Itsepalvelukassat!!??

Anonyymi-ap

Ny tuli ensin Citymarketteihin. Alkuun käytin niitä,kun muut ei käytänyt. Sit kyllästyin vekslaamiseen,jos enemmän tavaraa.
Nyt Lind ottanut ne käyttöön. Ennen niissä homma pelas hyvin. Kun jonot kasvo? Ilmesty heti kassaja lisää. Nyt vain kuulutetaan,että itsepalvelukassat käytössä!

123

1329

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Periaatteessa en käytä. En ole koskaa käyttänyt.

• Anonyymi

Kerran käyttänyt kun hain vaan pesuainetta ja jonot kassoille olivat pitkät. Mukavasti kävi maksu.

• Anonyymi

Palvelut siirretään yhä enemmän itsepalveluksi, se tuo lisää voittoa,
      kun voi vähentää henkilökuntaa. Hinnat senkun nousee.

• Anonyymi

Ne on kyllä palvelun huononnus!

• Anonyymi

Tilanteen mukaan käytän itsepalvelukassoja jos pitkät jonot normi kassoilla.

• Anonyymi

Olen monta vuotta tilannut "Rismasta" ruuat kotiin kerran viikossa.
      En kai osaisi enää kaupassa toimiakaan. Viime vuonna taisin kerran käydä
      S-marketissa, koska se oli hammaslääkäriasemani vieressä.
      Kiinnitin huomiota "aitioitumiseen" kassoilla. Oli vain yksi kassahenkilö.
      Yksi pitää olla, koska lottoja ja tupakkaa ym. myydään.
      Vähän kalseaksi on mennyt. Kaupassa käynti on "mekaaninen suoritus".
      Asiakas on oma itsepalvelurobottinsa.

• Anonyymi

Paljonko vuodessa käytät Prisman ruokamenoihin suunnilleen
        esimerkiksi riittääkö 3500 vuodessa eli 70 viikossa eli kymppi päivässä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Paljonko vuodessa käytät Prisman ruokamenoihin suunnilleen
        esimerkiksi riittääkö 3500 vuodessa eli 70 viikossa eli kymppi päivässä

Hintojen noustua 3500 vuodessa tekee tiukkaa, mutta arvioisin, että se voisi riittää
        ja siihen sisältyy muukin kuin ruoka, kaikki mitä kotiin tarvitsee ja Prismasta saa.
        Eli myös pyykinpesuaine, tiskiaine, shampoo, saippua, hammastahna, wc-paperi yms.
        Laskut vaihtelevat vähän viikoittain ja joskus pärjään 9-10:kin päivää tilauksellani.
        Syön vaihtelevasti vähätöistä kotiruokaa ja välillä valmiseineksiä.

• Anonyymi

Talvella tilaan ruuat kotiin, vaivatonta, helpompaa kuin etsiä tavaraa hyllyistä ja kuljetus on haloaa. Kesällä haluan liikkua sen verran kunnon puolesta, nähdä ihmisiä.

• Anonyymi

Minä liikun mieluummin ilman kauppakasseja :)

• Jos vähän ostettavaa, mieluummin itsepalvelukassa kuin jonotus.

• Anonyymi

Käytän itsepalvelukassoja, jos on tilaa eikä jonoja. Tasot kassan vieressä ovat liian pieniä.
        Beng

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Käytän itsepalvelukassoja, jos on tilaa eikä jonoja. Tasot kassan vieressä ovat liian pieniä.
        Beng

Minä käytän itsepalvelukassoja aina, kun ostan jonkun kalliimman tavaran ja vaihdan siihen hintakoodin perunapussista.
        Se on sitä pienyrittäjyyttä parhaimmillaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minä käytän itsepalvelukassoja aina, kun ostan jonkun kalliimman tavaran ja vaihdan siihen hintakoodin perunapussista.

Kuulostaa persu-pienyrittäjältä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kappas, demari osallistui keskusteluun.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

21:32
        Mielikuvituksellista.
        Minä olen rehellinen. En siedä filunkia.
        Beng

• Anonyymi kirjoitti:

Kuulostaa persu-pienyrittäjältä.

Eräs tunnettu henkilö teki niin ja kärähti. Eiköhän hävetä.
        Minulta unohtui itsepalvelu kassalla tavara kun oli jäänyt kassien alle kärryssä., täytän kassin aina käytävän penkillä joten huomasin. Läksin takaisin ja näytin vielä myyjälle että ei ollut tarkoitus varastaa. Ei noin pieni varkaus tee kuin itselle pahan mielen, eikä isompikaan.

• Anonyymi
        liekko kirjoitti:

Eräs tunnettu henkilö teki niin ja kärähti. Eiköhän hävetä.
        Minulta unohtui itsepalvelu kassalla tavara kun oli jäänyt kassien alle kärryssä., täytän kassin aina käytävän penkillä joten huomasin. Läksin takaisin ja näytin vielä myyjälle että ei ollut tarkoitus varastaa. Ei noin pieni varkaus tee kuin itselle pahan mielen, eikä isompikaan.

16:54
        Oletko hiljan siirtynyt 70 + palstalle? Muistan, että olisit kirjoitellut 60 +.
        Beng

• Anonyymi kirjoitti:

16:54
        Oletko hiljan siirtynyt 70 palstalle? Muistan, että olisit kirjoitellut 60 .
        Beng

Muutin 80+ sivuille vaikka en ihan vielä täytä tasavuosiakaan.
        Minua pidettiin liian vanhana näillä palstoilla. Joten siirryin 80.ppisiin joista ei voi häätää ainakaan iän takia, koska on korkein ikäryhmä.
        Johtui varmaan siitä että en suostunut kertomaan ikääni ja olivat tehneet laskutoimituksia siitä kuinka kauan olen kirjoitellut ja tulos oli että olen yli-ikäinen :)
        Taisin olla liian herkkähipiäinen, mutta viihdyn näiden vanhusten kanssa oikein hyvin, tunnen olevani kypsä sinne.
        Käyn täällä 70+ palstallakin satunnaisesti. Yhteen aikaa oli liikaa politiikkaa makuuni.

