Halutaan ostaa/hankkia kissanpentu

Olen 38-vuotias tyttö (työkyvyttömyyseläkkeläinen) Kaarinasta ja etsin itselleni maatiaiskissanpentua. Kissa tulisi sisäkissaksi. Pääsisi myös ulos valjaissa halutessaan. Kokemusta minulla on kissoista jo aijemmin. Edellinen eli 18-vuotiaaksi ja ihan ensimmäinen 10-11-vuotiaaksi. Vanhemmillani on tällä hetkellä 10-vuotias poikakissa,joten toivoisin kissan tulla toimeen toisten kissojen kanssa. Etsin siis täten tyttökissaa. Toiveena olisi löytää joko oranssi,-oranssivalkoinen tai vaalean oranssi värinen kissanpentu. Toki muitakin värivaihtoehtoja voi ehdotella. Kunhan ei olisi musta tai mustavalkoinen.
Kissa saisi maksimissaan maksaa 300e.
Maksimimatka Kaarinasta olisi tunti.
Asun rivitalossa.
Kissa tulisi kyllä kissaa rakastavan ihmisen elämään.

Yhteydenottoja odottelen tässä osoitteessa:
[email protected]

P.S Tai jos joku tietää maatiaiskissojen kasvattajia,niin voi vinkata niitäkin! 😊😉

48

884

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Löytää just oikean värinen luovutusikäinen pentu voi olla haasteellista, mutta mikä vika mustissa tai mustavalkoisissa? Auton voi ostaa värin perusteella tai kesämekon, mutta että eläimen???
      Sukupuolikin on se ja sama kun kuitenkin kaikki muut paitsi jalostusyksilöt on leikattava eli uroksetkin tulevat keskenään toimeen.
      En suosittele kenellekään sisäkissan pitämistä, sillä kissa ei ole akvaarioeläin vaan tarvitsee liikuntaa, virikkeitä, monipuolisia aistikokemuksia ym. ja ne parhaimmillaan toteutuvat ulkoilun avulla eli kun omistaja vie kissansa valjaslenkille joka päivä. Toki parvekkeelle tai pihaan voi tehdä ulkotarhan, mutta se ei riitä vaan on valjasulkoilun lisuke.
      Pentuja kannattaa kysellä alla olevista linkeistä, mutta suosittelen harkitsemaan myös aikuisen kissan adoptointia, sillä hyvistä kodeista on pulaa. Aikuinenkin kissa oppii uuteen kotiin ja jopa valjasulkoiluun kunhan omistajalla on aikaa, malttia ja rauhallisuutta. Kissa ei välttämättä opi hetkessä, mutta kissat oppivat!

      https://kodittomat.info/fi/shelter/view/10001517/turun-elainsuojeluyhdistys/www.tesy.fi

      https://www.dewi.info/

      https://www.turku.fi/asuminen-ja-ymparisto/elaimet/loytoelaimet

      Onnea uuden perheenjäsenen löytämiseen.

      P.S. vakuuta kissasi heti, sillä mahdolliset hoitokulut voivat kohota pilviin.

      • Anonyymi

        TIEDOKSI VAIN.
        Kaikki kissat kuuluis olla sisäkissoja. Tulispa laki joka kieltäis ulkokissojen olemisen.
        Mulla on monta syytä miksi kissa ei kuulu ulos! Ainakaan suomen luontoon.
        https://docs.google.com/presentation/d/1OsYheK4DsnzfA1_nDcHTfMlqIkZ_lk_vvcwH84vq_L8/edit?usp=drivesdk
        (Tuolta näette itsekirjoittamani diani kissojen oikeasta hoidosta. Mulla ei oo vielä lähteitä kirjotettu sinne ylös, mutta ne ovat muistissa)

        !!!SYITÄ MIKSI KISSA EI KUULU LUONTOON:
        -Kissa ei kuulu suomen luontoon -> se voi häiritä pesiviä eläimiä ja saalistaa uhanalaisia yksilöitä. -- -Kissa tuhoaa villieläinten resursseja.
        -Yksin jäänyt kissa voi tuhota muiden omaisuutta.
        Kissa saattaa altistua punkeille, madoille tai muille loisille.
        -Kissa on herkkä paleltumiselle.
        -Liikenne ja pedot eivät ole kissaystävällisiä.
        -Kissa voi kuolla muulla tavalla traagisesti tai -loukkaantua. Jos kissalla panta, kissa voi kuristua jäädessään siitä jumiin johonkin.
        -Kissa saattaa eksyä tai karata.
        -Tartuntataudit
        -Leikkaamaton kissa lisäntyy, ei hyväksi kissakriisille.
        -Voi johtaa nälkään tai nestehukkaan.
        -Perheenjäsentä ei hylätä yksin ulos.

        Olen 16-vuotias tyttö, joka perehtynyt kissoihin, enkä vain suoraan uskonut mitä mulle sanotaan, edes lemmikkiruokakauppojen henkilökunnalta. Jos haluat hoitaa kotitiikeriäsi oikein, kannattaa perehtyä kissoihin oikeasti kunnolla. Opiskella itte.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        TIEDOKSI VAIN.
        Kaikki kissat kuuluis olla sisäkissoja. Tulispa laki joka kieltäis ulkokissojen olemisen.
        Mulla on monta syytä miksi kissa ei kuulu ulos! Ainakaan suomen luontoon.
        https://docs.google.com/presentation/d/1OsYheK4DsnzfA1_nDcHTfMlqIkZ_lk_vvcwH84vq_L8/edit?usp=drivesdk
        (Tuolta näette itsekirjoittamani diani kissojen oikeasta hoidosta. Mulla ei oo vielä lähteitä kirjotettu sinne ylös, mutta ne ovat muistissa)

        !!!SYITÄ MIKSI KISSA EI KUULU LUONTOON:
        -Kissa ei kuulu suomen luontoon -> se voi häiritä pesiviä eläimiä ja saalistaa uhanalaisia yksilöitä. -- -Kissa tuhoaa villieläinten resursseja.
        -Yksin jäänyt kissa voi tuhota muiden omaisuutta.
        Kissa saattaa altistua punkeille, madoille tai muille loisille.
        -Kissa on herkkä paleltumiselle.
        -Liikenne ja pedot eivät ole kissaystävällisiä.
        -Kissa voi kuolla muulla tavalla traagisesti tai -loukkaantua. Jos kissalla panta, kissa voi kuristua jäädessään siitä jumiin johonkin.
        -Kissa saattaa eksyä tai karata.
        -Tartuntataudit
        -Leikkaamaton kissa lisäntyy, ei hyväksi kissakriisille.
        -Voi johtaa nälkään tai nestehukkaan.
        -Perheenjäsentä ei hylätä yksin ulos.

