Oletko pedantti tiptop-ihminen vai boheemi

Anonyymi-ap

vai jotain siltä väliltä, esimerkiksi järjestykseen pyrkivä boheemi ?
Minkälainen on sisäinen minäsi ? Haluaisitko osata ottaa rennommin
kuin otat ? Ahdistaako jatkuva "siivouspakko" ?

131

1446

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Eiköhän meistä suurin osa ole välimuoto.

    • Anonyymi

      "Sisäinen siivouspakko" on melko ahdistavaa. Poden sitä.
      Jos en siivoa omasta mielestäni tarpeeksi usein
      tunnen itseni huonoksi ihmiseksi.
      Kotona oli siivoushullu äiti. Siivouspakko on perua lapsuudesta.
      Koko perheen oli osallistuttava jokaviikkoiseen suursiivoukseen
      lattianpesuineen.

      • Anonyymi

        Hui kamalaa


    • Anonyymi

      Sisäinen minäni on boheemi, koska olen enemmän luova kuin konttorirotta
      ihminen. Järjestys on järjen ilo, mutta epäjärjestys on mielikuvituksen riemu.

      • Anonyymi

        Kauheaa sanoa konttorirotaksi toimistotyötä tekevää ihmistä. Harva pystyy töissä vapaasti toteuttamaan itseään. Kyllä näitä huolellisia ja luotettavia ihmisiä tarvitaan, että asiat sujuvat.


      • Anonyymi

        Miten "konttorirotta" voi olla luovan vastakohta? Konttorissa työskentelevä ei välttämättä ole lainkaan siisti ja järjestelmällinen, ne jutut kun eivät ole ammatinvalinnasta kiinni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten "konttorirotta" voi olla luovan vastakohta? Konttorissa työskentelevä ei välttämättä ole lainkaan siisti ja järjestelmällinen, ne jutut kun eivät ole ammatinvalinnasta kiinni.

        Ihan totta. Ei ammatin valinnalla ole mitään tekemistä miten kotona siivoilee.
        Konttori ihmisellä saattaa olla hyvinkin sekaista .
        Itse olen se välimuoto joskus kyllä saa sen siivous puuskat ja oikein nauttii kun saa aikaan siistiä joka huoneessa, mutta enimmäkseen vaan sitä tavallista järjestystä ,
        Paljon riippuu millä tuulellakin on kulloinkin.


    • Siivoan sen verran kun jaksan ja itse viihdyn asunnossani.
      Kävi siivoojakin kerran, en tehnyt sopimusta vielä, ei heissä mitään vikaa ollut, kai luontainen nuukuuteni vaikutti.
      En ole boheemi, mutta aika suurpiirteinen, vanhemmiten aina vain enemmän. On pakko, kun ei jaksa enää samaa kuin nuorempana.
      Oli pakko panna tuli uuniin, vaikka tuhoaa ilmastoa. En raaski käyttää sähköäkään kun tein sopimuksen 12 senttiä kvh ja nyt on pörssisähkö paljon alempi.
      En sen takia menetä yö uniani. Lämmitän sähkölläkin jos on pakko.
      Minulla on aina ollut oma tärkeysjärjestykseni.
      Siivoaminen on ollut pakkopullaa, mutta senkin olen suorittanut kohtalaisesti.

      • Huvittaa kun sana pakko toistui tekstissäni ainakin neljä kertaa.
        Mieheni aikoinaan sanoi että "pakko ei ole kuin kuolemaan, ja siihenkin vain kerran."


      • Anonyymi

        Minulla on ollut siivooja jo vuosia. Hän on miettinyt ikääni ja tullut siihen tulokseen.n, että ikää on niin runsaasti etten ole enää turhan nuuka. Olettaa, ette näe nurkkiin, vanhus kun olen. Potuttaa maksaa 45 E/tunti tyhjästä. Pitäisi pestata uusi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla on ollut siivooja jo vuosia. Hän on miettinyt ikääni ja tullut siihen tulokseen.n, että ikää on niin runsaasti etten ole enää turhan nuuka. Olettaa, ette näe nurkkiin, vanhus kun olen. Potuttaa maksaa 45 E/tunti tyhjästä. Pitäisi pestata uusi.

        Kyllä tuolla hinnalla saa myös tunnollisen siivoojaan. Minä tulisin , jos olisin nuorempi.


    • Anonyymi

      On kun säätiedotus vaihtelevaa siisteyttä. Joskus on oikein kivakin siivota, toisinaan taas ei, ja ihme kyllä yllätysvieraat saapu joka kerta sillon kun ei ole ollut siivouspäällä.

    • Anonyymi

      En kestä sotkua. Sillä tarkoitan vaatekasoja tuoleilla, tiskejä tiskipöydällä jne. Ns. ruuhkavuosina nekin tuli tutuiksi, kuten legot jalkapohjien alla.
      Pedantti en ole vieläkään, mutta tavarat kulkeutuvat hetimiten omille paikoilleen. En niitä ojentele millintarkasti. Pölyhiukkasiakin on.
      Järjestys pitää ajatuksetkin suhtkoht ojennuksessa ;)

    • Anonyymi

      Toivottavasti en kumpaakaan.
      Minusta ei pidä kärjistää asioita kuten Sanna Marin. Hän sanoi Usassa, että pitää valita puolensa.
      Tällainen kahtiajako ei ole sosiaalisesti viisasta.

      • Anonyymi

        Olennainen taisi jäädä ymmärtämättä. Ei tässä ole mistään "kahtiajaosta" kyse.
        Kun on kyse luonteesta miten valitset "puolesi" ?
        Pitäisikö ihmisen pakottaa itsensä olemaan koko elämänsä jotain mitä ei ole ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olennainen taisi jäädä ymmärtämättä. Ei tässä ole mistään "kahtiajaosta" kyse.
        Kun on kyse luonteesta miten valitset "puolesi" ?
        Pitäisikö ihmisen pakottaa itsensä olemaan koko elämänsä jotain mitä ei ole ?

        Ihminen muuttuu. Ennen olin kova siivoamaan, en enää.


      • Anonyymi

        Sait Sannan tähänkin aiheeseen.


    • Anonyymi

      Mistä tulee ajatus, että boheemilla olisi koti likainen ?
      Boheemius ei tarkoita sitä.

      • Anonyymi

        Boheemisuus ei ole likaisuutta.


    • Kävin tarkistamassa Nykysuomen sanakirjasta sanan ´boheemi´ merkityksen:
      "Epäsäännöllistä tai epäsovinnaista kevyen huoletonta elämää viettävä henkilö, varsinkin taiteilija, kirjailija tai ylioppolas, mustalaisluonne. Eino Leino, Suomen suurin boheemi."Tuskin Eino Leinon elämä kovinkaan huoletonta tai kevyttä oli, häntä vaivasivat sairaudet , taloudelliset huolet ja ihmissuhdevaikeudet. Toisaalta tietysti juhlittiin ja nautittiin ihailusta ja saavutuksista. Monilla suomalaisilla taiteilijoilla on ollut taloudesta ja kukkaronnyöreistä kiinni pitävä vaimo tasapainottamassa elämää.

      Tästä alunperin ranskalaisista taiteiljoista käytetty boheemi nimitys on laajentunut, puhutaan esimerkiksi boheemista pukeutumisesta ja boho-sisustuksesta. Minustakaan boheemisuuden ei tarvitse merkitä siivoamattomuutta, vaan rentoutta ja suurpiirteisyyttä, niin arkisissa asioissa kuin ehkä elämäntapanakin.

      Entisajan mökkielämässä oli boheemeja piirteitä , luonnonläheistä vapautta kaupunkielämän kaavoista, samoin opiskelijoiden boksielämässä, jossa niukat varat pakottivat kekseliäisyyteen ja suurpiirteisyyteen. Tavallaan se opiskelijaelämä olikin huoletonta, ei ollut sidottu perheeseen eikä kivijalkaan, oli paljon samanhenkisiä samassa tilanteessa olevia ystäviä, välillä päntättiin, välillä juhlittiin , jaettiin arvot, sämpylät, teet ja viinit, mutta oli kuitenkin keskityttävä myös valmistumiseen. Perheellisenä piti tietenkin asettaa asioiden tärkeysjärjestys uusiksi. Ensin lasten tarpeet, säännöllinen päivärytmi, ruuat pöytään ja nukkumaan ajallaan. "lukujärjestys" piti olla kaikilla. Mutta eivät lapset epäjärjestyksestä kärsineet, siivous ei ollut listan kärkipäässä ja välillä saattoi antaa piutpaut arjen säännöille, juhlia.

      Nyt vanhana ja eläkkeellä tulee näitä boheemipiirteitään voi päästää joskus, jos nyt ei ihan valloilleen, niin ainakin hiukan irrottautua arjen rutiineista. Retki jonnekin kauniille näköalapaikalle herkullisesti varustetun eväskorin kanssa, unohtamatta kuohuviiniä ja mansikoita, pöytäliinaa ja vilttiä, pyöränkoriin vaan kaikki ja menoksi. Autollakin voi lähteä, silloin voi valita vapaammin ihanat boheemit asusteet käytännöllisyydestä piittaamatta.