• Anonyymi
        liekko kirjoitti:

Muutin 80 sivuille vaikka en ihan vielä täytä tasavuosiakaan.
        Minua pidettiin liian vanhana näillä palstoilla. Joten siirryin 80.ppisiin joista ei voi häätää ainakaan iän takia, koska on korkein ikäryhmä.
        Johtui varmaan siitä että en suostunut kertomaan ikääni ja olivat tehneet laskutoimituksia siitä kuinka kauan olen kirjoitellut ja tulos oli että olen yli-ikäinen :)
        Taisin olla liian herkkähipiäinen, mutta viihdyn näiden vanhusten kanssa oikein hyvin, tunnen olevani kypsä sinne.
        Käyn täällä 70 palstallakin satunnaisesti. Yhteen aikaa oli liikaa politiikkaa makuuni.

Onhan sekin jos virheellisten laskutoimitusten takia häivyit.
        Beng
        Tunnistatko tuon kirjoittajan, joka useaan rakoon laittaa todella hirveitä henkilöihin meneviä törkykommentteja. Joku alkoholisti?

• Anonyymi kirjoitti:

Onhan sekin jos virheellisten laskutoimitusten takia häivyit.
        Beng
        Tunnistatko tuon kirjoittajan, joka useaan rakoon laittaa todella hirveitä henkilöihin meneviä törkykommentteja. Joku alkoholisti?

Kyllä kyllästyin muutenkin jatkuvaan politikointiin tällä 70 palstalla.
        60+ palstalla loukkasin tahtomattani erästä vakituista kirjoittajaa.
        Hän on hyvin herkkä ja pitkävihainen.
        On minua haukuttu, en tunnista kun on anonyymina.
        En yleensä kirjoita loukkaavasti, koska en itse halua kuulla ilkeilyä en myöskään kirjoittele niin muille.
        On totta että ikäni oli jatkuva puheen aihe yhteen aikaan, en uhallanikaan kertonut :)
        Vaikka en mitenkään häpeä ikääni.

• Anonyymi
        liekko kirjoitti:

Kyllä kyllästyin muutenkin jatkuvaan politikointiin tällä 70 palstalla.
        60 palstalla loukkasin tahtomattani erästä vakituista kirjoittajaa.
        Hän on hyvin herkkä ja pitkävihainen.
        On minua haukuttu, en tunnista kun on anonyymina.
        En yleensä kirjoita loukkaavasti, koska en itse halua kuulla ilkeilyä en myöskään kirjoittele niin muille.
        On totta että ikäni oli jatkuva puheen aihe yhteen aikaan, en uhallanikaan kertonut :)
        Vaikka en mitenkään häpeä ikääni.

Ei pidä välittää noista ikäjutuista. Ei Airakaan piittaa.
        Tosin en tiedä olenko itsekään ihan puhtaan kaulan kanssa....
        Onko tullut möläytettyä jossain yhteydessä.....
        Täällä on joku todella sekaisin oleva kirjoittamassa, erityisesti talouselämään liittyvään, palstoilla ja yrittää vaientaa.
        Kuittaan lähinnä pipipäisyydellä ja alkoholismilla, koska mitä muuta se voi olla.
        Ei live-elämässä noin ole.
        Beng

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

21:32
        Mielikuvituksellista.
        Minä olen rehellinen. En siedä filunkia.
        Beng

Olishan se häpeällistä jos joutuis kiinni jostain fuskaamisesta itsepalvelukassalla sais hävetä silmät päästään muutaman centin vuoksi. Ja eihän siihen kauppaan varmaan enää kehtasi mennäkään jos on varastelusta .
        Kyllä se on paras kun pysyy totuudessa , se kun yrittäisi keplotella ja menettää maineensa .

• Anonyymi

Itsepalvelukassojen käyttäjä syö kassaihmisen pöydästä. Riistoa parhaimmillaan.

• Anonyymi

Ei suinkaan, päinvastoin. Itsepalvelukassaa käyttävä kuluttaja helpottaa hiukan kassahenkilökunnan arkea. He kun joutuvat usein kassapalveluiden ohella tekemään myös paljon muuta tuotteiden hyllytyksestä lähtien.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei suinkaan, päinvastoin. Itsepalvelukassaa käyttävä kuluttaja helpottaa hiukan kassahenkilökunnan arkea. He kun joutuvat usein kassapalveluiden ohella tekemään myös paljon muuta tuotteiden hyllytyksestä lähtien.

Citymarket kassat ei ainakaan ruokaa hyllytä, kun eri yritys (paitsi jotkut pienet CM) meillä Suomessa ei ole pienipalkkaisia Meksikolaisia niinkuin usassa työvoima kulut on eri luokkaa. Samoin hienot isot marketit esim Thaimaassa missä tavallinen kansa ei niistä pysty ostamaan, vain varakkaat ja ulkomaalaiset käyttää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hyllytyshommat on ulkoistettu jo vuosia sitten, ruoan kerääjät (kotiin tilatut) on ulkoistettu.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hyllytyshommat on ulkoistettu jo vuosia sitten, ruoan kerääjät (kotiin tilatut) on ulkoistettu.

Meidän lähikaupassa myyjä tulee kyllä vastentahtoisesti hyllyjen välistä kassalle, kun tavaran hyllytys keskeytyy jos ei käytä itsepalvelukassaa.

• Anonyymi kirjoitti:

Meidän lähikaupassa myyjä tulee kyllä vastentahtoisesti hyllyjen välistä kassalle, kun tavaran hyllytys keskeytyy jos ei käytä itsepalvelukassaa.

Olen huomannut meidän kaupoissa olevan aamuseitsemältä nuoria reippaita hyllyttäjiä paljon kuin vilkkilässä kissoja.
        Kuinka aikaisin ennen avaamista lie tulleet jo töihin. Ovat niin nuoria, että ehkä opiskelijoita, jotka ovat siellä vain aamuisin.

• Anonyymi

Muulla maailmassa on maita, joissa yrityksissä palvellaan ihmisiä, asiakkaita,
      jotka rahansa yritykseen tuovat.
      Suomen ahneet rohmuketjut ei välitä asiakkaista
      eivätkä halua myöskään maksaa kunnon palkkaakaan työntekijöilleen.
      Kassat ja hyllyntäyttäjät joutuvat hakemaan Kelasta tukea.

Ruokakaupat ovat tuottaneet jättivoitot hintojen noustessa.
      Hintoja nostetaan ilman perustettakin, vaikka tuotantokustannukset eivät
      olisi nousseet. Kuluttajaa viilataan linssiin.

Asiakkaat pakotetaan käyttäytymään niin kuin yrityksen johto haluaa,
      itsepalvelukassoille palvelemaan itseään.

Hinnoissa ei itsepalvelu ei näy.

