Nämä ovat tyyliä vuoden 1979-83 kolikkopelikäännöksiä, ja ilmaisia. Osa koodista on käännetty suoraan Z80-konekielestä m68k-konekieleen, joten tarkkuus käännöksissä on hyvä.
Xevious, tämä peli aloitti vertikaalisten räiskintäpelien vyöryn vuonna 1982, ainakin pelissä on kauhea taustasoundi, mutta peli vaatii A1200:n, sen värimäärän ja objektien vuoksi. Peli käännettiin aikoinaan myös C64:lle, ja se oli kerrassaan kauhea sotku.
https://m.youtube.com/watch?v=77AxvlBDizM
Scramble, tämä on klassinen horisontaalinen ampumapeli vuodelta 1981, jossa myös pommitetaan. Tämä peli toimii myös A500:lla, ja muitakin versioita samasta pelistä lienee tehty aikaisemmin Amigalle, mutta tämä on selvästi tarkin käännös tähän asti.
https://m.youtube.com/watch?v=mcxeZ9XvxEc
Galaxian on vuoden 1979 arcadepeli, joka oli Namcon vastaus klassiseen Space Invaders peliin. Pelissä on parempi grafiikka, ja se on monimutkaisempi.
https://m.youtube.com/watch?v=-hbAi8NEjSY
Tapper on yksinkertainen kaljatuoppipeli vuodelta 1983, jossa veivataan tuoppeja asiakkaille. Peli vaatii 1 MB chip muistia, mutta toimii myös A500:lla.
https://m.youtube.com/watch?v=Uf7SMiGiTR8
Vanhoja kolikkopelikäännöksiä tullut Amigalle viime aikoina: Xevious, Scramble, Galaxian, Tapper
13
571
Vastaukset
- Anonyymi
Testasin nämä pelit vielä emulaattorissa, hyvin näyttävät toimivan, Scramblessa oli vielä ongelmia skrollauksen kanssa muutamia kuukausia sitten, mutta sekin on korjattu. Bonuksena vielä SuperCars 2 AGA, A1200:lle.
https://itch.io/profile/jotd666
https://www.mediafire.com/file/96i3jg2jgu3t31q/Tapper_Final.adf/file- Anonyymi
Andri Jermak ❤️ Volodymyr Zelensky 💩 Gay-suhteessa.
Voi miten sööttiä, oikeeta natsirakkautta.,
----------------------------------------------------
Yli miljoona tapatettua Ukrainalaista! Koska Zelenskyi on Psykopaatti!
- Anonyymi
Tässä samalta tekijältä vielä Pengo, joka on Segan arcadepeli vuodelta 1982:
https://jotd666.itch.io/pengo500
Se toimii 1 MB A500:lla.
https://m.youtube.com/watch?v=V9q8A4lBWbI - Anonyymi
Mikä on kolikkopelejäkin vanhempi peli?
- kalikkapeli - Anonyymi
Tässä vielä paljon uusia käännöksiä jotdltä, vaikka osa näistä toimivat A500:lla, osa vaatii enemmän muistia (jopa 2MB). AGA-Amigoilla saa yleensä 50 FPS ja enemmän värejä näytölle. Jotkut pelit vaativat lisäksi myös FAST-muistia toimiakseen täydellisesti. Vaikka nämä kolikkopelikäännökset ovat 1980-luvun alun pelejä, niitä on vaikeaa saada toimimaan täydellisesti A500:lla, joko ruudunpäivitys on 25 FPS tai värejä ei ole tarpeeksi.
Pooyan vuodelta 1982:
https://jotd666.itch.io/pooyan
Elevator action:
https://jotd666.itch.io/elevator-action-500
Moonpatrol:
https://jotd666.itch.io/moonpatrol500
Galaga:
https://jotd666.itch.io/galaga500
Phoenix:
https://jotd666.itch.io/phoenix500 - Anonyymi
Jotd on taas julkaissut uuden kolikkopelikäännöksen, Gyruss vuodelta 1983. Peli vaatii OCS-koneen, jossa vähintään 1 MB muistia, mutta 2 MB:lla FAST-muistia saa enemmän ja parempilaatuista ääntä ja taustalla olevan tähtikentän. Lisätehoja vaaditaan myös (68030), jotta saisi paremman ruudunpäivityksen (50 FPS), muuten peli pyörii 25 FPS:llä peruskoneella (myös A1200).
