Vanhenemisen hyvät puolet

On tässä joitakin hyviä puolia kun mietin oikein tarkkaan.
Ei välitä enää jonniijoutavuuksista, nauttin estoitta laiskottelusta...
Tämä kerronta on vain itsestäni.
Sitä olen miettinyt, miksi nämä ikäryhmät loppuu juuri 80+ ikäisiin.
Luuleeko ne että me kaikki kuollaan ennen 90v ikää??
Aikoinaan minut muutamien toimesta häädettiin pois 60 ja 70 vuotiaiden sivustoilta kun olin joidenkin mielestä liian vanha.
Onneksi täällä ei voi käydä niin kun ei tämän vanhempi voi olla.
Älkää ottako liian vakavasti, tuomen kukinta sai innostumaan :)

56

765

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Minäkin nautin olla laiskana, en edes harrasta mtään. Nukun pitkään, ostan valmiita ruokia ja siivooja käy. Telkkaria katson aika paljon ja käyn kävelyillä jos on hyvä ilma.

      • En minäkään harrasta.
        Olen joskus yrittänyt, kyllästyn nopeasti kun en pidä aikatuluista enkä ole sosiaalinen.
        Tykkään ihmisistä, mutta olen erakko ja nautin kun saan olla yksin.
        Olen nuuka, välillä otin siivoojan, mutta kun jaksan siivota nuo söpöt villakoirat pois, vielä sen verran että itse viihdyn.


    • Nyt kun taas asun täällä maalla, kun kesä on, touhuan , kun tykkään maalaistouhuista.
      MuTtA, nautin myös välillä ihan laiskottelusta.
      Tänään olen jo lähtenyt aamulla 10 aikaan asioille kotikaupunkiini, poiketen kotona ja rautakaupassa ja ruokakaupassa. Touhunnut sitä ja tätä koko päivän.
      Suunnittelin juuri, että kun huomiseksi sanottiin ilma huononevan, laiskottelen.
      Katson telkkaria ja teen ristikoita.

      • Minä virkkaan, onkohan virkkaamiseen olemassa vieroitusta. Varsinkin isoäidin neliöt ovat silmäteräni.
        Kissa ei tykkää yhtään kun aina virkkaan, palvelu kärsii virkkaamisen takia.
        Olen itsekseni miettinyt, eiköhän nyt ole korkein aika elää sellaista elämää mitä haluaaa. Tietenkään ei kaiki ole mahdollista terveys, ym.. rajoitusten takia.


      • liekko kirjoitti:

        Minä virkkaan, onkohan virkkaamiseen olemassa vieroitusta. Varsinkin isoäidin neliöt ovat silmäteräni.
        Kissa ei tykkää yhtään kun aina virkkaan, palvelu kärsii virkkaamisen takia.
        Olen itsekseni miettinyt, eiköhän nyt ole korkein aika elää sellaista elämää mitä haluaaa. Tietenkään ei kaiki ole mahdollista terveys, ym.. rajoitusten takia.

        Ymmärrän tuon virkkaamisintosi.
        Joskus sain innon tehdä sudokuja, kamala into. Nyt en ole tehnyt niitä enää kolmeen vuoteen.
        Aikanaan virkkasin ja kudoin itsekin innolla. Nyt ne ovat jääneet vähemmälle.
        Minulakin on kissa. Kyllä se tietää ja haluaa osansa ottaa.
        Joskus tullaan läppärin näpäinten päälle ja katsotaan ja sanotaan nau.
        Viime yönä nukuin sikeästi klo 3 , joku rupesi kynsimään sängyn reunan vilttiä. Ulos piti päästä .
        Päivisin tulee viereen ja sanoo nau. Oikeastaan aika hyvin osaamme ´´keskustella´´ nykyään.