• Anonyymi

Itse käytän melkein aina itsepalvelukassoja. Pääsee yleensä suoraan kassalle ilman pitkää kassajonohelvettiä.

• Anonyymi

Itsepalvelukassat kutsuvat aina, jos kassajonossa on paljon eläkeläisiä käteismaksuineen.

• Anonyymi

EN käy itsepalvelukassoilla,
      aina menen kassalle jossa on myyjä,,

• Niinpä.
        Ei sitä halua tehdä lisää työttömiä tekemällä kassahenkilökunnan työt.
        Hyvää pientä extratienestiä esim. opiskelijoille istua kassalla.
        Eikä kaupat hintoja alenna kuitenkaan vaikka asiakas tekee kassojen työt. Ei edes mitään alennusta saa siitä, että menee itsepalvelukassan kautta.

Tässä iässä ei niin kiirettä enää ole minnekään, etteikö jaksaisi vähän aikaa jonottaa kassajonossa, joka etenee kuitenkin melkoista vauhtia verrattuna siihen, kun kassa joutui näpyttämään joka hinnan erikseen.
        Hitaammin etenee itsepalvelukassojen jonot.

• Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

Niinpä.
        Ei sitä halua tehdä lisää työttömiä tekemällä kassahenkilökunnan työt.
        Hyvää pientä extratienestiä esim. opiskelijoille istua kassalla.
        Eikä kaupat hintoja alenna kuitenkaan vaikka asiakas tekee kassojen työt. Ei edes mitään alennusta saa siitä, että menee itsepalvelukassan kautta.

Tässä iässä ei niin kiirettä enää ole minnekään, etteikö jaksaisi vähän aikaa jonottaa kassajonossa, joka etenee kuitenkin melkoista vauhtia verrattuna siihen, kun kassa joutui näpyttämään joka hinnan erikseen.
        Hitaammin etenee itsepalvelukassojen jonot.

Meidän kaupungissa kassat vetävät vaan viivakoodin tavarasta eivätkä näpäyttele hintoja manuaalisesti . Mutta kai niitä on sellaisiakin kassoja missä näpäytellään hinnat erikseen ken ties

• Anonyymi kirjoitti:

Meidän kaupungissa kassat vetävät vaan viivakoodin tavarasta eivätkä näpäyttele hintoja manuaalisesti . Mutta kai niitä on sellaisiakin kassoja missä näpäytellään hinnat erikseen ken ties

"verrattuna siihen, kun kassa joutui näpyttämään joka hinnan erikseen", kirjoitin.

Olet sitten aika paljon nuorempaa ikäluokkaa kuin 70+, jos et muista sitä aikaa ennen viivakoodeja, kun kassa näpytteli kaikki hinnat erikseen.

• Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

"verrattuna siihen, kun kassa joutui näpyttämään joka hinnan erikseen", kirjoitin.

Olet sitten aika paljon nuorempaa ikäluokkaa kuin 70 , jos et muista sitä aikaa ennen viivakoodeja, kun kassa näpytteli kaikki hinnat erikseen.

Alle 40v hänen täytyy olla mutta mitä tällä palstalla tekee.

• Anonyymi

Buahaa. Cittarin kauppias nauraa, kun hölmöt eläkeläiset tekevät ilmaiseksi kassan työt.
      Saamatta senttiäkään vaivanpalkkaa!
      Huvittava näky itsepalvelukassoilla, kun vanhat kääkät yrittävät olla niin cool, tihrutessaan koodeja.
      Lopulta pyydettävä päivystävä myyjä jeesaamaan.

• Mitä koodeja siellä pitää tuhrustaa. Laitehan tihrudtaa automaattisesti viivakoodit. Helppoa kuin heinänteko.
        Ja nuoriso on kyllä omaksunut nämä asiointia nopeuttavat itsepalvelukassat käyttöönsä kun muutama ostos. Parin ostoksen kanssa kornia jonottaa pitkässä jonossa kun asian voi hoitaa nopeamminkin.

Kaikkia ostoksiahan ei voi ostaa itsepalvelukassalla.
        .

• Anonyymi

Ylimielisen tyhmä kommenttisi kertoo,
        että olet ajatuksiltasi vanhempi kääkkä kuin ne,
        jotka yrittävät selviytyä itsepalvelukassoilla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ylimielisen tyhmä kommenttisi kertoo,
        että olet ajatuksiltasi vanhempi kääkkä kuin ne,
        jotka yrittävät selviytyä itsepalvelukassoilla.

Ylimieliseen kommenttiisi adiallinen vastaus: jos et koe seviytyväsi itsepalvelukassalla mene ns tavalliselle kassalle jossa on kassahenkilö.

Ainakin toistaiseksi itsepalvelukassoilla on olemassa myös asiakaspalvelija joka auttaa ja opastaa tarvittaessa joten ei hätää# rohkeasti vaan.

Vieläkö sinulla on pankkikirja?

• Anonyymi

En usko että nauravat mitenkään , tottakai uudet asiat aina on opittava ja siksihän siellä onkin aina henkilökuntaa että neuvovat. Ihme käsitys ikä ihmisistä , taitaa olla itseluottamus pohjassa jotenkin.

• Anonyymi

Itse käytän mielelläni itsepalvelukassaa, oikeilla kassoilla kun on tapana putsata paskaiset liukuhihnat asiakkaan ostoksiin, tietenkin kun ne ovat ensin menneet kassa ohi, siinä pyörii paskainen liukuhihna pari minuuttia iloisesti asiakkaan ostoksiin ja hihna kiiltää sen jälkeen puhtauttaan. Viereisen asiakkaan hartaasti paskasilla lattioilla soviteltujen lenkkarien pohjatkin kiiltää samalla ja paskat löytyy viereisena asiakkaan ruokaostoksista.

