ja hyvin toimii!!


      • Make
        pösilöv0.1 kirjoitti:

        man grep
        ....
        OPTIONS
        -A NUM, --after-context=NUM
        Print NUM lines of trailing context after matching lines. Places a line con‐
        taining -- between contiguous groups of matches.

        -a, --text
        Process a binary file as if it were text; this is equivalent to the --binary-
        files=text option.

        -B NUM, --before-context=NUM
        Print NUM lines of leading context before matching lines. Places a line con‐
        taining -- between contiguous groups of matches.



        eli grep jotain jostakinfilestä -A 2 -B 1

        ja hyvin toimii!!

        Taisin eksyä väärälle palstalle. Miten homma hoituu HP-UX ympäristössä?


      • Toimii?
        Make kirjoitti:

        Taisin eksyä väärälle palstalle. Miten homma hoituu HP-UX ympäristössä?

        Luepa vaan nuo manuaalisivut, niin eiköhän homma hoidu vähintäänkin vastaavalla tavalla.
        Jos man komennon kirjoittaminen on ihan ylivoimaista pannaanpa tähän vähän linkkiä: http://www.hmug.org/man/1/grep.php


      • Make
        Toimii? kirjoitti:

        Luepa vaan nuo manuaalisivut, niin eiköhän homma hoidu vähintäänkin vastaavalla tavalla.
        Jos man komennon kirjoittaminen on ihan ylivoimaista pannaanpa tähän vähän linkkiä: http://www.hmug.org/man/1/grep.php

        Ei ole gperpillä HP-UX -A eikä -B optioita. Kun ei vaan ole joten jotain muuta helppiä kaivataan


      • man sivun?
        Make kirjoitti:

        Ei ole gperpillä HP-UX -A eikä -B optioita. Kun ei vaan ole joten jotain muuta helppiä kaivataan

        "Ei ole gperpillä HP-UX -A eikä -B optioita. Kun ei vaan ole joten jotain muuta helppiä kaivataan "

        Mitä mahtaakaan kertoa tuon Unixisi grep:in manuaalisivu?
        Mene ihmeessä ihmettelemään Unix-palstalle ongelmaasi. Tämä palsta käsittelee Linuxia.
        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=108&conference=4500000000000141&subcat=787

        PS. Enpä jaksa uskoa, ettei grep toimisi HP-UX:ssä kuten muissakin Unix-sukuisissa systeemeissä.


      • man sivun? kirjoitti:

        "Ei ole gperpillä HP-UX -A eikä -B optioita. Kun ei vaan ole joten jotain muuta helppiä kaivataan "

        Mitä mahtaakaan kertoa tuon Unixisi grep:in manuaalisivu?
        Mene ihmeessä ihmettelemään Unix-palstalle ongelmaasi. Tämä palsta käsittelee Linuxia.
        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=108&conference=4500000000000141&subcat=787

        PS. Enpä jaksa uskoa, ettei grep toimisi HP-UX:ssä kuten muissakin Unix-sukuisissa systeemeissä.

        Käytännössä monien kaupallisten UNIXien mukana tulevat perustyökaluohjelmat, kuten grep, ovat aika suppeita verrattuna vastaaviin GNU-versioihin. Näköjään Tru64 UNIXin grepin man-sivun perusteella siinä on vain noin kolmasosa GNU-grepin optioiden määrästä. Samaa epäyhteensopivuutta on tullut nähtyä joissain muissakin peruskomennoissa.


      • Make
        Mik26 kirjoitti:

        Käytännössä monien kaupallisten UNIXien mukana tulevat perustyökaluohjelmat, kuten grep, ovat aika suppeita verrattuna vastaaviin GNU-versioihin. Näköjään Tru64 UNIXin grepin man-sivun perusteella siinä on vain noin kolmasosa GNU-grepin optioiden määrästä. Samaa epäyhteensopivuutta on tullut nähtyä joissain muissakin peruskomennoissa.

        Ei oo tosiaan HP-UX unixissa mitää ihmeempiä vipuja. Löysin jo Hp:n sivuilta ohjeen miten saa HP:llä tämän tehtyä. Ei grepillä vaan sedillä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka tai ketkä tappo eilen?

      Kenet ja miksi?
      Varkaus
      37
      1792
    2. Arvostele kaivattusi

      ulkonäköä, asteikolla 1-10. Perustelut myös 🧢
      Ikävä
      50
      818
    3. Mitä teet mies?

      Oletko jonkun naisen kanssa? 😞
      Ikävä
      69
      776
    4. Miksi sitä miestä tuijotetaan joka paikassa

      Onko maine jonkinlainen?
      Ikävä
      108
      740
    5. Kuka varasti Sisun rahat

      Kun lukee Sisun pöytäkirjaa, niin kuka on se, joka on varastanut Sisun rahat?!
      Sysmä
      7
      651
    6. Miten sulla on niin kaunis

      Ääni. Sellainen rauhoittavan vangitseva, jolloin aika kuin hidastuu. Ihmettelen sua vielä aika paljon. Lähes joka aamu t
      Ikävä
      33
      629
    7. Ajattelen sinua

      vain. Ihoasi vasten ihoani, huuliasi huulillani, sormiasi vartalollani... Olen katkera elämälle siitä että se antoi sinu
      Ikävä
      27
      580
    8. Taas on Festarit ohi ja saatu toisten muijia kylläseksi asti

      2 päivää täyttä jytinää ja rytkettä kyllä kelpaa vielä Kaupunkin tukemana.
      Parkano
      15
      559
    9. Olen työtön ilman työnhakuvelvoitetta

      Saan 600e/kk. En voi tehdä töitä. En osaa laittaa ruokaa. En pysty kävelemään tai olemaan jalkeilla tuntia pidempään.
      Ikävä
      141
      471
    10. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      51
      453
    Aihe