Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

pitbull

-?-

omistaako kukaan pitbullia joka olisi ostettu/adobtoitu jostakin?
kun on kauheasti kaikkia pitbull rescue yhdistyksiä, jotka takoitettu vain kodittomille piteille..

jenkeissä tälläisiä yhdistyksiä on paljon, mutta suomeen koiran hankkimen ei oikein onnistu..ellei mene itse hakemaan...

mietin enimmäkseen että löytyiskö mm. venäjältä tälläistä yhdistystä tai muualta euroopasta, josta koiran voi hankkia suomeen ilman että itse tarvitsee hakea...

47

4320

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ihmeessä...

      haluat koiran tilata kuin jonkun postipaketin?
      Haluatko pitbullin jostain määrätystä syystä?
      Tiedätkö mihin ryhtyisit jos ottaisi ties mistä pelastetun pitbullin?Venäjällä on yleistä käyttää niitäkin koiratappeluissa,ja ei oo todellakaan mikään seurakoira sellasista oloista tuleva koira.

      • -?-

        jos et voi vastata yksinkertaiseen kysymykseen älä vaivaudu vastaamaan ollenkaan!!
        sä et varmaankaan tiedä minun kokemuksia koirista.
        miks en halauisi pitbullia?
        kysytkö sä samaa ihmiseltä joka tiedustelee samoja asioita, mutta rotuna silloin vaikkapa mäyräkoira!!??
        tuskin...:)

        mun syy on MUN syy, ei kenekään muun.
        paitsi sen keneltä koirani hankin ja se et vissiinkään ollut sinä!!:D


      • pekka

        Miksi ihmiset ovat aina noin epäileväisiä ihmisiä kohtaan joilla kiinnostusta Pitbulleista?
        Eivät kaikkien tarkoitukset ole päteä yms. koirallaan!


      • oli...
        pekka kirjoitti:

        Miksi ihmiset ovat aina noin epäileväisiä ihmisiä kohtaan joilla kiinnostusta Pitbulleista?
        Eivät kaikkien tarkoitukset ole päteä yms. koirallaan!

        kysymykseni takana se ajatus että jos oikein kovasti se pitbullin haluat niin miksi et lähde itse sitä vaikka Venäjän puolelta hakemaan?Jos johonkin välittäjään vain luotat niin ei oo takeita mitä saat.
        Minä ainakin haluaisi itse nähdä koiran minkä kanssa seuraavan yli 10 vuotta vietän,jo ennen maahan tuontia.Haluaisin nähdä onko se terve esimerkiksi.
        Jos sanot että pitäähän tulliin olla paperit rokotuksista,niin katsoitko uutisia viime viikolla.Virosta tuotu koiria väärennetyillä rok.todistuksilla ja nyt riehuu parvo vähän siellä sun täällä.


      • -?-
        oli... kirjoitti:

        kysymykseni takana se ajatus että jos oikein kovasti se pitbullin haluat niin miksi et lähde itse sitä vaikka Venäjän puolelta hakemaan?Jos johonkin välittäjään vain luotat niin ei oo takeita mitä saat.
        Minä ainakin haluaisi itse nähdä koiran minkä kanssa seuraavan yli 10 vuotta vietän,jo ennen maahan tuontia.Haluaisin nähdä onko se terve esimerkiksi.
        Jos sanot että pitäähän tulliin olla paperit rokotuksista,niin katsoitko uutisia viime viikolla.Virosta tuotu koiria väärennetyillä rok.todistuksilla ja nyt riehuu parvo vähän siellä sun täällä.

        kyllä mulle on kaikki riskit tiedossa!
        kaikilla ei vain ole varaa lähteä hakemaan koiraa ulkomailta, ei kuitenkaan tarkoita ettei sitten olisi varaa sitä koiraa elättää!

        kysymys: onko kenelläkään jenkeistä koiraa, joltain kasvattajalta, jota ei ole itse tarvinnut lähteä hakemaan?


      • koiran
        -?- kirjoitti:

        kyllä mulle on kaikki riskit tiedossa!
        kaikilla ei vain ole varaa lähteä hakemaan koiraa ulkomailta, ei kuitenkaan tarkoita ettei sitten olisi varaa sitä koiraa elättää!

        kysymys: onko kenelläkään jenkeistä koiraa, joltain kasvattajalta, jota ei ole itse tarvinnut lähteä hakemaan?

        lennättäminen maksaa taatusti enemmän kuin se että hakisit itse venäjän puolelta.


      • -?-
        koiran kirjoitti:

        lennättäminen maksaa taatusti enemmän kuin se että hakisit itse venäjän puolelta.

        ei tullut vastausta kysymykseen!!


      • ensin
        -?- kirjoitti:

        ei tullut vastausta kysymykseen!!

        soittaisit maa-ja metsätalousministeriöön ja kysyisit sieltä mitä vaaditaan eri maista tuotaville eläimille.Sitten Finnairille niin kuulisit eläimen kuljetuksen hinnan.Sitten matkatoimistoon ja ottaisit selvää pietarinmatkan hinnasta.
        Sitten tulli,niilläkin on omat määräyksensä.