• Anonyymi

Ja mitäs ne hitaat tuhrustavat siellä livekassan liukuhihnan päässä. Kassa joutuu kasaamaan 3. ostajan tuotteita.
        Itsepalvelukassan nopeus = minun nopeuteni.
        Laskutaso on liian pieni ja miksi se on niin alhaalla, tai oikeastaan koko hommelirakennelman tuotekäsittely itsepalvelijalle on aika alhaalla. Ja pieni. Syntyy keko, joka uhkaa purkautua kuin Etna. Jännitysmomentti. Ja mitä Lidlissä makeiset tekevät siinä laitteen yläpuolella. Ihan turha täky. Muovikassit on melkein maanraossa eli pöpötilassa, sikäli kun oma pikkukassi on unohtunut ottaa följyyseen.
        Beng

• Anonyymi kirjoitti:

Ja mitäs ne hitaat tuhrustavat siellä livekassan liukuhihnan päässä. Kassa joutuu kasaamaan 3. ostajan tuotteita.
        Itsepalvelukassan nopeus = minun nopeuteni.
        Laskutaso on liian pieni ja miksi se on niin alhaalla, tai oikeastaan koko hommelirakennelman tuotekäsittely itsepalvelijalle on aika alhaalla. Ja pieni. Syntyy keko, joka uhkaa purkautua kuin Etna. Jännitysmomentti. Ja mitä Lidlissä makeiset tekevät siinä laitteen yläpuolella. Ihan turha täky. Muovikassit on melkein maanraossa eli pöpötilassa, sikäli kun oma pikkukassi on unohtunut ottaa följyyseen.
        Beng

Eikö Suomen kaupoissa ole skannereita, joita voi pitää mukanaan ostoksia tehdessään, skannata heti hyllystä ottaessa ja laittaa ostokset suoraan kassiinsa.
        Sitten vain kasseineen itsepalvelukassalle maksamaan sen, mitä skanneri näyttää.

• Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

Eikö Suomen kaupoissa ole skannereita, joita voi pitää mukanaan ostoksia tehdessään, skannata heti hyllystä ottaessa ja laittaa ostokset suoraan kassiinsa.
        Sitten vain kasseineen itsepalvelukassalle maksamaan sen, mitä skanneri näyttää.

Suomessa voisi käydä kypsästi, jos keräilisi kassiinsa ostokset. Ei siinä skanneriselitykset kelpaisi. Tulkittaisiin varkaudeksi.
        Tuotteissa on viivakoodit ja ne luetaan itsepalvelukassalla. Juu. Siinä on avittaja, jos tarvis eli joku kassoista valvoo. Valvoo myös sitä, ettei ohi lukijan mene tuotteita.
        On todettu, että varkauksia tapahtuu.
        Vihannekset, marjat ja leipä mahdollistaa kieroilun eli halvemman tuotteen valinnan.
        Tehdäänköhän pistokokeita.
        Onhan aikoinaan ollut hintalappujen vaihtajiakin ollut.
        Eli niille, jotka ovat epärehellisiä, voi aina olla tilaisuuksia....
        Beng

• Anonyymi kirjoitti:

Suomessa voisi käydä kypsästi, jos keräilisi kassiinsa ostokset. Ei siinä skanneriselitykset kelpaisi. Tulkittaisiin varkaudeksi.
        Tuotteissa on viivakoodit ja ne luetaan itsepalvelukassalla. Juu. Siinä on avittaja, jos tarvis eli joku kassoista valvoo. Valvoo myös sitä, ettei ohi lukijan mene tuotteita.
        On todettu, että varkauksia tapahtuu.
        Vihannekset, marjat ja leipä mahdollistaa kieroilun eli halvemman tuotteen valinnan.
        Tehdäänköhän pistokokeita.
        Onhan aikoinaan ollut hintalappujen vaihtajiakin ollut.
        Eli niille, jotka ovat epärehellisiä, voi aina olla tilaisuuksia....
        Beng

Tekee ne pistokokeita.
        Silloin, kun on tarkistuksen paikka, niin itsepalvelun maksupääte näyttää punaista ja joku henkilökunnasta tule penkaisemaan kassin ja vertaamaan, onko kaikki skannerissa.
        Aluksi rehellinen asiakas sai pienen suklaalevyn. Saako vielä, en tiedä, kun ei ole aikoihin osunut sitä punaista valoa, joka tulee summittaisesti.
        Miten varkaille on käynyt, niin sitä en ole kokeillut ainakaan vielä.

Ei siinä ole sen parempaa/huonompaa mahdollisuutta fuskata viivakoodien skannaamisessa hyllyjen välissä kuin itsepalvelukassallakaan. Aina siellä on silmiä.

Joka haluaa varastaa, niin sellainen työntää kuitenkin laukkuunsa tai helmoihinsa/housuihinsa tavaraa, mitä ei esittele tavallisella, eikä itsepalvelukassalla.

• Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

Tekee ne pistokokeita.
        Silloin, kun on tarkistuksen paikka, niin itsepalvelun maksupääte näyttää punaista ja joku henkilökunnasta tule penkaisemaan kassin ja vertaamaan, onko kaikki skannerissa.
        Aluksi rehellinen asiakas sai pienen suklaalevyn. Saako vielä, en tiedä, kun ei ole aikoihin osunut sitä punaista valoa, joka tulee summittaisesti.
        Miten varkaille on käynyt, niin sitä en ole kokeillut ainakaan vielä.

Ei siinä ole sen parempaa/huonompaa mahdollisuutta fuskata viivakoodien skannaamisessa hyllyjen välissä kuin itsepalvelukassallakaan. Aina siellä on silmiä.

Joka haluaa varastaa, niin sellainen työntää kuitenkin laukkuunsa tai helmoihinsa/housuihinsa tavaraa, mitä ei esittele tavallisella, eikä itsepalvelukassalla.

Hymyilytti tuo, ettet ole kokeillut, miten varkaalle kävisi.....
        Köpsästippä kävisi.
        Beng

• Anonyymi

En käytä. Hinnat nousee ja vielä pitäisi kaupankin työt ite tehdä ja hinnat vaan nousee. Seuraava homma: tee ite makkarat, leikkaa naudasta tai porsaasta haluamasi pala, perkaa kalat jne.

• Anonyymi

Juuri näin. Ei pikakassoja ole siksi että asiakkailla olisi mukavaa, ne tähtäävät henkilökunnan vähentämiseen, asiakkaat tekevät työt.

• Anonyymi kirjoitti:

Juuri näin. Ei pikakassoja ole siksi että asiakkailla olisi mukavaa, ne tähtäävät henkilökunnan vähentämiseen, asiakkaat tekevät työt.

Tilaamalla ruuat kotiin eteiseen asti, maksat palvelusta viisi euroa, näin teen talvella, miksei kesälläkin.

• Anonyymi
        Pertikki kirjoitti:

Tilaamalla ruuat kotiin eteiseen asti, maksat palvelusta viisi euroa, näin teen talvella, miksei kesälläkin.

Työllistät kaupassa ne jotka keräävät ja pakkaavat ostoksesi ja tuovat ne kotiin.