        Olen 16-vuotias tyttö, joka perehtynyt kissoihin, enkä vain suoraan uskonut mitä mulle sanotaan, edes lemmikkiruokakauppojen henkilökunnalta. Jos haluat hoitaa kotitiikeriäsi oikein, kannattaa perehtyä kissoihin oikeasti kunnolla. Opiskella itte.

        Tiedoksi vain.
        Yhdenkään kissan ei kuulu olla sisäkissa vaan kissa joka ulkoilee valvotusti hallinnassa ollen.
        Yksikään kissa ei saa olla ulkokissa joka tulee ja menee mielensä mukaan.
        Väitinkö muka muuta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tiedoksi vain.
        Yhdenkään kissan ei kuulu olla sisäkissa vaan kissa joka ulkoilee valvotusti hallinnassa ollen.
        Yksikään kissa ei saa olla ulkokissa joka tulee ja menee mielensä mukaan.
        Väitinkö muka muuta?

        Kissojen kuuluu olla sisäkissa.
        Dia esityksessäni kirjoitetaan ulkoilutuksesta. Ulkohäkissä jonkin aikaa, hihnojen kanssa vahtimalla tai ilman mutta vahtimalla kissaa saa pitää sitä ulkona. Mutta sen täytyy silti olla SISÄKISSA. Eli ei olla vapaana ulkona vahtimatta. Ja nukkua turvallisesti yöt sisällä. Jne


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kissojen kuuluu olla sisäkissa.
        Dia esityksessäni kirjoitetaan ulkoilutuksesta. Ulkohäkissä jonkin aikaa, hihnojen kanssa vahtimalla tai ilman mutta vahtimalla kissaa saa pitää sitä ulkona. Mutta sen täytyy silti olla SISÄKISSA. Eli ei olla vapaana ulkona vahtimatta. Ja nukkua turvallisesti yöt sisällä. Jne

        Ulkokissa = ulkoilee vapaasti ilman valvontaa, elää lähinnä ulkorakennuksissa tms.
        Sisäkissa = elää sisätiloissa, pääsee korkeintaan parvekkeelle tai pikku ulkihäkkiin.
        Oikein hoidettu kissa = elää sisätiloissa ja ulkoilee päivittäin valjaissa liikkuen + mahdollisesti pääsee halutessaan myös parvekkeelle / ulkotarhaan.
        Huonosti hoidettu kissa = elää sisätiloissa, mutta ulkoilee vapaasti ilman valvontaa.

        Harva puhuu esim. sisäkoirista vaan koira on koira joka elää sisätiloissa ja jota käytetään lenkillä useampia kertoja päivässä. Näin pitäisi olla kissojenkin kanssa.
        Ulkokoiria sen sijaa kyllä on esim. rekikoirat jotka elävät ulkotarhoissa, ja valitettavasti liian monet metsästyskoirat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ulkokissa = ulkoilee vapaasti ilman valvontaa, elää lähinnä ulkorakennuksissa tms.
        Sisäkissa = elää sisätiloissa, pääsee korkeintaan parvekkeelle tai pikku ulkihäkkiin.
        Oikein hoidettu kissa = elää sisätiloissa ja ulkoilee päivittäin valjaissa liikkuen mahdollisesti pääsee halutessaan myös parvekkeelle / ulkotarhaan.
        Huonosti hoidettu kissa = elää sisätiloissa, mutta ulkoilee vapaasti ilman valvontaa.

        Harva puhuu esim. sisäkoirista vaan koira on koira joka elää sisätiloissa ja jota käytetään lenkillä useampia kertoja päivässä. Näin pitäisi olla kissojenkin kanssa.
        Ulkokoiria sen sijaa kyllä on esim. rekikoirat jotka elävät ulkotarhoissa, ja valitettavasti liian monet metsästyskoirat.

        Ei tästä noin vaikeaa pidä tehdä äläkä nyt ainakaan ala omia määritelmiä keksimään. Sisäkissan määritelmään nimenomaan kuuluu se, että sisäkissa on kissa, joka ei ulkoile valvomatta. Valvottu ulkoilu sisältyy sisäkissan määritelmään, joten tuota omaakeksimääsi määritelmärykelmää ei tarvitse muille tyrkyttää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tästä noin vaikeaa pidä tehdä äläkä nyt ainakaan ala omia määritelmiä keksimään. Sisäkissan määritelmään nimenomaan kuuluu se, että sisäkissa on kissa, joka ei ulkoile valvomatta. Valvottu ulkoilu sisältyy sisäkissan määritelmään, joten tuota omaakeksimääsi määritelmärykelmää ei tarvitse muille tyrkyttää.

        Ihan järkeenkäypiä määritelmiähän nuo olivat 🤔


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan järkeenkäypiä määritelmiähän nuo olivat 🤔

        Höpö höpö. "Oikein/huonosti hoidettu kissa" ei ole järkeenkäypää kenellekään järjissään olevalle määritelmänä. Se on vain kuvailua, ja näissä kahdessa on iso ero, vaikket sitä tunnu tajuavankaan itsenäisesti. Sisä- ja ulkokissa on kaikkien käyttämä jako eikä tähän ole mitään syytä lisätä besserwissereiden tekaisemia ylimääräisiä sötkötyksiä. Sisäkissa on nimenomaan kissa, joka ei ulkoile vapaasti, piste.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpö höpö. "Oikein/huonosti hoidettu kissa" ei ole järkeenkäypää kenellekään järjissään olevalle määritelmänä. Se on vain kuvailua, ja näissä kahdessa on iso ero, vaikket sitä tunnu tajuavankaan itsenäisesti. Sisä- ja ulkokissa on kaikkien käyttämä jako eikä tähän ole mitään syytä lisätä besserwissereiden tekaisemia ylimääräisiä sötkötyksiä. Sisäkissa on nimenomaan kissa, joka ei ulkoile vapaasti, piste.

        Epä voi muiden suita tukkia ja mielipiteitä arvostella. Tai voit, mutta se ei ole sivistynyttä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Epä voi muiden suita tukkia ja mielipiteitä arvostella. Tai voit, mutta se ei ole sivistynyttä.

        Mitäs siinä sitten yrität juuri niin tehdä? Onko aivan liian vaikeaa elää samojen ohjeiden mukaan itse?

        Sekään ei ole asiallista, että toisen täysin oikein mennyttä määritelmää sisäkissasta tullaan korjaamaan omilla viritelmillä, jotka eivät todellakaan ole muiden käytössä. Kun sisäkissan määritelmä on yleisesti tiedossa, niin aivan turha siinä on tuputtamalla tuputtaa omia autistisia hölötyksiä. Käytä itse mitä hyvänsä sääntöviidakkoa, mutta muilla sellaista ei ole eikä tule erilailla pidettyjen kissojen suhteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitäs siinä sitten yrität juuri niin tehdä? Onko aivan liian vaikeaa elää samojen ohjeiden mukaan itse?