      • Anonyymi

        Ohjeita annat miten voi elää ja päästää valloilleen niinkuin tässä iässä ei osaisi.


      • Tein faceen kuvakoosteita itsestäni kuuskytluvulta eteenpäin. Lukiessani kommenttiasi ja katsellessani noita nuoruuden valokuvia ne herättivät kaipuun menneeseen.

        Voin yhtyä näkemykseesi boheemista elämästä.

        Olen luova, hiukan boheemi, mutta kaikilla mittareilla mitattuna, about...ihan hyvä ihmiseksi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ohjeita annat miten voi elää ja päästää valloilleen niinkuin tässä iässä ei osaisi.

        Uskon ettet ohjeita tarvitse, ja omasta elämästäni tuokiokuvia minä vain kerroinkin. Olisi ehkä se minä- sana laittaa useampaan paikkaan, ettei kenellekään tule tunnetta minun haluavan ohjeistaa tai neuvoa. Ei ole siihen mitään tarvetta eikä pätevyyttäkään. Mutta asioiden jakaminen on minusta mukavaa, voi hypätä yli jos ärsyttää.


      • Anonyymi
        korpikirjailija kirjoitti:

        Tein faceen kuvakoosteita itsestäni kuuskytluvulta eteenpäin. Lukiessani kommenttiasi ja katsellessani noita nuoruuden valokuvia ne herättivät kaipuun menneeseen.

        Voin yhtyä näkemykseesi boheemista elämästä.

        Olen luova, hiukan boheemi, mutta kaikilla mittareilla mitattuna, about...ihan hyvä ihmiseksi.

        Tvssä meneesarja ruotsalaisesta perheestä, jolla on mielestäni boheemi elämä. He ovat ostaneet Sisiliasta 1700- luvulla rakennetun talon pihoineen, ja sarja kertoo remontista ja muutosta uusiin oloihin. Remontin jälkeenkin asunto näyttää ikäiseltään. Kaikki siellä on re.pallaan, mutta heillä on visio tuloksesta!


      • Anonyymi
        korpikirjailija kirjoitti:

        Tein faceen kuvakoosteita itsestäni kuuskytluvulta eteenpäin. Lukiessani kommenttiasi ja katsellessani noita nuoruuden valokuvia ne herättivät kaipuun menneeseen.

        Voin yhtyä näkemykseesi boheemista elämästä.

        Olen luova, hiukan boheemi, mutta kaikilla mittareilla mitattuna, about...ihan hyvä ihmiseksi.

        Joo siis sä tarkoitat ettet sä ole ole niin tyhmä kuin vaikutat,
        ihan jees juttu

        ja täällä olet mahtava vaikuttaja
        Tuskin minäkään lukisin ilman teitä Ploman kanssa. Te olette kaksi kärjessä tai siis vieläkin korkeammalla


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo siis sä tarkoitat ettet sä ole ole niin tyhmä kuin vaikutat,
        ihan jees juttu

        ja täällä olet mahtava vaikuttaja
        Tuskin minäkään lukisin ilman teitä Ploman kanssa. Te olette kaksi kärjessä tai siis vieläkin korkeammalla

        Taiteilijat ovat usein boheemityylisiä, toinen tunnettu kirjailija, toinen keramiikkataiteilija. Saa unohtua riisit hellan kulmalle kattilaan päiväkausiksi ja kylpyvannat pitkin mäkiä. Täällä palstallakin arvostetaan boheemisuutta ja taiteilijoita, muut on harmaita hiirulaisia.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Joo siis sä tarkoitat ettet sä ole ole niin tyhmä kuin vaikutat,
        ihan jees juttu

        ja täällä olet mahtava vaikuttaja
        Tuskin minäkään lukisin ilman teitä Ploman kanssa. Te olette kaksi kärjessä tai siis vieläkin korkeammalla

        Kiitos, näinhän se taitaa olla kun funteeraat. Tyhmäksi ei kukaan ole minua sanonut.

        Ärsyttävä lienen jos minua ei oikeesti tunne. Kun naputtelen tekstiä huumori astuu mukaan ja tekstini elää .

        Hyvistä kannanotoista tykkään, kuten esim. Ramoonan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Taiteilijat ovat usein boheemityylisiä, toinen tunnettu kirjailija, toinen keramiikkataiteilija. Saa unohtua riisit hellan kulmalle kattilaan päiväkausiksi ja kylpyvannat pitkin mäkiä. Täällä palstallakin arvostetaan boheemisuutta ja taiteilijoita, muut on harmaita hiirulaisia.

        Sellaisia eläviä ja tunteilla eläviähän me Paloman kanssa olemme.

        Kertoisit jotain itsestäsi, sinustakin voisi löytyä jotain erikoista.

        Minä en halua olla huomaamaton. Meitä on paljon, mutta harmaita hiirulaisia lie enempi.


      • Anonyymi
        korppis kirjoitti:

        Sellaisia eläviä ja tunteilla eläviähän me Paloman kanssa olemme.

        Kertoisit jotain itsestäsi, sinustakin voisi löytyä jotain erikoista.

        Minä en halua olla huomaamaton. Meitä on paljon, mutta harmaita hiirulaisia lie enempi.

        Onko tunteissa jotain erikoista? Kaikilla on tunteita, kuten vihaa, rakkautta, kateutta, surua, iloa. Useimmilla järki kuitenkin menee niitten edelle tärkeissä ratkaisuissa. Miten te kaksi olette ” sellaisia eläviä”, aika tavallista taapertamista pienissä ympyröissä näyttää olevan Dalijoen mutkassa ja köyhässä Kainuussa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Onko tunteissa jotain erikoista? Kaikilla on tunteita, kuten vihaa, rakkautta, kateutta, surua, iloa. Useimmilla järki kuitenkin menee niitten edelle tärkeissä ratkaisuissa. Miten te kaksi olette ” sellaisia eläviä”, aika tavallista taapertamista pienissä ympyröissä näyttää olevan Dalijoen mutkassa ja köyhässä Kainuussa.

        Mainitsinko, että järki kulkee takanani?

        Paloma elää omalla tavallaan ja minä omalla, hän Dalajoen mutkassa ja minä täällä korvessa.

        Oletko lukenut miten hyvin Kainuussa menee, köyhyys lie Ilmari Kiannon aikausta ajattelua.


      • Anonyymi
        korppis kirjoitti:

        Mainitsinko, että järki kulkee takanani?

        Paloma elää omalla tavallaan ja minä omalla, hän Dalajoen mutkassa ja minä täällä korvessa.

        Oletko lukenut miten hyvin Kainuussa menee, köyhyys lie Ilmari Kiannon aikausta ajattelua.

        Niin ja sitten sekin vielä että Dalajoessa ei ole tässä kohtaa mutkaa eikä Kainuussa ole köyhyyttä sen enempää kuin muuallakaan.
        Mutkia ja köyhyyttä lienee joidenkin kommentoijien ajatusmaailmassa ja muistin kuvioissa. Muistetaan vain se mitä itse on änkyttänyt vuosikaupalla, mutta ei sitä mitä asianosainen on itse sanonut.
        Hohhohhoijaaaaa...


      • Anonyymi
        korpikirjailija kirjoitti:

        Tein faceen kuvakoosteita itsestäni kuuskytluvulta eteenpäin. Lukiessani kommenttiasi ja katsellessani noita nuoruuden valokuvia ne herättivät kaipuun menneeseen.

        Voin yhtyä näkemykseesi boheemista elämästä.

        Olen luova, hiukan boheemi, mutta kaikilla mittareilla mitattuna, about...ihan hyvä ihmiseksi.

        Koska ne sinne faceen ilmestyy? Ei löytynyt myöskään Instragramista , eikä Korvesta maailmalle osiosta , joten kuvat jakoon pian.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koska ne sinne faceen ilmestyy? Ei löytynyt myöskään Instragramista , eikä Korvesta maailmalle osiosta , joten kuvat jakoon pian.

        Huomenta tähän alkavaan viikkoon. Ethän ole mun faceystävä, joten älä pitkästy odottamaan.

        Korppis


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko tunteissa jotain erikoista? Kaikilla on tunteita, kuten vihaa, rakkautta, kateutta, surua, iloa. Useimmilla järki kuitenkin menee niitten edelle tärkeissä ratkaisuissa. Miten te kaksi olette ” sellaisia eläviä”, aika tavallista taapertamista pienissä ympyröissä näyttää olevan Dalijoen mutkassa ja köyhässä Kainuussa.

        No niin taas tämä aloitti kuten tavallista , olisko joskus mahdollista ettei pilata keskustelua tyhjänpäiväisillä huomautuksilla . Itse pidän näiden molempien naisten teksteistä ja huumorista.
        J


    • Anonyymi

      Ei ahdista. Silti siistiä on oltava. Ei vaatteita ,lehtiä pitkin poikin. Eteisessä takit verhon takana.jne

    • Anonyymi

      Ennemmin vähän paskaa nurkissa kuin puhdas helvetti !

