Jossain luki, että ilmainen Avast on yhtä tehokas kuin maksulliset viruksentorjuntaohjelmat.
Latasin sen ja ajoin tarkistukset, jonka jälkeen ohjelma alkoi herjaamaan, että koneellani olevat *.pdf ja *xls ja *.doc muotoiset tiedostot ovat alttiita vakoilulle ja kiristykselle, läppärin kamera haavoittuvainen vakoilulle ja kone alttiina vakoilusovelluksille. Saman tien se pyysi rahaa "paremmasta versiosta" joka hoitaa nuo ongelmat pois.
Onko tämä vain myyntikikka jolla rahastetaan, vai voivatko nuo ongelmat olla todellisia?
Avast haluaa rahastaa?
6
921
Vastaukset
- Anonyymi
Tietysti kaikki virustutkat, joista on olemassa maksullinen versio, haluavat myydä sitä mahdollisimman paljon. Ilmainen versio poistaa viruksia monien testien mukaan yhtä hyvin kuin maksullinen.
Itse käytän Windows Defenderiä, niin ei ole tarvinnut vuosiin lukea tarjouksia maksullisista versioista. Lisänä ilmainen MalwareBytes.- Anonyymi
😋😋😋😍😍😍😍😋😋😋
🍒 Nymfomaani -> https://ye.pe/finngirl21#178733398
🔞💋❤️💋❤️💋🔞💋❤️💋❤️💋🔞
- Anonyymi
Avast on ollut vuosia täyteen pakattu ja huono torjunta..
- Anonyymi
Hei vänkyttäjä, testin mukaan se kuitenkin on hyvä.
Puolueeton virustutkien testaaja AV-Test arvioi 18 kodeille ja Windows 10:lle suunnattua tietoturvaohjelmistoa. Vertailun parhaaksi ylsi ilmainen tuote Avast Free Antivirus yhdessä viiden maksullisen tuotteen kanssa. Kaikki saivat täydet 18 pistettä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Puolueeton virustutkien testaaja AV-Test arvioi 18 kodeille ja Windows 10:lle suunnattua tietoturvaohjelmistoa. Vertailun parhaaksi ylsi ilmainen tuote Avast Free Antivirus yhdessä viiden maksullisen tuotteen kanssa. Kaikki saivat täydet 18 pistettä.Surkea se on. Täynnä jonninjoutavia ominaisuuksia joilla ei tee yhtään mitään..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Puolueeton virustutkien testaaja AV-Test arvioi 18 kodeille ja Windows 10:lle suunnattua tietoturvaohjelmistoa. Vertailun parhaaksi ylsi ilmainen tuote Avast Free Antivirus yhdessä viiden maksullisen tuotteen kanssa. Kaikki saivat täydet 18 pistettä.Jos minä saisin päättää, tekisin testin, jossa kullekin virustorjuntaohjelmalle tarjottaisiin 6000 näytettä, joista 5000 on viruksia tai haittaohjelmia ja 1000 on normaaleja ohjelmia (ei siis haittaohjelmia lainkaan).
Pisteytys:
Kun torjuntaohjelma havaitsee viruksen / haittaohjelman: +1 piste / havaittu haittaohjelma.
Kun torjuntaohjelma luulee havaitsevansa viruksen / haittaohjelman silloin, kun kyse on normaalista ohjelmasta (siis EI haittaohjelmasta) -100 pistettä.
Eniten pisteitä saanut ohjelma voittaa.
Ehkä voisi vielä lisätä ehdon:
Jos noita vääriä positiivisia löytyy 10 tai enemmän, tällainen torjuntaohjelma häviää - sellaista torjuntaohjelmaa ei kenenkään pidä hankkia.
Itse en käytä torjuntaohjelmaa lainkaan - syynä väärät positiiviset - niistä on kohtuutonta haittaa.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2181831Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101738Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse531122Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku
Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.16956TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."
Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi14927Onko telepatia totta
Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki74910- 45790
Nainen, olen niin pettynyt
Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään84781- 69762
Oli pakko saada sut suuttumaan
Muuten et olis jättäny rauhaan. Miks miehet häiritsee intiimeil wa viesteillä vaik kieltää niit tekemästä18752