        Sekään ei ole asiallista, että toisen täysin oikein mennyttä määritelmää sisäkissasta tullaan korjaamaan omilla viritelmillä, jotka eivät todellakaan ole muiden käytössä. Kun sisäkissan määritelmä on yleisesti tiedossa, niin aivan turha siinä on tuputtamalla tuputtaa omia autistisia hölötyksiä. Käytä itse mitä hyvänsä sääntöviidakkoa, mutta muilla sellaista ei ole eikä tule erilailla pidettyjen kissojen suhteen.

        Itse asiassa määritelmät sisä- ja ulkokissa eivät ole mitään virallisia määritelmiä, eivätkä kaikki ihmiset, edes kissojen omistajat, niitä välttämättä "oikein" eli sinun tavallasi tajua. Omakotialueella asuessani naapurusto piti kissojaan irti, mutta kielsivät kiivaasti niiden olevan ulkokissoja kun halutessaan pääsivät kissaluukusta tai ovesta sisään. Tämä vain yksi esimerkki.

        Olen itsekin kritisoinut sisä- ja ulkokissa sanoja, sillä minun mielestäni ne saattavat antaa "maallikoille" täysin väärän kuvan kissoista eli sisäkissa on kissa joka elää vain sisällä, eikä se tarvitse tai kaipaa ulkona olemista, ja ulkokissa on vapaa sielu joka ei juuri ihmisten ruokinta- tai hoitoapua tarvitse vaan elää "oikeaa kissanelämää".

        Pst. Olen viestin "Ihan järkeenkäypiä määritelmiähän nuo olivat 🤔" kirjoittaja.

        Sinä tietenkin 16v korkeassa iässä ja itseoppineena olet kissojen asiantuntija jonka mielipide on ainoa ja oikea.
        Mitäpä minä mitään kissoista tietäisin 8 oman kissan kokemuksella, ja lukuisia sijaishoidossa olevia / kodinetsijöitä hoitaneena, neuvoja sekä apua oikeilta ammattilaisilta saaneena. 6 koiraani ei nekään kissatietämystäni ole lisännyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse asiassa määritelmät sisä- ja ulkokissa eivät ole mitään virallisia määritelmiä, eivätkä kaikki ihmiset, edes kissojen omistajat, niitä välttämättä "oikein" eli sinun tavallasi tajua. Omakotialueella asuessani naapurusto piti kissojaan irti, mutta kielsivät kiivaasti niiden olevan ulkokissoja kun halutessaan pääsivät kissaluukusta tai ovesta sisään. Tämä vain yksi esimerkki.

        Olen itsekin kritisoinut sisä- ja ulkokissa sanoja, sillä minun mielestäni ne saattavat antaa "maallikoille" täysin väärän kuvan kissoista eli sisäkissa on kissa joka elää vain sisällä, eikä se tarvitse tai kaipaa ulkona olemista, ja ulkokissa on vapaa sielu joka ei juuri ihmisten ruokinta- tai hoitoapua tarvitse vaan elää "oikeaa kissanelämää".

        Pst. Olen viestin "Ihan järkeenkäypiä määritelmiähän nuo olivat 🤔" kirjoittaja.

        Sinä tietenkin 16v korkeassa iässä ja itseoppineena olet kissojen asiantuntija jonka mielipide on ainoa ja oikea.
        Mitäpä minä mitään kissoista tietäisin 8 oman kissan kokemuksella, ja lukuisia sijaishoidossa olevia / kodinetsijöitä hoitaneena, neuvoja sekä apua oikeilta ammattilaisilta saaneena. 6 koiraani ei nekään kissatietämystäni ole lisännyt.

        Älä jaksa tehdä marttyyrikuolemaa heti, kun olet väärässä. Naurettavaa itkeskelyä ja draamailua.

        Se, etteivät jotkin ihmiset ymmärrä, mitä määritelmät tarkoittavat, eivät muuta käytössä olevia määritelmiä yhtään mihinkään, joten "argumenttisi" on typerä. Johan se villiä olisi, että ihmisten tietämättömyyttä pitäisi muidenkin alkaa käyttämään sanavarastossaan ihan älyttömiä lässynlässyjä sen sijaan, että ihan kaikessa yksinkertaisuudessaan selitetään, mitä sisäkissa tarkoittaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä jaksa tehdä marttyyrikuolemaa heti, kun olet väärässä. Naurettavaa itkeskelyä ja draamailua.

        Se, etteivät jotkin ihmiset ymmärrä, mitä määritelmät tarkoittavat, eivät muuta käytössä olevia määritelmiä yhtään mihinkään, joten "argumenttisi" on typerä. Johan se villiä olisi, että ihmisten tietämättömyyttä pitäisi muidenkin alkaa käyttämään sanavarastossaan ihan älyttömiä lässynlässyjä sen sijaan, että ihan kaikessa yksinkertaisuudessaan selitetään, mitä sisäkissa tarkoittaa.

        Jos olet tuo 16 vuotias, niin eikö koulussa ole opetettu mitä ironia tarkoittaa? Jos se on liian vaikea termi, käytettäköön helpompaa ilmaisua piilovittuilu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos olet tuo 16 vuotias, niin eikö koulussa ole opetettu mitä ironia tarkoittaa? Jos se on liian vaikea termi, käytettäköön helpompaa ilmaisua piilovittuilu.

        Potato potahto. Huvittavaa seurata joka kerta, miten väärässä oleminen pistää sulta pasmat sekaisin ja sitten alkaa epätoivoinen nälviminen, jotta saisit pelastettua sen mitä huonosta olostasi on vielä pelastettavissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos olet tuo 16 vuotias, niin eikö koulussa ole opetettu mitä ironia tarkoittaa? Jos se on liian vaikea termi, käytettäköön helpompaa ilmaisua piilovittuilu.

        Ironiaa kyllä, piilov no ei ihan, mutta sinä oivalsit villakoiran ytimen 👍


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ironiaa kyllä, piilov no ei ihan, mutta sinä oivalsit villakoiran ytimen 👍

        Älä vastaile itsellesi. On hurjan noloa olla niin tyhmä, ettei itse tajua miten selvää sekin on. Vaivaannuttavaa, ettet onnistu edes valehtelussa tuon paremmin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä vastaile itsellesi. On hurjan noloa olla niin tyhmä, ettei itse tajua miten selvää sekin on. Vaivaannuttavaa, ettet onnistu edes valehtelussa tuon paremmin.