      Da

      • Anonyymi

        Jos pashkaa on "nurkissa", sitä on muuallakin, joten "puhdas helvetti" on paljon terveellisempi vaihtoehto. Ihan vain siitäkin syystä, että puhtaus on puoli ruokaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos pashkaa on "nurkissa", sitä on muuallakin, joten "puhdas helvetti" on paljon terveellisempi vaihtoehto. Ihan vain siitäkin syystä, että puhtaus on puoli ruokaa.

        Asutko jossain mustalais-leirioloissa ?
        "Puhtaus on puoli ruokaa" - sanonta tulee romaneilta.

        Hädän ja puutteen aikoinakin juhlan kunniaksi on syöty hyvin,
        kertovat vanhat r o m a n i t.
        Ruoka ja sen puute on jaettu yhdessä ja leirioloissakin on vaalittu puhtautta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Asutko jossain mustalais-leirioloissa ?
        "Puhtaus on puoli ruokaa" - sanonta tulee romaneilta.

        Hädän ja puutteen aikoinakin juhlan kunniaksi on syöty hyvin,
        kertovat vanhat r o m a n i t.
        Ruoka ja sen puute on jaettu yhdessä ja leirioloissakin on vaalittu puhtautta.

        En asu, mutta yhdyn ja ymmärrän heitä(kin) hyvin, kuten kaikkia vähemmistöjä ja alakynteen jääneitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Asutko jossain mustalais-leirioloissa ?
        "Puhtaus on puoli ruokaa" - sanonta tulee romaneilta.

        Hädän ja puutteen aikoinakin juhlan kunniaksi on syöty hyvin,
        kertovat vanhat r o m a n i t.
        Ruoka ja sen puute on jaettu yhdessä ja leirioloissakin on vaalittu puhtautta.

        Miksi Marko Putkonen esiintyi hortto kaalona vaikka on kaajo?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En asu, mutta yhdyn ja ymmärrän heitä(kin) hyvin, kuten kaikkia vähemmistöjä ja alakynteen jääneitä.

        Niinkuin oli karkkeja ja suruja ja suomenryssiä demareita ja muita vähemmistöjä stananpalvojia ja silleen niillä on ala hakusessa ja kynnessä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Asutko jossain mustalais-leirioloissa ?
        "Puhtaus on puoli ruokaa" - sanonta tulee romaneilta.

        Hädän ja puutteen aikoinakin juhlan kunniaksi on syöty hyvin,
        kertovat vanhat r o m a n i t.
        Ruoka ja sen puute on jaettu yhdessä ja leirioloissakin on vaalittu puhtautta.

        Yleinen käsitys on, että likainen ja huolimaton ihminen on " boheemi"!
        Sanojen merkitys muuttuuolen ajatellut, että suurpiirteinen ja kaikissa tilanteissa selviytyvä ihminen omaa boheemisia taipumuksia, ei stressaa,keksii tavan selviytyä tilanteesta huumorillajamyönteisellä asennoitumisella.
        Ei sotkuinen ihminen ole muuta kuin saamaton.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yleinen käsitys on, että likainen ja huolimaton ihminen on " boheemi"!
        Sanojen merkitys muuttuuolen ajatellut, että suurpiirteinen ja kaikissa tilanteissa selviytyvä ihminen omaa boheemisia taipumuksia, ei stressaa,keksii tavan selviytyä tilanteesta huumorillajamyönteisellä asennoitumisella.
        Ei sotkuinen ihminen ole muuta kuin saamaton.

        Boheemi tykkää liihotella ympäri maailmaa ja koska työnteko ei niin maistu, hän siipeilee muiden kustannuksella. Ei ole omaa asuntoa jota olisi joskus siivottava, vaan majailee muitten huusholleissa ilmaiseksi. Häntä voidaan sietää, jos hän on hauskaa seuraa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yleinen käsitys on, että likainen ja huolimaton ihminen on " boheemi"!
        Sanojen merkitys muuttuuolen ajatellut, että suurpiirteinen ja kaikissa tilanteissa selviytyvä ihminen omaa boheemisia taipumuksia, ei stressaa,keksii tavan selviytyä tilanteesta huumorillajamyönteisellä asennoitumisella.
        Ei sotkuinen ihminen ole muuta kuin saamaton.

        Hyvä kommentti. Boheemius ei tarkoita (välttämättä) epäsiisteyttä, vaan että ei ole, käyttäydy ja ajattele samalla tavalla kuin suurin osa sopuleista. Ts. uskaltaa kulkea erilaisia latuja ja toisenlaisia polkuja kuin tavan tallaajat.


    • Anonyymi

      Boheemi henkisesti eli hyvinkin avaramielinen ja ehkäpä jopa poikkeava ajatusmaailmaltani. Toisaalta taas kotini on aika perinteinen ja aina suht siisti mutta ehkä sielläkin on tiettyä twistiä. Tykkään tyylistäni ja viihdyn ajatusmaailmassani ja mikä parhainta puolisoni arvostaa suunnattomasti sitä, etten ole kuin muut vaan hyvinkin omanlaiseni persoona

      • Anonyymi

        Kyllä boheemi voi olla aika ahdasmielinenkin, kun pitää omaa elämäntapaansa jotenkin parempana kuin tavanomaista ja on kovin tyytyväinen itseensä. Narsismimta kuulostaa. Vai että suunnatonta arvostusta puolisoltakin erikoisuudesta🤣🤣🤣 Eikö se riitä, että ollaan tasa- arvoiset?


      • Anonyymi

        että oikein puoliso arvostaa?
        Miksi oltaisi yhdessä, jos puolisot ei toisiaan arvostaisi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        että oikein puoliso arvostaa?
        Miksi oltaisi yhdessä, jos puolisot ei toisiaan arvostaisi?

        Ei tavallista takarivityyneä arvosteta, pitää olla eturivin erikoisEetla! Tai pollea poheemipirjo.


      • Anonyymi

        Noin vaatimattoman ihmisen (21:06) on varmaan vaikea kehua itseään 🤣


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei tavallista takarivityyneä arvosteta, pitää olla eturivin erikoisEetla! Tai pollea poheemipirjo.

        Asetat siis itsesi takariviin, miksi?


      • Anonyymi
        korppis kirjoitti:

        Asetat siis itsesi takariviin, miksi?

        Siellä istuin koulussakin, olin jo silloin pitkä ilkäisekseni. Enhän voi missään olla edessä pimittämässä muitten näköaloja.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Siellä istuin koulussakin, olin jo silloin pitkä ilkäisekseni. Enhän voi missään olla edessä pimittämässä muitten näköaloja.

        Minäkin olen pitkä, mutta ei se vienyt muilta näköaloja koulussa.

        Omissa korvien välissä voimme pimittää muiden näköaloja. Tuskin se muita kiinnosti.


      • Anonyymi
        korppis kirjoitti:

        Minäkin olen pitkä, mutta ei se vienyt muilta näköaloja koulussa.

        Omissa korvien välissä voimme pimittää muiden näköaloja. Tuskin se muita kiinnosti.

        Kyllähän pitkä ihminen edessä estää lyhyemmän näkyvyyden. Se o n ihan faktaa. :)


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllähän pitkä ihminen edessä estää lyhyemmän näkyvyyden. Se o n ihan faktaa. :)

        Istuessaanko?


      • Anonyymi
        korppis kirjoitti:

        Istuessaanko?

        Kyllä, meillä koulussa ainakin pitkät laitettiin taakse ja lyhyet eteen, juuri näkyvyyden takia.

        Teattereissakin on tämä ongelma näkyvyyden suhteen, jos pitkä istuu edessä.


      • Anonyymi
        korppis kirjoitti:

        Istuessaanko?

        Pitkällä ihmisellä on myös pitkä selkä ja kyllä se ihan normaalia oli istuttaa pitkät taakse. Joskus pitkäkin joutui istumaan eturiviin, jos häiriköi siellä takana. Ope saattoi pitä paremmin edessä silmällä, mutta sellaisen takaa ei nähnyt kunnolla taululle.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä, meillä koulussa ainakin pitkät laitettiin taakse ja lyhyet eteen, juuri näkyvyyden takia.

        Teattereissakin on tämä ongelma näkyvyyden suhteen, jos pitkä istuu edessä.

        No, nythän tämä keskustelu meni pilkun nukosteluun. Alkuperäinen asiahan oli korvienvälissä olevista näköaloista. Takarivin tyyneistä kuinka eturivin Eetlat estivät heidän kehitystään jo koulussa.


      • Anonyymi
        korppis kirjoitti:

        No, nythän tämä keskustelu meni pilkun nukosteluun. Alkuperäinen asiahan oli korvienvälissä olevista näköaloista. Takarivin tyyneistä kuinka eturivin Eetlat estivät heidän kehitystään jo koulussa.

        Sory! Mä vaan vastasin sun kyssäriin, teidän "tyynet ja eetlat" on mulle hepreaa ja en todellakaan huomannut, että oli jostakin kehityksestä kysy.

        Hyvää Päivän jatkoa!


      • Anonyymi
        korppis kirjoitti:

        No, nythän tämä keskustelu meni pilkun nukosteluun. Alkuperäinen asiahan oli korvienvälissä olevista näköaloista. Takarivin tyyneistä kuinka eturivin Eetlat estivät heidän kehitystään jo koulussa.