      • Eliaana kirjoitti:

        Ymmärrän tuon virkkaamisintosi.
        Joskus sain innon tehdä sudokuja, kamala into. Nyt en ole tehnyt niitä enää kolmeen vuoteen.
        Aikanaan virkkasin ja kudoin itsekin innolla. Nyt ne ovat jääneet vähemmälle.
        Minulakin on kissa. Kyllä se tietää ja haluaa osansa ottaa.
        Joskus tullaan läppärin näpäinten päälle ja katsotaan ja sanotaan nau.
        Viime yönä nukuin sikeästi klo 3 , joku rupesi kynsimään sängyn reunan vilttiä. Ulos piti päästä .
        Päivisin tulee viereen ja sanoo nau. Oikeastaan aika hyvin osaamme ´´keskustella´´ nykyään.

        Voi kuinka tuttua.
        Kattini hyppää päälleni joka aamu noin kello kuusi. Haluaa ulos. Mökillä voi käydä ulkona yksinkin, onneksi ei lähde pihapiiristä mihinkään.
        Jos en nouse ja käännän kylkeä niin koskettaa pehmeällä tassulla poskeani.
        Onneksi nyt voi pitää ovet auki kun on lämmintä.
        Opin uudelleen virkkaamaan sitten nuoruuden kun korona iski.
        Ostin kerän lankaa ja ajattelin että jääköön kaappiin jos en viitsi tehdä valmista.
        On tullut päiväpeittoa, takkia, tyynyä, en edes muista kaikkea, lankaakin on kukunut enemmän kuin tuo aloitus kerä.
        En muuten tykkää käydä sivuilla kun läppärillä. Kännykällä tai tabletilla katselen lähes kaiken muun. Kirjoittaminen on helpompaa erillisellä näppäimistöllä.


    • Anonyymi

      "Sitä olen miettinyt, miksi nämä ikäryhmät loppuu juuri 80+ ikäisiin.
      Luuleeko ne että me kaikki kuollaan ennen 90v ikää??2

      Yli 90-vuotiaita on ehkä vähän yli 50000 elossa.

      Mihin 90 plus palstaa tarvittaisiin,
      kun 80 plus tarkoittaa kaikkia 80 vuoden ylittäneitä ?

      Moniko viidestäkymmenestätuhannesta 90 vuotta täyttäneestä keksisi tulla
      suomi 90 plussaan kirjoittelemaan, jos pystyisi ?
      Kaksi kirjoittelisi keskenään korkeintaan ?

      • Kirjoitinkin että ei kannata ottaan kirjaimellisesti aloitustani.
        Tiedän että aika harva 90v käyttää nettiä. Kyllä heitäkin on, mutta ei varmaankaan oman keskustelupalstan verran. ainakaan vielä. Mutta saattaa ikäryhmät muuttua kunhan me 80+ aletaan lähestyä sataa vuotta.


      • Tämä aloitukseni johtui huomiosta minkä tein kun mietin ikääni. En tarkoittanut muuta kuin sitä että tämä meidän palsta on vihoviimeinen.
        Toivotaan että meistä moni on viriili vielä 90-100v


    • Anonyymi

      Yli 90 vuotiaita on eri puolella Suomea saman verran kuin on asukkaita
      Mikkelissä tai Porvoossa tai Salossa. Niissä kussakin on noin 50000 asukasta.

      • Se on aika vähän.
        Luulin että ysikymppisiä on enemmän.


    • Anonyymi

      Kalenteriajan osoittamiin välietappeihin liittyy omat hyvät puolensa jotka ovat kaikkien tiedossa.
      Oman ajankäytön suunnittelun vapaus mahdollistaa kuntoni ja terveyteni hoitamisen ajoittamisen hiljaisempiin aamupäiviin.
      Vuosien kertymisen oheisvaikutuksena on ilmennyt alkoholijuomien miedontumisen ja vähenemisen tuoma säästö.

    • Anonyymi

      Hyvinhän elämä sujuu niin kauan, kuin erektio toimii.

      • Anonyymi

        Sehän on miehille pääasia, vaikka kaikki muu olisi päin h***ttiä :D


      • Anonyymi

        Eilen lenssas föörpiikki :)

        Vanha Skönö


    • Anonyymi
    • Minua hiertää eniten oma mielikuvitukseni juoksu, joka vastaa sitä mitä ennen, mutta voimani eivät riitä kaikkeen haluamaani.

