Melkein jäi traumat... Jalasta kiinni roikkumaan terästikkaisiin yms...

Anonyymi-ap

Hei! Olen 11-vuotias tyttö ja haluaisin nyt huvikseni kertoa muutamia tapaturmia mitä minulle on käynyt. En oikein tiennyt mihin aiheeseen tämän olisin laittanut, joten täällä ollaan! Toivottavasti kiinnostaa, jakakaa tekin omianne!
Joo eli ensimmäinen juttu mikä otsikossakin lukee, on jäänyt mieleeni hyvinkin. Tästä minulle jäi melkein trampoliini traumat... Tämä tapahtui noin 3-4 vuotta sitten.
Olin kesällä mummolassani pomppimassa trampoliinilla, jossa ei ollut verkkoa. Trampoliinin yhdellä sivulla oli jotkin sellaiset terästikkaat, joita pitkin siis aina kiipesin ylös trampoliinille. Idioottimaisesti hypin taaksepäin, kyllä juuri siihen kohtaan missä tikkaat olivat. Tipuin selkä ja p*rse edellä melkein maahan, mutta yhtäkkiä tunsin kunnon nykäyksen vasemmassa jalassani. Kipuaalto vain virtaili kehossani. Jalkani oli jäänyt koukkuasentoon kiinni tikkaaseen reiteni kohdalta. Näin veren valuvan jalkaa pitkin. Olin ihan paniikissa, yritin irrottaa jalan, mutta en onnistunut, koska en saanut mistään tukea, kun en ollut maassa asti. Kirjaimellisesti roikuin jalan varassa. Itkin ja huusin apua. Ukkini oli leikkaamassa nurmea, muttei kuullut tai nähnyt. Yritin yhä uudestaan ja uudestaan irrottaa jalkaani ja huutaa. Lopulta äitini tuli huvikseen terassille ja huomasi minut. Hän tuli auttamaan ja kantoi minut keittiöön, jossa haava katsottiin ja puhdistettiin. Haava oli syvä. Siitä tuli verta runsaasti. Kirveli ja poltteli. Itkin ja huusin. Haava täytyi puhdistaa ja siihen laitettiin muutama laastari, koska se oli niin pitkä. Lääkäriin ei varmaankaan ollut tarvetta.

Toinen yksi mieleen jääneistä tapaturmista oli, kun olin joku 8-vuotias ja olin saanut sellaisen halppis nitojan... Olin juuri laittanut siihen uudet niitit... Olin juuri painanut nitojan kiinni paperiin, jonka lähellä oli peukaloni, tällä kertaa liian lähellä. Samassa tunsin kuinka terävä viilto ja kipu valtasi sormeni. Ymmärsin mitä oli tapahtunut. En olisi halunnut katsoa, mutta pakko oli: sormi oli veressä ja pinkki niitti oli vasemman peukalon kynnen vieressä. Sattui ihan h***lvetisti. Juoksin pyytämään apua, mutta repäisinkin niitin itse irti, koska en vain kestänyt. Sen jälkeen kipu oli ohi, (desinfioinnin jälkeen....)

Kolmas juttu tapahtuikin vähäaika sitten.
Olin koulussa liikuntatunnilla. Liikuntaa oli kahdella ensimmäisellä tunnilla. Ja heti ensimmäisen tunnin lopussa joku juoksi pelissä sisäkengillä minun paljaan vasemman pikkuvarpaani päälle. Aluksi sattui niinkuin ennenkin, mutta kun kipu oli lisääntynyt järkyttävästi ja kestänyt jo 10 minuuttia, (tunnin lopun ja 5 min tunnin jälkeen) arvelin, että nyt on varvas joko murtunut tai jotain sinne päin.
Kerroin asiasta kaverilleni ja linkutin opettajan luo. Sanoin, että varpaaseeni sattui. Hän antoi meidän jäädä sisälle välitunnin (15 min) ajaksi.
Ja...Vielä välitunnin loputtua varpaaseeni sattui ja yhä enemmän. Kerroin asiasta ja melkein itkin. Sain kylmäpussin. Selitin luokkalaisilleni, jotka kyselivät miksen tule tunnille, että varpaani varmaan murtui. Olin noin 30 min pukuhuoneessa pitelemässä kylmäpussia, kun muut pelasivat. Tuntui paskalta. Lopulta kerroin opettajalle, ettei kipu heltynyt. Hän pyysi näyttämään varvasta. Kyllä, varvas oli punainen ja näytti hieman vääntyneeltä. Soitimme kotiin. Apuopettajan avulla lähdin koulusta. (Oli muuten lyhyt päivä koulussa.)
Ja...päivystykseen mentiin ja odoteltiin varmasti se 5 tuntia ainakin. Varpaani oli murtunut ja siihen laitettiin side. Aluksi käveleminen oli hankalaa, mutta totuin siihen. Koulussa kaikki oli ihmeissään ja noin kuukauden kuluttua kukaan ei saanut enää käyttää sisäpelikenkiä.

4 tapaturma olikin vähän hauskempi, mutta sattui. Meillä on koira, labradorinnoutaja ja nehän ovat vahvoja, kun lähtevät täysillä juoksemaan... Olin kerran joskus joululomalla tänävuonna käyttämässä koiraamme mummoni kanssa pellolla, jossa oli polut. Kävelin polkua pitkin ja hölkkäsin vähän koiran kanssa. Mutta...koirani innostui niin paljon, että lähti täyttä vauhtia minkä kintuistaan vain pääsi mutkittelevaa polkua pitkin kohti mummoani. Tunsin rajun nykäyksen ja käteni lähti varmaan melkein sijoiltaan! Roikuin hihnassa kiinni kaikin voimin ja juoksin niin kovaa ja pitkiä askeleita kuin vain voin, mutta sitten tunsin kuinka koira kiihdytti vauhtia entisestään ja päästin hihnasta irti. Lensin kädet ja vatsa edellä polulle. Koira oli jo kaukana. Käteni oli jäänyt alleni ja siihen kihelmöi. Ja ette ikinä arvaa... Poluthan on täynnä koiran paskaa ja pissaa, joten olin kaatunut suoraan pissan päälle!!! (Onneksi en paskan!)

Joo-o... Tässä on vähän näitä kokemuksia niistä sadoista... Voisin kertoa huomenna lisää kommenteissa. Nämä ovat siis ihan tosi juttuja.

Toivottavasti tykkäsit lukea! Kirjoitin tätä todella pitkään ja pyrin tuottamaan laadukasta tekstiä ilman suurempia virheitä!

Viettäkää kaikki mukava loppuviikko koulussa! :D

1

171

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑

      😍 Tyttö, jolla on hellä kieli ja huulet -> https://cum4.fun/?/fi017874363tm

      🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️💋❤️💋❤️🔞

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5115
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3217
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1837
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1810
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1665
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1511
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1365
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1286
    9. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1267
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1267
    Aihe