        Kolahtikos omaan nilkkaasi? Isoiitan pääkin on niin iso kuin potkupallo, korvien väli niin laaja ettei sen takaa näe taululle. Ja selkä leveä ja pitkä kuin ladon ovi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kolahtikos omaan nilkkaasi? Isoiitan pääkin on niin iso kuin potkupallo, korvien väli niin laaja ettei sen takaa näe taululle. Ja selkä leveä ja pitkä kuin ladon ovi.

        Tuo nyt on pieniaivoisen kommentti niitä syntyy pienissä päissä, joissa korvienvälejä ei ole juuri lainkaan. He tykkäävät tulla lytätyiksi, anovat huomiota, ei ope jaksa mitättömyyksiä.


      • Anonyymi
        korppis kirjoitti:

        Tuo nyt on pieniaivoisen kommentti niitä syntyy pienissä päissä, joissa korvienvälejä ei ole juuri lainkaan. He tykkäävät tulla lytätyiksi, anovat huomiota, ei ope jaksa mitättömyyksiä.

        Taas lähti telaketjumörssäri liikkeelle.😳


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taas lähti telaketjumörssäri liikkeelle.😳

        Sitä saat mitä tilaat, vikise vaan.

        Korppis


    • Anonyymi

      Jokainen on erilainen. Jokainen on omansalainen. Minäkään en ole kuin muut
      - - - nuo farisealaiset. Kauhistus ! Pois se minusta !

    • Anonyymi

      Mihinkä narsiti-mörssäri luonteestaan pääsisi ?

      • Anonyymi

        Jokaisella meillä on omanlaisensa luonne, niin sinulla, kuin minullakin.

        Vaikeaa on varmaan sinunkin päästä luonteestasi eroon?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jokaisella meillä on omanlaisensa luonne, niin sinulla, kuin minullakin.

        Vaikeaa on varmaan sinunkin päästä luonteestasi eroon?

        Mukavan luonteen omaavan ei siitä edes tarvitse päästä eroon. Aggressiivinen jyrääjä saa tyydytystä muita lytätessään, haluaa pitää jyräävän luonteensa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mukavan luonteen omaavan ei siitä edes tarvitse päästä eroon. Aggressiivinen jyrääjä saa tyydytystä muita lytätessään, haluaa pitää jyräävän luonteensa.

        Pidätkö siis itseäsi mukavan luonteen omaavana?

        Ihminen, joka nimittelee toisia ilkeästi, ei omaa mukavaa luonetta.

        Kyllä, olen nähnyt täällä nimittelyjä, niin rekatuilta, kuin meiltä puskasta kirjoittavilta.


    • Anonyymi

      "Jos kaikki muut olisivat samanlaisia kuin minä, tämä maailma olisi niin paljon parempi paikka"
      (Kokoelmasta vanhoja viisauksia jotka ei koskaanmene pois muodista)

      • Anonyymi

        Entä jos kaikki muut olisivat erilaisia kuin sinä, olisiko maailma parempi paikka ?


    • Anonyymi

      Kodissani on asumisen jäljet. Tavarat ovat tarkoituksenmukaisessa järjestyksessä minun seuraavaa käyttöäni varten.
      Kotini ulkopuolella pyrin ajattelemaan toisia ihmisiä. Ilman lisävaivaa teen asiat valmiiksi.
      Yhtenä esimerkkinä valmistautuminen laboratoriossa verinäytteen ottoon.
      Mennessäni odotustilaan riisun päällysvaatteeni naulakkoon ja jätän päälleni t-paidan.
      Sisään kelakortti valmiina kädessä. Näytteet putkiin. Kiitokset ja ulos. Naulakosta vaatteet päälle.
      Ainakin 95% asiakkaista istuu jurottaa talvellakin toppatakit päällä ja menevät niine hyvineen näytteen ottoon jossa on saatava käsivarsi paljaaksi.
      Näytteen jälkeen toplinkien vunttuaminen päälle toimenpidehuoneessa ja sitten ulos.
      Törkeää henkilökunnan ajan haaskausta ja sikamaista kanssaihmisten väheksymistä!

      • Anonyymi

        Mistä tiedät, mitä heillä on toppatakin alla? Josko siellä onkin jo käsivarsi paljaana?

        Täällä ruuhkasuomessa ei suositella takin jättämistä naulakkoon, ei edes yksityisellä.
        Vorot vie. :)


      • Anonyymi

        Epähygieenistäkin tuo päällysvaatteiden ravistelu labratiloissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä tiedät, mitä heillä on toppatakin alla? Josko siellä onkin jo käsivarsi paljaana?

        Täällä ruuhkasuomessa ei suositella takin jättämistä naulakkoon, ei edes yksityisellä.
        Vorot vie. :)

        Vaimoni joutuu käymään labrassa kerran viikossa. Minä muutaman kerran vuodessa. Vaikka jätämme turhat vaatteet naulakkoon niin kertaakaan näiden vuosien aikana eivät vorot ole vieneet mitään.
        Pidän lompakkoni T-paidan rintataskussa ja vaimollani on mukana joku pussukka.

        Käyttämässämme julkisen puolen labrassa on aamupäivisin istujia kymmenkunta.
        Ilmeisesti pikkukaupunkimme väestö on niin varakasta, etteivät päähineetkään olisi vaaravyöhykkeessä.
        Ukonturjakkeet istuvat talvella karvareuhkat päässä.


      • Anonyymi

        Minusta on järkevämpää istua takki päällä odotustiloissa kuin pitää sitä vaivalloisesti sylissä myssyn ja kassin kanssa. Kaukana sijaitsevaan naulakkoon ei kannata takkia ripustaa, ei ole sanottu, että se on siellä enää, kun tuntien odottelun jälkeen pääset lähtemään. Toimenpidehuoneessa on kyllä naulakko oven pielessä.
        En ole todellakaan tiennyt, että olen väheksynyt sinua tällä menettelyllä.
        Sori.


    • Olen menossa torstaina labrakokeisiin. Pitääkin katsoa onko odotustiloissa naulakkoja, en muista nähneeni. Vaatteille on koukut näytteenotto huoneissa.

      Nyt on niin koleat säät, että uskon pistäväni toppatakin päälle.

      Mietin, taskuissani on yleensä rahapussi, kodin- ja auton avaimet yms. Eli en kyllä jättäisi takkiani yleisiin tiloihin.

      • Anonyymi

        Minä käytän käsilaukkua tai olkalaukkua, jossa on känny, lompakko, avaimet ym tärkeä. Jätän päällystakin lähimpään naulakkoon . Koskaan sitä ei ole varastettu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä käytän käsilaukkua tai olkalaukkua, jossa on känny, lompakko, avaimet ym tärkeä. Jätän päällystakin lähimpään naulakkoon . Koskaan sitä ei ole varastettu.

        Kerta se on ensimmäinenkin. Varmaan riippuu missä päin asustelee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä käytän käsilaukkua tai olkalaukkua, jossa on känny, lompakko, avaimet ym tärkeä. Jätän päällystakin lähimpään naulakkoon . Koskaan sitä ei ole varastettu.

        Halpis toppatakkia ei kukaan varasta mistään. Merkkituotteita ryöstetään tietyillä alueilla puukolla uhaten päältä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minä käytän käsilaukkua tai olkalaukkua, jossa on känny, lompakko, avaimet ym tärkeä. Jätän päällystakin lähimpään naulakkoon . Koskaan sitä ei ole varastettu.

        Sain kuvan Muumi-mammasta. Tätä se tekee kun mielikuvitus lähtee lentoon ; ))


      • Anonyymi
        korpikirjailija kirjoitti:

        Sain kuvan Muumi-mammasta. Tätä se tekee kun mielikuvitus lähtee lentoon ; ))

        Et varmaan ole nähnyt kuin noita Tavja Halosen käyttämiä mummoveskoja ja reppuja. Tyylikkäisiin laukkuihin ei kaikilla ole varaa, ymmärretääm.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Et varmaan ole nähnyt kuin noita Tavja Halosen käyttämiä mummoveskoja ja reppuja. Tyylikkäisiin laukkuihin ei kaikilla ole varaa, ymmärretääm.

        Minähän kirjoitin muumimammasta, en Tarja Halosesta.


      • Anonyymi
        korppis kirjoitti:

        Minähän kirjoitin muumimammasta, en Tarja Halosesta.

        Tavjaa haukuttiin Ruotsissa valtiovierailulla muumimammaksi, koska hänellä oli iso arkinen käsiveska kuten muumimammalla.Muitakin yhtäläisyyksiä löytyy.


      • Anonyymi

        Kuten mainitsin, siirrän lompakkoni T-paidan rintataskuun. Myös housujeni sivutaskuissa olisi tilaa muullekin kuin auton avaimille ja nenäliinalle.
        Sitten ne päähineet! En usko kenenkään varastavan naulakosta karvareuhkaa tai vastaavaa jotka istuvat tiukasti ukkojen nupeissa lämpimässä odotustilassa.
        Kuka sitä nyt paljain päin toimenpidehuoneeseen!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä käytän käsilaukkua tai olkalaukkua, jossa on känny, lompakko, avaimet ym tärkeä. Jätän päällystakin lähimpään naulakkoon . Koskaan sitä ei ole varastettu.

