Puolalan koulu?

*jokunen*

Vastatkaa pliis, tää on tärkeetä!!!
Eli, mä muutin alkuvuodesta Turkuun. Alotan kasiluokan Puolalan koulussa, ja nyt mä halusin tietoja semmosilta, jotka käy Puolalassa. Eli, millanen koulu noin niinkun kokonaisuutena? Esiintyykö paljon kiusaamista? Millasia opettajat ja muut oppilaat on? Onko paljon kokeita? Ja kaikee muuta mitä vaan keksitte/jaksatte kirjottaa... Kiitti kaikille niille, jotka viitti tuhlata aikaa ja vastata... :)

30

7476

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nimimerkki

      Itse en puolalaa käy, mutta yhden asian tiedän.

      Koulussa on käytävä nimeltä Kuolemankäytävä. Sillä käytävällä oli joku oppilas tappanut opettajan yllättämällä takaata ja lyömällä rautalapiolla takaraivoon. Syynä varmaankin huono numero tms. kokeesta.

      Lisäksi tiedän myös että... ei.. tätä en haluakkaan kertoa se on sen verran yksityinen asia.

      • orange

        no just joo on sullakin jutut muka joku "kuolemankäytävä"
        jos jotkut kysyy apua sitä myös annetaan eikä kirjoteta jotain tyhymää..


      • Viltsu -98
        orange kirjoitti:

        no just joo on sullakin jutut muka joku "kuolemankäytävä"
        jos jotkut kysyy apua sitä myös annetaan eikä kirjoteta jotain tyhymää..

        Siis mikä ihmeen kuolemankäytävä? oon nyt 4 luokalla ja vastaan tähän näköjään monta vuotta myöhemmin, mut voin kyl sanoo, et ei oo mitään "kuolemankäytävää" eikä meijän kuolus oo käynyt mitään tollasta ikinä. Täyttä puppua. Niin, ei esiinny kiusaamista, ja opet on mukavia. Ei oo kauheesti kiusaamista, tai en oo oikeestaan koskaan nähnyt. Koulun Piha on yhteinen (alapiha) Sygneyksen koulun kanssa. Se on ruattin kielinen koulu, mut siel on kai kiusaamista. Ei ne kuitenkaan puolalalaisia kiusaa, mut ne on vähän ärsyttäviä. Koulus on se hyvä puoli, et koulun vieres on karkkikauppa xD No ei, vitsil vaan, mut kyl se karkkikauppa on olemassa. Toivottavasti joku lukee tä mun viestin vielä joskus...


      • Anonyymi
        Viltsu -98 kirjoitti:

        Siis mikä ihmeen kuolemankäytävä? oon nyt 4 luokalla ja vastaan tähän näköjään monta vuotta myöhemmin, mut voin kyl sanoo, et ei oo mitään "kuolemankäytävää" eikä meijän kuolus oo käynyt mitään tollasta ikinä. Täyttä puppua. Niin, ei esiinny kiusaamista, ja opet on mukavia. Ei oo kauheesti kiusaamista, tai en oo oikeestaan koskaan nähnyt. Koulun Piha on yhteinen (alapiha) Sygneyksen koulun kanssa. Se on ruattin kielinen koulu, mut siel on kai kiusaamista. Ei ne kuitenkaan puolalalaisia kiusaa, mut ne on vähän ärsyttäviä. Koulus on se hyvä puoli, et koulun vieres on karkkikauppa xD No ei, vitsil vaan, mut kyl se karkkikauppa on olemassa. Toivottavasti joku lukee tä mun viestin vielä joskus...

        Se on yläastella vitun järkevä


    • Entinen Puolalalainen

      Siis menet Puolalanmäen lyseoon olikos se, kun "puolalankoulu" on ala-aste. Kiva koulu jos menet 90-vuonna syntyneiden 8B:lle on ihan kiva luokka.

      • *jokunen*

        Niin niin, siis Puolalanmäen koulua tietysti tarkotinkin... :) Kiitos tiedoista, vähän lisää olisi kiva saada...