      • -?-
        ensin kirjoitti:

        soittaisit maa-ja metsätalousministeriöön ja kysyisit sieltä mitä vaaditaan eri maista tuotaville eläimille.Sitten Finnairille niin kuulisit eläimen kuljetuksen hinnan.Sitten matkatoimistoon ja ottaisit selvää pietarinmatkan hinnasta.
        Sitten tulli,niilläkin on omat määräyksensä.

        jos sulla on niin kamala hinku mennä ihmisiä neuvomaan, neuvo sellasia jotka noita asioita kyselee!!!!!!
        kysyin kasvattajaa, en kuinka se koiran tuonti onnistuu!
        ja kysyin ´kasvattajaa JENKEISTÄ en mistään pietarista!!!!!


      • että..

      • mielipide
        pekka kirjoitti:

        Miksi ihmiset ovat aina noin epäileväisiä ihmisiä kohtaan joilla kiinnostusta Pitbulleista?
        Eivät kaikkien tarkoitukset ole päteä yms. koirallaan!

        tässä,ja siinä myös syy siihen miksi pitäisi ottaa koiran historia selville ennen sen hankkimista:
        Taistelukoirat voivat aiheuttaa vaaraa ihmisten terveydelle sekä yleiselle järjestykselle ja turvallisuudelle, jos ne on koulutettu ja harjoitettu toimimaan siten, että ne saattavat käydä ulkopuolisten ihmisten kimppuun. Koirat ovat rakenteeltaan, luonteeltaan ja puruvarustukseltaan sellaisia, että ne voivat saada aikaan vakavia, jopa kuolemaan johtavia vammoja


      • -?-
        että.. kirjoitti:

        täällä riitelisit,olisit googlesta katsonut,mutta tässä sulle linkki:
        http://www.staffordshirenbullterrieriyhdistys.fi/yleista.html

        ..että ihmiset eivät ymmärrä enään yksinkertaisia kysymyksiä!!
        halusin tietoa ihmisiltä joilla kokemusta ja tietoa amerikkalaisista kenneleistä ja eurooppalaisista rescue tapaisista yhdistyksistä!
        mutta ei, yhdelläkään ei ole ollut aikomustakaan edes lukea kysymykseni.
        alottakaa uusi keskustelu, jos haluatte asianne tuoda julki, minä en niitä kysynyt ja on kyllä tosi veemäistä lueskella turhaan joidenkin "tietämyksiä"!!

        olen tietoinen kaikesta pitbulliin liittyvistä asioista, faktoista ja media fiktiosta.
        kokemusta koirasta ei vielä henk.koht. ole, mutta ei sitä voi ollakkaan kun ei ole ollut omaa koiraa:)

        voisiko nyt joku ystävällinen kertoa omia kokemuksia ja mahdollisa kasvattajia?

        teille muille vastanneille, joilta en kaikkia niitä kysymyksiä kysynyt joihin sain vastauksen.
        hyvää kesää, loppu elämää ja lakatkaa tuhlaamasta aikaani.
        typerää lukea asioita jotka eivät juuri nyt ole kysyttyjä!!


      • tuossa
        -?- kirjoitti:

        ..että ihmiset eivät ymmärrä enään yksinkertaisia kysymyksiä!!
        halusin tietoa ihmisiltä joilla kokemusta ja tietoa amerikkalaisista kenneleistä ja eurooppalaisista rescue tapaisista yhdistyksistä!
        mutta ei, yhdelläkään ei ole ollut aikomustakaan edes lukea kysymykseni.
        alottakaa uusi keskustelu, jos haluatte asianne tuoda julki, minä en niitä kysynyt ja on kyllä tosi veemäistä lueskella turhaan joidenkin "tietämyksiä"!!

        olen tietoinen kaikesta pitbulliin liittyvistä asioista, faktoista ja media fiktiosta.
        kokemusta koirasta ei vielä henk.koht. ole, mutta ei sitä voi ollakkaan kun ei ole ollut omaa koiraa:)

        voisiko nyt joku ystävällinen kertoa omia kokemuksia ja mahdollisa kasvattajia?

        teille muille vastanneille, joilta en kaikkia niitä kysymyksiä kysynyt joihin sain vastauksen.
        hyvää kesää, loppu elämää ja lakatkaa tuhlaamasta aikaani.
        typerää lukea asioita jotka eivät juuri nyt ole kysyttyjä!!

        sulle linkki mistä löytyy kasvattajia.


