Sinun lempiruokasi on muille myrkkyä

Anonyymi-ap

Ellei se tapa sinua, niin se ainakin tekee sinut sairaaksi. Syöpä, sydän-ja verisuonitaudit, diabetes, kihti, rasvamaksa, verenpainetauti jne. jne. aina vaanimassa niitä jotka eivät vahdi jokaista suupalaansa.
Jos on ylilihava, on esteettinen epämiellyttävyys kanssaeläjiensä näkökentässä. Jos on sairauksia tai vanhuuden vaivoja, niin on rasitus yhteiskunnalle ja veronmaksajille.
Jos syö enemmän kuin tienaa (kuin hullu mies huittisista) on eettisesti kyseenalainen henkilö.
Alzheimer onneksi usein saapuu armahtamaan meitä, joita jatkuvasti syyllistetään omista heikkouksistaan mitä tulee elämän pieniin nautintoihin.

19

380

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kaikkien lempiruoka ei ole läskisoosi ja sitä lempiruokaa ei syödä joka päivä.Jos vahtii koko ajan omia ja muidenkin syömisiä, on jo sairas henkisesti ja ehkä myös aliravittu.

• Anonyymi

Oikeaa läskisoosilihaa ei tämän päivän lihatiskiltä edes saa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oikeaa läskisoosilihaa ei tämän päivän lihatiskiltä edes saa.

Aivan varmasti on sian kylkeä tuoreena, siis oikeissa kaupoissa ei missään alepassa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aivan varmasti on sian kylkeä tuoreena, siis oikeissa kaupoissa ei missään alepassa.

Suurin osa Suomen kansasta käy justiinsa marketeissa, missä ei lihatiskiin satsata.
        "Oikeita" kauppoja nekin on.
        Minä en ainakaan häpeä alepoissa käymistä.

• Jos on elänyt kunnoitettavaan 80-vuoden ikään niin ei ainakaan kuole nuorena.
      Silti olen sitä mieltä että nyt, jos koskaan kannattaa huoehtia terveydestään.
      Siten voi saavuttaa vielä monia vuosia elämänhaluisena.
      Kyllä vanhuden vaivat saavat kaikki kiinni vaikka eläisi kuinka kurinalaisesti.
      Kai geeneilläkin on osansa, äitini suku on hyvin tervettä ja pitkä ikäistä vaikka eivät koskaan kuntoilleet ja söivät mitä sattui olemaan ja mistä tykkäsivät.
      Minä kuntoilen ainakin kolmesti viikossa, olen huomannut että siitä on hyötyä vaikka en juuri tykkää, siinä olen tullut äidin sukuun.
      Vaikuttaakohan ikä, vai mikä lienee, olen tullut hyvin valikoivaksi ruuan suhteen. En siis valitse terveellistä, vaan sitä mistä satun tykkäämään. Nytkin laitoin salaatin loput roskiin kun ei millään menneet mahaan asti.

• Anonyymi

Minulle ei oikein maistu mikään ruoka nykyisin, ei etenkään käristetyt, rasvaiset tai vahvasti maustetut ruuat. Mutta puolestani muut saavat syödä aivan kuten haluavat, ilman että tarvitsee tuntea syyllisyyttä siitä mitä suuhunsa laittaa. Kyllä minäkin olen nyt paljon valikoivampi mitä tulee ruokaan ja annokset pienentyneet ja etenkin lihansyönti vähentynyt paljon.
        Sukulaismies oli laitoshoidossa ja oli diabetes. Kaikki hyvä oli kielletty, mutta kymmentä päivää ennen kuolemaa (hänellä todettiin pitkälle edistynyt vatsasyöpä) henkilökunta ilmoitti että nyt saat syödä mitä haluat!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minulle ei oikein maistu mikään ruoka nykyisin, ei etenkään käristetyt, rasvaiset tai vahvasti maustetut ruuat. Mutta puolestani muut saavat syödä aivan kuten haluavat, ilman että tarvitsee tuntea syyllisyyttä siitä mitä suuhunsa laittaa. Kyllä minäkin olen nyt paljon valikoivampi mitä tulee ruokaan ja annokset pienentyneet ja etenkin lihansyönti vähentynyt paljon.
        Sukulaismies oli laitoshoidossa ja oli diabetes. Kaikki hyvä oli kielletty, mutta kymmentä päivää ennen kuolemaa (hänellä todettiin pitkälle edistynyt vatsasyöpä) henkilökunta ilmoitti että nyt saat syödä mitä haluat!

