Rivatrilin vuosikymmenien käyttö

Olen käyttänyt epilepsian hoitoon Rivatril 0,5 ×2 aamuin illoin 33 vuoden ajan. Ensimmäinen epilepsialääke ei sopinut minulle. Nyt olen jättänyt lääkkeen ja saanut toisen lääkkeen. (Lääkkeen saatavuusvaikeudet)Luulin, ettei tule vieroitusoireita, mutta Oltuani n. Kuukauden ilman Rivatrilia, tuntuu kuin kohtaukset palaisivat. Lääkärilleni en saa aikaa pariin kuukauteen. Miten neuvoisitte, sillä epilepsiakohtaukset ovat pelottavia, eivät muut mahdolliset vieroitusoireet.
1717
1Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 1

Vanhimmat

Jos se Rivatril lopetetaan seinään tai suoraan vaihdetaan toiseen, niin varmasti tulee epileptisiä kohtauksia varsin pian, varsinkin jos sulla on Grand Mal epilepsia. Sairauden muodosta huolimatta Rivatrilia pitää tuosta 4 x 0.5 mg / vrk -määrästä vähentää noin vuoden ajan noinkin pitkän käytön jälkeen ja samalla aloittaa nostaen hitaasti uuden lääkkeen käyttö.
Mulla oli sama tilanne, kun viime vuonna loppui apteekeista ja tuli 7kk tauko sen käyttöön. Mulla oli sama määrä, kuin sulla ja vieroitusoireet iski päälle melkoisen heti ja epilepsia-kohtauksia tuli useita. Ne antoi vaan 4x15mg Opamoxia /vrk Terveyskeskuksesta, niinkuin vähän kaikille, oli se lääkkeen tarve sitten mikä!
Se ei paljoa oireita vähentänyt, yli 5kk oli helvettiä sen takia että 'markkinatalous' jätti Suomen väliin siinä ja monessa muussakin kohdassa.
Valvira alkoi sitä "leimaamaan ikäväksi huumeeksi" ja lääkäreitä pelottelemaan lisensseidensä menettämisellä ja suorastaan 'vittuiluksi' se muuttui sitten lääkäri/potilas suhteissa. Potkitut alkoi potkia potilaita, tyypillinen ketjureaktio.
Jos vahvimman PKV tuotteen (alkoholin) tarkkailu olisi noin mahtavaa, voisivat todelliset 'lääke-kuolemat' vähentyä paljon enemmän, kuin näitten Pamien aiheuttamat (melkein nollassa ovat yksin syynä kuolemiin, alkoholi on taas yksi suurimpia hitaan kuoleman tuottajia [Lue: Hiipivä hölmöys] ).
kerro toki, miten lopetit lääkkeen ja mitä antoivat tilalle ja millaisen ajan kuluessa, niin voin suoraan kertoa mikä oli syynä mihinkin tilaan.
Saitko muuten lihaskramppeja, kumi jalat ja vapinaa joka niveleen? Korvien soimista, vatsan kutistumista selkää päin ja siitä isoja kipuja. Näitä oireita monet jotka tunnen valittelivat sinä aikana yli 3 kk ajan pitkälle, ennen kuin alkoi hieman helpottaa.
Toivotaan että olet saanut parempaa apua tällä välin. Tsemppiä kesään, toivoopi Epileptinen Dystonia ihminen, joka on käyttänyt yli 40 vuotta (murrosiästä alkaen Diapamilla aloittaen).

1Äänestä

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastainen viesti.

Kommentoi aloitusta


Anonyymi-ap kirjoitti:

Olen käyttänyt epilepsian hoitoon Rivatril 0,5 ×2 aamuin illoin 33 vuoden ajan. Ensimmäinen epilepsialääke ei sopinut minulle. Nyt olen jättänyt lääkkeen ja saanut toisen lääkkeen. (Lääkkeen saatavuusvaikeudet)Luulin, ettei tule vieroitusoireita, mutta Oltuani n. Kuukauden ilman Rivatrilia, tuntuu kuin kohtaukset palaisivat. Lääkärilleni en saa aikaa pariin kuukauteen. Miten neuvoisitte, sillä epilepsiakohtaukset ovat pelottavia, eivät muut mahdolliset vieroitusoireet.

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu