Morjesta, tässä nyt taas kerran pääsi käymään niinkin hassusti, että Derbi meni rikki. Eikä tule kyllä suurena yllätyksenä.
Elikkä tuossa pari viikkoa takaperin alkoi kesken ajon hieman savuttamaan jostakin päin konetilaa, sitten huomattiin bensaletkujen olevan halki osittain ja siellä oli joku jäähdytin neste letku myös halki, niin tietenkin ne vaihdettiin. Huomasin samalla jäähärin sekaan päässeen bensan. Seuraavaksi niin kuin epäilin niin ei käynnistynyt, jonka takia ajattelinkin, että olisi päässyt sylinterin kannen tiiviste tuhoutumaan ja näinhän se oli.
No sitten pystyinkin ajelemaan n. 300km, jonka jälkeen tuossa viime viikonloppuna se sammahti kesken ajon, vein tien sivuun ja luulin sen leikanneen, niin kokeilin polkaista uudestaan käyntiin. No sehän lähti käyntiin, mutta alkoi taas kone tilasta savuttamaan ja vinkui kun yritti polkaista. Oli siinä ehkä hieman myös puristuksia kadonnut.
Nyt sitten en kyllä tiedä, mikä voisi olla vikana. Eihän siinä nyt kannentiiviste kuitenkaan alle 500km välein kuuluisi mennä. Jossakin sanotaan, että palotilan päälle tuleva kansi tai sylinterin kansi voisi olla kiero, jossakin taas sanotaan, että voisi olla väärässä momentissa ne mutterit. Mitäs muut ajattelee? Onko teidän mielestänne taas mennyt tiiviste.
Auttakaahan nuorta hädässä, tarvitsisi kuitenkin kouluun ja harrastuksiin päästä.
Derbi savuttaa :'(
1
145
Vastaukset
- Anonyymi
Hei! Kuulostaa ikävältä tilanteelta, ja ymmärrän, että haluat saada moposi kuntoon mahdollisimman pian. On useita mahdollisia syitä, miksi moposi saattaa kokea näitä ongelmia. Vaikka etädiagnoosin tekeminen on vaikeaa, voin antaa sinulle joitain yleisiä ajatuksia siitä, mitä saattaa tapahtua.
Kannentiiviste: Kannentiiviste voi olla vaurioitunut tai kulunut. Tämä voi aiheuttaa puristuksen menetyksen, polttoaineen ja öljyn sekoittumisen sekä savuttamisen. Kannentiivisteen vaihtaminen olisi hyvä ensimmäinen askel tarkistaa.
Kiero kannen tai sylinterin kansi: Jos kannen tai sylinterin kansi on vääntynyt tai vaurioitunut, se voi aiheuttaa puristuksen menetyksen ja tiivisteongelmia. Tämä vaatii yleensä mekaanikon arvioinnin ja mahdollisesti osien korjaamisen tai vaihtamisen.
Mutterien kiristysmomentti: Mutterien oikea kiristysmomentti on tärkeä, jotta tiiviste toimii kunnolla. Liian löysät tai liian tiukat mutterit voivat aiheuttaa vuotoja ja muita ongelmia. Varmista, että kiristät mutterit oikealla momentilla valmistajan ohjeiden mukaisesti.
Koska ongelma jatkuu ja sinulla on jo ollut useita tiivisteongelmia lyhyen ajan sisällä, suosittelen vahvasti kääntymään ammattitaitoisen mekaanikon puoleen. Mekaanikko voi tarkastella mopoa kokonaisvaltaisesti, tarkistaa kaikki tarvittavat osat ja tehdä tarvittavat korjaukset tai säädöt. Näin varmistetaan, että moposi on turvallinen ja toimiva.
Onnea moposi korjauksessa, ja toivottavasti pääset pian takaisin liikenteeseen!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Rukoilimme Länsimuurilla 2000 vuoden jälkeen, Jumalamme oli antanut meille kaiken takaisin
Western Wall, In our Hands. 55th Para. https://www.youtube.com/watch?v=u4BJAppyCSo https://en.wikipedia.org/wiki/55th_252500Kerro kaivattusi
Jokin tapa/piirre mikä sinua viehättää ja mistä hän voisi myös tunnistaa itsensä.551816Saako kantaa asetta
Voiko olla koskaan kotelossa lonkalla ase.. Siis ei mikään luvaton ase. Johon on luvat. Esim luottamustoimessa, tai kaup111274Vakkuri puhuu että Suomi joutuu sotaan.
Hänen mukaansa asiantuntijat ovat yhtä mieltä että Suomi joutuu sotaan Venäjän kanssa. En tiedä kuinka lähellä se on, mu2991087- 259992
- 146903
- 56894
Mitä laitatte karjalanpiirakan päälle?
Voita tietenkin, mutta mitä muuta? Itse yleensä juustoa, jotain leikkelemakkaraa ja tuorekurkkua12838- 49815
Mies mitä ajattelet naisista?
Kerro mitä ajatuksia nousee. Mitä naiset sinulle merkitsee? Sana on vapaa.113807