• Meen itsepalvelukassalle mikäli pitkät jonot kassoilla.
      Mikkelissä Prisma ja K-City samassa rakennuksessa vierekkäin.
      Aiemmin parivuotta sitten käytin Prismaa eniten, K-Cityn omistajan vaihtuessa kauppan palvelun tarjonta parani kerralla siirryin Koon asiakkaaksi.
      Lidlissä en käy vaikka yhtä lähellä, kauppa on kuin oikean kaupan takahuone, varasto.

• Anonyymi

Olen jo vuosia tilannut enimmän osan ruoista suoraan ovelle, Lähinnä kirjaston ja Alkonkin sekä jonkin pikkutavaran takia tulee enää harvakseltaan maalikylillä käytyä. Korona- ajan alkaessa asia vielä oikein korostui.
      Asun ns. haja- asutusalueella, matkaa kaupoille ym. palveluihin on 5-7 km ja bussillakin vielä muutaman kerran päivässä pääsee jos tahtoo, autosta luovuin kun eläkkeelle jäin ja olen ilman sitä pärjäillyt. Nuo taajamakäynnitt alkavat olla enempi sellainen sosiaalinen tapahtuma, näkee että miltä ne muut ihmiset näyttävät...

• Anonyymi

Täällä isossa maalikylässä , muodostuu jonoja itsepalveluun kuin normaalille livekassoille.
      Valitsen tietysti kassahenkilön palveluhihnan, joka on monien opiskelijoitten hyödyntämä työ.
      Käytän luppoajan , älypuhelimen tarjoamaan uutissivustoihin.
      Toisaalla itsepalvelussa tihrustavat , nakertavat vain kassahenkilöiden työllisyyttä, olemattomalla kiireellä somesta ja kutimista.

• Anonyymi

Kunhan ammattivarkaat rupee tarpeeks rosvoo itsepalvelukassoilla. Tyyli muuttuu.? Enen Lind ei luottanut edes asiakkaiden itsepunnituksiin? Nyt ne kasalla joutuu punnitsee!

• Anonyymi

Usa:ssa ei tarvitse edes pakata tavaroita, vaan sitä varten ovat pakkajat, jotka ojentavat isot kassit pakattuina asiakkaalle.
      Samoin aamiaisella sinua palvellaan pöytään, jopa kahvia käydään kaatamassa mukiin kun on muki vajaa. Mutta Usa on palvelumaa, kun Suomessa asiakkaat siivoavat kahvilan pöydätkin.

• Jospa kokoomus ja persut järkkäävät kotimaista henkilökuntaa työttömyyskortistosta töihin?

• Anonyymi
        Siili2 kirjoitti:

Jospa kokoomus ja persut järkkäävät kotimaista henkilökuntaa työttömyyskortistosta töihin?

Eikö siellä kortissa olekaan niitä työn perässä tulleita, joille kelpaisi hyvin palkattu työ?

• Anonyymi

''...Suomessa asiakkaat siivoavat kahvilan pöydätkin.''

Heh:)) Joskus vuosia sitten olin veljeni kanssa reissussa ja pysähdyimme huoltoasemalle syömään ja kahville, Kun kupu oli ravittu, lähdimme kohti ulko-ovea. Joku neito huusi perään
        '' hei herrat, meillä on tapana viedä astiat ja muut tuohon kärryyn...''

Veljeni vastasi ''...niin teillä pitääkin olla, te olette täällä työssä, me emme ole...''

• Anonyymi kirjoitti:

Eikö siellä kortissa olekaan niitä työn perässä tulleita, joille kelpaisi hyvin palkattu työ?

Onko mielestäsi 1600 euroa hyvinpalkattu. Kannattaa kysyä kortistossa olijoilta.

• Anonyymi
        Siili2 kirjoitti:

Onko mielestäsi 1600 euroa hyvinpalkattu. Kannattaa kysyä kortistossa olijoilta.

Mutta sillä palkalla kuitenkin pitäisi tulijoita saada töihin.

• Anonyymi
        Siili2 kirjoitti:

Jospa kokoomus ja persut järkkäävät kotimaista henkilökuntaa työttömyyskortistosta töihin?

1600 euron palkalla?

• Anonyymi kirjoitti:

Mutta sillä palkalla kuitenkin pitäisi tulijoita saada töihin.

Onko saatu?

• Anonyymi kirjoitti:

1600 euron palkalla?

Samasta työstä sama palkka. Tuosta vielä verot pois sun muut asumistuet.

• Siili2 kirjoitti:

Samasta työstä sama palkka. Tuosta vielä verot pois sun muut asumistuet.

Sellaisia "osaajia" Suomi nyt tarvitsee välttämättä.
        RKP:n mielestä tuokin on liikaa vaadittu maahanmuuttjilta, että heidän pitäisi tienata se saadakseen oleskeluluvan.

• Anonyymi
        Siili2 kirjoitti:

Eikö tuo jo ole päätetty ja tuloraja maahanmuuttajille on tuo 1600.

• Anonyymi kirjoitti:

No bingo!

• Tellukka kirjoitti:

Sellaisia "osaajia" Suomi nyt tarvitsee välttämättä.
        RKP:n mielestä tuokin on liikaa vaadittu maahanmuuttjilta, että heidän pitäisi tienata se saadakseen oleskeluluvan.

Pysyppävaan sinä siellä ruattissa maahanmuuttaja eläkä huseeraa Suomen asioissa 🤣

• Anonyymi kirjoitti:

Ei sitä ole taidettu julkisesti ilmoittaa, mutta lehdistön epämääräisten huhujen mukaan.
        Aikaisemmin se kuuluu olleen vain jotain 1 300 euroa.
        Eikö sen tienaa jo mainoksia jakamalla ja koiria kusettamalla.

Suomihan tarvitseekin "osaajia".

• Siili2 kirjoitti:

Pysyppävaan sinä siellä ruattissa maahanmuuttaja eläkä huseeraa Suomen asioissa 🤣

Täällähän minä pysyn ilman käskytyksiäsikin, mutta on minulla oikeus huseerata Suomenkin asioissa äänioikeutettuna Suomen kansalaisena ihan samoissa määrin kuin sinullakin.

• Tellukka kirjoitti:

Täällähän minä pysyn ilman käskytyksiäsikin, mutta on minulla oikeus huseerata Suomenkin asioissa äänioikeutettuna Suomen kansalaisena ihan samoissa määrin kuin sinullakin.

Niivvai toivotuksia saanee esittää.
        Etkös sinäkinnole ruotsin näkökulmasta katsottuna maahanmuuttaja? Minläslaisen vastaanoton aikoinaan sait ja miten kohdeltiin.