      Koko ajan kiehtoo erilaiset tekemiset ja kyllä
      minä jotain aikaan saan kun pistän poskeeni banadolin.

      No, kohta lähden hakemaan autoa jonka ostin viime viikolla, jännittää, mutta uskon, että totun pian automaattivaihteistoon.

      Tilasin omahoitajan kautta aikaa laboratorioon sekä jos mahdollista lääkäriaikaa oikean jalan tutkimuksiin. Oikea jalkahan on tärkeä automaattivaihteisen auton ajossa.

      • Anonyymi

        Kyllä molemmat jalat on ihan tarpeen myös kävelyssä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä molemmat jalat on ihan tarpeen myös kävelyssä.

        Joskus tuntuu, että toinenkin riittäisi.
        Ilkeillessään vaimoni on sanonut, että jalkani vievät vauhdikkaasti mutta nuppi ei aina sano minne ja miksi?
        Viitannee lievästi häiriöityneeseen lähimuistiini?
        Totuus on, että taskukalenterini sivut täyttyvät "tärkeistä" asioista.


      • Tänään taas pitkästä aikaa ajoin automaattivahteistoautolla. Sellainen vanha avolava josta omistastan kolmasosan.
        Pikkuisen se vaatii huomiota, manuaaliseen verrattuna.
        Tarvitsin näes isompaa autoa, kun tarvikkeita hain mökille.
        Tykkään vanhoista amerikklaisista autoista, niin se vaan on.
        Vanha ämmä, eikä pääse koskan V-kasin lumoista.


      • Anonyymi
        Eliaana kirjoitti:

        Tänään taas pitkästä aikaa ajoin automaattivahteistoautolla. Sellainen vanha avolava josta omistastan kolmasosan.
        Pikkuisen se vaatii huomiota, manuaaliseen verrattuna.
        Tarvitsin näes isompaa autoa, kun tarvikkeita hain mökille.
        Tykkään vanhoista amerikklaisista autoista, niin se vaan on.
        Vanha ämmä, eikä pääse koskan V-kasin lumoista.

        Voi Eliaana, miten sinä nyt noin itseäsi ämmittelet ! Et SINÄ ole yhtään ämmämäinen. 😍


      • Anonyymi
        Eliaana kirjoitti:

        Tänään taas pitkästä aikaa ajoin automaattivahteistoautolla. Sellainen vanha avolava josta omistastan kolmasosan.
        Pikkuisen se vaatii huomiota, manuaaliseen verrattuna.
        Tarvitsin näes isompaa autoa, kun tarvikkeita hain mökille.
        Tykkään vanhoista amerikklaisista autoista, niin se vaan on.
        Vanha ämmä, eikä pääse koskan V-kasin lumoista.

        Onhan se jotakin aivan "muuta" kuunnella V-8 koneista kuin jotakin tämön päivän kolmesylinteristä pikkukirppua!

        On ollu kaksi kasijenkkiä aikoinaan itselläkin, mutta tämän päivän bensanhinnoilla ei enää kykene.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Onhan se jotakin aivan "muuta" kuunnella V-8 koneista kuin jotakin tämön päivän kolmesylinteristä pikkukirppua!

        On ollu kaksi kasijenkkiä aikoinaan itselläkin, mutta tämän päivän bensanhinnoilla ei enää kykene.

        Niin. paljon on maantienkuvasta hävinneet jenkit, rahahan se suurin syy on.
        Oi niitä aikoja. Chevrolet BelAir ja impala. Nuoruuteni kulkupelejä.
        En niitä itse omistanut vaan he, poikaystäväni.
        Veljeni ja poikani myös tarttui amerikanrautoihin, joten puoli sukua oli myyty.
        Poikani kautta (joka jo aika vanha hänkin) kulkenut ainakin 40 amerikanrautaa.
        Kissanikin oppi kuulemaan V-kasin äänen. Se oli tosi huvittavaa.