Mahtoivatkohan herkut maistua!
        Toisille ruoka maistuu jo vauvana, ja syömisiä on tarkkailtava koko elämän ajan.
        Ominaisuus sekin!
        Tvssä on ohjelma hengenvaarallisesti lihavista. Kyllä sen laadun syömistä voi verrata alkoholismiin.
        Mielestäni ko. ohjelmassa eivät potilaat saa oikeaa apua ongelmiinsa. Onnistumiset ovat harvassa.

• Anonyymi

Ei saa laittaa ruokaa roskiin! Olisit syönyt loput myöhemmin! Ja ruuan tähteet ei muutenkaan kuulu roskiin vaan biojätteeseen!

• Anonyymi kirjoitti:

Ei saa laittaa ruokaa roskiin! Olisit syönyt loput myöhemmin! Ja ruuan tähteet ei muutenkaan kuulu roskiin vaan biojätteeseen!

Biojätteeseen ne laitoin, tulee vain sanottua roskiin.
        Ei voinut syödä kun oli homeessa.

• Anonyymi

Ruoka voi olla hitaasti vaikuttava "myrkky".
      Lähes puolella suomalaisista kuolinsyy on edelleen sydän- ja verisuonitaudit.

Niitä ehkäistäkseen ruokavaliossa on hyvä huomioida energiamäärä ja rasvojen laatu. Ruokavalion tulisi sisältää paljon kasviksia ja vihanneksia sekä sopivasti proteiinia. Nopeat hiilihydraatit kuten vaalea vehnä korvataan täysjyvätuotteilla ja kova rasva pehmeällä rasvalla.

• Anonyymi

VOI ON OIKEATA LUONNONMUKAISTA Ruokaa.
        Koneöljyistä tehtyjä rasbojako syöt? Siemenistä tehdyt rasvat esim pellavaöljy on ollut öljylampussa käytettävää. Ne keksi 1920 luvulla alkaa tehdä ihmisruokaa.
        Kun teette kuten media ja korruptio lääkärit neuvoo olette sairas.
        Oletat niin aivopestyjä. Iosituhansia ihmiset syöneet ruokia jotka piti heikkona ja terveinä. Sitten menty vikaan akiekssa. Mitään ei osata itse edes ajatella.
        KUN TV kertoo lamaa tekee kaiken väärin.

• Anonyymi

Koska valtimonkovettumistauti voi alkaa jo lapsena, on syytä omaksua terveelliset ruokatottumukset mahdollisimman aikaisin. Lasten vanhempien pitäisi olla valistuneita. Ruokavalio on kokonaisuus ja sen monet edulliset vaikutukset näkyvät yleensä vasta pitkällä aikavälillä.

• Anonyymi

Nykyinen kasvisruokavalio on huono vaihtoehto niille, jotka eivät perehdy oikein asiaan.
        Pelkän kasvisten tarjoaminen kasvavalle lapselle on karhunpalvelus.
        Tuttavan poika ei lapsena syönyt kuin kasvisruokaa, hän jäi lyhyeksi ja voimattomaksi, hänellä on myös terveysongelmia. Armeija jäi kesken.
        Hurmanhenkinen äiti oli siirtynyt kasvisruokaan vasta aikuisiällä, eikä häntä kiinnostanut terveelliseen ruokavalioon tutustuminen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nykyinen kasvisruokavalio on huono vaihtoehto niille, jotka eivät perehdy oikein asiaan.
        Pelkän kasvisten tarjoaminen kasvavalle lapselle on karhunpalvelus.
        Tuttavan poika ei lapsena syönyt kuin kasvisruokaa, hän jäi lyhyeksi ja voimattomaksi, hänellä on myös terveysongelmia. Armeija jäi kesken.
        Hurmanhenkinen äiti oli siirtynyt kasvisruokaan vasta aikuisiällä, eikä häntä kiinnostanut terveelliseen ruokavalioon tutustuminen.