      • hah-hah
        -?- kirjoitti:

        ..että ihmiset eivät ymmärrä enään yksinkertaisia kysymyksiä!!
        halusin tietoa ihmisiltä joilla kokemusta ja tietoa amerikkalaisista kenneleistä ja eurooppalaisista rescue tapaisista yhdistyksistä!
        mutta ei, yhdelläkään ei ole ollut aikomustakaan edes lukea kysymykseni.
        alottakaa uusi keskustelu, jos haluatte asianne tuoda julki, minä en niitä kysynyt ja on kyllä tosi veemäistä lueskella turhaan joidenkin "tietämyksiä"!!

        olen tietoinen kaikesta pitbulliin liittyvistä asioista, faktoista ja media fiktiosta.
        kokemusta koirasta ei vielä henk.koht. ole, mutta ei sitä voi ollakkaan kun ei ole ollut omaa koiraa:)

        voisiko nyt joku ystävällinen kertoa omia kokemuksia ja mahdollisa kasvattajia?

        teille muille vastanneille, joilta en kaikkia niitä kysymyksiä kysynyt joihin sain vastauksen.
        hyvää kesää, loppu elämää ja lakatkaa tuhlaamasta aikaani.
        typerää lukea asioita jotka eivät juuri nyt ole kysyttyjä!!

        on sen sijaan sinun uhoomisesi täällä!
        Mitä hittoa tuollaisia aloituksia tänne laitat kun kaiken kerran tiedät?
        Ja jos niin kaikkitietävä rodun suhteen olet,niin luulisi olevan yhteyksiä ja tietoa mistä ja miten koiran itsellesi hankit....
        Omistan kaksi pittbullia,eikä tulisi mieleenikään neuvoa tuon tyylistä koiranhankkijaa!!!


      • -?-
        hah-hah kirjoitti:

        on sen sijaan sinun uhoomisesi täällä!
        Mitä hittoa tuollaisia aloituksia tänne laitat kun kaiken kerran tiedät?
        Ja jos niin kaikkitietävä rodun suhteen olet,niin luulisi olevan yhteyksiä ja tietoa mistä ja miten koiran itsellesi hankit....
        Omistan kaksi pittbullia,eikä tulisi mieleenikään neuvoa tuon tyylistä koiranhankkijaa!!!

        uhoon?
        oon kysynyt asioita, joihin en ole kertaakaan saanut vastausta.
        miten se tekee minusta uhoojaan?
        mitä alotuksia?
        niitä kun kysyn kasvattajia, yhdistyksiä ja ihmisten kokemuksia?
        enhän silloin kaikkea tiedä, ja yhessäkään vaiheessa en ole muuta väittänyt.
        sille en voi mitään, jos te herkkä nahkaiset niin asianne ymmärrätte.:)

        tiedän rodusta sen, mitä olen lukenut ja kuullut.
        on tainnu jengi pahasti kasvaa tynnyrissä!:D
        eihän täällä saa yksinkertaisiin kysymyksiin vastauksia.
        jessus!!


      • pois sitten
        -?- kirjoitti:

        uhoon?
        oon kysynyt asioita, joihin en ole kertaakaan saanut vastausta.
        miten se tekee minusta uhoojaan?
        mitä alotuksia?
        niitä kun kysyn kasvattajia, yhdistyksiä ja ihmisten kokemuksia?
        enhän silloin kaikkea tiedä, ja yhessäkään vaiheessa en ole muuta väittänyt.
        sille en voi mitään, jos te herkkä nahkaiset niin asianne ymmärrätte.:)

        tiedän rodusta sen, mitä olen lukenut ja kuullut.
        on tainnu jengi pahasti kasvaa tynnyrissä!:D
        eihän täällä saa yksinkertaisiin kysymyksiin vastauksia.
        jessus!!

        Sama tumpelo taidat olla kuin tuo edellinen terrierin "pennuttaja".
        Typerä häirikkö...mene takasin sinne tynnyriin!


      • -?-
        pois sitten kirjoitti:

        Sama tumpelo taidat olla kuin tuo edellinen terrierin "pennuttaja".
        Typerä häirikkö...mene takasin sinne tynnyriin!

        kukas se uhookaan..?:D
        ei en ole sama henkilö, sori:)
        häirikkö?
        sekö tekee musta häirikön kun kysyn ihan asiallisia kysymyksiä ja puolustan kantaani ja mielipiteitäni?
        te otatte vaan niin kamalan henkilökohtasesti kaikki.:)
        älä lue tätä keskustelua, jos ei kiinnosta:)
        ei kukaan pakottamalla pakota sinua klikkaamaan tämän keskustelun otsikkoa:)

        koittakaa nyt pysyä housuissanne:)


      • hauva2
        mielipide kirjoitti:

        tässä,ja siinä myös syy siihen miksi pitäisi ottaa koiran historia selville ennen sen hankkimista:
        Taistelukoirat voivat aiheuttaa vaaraa ihmisten terveydelle sekä yleiselle järjestykselle ja turvallisuudelle, jos ne on koulutettu ja harjoitettu toimimaan siten, että ne saattavat käydä ulkopuolisten ihmisten kimppuun. Koirat ovat rakenteeltaan, luonteeltaan ja puruvarustukseltaan sellaisia, että ne voivat saada aikaan vakavia, jopa kuolemaan johtavia vammoja

        .. on taasen pakko puuttua näihin iänikuisiin väärinkäsityksiin taistelukoirista.

