Amk digitaalinen valintakoe 2023

Anonyymi-ap

Hei, ketkä oli tänään kokeessa voisiko kertoa oliko koe vaikea? ehtikö tehtävät tehdä hyvin vai tuliko kiire? millaisia tehtäviä oli? pääsykokeet vielä edessä ja jännittää.

15

4683

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Matematiikka ja päätöksentetaidot olivat helppoja. Minulla oli todella vaikeaa suomen kieli ja englantia. Aika kului niin nopeasti. Artikkeli oli liian pitkä. Luin sen uudestaan ​​ja uudestaan.

    • Anonyymi

      Ok. Mielenkiintoista

    • Anonyymi

      Onko nämä tehtävät kaikilla samat vai arpooko kone ne jokaiselle erilaiset? Esimerkiksi matematiikka osio

    • Anonyymi

      Olen tehnyt kokeen aiemmin. Tämän jälkeen en tee enää. Ennakkomateriaalia ei ole. Edellisten vuosien kokeita ei julkaista, joten kukaan ulkopuolinen ei voi arvioida tehtävien järkevyyttä tai järjettömyyttä. On jännää ja salaperäistä. Testitehtävistä ja haamutehtävistä ei saa pisteitä ja kokeeseen osallistuja ei tiedä mitkä ovat niitä. Tunnetaidolliset ja eettiset tehtävät olivat monitulkintaisia. Ei yhtä oikeaa vastausta ole olemassakaan. Kyse on vain tulkinnasta. Matikan osio on vaikeutunut niin, että 13 tehtävästä saa ehkä 5 oikein. Ennen sain oikein 13/15. Englannin osiossa ei pärjää, jos ei osta valmennuskurssia.

      Koe on laadittu niin, että sitä ei ole tarkoitus suorittaa vaaditussa ajassa. Siinä pelataan aikaa ja toisia osallistuvia vastaan, että jos joku arvailee vastauksia väärin ja itse jätät vastaamatta, niin sinä et saa miinuspisteitä. Ts. yrittäminen ei kannata.

      Kannattaako edes ostaa valintakoevalmennusta? Ehkä matikasta ja englannista kannattaisi maksaa valmennuskurssi. Kaikki on rahasta kiinni. Jos maksat, pääset sisään. Ehkä.

      • Anonyymi

        Mielestäni matikka oli suht helppoa, kuten myös englanti oli mielestäni erityisen helppo myös, aikaisempina vuosina koen olleen hankalampaa tekstiä, nyt hyvin helppolukuista. Mutta ajan kanssa samaa mieltä, matikassa ja matemaattis-fysiikka mikälie aika tahtoi loppu kesken, kun jäi jumiin laskemaan jotain yksittäistä laskua. Nopeutta näissä vaaditaan, sitä itseltä ei tahtonut löytyä vaikka taitoa ehkä olisikin tehtävät selvittää. Tosin jälkimmäisessä oli muutama todella haastava tehtävä myös. Etikkaa ja tunnetaitoja en itse kokeessa tehnyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mielestäni matikka oli suht helppoa, kuten myös englanti oli mielestäni erityisen helppo myös, aikaisempina vuosina koen olleen hankalampaa tekstiä, nyt hyvin helppolukuista. Mutta ajan kanssa samaa mieltä, matikassa ja matemaattis-fysiikka mikälie aika tahtoi loppu kesken, kun jäi jumiin laskemaan jotain yksittäistä laskua. Nopeutta näissä vaaditaan, sitä itseltä ei tahtonut löytyä vaikka taitoa ehkä olisikin tehtävät selvittää. Tosin jälkimmäisessä oli muutama todella haastava tehtävä myös. Etikkaa ja tunnetaitoja en itse kokeessa tehnyt.

        Minun kokeeseen kuuluivat eettiset taidot ja tunneälytaidot. Treenasin matikkaa ja enkkua. Englanti oli vaikein. Tältä osin kokeet saavat tässä muodossaan olla viimeiset. Työn takia hain, että saisin töitä.


    • Anonyymi

      Matematiikka, fysiikka ja looginen päättely olivat mielestäni ok.

      Sen sijaan Suomen ja Englannin kielet.. Ei Jeesus, ihan kuin ei olisi koskaan puhunut ja kirjoittanut. Olen kuullut parilta muulta samaa.

