Lähden vaimon kanssa kolmen yön reissulle Gdanskiin ja viime käynnistä on 8 vuotta. Silloin jäi mieleen, että käteinen oli kuningas. Onko sama edelleen vai voiko olettaa, että takseissa, museoissa, ravintoloissa ja kaupoissa pärjää suomalaisella kortilla? Rahaa täytyy tietenkin vaihtaa ennen matkaa, mutta kuinka paljon?
Ja miten on tippien laita Puolassa?
Gdansk - käytännön asioita
10
826
Vastaukset
- Anonyymi
Menkää Tallinnaan vaan.
- Anonyymi
Puolaan ei kannata ottaa vaimoa mukaan. Yksin on siellä mukavampi kurwailla.
- Anonyymi
Hui kun on makeeta niiden kanssa.
- Anonyymi
Kurva kirjoitetaan tavallisella veellä. Sana prostitutka on sama asia venäjäksi.
- Anonyymi
Toi on muuten totta. Siellä on kyllä tarjontaa ja hinnatkin edulliset
- Anonyymi
Juu eipä ole ongelmia kun ei lähde ulkomaille. Son moro taas.
- Anonyymi
Rahaa ei tarvitse vaihtaa ennen matkaa, Suomessa on törkyhuonot kurssit.
- Anonyymi
Täältä ei saa montaa järkevää vastausta. Mutta sääntönä voi pitää, että Gdanskissa tulee toimeen kotimaisella kortilla. Joku harva homma voi jäädä väliin, jos ei ole käteistä. Mutta museot, ravintolat, kaupat jne. hoituu kortilla ja silloin kannattaa valita maksupäätteellä puolan valuutta. Joukkoliikennettä varten on syytä valita paikallinen sovellus, niin ei tarvitse rahaa edes bussiin.
- Anonyymi
Näin juuri kortilla pärjää.Jo kymmenen vuotta käyny Puolaa reissaan. Lähi maksu ollu jo pitkään paremmalla tasolla kuin meillä!Pienet kalja kuppilat monesti vain käteinen. Jos meinaa valuuttaa vaihtaa niin Puolassa vasta.
- Anonyymi
Enpä ole Puolassa ollessa ikinä valuuttaa vaihtanut. Maksut MasterCard luottopuokella. Paras vaihtokurssi sitä kautta. Jos välttämättä haluaa rahaa vaihtaa sitä ei kannata Suomessa tehdä. Puolan kantorissa paljon pienempi välityspalkkio. Aika monessa paikassa olen euroillakin maksanut mutta vaihtokurssi 1€ on 4,50 zlotya.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Anteeksi mies
En vaan osaa kohdata sinua ja olla normaali. En tiedä mikä vaivaa. Samaan aikaan tekee mieli tulla lähelle ja kuitenkin579157Mietin aina vain
Minä niin haluaisin nähdä sinut. Ei tuo yhden ainoan kuvan katsominen paljon helpota... Miksi sinä et voisi olla se roh123619Hetken jo luulin, että en ikävöi sinua koko aikaa
Mutta nyt on sitten taas ihan hirveä ikävä jotenkin. Tiedätköhän sinä edes, kuinka peruuttamattomasti minä olen sinuun r292877Kysely lieksan miehille
Olemme tässä pohtineet tällaista asiaa, että miten on. Tästä nyt on paljon ollut juttua julkisuudessakin aina sanomaleht832241Palstan henkisesti sairaat ja lihavat
Täällä on sairaita, työttömiä ihmisiä kirjoittelemassa joilla ei ole tarkoituksena kuin satuttaa ihmisiä. Jos eksyt pals1142060Outoa että Trump ekana sanoutui irti ilmastosopimuksesta
kun Kaliforniaa riepottelee siitä johtuvat tuhoisat maastopalot. Hirmumyrskytkin ovat USA:ssa olleet tuhoisia.3641847Saan kengurakkaan kotiin viikon päästä
Mitä tapahtui? Martina hehkutti tätä stoorissaan reilu viikko sitten, mutta eipä aussimiestä Suomessa näkynyt, vaan tapa2411482FinFamin ryhmät
Älkää hyvät ihmiset luottako tähän tahoon. Ryhmiä on, mutta eivät ne toimi. Ihmisiä savustetaan ulos, vaikka näissä piir01231Olen vähän
Hysteerinen se on totta. Etkai ymmärrä miten syvästi tunnen sinua kohtaan. Ja olet aina lähelläni. Olet osa jo jotain. I101105Osmo Peltola voitti ansaitusti Kultaisen Venlan - Kirvoitti yleisöltä mahtavan reaktion!
JEE, onnea Osmo! Osmo Peltola voitti Vuoden esiintyjän Kultainen Venla -palkinnon. Isä-Peltsin ja Osmon luontoseikkailu691089