        Taistelukoira tarkoittaa siis sellaista rotua tai yksilö, jota on käytetty _koira_tappeluissa. Tällainen rotu ei siis ole luonnostaan aggressiivinen ihmiselle, ellei sitä siihen erikseen kouluteta. Tosille koirille ja etenkin samaa sukupuolta edustaville koirille taistelukoira sen sijaan saattaa olla hyvinkin aggressiivinen.

        Mistä tahansa koirasta toki saa vaarallisen ihmisille, mikäli sen kouluttaa väärin.

        Ajatelkaapa hyvät koiraihmiset nyt vähän minkälainen yksilö on hyvä tappelukoira, ja sitten miettikää koiralta vaaditut ominaisuudet näkyvät yhteistyössä ihmisen kanssa.

        Perinteisesti taistelukoiriksi jalostetut rodut eivät ole missään nimessä saaneet käydä omistajiensa kimppuun, vaan niiden on annettava omistajan hoitaa kivuliaatkin haavat ilman että koira puree. Ihmisille aggressiivisilla koirilla ei ole tämän syyn takia tehty pentuja eli jatkettu sukua.

        Onko tässä jotain ymmärtämisen vaikeutta jollakulla?

        Se, mitä ministeriö taistelukoirista sanoo, kertoo vain sen että siellä ei tiedetä koirien kätöksestä tai roduista pätkääkään. Sen sijaan, että pelätään turhaan taistelukoiriksi määriteltäviä rotuja, pitäisi enemmän harkita juuri suojelu- tai vartiokoiriksi käytettyjä rotuja, jotka ovat väärissä käsissä hyvin vaarallisia ihmisille ja yleiselle turvallisuudelle.

        Tällä en tarkoita, että sellaiset koirat tulisi kieltää (itsekin omistan suojelu- ja vartiointiviettisen koiran) vaan ymmärtää mitä tällaisen koiran omistaminen edellyttää, ettei turhia vahinkoja pääsisi käymään.


      • .....
        -?- kirjoitti:

        jos sulla on niin kamala hinku mennä ihmisiä neuvomaan, neuvo sellasia jotka noita asioita kyselee!!!!!!
        kysyin kasvattajaa, en kuinka se koiran tuonti onnistuu!
        ja kysyin ´kasvattajaa JENKEISTÄ en mistään pietarista!!!!!

        "mietin enimmäkseen että löytyiskö mm. venäjältä tälläistä yhdistystä" Mikäs tämä sitten on? Eikös pietari ole venäjällä?


      • .....
        -?- kirjoitti:

        uhoon?
        oon kysynyt asioita, joihin en ole kertaakaan saanut vastausta.
        miten se tekee minusta uhoojaan?
        mitä alotuksia?
        niitä kun kysyn kasvattajia, yhdistyksiä ja ihmisten kokemuksia?
        enhän silloin kaikkea tiedä, ja yhessäkään vaiheessa en ole muuta väittänyt.
        sille en voi mitään, jos te herkkä nahkaiset niin asianne ymmärrätte.:)

        tiedän rodusta sen, mitä olen lukenut ja kuullut.
        on tainnu jengi pahasti kasvaa tynnyrissä!:D
        eihän täällä saa yksinkertaisiin kysymyksiin vastauksia.
        jessus!!

        Mielestäni olet saanut ihan mietittäviä vastauksia. niiden tarkoituksena ei ole ollut tyrmätä osto aikeitasi vaan antaa ajateltavaa. Ja mitä mainitsit että ensimmäiseksi koiraksi. (Vai ymmärsinkö väärin? Oliko se vain ensimmäiseksi pitbulliksi) Tämäkään nyt ei ole sääntö vaan mielipiteeni, eli en välttämättä rescue koiraa ottaisi.

        Ja todellakin googlettamalla saat paljon tietoa. Ja SATHY:n sivullakin on kaikenlaista...


      • -?-
        ..... kirjoitti:

        Mielestäni olet saanut ihan mietittäviä vastauksia. niiden tarkoituksena ei ole ollut tyrmätä osto aikeitasi vaan antaa ajateltavaa. Ja mitä mainitsit että ensimmäiseksi koiraksi. (Vai ymmärsinkö väärin? Oliko se vain ensimmäiseksi pitbulliksi) Tämäkään nyt ei ole sääntö vaan mielipiteeni, eli en välttämättä rescue koiraa ottaisi.