        Kerranhan se vain tapahtuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuten mainitsin, siirrän lompakkoni T-paidan rintataskuun. Myös housujeni sivutaskuissa olisi tilaa muullekin kuin auton avaimille ja nenäliinalle.
        Sitten ne päähineet! En usko kenenkään varastavan naulakosta karvareuhkaa tai vastaavaa jotka istuvat tiukasti ukkojen nupeissa lämpimässä odotustilassa.
        Kuka sitä nyt paljain päin toimenpidehuoneeseen!

        En ole koskaan nähnyt T- paidassa rintataskua. Ainakin minun lompakko painaa niin paljon, että ohut venyvä tasku valahtaisi .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuten mainitsin, siirrän lompakkoni T-paidan rintataskuun. Myös housujeni sivutaskuissa olisi tilaa muullekin kuin auton avaimille ja nenäliinalle.
        Sitten ne päähineet! En usko kenenkään varastavan naulakosta karvareuhkaa tai vastaavaa jotka istuvat tiukasti ukkojen nupeissa lämpimässä odotustilassa.
        Kuka sitä nyt paljain päin toimenpidehuoneeseen!

        Saahan sitä pitää hattua päässään. Harvemmin kai päästä labrakokeita otetaan.

        Talvella, kun kävin koronarokotuksessa, niin miksi olisin pipon ottanut pois päästä. Ei ne minua päähän pistäneet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saahan sitä pitää hattua päässään. Harvemmin kai päästä labrakokeita otetaan.

        Talvella, kun kävin koronarokotuksessa, niin miksi olisin pipon ottanut pois päästä. Ei ne minua päähän pistäneet.

        Minä riisuin varalta housutkin, jos olisivat kankkuun pistäneet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saahan sitä pitää hattua päässään. Harvemmin kai päästä labrakokeita otetaan.

        Talvella, kun kävin koronarokotuksessa, niin miksi olisin pipon ottanut pois päästä. Ei ne minua päähän pistäneet.

        Lämpimissä sisätiloissa miehen paljastamaton pää paljastaa paljon kantajastaan.
        Naisilla se riippuu päähineen laadusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tavjaa haukuttiin Ruotsissa valtiovierailulla muumimammaksi, koska hänellä oli iso arkinen käsiveska kuten muumimammalla.Muitakin yhtäläisyyksiä löytyy.

        Juuri siksihän Tarja Halonen on niiin ihana, aivan kuten Muumimammakin.


      • No, kävin labrakoneissa, tarkkailin ympäristöä. Odotustiloissa en nähnyt naulakkoja, mutta näytteenottohuloneessa oli ulkovaatteille tila.


    • Anonyymi

      Kun tavarat on järjestyksessä, se antaa mielen rauhaa. Se tuo onnellisuutta ja hyviä ajatuksia.
      Samoin kuin joka aamuiset pesut ja pukeutuminen.
      Ihmeesti ne tavalliset asiat, jotka päivittäin toistuu, ne ovat tavat, tuovat rauhaa ja turvallisuutta kaikkien sotauutisten ja muiden negatiivisten uutisten aikana.
      Jostain luinkin siitä, että tavat, jotka toistuu ovat tärkeitä voimavaroja.
      Sitten voi ulkona tehdä mitä näkee tarpeeliseksi, perkaamista ja kukkien kastelua,
      muunmuassa, no ruoho kasvaa liikaakin, onneksi saan siihen usein naapurin mukavan tytön leikkaamaan.

    • On olemassa vanha sanonta: "Varjele tapaa, niin tapa varjelee sinua." Koronakurimuksessa sanonnan viisaus kävi selväksi, tarvittiin hygieniaan ja kanssakäymiseen liittyviä tiukkoja rutiineja. Turvavälit, käsidesi, käsien pesu, kasvomaskit. Nämä tavat vähensivät myös kausi-influenssalukuja ja ilmeisesti tarkempi käsihygienia ja kättelemisen välttäminen ovat jääneet monella pysyviksikin. Lapsista tiedetään, miten säännölliset päivärutiinit antavat turvaa ja eikö se päde lemmikkeihinkin. Monissa kodeissa on vielä tapana iltarukous lasten kanssa, ruokarukoukset taitavat olla harvinaisempia.

      Puhutaan tapakristillisyydestä, sitä kritisoidaan pinnalliseksi, tulkitaan myös haluksi näyttäytyä jotenkin mallikelpoisena kirkon tilaisuuksissa. Usko on tietenkin henkilökohtainen asia, mutta seurakuntayhteys on vahvistava tekijä siinä missä muukin yhteisöllisyys. Ja kyllähän moni kaipaa kristillisiä seremonioita elämän kulminaatiopisteisiin, kuten kasteeseen, konfirmaatioon, häihin ja hautajaisiin, vaikka muuten ei juurikaan seurakunnan toimintaan osallistu. Haetaan myös tunnelmaa suuriin juhlapyhiin, mennään laulamaan kirkkoon kauneimpia joululauluja.

      • Anonyymi

        Onhan sitä taparikollisuuttakin. Se taitaa olla aika boheemi elämäntapa.


    • Anonyymi

      Kun teen jotain niin teen sen valmiiksi. Tarkoittaa asioita jotka mielestäni ovat sen arvoisia ja varsinkin niitä joilla on vaikutusta kanssaihmisteni toimintaan.

      Vaikkapa ostoskärrit. Palautan aina oikealle paikalleen. Käyttämässäni marketissa parkkihalli on alakerrassa. Sinne kertyy kärrejä koska joukko asiakkaita ei tuo kärriä tullessani myymäläkerrokseen vaikka tietävät tarvitsevansa sellaisen.
      Tullessani työntelen ylös 3 - 4 kärriä ja liikkuessani jalan menen suoraan myymäläkerrokseen ja pantittomien kärrein puuttuessa käyn hakemassa alhaalta nuo 3 - 4kpl.
      Toinen, sinänsä vähäinen asia. Kuntosalin käytävän seinustan kenkähyllyt.
      Hyllymetrejä on runsaasti. Riisuttuani omat lenkkarit tai sandaalit asetan ne hyllyyn pituussuuntaan eli siten, etteivät jalkineiden kannat ole hyllyn reunan ulkopuolella.
      Miksikö? Varsinkin märällä- ja lumikelillä jalkineiden pohjista tippuu vetistä loskaa alapuolella oleviin, ulospäin töröttäviin jalkineisiin.
      Ilman lisävaivaa säästän mahdollisesti kanssaihmisiltäni hieman tarpeetonta kiusaa.
      Arjessa on hyvin paljon vastaavia pikku asioita joiden vaivattomalla valmiiksi tekemisellä teemme kanssaihmistemme elämän hieman helpommaksi tai mukavammaksi.

      • Anonyymi

        Viet työpaikan marketin työntekijältä, jonka tehtävä on kerätä kärryt.


      • Anonyymi

        Mieheni on juuri tuon sortin ihminen. Minä aina sanon sille että sen pitäisi alkaa saamaan palkkaa, kun tekee muiden eteen kaikkea pientä työtä, korjaa muiden jälkiä, palauttaa kärrit oikeaan paikkaan, ei vahingossakaan jätä jotain tuotetta eri hyllyyn jos muuttaa mieltään ja jos näkee jonkun tuotteen jonka joku laiskamato on jättänyt huolimattomasti väärään paikkaan, niinhän vie sen oikeaan osoitteeseen.
        Hieno ominaisuus ihmisessä ottaa huomioon kaikkien muidenkin tarpeet, vaikka satunnaisesti se voi jopa ärsyttää lievästi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Viet työpaikan marketin työntekijältä, jonka tehtävä on kerätä kärryt.

        Marketin henkilöstöllä on riittävästi tarpeellisiakin tehtäviä.
        Mitä kaikkea turhaa teettämistä voisikaan kiusaksi keksiä.
        Sama tietenkin hyllyssä olevien jalkineiden kanssa. Kun kaikki muuta antavat loskapaskan valua alempiin jalkineisiin niin miksi en minäkin?
        Ja muuta. Ja muuta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mieheni on juuri tuon sortin ihminen. Minä aina sanon sille että sen pitäisi alkaa saamaan palkkaa, kun tekee muiden eteen kaikkea pientä työtä, korjaa muiden jälkiä, palauttaa kärrit oikeaan paikkaan, ei vahingossakaan jätä jotain tuotetta eri hyllyyn jos muuttaa mieltään ja jos näkee jonkun tuotteen jonka joku laiskamato on jättänyt huolimattomasti väärään paikkaan, niinhän vie sen oikeaan osoitteeseen.
        Hieno ominaisuus ihmisessä ottaa huomioon kaikkien muidenkin tarpeet, vaikka satunnaisesti se voi jopa ärsyttää lievästi.