Peli on tarkka käännös kolikkopelistä, mutta samanaikaisesti voi olla enemmän ääniä kuin alkuperäisessä, koska tuossa käytetty Amigalle kehitettyä äänimikseriä.
https://m.youtube.com/watch?v=gGKPlxrZynk - Anonyymi
Tässä olisi vielä yksi käännös vuodelta 1981, Lock'n Chase, on yksinkertainen peli, joka portattiin noin viikossa. Nopeastihan nämä menee, kun on ainakin puoliammattilaiset vauhdissa. Toimii 50 FPS:llä A500:lla, mikä myös kertoo pelin yksinkertaisuudesta.
https://m.youtube.com/watch?v=_PPGeZSiFc4- Anonyymi
Mulla oli tässä välillä Mattel Intellivision pelikonsoli vuodelta 1981 ja sille tuo Lock 'n Chase peli. Intellivision oli vissiin ensimmäinen 16-bittinen pelikonsoli, liekö tätä käytetty sitten Amigalle kääntäessä hyödyksi?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mulla oli tässä välillä Mattel Intellivision pelikonsoli vuodelta 1981 ja sille tuo Lock 'n Chase peli. Intellivision oli vissiin ensimmäinen 16-bittinen pelikonsoli, liekö tätä käytetty sitten Amigalle kääntäessä hyödyksi?
No eipä tietenkään, näissä jotd:n käännöksissä käytetään alkuperäisen kolikkopelin koodia hyväksi, ja käännetään m68k-konekielelle automaattisesti jonkun ohjelman avulla. Tuolloin 80-luvun alussa, myös 8-bittisiä prosessoreita käytettiin paljon kolikkopeleissä , kuten Z80/6502. Nämä ovat todella huonoja verrattuna jopa 68000-prosessoriin, joka löytyy A500/A600/A1000/A2000:sta.
Myös kolikkopelin assetit, kuten äänet ja grafiikka ovat käytettävissä, ja ne täytyy sovittaa Amigalle natiivisti jonkun oman rajapinnan kautta. Sovitustyössä Amigalle täytyy myös grafiikan värejä vähentää, jos niitä on liikaa, ja äänenlaatua ehkä muuttaa, jos äänikanavia on liikaa, yms. Nopeimmilla Amiga-koneilla saa mahdollisesti enemmän frameja ruudulle, ja jos muistia on liian vähän, voivat musiikit tai ääniefektit puuttua pelistä.
Mattel Intellivisionissa on muistia 1352 tavua, joten huono laite, ei se muisti riitä oikein mihinkään, sen pelit olivat sen vuoksi hyvin yksinkertaisia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No eipä tietenkään, näissä jotd:n käännöksissä käytetään alkuperäisen kolikkopelin koodia hyväksi, ja käännetään m68k-konekielelle automaattisesti jonkun ohjelman avulla. Tuolloin 80-luvun alussa, myös 8-bittisiä prosessoreita käytettiin paljon kolikkopeleissä , kuten Z80/6502. Nämä ovat todella huonoja verrattuna jopa 68000-prosessoriin, joka löytyy A500/A600/A1000/A2000:sta.
Myös kolikkopelin assetit, kuten äänet ja grafiikka ovat käytettävissä, ja ne täytyy sovittaa Amigalle natiivisti jonkun oman rajapinnan kautta. Sovitustyössä Amigalle täytyy myös grafiikan värejä vähentää, jos niitä on liikaa, ja äänenlaatua ehkä muuttaa, jos äänikanavia on liikaa, yms. Nopeimmilla Amiga-koneilla saa mahdollisesti enemmän frameja ruudulle, ja jos muistia on liian vähän, voivat musiikit tai ääniefektit puuttua pelistä.
Mattel Intellivisionissa on muistia 1352 tavua, joten huono laite, ei se muisti riitä oikein mihinkään, sen pelit olivat sen vuoksi hyvin yksinkertaisia.Intellivisionista puheenollen, siitähän piti tulla uusi konsoliversio, jonka nimi hivenen muistutti Amigaa, nimittäin Intellivision Amico, mutta siitä nyt ei sitten tullutkaan mitään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Intellivisionista puheenollen, siitähän piti tulla uusi konsoliversio, jonka nimi hivenen muistutti Amigaa, nimittäin Intellivision Amico, mutta siitä nyt ei sitten tullutkaan mitään.
Jotkut Intellivisionin pelit olivat kyllä melko hyviä, esim. Swords & Serpents, AD&D, Night Stalker, ja Dracula, voisi portata Amigallekin. Tuossa Serpentissä muisti loppui kesken, ja siinä oli vain lohikäärme pelin lopussa, mutta sen kanssa ei voinut taistella. Intellivisioon sai myös näppäimistön, joten sitä voitiin jotenkin ohjelmoida muistaakseni.
- Anonyymi
Muistatko muuten pelin Amigalla; Test Drive 2 - The Duel... jossa vastakkain Ferrari F40 ja Porsche 959 kai
- Anonyymi
Amigan aikoina autopeleissä oli aina vielä näitä superkalliita unelma-autoja, eikä tavallisia autoja.
Sitten tuli Playstation ja Gran Turismo, jossa oli mukana arkipäiväisiä tavallisiakin autoja, ja suosio räjähti pilviin.
Olisikohan Amigallekin kannattanut tehdä joku tavallisista autoista koostuva autopeli?
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 925308
- 564141
- 252239
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s282088Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161815- 151474
Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹321293Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗201076- 211010
T, miten mun pitäis toimia
Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest431001