Ja voisit tietenkin osoittaa tuon kiihkos laittamaan Ruotsin asiat kuntoon.

• Anonyymi
        Siili2 kirjoitti:

Oikea ilotyttö tuo siili.

• Siili2 kirjoitti:

Niivvai toivotuksia saanee esittää.
        Etkös sinäkinnole ruotsin näkökulmasta katsottuna maahanmuuttaja? Minläslaisen vastaanoton aikoinaan sait ja miten kohdeltiin.

Ja voisit tietenkin osoittaa tuon kiihkos laittamaan Ruotsin asiat kuntoon.

Kaksoiskansalaisena ja äänioikeutettuna kummassakin maassa minä ehdin laittaa kuntoon kummankin maan asioita.
        Kiitos kysymästä.
        Kyllä minä sain ihan hyvän vastaanoton täällä työperäisenä maahanmuuttajana. Kun iltapäivällä saavuin perille, niin seuraavana aamuna olin työn syrjässä kiinni.
        Ei ollut minulla tarkoituskaan tulla tänne elämään toisten verovaroilla.

• Anonyymi kirjoitti:

Oikea ilotyttö tuo siili.

Happy ending!

• Tellukka kirjoitti:

Kaksoiskansalaisena ja äänioikeutettuna kummassakin maassa minä ehdin laittaa kuntoon kummankin maan asioita.
        Kiitos kysymästä.
        Kyllä minä sain ihan hyvän vastaanoton täällä työperäisenä maahanmuuttajana. Kun iltapäivällä saavuin perille, niin seuraavana aamuna olin työn syrjässä kiinni.

Ja kaikilla muilla maahanmuuttajillako maasta riippuen on?

• Siili2 kirjoitti:

Ja kaikilla muilla maahanmuuttajillako maasta riippuen on?

Tai maasta riippumatta.

• Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

Kiitos kysymästä.

Työperäinen maahanmuuttaja tulee valmiiseen työpaikkaan.

Pakolainen on aivan eri juttu.

• Anonyymi kirjoitti:

Työperäinen maahanmuuttaja tulee valmiiseen työpaikkaan.

Pakolainen on aivan eri juttu.

Pakolainenkinvoi löytää töitä.

• Anonyymi
        Siili2 kirjoitti:

Pakolainenkinvoi löytää töitä.

Sillä 1600 eurollako?

• Siili2
        Anonyymi kirjoitti:

Sillä 1600 eurollako?

Eiku ihan hakeutumalla töihin.

• Anonyymi
        Siili2 kirjoitti:

Eiku ihan hakeutumalla töihin.

Ja silläkö sitten elää, kun vain hakeutuu töihin?

• Anonyymi kirjoitti:

Ja silläkö sitten elää, kun vain hakeutuu töihin?

No eikö moni nytkin elä?

• Anonyymi
        Siili2 kirjoitti:

No eikö moni nytkin elä?

Omalla palkallaan?

• Anonyymi kirjoitti:

Omalla palkallaan?

Kenenkäs muun jos töissä käy. Yleensä omalla.

• Anonyymi
        Siili2 kirjoitti:

Kenenkäs muun jos töissä käy. Yleensä omalla.

100000 suomalaista ei elä palkallaan.

• Anonyymi kirjoitti:

Kok ja persut varmaan nyt laittaa elämään.

• Anonyymi kirjoitti:

Silloin on kysymys osa-aikaisista töistä.
        Nekin kun lasketaan "työllistyneiksi".

• Anonyymi kirjoitti:

Sillä 1600 eurollako?

Nii ja loput hänen elatukseensa tulee veronmaksajien taskuista.

• Anonyymi

Periaatteessa en käytä itsepalvelukassaa!
      Osa itsepalvelun käyttäjistä syövät muiden asiakkaiden pöydistä.
      Jotkut jopa leuhkivat hintatarrojen temppuilulla.

• Anonyymi

Sämpylä tai nakit ja muusi.

• Anonyymi

Tekikö gutaa virkkeesi?

• Anonyymi

En ikinä käytä. En vie ihmisten työpaikkoja. Liian moni asia ei hoidu ip kassalla.

• Anonyymi

Olisi hyviä,jos olisi lisäpalvelu,nyt ei. Kassoja vähennetty ja jonot kasvaa. Nykyään se on palvelun huononnus.

• Anonyymi

Käytäntö hiipii pankeista. Siellähän asiakas naputtelee kaiken itse?

• Anonyymi

En käytä itsepalvelua missään jos sille on vaihtoehto. Jokainen itsepalvelupiste vie myyjiltä työtunteja pois eli lisää työttömyyttä.

Jos itsepalvelulla saisin huokeammat hinnat eli itsepalvelualennuksen niin saattaisin harkita. Nyt itsepalvelussa maksaisin palvelusta ja kuitenkin joutuisin itse tekemään työn.

• Arveletko että käyttämättömyytesi saa aikaan sen että itsepalvelukassat vähenevät?

• Jos minulla on esim vähemmän kuin 5 ostosta ja edellä jonossa on asiakkaita kärryt pursuten tavaraa niin todellakin käytön itsepalvelukassaa ja selviydyn kassalla jouhevammin. Viikon ruokaostoksia en osta itsepalvelukassalla.

• Anonyymi
        Siili2 kirjoitti:

Arveletko että käyttämättömyytesi saa aikaan sen että itsepalvelukassat vähenevät?

Jonot pitenee,kuten Lidissä ja muissa!

• Anonyymi kirjoitti:

Jonot pitenee,kuten Lidissä ja muissa!

Lidlistä en osaa sanoa koska ei ole juurikaan kokemusta.

• Anonyymi
        Siili2 kirjoitti:

Lidlistä en osaa sanoa koska ei ole juurikaan kokemusta.

Minula on,myös Prismoista ja citymarketesta s- kaupoista!

• Anonyymi
        Siili2 kirjoitti:

Arveletko että käyttämättömyytesi saa aikaan sen että itsepalvelukassat vähenevät?

Arvelen, että oma valintani vähäisessä määrin parantaa työllisyyttä Suomessa. En halua edistää itsepalvelukassojen yleistymistä joten en käytä niitä. Se on minun valintani.

Muut valitkoon kuten haluavat. Suosittelisin kuitenkin käyttämään normaaleja palvelukassoja ja ajoittain maksamaan käteisellä jos haluatte kummankaan mahdollisuuden säilyvän.

