Onko hiilineutraalisuus itsensä huijaamista?

Anonyymi-ap

Hiilineutraalius tarkoittaa, että hiilidioksidipäästöjä tuotetaan korkeintaan sen verran kuin niitä voidaan sitoa ilmakehästä hiilinieluihin. Voiko yksikään maa sanoa olevansa hiilineutraali vain siten, että tuottaa päästöjä yhtä paljon tai vähemmän kuin hiilinielut sitoo. Miten se voidaan todentaa. Mitä jos suurin osa aaka-aineista, kulutustuotteista, elektroniikasta, kodinkoneisa jne ostetaan ulkomailta ja ne on tuotetta aiheuttaen paikallisia päästöjä. Eikö niitä silloin lasketa meidän omiin päästöihin? Onko kiinalaisella aurinkopanelilla tuotettu sähkö päästötöntä, entä onko ulkomainen sähköauto päästötön eikä sen valmistuksen päästöt kuulu tippaakaan meille?.

16

173

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Miksi tuo ei ennen ollut mikään ongelma?
      Koko ilmastohuijaus on kehitetty pelkästään rahastuksen vuoksi. Ei se ilmasto tällä pelleilyllä miksikään muutu.

• Anonyymi

😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍

🔞 ­­­N­y­­­m­f­o­­­m­­­a­­­a­­­n­­­i -> https://ye.pe/finngirl21#17870351N

🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️💋❤️💋❤️🔞

• Anonyymi

Suomalaiset kurjistetaan kuluttamaan ja ostamaan vähemmän krääsää. Autot vaihtuu kiinalaisista osista kasattuihin polkupyöriin, ruokana vain kompostin takana jasvatettua salaattia, asunnot kylmiä ja pimeitä jne.

• Maakohtaisista hiilinieluista hölinä on epärealistista globaalissa mittakaavassa. Realistisesti ajateltuna, meillä on yksi yhteinen ja sama planeetta, jossa on yksi ja sama ilmakehä. Ts. koko ihmiskunnan hiilijalanjälki tulee suhteuttaa koko planeetan kykyyn sitoa hiilidioksidia. Se ei muuta mitään, jos esim. Suomi ostaa Italiasta hiilinielua, tai Suomi myy sitä jonnekin. Tässä ollaan taas bisneksen äärellä ja tavalliset ihmiset maksaa kaiken. Ja häpäisy- ja uhkailukulttuuri vaientaa kritiikin.

• Anonyymi

Poliitikot eivät itse välitä hiilineutraalista pätkääkään tai vihreästä siirtymästä. Niillä kosiskellaan äänestäjiä , syyllistetään vastustajia ja saahan niiden paasaasimesta moni palkkansakin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Poliitikot eivät itse välitä hiilineutraalista pätkääkään tai vihreästä siirtymästä. Niillä kosiskellaan äänestäjiä , syyllistetään vastustajia ja saahan niiden paasaasimesta moni palkkansakin.

Yrityksiä kiinnostaa ilmainen t&k raha.

• Anonyymi

Onhan se lievästi sanottuna naurettava tavoite, jolla ei ole mitään merkitystä ilmaston kannalta

• Anonyymi

Kyllä sillä voidaan rahastaa tyhmiä.

• Anonyymi

Se on sitä nykyajan anekauppaa.

• Anonyymi

Saadaanhan sillä monta "hyvää syytä" kieltää erilaista kaupallista ja teollista toimintaa.

• Anonyymi

Metsänomistajat on hyvä syyllistyksen kohde, menevät perkeleet myymään omia puitaan.

• Anonyymi

Luulisi, että ihmiset olisivat viisaampia kuin aiemmin ja ajattelisivat omilla aivoillaan, myös poliitikot. Nyt mennään kuitenkin kuin sopulilauma Brysselin perässä, eri mieltä ei uskalleta olla.

• Anonyymi

Rakennetaan kuplahalli Suomen päälle, niin muut eivät pääse sotkemaan hiilineutraalia Suomea.

• Anonyymi

Jokaiselle tuontitavaralle täytyisi määrittää teko- ja kuljetusvaiheen päästöt korvaavan kotimaisen hiilinielun suuruus.

• Anonyymi

Tuskin kukaan osaa koskaan sanoa, milloin hiilineutraalisuus on oikeasti saavutettu.

• Anonyymi

ilmasta pitää maksaa,

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näin lähellä

Se on näin 🤏 lähellä että heitän hanskat tiskiin sun kanssasi.
      Ikävä
      73
      3363
    2. Kerro jotakin hauskaa. :)

Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)
      Ikävä
      75
      3127
    3. Mä sanon tän suoraan.

Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.
      Ikävä
      68
      3002
    4. On olemassa tiettyjä sääntöjä!

Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle
      Ikävä
      66
      2661
    5. Oliko pakko olla taas tyly?

Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli
      Ikävä
      44
      2172
    6. Olen niin yksinäinen...

... puhukaa mulle jotain kivaa 🥺
      Ikävä
      61
      1729
    7. Huomenna heitän järjen

romukoppaan ja annan tunteen viedä. Kerran tässä kuitenkin vain eletään. Muistan myös jonkun minua viisaamman sanoneen,
      Ikävä
      25
      1697
    8. Lähtisitkö nainen

🚐Reissuun matkailuautolla🤔 👋😎❤️
      Ikävä
      35
      1695
    9. Hyvää huomenta

Hyvää huomenta ja alkavaa viikonloppua ihanalle naiselle! Mitä ikinä teetkään, niin täälä sua yksi miekkonen ajattelee.
      Ikävä
      18
      1679
    10. Perjantai-ilta ootko nainen menos

Bilettää löytyyks jäbii? Tai jotain muita
      Ikävä
      60
      1618
    Aihe