    • tyttö

      sinne vaan!! hyvä paikka, hyvät opettajat ja kivat oppilaat. kokeita varmaan saman verran ku muissakin kouluissa

    • jensz

      oon puolalan ala-asteel et en tiiä paljo mitää siit yläasteest mut ei ainakaa mitää kiusaamist meijän koulus oo ::)

    • kurvinen

      Juu et iha hyvä se on,oon ollu tos koulus nyt 7-9 ja alakoulun puolel 1-6 joten kyl pidän siitä ja kokeit on samanverra varmaanki ku muissaki kouluis ja kyl sinne kannattaa tulla! ; )

      • jokujokuvaahahahaa

        on varmaa aika vanha viesti mut vastaan kuitenki :) nii oon kans käyny 3-6 ja nyt oon yläkoulussa, musiikkiluokal kun olen :) nii siis ainakaa en oo huomannu yhtää kiusaamist ja suurin osa opettajist o kivoi, onha osa perseest mut kaikkee ei voi saada ;D


    • marianna--

      on liikaaa kokeit ja likaaa läksyyy!!!!!!

    • ¨dddffgfgsffsd

      Vietin ala-asteen viidenteen puolalassa, ja ysin kävin joulusta loppuun asti. Kävin koko yläasteen kansainvälisellä luokalla. Kokemukset on aikalailla kaikenkattavat. Luokkalaisten kanssa en ollut tekemisissä oikein ollenkaan, en sopinut joukkoon, ja siellä koulussa oli silloin ainakin erittäin tarkat ryhmät joihin ei päässyt helpolla mukaan, ja taitaa olla edellenkiin turussa yleensäkin.

      Luokan ulkopuolella kuitenkin löytyi monta ystävää, samasta koulusta siis, joidenka kanssa on edelleen ystäviä. Kävin puolalaa noin 10 vuotta sitten. Ja siellä oli taitavia muusikoita, jos musiikkia haluat soitella.

      Ihan helvetin hyvä meininki oli koulun ulkopuolella, koulussa ei niinkään sitten. Muutama mukava opettaja, ja muutama kurttunen paska, kuten kaikissa kouluissa. Kerro muuten miten siellä nykyään asiat on kun sinne päädyt, jos vaikka sattumalta muistaisin käydä täällä ktasomassa kesän jälkeen :)

      Pidä hauskaa, ja pysy koulussa!

      • sadassadd

        Katos vaan, 2005 :) Eli tämä tyyppi on jo yläasteensa mennyt ja jatkanut eteenpäin :) Hassua


      • sdfghjknm
        sadassadd kirjoitti:

        Katos vaan, 2005 :) Eli tämä tyyppi on jo yläasteensa mennyt ja jatkanut eteenpäin :) Hassua

        LUOSTARIVUORI!


      • jnjgh
        sdfghjknm kirjoitti:

        LUOSTARIVUORI!

        Puolalassa on tapettu opettaja yläkoulussa... about miljoona vuotta sitten? How cares! Se on hyvä koulu, tosin siellä on ryhmät, jotkut opettajat on sikakivoja jotkut kusisia, niin kuinn jokakoulussa. Pyllystä on opiskella sielä mutta minkäs teet?


    • 08-vapautunut

      Rasittava vanhanaikainen pilkkutarkkojen lukutoukkien paskakoulu. Ja tosta opettajantaposta en ole eläessäni kuullut vaikka Puolalassa kärsin 9 vuotta, haluaisko joku näyttää vähän näyttöä siitä??

    • tottaaaatt
    • jokuvaa...

      Itse käyn kyseisessä koulussa (tietenkin alakoulussa) 6 luokkaa, ja yläkouluun siis oon menossa pian. Hieno koulu! Juuri nyt remontissa tuo yläkoulun puoli, mutta pitäisi ensi syksynä valmistua! Tulee upea! Opettajat (alakoulussa) on ihan ok... Mutta kuulemma yläkoulussa mukavampia. Paljon valinnan varaa kyseisessä koulussa on, kun on saksan-, englannin- ja venäjänkieliluokat, ja lisäksi vielä musiikkiluokka! Ei kai mitään sen ERITYISEMPÄÄ kiusaanmista ole ilmentynyt, sillä kyllähän jokaisesa koulussa on jotain yleensä ollut... Itse suosittelen erittäin öämpimästi tätä koulua! PUOLALA!

    • Opplias 80-luku

      Joo muistan ton lapiomurhan vaikkei siihen aikoihin asioista tosiaankaan puhuttu ääneen.
      Olin juur itse poitunut siitä pääoven luota pari minuuttia ennen kuin surmatyö tehtiin, ja muistan myös millanen tyyppi se tappaja oli. Nykypäivänä sellainen heppu olisi saanut jotain apua tai terapiaa. Tai en tiedä, nykyään mennään taas vähän niinkuin takapakkia näitten asioiden kanssa.