• Anonyymi

Teetät vaattesikin varmaan räätälillä ja kengät suutarissa?

• Anonyymi kirjoitti:

Arvelen, että oma valintani vähäisessä määrin parantaa työllisyyttä Suomessa. En halua edistää itsepalvelukassojen yleistymistä joten en käytä niitä. Se on minun valintani.

Muut valitkoon kuten haluavat. Suosittelisin kuitenkin käyttämään normaaleja palvelukassoja ja ajoittain maksamaan käteisellä jos haluatte kummankaan mahdollisuuden säilyvän.

Kaunis ajatus mutta kokonaisuus ratkaisee kauppiaiden suunnan eli kuinka moni käyttää itsepalvelukassoja. Luulen että ne ovat tulleet jäädäkseen? Ainakin vaihtoehtona rinnalle. Muutoinkinhan kaikkia palveluja digitalisoidaan arkielämän palveluissa.
        Nostat itse käteistä pankkiautomaateilta, tilaat verkkokaupasta? Mummoille tulee robotit hoitoon ja kohta droonit tuo ruokaa kaupasta tilattuna.

Henkilöstömenoissa on vissiinvgelpointa säästää# usein myös yrittäjien suurin menoerä.

• Anonyymi
        Siili2 kirjoitti:

Kaunis ajatus mutta kokonaisuus ratkaisee kauppiaiden suunnan eli kuinka moni käyttää itsepalvelukassoja. Luulen että ne ovat tulleet jäädäkseen? Ainakin vaihtoehtona rinnalle. Muutoinkinhan kaikkia palveluja digitalisoidaan arkielämän palveluissa.
        Nostat itse käteistä pankkiautomaateilta, tilaat verkkokaupasta? Mummoille tulee robotit hoitoon ja kohta droonit tuo ruokaa kaupasta tilattuna.

Henkilöstömenoissa on vissiinvgelpointa säästää# usein myös yrittäjien suurin menoerä.

Kukaan ei palvele kirjastoissa joista lainataan palvelua välttäviä laitteita kuten työkaluja

Lisäksi kirjst on itse kirjoitettava ohjeita saa kirjastossa itsekirjapalvelukassalta

• Anonyymi
        Siili2 kirjoitti:

Nuoret kertovat että itsepalvelukassat ovat tulevaisuudessa se ainoa keino maksella tavaransa. Ja kaupoissa vaan valvojat joiden puoleen saa kääntyä tarvittaessa.
        Niinhän ne kaikki muuttuu, ja aina ensin protestoidaan sitä uutta vierasta tapaa, kunnes hyväksytään .
        Muistan pikapankit seinässä kun tulivat, niin äitini oli ihan kauhuissaan , että jos joku muu saakin hänen rahat sieltä. Koska ei ymmärtänyt edes miten ne toimii kun opetin sen hänelle niin mummeli käytti sitä palvelua mielihyvin
        Niin että uudet ajat uudet tavat

• Anonyymi kirjoitti:

Nuoret kertovat että itsepalvelukassat ovat tulevaisuudessa se ainoa keino maksella tavaransa. Ja kaupoissa vaan valvojat joiden puoleen saa kääntyä tarvittaessa.
        Niinhän ne kaikki muuttuu, ja aina ensin protestoidaan sitä uutta vierasta tapaa, kunnes hyväksytään .
        Muistan pikapankit seinässä kun tulivat, niin äitini oli ihan kauhuissaan , että jos joku muu saakin hänen rahat sieltä. Koska ei ymmärtänyt edes miten ne toimii kun opetin sen hänelle niin mummeli käytti sitä palvelua mielihyvin
        Niin että uudet ajat uudet tavat

Niinhän sitä sanotaan että kehitys kehittyy.

• Anonyymi

En osta mitään palvelua mitä voin välttää

Ajattelen niin että vihreät nuoret saavat maksaa palvelun ja jos rahaa ei ole pappa petalar

• Anonyymi

Periaatteen lisäksi toinenkin vakava este itsepalvelun käyttämiseen.
      Käyn melkeinpä päivittäin läheisessä S-Marketissa.
      Pieneläkeläisenä tarkistan aina tarpeisiini sopivat punalappuiset tuotteet ja usein sieltä löytyy kilohinnaltaan sopivaa.
      Itsepalvelukassa EI ota punalapun merkitystä huomioon van hinta menee ilman alennusta.
      Tämä hauras eläkeläinen yrittää välttää jonon hidastamista.
      Minulla on valmiina kädessä bonuskortti sekä MC-kortti maksamista varten.
      Ostosteni tullessa viivakoodin vingutuksen jälkeen mätän ne HETI kassan jälkeen kärriini ja hoidan korttirituaalin.
      Menen sivummalle ja pakkaan siellä kassini jäämättä pyllistelemään muiden tukkeeksi kassalle tai edes hihnan päähän.

• Ei kai pikakassan käyttämättömyyden ole tarkoitus syyllistää ketään, Pikakassa on mahdollisuus, ei pakote. Ihmisten vapaus valita. Pikakassalla lukee mitä sillä EI voi maksaa tai mihin tarvitsee kut myyjä paikalle siihen varatun napin avulla.

• Anonyymi

Nykyään kassajonot kasvaa palvelukassoilla ja ihmiset kiukustuu. Varkaat hyödyntää itsepalvelukasajo.
      Niistä on jo alettu luopumaan hävikin takia.

• Anonyymi

Muistaakseni Tellukka kysyi, voiko Suomessa skannata tuotteet.
      Katsoin tänään Prismassa skannauslaitteita.
      Siis voi. Täytyypä perehtyä asiaan.
      Oppii vanha koirakin uusia temppuja.
      Beng

• Anonyymi

Niinhän ne jotka istuvat kassalla skannaavat tavarat, ei monessakaan kaupassa ole enää nappisysteemiä joissa joka hinta nappaillaan kassaan.
        Joten kehitys menee eteenpäin kokoajan .niin on aina ollut.

• Anonyymi kirjoitti:

Niinhän ne jotka istuvat kassalla skannaavat tavarat, ei monessakaan kaupassa ole enää nappisysteemiä joissa joka hinta nappaillaan kassaan.

Beng tarkoittikin sitä, mistä tuolla aikaisemmin kirjoitin, että voi itse mukanaan kuljetettavalla skannerilla skannata samalla kun ottaa tavaran hyllystä ja saa suoraan pakata kassiinsa ostokset jo hyllyjen välissä.

• Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

Beng tarkoittikin sitä, mistä tuolla aikaisemmin kirjoitin, että voi itse mukanaan kuljetettavalla skannerilla skannata samalla kun ottaa tavaran hyllystä ja saa suoraan pakata kassiinsa ostokset jo hyllyjen välissä.

18:12 just sitä. En vielä testannut. Kuvahaulla yritin tutkia, miten loppuhuipennus eli maksaminen tapahtuu. Jos ostaisi aina alle 49,99 €, voisi pikasysteemillä maksaa.
        Jokuhan voisi ottaa aikaa....Vai olisiko skannauslaitteessa tieto siitä, miten kauan kaupassa surffaan? Tod.näk. juu.
        Epätarkin tilanne voi olla, että otan 4 irtosämpylää tai 3 banaania ja pitää lisäksi punnata.
        Pitää haastatella apuria.
        Beng

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Joskus aikoinaan näin tosi persoonallista näppäilyä. Välillä näpsyttelevä
        käsi teki ilmaan kaaria ja pyörylöitä. Lähes taiteellista. Pyrsk.
        Beng

• Anonyymi kirjoitti:

Joskus aikoinaan näin tosi persoonallista näppäilyä. Välillä näpsyttelevä
        käsi teki ilmaan kaaria ja pyörylöitä. Lähes taiteellista. Pyrsk.
        Beng

Silloin näppäilyaikaan oli viisainta laskea summittainen hinta jo päässään ennen kassalle menoa tai ainakin tarkistaa kuitti heti maksamisen jälkeen.
        Niillä kun saattoi kiireessään ne pilkkujen/pisteitten paikat hypätä suuntaan tai toiseen.
        Joskus joku vähän toistakymppiä maksava saattoi olla kuitissa toista sataa ja päinvastoinkin.

• Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

Silloin näppäilyaikaan oli viisainta laskea summittainen hinta jo päässään ennen kassalle menoa tai ainakin tarkistaa kuitti heti maksamisen jälkeen.
        Niillä kun saattoi kiireessään ne pilkkujen/pisteitten paikat hypätä suuntaan tai toiseen.
        Joskus joku vähän toistakymppiä maksava saattoi olla kuitissa toista sataa ja päinvastoinkin.

Valkeakoskella tapahtui 'tekninen' virhe. Saattoiko olla niin, että joku ei tiennyt, mitä desimaalipilkulla tehdään.....
        Siis, tänäpäivänäkin tulee virheitä.
        Esim. cittareissa ei kaikkia tarjoustuotteita ole koodattu tuttuni mukaan.
        Beng

• Anonyymi

"""Minulla on valmiina kädessä bonuskortti sekä MC-kortti maksamista varten.
      Ostosteni tullessa viivakoodin vingutuksen jälkeen mätän ne HETI kassan jälkeen kärriini ja hoidan korttirituaalin.
      Menen sivummalle ja pakkaan siellä kassini jäämättä pyllistelemään muiden tukkeeksi kassalle tai edes hihnan päähän.""

JUURI NÄIN. vielä. Minulla on vain yksi kortti se vihreä siinä rahaa yksi veto vain

tavarat lastataan ryhmissä hihnalle koodi samaan suuntaan siten ettö
      kassa saa vetämällä tavat siistiin järhestyseen rahstus sujuu nopeasti

punalippuiset loppuun jolloin kassa iskii alennukset lihasmuistilla vauhdilla
      tavarat kärryihin kuten kerrot jne

AIVAN NÄIN JA KYLLÄ LÄHTEE

• Anonyymi

Olet kortin mitan minua edellä!
        Parisuhteemme typerä vastuujako?
        Vaimoni hoitaa sekä S:n, että K:n bonukset.

• Anonyymi

Aijaa, no, ne toisten palvelukassat on ilmeisesti niille toisarvoisille tavaroille sitten. Ehkä sekin on demokratiaa tai jotain mikä enää muistutta sellaista. Melko kliffaa jo

• Anonyymi

Kehitystä vai mitä lienee,,taitaa olla kyse rahantekemisestä enemmänkin.
      Aluksi pistettiin pankeista toimihenkilöt pihalle, ja pakotettiin ihmiset hoitamaan laskunsa ihan itse,,ja tätä samaa edustaa nuo "itsepalvelukassat" joilla saadaan työntekijöitä vähennettyä syömästä kauppiaan kohtuuttomia voittoja.

Tekoäly ja automaatio tulevat syömään viimeisetkin ihmiskädet työhommista.
      Noh,,on meillä sitten aikaa jaaritella joutavia, tai vaihtoehtoisesti tylsistyä kuoliaaksi.

• Anonyymi

Ei muutosten seuraamustan noin synkkiä tarvitse olla.
        Ohjelmasuunnittelu, ylläpito, koodaajat.
        Laitesuunnittelijat.
        Markkinointi.
        Edelleen tuottajien, yritysten on erotuttava.
        Ennen oli "syökää kanaa", nyt "todella HK".
        Multimedia. Muusikot säveltämään tunnusmusiikkia. "Mikset sä soita?".
        Näyttelijät karhentavat äänensä seksikkäiksi.
        Mainostaminen. Sitä solutetaan ns. asiaohjelmiin....
        Beng
        Se pidämmekö kaikesta tuosta, on eri juttu.
        Muutokset: Ei lännen mies ratsasta enää Marlboro hampaissa. Fyifyi....

Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kaksi vuotta

Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek
      Ikävä
      20
      6186
    2. Alahan tulla paikkaamaan tekojas

Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.
      Suhteet
      24
      3666
    3. Onko kenellekään muulle käynyt niin

Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk
      Ikävä
      168
      2848
    4. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      29
      2760
    5. Onko hän elämäsi rakkaus?

Itse olen sitä mieltä että kyllä se näin taitaa nyt olla
      Ikävä
      82
      1714
    6. Tekisin mitä vaan että

Pääsisin eroon susta.
      Ikävä
      147
      1602
    7. Tietääkö kaivattusi että

olet häneen ihastunut? 🤠
      Ikävä
      148
      1561
    8. Ketä tietää

Missä ammuttiin pyssyllä.
      Kotka
      9
      1533
    9. Näytitpä taas niin hyvältä!

Nautit tilanteesta täysin rinnoin. Sinä olet kuin
      Tunteet
      12
      1268
    10. Veikeä Satu

Tuu jutteleen, kaipaan sua. Oot kuuma nainen.
      Ikävä
      21
      1162
    Aihe