        Ja todellakin googlettamalla saat paljon tietoa. Ja SATHY:n sivullakin on kaikenlaista...

        ei tässä ihan vielä olla hermostuneita:)
        aika ikävän agressiivisesti ihmiset vain "keskustelevat"!

        siis kyse ei ole ensimmäisestä koirasta, vaan ensimmäisestä pitbullista.
        koirista on kyllä kokemusta, jos jonkinmoisista roduista:)
        enkä ole ottamassa rescue koiraa ensimmäiseksi pitiksi, halusin vain tietää mahdollisista eurooppalaisista rescue yhdistyksistä.

        pari kasvattajaa on mielessä ja hieman olen jo mailaillut heidän kanssaan.
        haluaisin vain toisten mielipiteitä KYSYMÄÄNI asiaan. en muuta.


      • sinua
        -?- kirjoitti:

        ei tässä ihan vielä olla hermostuneita:)
        aika ikävän agressiivisesti ihmiset vain "keskustelevat"!

        siis kyse ei ole ensimmäisestä koirasta, vaan ensimmäisestä pitbullista.
        koirista on kyllä kokemusta, jos jonkinmoisista roduista:)
        enkä ole ottamassa rescue koiraa ensimmäiseksi pitiksi, halusin vain tietää mahdollisista eurooppalaisista rescue yhdistyksistä.

        pari kasvattajaa on mielessä ja hieman olen jo mailaillut heidän kanssaan.
        haluaisin vain toisten mielipiteitä KYSYMÄÄNI asiaan. en muuta.

        auttaa, mutta onnea etsintään!


      • mimmuski
        -?- kirjoitti:

        ei tässä ihan vielä olla hermostuneita:)
        aika ikävän agressiivisesti ihmiset vain "keskustelevat"!

        siis kyse ei ole ensimmäisestä koirasta, vaan ensimmäisestä pitbullista.
        koirista on kyllä kokemusta, jos jonkinmoisista roduista:)
        enkä ole ottamassa rescue koiraa ensimmäiseksi pitiksi, halusin vain tietää mahdollisista eurooppalaisista rescue yhdistyksistä.

        pari kasvattajaa on mielessä ja hieman olen jo mailaillut heidän kanssaan.
        haluaisin vain toisten mielipiteitä KYSYMÄÄNI asiaan. en muuta.

        Aika ikävän kärkkäästi olet ollut täällä vastaamassa viesteihin jotka eivät minusta ainakaan pahalta vaikuttaneet...
        Tämä todellakin on KESKUSTELUpalsta,joten valitettavasti joudut sietämään myös mielestäsi tyhmiä kommentteja.
        Valitse seuraavalla kerralla joku "asiantuntija vastaa"-tyyppinen palsta jos et kestä sitä että saat myös vastauksia jotka vievät yleistä keskustelua toiseen suuntaan...tänne kun voi kuka tahansa kirjoittaa asiasta tai asian vierestä!

        Kiitos ja anteeksi!


      • PoliceGirl82
        -?- kirjoitti:

        kyllä mulle on kaikki riskit tiedossa!
        kaikilla ei vain ole varaa lähteä hakemaan koiraa ulkomailta, ei kuitenkaan tarkoita ettei sitten olisi varaa sitä koiraa elättää!

        kysymys: onko kenelläkään jenkeistä koiraa, joltain kasvattajalta, jota ei ole itse tarvinnut lähteä hakemaan?

        Jos olet löytänyt netistä tai rotuyhdistyksen kautta kasvattajan, jolta pentusi haluaisit niin ensin ottamaan yhteyttä häneen ja sitten järjestämään koiran saamista. Koiran lennättäminen jenkeistä maksaa maltaita ellei sitten saa koiraa matkustamoon. Luultavasti ei saa (rajana 8kg) koska tuontimääräykset muuttuivat ja nykyään pentu tule rokottaa, jolloin sen voi tuoda vasta n. kolmikuisena (aikaisintaan). Kyllä ovat monet ammattikasvattajatkin tuottanet koiransa ulkomailta ilman että ovat sitä ensin nähneet, joten älä sitä huoli ja muutkin voisivat olla kommentoimatta. Mutta ota selvää kasvattajasta ensin ja valkkaa riittävän kauan rodun parissa ollut. Jenkeistä varmasti löytyy hyviä kasvattajia, Venäjältä en osaa sanoa. Jos joutuu ruumaan, niin pari tuhatta euroa luultavasti saat paketista maksaa. Ja ukapa sitä pentua matkustamossa pitäisikään jos et itse hae tai saa jotakuta hakemaan. Oman koirani vienti Englantiin maksoi reilut tuhat euroa, koira 800e, boksi käytettynä 200e ja rokotukset päälle. Ja tietty ottavat varmaan extraa jos joutuvat pitämään rokotukseen saakka jne... Eli kalliiksi tulee teit miten vaan. Mutta toivottavasti oikeanlainen koira löytyy!