        Itse asiassa en keskustele itseni kanssa, enkä edes puhu itsekseni, mutta puhun paljonkin perheen neli- ja kaksijalkaisille eläimille.
        Ymmärrän että sulla on vielä teiniangstia ja tarve ärhennellä netissä kuin myös haastaa toista mieltä olevia. Se on nuoruutta se, mutta voisitko ehkä ajankuluksi hankkia kesätöitä ja mennä ulos kävelylle kissasi kanssa? Mieli rauhoittuu kun on tekemistä ja stressitaso laskee kun ulkoilee oman lemmikin kanssa, ja mieluiten luonnossa.
        Minäkin kävin aamulenkillä ja uimassa koirien kanssa, ja nyt on kissojen vuoro. Elämme suven ihaninta aikaa, joten nauttikaamme.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse asiassa en keskustele itseni kanssa, enkä edes puhu itsekseni, mutta puhun paljonkin perheen neli- ja kaksijalkaisille eläimille.
        Ymmärrän että sulla on vielä teiniangstia ja tarve ärhennellä netissä kuin myös haastaa toista mieltä olevia. Se on nuoruutta se, mutta voisitko ehkä ajankuluksi hankkia kesätöitä ja mennä ulos kävelylle kissasi kanssa? Mieli rauhoittuu kun on tekemistä ja stressitaso laskee kun ulkoilee oman lemmikin kanssa, ja mieluiten luonnossa.
        Minäkin kävin aamulenkillä ja uimassa koirien kanssa, ja nyt on kissojen vuoro. Elämme suven ihaninta aikaa, joten nauttikaamme.

        Itse asiassa sinua ei usko kukaan. Kannattaa lenkkeillä enemmän ja katsoa, josko se tepsisi mielisairauteesi. Kun kaikki muut näkevät aivan selvästi, että olet harrastanut tuota eri persoonina itsesi komppaamista jo hyvän aikaa, niin aika sairasta, että ajattelit kieltämisen jotenkin helpottavan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse asiassa sinua ei usko kukaan. Kannattaa lenkkeillä enemmän ja katsoa, josko se tepsisi mielisairauteesi. Kun kaikki muut näkevät aivan selvästi, että olet harrastanut tuota eri persoonina itsesi komppaamista jo hyvän aikaa, niin aika sairasta, että ajattelit kieltämisen jotenkin helpottavan.

        Täällähän sinä olet 😘


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täällähän sinä olet 😘

        Et sentään yrittänyt uudelleen esittää tietämätöntä. Kannaltasi on toki harmillista, että myöskään noin epätoivoinen yritys kääntää puhe muihin ei toimi haluamallasi tavalla. Toivottavasti jakautunut persoonallisuushäiriö alkaa helpottamaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et sentään yrittänyt uudelleen esittää tietämätöntä. Kannaltasi on toki harmillista, että myöskään noin epätoivoinen yritys kääntää puhe muihin ei toimi haluamallasi tavalla. Toivottavasti jakautunut persoonallisuushäiriö alkaa helpottamaan.

        Lähdetkö bisselle? 😊


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lähdetkö bisselle? 😊

        Jos persoonallisuutesi lähtevät laukalle oluen kittaamisen takia, niin kannattaa lopettaa se. Ymmärrän, että kesälomalla saattaa olla kiva litkiä vettä sakeampaa, mutta siihen liittyvä oirehtiminen ei ole ok.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos persoonallisuutesi lähtevät laukalle oluen kittaamisen takia, niin kannattaa lopettaa se. Ymmärrän, että kesälomalla saattaa olla kiva litkiä vettä sakeampaa, mutta siihen liittyvä oirehtiminen ei ole ok.

        Lämmin kesäilta. Tuoppi olutta. Hieno maisema. Hyvä seura. Mikä siinä on mukamas väärää? Älä ole aina niin tiukkis 😍


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lämmin kesäilta. Tuoppi olutta. Hieno maisema. Hyvä seura. Mikä siinä on mukamas väärää? Älä ole aina niin tiukkis 😍

        Harittaako trollilla jo silmät niin pahasti, ettet itse kykene enää sisäistämään lukemaasi sen tiimoilta, mikä siinä tässä tapauksessa on väärää? On se sääli, niin sääli, että pahimmat alkkikset ovat aina niitä, jotka eivät ymmärrä missä mättää, vaikka sekin on selvällä suomenkielellä jo kerrottu. Nyt puhelin ja muut laitteet kiinni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Harittaako trollilla jo silmät niin pahasti, ettet itse kykene enää sisäistämään lukemaasi sen tiimoilta, mikä siinä tässä tapauksessa on väärää? On se sääli, niin sääli, että pahimmat alkkikset ovat aina niitä, jotka eivät ymmärrä missä mättää, vaikka sekin on selvällä suomenkielellä jo kerrottu. Nyt puhelin ja muut laitteet kiinni.

        Syytät muita kirjoittajia mm. mielisairaaksi, alkoholististiksi, ja dissaat muutenkin huolella. Meillä päin tuollaista sanotaan nettikiusaamiseksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Syytät muita kirjoittajia mm. mielisairaaksi, alkoholististiksi, ja dissaat muutenkin huolella. Meillä päin tuollaista sanotaan nettikiusaamiseksi.

        Sama älykääpiö trollaa monella palstalla. Ihan sama. Hulluilla halvat huvit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        TIEDOKSI VAIN.
        Kaikki kissat kuuluis olla sisäkissoja. Tulispa laki joka kieltäis ulkokissojen olemisen.
        Mulla on monta syytä miksi kissa ei kuulu ulos! Ainakaan suomen luontoon.
        https://docs.google.com/presentation/d/1OsYheK4DsnzfA1_nDcHTfMlqIkZ_lk_vvcwH84vq_L8/edit?usp=drivesdk
        (Tuolta näette itsekirjoittamani diani kissojen oikeasta hoidosta. Mulla ei oo vielä lähteitä kirjotettu sinne ylös, mutta ne ovat muistissa)

        !!!SYITÄ MIKSI KISSA EI KUULU LUONTOON:
        -Kissa ei kuulu suomen luontoon -> se voi häiritä pesiviä eläimiä ja saalistaa uhanalaisia yksilöitä. -- -Kissa tuhoaa villieläinten resursseja.
        -Yksin jäänyt kissa voi tuhota muiden omaisuutta.
        Kissa saattaa altistua punkeille, madoille tai muille loisille.
        -Kissa on herkkä paleltumiselle.
        -Liikenne ja pedot eivät ole kissaystävällisiä.
        -Kissa voi kuolla muulla tavalla traagisesti tai -loukkaantua. Jos kissalla panta, kissa voi kuristua jäädessään siitä jumiin johonkin.
        -Kissa saattaa eksyä tai karata.
        -Tartuntataudit
        -Leikkaamaton kissa lisäntyy, ei hyväksi kissakriisille.
        -Voi johtaa nälkään tai nestehukkaan.
        -Perheenjäsentä ei hylätä yksin ulos.

