Tiedebarometrin mukaan noin kaksi miljoonaa suomalaista uskoo astrologiaan

Anonyymi-ap

Uskotko sinä astrologiaan ? Uskotko, että syntymähetkesi "tähtien asennosta" voi laatia sinulle "luonnekartan" minkälainen olet ja tehdä horoskoopin elämällesi ?

14

293

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Selvennös:
      Astrologia on näennäistiede. Astrologia eli tähdistäennustaminen on uskomus,
      jossa seurataan taivaankappaleiden liikehdintää ja asemia:
      sen mukaan planeettojen liikkeet vaikuttavat ihmisten elämään.

      • Anonyymi

        Kuitenkin lähes kaikki tietävät horoskooppimerkkinsä. Perusluonteetkin on lueteltu eri merkeille, ja suurin osa meistä on sitä mieltä, että omat luonteenpiirteet kyllä soveltuvat horoskooppiimme.
        Ne ovat niin ovelasti laaditut, että jokainen löytää omia piirteitään niistä. :))


    • Anonyymi

      Vaikka joskus sanotaan, että joku asia oli "tähtiin kirjoitettu", en itse usko
      sellaiseen.

    • Olen horoskoopiltani Leijona.
      En usko että minussa on paljonkaan leijonaa, saman verran kuin suurimmassa osassa.
      En lue horoskooppeja. Nuorena kun olin rakastunut niin piti lukea kaikki saatavilla olevat horoskoopit.

    • Anonyymi

      Nuorena niihin halusi uskoa, varsinkin silloin kun ne lupasivat uuden ihmisen tapaamista tai "rakkautta", vaikka ei niihin tosissaan uskonutkaan,
      mutta joskus toivoi, että joku asia tapahtuisi.

    • Anonyymi

      Suomessa toimii tälläkin hetkellä koulutettuja ja ammatillisesti työskenteleviä astrologeja, joilta ihmiset tilaavat ennusteitaan ja "tähtikarttojaan".
      Miten lie kouluttaudutaan "ammatillisesti" "valetieteeseen" ?
      Siis huijaamaan ihmisiä.
      Samaa kuin kämmenestä tai korteista povaaminen.

    • Anonyymi

      Mulle ainakin tuo kiinalainen horoskooppi pitää paikkansa !

      Gubbe 74

    • Enpä tiedä "uskooko" näin vanhana enää mihinkään, mutta monia asioita pitää mahdollisena, kun omat varmuudet ovat vuosien varrella murentuneet.

      Minulle on tehty - vuosikymmeniä sitten - kaksikin luonneanalyysiä tähtikartan perusteella. Kyllä niissä perää oli.
      Kun puhutaan "horoskooppimerkistä" tarkoitetaan yleensä vain aurinkomerkkiä ja on muitakin planeettoja, joiden sanotaan vaikuttavan meihin ja tulevaan elämäämme, oma kellontarkka syntymähetkemme ja syntymäpaikkakuntamme ratkaisee.

      Ajattelu, tunne-elämä, ammatillinen suuntautuneisuus ovat ainakin omalla kohdallani menneet nappiin. Minun nouseva merkkini (joka kuulemma muuttuu vanhemmiten hallitsevaksi) on Kauris ja se sopii kyllä vakaana ja maanläheisenä vanhalle ihmiselle..))

      Jännä kuulla, että noinkin iso määrä on meitä, jotka emme suoralta kädeltä sulje pois tätäkään ulottuvuutta ihmismielessä, ihmiselämässä. Enkä ole koskaan voinut ymmärtää, mitä haittaa aiheeseen tutustumisesta voisi ihmiselle olla.

      Tulee myös mieleen, että C G Jung, maailmankuulu psykiatri tutki aikanaan eri horoskooppimerkkien yhteen sopivuutta. Saattoi käyttää niitä myös työssään. Tästä en kyllä ole varma, koska arvostettuna tiedemiehenä hän ei isoon ääneen tästä puhunut.

      • Anonyymi

        Vaikka tuntuu hassulta uskoa taivaanmerkkeihin ja niiden vaikutuksiin, olen kyllä havainnut, ett jotkut sopivat hyvin tähtimerkkiensä luonnekuvauksiin. Joku leijonan merkeissä syntynyt puolustaa ja huolehtii läheisistään, ja saman perheen neitsytmerkissä syntynyt on tarkka ja järjestelmällinen.
        .


      • Anonyymi kirjoitti:

        Vaikka tuntuu hassulta uskoa taivaanmerkkeihin ja niiden vaikutuksiin, olen kyllä havainnut, ett jotkut sopivat hyvin tähtimerkkiensä luonnekuvauksiin. Joku leijonan merkeissä syntynyt puolustaa ja huolehtii läheisistään, ja saman perheen neitsytmerkissä syntynyt on tarkka ja järjestelmällinen.
        .

        Kiva kuulla, Ano 15.15, ettei heti olla lyttäämässä kun tunnustaa oman kiinnostuksensa vuosien takaa..))
        Horoskooppeja en itsekään muista koskaan lukeneeni, vielä vähemmän niihin uskoneeni. mutta luonnekuvaukset kiinnostivat siinä vaiheessa kun omaa identiteettiä rakensi. Minua on myös aina kiinnostanut ihmismieli ja sen monet ulottuvuudet. Rajatieto on mielestäni avannut niitä, vaikka tiedeuskovaiset tietysti osoittavat sitä kohtaan suurta halveksuntaa..))


    • Anonyymi

      No kai näillä jutuilla aina joku elämäänsä antaa sisältöä uskomalla milloin mihinkin onhan näitä erityylisiä uskomuksia maailmassa jokapuolella. Joten se joka uskoo , uskokoon.
      Itse en ole horoskooppeja lukenut enkä ala lukemaan

    • Anonyymi

      Nuorempana luin aina huvikseni horoskoopin jos se lehdessä oli,
      vaikka hyvin tiesin, että se on huuhaata.
      Myöhemmin lukiessani eri lehdissä työskennelleen toimittajan elämänkertaa
      hän kirjassaan kertoi, että viikkohoroskoopit arvottiin lehteen.
      Niitä oli lipukkeina korillinen ja sieltä nostettiin kullekin horoskooppimerkille
      lappu eli "ennustus".

      • Anonyymi

        Astrologia ei ole tiede.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      127
      3187
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      108
      1292
    3. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      267
      1275
    4. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      65
      1076
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1051
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      13
      1033
    7. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      966
    8. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      52
      957
    9. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      42
      924
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      44
      826
    Aihe