      Muuten kyllä kohtuu opinahjo. Ymmärrystä löytyi Matinollilta jopa oppimishäiriöiselle opiskelijalle vaikka silloin oppimishäiriö oli = laiskuus ja tyhmyys.

    • kb

      mä ite oon kuullu lapiomurhast sen verran et se oppilas ei tykänny siit opest ja
      sit se meni oven taakse ja tappo sen. mä oon sii koulus nyt kutosel ja voin sanoo et se on ihan paras koulu.oon musiikkiluokall ja meil on kaikenlaist hauskaa ja sit joka vuos 2 kertaa kuoroleiri.meijän luokka on tosi kiva ja mul on paljon kavereit.
      ja puolala ei muute oo tod mikää hikkekoulu mut ei myöskää mikää tyylii lauste.
      opettajatki on kivoi ja sillee mut on siäl pari semmost ei nii kivaaki...suosittelen kaikille siis;)

    • Tyttö13v

      Mä mietin just meniskö puolalaan vai kansainväliseen. Pääsin sisään molempiin mutta en osaa päättää menisinkö puolalaan vai kansainväliseen kouluun. Kumpi on parempi?

    • 6Aluokalla

      Oon ite Puolalan ala-ala-asteella mut ei oo mitään kiusaamista ollu paitsi hyvät opet vaan on TPS Voittaa Interin

    • Leohelenius

      Maailman paskin koulu

      • Anonyymi

        Kato vaa Leo


    • Anonyymi

      Älä tule. Opettajat kamalia. Opettajat kiusa lapsia, ja suhtautuu niihin koulumenestyksen perusteella.

    • Anonyymi

      ei kannata mennä. lapseni sairastui paniikkihäiriöön siellä. opettajat ja rehtori oli kiusaajien puolella. kiusaaminen oli valehtelua, ulkopuolelle jättämistä, juoruilua ja selkään puukottamista. aina kun poikani sanoi vastaan niin hän sai moitteita opettajalta, poikani sanoi myös ilkeitä juttuja takas kun joku oli sanonut. opettaja käski poikaa olemaan "varuillaan" hänen romani taustaistensa kavereiden kanssa.

    • Anonyymi

      Sori tulin vähä myöhässä mutta siis ÄLKÄÄ IKINÄ MENKÖ TOHON KOULUUN! Kaikki opet ihan perseestä. Nykyään ei saa ottaa edes VITTU LUNTA käteen! En suosittele kellekkään

    • Anonyymi

      Opettajat ovat koulutettu päin HELVETTIÄ!

    • Anonyymi

      Mulla oli paras koulukokemus ikinä just Puolalassa. Kävin siis koko peruskoulun 1-9lk siellä.

      Ketään ei kiusattu ja kynnys kertoa ilkeilystä oli todella matala, joten sellainen käytös loppui aina nopeasti. 10 vuotta sitten aloitettiin vieläkin jatkuva KiVa-koulu -ohjelma ja uskon että se on todella tehnyt työnsä kiusaamisen ehkäisyssä.

      Opettajat tukivat oppilaita aidosti. Kannustava ilmapiiri. Omalla luokallani lähes kaikilla huonoin numero kokeesta oli 7. Opetus on siis tasokasta ja oppilaat ovat motivoituneita opiskelemaan. Epäonnistumiset nähtiin lähinnä mahdollisuutena kehittää itseä ja opettajat tukivat mielellään.

      Ainakin venäjänkieliluokalla ala-asteella aivan ihanat opettajat. Yläasteella erityisopettaja oli aivan huippu ja ainoa opettaja, jonka tunneista en tykännyt, oli matikan ope.

      Suosittelen vahvasti. Aloin vasta yläasteella ymmärtää että joillekin koulu on silkkaa selviytymistä, kun sain kavereita muista kouluista. Olen suunnattoman kiitollinen siitä että vanhemmat laittoivat minut puolalaan. Sinne laitan omatkin lapseni tulevaisuudessa, jos se säilyttää esimerkillisen henkensä.

      • Anonyymi

        Kuka sun huono matikan ope oli yläkoulussa.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      272
      2405
    2. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      38
      1389
    3. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      56
      1327
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      22
      1146
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1144
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      48
      1126
    7. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      26
      1113
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      10
      1077
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      46
      1063
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      6
      1012
    Aihe