        Olen 16-vuotias tyttö, joka perehtynyt kissoihin, enkä vain suoraan uskonut mitä mulle sanotaan, edes lemmikkiruokakauppojen henkilökunnalta. Jos haluat hoitaa kotitiikeriäsi oikein, kannattaa perehtyä kissoihin oikeasti kunnolla. Opiskella itte.

        -Pesiviä eläimiä häiritsee monet muutkin eläimet, kuten tikat ja oravat. Nämä ovat pahimpia häiritsijöitä linnuille kun koputtelevat linnunpönttöjä taikka seiniä joihin linnut ovat tehneet pesän ja säikyttävät lintu vanhemmat pois, joka johtaa siihen että lintu vanhemmat hylkäävät poikaset kuolemaan nälkään. Taikka suoraan vaan nappaa munat/poikaset puiden oksille tehdyistä pesistä.
        Kaikki eläimet tarvitsevat ruokaa vaikka kuinka surulliselta se sinusta kuulostaa.
        Ei mikään eläin saa pesiä rauhassa vaikka kissat otettaisiinkin sisälle.

        -"Yksin jäänyt kissa voi tuhota muiden omaisuutta." Ei kissa talon rakenteita jyrsi kuten vaikka hiiret ja lepakot.

        -"Kissa saattaa altistua punkeille, madoille tai muille loisille". Tämän takia on olemassa lääkkeitä ja rokotteita kissoille.

        -Kissa on herkkä paleltumiselle, Sen takia heille on lämpimiä paikkoja sisällä talossa taikka muussa erillisessä rakennuksessa.

        -Liikenne ja pedot eivät ole kissaystävällisiä.
        Ei liikenne ole kenellekään ystävällinen ei myöskään ihmiselle. Pedot saalistavat ruokaa selvitäkseen niinkuin kissakin tekee. Kissa joka on pyörinyt suurimman osan elämästään ulkona tietää ettei metsässä liiku yhtäkään eläintä taikka ötökkää joka olisi kissaystävällinen. Tämä ei kuitenkaan tarkoita sitä että kissa olisi turvassa pedoilta, mutta ainahan on riskejä jos haluaa tehdä jotakin.

        -"Kissa voi kuolla muulla traagisella tavalla." Veikkaan että toisen eläimen suuhun on aika tarpeeksi traagista kuolla :d.
        "Jos kissalla on panta, kissa voi kuristua jäädessään siitä jumiin johonkin." ottaa pannan pois ja mieluummin siruttaa.

        -"Leikkaamaton kissa lisäntyy, ei hyväksi kissakriisille." leikkauttaa kissan? Ei ulkokissat ole ainoita kissoja, jotka voivat lisääntyä.

        -Kissa ei kesällä nälkää nää myyrien ja hiirten lisääntymis nopeuden vuoksi. Ja kissat osaavat löytää luonnollisia juomapaikkoja, ja jos ei löydä niin voivat pihasta aina käydä kiposta juomassa. Talvella asia on eri jolloin kissa suurimmaksi osaksi pysyy sisällä, koska saalista ei hirveästi löydy ja juomavesi jäätyy. Kissaa pitää tälloin ruokkia itse niinkuin joskus kesälläkin pitää tehdä, jos kissa ei ole sinä päivänä löytänyt mitään, taikka on vain loikoillut varjossa/sisällä.

        -"Perheenjäsentä ei hylätä yksin ulos." Kyse mielestäni ei ole hylkäämisestä niinkuin ei siinäkään tilanteessa jos päästät lapsen ulos leikkimään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        -Pesiviä eläimiä häiritsee monet muutkin eläimet, kuten tikat ja oravat. Nämä ovat pahimpia häiritsijöitä linnuille kun koputtelevat linnunpönttöjä taikka seiniä joihin linnut ovat tehneet pesän ja säikyttävät lintu vanhemmat pois, joka johtaa siihen että lintu vanhemmat hylkäävät poikaset kuolemaan nälkään. Taikka suoraan vaan nappaa munat/poikaset puiden oksille tehdyistä pesistä.
        Kaikki eläimet tarvitsevat ruokaa vaikka kuinka surulliselta se sinusta kuulostaa.
        Ei mikään eläin saa pesiä rauhassa vaikka kissat otettaisiinkin sisälle.

        -"Yksin jäänyt kissa voi tuhota muiden omaisuutta." Ei kissa talon rakenteita jyrsi kuten vaikka hiiret ja lepakot.

        -"Kissa saattaa altistua punkeille, madoille tai muille loisille". Tämän takia on olemassa lääkkeitä ja rokotteita kissoille.

        -Kissa on herkkä paleltumiselle, Sen takia heille on lämpimiä paikkoja sisällä talossa taikka muussa erillisessä rakennuksessa.

        -Liikenne ja pedot eivät ole kissaystävällisiä.
        Ei liikenne ole kenellekään ystävällinen ei myöskään ihmiselle. Pedot saalistavat ruokaa selvitäkseen niinkuin kissakin tekee. Kissa joka on pyörinyt suurimman osan elämästään ulkona tietää ettei metsässä liiku yhtäkään eläintä taikka ötökkää joka olisi kissaystävällinen. Tämä ei kuitenkaan tarkoita sitä että kissa olisi turvassa pedoilta, mutta ainahan on riskejä jos haluaa tehdä jotakin.

        -"Kissa voi kuolla muulla traagisella tavalla." Veikkaan että toisen eläimen suuhun on aika tarpeeksi traagista kuolla :d.
        "Jos kissalla on panta, kissa voi kuristua jäädessään siitä jumiin johonkin." ottaa pannan pois ja mieluummin siruttaa.

        -"Leikkaamaton kissa lisäntyy, ei hyväksi kissakriisille." leikkauttaa kissan? Ei ulkokissat ole ainoita kissoja, jotka voivat lisääntyä.

        -Kissa ei kesällä nälkää nää myyrien ja hiirten lisääntymis nopeuden vuoksi. Ja kissat osaavat löytää luonnollisia juomapaikkoja, ja jos ei löydä niin voivat pihasta aina käydä kiposta juomassa. Talvella asia on eri jolloin kissa suurimmaksi osaksi pysyy sisällä, koska saalista ei hirveästi löydy ja juomavesi jäätyy. Kissaa pitää tälloin ruokkia itse niinkuin joskus kesälläkin pitää tehdä, jos kissa ei ole sinä päivänä löytänyt mitään, taikka on vain loikoillut varjossa/sisällä.

