Ostamani cd- laitteet ovat viime vuosina kestäneet vain 1-3 vuotta.!!( Viimeisin laite Sony, jossa mukana radio.) Olen suuri musiikkifani ja arvostan soitinta, joka paitsi toimii luotettavasti useita vuosia, mutta on myös helppikäyttöinen! Tuntuu vain siltä, että tällaista laitetta ei nykyään löydä juuri mistään!! Mitä neuvoja voisin saada teiltä?
Mistä löydän kunnollisen cd- laitteen?
2
119
Vastaukset
- Anonyymi
Tori.fi ja käytetty vanha joita voi korjata ja säätää tarvittaessa. Yli 20v vanha cd on edelleen hyvä.
- Anonyymi
Yleensä ottaen laitteissa on aika vakioidut lukupäät nykyään eikä kannata ostaa kovin kallista tästä syystä. Parempi opetella hiukan säätämään laitetta. Tärkein varmaankin on siirtomekanismin rasvoissa pitäminen(itse käytän silikoni-suihketta) ja lukupään optiikan puhdistus varovasti topsi-puikolla+lasolilla. Myöskin levyn keskiökiinnityksen vastakappale voi olla syypää toimimattomuuteen: Pitää olla pitoa holkissa, että levy pystyy pyörimään oikealla nopeudella ja toisaalta tuo on yleensä erittäin huonosti laakeroitu pylpyrä.
Jos ei silti lähde toimimaan, on siellä yleensä kaksi potikkaa, joista toinen säätää optiikan tarkennusta levypintaan ja toinen vahvistusta. Harvemmin pääsee säätämään laserin voimakkuutta. Jos noita joutuu säätämään, pitää merkitä aloituspaikat ja säätää erittäin varovaisesti. Jos mahdollista, säätö onnistuu parhaiten levyn pyöriessä, mutta luultavasti joutuu muutaman kerran yrittämään ts. pitää varata ilta aikaa säätö-purku-koonti rumballe..
Yleensä linssissä ei näy mitään likaa, mutta puhdistuksen jälkeen homma silti alkaa toimimaan. Jos linssissä näkyy naarmu se on sitten mennyttä kalua..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos tienaaminen koneella kiinnostaa niin lue!
Olen kerrännyt muutaman linkin kyselysivustoille. Vastaa kyselyihin ja tienaa rahaa! Minimikotiutus on sivuilla 10e ja v3910596- 372391
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla362326- 951711
Olen aina vain
Ihmeissäni siitä että oletko niin tosissani minusta? Mitä muut ajattelisi meistä?511270Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?831232Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau51155Kansanedustaja Teemu Keskisarja ei osallistu Linnan juhliin vaan natsikulkueeseen
Kerääkö poliisi taas natsiliput pois osallistujilta?265983- 52956
Kumpi teistä rakastui ensin?
Sinä vai kaipaamasi henkilö (jos siis tunteet ovat molemminpuolisia)? Tai jos kyse ei ole vielä rakkaudesta, niin kumpi36737