    • neuvoja

      Minulla ei ole mitään yhteyksiä haluamaasi rotuun, mutta sinun kannattaisi kysyä terrierikasvattaja/tuomareilta, jotka arvostelumatkoillaan käyvät eri maissa ja maanosissa. Heidän kauttaan saisit varmasti yhteyden luotettuun tahoon jonka kautta koiran tuonti ym. sujuisi luonnikkaasti. Monet ihmiset tilaavat Jenkeistä eri rotuisia koiria, eivätkä todellakaan lähde matkan kalleuden vuoksi itse reissaamaan. Mutta älä nyt suutu. Sikaa ei kannata ostaa säkistä vaan luotettavasta paikasta ja siihen kuluu hieman aikaa. Kun kunnon paikka löytyy tarvitset varmasti suosittelijaa, sillä eivät hekään toisen maanosaan ja aivan vieraalle ihmiselle myy, ilman että saavat faktaa toiselta ihmiseltä jota periaatteessa tai ainakin hänen mielipiteitään kunnioittavat.

    • SaN

      www.sathy.fi on edelleen paikka mihin kannattaa pitti asioissa kääntyä. Siellä on rescue koiria
      aina sillointällöin ja ihan aitoja pittejäkin etsii kotia aika-ajoin!

    • Minä

      Mielestäni pelastetaan koirat yhdistyksen sivuilla tälläinen koira etsi kotia! Käy katsomassa!

    • Nappi

      Täällä tuntuu olevan tänään jotain ihme porukkaa liikkeellä!

      Mä olen ainakin saanut törkeitä kommentteja ja se asia josta kysyin muutettiin aivan toiseksi ja alettiin haukkumaan rahastajaksi joten en saanut pulmaani vastausta!

      • muulle

        ... eli vaikka itse et heti saakaan vastausta kysymiisi kysymyksiin, joku muu pittiä harkitseva saattaa niistä apua saada. Olet vasta laittanut viestin, odota nyt hetki ennenkuin noin kärkkäästi hyökkäät vastaajia vastaan. Tuskin kukaan täällä nyt tahallaan tai turhaa neuvoo, yleensähän neuvotaan kun uskotaan siitä olevan apua.
        Onnea silti koiran etsinnälle!


      • älä viitti

        kuules Nappi, eikös sulle kerrottu miten pitää menetellä jos koirallesi paperit haluat... toivossa on tosin hyvä elää sanoi täi.


    • -?-

      muotoilen kysymykseni uudestaan ja jätän vanhat kommentit omaan arvoonsa, josko nytten sit puhuttaisiin ihan aiheesta.

      onko euroopassa pitbull rescue yhdistyksiä?
      ja toinen kysymyksenihän oli niistä kasvattajista, josta ei olisi aivan välttämätöntä hakea koiraa.
      kasvattajia, web sivuja ja omia kokemuksia, kertokaa niistä. olisi mukavaa kuulla. toki pidän koiran hakemista itse vaihtoehtona!

      olen enemmän kuin tosissani hankkimassa pitbullia, en toki ihan seuraavien lähi vuosien aikana.
      joten en ainakaan hätiköi, etenen asiassa rauhallisesti.

      olisin enemmän kuin kiitollinen, jos joku ystävällinen pitbullin omistaja kertoisi kokemuksiaan. ja ehkä vastaisi jopa kysymykseeni.:)
      eikös meijän kaikkien pitti ihmisten pitäisi koittaa puhaltaa yhteen hiileen?:)
      kaikilla sama mielipide ainakin yhdestä asiasta, pitbull on mahtava koira.
      joskus toivon itselleni oman nelijalkaisen pitkä aikaseksi ystäväksi.

      hyvää kesää, peace and love! :)

      • kuule

        sulle Ranskasta yksi kaveri joka pitää pitbull rescue-paikkaa.
        http://www.zconcept.net/Ragnar/
        Nyt kun oot rauhoittunut,niin voin kertoa,että löysin tuolta jenkkilän puolelta paikan joka kertoi että Eurooppaan kuljetus maksaa n.700 euroa.


      • lisää
        kuule kirjoitti:

        sulle Ranskasta yksi kaveri joka pitää pitbull rescue-paikkaa.
        http://www.zconcept.net/Ragnar/
        Nyt kun oot rauhoittunut,niin voin kertoa,että löysin tuolta jenkkilän puolelta paikan joka kertoi että Eurooppaan kuljetus maksaa n.700 euroa.

        saksasta,tästä en tiedä mitä pitää sisällän,en avannut,ettei tuu koneelle mitään "lemmikkejä"
        http://www.pitbull.de/


      • jjjjjjj
        lisää kirjoitti:

        saksasta,tästä en tiedä mitä pitää sisällän,en avannut,ettei tuu koneelle mitään "lemmikkejä"
        http://www.pitbull.de/

        Tuo paikka vain myy vatteita uusnatseille. En koskisi edes tikulla noihin roska vaatteisiin.


    • Koira n ulkomailta hankkinut

      Minua ihmetyttää, miten mieleesi on tullutkaan ajatus taistelukoirarotuisen koiran ostamisesta sen enmpää kotimaasta kuin ulkomailta näkemättä sen vanhempia?