    • Anonyymi

      Ostitko korppis oikein Detroitin kaaran?

    • Ap nyt sitten oikein uhriutuu.
      Hän kirjoittaa että hänet ajettiin pois 60 plus palstalta.
      Hän kirjoitteli nikillä, mielikki mummu.
      Yhtäkkiä hän katosi ja porukat kyselivät missä mielikki mummu on?
      Ei ollut kadonnut yhtään mihinkään.
      Vaihtoi vain nikkiä, eikö vaivautunut sitä ilmoittamaan.
      Meni lopullisesti maku tähän moninikkiin.

      • Anonyymi

        Kukaan ei ole ilmoitusvelvollinen nikistään tai nikittömyydestään. Täällä pidetään liekon kirjoituksista, sisältö on tärkeämpi kuin nikki.


      • Anonyymi

        Jäikö oma nikkisi vahingossa esiin.
        Nyt sinusta viimeistään meni maku.
        Yrität mustamaalata häntä.
        Kirjoitukset täällä merkitsevät eivätkä nikit.
        PYH!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kukaan ei ole ilmoitusvelvollinen nikistään tai nikittömyydestään. Täällä pidetään liekon kirjoituksista, sisältö on tärkeämpi kuin nikki.

        Anonyymit nyt ei ainakaan


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jäikö oma nikkisi vahingossa esiin.
        Nyt sinusta viimeistään meni maku.
        Yrität mustamaalata häntä.
        Kirjoitukset täällä merkitsevät eivätkä nikit.
        PYH!

        Olikohan tämä minulle tarkoitettu?
        Ei nikkini ole mitenkään vahingossa esillä.
        Kirjoitan ihan niinkuin muutkin tällä palstalla.
        Kun ikä on vain numeroita.
        Niinhän täällä on toitettu lähes 10 vuotta.
        Miten niin mustamaalaan?


      • Siksi vaihdoin nikkiä kun ikäni oli kauan arvuuttelun aihe.
        Etkö muista.
        Ei minua ajettu pois, mutta vinoiltiin.
        Siksi vaihdoin nikkiäkin.
        En voi mitään jos olet tuota mieltä. Me ajatellaan omalta kannaltamme.
        Sitä paitsi, en tykännyt Mielikki mummo nikistä, miten lienen sellaisen ottanutkin, on ihan luvallista vaihtaa nikkiä.
        Nyt olen kertonut ikäni ja olen niin vanhojen palstalla että ikä loppuu tähän.
        Olin kirjoittanut että häädettiin, ei nyt sentään, sanavalinta on väärä.


    • Anonyymi

      Parasta tässä iässä on, että naiset yhä useammin tulevat hakemaan tanssiin

    • Anonyymi

      Kävin vuoden aikana kerran 70+ palstalla ja minulle saottiin, etten ole sinne tervetullut.
      Sen koommin en ole siellä käynyt.
      Täältä minut myös on häädetty, mutta käyn anona kuitenkin, sillä ikäni puolesta olen tähän ryhmään sopiva, vielä vuoden ajan.

      • Olen tuosta todella pahoillani Ano 10.05 ja kaipaan edelleen mukanaoloasi, kuten SkillaNinkin.

        On helppo sanoa, ettei pidä välittää, silloin kun ei itse ole tullut kaltoin kohdelluksi. Jos on, sitä ei unohda.


      • Anonyymi
        demeter1 kirjoitti:

        Olen tuosta todella pahoillani Ano 10.05 ja kaipaan edelleen mukanaoloasi, kuten SkillaNinkin.

        On helppo sanoa, ettei pidä välittää, silloin kun ei itse ole tullut kaltoin kohdelluksi. Jos on, sitä ei unohda.

        Olet siis pitkävihainen ihminen. Ehkä ei kannattaisi.