Kasviruoka on terveellistä, mutta pitää tosiaan opiskella ravinto-oppia.
        Kaikille se olisi hyväksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kasviruoka on terveellistä, mutta pitää tosiaan opiskella ravinto-oppia.
        Kaikille se olisi hyväksi.

Myöhäistä enää ?

• Anonyymi

Hetken päästä: Uusia perunoita Vesta silliä koiruoho ryyppy Carlsbergiä ja Reissumiästä :D

Skånepåg

• Anonyymi

Näin jo tänään kaupassa uusiaperunoita. Olivat hyvä näköisiä, mutta en vielä ostanut, kun oli vielä vanhojakin perunoita, ne ensin.
        En ymmärtänyt edellisen kirjoittajan,että mitä on koiruoho, Calsbergi jo tutumpi!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Näin jo tänään kaupassa uusiaperunoita. Olivat hyvä näköisiä, mutta en vielä ostanut, kun oli vielä vanhojakin perunoita, ne ensin.
        En ymmärtänyt edellisen kirjoittajan,että mitä on koiruoho, Calsbergi jo tutumpi!

Klikkaat koiruoho nii se tietsikalle ilmestyy :)

• Anonyymi

Siis, jos ei ole lempiruokaa niin välttyy kaikilta luettelemiltasi sairauksilta.
      Voita, kananmunia, maitoa runsain mitoin. Raejuustoa, rahkaa kilokaupalla viikoittain.
      Peruspöperöt sianliha- broileripainotteisia. Peruna ja makaroni vahvasti edustettuina.
      Kuivakakkua, täytekeksejä, tummaa suklaata, pähkinöitä närkkimiseen.
      Kahvin kanssa punalappuisia hillo- ym. pullia.
      Hyvin menee. PSA arvo alkaa olla hieman koholla mutta yhtä, kahta yötä lukuun ottamatta saan nukkua keskeytymättömät 7,5 - 8,5 tunnin yöunet.
      Vaanijat ovat tukirakenteiden puolella. Vasen lonkka 2:n asteen nivelrikko. Ei haitta mutta on otettava huomioon. Samoin tähystetty polvi on tietyissä rasitustilanteissa tuettava. Olkapäät on otettava huomioon joissakin suoritteissa.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kaksi vuotta

Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek
      Ikävä
      20
      5656
    2. Alahan tulla paikkaamaan tekojas

Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.
      Suhteet
      22
      2849
    3. Onko kenellekään muulle käynyt niin

Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk
      Ikävä
      155
      2606
    4. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      26
      2359
    5. Onko hän elämäsi rakkaus?

Itse olen sitä mieltä että kyllä se näin taitaa nyt olla
      Ikävä
      82
      1684
    6. Tekisin mitä vaan että

Pääsisin eroon susta.
      Ikävä
      146
      1565
    7. Tietääkö kaivattusi että

olet häneen ihastunut? 🤠
      Ikävä
      134
      1404
    8. Nainen, vaikka olen ja asun yksin

Saan silti seksiä aina kun tahdon. :/
      Ikävä
      133
      1024
    9. Terveiset kaivatullesi

kesän aluksi tähän ketjuun.
      Ikävä
      89
      984
    10. Olisitko maailmani?

Ajattelen sinua ja pelkään välillä, että olenko antanut sinulle liikaa kannettavaksi. Olenko vaatinut sinulta aivan liik
      Ikävä
      40
      909
    Aihe