kysymyksiä neitsikoista

jokuvaa

Kuinka kovaa meteliä neitokakadut pitävät yleensä, entä minkälaista meteliä ne pitävät yöllä? Olisin hankkimassa neitsikkaa ja asun vielä kotona, joten häkki tulisi tietysti minun huoneeseeni. Päivällä meteli ei haittaa, mutta yöllä tulisin nukkumaan samassa huoneessa neitsikan kanssa. Tulisiko toimimaan? Kai nekin nukkuvat suurimman osan yöstä?

Uskaltaako neitsikan ottaa mukaan kesäloma reissulle? Stressaako lintu siitä paljon? Voisiko mahdollisesti tehdä niin, että reissun aikana lintu olisi yötä kissan kuljetuskopissa ja päivällä se saisi olla vapaana? Vai pitäisikö hommata jostakkin pieni häkki juuri tälläiseen tarkoitukseen? Minkä kokoinen olisi hyvä?

3

357

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nymfi_Neito90

      Minulla itsellä on kaksi nymfiä ja ne nukkuvat ja asustavat samassa huoneessa kanssani.
      Metelistä; se vähän riippuu sukupuolesta
      Koiraat ovat äänekkäämpiä ja jos otat vain yhden niin se varmasti sitten olisi juttutuulella. Se jutustelu on kuin normaali ääni, ei paljoa kovempi, mutta sitten jos tai kun se kuulee esim jonkun tulevan sisälle ja kuulee muita (esim uusien ihmisten ääniä) se varmasti huutaa, jotta hänetkin muistettaisiin. Linnuthan tykkäävät olla huomion keskipisteenä.
      Yöllä ne ovat hiljaa, jos vain huone on pimeä. Itsellä on tapana että kun valoisat vuodenajat saapuvat, niin laitan verhot häkin ympärille yön ajaksi. Mutta mitä minun linnut tekevät, niin viimeistään kymmeneltä jo laulavat ja itse olen monesti pahalla päällä, kun en ole mikään aamuvirkku.
      Siitä reissusta en osaa sanoa. Käy tälläisella nettisivulla kuin http://www.kaijuli.fi
      sieltä saat varmana varmat tiedot linnun matkailuun.
      Toivottavasti auttoi edes vähän :)

    • Nellikka

      Heips!
      Neitokakadut eivät ole kamalan kovaäänisiä, mutta kuitenkin kovaäänisempia kuin unskit tai peipot.

      Yöllä ne ovat hipihiljaa, mutta aloittavat aamukonsertit, kunhan huomaavat jonkun heränneen, tai edes pitävän jonkinlaisen äänen. Kunhan edes jokin ääni ne herättää, ja huone on valoisa, niin ei takuulla pysy hiljaa.

      Linnut nukkuvat enemmän kuin ihminen, joten ongelmia ei tule.

      Linnun voi tietty ottaa mukaan kesälomalle. Ei stressaa, jos sitä on totutettu jo autoon ja vieraisiin paikkoihin. Pitemmäksi aikaa suosittelisin hankkimaan autoon mahtuvan kuljetushäkin, kissankuljetuskopassa ne eivät kamalasti viihdy, saatikka sitten nukkua. Häkistä näkisi muutenkin maailman menon, eikä olisi niin pimeää. Neitsikalle ihan hyvä olisi esim. 60x40x35 kuljetushäkiksi, tai oikeastaan neliskanttinen on kaikkein paras siihen tarkoitukseen. Jotkut käyttävät oikein pieniä jyrsijän häkkejä, joissa ei kuitenkaan saisi olla minipienet pinnat.

      • undu

        Oma neitsikkani ei kyllä ollenkaan ala ääntelemään kun aamulla verhot nostaa,oikeastaan se on suurimman osan ajasta hiljaa,ehkä huutelee välillä kvii kvii,ja etenkin kun lentelee,muutoin hiljaa. Mutta sillä on kyllä ärsyttävä tapa mihin aikaan päivällä alkaa huutamaan hälytin ääntä,(osaa matkia samaa ääntä mikä tulee auton murtohälyttimestä).Ja korkeintaan sitä voi kestääkin 5 minuuttia.
        Ehkäpä neitokakadulla ei ole paljon sanottavaa,sillä sen seurana olevat undut ovat koko ajan äänessä,pälättävät..


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      207
      8351
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      42
      4718
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      30
      2275
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      19
      2168
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      28
      1955
    6. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      40
      1845
    7. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1756
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      23
      1756
    9. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1663
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      39
      1468
    Aihe