        Täällä kirjoitellessa tulee vastaan jos jonkinlaista piruilua ja trollailua. Jos niitä ottaa tosissaan eikä pysty niitä unohtamaan nii kasaa niskaansa ihan turhaa taakkaa.

        Ihan oman mielenterveytensä takia kannattaa suhtautua näihin kirjoituksiin kevyesti tai etsiä itselleen toinen ajankulu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet siis pitkävihainen ihminen. Ehkä ei kannattaisi.

        Täällä kirjoitellessa tulee vastaan jos jonkinlaista piruilua ja trollailua. Jos niitä ottaa tosissaan eikä pysty niitä unohtamaan nii kasaa niskaansa ihan turhaa taakkaa.

        Ihan oman mielenterveytensä takia kannattaa suhtautua näihin kirjoituksiin kevyesti tai etsiä itselleen toinen ajankulu.

        Toinen ajankulu on hankittu. Pohjalainen luonne on pitkävihainen. Kun hermo menee, se on mennyt.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Toinen ajankulu on hankittu. Pohjalainen luonne on pitkävihainen. Kun hermo menee, se on mennyt.

        Heh, minä en puhuisi pitkävihaisuudesta vaan itsekunnioituksesta, Ano 17.19..)) Miksi pysyä mukana, jos toistuvasti kokee tulleensa väärin ymmärretyksi ja huonosti kohdelluksi ?

        "Viesti ei mene perille. Jos se menee, se ymmärretään väärin"..)) Wiion laki, ties miltä vuodelta...


      • demeter1 kirjoitti:

        Heh, minä en puhuisi pitkävihaisuudesta vaan itsekunnioituksesta, Ano 17.19..)) Miksi pysyä mukana, jos toistuvasti kokee tulleensa väärin ymmärretyksi ja huonosti kohdelluksi ?

        "Viesti ei mene perille. Jos se menee, se ymmärretään väärin"..)) Wiion laki, ties miltä vuodelta...

        Nykyisin en enää välitä, silloin aikoinaan olin herkkätunteisempi.
        Palstat ovat siitäkin hyviä että kasvattavat sietokykyä.
        Minä pidän kaikista täällä, olette hyvä henkireikä arkeeni lintujen ja kissan lisäksi.
        Täällä 80+ ketjuissa en ole kokenut muuta kuin hyvää mieltä mukavien kirjoittajien parissa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Toinen ajankulu on hankittu. Pohjalainen luonne on pitkävihainen. Kun hermo menee, se on mennyt.

        Olen myös pohjalainen.
        Särmät ovat hioutuneet vuosien kuluessa.
        Jos on kyse todella tärkeästä asiasta niin pidän kyllä puoleni.
        Kaverin mukaan liiankin hyvin.


      • Anonyymi
        liekko kirjoitti:

        Olen myös pohjalainen.
        Särmät ovat hioutuneet vuosien kuluessa.
        Jos on kyse todella tärkeästä asiasta niin pidän kyllä puoleni.
        Kaverin mukaan liiankin hyvin.

        Aikansa sitä ottaa asiat huumorilla, mutta kun raja tulee vastaan, niin . . .
        Jospa se iän mukana tuleva muistinmenetys auttaisi särmien hiomisessa.
        Sitä voi toivoa.


      • Anonyymi
        demeter1 kirjoitti:

        Heh, minä en puhuisi pitkävihaisuudesta vaan itsekunnioituksesta, Ano 17.19..)) Miksi pysyä mukana, jos toistuvasti kokee tulleensa väärin ymmärretyksi ja huonosti kohdelluksi ?

        "Viesti ei mene perille. Jos se menee, se ymmärretään väärin"..)) Wiion laki, ties miltä vuodelta...

        Murphyn laki: Olen ottanut itseni liian vakavasti. :)))


      • Anonyymi

        Höpsö ohjeistus sieltä 70+ palstalta.
        Yli 80 v. on oikeutettu ikänsä mukaisesti 30+, 40+, 50+, 60+, 70+ ja 80+ palstoihin.