        -"Perheenjäsentä ei hylätä yksin ulos." Kyse mielestäni ei ole hylkäämisestä niinkuin ei siinäkään tilanteessa jos päästät lapsen ulos leikkimään.

        😵🤯😬🙄😒🤥😱😣😜🤮🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        😵🤯😬🙄😒🤥😱😣😜🤮🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡

        Jos olet sama henkilö joka kirjoitti tuon dian niin. Se dia oli tosi hyvä, itsekkin suosin märkäruokaa kissoille vaikkakin toinen kissoistani ei siitä tykkää yhtään. Tämän takia on hyvä että kissa voisi saada samanlaista tavaraa muualtakin kuin kaupasta. Ymmärrän täysin kissan sisällä pidon ja talutushihnassa pidon kaupungissa / alueilla missä on taloja lähekkäin. Mutta sitä en ymmärrä että miksi siitä valitetaan jos pitää keskellä metsää kissaa vapaana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        -Pesiviä eläimiä häiritsee monet muutkin eläimet, kuten tikat ja oravat. Nämä ovat pahimpia häiritsijöitä linnuille kun koputtelevat linnunpönttöjä taikka seiniä joihin linnut ovat tehneet pesän ja säikyttävät lintu vanhemmat pois, joka johtaa siihen että lintu vanhemmat hylkäävät poikaset kuolemaan nälkään. Taikka suoraan vaan nappaa munat/poikaset puiden oksille tehdyistä pesistä.
        Kaikki eläimet tarvitsevat ruokaa vaikka kuinka surulliselta se sinusta kuulostaa.
        Ei mikään eläin saa pesiä rauhassa vaikka kissat otettaisiinkin sisälle.

        -"Yksin jäänyt kissa voi tuhota muiden omaisuutta." Ei kissa talon rakenteita jyrsi kuten vaikka hiiret ja lepakot.

        -"Kissa saattaa altistua punkeille, madoille tai muille loisille". Tämän takia on olemassa lääkkeitä ja rokotteita kissoille.

        -Kissa on herkkä paleltumiselle, Sen takia heille on lämpimiä paikkoja sisällä talossa taikka muussa erillisessä rakennuksessa.

        -Liikenne ja pedot eivät ole kissaystävällisiä.
        Ei liikenne ole kenellekään ystävällinen ei myöskään ihmiselle. Pedot saalistavat ruokaa selvitäkseen niinkuin kissakin tekee. Kissa joka on pyörinyt suurimman osan elämästään ulkona tietää ettei metsässä liiku yhtäkään eläintä taikka ötökkää joka olisi kissaystävällinen. Tämä ei kuitenkaan tarkoita sitä että kissa olisi turvassa pedoilta, mutta ainahan on riskejä jos haluaa tehdä jotakin.

        -"Kissa voi kuolla muulla traagisella tavalla." Veikkaan että toisen eläimen suuhun on aika tarpeeksi traagista kuolla :d.
        "Jos kissalla on panta, kissa voi kuristua jäädessään siitä jumiin johonkin." ottaa pannan pois ja mieluummin siruttaa.

        -"Leikkaamaton kissa lisäntyy, ei hyväksi kissakriisille." leikkauttaa kissan? Ei ulkokissat ole ainoita kissoja, jotka voivat lisääntyä.

        -Kissa ei kesällä nälkää nää myyrien ja hiirten lisääntymis nopeuden vuoksi. Ja kissat osaavat löytää luonnollisia juomapaikkoja, ja jos ei löydä niin voivat pihasta aina käydä kiposta juomassa. Talvella asia on eri jolloin kissa suurimmaksi osaksi pysyy sisällä, koska saalista ei hirveästi löydy ja juomavesi jäätyy. Kissaa pitää tälloin ruokkia itse niinkuin joskus kesälläkin pitää tehdä, jos kissa ei ole sinä päivänä löytänyt mitään, taikka on vain loikoillut varjossa/sisällä.

        -"Perheenjäsentä ei hylätä yksin ulos." Kyse mielestäni ei ole hylkäämisestä niinkuin ei siinäkään tilanteessa jos päästät lapsen ulos leikkimään.

        Poro on ainoa ihmisen lemmikki- tai hyötyeläin joka saa liikkua vapaasti ilman valvontaa, tosin sekin vain oman paliskunnan alueella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos olet sama henkilö joka kirjoitti tuon dian niin. Se dia oli tosi hyvä, itsekkin suosin märkäruokaa kissoille vaikkakin toinen kissoistani ei siitä tykkää yhtään. Tämän takia on hyvä että kissa voisi saada samanlaista tavaraa muualtakin kuin kaupasta. Ymmärrän täysin kissan sisällä pidon ja talutushihnassa pidon kaupungissa / alueilla missä on taloja lähekkäin. Mutta sitä en ymmärrä että miksi siitä valitetaan jos pitää keskellä metsää kissaa vapaana.

        "Mutta sitä en ymmärrä että miksi siitä valitetaan jos pitää keskellä metsää kissaa vapaana"

        Oikeesti??


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos olet sama henkilö joka kirjoitti tuon dian niin. Se dia oli tosi hyvä, itsekkin suosin märkäruokaa kissoille vaikkakin toinen kissoistani ei siitä tykkää yhtään. Tämän takia on hyvä että kissa voisi saada samanlaista tavaraa muualtakin kuin kaupasta. Ymmärrän täysin kissan sisällä pidon ja talutushihnassa pidon kaupungissa / alueilla missä on taloja lähekkäin. Mutta sitä en ymmärrä että miksi siitä valitetaan jos pitää keskellä metsää kissaa vapaana.

        Kissa saa olla vapaana melkein missä vaan, mutta valvotusti ja ollessa hallinnassa = aikamoinen mahdottomuus.
        Metsässä ja muualla luonnossa kissa on vieraseläin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Mutta sitä en ymmärrä että miksi siitä valitetaan jos pitää keskellä metsää kissaa vapaana"

        Oikeesti??

        Oikeesti. Mitä se sinua haittaa jos kissani saalistaa ja elää elämää mitä haluaa. Ja jos väität että se on vaarallista olla luonnossa niin olet täysin oikeassa. Mutta miksi rupeisin kissaa pitämään sisällä oman pelkoni takia että hänelle sattuisi jotain? Aika itsekkäältä kuulostaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oikeesti. Mitä se sinua haittaa jos kissani saalistaa ja elää elämää mitä haluaa. Ja jos väität että se on vaarallista olla luonnossa niin olet täysin oikeassa. Mutta miksi rupeisin kissaa pitämään sisällä oman pelkoni takia että hänelle sattuisi jotain? Aika itsekkäältä kuulostaa.