      Totuushan on, ettei taistelukoira ole tavallista kotikoiraa kummempi kun sen taisteluominaisuudet on pidetty kurissa. Monet taistelukoirarodut ovat aivan ihania perhekoiria ja tulevat hyvin toimeen niin lasten (tekee mieli todeta, että etenkin lasten), aikuisten ja toisten koirien kanssa.

      Totuus on myös se, että pittejä ja muita taistelurotuja edelleen käytetään ja jalostetaan koiratappeluita varten, niin Venäjällä kuin Jenkeissäkin. Koirat ovat mielestäni silloin väärissä käsissä.

      En IKINÄ ottaisi taistelukoiraa näkemättä sen vanhempia ja sitä, miten ne suhtautuvat ympäristöönsä. Pentu ja sen vanhemmat on mentävä katsomaan paikan päälle, olipa pentue missä vaan. Valitettavasti se vie rahaa eikä ole mitään persaukisten touhua. Pelkästään kulut Venäjälle valitsemaan pentua menevät helposti yli 1.000 euron pennun hinta, jos aikoo menetellä laillisesti.

      Sinuna yrittäisin saada Suomesta vaikka staffin pennun.

      • Countrygirlie

        Pitit ovat aivan tavallisia koiria. Ja pitbullia hankittaessa ei tarvitse olla huolissaan tulevan koiran luonteesta. Varsinkin jos koiran hankkii hyvästä kennelistä. Ja ainahan voi vanhemmista kysellä hieman etukäteen jne.
        Ja jos kerran joku haluaa pitbullin niin miksi suosittelet staffia?


      • -?-

        miksi staffia pitäisi ruveta hankkimaan jos haluan pitbullin?
        en aio tyytyä toiseen vaihtoehtoon vain sen takia että pitin osto on aikaa vievää ja kallista puuhaa.
        olen kyllä valmis laittamaan kaiken sen ajan ja rahan koiran hankkimiseen!!

        sen takia täällä kyselenkin ihmisiltä jotka ovat ottaneet tuonti koiran.
        haluan tietää kasvattajia jotka heidän mielestään ovat luotettavia ja tekevät hyvää kasvatus työtä. jotta sitten tiedän itsekkin hieman että mihin suuntaan asian kanssa etenee.
        sikaa säkissä en aio ostaa.
        mutta aivan varmasti pitbullin, en mitään staffia. vaikka ei staffissa vikaa ole, ihania koiria nekin.:)


      • koiran ulkomailta tuonut
        -?- kirjoitti:

        miksi staffia pitäisi ruveta hankkimaan jos haluan pitbullin?
        en aio tyytyä toiseen vaihtoehtoon vain sen takia että pitin osto on aikaa vievää ja kallista puuhaa.
        olen kyllä valmis laittamaan kaiken sen ajan ja rahan koiran hankkimiseen!!

        sen takia täällä kyselenkin ihmisiltä jotka ovat ottaneet tuonti koiran.
        haluan tietää kasvattajia jotka heidän mielestään ovat luotettavia ja tekevät hyvää kasvatus työtä. jotta sitten tiedän itsekkin hieman että mihin suuntaan asian kanssa etenee.
        sikaa säkissä en aio ostaa.
        mutta aivan varmasti pitbullin, en mitään staffia. vaikka ei staffissa vikaa ole, ihania koiria nekin.:)

        kaikella kunnioituksella, mutta alkuperäisestä viestistäsi ei todellakaan ilmennyt, että menisit hakemaan koiran itse.

        Voit valita haluamasi rodun, mutta miksi ihmeessä haluat nimenomaan pitin etkä esim. staffia, jonka saisit Suomesta (mukaan lukien kasvattajan neuvot). Staffi on hieno koira kuten myös pitti, pitin, samoin kuin standardibullin hankinta Suomesta on olemattoman tarjonnan vuoksi vaikeaa.


      • -?-
        koiran ulkomailta tuonut kirjoitti:

        kaikella kunnioituksella, mutta alkuperäisestä viestistäsi ei todellakaan ilmennyt, että menisit hakemaan koiran itse.

        Voit valita haluamasi rodun, mutta miksi ihmeessä haluat nimenomaan pitin etkä esim. staffia, jonka saisit Suomesta (mukaan lukien kasvattajan neuvot). Staffi on hieno koira kuten myös pitti, pitin, samoin kuin standardibullin hankinta Suomesta on olemattoman tarjonnan vuoksi vaikeaa.

        miksi en myös voisi hankkia suomenajokoiraa, niitäkin on suomessa paljon tarjolla ja varmasti enemmän ku staffeja.
        miks koiran hankkiminen pitäisi olla helppoa ja saada just suomesta?
        miks pitäis tyytyä ns. vähempään?
        kehotatko sä kaikkia suomessa harvinaisten rotujen ostajaa hankkimaan koiran joka on "helpommin" saatavilla?