        Onnekseni vaimoni on kanssani saman henkinen.
        Nuo pikku asiat eivät rasita eivätkä vie aikaa pois mistään tarpeellisesta joten miksi ei tekisi.
        Tuossa valmiiksi tekemisessä arvosta saksalaisia.
        Eräs tyypillinen asia on roskaamattomuus. Kaupunkien joulumarkkinoilla on väkeä tungokseen saakka. Ihmiset kuljeskelevat syöden kaikenlaisia tössyröitä mutta kaduilla ei ole roskia. Jostakin läsittämättömästä syystä heillä on malttia viedä roskansa lähimpään roskikseen. Joskus, myöhään yllä on täpötöyden roskiksen kiinteässä ympäristössä kasa roskia mutta ne ovat siinä koossa eivätkä pitkin katuja.

        Tuo meikäläisiin syöpynyt hällä väliä mentalitetti näkyy myös "ammattimiesten" tekemisessä. Karmein esimerkki on talomme julkisivu- ja käyttövesipukistoremontti. Suomalaiset äijät tussuroivat pieneen menneen remotin korjaukset päin honkia.
        Ei mitään aikomusta tehdä sillä mielellä, että tulee valmista ja kunnollista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mieheni on juuri tuon sortin ihminen. Minä aina sanon sille että sen pitäisi alkaa saamaan palkkaa, kun tekee muiden eteen kaikkea pientä työtä, korjaa muiden jälkiä, palauttaa kärrit oikeaan paikkaan, ei vahingossakaan jätä jotain tuotetta eri hyllyyn jos muuttaa mieltään ja jos näkee jonkun tuotteen jonka joku laiskamato on jättänyt huolimattomasti väärään paikkaan, niinhän vie sen oikeaan osoitteeseen.
        Hieno ominaisuus ihmisessä ottaa huomioon kaikkien muidenkin tarpeet, vaikka satunnaisesti se voi jopa ärsyttää lievästi.

        Minä joudun korjaamaan miehen jälkiä kaiket päivät. Hän ei palauta mitään takaisin paikalleen. Olen aikani yrittänyt muistuttaa, mutta enää en jaksa. Korjaan hänen jälkiään koko ajan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onnekseni vaimoni on kanssani saman henkinen.
        Nuo pikku asiat eivät rasita eivätkä vie aikaa pois mistään tarpeellisesta joten miksi ei tekisi.
        Tuossa valmiiksi tekemisessä arvosta saksalaisia.
        Eräs tyypillinen asia on roskaamattomuus. Kaupunkien joulumarkkinoilla on väkeä tungokseen saakka. Ihmiset kuljeskelevat syöden kaikenlaisia tössyröitä mutta kaduilla ei ole roskia. Jostakin läsittämättömästä syystä heillä on malttia viedä roskansa lähimpään roskikseen. Joskus, myöhään yllä on täpötöyden roskiksen kiinteässä ympäristössä kasa roskia mutta ne ovat siinä koossa eivätkä pitkin katuja.

        Tuo meikäläisiin syöpynyt hällä väliä mentalitetti näkyy myös "ammattimiesten" tekemisessä. Karmein esimerkki on talomme julkisivu- ja käyttövesipukistoremontti. Suomalaiset äijät tussuroivat pieneen menneen remotin korjaukset päin honkia.
        Ei mitään aikomusta tehdä sillä mielellä, että tulee valmista ja kunnollista.

        Älä oman remonttisi perusteella yleistä! Meillä on ihan erilaiset kokemukset suomalaisten tuöstä, virolaiset maalarit kyllä tyrivät, tekivät sotkua ja sekundaa. Eikä Saksassa niin siistiä joka paikassa ole!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä joudun korjaamaan miehen jälkiä kaiket päivät. Hän ei palauta mitään takaisin paikalleen. Olen aikani yrittänyt muistuttaa, mutta enää en jaksa. Korjaan hänen jälkiään koko ajan.

        Meillä se on tasan päinvastoin.
        Mies korjaa minunkin jälkiäni, vaikka en kuitenkaan ole kovin sotkuinen. Kahvikuppeja olohuoneesta tiskikoneeseen, kaikkea pientä. Kastelee kukkia jos ne on jääneet minulta huonolle kastelulle.
        Olen suurpiirteinen, mutta en nyt aivan boheemi kuitenkaan. Pientä epäsovinnaisuutta kylläkin, mutta aivan liikaa neliskanttista ajattelua ja raamien sisällä pysyttelyä mitä tulee huushoilin pitoon. Se neliskanttisuus on tullut kuvioon aivan viime vuosina.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä joudun korjaamaan miehen jälkiä kaiket päivät. Hän ei palauta mitään takaisin paikalleen. Olen aikani yrittänyt muistuttaa, mutta enää en jaksa. Korjaan hänen jälkiään koko ajan.

        Ukkosi on laiska ja v,, mainen, ei se ole boheemiutta!


      • Anonyymi

        Sitähän varten kärryissä on pantti, jolla l´kärrin saa ketjusta irti ja käyttöön. Pantin saat takaisin, kun palautat kärrin.
        Ihan yksinketainen toimitus ja keksintö.

        Ja sellaisissakin kaupoissa, missä kärrit ovat irrallaan, on kohteliasta palautta ne takaisin paikalleen, onko se nyt niin iso vaiva, kaiken muun itsepalvelun lisäksi, jota nykyisin joutuu suorittamaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ukkosi on laiska ja v,, mainen, ei se ole boheemiutta!

        Juu, ole totisesti samaa mieltä. Boheemi on ihan muuta, herranähköön.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitähän varten kärryissä on pantti, jolla l´kärrin saa ketjusta irti ja käyttöön. Pantin saat takaisin, kun palautat kärrin.
        Ihan yksinketainen toimitus ja keksintö.

        Ja sellaisissakin kaupoissa, missä kärrit ovat irrallaan, on kohteliasta palautta ne takaisin paikalleen, onko se nyt niin iso vaiva, kaiken muun itsepalvelun lisäksi, jota nykyisin joutuu suorittamaan.

        Mainitsemassani S-Marketissa pantittomat kärrit ovat suosituimpia ja niitä "unohdellaan" mihin sattuu.
        Pantillisetkin kärrit kasaantuvat alakerran parkkihallin tuulikaappiin koska autolla tulleet kärrien tarvitsijat eivät ota sieltä kärriä vaan ylhäältä myymälästä ja sitten jättävät ne alas yhdenkin kevyen muovikassin kärräämisen jälkeen.
        Myymälän ja parkkihallin välillä toimii molempiin suuntiin liikkuva portaaton hihna.


    • Kuten jo aikaisemmin kirjoitin, olen ehkä suurpiirteinen.
      Jos jokin muu asia tuntuu tärkeämmältä kuin siivoaminen niin yleensä valitsen sen toisen vaihtoehdon siivoaisen sijaan.
      Kyllä on siivottavakin, muuten ei viihdy asunnossaan.
      Jaksaisin siivota vieläkin, mutta olen harkinnut vakavasti siivoojan palkkaamista.
      Koska en tykkää siivota niin nämä loput vuoteni jätän tämän homman muile, jos nuukuudeltani pystyn.

      • Anonyymi

        Boheemisuudessa on aivan muusta kyse kuin siivoamisesta. Se on koko elämäntapa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Boheemisuudessa on aivan muusta kyse kuin siivoamisesta. Se on koko elämäntapa.

        Olet oikeassa.
        En ole ikinä ollut boheemi vaikka olisin halunnut olla.
        Meidän ikäluokkamme kasvatus ei antanut juuri sijaa boheemisuudelle.


      • Anonyymi
        liekko kirjoitti:

        Olet oikeassa.
        En ole ikinä ollut boheemi vaikka olisin halunnut olla.
        Meidän ikäluokkamme kasvatus ei antanut juuri sijaa boheemisuudelle.

        Meidän ikäpolvemme naiset kasvatettiin kaikki martoiksi.
        Topakka emäntä oli painonsa arvoinen kultaa. Boheemeja olivat miespuoliset taiteilijamme, runoilijamme, säveltäjämme jotka niittivät mainetta ja arvostusta.


    • Anonyymi

      Boheemiksi katsottiin huoleton emäntä, joka ei tehnyt kevät ja syys-siivousta ja vielä jouluksi kolmansia per vuosi.
      Laiska ja likainen!
      Boheemi.

      • Anonyymi

        Juurikin noin, ja piti vaihtaa kesäverhot, talviverhot ja jouluverhot ikkunoihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juurikin noin, ja piti vaihtaa kesäverhot, talviverhot ja jouluverhot ikkunoihin.

        Nuorena tein niin, paitsi en omistanut jouluverhoja, noloa, mutta ei ollut varaa hankkia!
        Kun lopetin verhojen vaihdon ja niiden pesemisen, huolestutti kovasti, että joku tuttu hoksaa ja huomaa, kuinka huono taloudenpitäjä olen, mutta sitten älysin, ettei kukaan kiinnitä katsettaan toisten verhoihin. Huoli pois!
        Verhojen peseminen ja silittäminen pienissä tiloissa oli ollut raskas taakka monta vuotta. Nyt ei tule mieleenikään niiden vaihtaminen ja kymmenien nipsujen käsittely tikkailla huojuen.
        Eikä kukaan ole huomannut.
        Eikä sitä suursiivoustakaan ole tehty vuosikymmeniin. Eikä taivas silti ole romahtanut niskaan!


    • Kyl mä taidan olla enemmän boheemi kuin pedantti,
      silti elämässä on tietyt rutiinit.
      Noitten ominaisuuksien yhteensovittaminen
      on omalla tavallaan taitolaji,
      kummastakin osiosta osaan ja haluan nauttia.
      Ikkunoiden pesu odottaa ja se on mielestäni kivaa hommaa.
      Ehkä boheemius on tiettyä rentoutta
      ja sitä, että sallii itselleen vapauden ja
      rohkeuden hassutteluun ja hupsutteluun.
      Toki olen yhdenlainen "taiteilijasielu"
      just ollut pystyttämässä näyttelyä,
      siinäkin sitä tiptop-asennetta tarvittiin.

      Yksi pieni muistelu, kun olen sanan boheemi kuullut...
      kerran lapsuudenkodissani pidettiin juhlia ja katoin pitkää kahvipöytää,
      äitini oli oikea astiafriikkia ja huushollissa oli monenlaisia kahviastiastoja.
      Keksin, että rikotaan parit ja saadaan kiva eriparikattaus.
      Äitini totesi: Ei kuule, meillä ei niin boheemeita olla"
      ja niinpä juhlat meni niin kuin aina ennenkin
      tiptop kuppiparein.

      • Boheemillakin voi tarkoittaa, henkilöstä riippuen, hieman eri asioita. Sanalla on eri vivahteita ja sitäpaitsi, voi olla että olen väärässä tässä arviossani, niin tarkoittaa hieman eri asiaa kun puhutaan miehistä tai naisista. Minulla on sellainen mielikuva että boheemi mies on taiteellinen, epäsovinnainen, luova ja lahjakas. Boheemi nainen on homssuinen, huolimaton, laiska ja epäsovinnainen. Näitä mielikuvia sitten voi sovitella keskenään jos tuntee henkilön ja on joko sympatioita tai antipatioita häntä kohtaan.
        Paljon on kotikasvatuksesta kiinni.
        Äitini oli jämpti tip-top, ihminen, isukki oli enemmän boheemi ja epäsovinnainen, mutta sitä vartenhan oli äiskä joka korjasi hänen jälkiään, sen ajan tapakulttuurin mukaan.


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Boheemillakin voi tarkoittaa, henkilöstä riippuen, hieman eri asioita. Sanalla on eri vivahteita ja sitäpaitsi, voi olla että olen väärässä tässä arviossani, niin tarkoittaa hieman eri asiaa kun puhutaan miehistä tai naisista. Minulla on sellainen mielikuva että boheemi mies on taiteellinen, epäsovinnainen, luova ja lahjakas. Boheemi nainen on homssuinen, huolimaton, laiska ja epäsovinnainen. Näitä mielikuvia sitten voi sovitella keskenään jos tuntee henkilön ja on joko sympatioita tai antipatioita häntä kohtaan.
        Paljon on kotikasvatuksesta kiinni.
        Äitini oli jämpti tip-top, ihminen, isukki oli enemmän boheemi ja epäsovinnainen, mutta sitä vartenhan oli äiskä joka korjasi hänen jälkiään, sen ajan tapakulttuurin mukaan.

        Voihan siinä perää olla, että taiteilijoima ja luovina iteään pitävät naiset ovat homssuisia ja laiskoja, muka luova työ vaatii kaiken voiman, saa jättää ikävämmät työt muitten niskoille tai elää siivottomuudessa.
        Tuo on kyllä vain ihan omaa perhekulttuuriasi, että miehen jälkiä piti vaimon siivota, koska piiaksi oli tietysti otettukkin. Oma isä teki jämptisti oman työnsä ja auttoi kaikessa missä ehti myös äitiä ja oli lasten kanssa vapaalla ajalla. Isä arvosti äitiä ja tämän työtä, ei olisi tullut mieleenkään antaa äidin hänen jälkiään siivota . Hän olikin Mies isolla kirjaimella ja siitä sai perheen lapsetkin hyvän mallin kohdella tyttöjä ja vaimojaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Voihan siinä perää olla, että taiteilijoima ja luovina iteään pitävät naiset ovat homssuisia ja laiskoja, muka luova työ vaatii kaiken voiman, saa jättää ikävämmät työt muitten niskoille tai elää siivottomuudessa.
        Tuo on kyllä vain ihan omaa perhekulttuuriasi, että miehen jälkiä piti vaimon siivota, koska piiaksi oli tietysti otettukkin. Oma isä teki jämptisti oman työnsä ja auttoi kaikessa missä ehti myös äitiä ja oli lasten kanssa vapaalla ajalla. Isä arvosti äitiä ja tämän työtä, ei olisi tullut mieleenkään antaa äidin hänen jälkiään siivota . Hän olikin Mies isolla kirjaimella ja siitä sai perheen lapsetkin hyvän mallin kohdella tyttöjä ja vaimojaan.

        Hyvä sinä ja sinun perhekulttuurisi!
        Ei tainnut kuitenkaan olla aivan standardia viisikymmentäluvulla, jolloin vaimo oli pääasiassa myös taloudenhoitaja ja ei se ollut piikomista, vaan kunniallinen naisen paikka ja asema.
        En ole erityisen boheemi eikä minua olla laiskaksikaan moitittu. Kaikkein vähiten homssuiseksi :) Olen hieman epäsovinnainen, mutta noita eri mielikuvia boheemiudesta kun sovitellaan yhteen omissa ajatuksissa, niin palapelistä voi koostua melkein mitä tahansa, kunhan se vastaa vain omaa mielikuvaa ja omia arvojaan.


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Hyvä sinä ja sinun perhekulttuurisi!
        Ei tainnut kuitenkaan olla aivan standardia viisikymmentäluvulla, jolloin vaimo oli pääasiassa myös taloudenhoitaja ja ei se ollut piikomista, vaan kunniallinen naisen paikka ja asema.
        En ole erityisen boheemi eikä minua olla laiskaksikaan moitittu. Kaikkein vähiten homssuiseksi :) Olen hieman epäsovinnainen, mutta noita eri mielikuvia boheemiudesta kun sovitellaan yhteen omissa ajatuksissa, niin palapelistä voi koostua melkein mitä tahansa, kunhan se vastaa vain omaa mielikuvaa ja omia arvojaan.

        ” Ei ollut piikomista, vaan kunniallinen naisen paikka ja asema” . Kyllä piikominenkin on ihan kunniallinen naisen asema.
        Outoa että piikittelet heti siitä, että muissa perheissä on ollut erilainen miehen malli, sellainen joka ei lisää naisen taakkaa siivouttamalka tällä omia sotkujaan.
        Kovasti olet puolustuskannalla naistaiteijoiden boheemista olemuksesta jonka itse toit ensin esiin, ethän sinä ole mikään taiteilija!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voihan siinä perää olla, että taiteilijoima ja luovina iteään pitävät naiset ovat homssuisia ja laiskoja, muka luova työ vaatii kaiken voiman, saa jättää ikävämmät työt muitten niskoille tai elää siivottomuudessa.
        Tuo on kyllä vain ihan omaa perhekulttuuriasi, että miehen jälkiä piti vaimon siivota, koska piiaksi oli tietysti otettukkin. Oma isä teki jämptisti oman työnsä ja auttoi kaikessa missä ehti myös äitiä ja oli lasten kanssa vapaalla ajalla. Isä arvosti äitiä ja tämän työtä, ei olisi tullut mieleenkään antaa äidin hänen jälkiään siivota . Hän olikin Mies isolla kirjaimella ja siitä sai perheen lapsetkin hyvän mallin kohdella tyttöjä ja vaimojaan.

        Jos ajatellaan luovaa taiteilijaa, joka elää taiteelleen ja jaksaa kirjoittaa tai maalata koko hereilläoloaikansa, tai esiintyvää taiteilijaa, joka käy harjoituksissa päivät ja esiintyy illat, sanotaan helposti, että hän on huoleton boheemi, jonka talous on aina sekaisin.
        Miksi pitää ihmisen tärkeimpänä tehtävänä olla siisteys, järjestyksessä oleva koti ja pestyt lapset.!
        Miksei voida ajatella, että luova ihminen maksaa siivoojalle tai taloudenhoitajalle, lähettää lapsensa mummulaan, tai opettaa heidät itsenäisiksi. Miksi ihminen määritellään hänen siivouskykynsä mukaan!
        Se on monille vaikea ja ahdistava vaatimus. Eikä tarvitse olla edes taiteilija, vaan uusavuton ja taitamaton taloudenpitäjä.
        Ei ihminen on laiska tai saamaton, Hän vain suuntaa tarmonsa muualle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voihan siinä perää olla, että taiteilijoima ja luovina iteään pitävät naiset ovat homssuisia ja laiskoja, muka luova työ vaatii kaiken voiman, saa jättää ikävämmät työt muitten niskoille tai elää siivottomuudessa.
        Tuo on kyllä vain ihan omaa perhekulttuuriasi, että miehen jälkiä piti vaimon siivota, koska piiaksi oli tietysti otettukkin. Oma isä teki jämptisti oman työnsä ja auttoi kaikessa missä ehti myös äitiä ja oli lasten kanssa vapaalla ajalla. Isä arvosti äitiä ja tämän työtä, ei olisi tullut mieleenkään antaa äidin hänen jälkiään siivota . Hän olikin Mies isolla kirjaimella ja siitä sai perheen lapsetkin hyvän mallin kohdella tyttöjä ja vaimojaan.