        Erittäin itsekästä laittaa vieraslaji petoeläin nimeltä kissa maastoon saalistamaan ja tappamaan ihan vain huvikseen.
        Mitä tykkäisit jos laskisimme koiramme tekemään samaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oikeesti. Mitä se sinua haittaa jos kissani saalistaa ja elää elämää mitä haluaa. Ja jos väität että se on vaarallista olla luonnossa niin olet täysin oikeassa. Mutta miksi rupeisin kissaa pitämään sisällä oman pelkoni takia että hänelle sattuisi jotain? Aika itsekkäältä kuulostaa.

        "Heitteillä oleva eläin tarkoittaa joko koditonta lemmikkieläintä tai sellaista lemmikkieläintä, joka on omistajansa tai haltijansa kotipiirin rajojen ulkopuolella, eikä kenenkään muun omistajan tai haltijan hallinnassa tai suorassa valvonnassa"

        Noin sanotaan laissa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Erittäin itsekästä laittaa vieraslaji petoeläin nimeltä kissa maastoon saalistamaan ja tappamaan ihan vain huvikseen.
        Mitä tykkäisit jos laskisimme koiramme tekemään samaa?

        Naapuri riitautti kun kaverin metsästysterrieri tappoi 2 kissaa supin pesällä. Lopputulos: kissat oli lainvastaisesti metässä, koira laillisesti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        -Pesiviä eläimiä häiritsee monet muutkin eläimet, kuten tikat ja oravat. Nämä ovat pahimpia häiritsijöitä linnuille kun koputtelevat linnunpönttöjä taikka seiniä joihin linnut ovat tehneet pesän ja säikyttävät lintu vanhemmat pois, joka johtaa siihen että lintu vanhemmat hylkäävät poikaset kuolemaan nälkään. Taikka suoraan vaan nappaa munat/poikaset puiden oksille tehdyistä pesistä.
        Kaikki eläimet tarvitsevat ruokaa vaikka kuinka surulliselta se sinusta kuulostaa.
        Ei mikään eläin saa pesiä rauhassa vaikka kissat otettaisiinkin sisälle.

        -"Yksin jäänyt kissa voi tuhota muiden omaisuutta." Ei kissa talon rakenteita jyrsi kuten vaikka hiiret ja lepakot.

        -"Kissa saattaa altistua punkeille, madoille tai muille loisille". Tämän takia on olemassa lääkkeitä ja rokotteita kissoille.

        -Kissa on herkkä paleltumiselle, Sen takia heille on lämpimiä paikkoja sisällä talossa taikka muussa erillisessä rakennuksessa.

        -Liikenne ja pedot eivät ole kissaystävällisiä.
        Ei liikenne ole kenellekään ystävällinen ei myöskään ihmiselle. Pedot saalistavat ruokaa selvitäkseen niinkuin kissakin tekee. Kissa joka on pyörinyt suurimman osan elämästään ulkona tietää ettei metsässä liiku yhtäkään eläintä taikka ötökkää joka olisi kissaystävällinen. Tämä ei kuitenkaan tarkoita sitä että kissa olisi turvassa pedoilta, mutta ainahan on riskejä jos haluaa tehdä jotakin.

        -"Kissa voi kuolla muulla traagisella tavalla." Veikkaan että toisen eläimen suuhun on aika tarpeeksi traagista kuolla :d.
        "Jos kissalla on panta, kissa voi kuristua jäädessään siitä jumiin johonkin." ottaa pannan pois ja mieluummin siruttaa.

        -"Leikkaamaton kissa lisäntyy, ei hyväksi kissakriisille." leikkauttaa kissan? Ei ulkokissat ole ainoita kissoja, jotka voivat lisääntyä.

        -Kissa ei kesällä nälkää nää myyrien ja hiirten lisääntymis nopeuden vuoksi. Ja kissat osaavat löytää luonnollisia juomapaikkoja, ja jos ei löydä niin voivat pihasta aina käydä kiposta juomassa. Talvella asia on eri jolloin kissa suurimmaksi osaksi pysyy sisällä, koska saalista ei hirveästi löydy ja juomavesi jäätyy. Kissaa pitää tälloin ruokkia itse niinkuin joskus kesälläkin pitää tehdä, jos kissa ei ole sinä päivänä löytänyt mitään, taikka on vain loikoillut varjossa/sisällä.

        -"Perheenjäsentä ei hylätä yksin ulos." Kyse mielestäni ei ole hylkäämisestä niinkuin ei siinäkään tilanteessa jos päästät lapsen ulos leikkimään.

        Auttais tosi paljon pesiviä eläimiä jos kissat piettäis sisällä.

        Voi kissa muiden tontilta jotain rikkoa. En tarkoita että talon seiniä purisivat rikki. Oletko tyhmä vai vältätkö vastaväitteitä?

        Kissa saattaa silti altistua esim madoille ja punkeille niinkun jostain syystä meidän vanhalle kissalle kävi. Ei punkkilääkkeey ja panta auttanut. Saapi olla sitten huijausta? En tiedä! Ja kaikki eivät rokota kissoja niinkun ei tarvikkaan. Rokotteissa on haittavaikutuksia ja itse en ota riskiä niihin. Oma valinta tuo rokottaminen. Ei ole pakollista. Ymmärräthän?

        Jos ulkoileva kissasi ei tulekkaan yöksi kotia jostain syystä ja se jää ulos, niin on AINA mahdollisuus esim talvella että se jäätyy! Näin on tapahtunut tuttuni kissalle. Jääty pihalle yön aikana. Tämäkin ON mahdollista!

        Niinpä. En itse riskeeraa oman kissani henkeä, koska se voi jäädä esim auton alle. Niinpä. Yhtälailla se on vaarallinen kaikille, etenkin pienille lapsille. Siksi täytyy vahtia sitä kissaa kun ulkoiluttaa.

        Niin. En myöskään ole tyhmä ja halua ottaa riskiä että peto syö/tappaa kissani. Hhh..

        Kaikki eivät siruta kissaa, niinkun ei tarvikkaan. En itsekkään koskaan tee niin. On yleistä, että ulkoilevilla kissoilla on se kaulapanta..

        Kaikki eivät leikkauta kissoja esimerkiksi jos kasvattavat niitä itse! Mutta jos kissa synnyttää pentueensa ulos ja jostain syystä vaikka hylkää ne tai pennuille tapahtuu siellä luonnossa jotain. Oli tämäkin huono juttu. Pentuja jää ulos kuolemaan tai hyvässä tapauksessa viedään eläinlöytöpaikkaan, mutta nekin kesäisin täyttyvät kissanpennuilla! Voi pienet raukat.