        "Voit valita haluamasi rodun, mutta miksi ihmeessä haluat nimenomaan pitin..?"
        miksköhän jotkut ihmiset syö puuroa aamulla eikä esim.muroja, jotka valmistuu paljon nopeemmin..:D


      • PoliceGirl82

        Anteeksi nyt vain tämä kiehuminen, mutta eiköhän alkuperäinen kysymyksen esittäjä MELKO TARKKAAN ilmoittanut haluavana tietoa kenneleistä yms. EIKÄ NEUVOJA SIITÄ MIKÄ KOIRA HÄNEN TULISI OTTAA??? On sitä tullut dobberiakin ulkomailta, NYKYÄÄN on esim. Amerikassa sellaisia kasvattajia, jotka ovat pittejä kasvattanet kymmeniä vuosia ja joilla on selkeää näyttöä koirien luonteista, kisamenestyksestä jne.. Jos kasvattaja on rotuyhdistyksessä tunnettu ja asiansa osaava, niin mikä estää? Kyllä maailmassa on niin paljon sellaisia rotuja, joita pidän vaarallisempina kuin tullaista pittiä, että riittää.


      • PoliceGirl82
        -?- kirjoitti:

        miksi staffia pitäisi ruveta hankkimaan jos haluan pitbullin?
        en aio tyytyä toiseen vaihtoehtoon vain sen takia että pitin osto on aikaa vievää ja kallista puuhaa.
        olen kyllä valmis laittamaan kaiken sen ajan ja rahan koiran hankkimiseen!!

        sen takia täällä kyselenkin ihmisiltä jotka ovat ottaneet tuonti koiran.
        haluan tietää kasvattajia jotka heidän mielestään ovat luotettavia ja tekevät hyvää kasvatus työtä. jotta sitten tiedän itsekkin hieman että mihin suuntaan asian kanssa etenee.
        sikaa säkissä en aio ostaa.
        mutta aivan varmasti pitbullin, en mitään staffia. vaikka ei staffissa vikaa ole, ihania koiria nekin.:)

        http://dogs-puppies.dogs-central.com/pitbull-puppy/american-pitbull-terrier-clubs-rescues.html
        Käypä katsomassa, tuolta löytyy ainakin rescue-kenneleitä ja kasvattajiakin!


      • pisteet
        PoliceGirl82 kirjoitti:

        Anteeksi nyt vain tämä kiehuminen, mutta eiköhän alkuperäinen kysymyksen esittäjä MELKO TARKKAAN ilmoittanut haluavana tietoa kenneleistä yms. EIKÄ NEUVOJA SIITÄ MIKÄ KOIRA HÄNEN TULISI OTTAA??? On sitä tullut dobberiakin ulkomailta, NYKYÄÄN on esim. Amerikassa sellaisia kasvattajia, jotka ovat pittejä kasvattanet kymmeniä vuosia ja joilla on selkeää näyttöä koirien luonteista, kisamenestyksestä jne.. Jos kasvattaja on rotuyhdistyksessä tunnettu ja asiansa osaava, niin mikä estää? Kyllä maailmassa on niin paljon sellaisia rotuja, joita pidän vaarallisempina kuin tullaista pittiä, että riittää.

        Ään ja Öön pisteet..??
        (Englannissa ja Ranskassa,heh-heh!)


      • staffisti
        pisteet kirjoitti:

        Ään ja Öön pisteet..??
        (Englannissa ja Ranskassa,heh-heh!)

        eihän nuo maata katso. Jos on koneet otettu Suomesta mukaan ;) ääkköset saa näkyviin jos osaa koodata ne jotenkin, kuulema.
        Mutta tiiä sitä sitten muuten.


    • poimittua

      Amerikanpitbullterrierit - Suomessa ei ole syntynyt ainuttakaan puhdasrotuista pitbullterrieripentuetta. Jos haluat amerikanpitbullterrierin niin älä osta pitbull-pentua Suomesta. Älä myöskään osta sitä Eestistä (koska siellä ei ole pitbullterriereitä) äläkä Venäjältä. Venäjällä on hyviä rekisteröityjä amerikanpitbulleja mutta ne ovat järjestään liian kalliita suomalaiselle kukkarolle, yleensä sieltä tuodaan ei-rekisteröityjä koiria, joiden jalostustausta on aina osoittautunut epäselväksi.

    • mie

      adoptoitiin viime syksynä 5v pitti poika, ei tiedetä onko täysin puhdas eikä muutakaan taustoja mut mitään valittamistakaan ei oo... Poika on kiltti ku mikä ja rauhallinen kaveri... Ois vaan joskus kiva tietää pojan taustoista jotain... En kadu ollenkaan et netti ilmoituksen vuoksi menin katsoon ja saman tien lähti koira mukaanki...

    • mull on 3 pitbullia aito pit bull osetu usa eli isä äiti ja serku, ja 4 pitbull vauva. mut olen itse hankitu usa.

    • pitbull800

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      70
      2277
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2093
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1698
    4. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1516
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1510
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1417
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1384
    8. 52
      1278
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      63
      1221
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1196
    Aihe