        Meillä isäntä jättää kaiken käsistään siihen paikkaan, mihin se sattuu putoamaan. Sain hiljaisen raivokohtauksen eräänä päivänä, kun tyhjä vessapaperin hylsy oli lavuaarin alla. Jätin sen siihen. Ehkä sille kasvaa jalat ja se tallustelee itsekseen roskikseen. Minä en koske siihen. Katsotaan nyt. kauanko se köllöttää paikallaan. Minä en nyt tällä kertaa korjaa sitä pois.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos ajatellaan luovaa taiteilijaa, joka elää taiteelleen ja jaksaa kirjoittaa tai maalata koko hereilläoloaikansa, tai esiintyvää taiteilijaa, joka käy harjoituksissa päivät ja esiintyy illat, sanotaan helposti, että hän on huoleton boheemi, jonka talous on aina sekaisin.
        Miksi pitää ihmisen tärkeimpänä tehtävänä olla siisteys, järjestyksessä oleva koti ja pestyt lapset.!
        Miksei voida ajatella, että luova ihminen maksaa siivoojalle tai taloudenhoitajalle, lähettää lapsensa mummulaan, tai opettaa heidät itsenäisiksi. Miksi ihminen määritellään hänen siivouskykynsä mukaan!
        Se on monille vaikea ja ahdistava vaatimus. Eikä tarvitse olla edes taiteilija, vaan uusavuton ja taitamaton taloudenpitäjä.
        Ei ihminen on laiska tai saamaton, Hän vain suuntaa tarmonsa muualle.

        Joku suuntaa tarmonsa juopotteluun, joku siivellä elämiseen. Jos lapset on niin tiellä, että pitää mummolaan lähettää, se on jo lastensuojelun asia..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meillä isäntä jättää kaiken käsistään siihen paikkaan, mihin se sattuu putoamaan. Sain hiljaisen raivokohtauksen eräänä päivänä, kun tyhjä vessapaperin hylsy oli lavuaarin alla. Jätin sen siihen. Ehkä sille kasvaa jalat ja se tallustelee itsekseen roskikseen. Minä en koske siihen. Katsotaan nyt. kauanko se köllöttää paikallaan. Minä en nyt tällä kertaa korjaa sitä pois.

        Pienet on sinullakin ongelmat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pienet on sinullakin ongelmat.

        Kaksi periksiantamatonta puupäätä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos ajatellaan luovaa taiteilijaa, joka elää taiteelleen ja jaksaa kirjoittaa tai maalata koko hereilläoloaikansa, tai esiintyvää taiteilijaa, joka käy harjoituksissa päivät ja esiintyy illat, sanotaan helposti, että hän on huoleton boheemi, jonka talous on aina sekaisin.
        Miksi pitää ihmisen tärkeimpänä tehtävänä olla siisteys, järjestyksessä oleva koti ja pestyt lapset.!
        Miksei voida ajatella, että luova ihminen maksaa siivoojalle tai taloudenhoitajalle, lähettää lapsensa mummulaan, tai opettaa heidät itsenäisiksi. Miksi ihminen määritellään hänen siivouskykynsä mukaan!
        Se on monille vaikea ja ahdistava vaatimus. Eikä tarvitse olla edes taiteilija, vaan uusavuton ja taitamaton taloudenpitäjä.
        Ei ihminen on laiska tai saamaton, Hän vain suuntaa tarmonsa muualle.

        Pitäähän lasten kakkapyllyt pestä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos ajatellaan luovaa taiteilijaa, joka elää taiteelleen ja jaksaa kirjoittaa tai maalata koko hereilläoloaikansa, tai esiintyvää taiteilijaa, joka käy harjoituksissa päivät ja esiintyy illat, sanotaan helposti, että hän on huoleton boheemi, jonka talous on aina sekaisin.
        Miksi pitää ihmisen tärkeimpänä tehtävänä olla siisteys, järjestyksessä oleva koti ja pestyt lapset.!
        Miksei voida ajatella, että luova ihminen maksaa siivoojalle tai taloudenhoitajalle, lähettää lapsensa mummulaan, tai opettaa heidät itsenäisiksi. Miksi ihminen määritellään hänen siivouskykynsä mukaan!
        Se on monille vaikea ja ahdistava vaatimus. Eikä tarvitse olla edes taiteilija, vaan uusavuton ja taitamaton taloudenpitäjä.
        Ei ihminen on laiska tai saamaton, Hän vain suuntaa tarmonsa muualle.

        Ihailtu taiteilija ja kaikkien rakastama Vesku eli vuosikausia omissa oloissaan. Luin artikkelin, jossa ystävä kertoi hänen asunnostaan, että yksi huone oli täynnä tyhjiä pulloja ja toisen lattia seinästä seinään täynnä likaisia vaatteita metrin korkuisena massana.
        Se siitä boheemiudesta.


    • Anonyymi

      Olenkohan liiankin täydellinen?
      Vaimoni ei ole koskaan sanonut moitteen sanaa tekemisistäni tai niiden jättämisistä.
      Poikkeuksena pesukoneen käyttäminen. Olen värisokea ja lisäksi vaimo epäilee, etten lukisi pesuohjeita.
      Tiskariakaan en käytä paitsi tyhjennysvaiheessa. Kaiken muun teenkin. Saamatta moitteita!

    • Anonyymi

      Eihän minun elämiset muille kuulu ! Jokainen taaplaa tyylillään .- Olen minä onnellinen :)

      Pravda

    • Anonyymi

      Jos on pään sisällä sekasotku, pitää yrittää siivoamalla sitä tasapainottaa 😄 näin minulle on sanottu..

      • Anonyymi

        Aika perkuleen hyvin sanottu.


    • Anonyymi

      Sinulla ei ole ollut koskaan perhettä, vaimoa ja lapsia (monikko), + vapaaehtoisia höysteitä koiraa, kissaa?
      Sinäsinäsinä.

    • Anonyymi

      Obko raha-asiasi yhtä hyvässä järjestyksessä? Sielläkö se sotku piilee?
      Entä aikuisihmissuhteesi? Ovatko siistejä, siististi, järjestestyksessä, läpivalaisukelpoisia, julkaisukelpoisia?

    • Anonyymi

      Onko mitään elämäsi osa-aluetta, jossa tahra tai ryppy?
      Pintapuolisesti saattaa ko. järjestys kaikkineen kompensoida pääsi tai sydämesi kaaosta. Viikkaat ja silität alushousutkin.
      Olet yli-ihminen.
      Ihailen.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Porno tuhosi lopulta parisuhteemme

      Meille tuli 2 vuoden suhteessa ero. Pornon katselu oli viimeinen niitti suhteessamme!! Sekä jatkuvan huonon kohtelun ta
      Parisuhde
      25
      3795
    2. Tämä on sinulle vaikka kaikki lukee

      Vaikka kuinka olet viisas ja kaikin puolin velho, niin et tiedä tilanteestani. Senkin takia menetät mielenkiinnon. Eikä
      Tunteet
      17
      3538
    3. Itseni vuoksi

      Yritän kitkutella vielä viikon verran ja sitten päätöksien aika. Pakko on, ei tästä jumista muuten pääse millään eroon,
      Ikävä
      24
      1777
    4. Täytyy sanoa

      Että olit kyllä mielenkiintoisin ja omaperäisin nainen mitä olen koskaan tavannut. Aivan kuin joku olisi tiputtanut sinu
      Ikävä
      30
      1308
    5. Minkä pituinenen kaivattusi on

      Kirjain ja pituus kehiin! 😊
      Ikävä
      68
      1295
    6. Harmi, kun sillä nousi

      kaikki huomio päähän. Vaikutti aluksi niin mukavalta ja vaatimattomalta 😔
      Ikävä
      57
      1182
    7. Miten saisin

      Hurmattua sinut uudelleen,? Pissin omiin muroihini ensinmäisellä kerralla koska olin tyhmä ja liiaksi kiinni menneess
      Ikävä
      33
      1134
    8. Raamatun tärkein lause

      Ja Mooses tuli alas vuorilta missä jumala oli, Mooseksen mukaan, ilmoittanut hänelle, että hän ja koko juutalainen väki,
      Hindulaisuus
      376
      888
    9. Jatkoa Nojatuoliin

      Huomenta, niin pian täyttyy tämä ketju, ei ehdi muuta kuin aloitella uutta, kun pitkäksi venyy. Arkiasioista on tarkoitu
      80 plus
      128
      818
    10. Onhan tälläkin hivnaisella ollut varmasti satoja asiakkaita,ehkä myös nykyinen aviomies.

      Olen naisen nähnyt Turuntiellä. Kantaa todella hi- virusta? Mikäli myy seksiä, niin eikö pitäisi saada pois markkinoilta
      Hämeenlinna
      154
      814
    Aihe