        Kissa voi saada esim hiiristä matoja vaikka ottaisi niitä matolääkkeitä. Sanon omasta kokemuksestani, enkä ymmärrä miten tämäkään ei toiminut. JA omistajan pitäisi itse oma kissansa ruokkia terveellisellä lihaisella ruoalla ja juottaa se puhtaalla hanavedellä. Et voi olettaa, että kissa saalistaa ruoansa jokapäivä ulkona ja siksi annat sille vähemmän ruokaa. Tai vastapäisesti se lihoaa, koska syö ulkona jo paljon ja sitten vielä itse ruokit sitä. SINUN tehtävä ruokkia ja juottaa sitä. Et tiedä mitä se ulkona vetää huiviinsa.

        Et sinäkään pieniä lapsia ulos jättäisi yksin vahtimatta. Et takuulla! Niinkun ei kissoiden kaan kuuluisi jättää yksin. Eiväthän ne kissat älyttömän viisaita ole, vaan saattavat eksyä, mennä autotielle, jäädä johonkin loukkuun ulkona ja kuolla siihen, kuolla pedolle, joutua "kidnapatuksi". Kyllähän kissojakin varastellaan. KAIKKI tällaiset on mahdollista itse ulkoilevilla kissoilla.
        ITSE en ottaisi näitä riskejä, vaan rakastan kissojani niin paljon, että suojelen niitä kaikelta mahdollisilta riskeiltä. :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oikeesti. Mitä se sinua haittaa jos kissani saalistaa ja elää elämää mitä haluaa. Ja jos väität että se on vaarallista olla luonnossa niin olet täysin oikeassa. Mutta miksi rupeisin kissaa pitämään sisällä oman pelkoni takia että hänelle sattuisi jotain? Aika itsekkäältä kuulostaa.

        Tosi itsekästä mun mielestä, kun otat kaiken mahdollisen riskin vastaan. Kissaa pitäisi pitää sisällä, MUTTA ulkoiluttaa valvoen tai hihnalla tai isossa häkissä.


    • Anonyymi

      Kisoja on koko Suomi tarjolla ilmaisiksi tai maksua vastaan.Tori fi.Voit myös itse laitaa ilmoitus sinne aihestasi. Katso sieltä.CEikö teillä oel siellä eläinsuojelu yhdistys? Josta voit maksua vastaan otta kissan.Rokotettu sirutettu ja leikattuja ne on.

      • Anonyymi

        Paskamaista "neuvoa" muita, kun itse on ihan ulapalla. Ei, Suomi ei todellakaan ole enää pullollaan ilmaiseksi annettavia kissoja, ja hyvä niin. Siksi näitä ilmaisen tai puoli-ilmaisen vinkujia ilmestyy koko ajan, kun eivät enää löydä budjetilleen sopivia. Siellä mainostamassasi torissa ei edes saa enää ilmoittaa ilmaiseksi annettavista eläimistä. Toriin ei myöskään ole enää pitkään aikaan saanut näpytellä ostoilmoitusta eläimistä.


    • Anonyymi

      Kukaan fiksu ihminen ei ota ilmaista tai puoli-ilmaista kissaa!
      Ai miksi?
      Miettikää ihmiset, miettikää ja miettikää eläintä.

      • Anonyymi

        Mitä siitä vaikka kissan sais ilmaseksi tai halvalla esimerkiksi tutuilta?
        Yhtälailla maksetaan hyvälaatuiset ruoat, hiekat, tavarat ja lääkärikäynnit.

        Ite kissan voisin ottaa ilmaiseksi. Koska mitä väliä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä siitä vaikka kissan sais ilmaseksi tai halvalla esimerkiksi tutuilta?
        Yhtälailla maksetaan hyvälaatuiset ruoat, hiekat, tavarat ja lääkärikäynnit.

        Ite kissan voisin ottaa ilmaiseksi. Koska mitä väliä?

        Onko sulla montakin sellaista tuttua, jotka maksavat itse kissanpennun kuluja useita satoja euroja luovutusikään mennessä (emon ja pennun madotukset, emon terveystarkit, pennun rokotus ja terveystarkastus, emon ja pennun laadukas ruokinta jne.), mutta silti hyvää hyvyyttään lahjoittavat pentuja ilmaiseksi? Vai onko nyt niin, että epäeettisesti halvalla tuotettu pentu on sinusta oiva vaihtoehto sen sijaan, että hankkisit pennun aina asialliselta kasvattajalta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko sulla montakin sellaista tuttua, jotka maksavat itse kissanpennun kuluja useita satoja euroja luovutusikään mennessä (emon ja pennun madotukset, emon terveystarkit, pennun rokotus ja terveystarkastus, emon ja pennun laadukas ruokinta jne.), mutta silti hyvää hyvyyttään lahjoittavat pentuja ilmaiseksi? Vai onko nyt niin, että epäeettisesti halvalla tuotettu pentu on sinusta oiva vaihtoehto sen sijaan, että hankkisit pennun aina asialliselta kasvattajalta?

        Valitettavasti kissanpentuja annetaan ilmaiseksi tai muutamalla kympillä. Kaikki eivät uhraa varoja tai ajatustakaan emon ja pentujen eläinlääkärikäynteihin sun muuhun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valitettavasti kissanpentuja annetaan ilmaiseksi tai muutamalla kympillä. Kaikki eivät uhraa varoja tai ajatustakaan emon ja pentujen eläinlääkärikäynteihin sun muuhun.

        Valitettavasti sellaista pennutusta EI TUETA ottamalla kissaa edes ilmaiseksi. Lahjoittakoon kattinsa eläinsuojeluyhdistykselle, josta voit sitten hakea omasi rahaa vastaan. Ei tuollaista kissojen hyvinvoinnista totaalisen piittaamatonta ja epäeettistä pennutusta saada loppumaan millään muulla kuin olemalla tukematta sitä millään tavoin. Joten ei, pieleen meni ja pahasti!


    • Anonyymi

      Ilmainen tai halpa kissa ei ole halpa elätettävä, voi olla aivan hevletin kalliskin jos huono tuuri.

      • Anonyymi

        Tuon pitäs kaikkien tietää.
        Vaikka ite kissan sais ilmaseksi tai halvalla, niin hyvin tai no oikein hoidettuna sen pitäminen on kallista.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      70
      2052
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      165
      1582
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      155
      1537
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1348
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1270
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      275
      1115
    7. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      131
      1027
    8. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      1022
    9. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1003
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      53
      847
    Aihe