Hiilineutraalius tarkoittaa, että hiilidioksidipäästöjä tuotetaan korkeintaan sen verran kuin niitä voidaan sitoa ilmakehästä hiilinieluihin. Voiko yksikään maa sanoa olevansa hiilineutraali vain siten, että tuottaa päästöjä yhtä paljon tai vähemmän kuin hiilinielut sitoo. Miten se voidaan todentaa. Mitä jos suurin osa aaka-aineista, kulutustuotteista, elektroniikasta, kodinkoneisa jne ostetaan ulkomailta ja ne on tuotetta aiheuttaen paikallisia päästöjä. Eikö niitä silloin lasketa meidän omiin päästöihin? Onko kiinalaisella aurinkopanelilla tuotettu sähkö päästötöntä, entä onko ulkomainen sähköauto päästötön eikä sen valmistuksen päästöt kuulu tippaakaan meille?.
Onko hiilineutraalisuus itsensä huijaamista?
16
173
Vastaukset
- Anonyymi
Miksi tuo ei ennen ollut mikään ongelma?
Koko ilmastohuijaus on kehitetty pelkästään rahastuksen vuoksi. Ei se ilmasto tällä pelleilyllä miksikään muutu.- Anonyymi
😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍
🔞 Nymfomaani -> https://ye.pe/finngirl21#17870351N
🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
- Anonyymi
Suomalaiset kurjistetaan kuluttamaan ja ostamaan vähemmän krääsää. Autot vaihtuu kiinalaisista osista kasattuihin polkupyöriin, ruokana vain kompostin takana jasvatettua salaattia, asunnot kylmiä ja pimeitä jne.
Maakohtaisista hiilinieluista hölinä on epärealistista globaalissa mittakaavassa. Realistisesti ajateltuna, meillä on yksi yhteinen ja sama planeetta, jossa on yksi ja sama ilmakehä. Ts. koko ihmiskunnan hiilijalanjälki tulee suhteuttaa koko planeetan kykyyn sitoa hiilidioksidia. Se ei muuta mitään, jos esim. Suomi ostaa Italiasta hiilinielua, tai Suomi myy sitä jonnekin. Tässä ollaan taas bisneksen äärellä ja tavalliset ihmiset maksaa kaiken. Ja häpäisy- ja uhkailukulttuuri vaientaa kritiikin.
- Anonyymi
Poliitikot eivät itse välitä hiilineutraalista pätkääkään tai vihreästä siirtymästä. Niillä kosiskellaan äänestäjiä , syyllistetään vastustajia ja saahan niiden paasaasimesta moni palkkansakin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Poliitikot eivät itse välitä hiilineutraalista pätkääkään tai vihreästä siirtymästä. Niillä kosiskellaan äänestäjiä , syyllistetään vastustajia ja saahan niiden paasaasimesta moni palkkansakin.
Yrityksiä kiinnostaa ilmainen t&k raha.
- Anonyymi
Onhan se lievästi sanottuna naurettava tavoite, jolla ei ole mitään merkitystä ilmaston kannalta
- Anonyymi
Kyllä sillä voidaan rahastaa tyhmiä.
- Anonyymi
Se on sitä nykyajan anekauppaa.
- Anonyymi
Saadaanhan sillä monta "hyvää syytä" kieltää erilaista kaupallista ja teollista toimintaa.
- Anonyymi
Metsänomistajat on hyvä syyllistyksen kohde, menevät perkeleet myymään omia puitaan.
- Anonyymi
Luulisi, että ihmiset olisivat viisaampia kuin aiemmin ja ajattelisivat omilla aivoillaan, myös poliitikot. Nyt mennään kuitenkin kuin sopulilauma Brysselin perässä, eri mieltä ei uskalleta olla.
- Anonyymi
Rakennetaan kuplahalli Suomen päälle, niin muut eivät pääse sotkemaan hiilineutraalia Suomea.
- Anonyymi
Jokaiselle tuontitavaralle täytyisi määrittää teko- ja kuljetusvaiheen päästöt korvaavan kotimaisen hiilinielun suuruus.
- Anonyymi
Tuskin kukaan osaa koskaan sanoa, milloin hiilineutraalisuus on oikeasti saavutettu.
- Anonyymi
ilmasta pitää maksaa,
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 733363
Kerro jotakin hauskaa. :)
Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)753127Mä sanon tän suoraan.
Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.683002On olemassa tiettyjä sääntöjä!
Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle662661Oliko pakko olla taas tyly?
Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli442172- 611729
Huomenna heitän järjen
romukoppaan ja annan tunteen viedä. Kerran tässä kuitenkin vain eletään. Muistan myös jonkun minua viisaamman sanoneen,251697- 351695
Hyvää huomenta
Hyvää huomenta ja alkavaa viikonloppua ihanalle naiselle! Mitä ikinä teetkään, niin täälä sua yksi miekkonen ajattelee.181679- 601618