        Missään en ole nähnyt, että 70+ palsta olisi vain 70 - 79 -vuotiaille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpsö ohjeistus sieltä 70 palstalta.
        Yli 80 v. on oikeutettu ikänsä mukaisesti 30 , 40 , 50 , 60 , 70 ja 80 palstoihin.

        Missään en ole nähnyt, että 70 palsta olisi vain 70 - 79 -vuotiaille.

        Se on liian täynnä sen ikäisiä. Siksi heitä on 80+ palstallakin vakituisesti.
        Raivasivat itselleen tilat joukkovoimalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on liian täynnä sen ikäisiä. Siksi heitä on 80 palstallakin vakituisesti.
        Raivasivat itselleen tilat joukkovoimalla.

        Vai on liian täynnä :)
        Vilkaisu sinne, niin oletan, että siellä on vain kourallinen kirjoittajia. Tosin he ovat todella aktiivisia. Olenko väärässä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpsö ohjeistus sieltä 70 palstalta.
        Yli 80 v. on oikeutettu ikänsä mukaisesti 30 , 40 , 50 , 60 , 70 ja 80 palstoihin.

        Missään en ole nähnyt, että 70 palsta olisi vain 70 - 79 -vuotiaille.

        Et olekaan stalkkauksen kohde.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vai on liian täynnä :)
        Vilkaisu sinne, niin oletan, että siellä on vain kourallinen kirjoittajia. Tosin he ovat todella aktiivisia. Olenko väärässä?

        Olet oikeassa. Paloma häärää sielläkin ahkerasti, välillä nikillä, välillä kaislikossa.


    • Anonyymi

      Palstoilla elämöidään ja huudellaan sitä sun tätä, joita ei tarvitse aina vakavasti ottaa.

    • Vanhuuden hyviä puolia ? Olen jo joutunut perustelemaan sitä lapsenlapsille, kun epäilivät, että minulla on tylsää..))
      "Vapaus" meni heille läpi. Että saa (vielä) päättää omasta elämästään, tehdä valintoja, hoitaa omat asiansa. Kaiken tämän edellytyksenä on tietysti riittävä terveys ja olen sillä tavoin onnekas, että jalat vielä kantavat ja pääkin toimii (riittävän) hyvin.
      Tietysti on ollut pakko nähdä, että kaiken aikaa tulee näitä menetyksiä ja taantumista, eivätkä päivät ole veljeksiä. Jos omassa arjessaan pärjää, ei sitten pärjääkään, jos paikka tai olosuhteet muuttuvat ja pitempi matkantekokin on usein stressin aiheuttaja.

      Lisääntynyt mielentyyneys, mielenrauha, on kai myös laskettava vanhuuden hyviksi puoliksi. Voihan senkin, ainakin hetkellisesti, menettää, mutten usko, että mieli enää pysyvästi järkkyisi näin vanhana. Ellei sitten dementia iske ja siinäkin on omat hyvät puolensa, anteeksi vain..)) Sanotaan, ettei dementoituminen ole ongelma dementoituneelle vaan hänen läheisilleen. Ikävä tietysti sekin, mutta kohtalolle emme kai mitään voi. Se on aina "korkeemmas käres" kuten Linnan romaanihenkilö tiesi.

      • Anonyymi

        Dementia on aivosairaus, jonka puhkeamiseen voi vaikuttaa terveillä elämäntavoilla kaiken ikäänsä. Kuten muihinkin sairauksiin, mutta vain osittain. Geeneille ei voi mitään ja on huonoa tuuria.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Dementia on aivosairaus, jonka puhkeamiseen voi vaikuttaa terveillä elämäntavoilla kaiken ikäänsä. Kuten muihinkin sairauksiin, mutta vain osittain. Geeneille ei voi mitään ja on huonoa tuuria.

        Huono muisti tahtoo vaivata kaikkia meidän ikäisiämme. Sanat unohtuvat, ystävien nimet, ja sovitut tapaamiset.
        Missä huonomuistisuus muuttuu muistosairaudeksi?
        Kuka sen osaa sanoa, kuka sen huomaa?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Huono muisti tahtoo vaivata kaikkia meidän ikäisiämme. Sanat unohtuvat, ystävien nimet, ja sovitut tapaamiset.
        Missä huonomuistisuus muuttuu muistosairaudeksi?
        Kuka sen osaa sanoa, kuka sen huomaa?

        Olen itse huomannut että sanat ovat hakusissa ja nimet. Siis enemmän kuin ennen.
        Keksin kiertoitien jos en muista jotain sanaa tai nimeä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Dementia on aivosairaus, jonka puhkeamiseen voi vaikuttaa terveillä elämäntavoilla kaiken ikäänsä. Kuten muihinkin sairauksiin, mutta vain osittain. Geeneille ei voi mitään ja on huonoa tuuria.

        Dementia ei saa / voi olla koskaan diagnoosi, joten se ei ole sairaus, vaan joku sairaus dementoi. Esim. Alzheimer.


    • Anonyymi

      "Miksi ruotsalaiset hymyilevät ukoilmalla?
      Koska he luulevat, että heitä kuvataan". Hehe !

      Tuollainen juttu tuli silmiini, täytyi nauraa oikein.
      Ulkona on kylmä, tuulinen ilma. Eipä huvita Sinne mitään mennä tekemään,
      ainoastaan ne välttämättömät: postilaatikolla käynti, roskien vienti ja samallakävely puutarhamaalla, olihan siellä koivusta tuuli vienyt ison oksan maahan.
      Sen pois vetäminen vaati jo voimia!

      Huomenna täytyy kirjastoon viedä pari kirjaa ettei mene yli ajan ja samalla kauppa-
      reissu sujuu.
      Valoa kohti mennään,
      Neeasa

    • Anonyymi

      n , jäi pois, ei tule koskaan luettua kirjoitettua tekstiä, mutta kait kaikki bonjasi!

    • Huomenta Korvesta. Istun parvekkeella, sateen tihkurainen keli, mutta rakastan tätä happirikasta ilmanalaa.

      Peitin illalla kasvihyllyt ja kukkaset. En ole vielä kuin muutaman kukan ja hyötykasviamppelin ostanut.

      Vanhakansa sanoi, että ei ennen kymmentä päivää.

      Pitänee käydä mökillä nostamassa ne pari kolme orvokkipottia sisätiloihin.

      On ihanaa loikoilla, ei kiire mihinkään, puolensa koleilla ilmoillakin.

      • Täällä etelärannikolla kauan sulana ollut meri tasaa lämpötiloja, ei ole yleensä hallanvaaraa enää tähän aikaan. Orvokithan kestävät jopa muutaman pakkasasteen. Olen jo laittanut kesäkukkaistutuksia ruukkuihin, terassien ja kuistien suojaan, sillä täällä on ollut hyvin tuulista. Perennoja ja kukkivia puita sekä pensaita on niin paljon, että niissäkin kukintaa riittää keväästä pitkälle syksyyn. Hauskalta kuulostavat nuo sammakkoruukkusi , itse sai keramiikkaa harrastavalta siskolta ” savisaappaat” ulkoruukuiksi, lystikkäät sellaisinaankin. Tyttärentyttäreltä sain hänen muotoilemansa kauniin onton keramiikkapään, jossa tukkana toimii yrttipuska.

        Sateita odotellaan, hiukan tuli jo maistiaisia. Kevään valmistujaisiin on huomiseksi kylmää luvassa, toki heille toivoisi kaunista juhlapäivää. meillä ei ole tänä keväänä juhlareissuja. Tosiaan ihan mukavaa välillä askaroida sisällä, aloin ommella viirejä nauhoihin puutarhaan, ovat koristeellisia ja ehkä suojaavat kypsyviä marjoja myöhemmin.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      127
      3227
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      109
      1311
    3. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      267
      1275
    4. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      65
      1086
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1051
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      13
      1043
    7. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      54
      972
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      966
    9. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      42
      934
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      44
      839
    Aihe