      • Anonyymi

        No ihan samaa mieltä! Matikka, fysiikka ja looginen osio oli ok.. MUTTA Sain enkkuun vastattua vaan 3 kohtaan koska en muihin uskaltanu vastata. Nyt kuitenkin jäin miettimää että näistä kolmesta vähintään kahden vastauksen pitää olla oikein että pääsen edes osiota läpi..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No ihan samaa mieltä! Matikka, fysiikka ja looginen osio oli ok.. MUTTA Sain enkkuun vastattua vaan 3 kohtaan koska en muihin uskaltanu vastata. Nyt kuitenkin jäin miettimää että näistä kolmesta vähintään kahden vastauksen pitää olla oikein että pääsen edes osiota läpi..

        Englanti oli todella vaikea.. Äikkä kans todella puuduttava! Jaksoin keskittyä 20min ja jengi alkoi kolistelemaan kun lähtivät.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Englanti oli todella vaikea.. Äikkä kans todella puuduttava! Jaksoin keskittyä 20min ja jengi alkoi kolistelemaan kun lähtivät.

        Ihan sama kokemus.


    • Anonyymi

      Sikäli jos olette ylioppilaita, niin helpointa on mennä korottamaan arvosanoja, kun aikaa on kokeessa ruhtinaallisesti. Sitten vain papereilla hakemaan. Tai sitten käy aikuisamiksen (joka on todella helppo aikuiselle) ja niillä papereilla sisään.

      • Anonyymi

        On se isompi työ lähteä korottamaan yo-arvosanoja ja maksaa niistä vielä päälle.. kuitenkin kursseja +4 per aine… mielummin kokeilee pääsykoetta joka reilusti helpompi suorittaa, eikä pisteitäkään paljoa tarvitse jokaosiosta saada että on mukana valinnassa. Tietenkin alakohtaista, että paljon pisteitä tarvitsee tullakseen valituksi, mutta ei nekään mahdottomuus saada.


      • Anonyymi

        "aikuisamiksen" Aikuisille suunnatut ammattiopinnot yleensä suoritetaan näyttötutkintoina. Näyttötutkintoja ei hyväksytä todistusvalinnassa. Usein ovat myös lyhyempiä eli käydään tiivistetysti vaikka olisikin sama opintomäärä kuin nuorille suunnatuissa ammattiopinnoissa. Ainoastaan nuo 3vuotta kestävät nuorille suunnatut päiväopintoina tehtävät ammattiopinnot hyväksytään.
        "Aikuisena" ainoa realistinen tapa todistusvalintojen suhteen on käydä iltaisin avoimessa nostamassa lukion numeroita tai käydä vaikka ihan kokonaan iltaopintoina lukio.

        Usein tuo koe on helpompi vaihtoehto. Etenkin jos käyt töissä ja aikaa on rajallisesti. Riippuu tietenkin hakukohteesta, mutta suureen osaan hakukohteista on mielestäni helppo päästä. Mitä vipusesta on pisteitä katsonut eri hakukohteista. Tietyt kohteet ovat vaikeita lähinnä sen takia, että paikkoja voi olla per haku vaikka 20-40 ja hakijoita tuhansia.
        Joissakin hakukohteissa taas paikkoja on kuitenkin useita satoja ja niihin pääsemiseksi pisteitä tarvitsee olla erittäin vähän tai keskitasoa. Jotkut kohteet myös sellaisia, että aikalailla kaikki pääsevät sisään kunhan vain pääsevät kokeesta läpi eli hakijoita voi olla jopa vähemmän kuin paikkoja.

        Ennen toisaalta oli helpompaa päästä AMK sisään, koska kokeet olivat erilaiset. Nykyinen järjestelmä ei ole hirveän hyvä useammalle alalle. Ennen moniin paikkoihin oli motivaatiohaastatteluja, sekä tehtäviä itse alaan liittyen. Katsottiin soveltuvuutta aika paljon. Nykyinen järjestelmä on toisaalta paljon halvempi, mutta ei katso ollenkaan sitä hakeeko aloille oikeasti soveltuvia henkilöitä. Se on säästötoimi. Koulutuksesta on vähennetty jo pitkään.


    • Anonyymi

      Oli ihan sika vaikee!

    • Anonyymi

      on se vaikea, ei kannata edes yrittää

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      54
      3926
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      13
      2141
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      24
      1638
    4. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      19
      1477
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1428
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      19
      1341
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1228
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      8
      1154
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      10
      1089
    10. 22
      1066
    Aihe